34.
Na temelju članka 27. stavka 1. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj: 155/02.,
47/10., 80/10., 93/11.), Vijeće srpske nacionalne manjine
Općine Matulji na 1. sjednici održanoj 7. srpnja 2015.
godine u Matuljima donijelo je
STATUT
VIJEĆA SRPSKE NACIONALNE MANJINE
OPĆINE MATULJI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom utvrđuje naziv, sjedište i područje na
kojem djeluje Vijeće srpske nacionalne manjine Općine
Matulji (u daljem tekstu: Vijeće). Statutom se utvrđuje
zastupanje, djelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi, tijela
Vijeća, njihov sastav, izbor, opoziv, ovlasti te način odlučivanja Vijeća. Statutom se utvrđuju i odredbe o imovini,
načinu stjecanja imovine i drugim pitanjima od značenja
za Vijeće.
Članak 2.
1) Vijeće srpske nacionalne manjine Općine Matulji je
institucija manjinske samouprave Srba osnovana s ciljem
unapređivanja, očuvanja i zaštite položaja pripadnika srpske nacionalne manjine na području Općine Matulji te
radi sudjelovanja u javnom životu i upravljanju lokalnim
poslovima u Općini Matulji.
2) Temelj osnivanja Vijeća su:
a) članci 3., 14., 15. i 43. Ustava Republike Hrvatske u
kojima je proklamirano načelo da su sloboda, jednakost i
nacionalna ravnopravnost najviše vrijednosti ustavnog
poretka Republike Hrvatske, a koje pripadaju građanima
Republike Hrvatske neovisno o njihovom nacionalnom,
vjerskom ili drugom podrijetlu, da su u Republici Hrvatskoj ravnopravni svi pripadnici naroda ili manjina, te da
se jamči pravo na slobodno udruživanje radi zaštite ili zauzimanja za politička, nacionalna, kulturna, socijalna, ekonomska i druga prava i ciljeve.
b) Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina u
Republici Hrvatskoj (u daljem tekstu: Ustavni zakon)
kojim se uz ostalo priznaje pravo na slobodu izražavanja,
pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na samoorganiziranje i udruživanje radi ostvarivanja svojih nacionalnih i drugih interesa u skladu s Ustavom i Ustavnim
zakonom, te zaštita ravnopravnog sudjelovanja u javnim
poslovima i uživanja političkih, ekonomskih, kulturnih i
drugih prava.
3) Vijeće djeluje na načelu tretiranja prava Srba u Republici Hrvatskoj kao neotuđivih ljudskih i građanskih prava,
u skladu s ustavnopravnim sustavom Republike Hrvatske i
relevantnim međunarodnim dokumentima, polazeći od
prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na slobodno izražavanje nacionalnih prava, a uz puno uvažavanje neovisnosti, jedinstvenosti, teritorijalne cjelovitosti i
ustavnopravnog uređenja Republike Hrvatske.
Članak 3.
1) Puni naziv Vijeća je: Vijeće srpske nacionalne
manjine Općine Matulji.
2) Skraćeni naziv Vijeća je: VSNMOM
3) Sjedište Vijeća je u Matuljima, Trg maršala Tita 11
4) Vijeće djeluje na području Općine Matulji.
5) Vijeće zastupa predsjednik, a u njegovoj odsutnosti
zamjenik predsjednika Vijeća kojeg ovlasti predsjednik
Vijeća.
Članak 4.
1) Vijeće je neprofitna pravna osoba.
2) Svojstvo pravne osobe Vijeće stječe upisom u Registar vijeća, koordinacije vijeća i predstavnika nacionalnih
manjina koji vodi ministarstvo nadležno za poslove opće
uprave.
Članak 5.
Radi usklađivanja ili unapređivanja zajedničkih interesa,
Vijeće može osnivati koordinacije vijeća nacionalnih
manjina ili im pristupati.
Članak 6.
1) Vijeće ima pečat i logotip.
2) Vijeće posebnom odlukom uređuje oblik, broj i način
upotrebe pečata Vijeća.
3) Svaki pečat mora sadržavati puni naziv Vijeća ispisan
na hrvatskom jeziku.
Članak 7.
1) Vijeće koristi znamenja i simbole te obilježava praznike srpske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj
2) Znamenja i simbole te praznike srpske nacionalne
manjine u Republici Hrvatskoj utvrđuje Koordinacijsko
tijelo Vijeća srpske nacionalne manjine sukladno odredbama članka 33. stavka 5. Ustavnog zakona o pravima
nacionalnih manjina.
3) Vijeće, posebnom odlukom, uređuje način korištenja
znamenja i simbola, odnosno obilježavanja praznika srpske
nacionalne manjine na području svoga djelovanja.
Članak 8.
1) Vijeće može imati Dan Vijeća.
2) Vijeće posebnom odlukom određuje datum i način
obilježavanja Dana Vijeća.
II. CILJEVI I DJELATNOST VIJEĆA
Članak 9.
1) Ciljevi Vijeća su zaštita prava i promicanje interesa
pripadnika srpske nacionalne manjine u skladu s odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
2) U sklopu toga, Vijeće djeluje na:
a) afirmiranju i ostvarivanju nacionalnih, kulturnih, prosvjetnih, socijalnih, ekonomskih i svih drugih kolektivnih
prava i interesa Srba;
b) zaštiti i unapređivanju nacionalnog, kulturnog, jezičnog i vjerskog identiteta Srba;
c) stvaranju uvjeta za rad postojećih i osnivanju i razvoju
novih organizacija i institucija od interesa za Srbe na području djelovanja Vijeća;
d) razvijanju suradnje unutar srpske nacionalne zajednice, suradnje srpske nacionalne manjine s ostalim nacionalnim manjinama, te suradnji srpskih nacionalnih organizacija i institucija s drugim nacionalnim organizacijama i
institucijama;
e) suradnji i razvijanju odnosa s matičnom domovinom
Republikom Srbijom;
f) suradnji i razvijanju odnosa sa Srbima izvan Republike Hrvatske.
Članak 10.
U ostvarivanju svojih ciljeva Vijeće surađuje s državnim
tijelima Republike Hrvatske, s tijelima Općine Matulji te
vladinim i nevladinim organizacijama i institucijama kao i
međunarodnim organizacijama i institucijama te u vezi s
tim provodi sljedeće djelatnosti:
a) predlaže tijelima Općine Matulji mjere za unapređivanje položaja srpske nacionalne manjine u Općini Matulji,
uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značenja za srpsku nacionalnu manjinu tijelima koja ih donose;
b) ističe kandidate za dužnosti u tijelima državne uprave
i tijelima Općine Matulji;
c) biva obavještavano o svakom pitanju o kome će
raspravljati radna tijela Općinskog vijeća Općine Matulji,
a tiče se položaja srpske nacionalne manjine;
d) daje mišljenja i prijedloge na programe radijskih i
televizijskih stanica na lokalnoj i regionalnoj razini namijenjene nacionalnim manjinama ili na programe koji se
odnose na manjinska pitanja;
e) razmatra i zauzima stavove o zakonima i drugim propisima (uključujući i prijedloge zakona i drugih propisa u
tijeku njihova donošenja) kojima se uređuju nacionalna
prava, osnovne slobode i prava građanina (izborni sustav,
ustrojstvo, nadležnost i način rada državnih tijela te lokalna
samouprava i uprava i druga pitanja od interesa za srpsku
nacionalnu manjinu) i ostvarivanje građanskih, osobnih,
ekonomskih, socijalnih, kulturnih i drugih prava i sloboda
Srba iz Republike Hrvatske i njihove pune ravnopravnosti
u Republici Hrvatskoj i daje svoje prijedloge, mišljenja,
predstavke i inicijative tijelima zakonodavne, izvršne i sudske vlasti Republike Hrvatske u suradnji sa ostalim vijećima srpske nacionalne manjine u RH preko Koordinacije
vijeća srpske nacionalne manjine RH;
f) prati provođenje politike nacionalne ravnopravnosti i
zaštite i unapređenja nacionalnog, kulturnog, jezičnog i
vjerskog identiteta Srba i podnosi lokalnim vlastima
PGŽ, odnosno nadležnim državnim tijelima i institucijama
prijedloge, preporuke i daje svoja mišljenja s tim u vezi u
suradnji sa ostalim vijećima srpske nacionalne manjine u
RH preko Koordinacije vijeća srpske nacionalne manjine
RH;
g) dužno je obavijestiti ministarstvo nadležno za poslove
opće uprave ako smatra da je opći akt Općine Matulji ili
neka njegova odredba protivna Ustavu, Ustavnom zakonu
ili posebnim zakonima kojima se uređuju prava i slobode
nacionalnih manjina. Obavijest o tome upućuje također
županu PGŽ, Općinskom načelniku Općine Matulji i
Savjetu za nacionalne manjine RH;
h) daje svoje prijedloge, preporuke i mišljenja u vezi s
ostvarivanjem prava na odgovarajuću zastupljenost u
državnim tijelima, tijelima Općine Matulji i javnim službama, u skladu s Ustavnim zakonom, drugim zakonima
i odlukama te međunarodnim aktima koje je prihvatila
Republika Hrvatska, a tiču se prava etničkih i nacionalnih
zajednica ili manjina na odgovarajuće sudjelovanje i
zastupljenost u javnim poslovima, uključujući i poslove
koji se odnose na zaštitu i unapređenje položaja etničkih
i nacionalnih zajednica ili manjina;
III. IZBORI, PRAVA I OBVEZE VIJEĆNIKA
Članak 11.
1) Članove Vijeća (u daljem tekstu: vijećnici) biraju
neposredno, tajnim glasovanjem pripadnici srpske nacionalne manjine koji žive na području Općine Matulji.
2) Mandat vijećnika traje 4 godine.
3) Kandidate za vijećnike mogu predlagati udruge srpske nacionalne manjine ili najmanje 20 pripadnika srpske
nacionalne manjine s prebivalištem na području Općine
Matulji.
Članak 12.
1) Prava i dužnosti članova Vijeća su:
a) birati i biti izabrani u tijela Vijeća,
b) sudjelovati u radu sjednica Vijeća i na njima raspravljati i glasovati,
c) sudjelovati u izvršavanju ciljeva Vijeća i doprinositi
ostvarivanju njegovih djelatnosti,
d) sudjelovati na sjednicama radnih tijela Vijeća i na
njima govoriti, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
e) da budu obaviješteni o radu i materijalno - financijskom poslovanju Vijeća,
f) davati prijedloge, mišljenja i primjedbe na rad Vijeća i
njegovih tijela,
g) da informiraju Vijeće o problemima i potrebama srpske nacionalne manjine;
h) da se pridržavaju odredbi ovog statuta i drugih općih
akata Vijeća;
i) da čuvaju i podižu ugled Vijeća.
2) Vijećnik može imati i druga prava i dužnosti utvrđena
odredbama ovog statuta ili drugim aktima Vijeća.
Članak 13.
Vijećniku prestaje vijećnički mandat prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:
a) ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke
sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o
općem upravnom postupku,
b) ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta
poslovna sposobnost, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
c) ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci,
danom pravomoćnosti sudske odluke,
d) ako odjavi prebivalište s područja Općine Matulji,
danom odjave prebivališta,
e) ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno
odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegova prestanka,
f) smrću.
Članak 14.
1) Članovi Vijeća mogu primati naknadu troškova koje
su imali u obavljanju poslova za Vijeće i mjesečnu nagradu,
do iznosa sukladno Pravilniku o naknadi troškova i nagradi
za rad članovima vijeća i predstavnicima nacionalnih
manjina.
2) Odluka o visini mjesečne nagrade za rad i naknadu
troškova članova vijeća donosi Općinsko vijeće Općine
Matulji.
IV. ORGANIZACIJA, SASTAV I TIJELA VIJEĆA
Članak 15.
1) Vijeće čini 7 vijećnika.
2) Vijeće može raspravljati i odlučivati ako je na sjednici
prisutna većina vijećnika.
3) Ako sjednici ne pristupi većina svih članova Vijeća,
predsjednik saziva novu sjednicu Vijeća u roku od 7 dana.
4) Vijeće većinom glasova svih vijećnika donosi statut,
poslovnik, program rada, financijski plan, završni račun,
odlučuje o izboru i razrješenju predsjednika i zamjenika
o osnivanju, odnosno pristupanju koordinacijskom tijelu
srpske nacionalne manjine, o imenovanju i razrješenju stalnih predstavnika Vijeća u Koordinacijsko tijelo srpske
nacionalne manjine, te u drugim slučajevima propisanim
zakonom, ovim statutom ili Poslovnikom Vijeća.
5) Vijeće može, u slučaju hitnosti, odlučivati i dopisno
odnosno elektroničkom poštom. Uvjeti i procedura tako
organiziranog odlučivanja uređuje se Poslovnikom. O pitanjima za koja je sukladno odredbama prethodnog (4)
stavka, potrebna većina svih vijećnika ne može se odlučivati dopisno odnosno elektroničkom poštom.
6) Vijeće odlučuje javnim glasovanjem, osim u slučajevima izbora ili razrješenja predsjednika i zamjenika pred
sjednika ili kada tajno glasovanje zatraži predsjednik ili
najmanje 1/3 vijećnika.
Članak 16.
1) Sjednice Vijeća po odluci i dnevnom redu utvrđenom
na sjednici Predsjedništva saziva predsjednik Vijeća,
sukladno programu rada, najmanje jednom u 3 mjeseca.
2) Sjednica se saziva pisanim pozivom (elektroničkom ili
običnom poštanskom dostavom) članovima Vijeća najmanje 7 dana prije održavanja sjednice.
3) Poziv sadržava podatke o mjestu i vremenu održavanja sjednice, te prijedlog dnevnog reda. Uz poziv se dostavlja i materijal o pitanjima koja su na dnevnom redu.
4) Iznimno od stavka 1. i stavka 2. ovog članka, u hitnim
slučajevima, Vijeće se može sazvati i u kraćem roku uz
dostavu materijala neposredno na sjednici.
Članak 17.
1) O sjednicama Vijeća vodi se zapisnik.
2) Skraćeni zapisnik s popisom prisutnih i odsutnih članova Vijeća te donesenim zaključcima ili odlukama verificira se na prvoj sljedećoj sjednici Vijeća.
3) Zapisnik obvezno potpisuje predsjednik Vijeća ili
osoba koja je sjednici predsjedavala te zapisničar.
Članak 18.
1) Najmanje jedna trećina (1/3) vijećnika ima pravo pisanim putem tražiti od predsjednika Vijeća sazivanje izvanredne sjednice.
2) Predsjednik će sazvati izvanrednu sjednicu Vijeća u
roku od 30 dana od dana kada to zatraži jedna trećina
(1/3) vijećnika.
3) Zahtjev za izvanrednom sjednicom se dostavlja predsjedniku pismenim putem, a sadrži obrazloženje zahtjeva
za sazivanje izvanredne sjednice, prijedlog dnevnog reda,
materijal za pojedine točke dnevnog reda i potpise predlagača.
4) Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku i s
dnevnim redom koji je određen u zahtjevu za sazivanje,
sjednicu će sazvati vijećnik ovlašten od svih podnositelja
zahtjeva.
5) Sjednici Vijeća koju su sazvali članovi Vijeća predsjedava predsjednik Vijeća ili zamjenik predsjednika ako su
prisutni na sjednici. U suprotnome, sjednici predsjedava
osoba koja je potpisala poziv za sjednicu ili osoba koju članovi izaberu većinom glasova nazočnih vijećnika.
Članak 19.
1) Vijeće ima prava i dužnosti:
a) donosi i tumači statut i njegove izmjene i dopune,
b) donosi i tumači poslovnik i njegove izmjene i dopune,
c) donosi program i plan rada Vijeća,
d) donosi financijski plan,
e) usvaja završni račun,
f) donosi odluku o načinu obavljanja stručnih, administrativnih, tehničkih i drugih poslova,
g) donosi odluku o pristupanju i istupanju iz Koordinacijskog tijela srpske nacionalne manjine na području Republike Hrvatske,
h) donosi odluku o suradnji s vijećima i predstavnicima
srpske nacionalne manjine na području Republike Hrvatske,
i) donosi odluku o suradnji s vijećima drugih nacionalnih
manjina, odnosno o pristupanju u Koordinacijsko tijelo
drugih nacionalnih manjina na području Primorsko-goranske županije,
j) donosi odluku o suradnji s nevladinim organizacijama
i drugim organizacijama i institucijama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,
k) bira i razrješava predsjednika,
l) bira i razrješava zamjenika predsjednika,
m) bira i razrješava stalne predstavnike i njihove zamjenike u Koordinacijskom tijelu srpske nacionalne manjine,
n) predlaže članove Savjeta za nacionalne manjine RH
iz reda srpske nacionalne manjine,
o) odlučuje o priznanjima i nagradama,
p) obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti sukladno
zakonu i ovom statutu.
2) Pravo predlaganja akata i odluka iz nadležnosti
Vijeća ima svaki vijećnik.
Članak 20.
Tijela Vijeća su:
a) Predsjednik Vijeća
b) Zamjenik predsjednika
c) Predsjedništvo
Članak 21.
1) Vijeće ima predsjednika.
2) Vijeće predsjednika bira iz reda vijećnika tajnim glasovanjem.
3) Za izbor i razrješenje predsjednika potrebna je većina
glasova svih članova Vijeća.
4) Kada to zatraži pisanim putem najmanje1/3 vijećnika,
Vijeće odlučuje o razrješenju predsjednika.
5) Mandat predsjednika Vijeća traje 4 godine.
6) Predsjednik za svoj rad odgovara Vijeću.
7) Predsjednik ima prava i dužnosti:
a) predstavlja i zastupa Vijeće,
b) saziva, predlaže dnevni red i predsjedava sjednicama
Vijeća,
c) brine se o postupku donošenja te utvrđuje pročišćeni
tekst općih i drugih akata,
d) usklađuje suradnju s vijećima drugih nacionalnih
manjina na području djelovanja,
e) usklađuje suradnju s vijećima i predstavnicima srpske
nacionalne manjine i drugih asocijacija srpske zajednice u
Republici Hrvatskoj,
f) potpisuje opće i druge akte koje donosi Vijeće,
g) potpisuje financijske dokumente i predlagatelj je
financijskog plana Vijeća,
h) odobrava, vodeći računa o raspoloživim sredstvima,
službena putovanja u zemlji i inozemstvu,
i) podnosi zahtjev za osiguranje sredstava za rad Vijeća,
j) brine se o javnosti rada Vijeća (i određuje koji se
dokumenti smatraju tajnim),
k) brine se o vođenju, verifikaciji i čuvanju zapisnika
sjednica Vijeća,
l) predsjednik obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim statutom ili drugim aktima Vijeća.
8) U slučaju da Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
Vijeća, njegove poslove do izbora novog predsjednika
obavlja zamjenik predsjednika Vijeća.
9) Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika u roku od
30 dana od dana donošenja odluke o razrješenju.
10) Ako Vijeće ne izabere predsjednika u roku iz prethodnog stavka ovog članka, o nastaloj situaciji obavijestit
će Savjet za nacionalne manjine.
Članak 22.
1) Vijeće ima zamjenika predsjednika.
2) Vijeće zamjenika predsjednika bira iz reda vijećnika
tajnim glasovanjem.
3) Za izbor i razrješenje zamjenika predsjednika
potrebna je većina glasova svih vijećnika.
4) Kada to zatraži najmanje1/3 vijećnika, Vijeće odlučuje
o razrješenju zamjenika predsjednika.
5) Mandat zamjenika predsjednika Vijeća traje 4 godine.
6) Zamjenik predsjednika za svoj rad odgovara Vijeću.
7) Zamjenik predsjednika Vijeća zamjenjuje predsjednika u obavljanju njegovih dužnosti u slučaju njegove spriječenosti.
8) Uvjeti i postupak u kojima zamjenjuje predsjednika i
preuzima obavljanje dužnosti predsjednika uređuje se
poslovnikom.
9) Zamjenik predsjednika pomaže predsjedniku u obavljanju njegovih dužnosti te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga on ovlasti.
Članak 23.
1) Vijeće ima tajnika Vijeća.
2) Mandat tajnika Vijeća traje 4 godine, a bira se iz reda
vijećnika tajnim glasovanjem.
3) Za izbor i razrješenje tajnika Vijeća potrebna je
većina glasova svih vijećnika.
4) Tajnik Vijeća obavlja administrativno - tehničke
poslove za Vijeće, odnosno poslove za koje ga predsjednik
Vijeća ovlasti.
Članak 24.
1) Vijeće ima Predsjedništvo.
2) Predsjedništvo je izvršno i koordinacijsko tijelo
Vijeća.
3) Predsjedništvo po funkciji čine:
a) predsjednik Vijeća,
b) zamjenik predsjednika Vijeća,
c) tajnik Vijeća
4) Predsjednik Vijeća je po funkciji i predsjednik Predsjedništva.
5) Predsjedništvo za svoj rad odgovara Vijeću.
6) Predsjedništvo ima prava i dužnosti:
a) koordinira pripreme sjednice Vijeća,
b) razmatra sva pitanja iz nadležnosti Vijeća te priprema
i predlaže Vijeću akte i odluke iz njegove nadležnosti,
c) prati realizaciju odluka Vijeća,
7) Po posebnoj odluci Vijeća Predsjedništvo može obavljati i poslove iz nadležnosti Vijeća, osim poslova koji su
odredbama Ustavnog zakona u isključivoj nadležnosti
Vijeća.
8) Predsjedništvo obavlja i druge poslove određene ovim
statutom ili drugim aktima Vijeća.
9) Sjednice Predsjedništva održavaju se po potrebi.
10) O sjednicama Predsjedništva vodi se zapisnik, a
potpisuje ih predsjednik.
V. FINANCIRANJE I IMOVINA
Članak 25.
1) Općina Matulji, sukladno Ustavnom zakonu, osigurava sredstva za rad Vijeća, uključujući sredstva za obavljanje administrativnih poslova, a osiguravaju i sredstva za
provođenje određenih aktivnosti utvrđenih programom
rada Vijeća.
2) Materijalna i financijska sredstva za rad Vijeća osiguravaju se i iz sljedećih izvora:
a) sredstava iz državnog proračuna Republike Hrvatske,
b) sredstava dobivenih od međunarodnih organizacija i
institucija,
c) donacija,
d) poklona,
e) nasljedstva,
f) vlastitih prihoda,
g) ostalih prihoda u skladu sa zakonom.
3) Financijsko poslovanje Vijeća mora biti evidentirano
u poslovnim knjigama i vođeno po za to važećim propisima
Republike Hrvatske koji uređuju poslovanje neprofitnih
organizacija.
4) Vijeće ima žiro račun, a može imati i devizni račun.
5) Vijeće svojom odlukom određuje osobe ovlaštene za
materijalno i financijsko poslovanje i osobe ovlaštene za
odobravanje i potpisivanje dokumentacije platnog prometa.
6) Vijeće svojom odlukom može prema potrebi detaljnije uređivati materijalno i financijsko poslovanje Vijeća.
7) Prihodi i rashodi Vijeća utvrđuju se financijskim planom, a financiranje se provodi prema financijskom planu i
odlukama Vijeća.
Članak 26.
1) Vijeće raspolaže svojom imovinom pažnjom dobrog
domaćina.
2) Za svoje obveze Vijeće odgovara svojom cjelokupnom imovinom.
3) Imovinu Vijeća čine nekretnine i pokretnine.
4) Imovina Vijeća mora biti evidentirana u poslovnim
knjigama sukladno zakonskim propisima.
VI. JAVNOST RADA
Članak 27.
1) Rad Vijeća je javan.
2) Javnost rada se osigurava i ostvaruje pravodobnim i
istinitim izvještavanjem pripadnika i udruga nacionalne
manjine.
3) Predstavnici sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati sjednicama Vijeća i izvještavati javnost o radu
Vijeća i njegovih tijela.
4) Radi što potpunijeg ostvarivanja javnosti rada, Vijeće
može izdavati svoje glasilo u skladu s propisima o javnom
informiranju. Odluku o izdavanju glasila donosi Vijeće.
5) Po potrebi, Vijeće izdaje i druga sredstva javnog
informiranja (periodične publikacije, biltene, plakate i sl.)
sukladno propisima o izdavačkoj djelatnosti.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
1) Statut je temeljni opći akt Vijeća i svi drugi opći akti
moraju biti u skladu s odredbama Statuta.
2) Tumačenje odredaba Statuta daje Vijeće.
3) Sva pitanja koja nisu uređena Statutom uređuju se
Poslovnikom o radu Vijeća i odlukama Vijeća koje moraju
biti u suglasnosti s ovim Statutom.
Članak 29.
1) Statut, financijski plan i završni račun Vijeća srpske
nacionalne manjine objavljuje se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Članak 30.
Ovaj Statut Vijeća srpske nacionalne manjine Općine
Matulji objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-
goranske županije«, a stupa na snagu danom objave.
KLASA: 013-01/15-01/1
URBROJ:2156-04-01-15-19
U Matuljima, 7. srpnja 2015.
VIJEĆE SRPSKE NACIONALNE
MANJINE MATULJI
Predsjednik
Vijeća srpske nacionalne manjine
Općine Matulji
Slavko Kokotović
|