Na temelju čl. 51. Statuta Općine Punat (Službene novine PGŽ broj 25/09,
35/09, 13/13 i 19/13) općinski načelnik Općine Punat donosi
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom određuje oblik i sadržaj službene iskaznice (u daljnjem
tekstu: iskaznica), izgled službene odore (u daljnjem tekstu: odora) komunalnog
redara Općine Punat (u daljnjem tekstu: Općina) te postupak njihova izdavanje i
uporabe.
II. ISKAZNICA KOMUNALNOG REDARA
Članak 2.
Iskaznica komunalnog redara izrađena je na 120 gramskom papiru plave boje,
veličine 90 x 60 mm, a zaštićena je prozirnim plastičnim omotom.
Tekst na iskaznici ispisan je crnom bojom.
3.natpis »Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Općina Punat,
Jedinstveni upravni odjel - Odsjek za komunalno gospodarstvo i prostorno
planiranje«,
7.broj iskaznice.
3.mjesto za pečat i potpis pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 3.
Iskaznicu izdaje Jedinstveni upravni odjel (u daljnjem tekstu: Odjel).
Odjel vodi evidenciju o izdanim i vraćenim iskaznicama.
Evidencija iz stavka 2. ovoga članka sadrži: ime i prezime komunalnog redara
kojem je iskaznica izdana, broj iskaznice, datum njezina izdavanja, datum
povratka odnosno poništenja iskaznice, potpis komunalnog redara te odjeljak za
napomenu.
Članak 4.
Za vrijeme obavljanja poslova komunalni redar je obvezan nositi iskaznicu.
Komunalni redar ovlašten je koristiti iskaznicu isključivo sukladno
ovlastima u obavljanju poslova komunalnog redara.
Komunalnom redaru će se privremeno oduzeti iskaznica ako je protiv njega
pokrenut postupak povodom kojeg, sukladno propisima, ne može obavljati poslove
komunalnog redara, do okončanja tog postupka.
Članak 5.
Komunalni redar koji izgubi iskaznicu ili na drugi način ostane bez
iskaznice, dužan je o tome odmah izvijestiti neposrednog rukovoditelja.
Komunalni redar čija iskaznica bude oštećena dužan je o tome odmah
izvijestiti neposrednog rukovoditelja te mu predati oštećenu iskaznicu, radi
predaje Odjelu.
Komunalnom redaru će se izdati nova iskaznica nakon što izgubljena ili na
drugi način nestala iskaznica odnosno oštećena iskaznica bude oglašena
nevažećom te poništena od strane Odjela.
Članak 6.
Iskaznica vrijedi od dana njezina izdavanja do dana prestanka ovlaštenja za
obavljanje poslova komunalnog redara osobi kojoj je izdana.
Komunalni redar kojem je prestao radni odnos odnosno koji je raspoređen na
drugo radno mjesto u Općini, dužan je po izvršnosti rješenja o prestanku radnog
odnosa odnosno rješenja o rasporedu na drugo radno mjesto iskaznicu predati
Odjelu.
Iskaznica predana sukladno odredbi stavka 2. ovoga članka oglašava se nevažećom
i poništava u Odjelu.
III. ODORA KOMUNALNOG REDARA
Članak 7.
Za vrijeme obavljanja poslova, komunalni redar je u obvezi nositi odoru u
suglasju s propisima kojima se uređuje zaštita na radu i ovim Pravilnikom.
Odora komunalnog redara je zimska i ljetna, a čine ju:
-hlače zimske (muške/ženske),
-hlače ljetne (muške/ženske),
-suknja zimska/ljetna,
-košulja kratkih rukava s oznakama (muška/ženska),
-košulja dugih rukava (muška/ženska),
-jakna zimska s utopljenjem na skidanje,
-cipele zimske (muške/ženske),
-cipele ljetne (muške/ženske),
-kišni ogrtač s kapuljačom,
-remen za hlače ili suknju.
Dijelovi odore imaju oznaku komunalnog redara izvezenu na svijetloplavoj
podlozi, veličine 12 x 12 cm.
Oznaka komunalnog redara ima oblik štita sa krunom. U sredini štita je grb
Općine, uokviren s vanjske strane natpisom »KOMUNALNO REDARSTVO«, a u kruni
štita je natpis »OPĆINA PUNAT« (u daljnjem tekstu: znak »A«).
Natpisi iz stavka 4. ovoga članka su identične plave boje koja je u
kontrastnoj nijansi od dijela odore na kojoj su izvezeni.
Oznaka komunalnog redara na leđima odore (u daljnjem tekstu: znak »B«) ima
natpis »KOMUNALNI REDAR« plave boje koja je u kontrastnoj nijansi od dijela
odore na kojoj je izvezena, veličine 23 x 23 cm.
Svi štepovi na odori su plave boje.
Članak 8.
Dijelovi zimske odore komunalnog redara jesu:
1.Hlače zimske (muške/ženske) su klasičnog kroja, tamnoplave boje,
2.Suknja zimska je izrađena od tkanine tamnoplave boje, klasičnog kroja,
dužine do koljena,
3.Bluzon jakna zimska (muška/ženska) je dužine do kukova. Ovratnik je
stojeći plave boje, koji spaja patent zatvarač po cijeloj dužini. Satl naprijed
i na leđima je plave boje. Rukavi su plave boje s umecima plave boje svjetlije
nijanse, od manžete do lakta. Na oba rukava je našiven znak »A«. Jakna s
prednje gornje strane ispod satla ima dva urezana džepa s preklopima plave boje
na kojima je jedan druker na sredini. Na prednjoj donjoj strani jakne su dva
našivena umetka plave boje svjetlije nijanse, u kojima su koso urezani džepovi
s plavim lajsnama koje se zatvaraju s drukerom. Na lijevoj strani našivka se uz
džep nalazi jedan sivi našivak s dva tunela za olovke. Jakna završava sa
pojasnicom koja se zatvara jednim drukerom. Leđa jakne su iz tri dijela, sa
dvije falde sa lijeve i desne strane, a na sredini leđa je našiven znak »B«.
Podstava je mješavina pamuka i sintetike, vatirana 150 gramskom vatom, štepana
u obliku romba, šarene boje,
4.Košulja zimska (muška/ženska) je dugih rukava, svijetloplave boje,
klasičnog kroja, blagog dezena, mekanog ovratnika sa dva džepa sa preklopima.
Muška i ženska zimska košulja razlikuju se u kopčanju,
5.Cipele zimske su izrađene od crne prirodne kože s gumenim (antišivalo)
slojem protiv klizanja.
Članak 9.
Dijelovi ljetne odore komunalnog redara jesu:
1.Hlače ljetne (muške/ženske) su identične zimskim hlačama, ali su izrađene
od lakše tkanine,
2.Suknja ljetna je identična zimskoj suknji, ali je izrađena od lakše
tkanine,
3.Bluzon jakna ljetna (muška/ženska) je identična bluzon jakni zimskoj, a
koristi se na način da se ukloni podstava iz zimske jakne,
4.Košulja ljetna (muška/ženska) je klasičnog kroja, pamučna, kratkih rukava
svijetloplave boje, blagog dezena, sa dva džepa. Na lijevom džepu je našiven
natpis »KOMUNALNI REDAR« plave boje koja je u kontrastnoj nijansi od dijela
odore na kojoj je izvezena, na sredini leđa je našiven znak »B«, a na oba
rukava znak »A«. Muška i ženska ljetna košulja razlikuju se u kopčanju,
5.Cipele ljetne su izrađene od crne prirodne kože.
Članak 10.
Remen za hlače ili suknju je kožni, crne boje s metalnom kopčom u sredini.
Tamnoplavi kišni ogrtač s kapuljačom uobičajenog je oblika i kroja, a
izrađen je od tankog najlon materijala.
Članak 11.
Svaki dio odore ima rok uporabe koji je određen u suglasju s propisima
kojima se uređuje zaštita na radu.
Popis dijelova odore s naznakom roka uporabe utvrđen je u privitku koji čini
sastavni dio ovoga Pravilnika (Privitak 1.)
Članak 12.
Odoru izdaje Odjel.
Odjel vodi evidenciju o izdanim i vraćenim odorama.
U evidenciju iz stavka 2. ovoga članka unose se podaci o: vrsti i količini
izdanih dijelova odore, imenu i prezimenu komunalnog redara koji zadužuje
odoru, datumu zaduženja i razduženja odore, mjestu za potpis komunalnog redara
i odjeljku za napomenu.
Članak 13.
Osobi koja je raspoređena na radno mjesto komunalnog redara izdaje se nova
odora.
Komunalni redar je dužan odoru održavati urednom i čistom o svome trošku te
nije ovlašten odoru otuđiti niti prepravljati.
Članak 14.
Pojedini dijelovi odore mogu se zamijeniti prije isteka rokova određenih
sukladno člancima 11. i 15. ovoga Pravilnika, samo ako su oštećeni ili potpuno
uništeni tijekom obavljanja poslova komunalnog redara.
Ako je do oštećenja ili uništenja pojedinih dijelova odore došlo u roku
uporabe, koje nije posljedica obavljanja poslova komunalnog redara, komunalnom
redaru će se izdati nova odora o njegovom trošku.
Zamjenu oštećene ili uništene odore odobrava pročelnik Odjela.
Članak 15.
Rok uporabe dijelova odore određen sukladno članku 11. stavku 2. ovoga
Pravilnika, produžit će se:
-za vrijeme bolovanja u trajanju dužem od mjesec dana neprekidno, razmjerno
broju dana iskorištenog bolovanja,
-za vrijeme provedeno na rodiljnom i/ili roditeljskom dopustu, razmjerno broju
dana iskorištenog rodiljnog i/ili roditeljskog dopusta,
-kada je do odlaska u mirovinu po sili zakona ostalo manje od šest mjeseci,
razmjerno broju dana preostalih do odlaska u mirovinu,
-u drugim slučajevima za vrijeme spriječenosti u obavljanju poslova
komunalnog redara, razmjerno broju dana trajanja spriječenosti.
Članak 16.
Komunalni redar kojem je prestao radni odnos ili koji je raspoređen na drugo
radno mjesto u Općini, u obvezi je vratiti zaduženu odoru Odjelu.
Komunalni redar u obvezi je vratiti Odjelu zaduženu odoru ili njene dijelove
kojima je istekao rok uporabe u smislu članaka 11. i 14. ovoga Pravilnika.
Odjel vraćenu odoru ili njene dijelove prethodno pregledava i ovisno o
procjeni stanja i uporabljivosti pojedinih dijelova odore iste zbrinjava, na
način da ih predaje humanitarnim odnosno neprofitnim organizacijama ili ih
odlaže na deponij otpada.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 080-02/15-01/1
Ur. broj: 2142-02-02/1-15-2
Punat, 15. siječnja 2015.
OPĆINA PUNAT
Načelnik
Marinko Žic, v.r.