9.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08 i 136/12)) i članka 22. Statuta Grada
Raba (»Službene novine PGŽ« broj 27/09, 13/13 i 31/13-
pročišćeni tekst), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici
održanoj dana 30. ožujka 2015. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna
Grada Raba za 2015. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Konsolidiranog proračuna
Grada Raba za 2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Raba (u daljnjem tekstu: Grada),
opseg zaduživanja i jamstva Grada, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti gradonačelnika
Grada Raba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik ) u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, jedne godine, uravnoteženosti,
obračunske jedinice,univerzalnosti, specifikacije, dobrog
financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike Grada. U skladu sa odredbama Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju Registra korisnika
proračuna (»Narodne novine« broj 59/11), proračunskim
korisnicima smatraju se:
-Pučko otvoreno učilište Rab,
-Dječji vrtić »Pahuljica« Rab
-Gradska knjižnica Rab
Proračunski korisnici obvezatno primjenjuju i odredbe
Zakona o proračunu koji se odnose na izradu financijskih
planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i
davanje jamstava, izvještavanje, te nadzor nad poslovanjem
i korištenjem proračunskih sredstava.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda po izvorima i vrstama te rashoda po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici
od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka raspoređenih prema nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima te tekućim i kapitalnim projektima.
Plan razvojnih programa sastavljen je za trogodišnje razdoblje i sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
Plan razvojnih programa usklađuje se svake godine prilikom donošenja Proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih
obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prohodi ili
primici Proračuna, gradonačelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana. Gradonačelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, gradonačelnik
mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja predložiti izmjene i dopune
Proračuna, kojim se ponovo uravnotežuju prihodi i primici
odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene
utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret
Proračuna tekuće godine samo do visine i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna ako su za to ispunjeni
svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze
po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu preuzeti uz suglasnost gradonačelnika.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Upravni odjeli gradske uprave dužni su redovito pratiti
izvršavanje Proračuna, a obveze izvršavati do visine utvrđene Proračunom.
Članak 7.
Tijelo gradske uprave za financije obvezano je u roku od
osam dana od dana stupanja na snagu Proračuna izvijestiti
sva tijela gradske uprave o odobrenim sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u daljnjem roku
od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje
su određena kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 8.
Proračunskim korisnicima osiguravaju se sredstva u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 9.
Proračunski korisnici iz članka 3. ove Odluke dužni su
donijeti svoje financijske planove usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu, te ih do kraja travnja 2015. godine
dostaviti tijelu gradske uprave za financije i tijelu gradske
uprave nadležnom za korisnika Proračuna.
Proračunski korisnik mora godišnji financijski plan razraditi po tromjesečjima u skladu s planiranim dospijećem
obveza.
Trgovačka društva čiji je osnivač Grad, obvezna su,
dostaviti svoje financijske planove tijelu gradske uprave
za financije i nadležnom odjelu gradske uprave, usklađene
sa odobrenim sredstvima u Proračunu.
Članak 10.
Za izvršavanje Proračuna u cjelini odgovorna je gradonačelnik Grada Raba.
Članak 11.
Ugovore u svezi kupnje, prodaje, odnosno drugih oblika
stjecanja i otuđenja nekretnina potpisuje gradonačelnik.
Članak 12.
Ukoliko je dinamika priliva sredstava neravnomjerna
gradonačelnik utvrđuje prioritete izmirivanja obveza korisnicima.
Članak 13.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava
naplate za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima.
Članak 14.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare obavljanjem
vlastite i ostalih djelatnosti, ne uplaćuju se u Proračun, uz
obvezu da o ostvarenim i utrošenim vlastitim prihodima
mjesečno izvještavaju tijelo gradske uprave za financije i
nadležni upravni odjel gradske uprave.
Po ukidanju žiro računa proračunskih korisnika, prihodi
iz stavka 1. ovog članka uplaćuju se na jedinstveni račun
riznice.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj
godini, uz prethodnu suglasnost gradonačelnik.
Članak 15.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratiti će
se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda daje pročelnik nadležnog
upravnog odjela.
Članak 16.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavati će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, gradonačelnik može
odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na
teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani namjenski
prihodi mogu se izvršavati po aktivnostima ili projektima
za koje su namijenjeni, do visine naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj
godini, prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena oročena namjenska sredstva na kraju
tekuće godine prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak 17.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja
bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja ili zbog drugog
opravdanog razloga, sukladno Odluci o načinu naplate
dospjelih a nenaplaćenih potraživanja Grada Raba (»Službene novine PGŽ« broj 45/12).
Članak 18.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda
planiranih u Proračunu dok se iznosi rashoda i izdataka u
Posebnom dijelu Proračuna smatraju najvišim iznosima.
Članak 19.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao
subvencije, donacije i pomoći (transferi ostalim korisnicima) te sredstva za održavanje objekata i nabavu opreme
za korisnike Proračuna, raspoređuju se temeljem
Zaključka Gradonačelnika, ukoliko krajnji korisnik nije
utvrđen samim Proračunom.
Članak 20.
U Proračunu se osigurava proračunska zaliha u iznosu
od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za nepredviđene
namjene, za koje u Proračunu nisu osigurana sredstva ili
za namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih
nisu utvrđena dostatna sredstva jer ista pri planiranju Proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje gradonačelnik.
Gradonačelnik je obvezana mjesečno izvijestiti Gradsko
vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak 21.
Odluku o ovlaštenim predstavnicima javnog naručitelja
u postupku javne nabave kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj
nabavi (»Narodne novine« broj 90/11, 83/13 i 143/13)
donosi Gradonačelnik.
Upravni odjeli gradske uprave mogu sklapati ugovore o
nabavi roba, obavljanju usluga i ustupanju radova
sukladno zakonskim propisima i zaključku kojeg donosi
Gradonačelnik.
Odluku o početku postupka javne nabave, čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a za nabavu robe i usluga do
200.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 500.000,00 kuna donosi
Gradonačelnik sukladno Planu nabave Grada za 2015.
godinu.
Odluku o odabiru ili poništenju nabave čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a za nabavu robe i usluga do
200.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 500.000,00 kuna donosi
Gradonačelnik.
Pitanja nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za
robe i usluge do 200.000,00 kuna i nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za radove
do 500.000,00 kuna Grad Rab uređena su posebnim
aktom.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti Gradonačelnika, te uz ishođenje
odgovarajućeg jamstva za povrat sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Iznimno, proračunski korisnik može plaćati predujmom
bez suglasnosti gradonačelnika do pojedinačnog iznosa
od 30.000,00 kn.
Članak 22.
Ustanove i trgovačka društva, kojima je osnivač Grad,
provode postupak nabave sukladno zakonskim propisima.
U ovlaštene predstavnike naručitelja u postupku javne
nabave koja se financira proračunskim sredstvima, djelomično ili u cijelosti, ustanova ili trgovačko društvo obvezno
je imenovati predstavnika Grada.
Iznimno, gradonačelnik može odlučiti da će, u cilju
racionalnijeg korištenja proračunskih sredstava i postizanja
povoljnijih uvjeta, Grad provesti zajednički postupak
nabave u ime i za račun ustanove ili trgovačkog društva.
Članak 23.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava,
moraju biti u pisanom obliku, ovjereni pečatom i potpisom
nalogodavca, s naznakom pozicije Proračuna na teret koje
se vrši plaćanje.
Nalogodavac iz stavka 1. ovog članka je pročelnik tijela
gradske uprave i čelnik proračunskog korisnika, odnosno
osoba na koju je to pravo preneseno.
Članak 24.
Zaključivanje pisanog Ugovora obvezno je za sve
nabave roba, usluga i ustupanje radova, čija vrijednost prelazi iznos od 50.000,00 kn bez PDV-a.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje gradonačelnik.
Jedan primjerak Ugovora obvezno se dostavlja odjelu za
financije, u roku od osam dana od potpisa Ugovora.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja gradonačelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih pozajmica, poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih
pozajmica donosi Gradonačelnik.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za odobrenjem pozajmice, priložiti financijski
izvještaj za obračunsko razdoblje koje prethodi razdoblju
u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku
ne može iznositi više od 200.000,00 kn, a rok na koji se
pozajmica daje, ne može biti duži od šest mjeseci.
Korisnik kratkoročne pozajmice obvezan je vratiti sredstva u Proračun do 31. prosinca 2015. godine.
Članak 26.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu,
ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se
time štiti javni interes, odnos interes Grada, donosi gradonačelnik.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu
imovine Grada.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 27.
Grad se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o proračunu i Pravilnikom o postupku zaduživanja jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave i davanju jamstva jedinica područne (regionalne) samouprave.
Odluku o zaduživanju Grada i Odluku o izdavanju jamstva donosi Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika.
Članak 28.
Za realizaciju kapitalnog projekta rekonstrukcije Donje
ulice koji je utvrđen i u Planu razvojnih programa, Grad
Rab planira se dugoročno zadužiti u iznosu od
8.000.000,00 kn na rok od 10 godina sukladno zakonskim
propisima iz članka 27.
Članak 29.
Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike
priljeva sredstava i dospijeća obveza, gradonačelnik može
donijeti odluku kojom se Grad Rab kratkoročno zadužuje,
najduže do 12 mjesec, bez mogućnosti daljnjeg reprograma
ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima
ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili
zajmova.
Grad Rab kratkoročno je zadužen kod Privredne banke
Zagreb d.d. u iznosu od 3.954.600,00 kn.
Članak 30.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je osnivač i većinski vlasnik Grad može se zadužiti samo uz suglasnost
Gradskog vijeća.
Zahtjevu za odobravanjem suglasnosti za zaduženje ili
davanje jamstva prilažu se: obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski plan, ovjerena financijska izvješća
za prethodnu godinu i prethodno obračunsko razdoblje,
dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude
za nabavu financijskih sredstava, nacrt Ugovora te plan
otplate sa svim navedenim troškovima, izjavu odgovorne
osobe da pod materijalnom i krivičnom odgovornošću
jamči za ispravnost dokumentacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 31.
Dođe li tijekom godine do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršiti će se
njihovo ponovno uravnoteženje, Izmjenama i dopunama
Proračuna, ako se to ne postigne primjenom privremenih
mjera za uravnoteženje Proračuna.
Članak 32.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i
izdataka na proračunskoj stavci donesenoj od strane Gradskog vijeća koja se umanjuje.
Uz zahtjev za preraspodjelom odobrenih sredstava proračunski korisnik mora priložiti odgovarajuću dokumentaciju na temelju koje se upravnom tijelu za financije daju na
uvid razlozi potrebe za dodatnim sredstvima na proračunskoj stavci koja se povećava do kraja godine, odnosno razlozi za smanjenje odobrenih proračunskih stavki.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti između
Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
Gradonačelnik o preraspodjelama izvještava Gradsko
vijeće u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju
Proračuna.
VII. IZVJEŠTAVANJE
Članak 33.
Upravno tijelo za financije podnosi Gradonačelniku
Polugodišnji i Godišnji obračun o izvršenju Proračuna.
Isti se dostavljaju i Gradskom vijeću, u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak 34.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Grad
dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju za 2014.
godinu (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu)
nadležnom upravnom tijelu, najkasnije do 20. travnja
2015. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja vlastitih neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog
pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno upravno tijelo dužno je izvještaje o poslovanju
ustanove ili trgovačkog društva dostaviti gradonačelniku
najkasnije do 1. svibnja 2015. godine.
Članak 35.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne, polugodišnje i godišnje izvještaje o izvršenju
svog financijskog plana proračunski nadležnom upravnom
odjelu, sukladno odredbama Pravilnika o financijskom
izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne
novine« broj 32/11). Upravno tijelo za financije konsolidira
izvještaj za pojedine djelatnosti.
Članak 36.
Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna
Grada Raba za prvo polugodište 2015. godine upravno
tijelo za financije dostavlja gradonačelniku najkasnije do
5. rujna 2015. godine, a gradonačelnik isti dostavlja Gradskom vijeću na donošenje najkasnije do 15. rujna 2015.
godine.
Prijedlog Godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna za
2014. godinu upravno tijelo za financije dostavlja Gradonačelniku najkasnije do 1. svibnja 2015. godine.
Prijedlog Godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna
Grada Raba za 2014. godinu Gradonačelnik dostavlja
Gradskom vijeću na usvajanje najkasnije do 1. lipnja
2015. godine.
Gradonačelnik dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju godišnji obračuna Proračuna
Grada za 2014. godinu u roku od 15 dana nakon što ga
usvoji Gradsko vijeće.
Iznimno, ako Gradsko vijeće ne donese izvještaj o izvršenju Proračuna za 2014. godinu, isti se dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 60
dana od dana podnošenja Gradskom vijeću.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-06/15-01/03
Urbroj: 2169-01-04-02/4-15-4
Rab, 30. ožujka 2015.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran, mag. ing. agr.
|