50.
Temeljem čl. 44. Statuta Grada Opatije
(»Službene novine PGŽ« broj 25/09, 30/09, 7/13 i 17/13 - pročišćeni tekst), a u
svezi sa člankom 10. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja
i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge
- nastavno: Uredba (»Narodne novine« broj 26/15), Gradonačelnik Grada Opatije
donosi
P R
A V I L N I K
o financiranju javnih potreba Grada Opatije
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
1) Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji,
mjerila i postupci za dodjelu i korištenje sredstava proračuna Grada Opatije (u
daljnjem tekstu: Grad) udrugama čije aktivnosti doprinose zadovoljenju javnih
potreba i ispunjavanju ciljeva i prioriteta definiranih strateškim i planskim
dokumentima Grada.
2) Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na
udruge, na odgovarajući se način primjenjuju i u odnosu na druge organizacije
civilnog društva te ostale pravne osobe, kada su one, u skladu s uvjetima
javnog poziva za financiranje programa i projekata, prihvatljivi prijavitelji
odnosno partneri.
Članak
2.
1) Ako posebnim propisom nije drugačije
određeno, odredbe Pravilnika primjenjuju se kada se odobravaju financijska
sredstva proračuna Grada za:
-provedbu programa i projekata kojima se
ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima,
-provedbu programa javnih potreba utvrđenih
posebnim zakonom,
-obavljanje određene javne ovlasti na
području Grada povjerene posebnim zakonom,
-pružanje socijalnih usluga na području Grada
temeljem posebnog propisa,
-donacije i sponzorstva,
-potpore malih vrijednosti i
-druge oblike i namjene dodjele financijskih
sredstava iz proračuna Grada.
2) Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na
financiranje programa, projekata i manifestacija ustanova i drugih pravnih
osoba čiji je osnivač ili suosnivač Grad kao i na financiranje javnih potreba
koje je regulirano posebnim propisima.
Članak
3.
1) Projektom se smatra skup aktivnosti koje
su usmjerene ostvarenju zacrtanih ciljeva čijim će se ostvarenjem odgovoriti na
uočeni problem i ukloniti ga, vremenski su ograničeni i imaju definirane
troškove i resurse.
2) Programi su kontinuirani procesi koji se u
načelu izvode u dužem vremenskom razdoblju kroz niz različitih aktivnosti čiji
su struktura i trajanje fleksibilniji. Mogu biti jednogodišnji i višegodišnji.
3) Jednodnevne i višednevne manifestacije su
aktivnosti (sportske, kulturne, zabavne, socijalne, humanitarne, gastronomske i
druge) koje se provode s ciljem davanja dodatne ponude na području Grada i
razvoja Grada općenito.
4) Potpore malih vrijednosti smatraju se
financijske i nefinancijske potpore koje se dodjeljuju korisnicima tijekom
proračunske godine za provedbu manjih projekata, aktivnosti, manifestacija,
sponzorstva i pokroviteljstva iz područja odgoja i obrazovanja, kulture,
tehničke kulture, sporta, socijalne skrbi, zdravstva, razvoja i demokratizacije
društva, gospodarstva te povećanja turističke ponude povezanog s nekom od
prethodnih područja, čiji ukupan iznos ne prelazi 10.000 kuna odnosno do 5.000
kuna za aktivnosti udruga koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane
u njihovom godišnjem planu.
II. PREDUVJETI ZA FINACIRANJE
Članak
4.
1) Grad će udrugama i neprofitnim
organizacijama dodjeljivati sredstva za financiranje programa, projekata i
manifestacija pod sljedećim uvjetima:
-Korisnik financiranja mora biti upisan u
Registar udruga i u Registar neprofitnih organizacija, odnosno drugi
odgovarajući registar, a svojim statutom opredijelio se za obavljanje
djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima promiče
uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonom (u daljnjem
tekstu: korisnik financiranja).
-Korisnik financiranja mora uredno
ispunjavati obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz
javnih izvora, u suprotnom svaka prijava novog programa i/ili projekta na javni
natječaj bilo kojeg davatelja financijskih sredstava bit će odbijena, sukladno
uvjetima koje propisuje pojedini davatelj financijskih sredstava.
-Korisnik financiranja mora uredno
ispunjavati obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i
plaćanja poreza te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada
Opatije, a protiv korisnika financiranja, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje
udruge i voditelja programa ili projekta ne vodi se kazneni postupak i nije
pravomoćno osuđen za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c),
odnosno pravomoćno osuđen za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48.
stavkom 2. alinejom d) ove Uredbe ili uvjetima javnog natječaja.
2) Grad će ostalim korisnicima dodjeljivati
sredstva za financiranje programa, projekata i manifestacija pod sljedećim
uvjetima
-Korisnik financiranja mora biti upisan u
odgovarajući registar,
-Korisnik financiranja mora uredno
ispunjavati obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz
javnih izvora, u suprotnom svaka prijava novog programa i/ili projekta na javni
natječaj bilo kojeg davatelja financijskih sredstava bit će odbijena, sukladno uvjetima
koje propisuje pojedini davatelj financijskih sredstava.
-Korisnik financiranja mora uredno
ispunjavati obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i
plaćanja poreza te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada
Opatije, a protiv korisnika financiranja, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje
udruge i voditelja programa ili projekta ne vodi se kazneni postupak
III. POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA
Članak
5.
1) Financiranje svih programa, projekata i
manifestacija u području: odgoja i obrazovanja, kulture, tehničke kulture,
sporta, socijalne skrbi, zdravstva, razvoja i demokratizacije društva,
gospodarstva te povećanja turističke ponude povezanog s nekom od prethodnih
područja, provodi se putem javnog poziva.
2) Javnim pozivom iz stavka 1) određuje se
maksimalan iznos financiranja po pojedinom programu, projektu i manifestaciji.
Članak
6.
1) Odluku o raspisivanju javnog poziva iz
članka 5. Ovog Pravilnika donosi gradonačelnik do kraja tekuće godine za iduću
proračunsku godinu na prijedlog upravnog odjela nadležnog za društvene
djelatnosti.
2) Javni poziv sa cjelokupnom dokumentacijom
objavljuje se na mrežnim stranicama Grada i mrežnim stranicama Ureda za udruge
Vlade Republike Hrvatske.
3) Javni poziv iz stavka 1.ovog članka bit će
otvoren najmanje 30 dana od datuma objave.
4) Poslove provedbe javnog poziva obavlja
Povjerenstvo kojeg imenuje Gradonačelnik Grada najkasnije do isteka roka za
podnošenje prijava po Javnom pozivu.
Članak
7.
1) Odluku o financiranju projekata, programa
i manifestacija koji udovoljavaju uvjetima javnog poziva (u daljnjem tekstu:
Odluka) donosi gradonačelnik u roku od 30 dana od donošenja Proračuna za godinu
na koju se javni poziv odnosi.
2) U roku od 5 (pet) dana od donošenja
Odluke, Grad će javno objaviti rezultate javnog poziva s podacima o programima,
projektima i manifestacijama; korisnicima te iznosima odobrenih sredstava
financiranja.
3) Sa svim korisnicima kojima su odobrena
financijska sredstva za provedbu projekta, programa i/li manifestacije, Grad će
u roku od 30 dana od objave rezultata javnog poziva potpisati ugovor o
financiranju programa ili projekata.
III POTPORE MALIH VRIJEDNOSTI
Članak
8.
1) Za financiranje potpora malih vrijednosti
za tekuću proračunsku godinu gradonačelnik raspisuje javni poziv do kraja
mjeseca siječnja.
2) Javni poziv za potpore malih vrijednosti
objavljuje se na mrežnim stranicama Grada i mrežnim stranicama Ureda za udruge
Vlade Republike Hrvatske.
3) Javni poziv bit će otvoren tijekom cijele
godine odnosno do iskorištenja raspoloživih proračunskih sredstava za pojedinu
namjenu.
4) Odluku o financiranju pristiglih prijava
na javni poziv donosi gradonačelnik u roku od 15 dana od dana zaprimljene prijave.
5) S korisnicima kojima su odobrena
financijska sredstva Grad će, u roku od 8 (osam) dana od donošenja odluke iz
stavka 4) ovog članka, potpisati ugovor o financiranju.
IV FINANCIRANJE PROJEKATA,PROGRAMA I
MANIFESTACIJA IZVAN JAVNOG POZIVA
Članak
9.
1) Financijska sredstva proračuna Grada mogu
se dodijeliti izravno odnosno mimo javnog poziva :
-u opravdanim i iznimnim slučajevima, kada
nepredviđeni događaji obvezuju davatelja financijskih sredstava da u suradnji s
udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardni
natječajni postupak i problem je moguće riješiti samo izravnom dodjelom
financijskih sredstava,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju
udruzi ili skupini udruga koje imaju isključivu nadležnost u području
djelovanja i/ili zemljopisnog područja za koje se financijska sredstva
dodjeljuju ili je udruga jedina organizacija operativno sposobna za rad na
području djelovanja i/ili zemljopisnom području na kojem se financirane
aktivnosti provode,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju
udruzi koja je na temelju propisa izrijekom navedena kao provoditelj određene
aktivnosti,
-kada se prema mišljenju nadležnog
povjerenstva jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 5.000 kuna za
aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u godišnjem
planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše 5% svih
sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata
udruga
-kada se sredstva dodjeljuju ili udružuju sa
ustanovama, jedinicama lokalne i područne(regionalne) samouprave,
ministarstvima i drugim državnim tijelima te pravnim osobama i organizacijama,
za provedbu projekata, aktivnosti i manifestacija koje imaju veći značaj za
turizam, gospodarstvo ili promidžbu Grada odnosno koje su od posebnog interesa
za Grad.
2) Sa korisnicima sredstava iz stavka 1)
kojima su odobrena financijska sredstva Grad zaključuje ugovor o financiranju.
V. OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH
AKTIVNOSTI I KONAČAN IZNOS FINANCIRANJA
Članak
11.
(1) Korisnik sredstava je u obvezi voditi
precizne i redovite račune vezane uz provođenje projekta ili programa koristeći
odgovarajuće računovodstvene sustave sukladno propisima o računovodstvu
neprofitnih organizacija.
(2) Računi i troškovi vezani uz projekt ili
program moraju biti lako prepoznatljivi i provjerljivi. To se može ostvariti
korištenjem odvojenih računa za dani projekt ili program ili osigurati da se
troškovi vezani uz projekt ili program mogu lako identificirati i pratiti do i
unutar računovodstvenih i knjigovodstvenih sustava udruge.
Članak
12.
1) Konačan iznos sredstava koji Grad treba
isplatiti korisniku financiranja ne može biti veći od najvišeg iznosa
bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i ako ukupan zbroj opravdanih
troškova premaši procijenjeni ukupan proračun naveden u obrascu proračuna
programa ili projekta.
Članak
13.
1) Sa ciljem poštovanja načela
transparentnosti trošenja proračunskog novca i mjerenja vrijednosti povrata za
uložena sredstva nadležni upravni odjel Grada ovlašten je pratiti provedbu
financiranih programa ili projekata udruga, sukladno važećim pozitivnim
propisima.
2) Praćenje će se vršiti temeljem opisnih i
financijskih izvješća korisnika sredstava te provjerom kod korisnika od strane
službenika nadležnih upravnih odjela.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
14.
1) Ovaj Pravilnik stupa danom koji slijedi
nakon dana objeve u Službenim novinama PGŽ.
Klasa: 011-01/15-01/21
Ur.broj: 2156/01-05/03-15-2
Opatija, 14. listopada 2015.
Gradonačelnik
Ivo Dujmić, ing.