III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
9.
Danom konstituiranja Općinskog vijeća član
Općinskog vijeća, odnosno zamjenik člana Općinskog vijeća nakon što mu je
potvrđen mandat, ima prava i dužnosti člana Općinskog vijeća određena Zakonom,
Statutom, ovim Poslovnikom i odlukama i općim aktima što ih donese Općinsko
vijeće, do prestanka mandata.
Članak
10.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na
redovnim izborima počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do
stupanja na snagu Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora za
članove Općinskog vijeća odnosno do stupanja na snagu Odluke Vlade Republike
Hrvatske o raspuštanju Općinskog vijeća u skladu sa Zakonom.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na
prijevremenim izborima počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do
isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak
11.
Član Općinskog vijeća ima prava i dužnosti
utvrđene Zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i drugim aktima Općinskog vijeća,
a osobito:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- biti biran u radna tijela Općinskog vijeća
i prihvatiti izbor
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća
- postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati
- prihvatiti se članstva u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće
- obnašati poslove koje mu u okviru svoga
djelokruga povjeri Općinsko vijeće ili radno tijelo kojeg je član
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Članak
12.
Član Općinskog vijeća ne smije u obavljanju
privatnih poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti bilo za sebe ili za svojeg
poslodavca koristiti položaj člana Općinskog vijeća i isticati tu dužnost.
Član Općinskog vijeća dužan je čuvati podatke
koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema Zakonu.
Članak
13.
Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme
trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog
zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat
miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog
zakona.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, član
Općinskog vijeća je dužan u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome
obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, koji će takvu obavijest uputiti
Mandatnoj komisiji.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika prije isteka vremena na koje je izabran, vijećnika zamjenjuje
zamjenik. Člana Općinskog vijeća izabranog na kandidacijskoj listi političke
stranke zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste, a određuje ga politička stranka
koja je bila predlagatelj kandidacijske liste. Člana Općinskog vijeća izabranog
na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje
neizabrani kandidat s iste liste, a određuju ga političke stranke sukladno
sporazumu, odnosno ako sporazum nije zaključen, određuju ga dogovorno, a ako ne
postignu dogovor, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Političke stranke dužne su o sklopljenom
sporazumu kao i postignutom dogovoru obavijestiti Upravni odjel za lokalnu
samoupravu i upravu.
Člana Općinskog vijeća izabranog na
kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat.
Člana Općinskog vijeća izabranog na
kandidacijskoj listi političke stranke koja je nakon provedenih izbora brisana
iz registra političkih stranaka, zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s
liste.
Članak
14.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
član Općinskog vijeća nastavlja s obavljanjem dužnosti u Općinskom vijeću na
temelju prestanka mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku
Općinskog vijeća u roku od 8 dana od prestanka obnašanja nespojive dužnosti.
U slučaju iz stavka 1.ovog članka mirovanje
mandata člana Općinskog vijeća prestat će osmog dana od dana podnošenja pisanog
zahtjeva.
Nastavljanje s obavljanjem dužnosti člana
Općinskog vijeća na temelju prestanka mandata može se tražiti jedanput u tijeku
trajanja mandata.
Članak
15.
Članu Općinskog vijeća mandat prestaje prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane
ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno
lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti
sudske presude,
- ako mu prestane prebivalište s područja
Općine, danom prestanka prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo,
danom prestanka državljanstva sukladno odredbama zakona kojim se uređuje
hrvatsko državljanstvo,
- smrću.
Članak
16.
O prisustvovanju člana Općinskog vijeća na
sjednici Općinskog vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.
Član Općinskog vijeća ako ne može
prisustvovati sjednici Općinskog vijeća odnosno radnog tijela dužan je o tome
izvijestiti predsjednika Općinskog vijeća, najmanje 24 sata prije početka
zakazane sjednice.
Članak
17.
Član Općinskog vijeća ima pravo na naknadu
troškova nastalih u svezi s radom u Općinskom vijeću i radnim tijelima u visini
i na način određen posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
18.
Klub članova Općinskog vijeća može osnovati
stranka koja ima najmanje tri člana Općinskog vijeća, kao i dvije ili više
političkih stranaka koje imaju zajedno najmanje tri člana Općinskog vijeća.
O osnivanju kluba predsjednik kluba dužan je
u pisanom obliku obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća.
Obavijest sadrži naziv kluba, ime
predsjednika kluba i imena članova kluba.
Upravni odjel osigurat će klubovima članova
Općinskog vijeća prostorne i tehničke uvjete za rad.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
19.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika, koje se bira iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Općinskog vijeća.
Predsjednik i jedan potpredsjednik biraju se
iz reda predstavničke većine, a drugi potpredsjednik iz reda predstavničke
manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanja, kao i najmanje 5 članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika.
Vijećnik može svojim potpisom podržati
prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
20.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem, za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako
od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja
po istom postupku kao i kod prvog glasovanja.
Ako su za izbor predsjednika odnosno
potpredsjednika bila predložena više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od
kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća izborni se postupak
ponavlja u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Općinskog
vijeća, predsjednik Općinskog vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga
zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
21.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće
- saziva i organizira te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća i potpisuje akte Općinskog vijeća
- predlaže dnevni red sjednica Općinskog
vijeća
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak
- brine o postupku donošenja odluka i
općinskih akata
- održava red na sjednici Općinskog vijeća
- usklađuje rad radnih tijela Općinskog
vijeća
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
općinskog načelnika
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća
- brine o zaštiti prava vijećnika
- surađuje s članovima predstavničkih tijela
drugih jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u
Hrvatskom saboru
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici
Općinskog vijeća
- brine se o primjeni ovog Poslovnika
- određuje predstavnike Općinskog vijeća u
svečanim i drugim prigodama
- obavlja i druge poslove određene zakonom
Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
22.
Potpredsjednik Općinskog vijeća pomaže
predsjedniku Općinskog vijeća u radu, te obavlja poslove iz njegova djelokruga
za koje ga predsjednik ovlasti.
Potpredsjednik Općinskog vijeća zamjenjuje
predsjednika kada je isti spriječen ili odsutan.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Općinskog vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Općinskog
vijeća.
Članak
23.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog
vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koji su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća može pokrenuti Odbor za izbor i imenovanja ili
najmanje 5 članova vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen
i o prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predsjednik odnosno potpredsjednici:
- zlouporabe položaj ili prekorače
ovlaštenja;
- svojim ponašanjem štete ugledu Općinskog
vijeća;
- ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri
mjeseca;
Ako Općinsko vijeće odbije zahtjev za
razrješenje, članovi Općinskog vijeća koji su podnijeli zahtjev odnosno Odbor
za izbor i imenovanja ne mogu ponovno podnijeti isti zahtjev prije isteka roka
od 6 mjeseci od njegovog odbijanja.
Ako Općinsko vijeće razriješi dužnosti
predsjednika, odnosno potpredsjednika, dužno je u roku 30 dana od dana
razrješenja izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika.
Članak
24.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog
vijeća mogu podnijeti ostavku.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku, a jednom
podnijeta ostavka ne može se opozvati.
U slučaju podnošenja ostavke, pravo sazivanja
i predsjedanja sjednicom na kojoj se utvrđuje dan prestanka prava i dužnosti
predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, pripada dobno najstarijem
članu Općinskog vijeća, koji će u daljnjem roku od 3 dana sazvati sjednicu
Općinskog vijeća i njome predsjedati.
Članak
25.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
prestaje mandat člana Općinskog vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg
mandata, Općinsko vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika
u roku od 30 dana od dana kada Općinsko vijeće primi na znanje izvješće
Mandatne komisije o prestanku mandata.
V. RADNA TIJELA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
26.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana
Statutom Općine Čavle su:
- komisije, odbori i povjerenstva.
Općinsko vijeće može uz stalna radna tijela
osnivati i povremena radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se
njegov naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada.
Članak
27.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj
članova koji se biraju u pravilu iz reda članova Općinskog vijeća i reda
članova stručnih i javnih djelatnika.
Izbor predsjednika i članova radnih tijela
obavlja Općinsko vijeće na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja, ili 5
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovog članka mora biti
sastavljen u pisanom obliku.
Prilikom izbora predsjednika i članova radnih
tijela mora se voditi računa o tome da sastav radnih tijela odgovara stranačkoj
strukturi Općinskog vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnih tijela
traje do isteka mandata saziva Općinskog vijeća, ukoliko Općinsko vijeće ne
odluči drugačije.
Članak
28.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Općinskog vijeća i drugih radnih tijela,
predlaže dnevni red i predsjeda sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvat
sjednicu u roku od 8 dana na osnovu Zaključka Općinskog vijeća ili ako to
zatraži predsjednik Općinskog vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove
sjednicu kada je to dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvati će
predsjednik Općinskog vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća, predsjednicima
drugih radnih tijela te s Općinskom upravom.
Ako je spriječen ili odsutan predsjednik,
sjednicom radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg za to ovlasti
predsjednik radnog tijela.
Članak
29.
Radna tijela zauzimaju stajališta o pitanjima
iz svog djelokruga, ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radna tijela
donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Članak
30.
Radna tijela mogu uključiti znanstvene i
druge stručne osobe radi razmatanja pojedinog pitanja iz svog djelokruga, na
osnovi suglasnosti predsjednika Općinskog vijeća.
Članak
31.
Radna tijela o svojim prijedlozima,
mišljenjima, primjedbama pismenim putem izvješćuju Općinsko vijeće.
Članak
32.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Općinskom vijeću podnijeti zajedničko izvješće
o određenim pitanjima.
Članak
33.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se
primjenjuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na rad Općinskog vijeća.
Članak
34.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća:
1. Mandatna komisija;
2. Odbor za izbor i imenovanja;
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja i
mjesnu samoupravu;
4. Odbor za gospodarski razvoj,
poduzetništvo, urbanizam i prostorno uređenje;
5. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb;
6. Odbor za informiranje, međuopćinsku,
međugradsku
i međunarodnu suradnju;
7. Odbor za kulturu, sport i tehničku
kulturu;
8. Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i
mlade;
9. Odbor za proračun i financije.
Mandatna komisija
Članak
35.
Mandatna komisija ima predsjednika i 2 člana
koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća.
Mandatna komisija, osim poslova koje obavlja
na konstituirajućoj sjednici u tijeku mandata:
- izvješćuje Općinsko vijeće o tome da su
ispunjeni zakonski uvjeti za prestanak odnosno mirovanje mandata članu
Općinskog vijeća, te izvješćuje Općinsko vijeće o zamjeniku koji počinje
obavljati dužnost člana Općinskog vijeća,
- predlaže Općinskom vijeću donošenje odluke
o mirovanju mandata ako član Općinskog vijeća za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra
nespojivom.
Odbor za izbor i imenovanja
Članak
36.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika
i 2 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje osoba koje bira
odnosno imenuje Općinsko vijeće,
- predlaže imenovanje predstavnika Općinskog
vijeća u određena tijela i pravne osobe, kada je to propisano zakonom ili
drugim propisom, Statutom, ovim Poslovnikom ili drugim aktom Općinskog vijeća,
- predlaže članove radnih tijela Općinskog
vijeća.
Odbor za statutarno-pravna pitanja i mjesnu
samoupravu
Članak
37.
Odbor za statutarno pravna pitanja i mjesnu
samoupravu ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz redova članova
Općinskog vijeća i iz reda stručnih djelatnika.
Odbor za statutarno-pravna pitanja i mjesnu
samoupravu:
- utvrđuje prijedlog Poslovnika o radu
Općinskog vijeća,
- razmatra prijedlog Statuta te odluka i
drugih općih akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti
sa zakonom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljenje i
prijedloge Općinskom vijeću,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i drugih akata Općinskog vijeća kada je tim aktima na to ovlašteno ili
kada to ocijeni potrebnim,
- prikuplja inicijative i prijedloge za
osnivanje mjesnog odbora i o tome daje mišljenje i prijedloge Općinskom vijeću;
- surađuje sa tijelima mjesnog odbora;
- obavlja i druge poslove određene Statutom,
Poslovnikom ili aktom Općinskog vijeća.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo
Članak
38.
Odbor za gospodarski razvoj, poduzetništvo,
urbanizam i prostorno uređenje ima predsjednika i 4 člana, koji se biraju iz
reda članova Općinskog vijeća i iz reda stručnih djelatnika.
Odbor za gospodarski razvoj, poduzetništvo,
urbanizam i prostorno uređenje
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog
i turističkog razvoja Općine;
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
prostorno planiranje, zaštitu kulturne baštine, zaštitu prirodnih resursa te
zaštitu okoliša;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Općinskog vijeća.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb
Članak
39.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb
ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća i iz
reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb:
- razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem zdravstvene zaštite;
- razmatra i predlaže mjere zaštite starih i
imovinski nezbrinutih osoba te druga pitanja od socijalne skrbi.
Odbor za informiranje, međuopćinsku,
međugradsku i međunarodnu suradnju
Članak
40.
Odbor za informiranje, međuopćinsku,
međugradsku i međunarodnu suradnju ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz
reda članova Općinskog vijeća i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za informiranje, međuopćinsku,
međugradsku i međunarodnu suradnju:
- vodi brigu o točnom i blagovremenom
informiranju građana;
- razmatra pitanja iz međuopćinskih i
međunarodnih odnosa;
- surađuje s odgovarajućim tijelima općina u
RH i drugih zemalja.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu
Članak
41.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu
ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća i iz
redova stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu:
- razmatra osiguravanje potreba građana u
oblasti kulture, športa i tehničke kulture te daje mišljenja i prijedloge
Općinskom vijeću;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Općinskog vijeća.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i
mlade
Članak
42.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i
mlade ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog
vijeća i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i
mlade:
- razmatra osiguravanje potreba građana u
oblasti predškolskog odgoja, obrazovanja
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Općinskog vijeća.
Odbor za proračun i financije
Članak
43.
Odbor za proračun i financije ima
predsjednika i 4 člana koji se biraju iz rada članova Općinskog vijeća i iz
redova stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za proračun i financije:
- prati i razmatra sustav financiranja javnih
potreba:
- razmatra prijedloge općinskog proračuna i
godišnjeg obračuna proračuna;
- razmatra izvješća Državnog ureda za
reviziju o obavljenim ravizijama;
- prati i razmatra druga pitanja proračuna i
financija;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Općinskog vijeća.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
44.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegovu prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Općinskog vijeća.
Članak
45.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog
vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta općinskog načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te
obavještava općinskog načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća
odnosno radnih tijela, ako općinski načelnik na sjednici nije prisutan.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
46.
O sazvanim sjednicama predsjednik Općinskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Općinskog vijeća izvješćuju općinskog
načelnika i izvjestitelje najkasnije 8 dana prije održavanja sjednice.
U slučaju kada općinski načelnik nije
predlagatelj odluke ili akta, odnosno materijala koji se razmatra na sjednici
Općinskog vijeća, svoje mišljenje, stajalište i prijedloge u svezi odluke ili
akta odnosno materijala, dužno je dostaviti Općinskom vijeću najkasnije do
početka sjednice.
Ako predlagatelj ne postupi na način iz
stavka 2.ovog članka, Općinsko vijeće može odgoditi raspravu o tom predmetu.
Općinsko vijeće može odgoditi raspravu i u
slučaju kad radno tijelo Općinskog vijeća nije Vijeću dostavilo mišljenje u
svezi odluke ili akta odnosno materijala, a radi se o pitanju iz djelokruga
rada tog radnog tijela.
Članak
47.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću
izvješće o svom radu u skladu s odredbama Statuta Općine Čavle.
Članak
48.
Prijedlog za traženje izvješća od općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
5 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
49.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što
protekne 30 dana od dana primitka.
Članak
50.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti
i obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
51.
Raspravu o izvješću općinskog načelnika
Općinsko vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je
zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se
od općinskog načelnika traži izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak
52.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana
kada je Općinsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća općinskog načelnika.
Članak
53.
Način i postupak pokretanja opoziva općinskog
načelnika propisan je Statutom Općine Čavle.
VII. AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
54.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Općinsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Općinskog vijeća.
Članak
55.
Općinsko Vijeće na osnovi prava i obveza
određenih Zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom, donosi:
- Statut Općine Čavle
- Poslovnik Općinskog vijeća
- pravilnike, odluke, proračun, godišnji
obračun proračuna, deklaracije, preporuke, zaključke, upute i naputke.
Općinsko vijeće može odlukom, poveljom,
zahvalnicom ili drugim aktom državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina
koji je zaslužan za Općinu proglasiti počasnim građaninom Općine Čavle.
Članak
56.
Na izvornike odluka i drugih akata Općinskog
vijeća stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Općinskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji
je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Općine.
Članak
57.
Statut, odluke i drugi opći akti Općinskog
vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje
Općinsko vijeće objavljuju se u Službenom glasilu i na službenim web stranicama
Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Općinsko
vijeće.
Članak
58.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe, te propisuju
njihova prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Čavle.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju te o davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno
pozitivnim propisima.
Članak
59.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe
odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja njihova
provođenja.
Članak
60.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama
koje Općinsko vijeće razmatra.
Općinsko vijeće može na osnovi ocjene stanja
u pojedinom području rada zaključkom obvezati općinskog načelnika, Upravni
odjel ili radno tijelo Općinskog vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili
aktivnosti iz njihova djelokruga rada.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima,
obvezama i pravnim interesima pravnih i fizičkih osoba.
Napucima i uputama se propisuje način rada
Upravnog odjela i radnih tijela Općinskog vijeća.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu izvršnog tijela i tijela
Općinskog vijeća ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Općinskog vijeća o pitanjima važnim za Općinu Čavle.
Članak
61.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Općinsko vijeće jesu: pet vijećnika, klub vijećnika, općinski načelnik i radna
tijela Općinskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog
mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak
62.
Građani imaju pravo predlagati Općinsko
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga
rada Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće je dužno raspraviti prijedlog
iz stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće je dužno o prijedlogu
odlučiti u roku od 3 mjeseca od dana podnošenja prijedloga i o istome
obavijestiti predlagatelja.
Svaki građanin ima pravo Općinskom vijeću i
njegovim tijelima slati predstavke i pritužbe te davati prijedloge i na njih
dobiti odgovor.
Članak
63.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku
Općinskog vijeća.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ustanovi da
podneseni prijedlog akta nije sastavljen u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
zatražit će od predlagatelja akta da u određenom roku, a koji ne može biti
kraći od 8 dana niti duži od 30 dana, isti uskladi s odredbama Poslovnika.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi
svoj prijedlog, smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a
ako predlagatelj u roku iz prethodnog stavka ovog
članka ne uskladi prijedlog
akta, smatrat će se da prijedlog nije bio niti podnesen.
Članak
64.
Prijedlog akta mora sadržavati:
- pravni temelj za donošenje akta;
- ocjenu stanja pitanja koja se uređuju, te
svrhu koja se postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način;
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje
akta i način njihova osiguravanja;
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem.
Članak
65.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Općinskog vijeća, prijedlog razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu
pitanja koja se uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o prijedlogu akta,
a Odbor za statutarno-pravna pitanja o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak
66.
Prijedlog da se akt izmijeni ili dopuni daje
se u obliku amandmana pisanim putem uz obrazloženje teksta amandmana.
Predlagatelj akta, član Općinskog vijeća,
klubovi članova Općinskog vijeća, radna tijela Općinskog vijeća imaju pravo na
podnošenje amandmana.
Amandman se pismeno upućuje predsjedniku
Općinskog vijeća, najkasnije jedan dan prije sjednice Općinskog vijeća.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član vijeća može iznimno podnijeti amandman i
na sjednici tijekom rasprave, pismeno uz obrazloženje, ako se s tim složi
većina nazočnih članova Općinskog vijeća.
Članak
67.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj
akta.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, glasuje se najprije o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog
vijeća postaje sastavnim dijelom prijedloga akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili
se sa istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta, te se o njemu
ne glasuje odvojeno.
Nakon što se Općinsko vijeće glasovanje
odredi o svim amandmanima, glasuje se o predloženom aktu.
Članak
68.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od prijedloga akta, Općinsko vijeće može odlučiti
da se rasprava odgodi kako bi se članovima Općinskog vijeća ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima će se u svakom
slučaju odgoditi ako to zatraži predlagatelj, općinski načelnik, ako on nije
predlagatelj ili Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
69.
Odluke i druge akte Općinsko vijeće donosi
većinom glasova nazočnih članova, ako je na sjednici nazočna većina članova
Općinskog vijeća.
Većinom glasova svih članova Općinskog
vijeća, Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Proračun Općine Čavle
- Odluku o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
- Godišnje Izvješće o izvršavanju Proračuna
Općine
- Odluku o raspisivanju referenduma
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća
- odlučuje o izboru i razrješenju
predsjednika Općinskog vijeća i potpredsjednika Općinskog vijeća
- odlučuje o uspostavljanju međusobne
suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s odgovarajućim jedinicama
regionalne samouprave drugih država te o sadržaju i oblicima te suradnje
- odlučuje o osnivanju mjesnih odbora.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
70.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako
je to nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete odnosno ako bi ne donošenje
takve odluke u određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju
drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je
obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Općinskog vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati
još najmanje 5 članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće najprije glasuje o
opravdanosti prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o
aktu.
Članak
71.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku, amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
Članak
72.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se i prijedlog akta.
Predsjednik Općinskog vijeća bez odlaganja
prijedlog iz stavka 1. ovog članka upućuje članovima Općinskog vijeća, Odboru
za statutarno-pravna pitanja i općinskom načelniku, ako on nije predlagatelj.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE
Članak
73.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine općinski načelnik, kao jedini ovlašteni predlagatelj, podnosi Općinskom
vijeću na način i u rokovima propisanim zakonom.
Općinski načelnik može podneseni prijedlog
proračuna povući i nakon glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o
proračunu u cjelini.
Ako se proračun za iduću godinu ne može
donijeti prije početka godine za koju se donosi, a općinski načelnik ne
predloži privremeno financiranje, predlagatelji utvrđeni Poslovnikom imaju
pravo predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
X. AKTUALNI SAT
Članak
74.
Članovi Općinskog vijeća mogu postavljati
pitanja općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika o stanju u
pojedinom području društvenog života, o izvršavanju odluka i drugih akata
Općinskog vijeća, te o radu upravnih odjela kao i pravnih osoba kojih je Općina
Čavle osnivač, odnosno vlasnik.
Pitanje se može postaviti usmeno i pisanim
putem.
Članak
75.
Aktualni sat održava se na početku svake
sjednice Općinskog vijeća, prije prelaska na prvu točku dnevnog reda i traje u
pravilu jedan sat.
Usmena pitanja općinskom načelniku, članovi
Općinskog vijeća mogu postavljati na sjednicama za vrijeme aktualnog sata.
Za vrijeme aktualnog sata član Općinskog
vijeća ima pravo postaviti najviše dva pitanja.
Pitanje mora biti kratko i jasno formulirano
i u pravilu takvo da se na njega može odgovoriti odmah i bez pripreme.
Na pitanje za koje općinski načelnik ocijeni
da zahtijeva opširniji odgovor, daje se pisani odgovor.
Na usmeno pitanje, na koje nije odgovoreno na
sjednici Općinskog vijeća ili je član Općinskog vijeća izrijekom tražio pisani
odgovor, daje se pisani odgovor u roku od 30 dana.
Općinski načelnik nije dužan dati odgovor ako
se postavljeno pitanje ne odnosi na rad ili poslove iz njegovog djelokruga.
Na postavljeno pitanje koje se odnosi na rad
pravnih osoba koje je Općina Čavle osnivač, odnosno vlasnik, može odgovoriti i
predstavnik te pravne osobe.
Nakon dobivenog odgovora član Općinskog
vijeća može iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Članak
76.
Ako je pitanje povjerljive naravi, općinski
načelnik može predložiti da članu Općinskog vijeća odgovori neposredno ili na
zatvorenoj sjednici radnog tijela u čijem je djelokrugu to pitanje.
XI. SAZIVANJE I TIJEK SJEDNICE
1. Sazivanje sjednice
Članak
77.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu
Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 5 članova Općinskog vijeća u
roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz prethodnog stavka ovog članka, sjednicu će sazvati
općinski načelnik u daljnjem roku od 8 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 3.ovog članka
sjednicu može sazvati na obrazloženi zahtjev 5 članova Općinskog vijeća, čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Sjednica Općinskog vijeća sazvana na način
propisan stavcima 2., 3. i 4. ovoga članka mora se održati u roku od 15 dana od
dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovoga
članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavim.
Članak
78.
Članovima Općinskog vijeća dostavlja se
prijedlog dnevnog reda i materijal o kojem će se raspravljati na sjednici, najkasnije
5 dana prije održavanja sjednice.
Iznimno predsjednik Općinskog vijeća može u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi opravdani razlozi, sazvati sjednicu Općinskog vijeća po
hitnom postupku (telefonom, brzojavom i sl.) bez dostave materijala za tu
sjednicu, a dnevni red za tu sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno članovima Općinskog vijeća se
materijal uz pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno ili na samoj
sjednici.
Članak
79.
Redni broj sjednice određuje se u nizu za
sjednice koje se održavaju tijekom jednog saziva Općinskog vijeća.
Članak
80.
Predsjednik Općinskog vijeća otvara sjednicu
kada prozivkom utvrdi da postoji nazočnost većine članova Općinskog vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj
članova Općinskog vijeća predsjednik Općinskog vijeća odgađa sjednicu za
određeni sat istog dana ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik
utvrdi ili ga o istome upozori član Općinskog vijeća da nije nazočan potreban
broj članova Općinskog vijeća, prekinut će sjednicu i zakazati nastavak
sjednice za određeni sat istog dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazane za drugi dan pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni
članovi Općinskog vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će
zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana
odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Općinskog vijeća može i odgoditi
sazvanu sjednicu najviše za 8 dana, ako za to postoje opravdani razlozi.
Članak
81.
Zapisnik o radu na prethodnoj sjednici
prihvaća se prije utvrđivanja dnevnog reda.
Član Općinskog vijeća ima pravo iznijeti
primjedbe na zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate, u
zapisnik se unose odgovarajuće izmjene ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem ZA ili
PROTIV.
2. Dnevni red
Članak
82.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik
Općinskog vijeća.
Na predloženi dnevni red član Općinskog
vijeća ili ovlašteni predlagatelj akta ima pravo podnijeti pisani prigovor
najkasnije jedan dan prije zakazane sjednice
Općinskog vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može
se podnijeti ako predsjednik Općinskog vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnog
reda predmet koji mu je dostavljen najmanje 30 dana prije održavanja sjednice.
Ako je prigovor opravdan, predmet se uvrštava
u dnevni red bez rasprave.
Ako prigovor na predloženi dnevni red nije
podnijet, predloženi dnevni red smatra se utvrđenim te se o njemu posebno ne
glasuje.
Predsjednik Općinskog vijeća može nakon što
je poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnog reda upućen članovima Općinskog
vijeća, pisanim putem predložiti dopunu dnevnog reda.
Predsjednik Općinskog vijeća može i na samoj
sjednici predložiti da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.
O predloženoj promjeni dnevnog reda glasuje
se na sjednici s time da se najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda, a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni
pojedinim predmetom.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
usvojeni dnevni red.
Predsjednik Općinskog vijeća može tijekom
sjednice promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog
reda.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
83.
Sjednici Općinskog vijeća predsjeda
predsjednik Općinskog vijeća, a ako je on odsutan ili spriječen sjednici
predsjeda potpredsjednik Općinskog vijeća, kojeg odredi predsjednik Općinskog
vijeća.
Ako u slučaju iz stavka 1.ovog članka,
predsjednik na predsjedanje sjednicom ne ovlasti ni jednog od potpredsjednika,
sjednicom će predsjedati dobno najstariji potpredsjednik.
Predsjednik Općinskog vijeća može za vrijeme
trajanja sjednice ovlastiti jednog od potpredsjednika da predsjeda sjednicom.
Članak
84.
Sjednici Općinskog vijeća kao gosti mogu
prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Članak
85.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
zatraži i dobije riječ od predsjednika Općinskog vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Općinskog vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Općinskog vijeća oduzet će mu riječ.
Predsjednik Općinskog vijeća daje članovima
Općinskog vijeća riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Općinskog vijeća
može dobiti riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili kada želi
ispraviti navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća vodi brigu da
vijećnik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
86.
Ako član Općinskog vijeća zatraži riječ da bi
ispravio navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Općinskog vijeća će mu
dati riječ čim završi govor čiji se navod želi ispraviti.
Član Općinskog vijeća se u tom slučaju mora
ograničiti na ispravak netočnog navoda.
Članu Općinskog vijeća koji želi govoriti o
povredi Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je poslije
iznesenog prigovora dati objašnjenje.
Članak
87.
Član Općinskog vijeća u raspravi treba
govoriti kratko i u svezi s predmetom rasprave.
Govor svakog člana Općinskog vijeća treba
trajati od tri (3) do najviše pet (5) minuta.
Po završetku iznesenog i završnog mišljenja
nema mogućnosti ponavljanja govora.
Osoba koja je pozvana na sjednici kao gost, a
želi sudjelovati u raspravi, dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika. Govor osobe koja je na sjednici pozvana kao gost može trajati
najviše pet (5) minuta.
Članak
88.
Red na sjednici osigurava predsjednik
Općinskog vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Općinskog vijeća može članu Općinskog vijeća izreći:
- opomenu
- opomenu s oduzimanjem riječi
- udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
89.
Opomena se izriče ako član Općinskog vijeća
svojim ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši
odredbe Poslovnika a osobito ako:
- ne govori o predmetnu o kojem se raspravlja
- govori a nije dobio riječ
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
predsjednika i članove Općinskog vijeća
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
90.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako
član Općinskog vijeća:
- nakon izricanja opomene svojim ponašanjem
ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika, na grublji način narušava ugled
predsjednika Općinskog vijeća ili člana Općinskog vijeća.
Članak
91.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu
Općinskog vijeća kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe
ovog Poslovnika o radu na sjednici, tako da je daljnje održavanje sjednice
dovedeno u pitanje.
Ako je članu Općinskog vijeća izrečena mjera
udaljenju sa sjednice član Općinskog vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
92.
Protiv stegovne mjere udaljenje sa sjednice
Općinskog vijeća, član Općinskog vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Općinskog
vijeća najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik
Općinskog vijeća upućuje prigovor svim članovima Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća unosi prigovor u
dnevni red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Općinskog vijeća, bez rasprave, s time da pravo
govora ima samo član
Općinskog vijeća koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za
statutarno-pravna pitanja.
Općinsko vijeće po prigovoru može potvrditi
ili ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka Općinskog vijeća je konačna.
Članak
93.
Ako druge osobe koje su nazočne na sjednici
narušavaju rad, predsjednik Općinskog vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Općinskog vijeća može narediti da
se osobe iz prethodnog stavka udalje iz dvorane ako i nakon izrečene opomene
narušavaju red na sjednici.
Članak
94.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ne može
održati red na sjednici mjerama predviđenim u člancima 86. do 91. ovog
Poslovnika, odredit će prekid sjednice.
4. Tijek sjednice
Članak
95.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik
Općinskog vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog
dnevnog reda vodi se bez obzira na broj nazočnih članova Općinskog vijeća.
Članak
96.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja
izvjestitelj radnog tijela može usmeno izložiti očitovanje tog tijela.
Članak
97.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja a zatim odlučuje, osim ako Općinsko vijeće ne odluči
da se o pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu
o prijedlogu akta te raspravu o podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu
istog akta.
Svaki član Općinskog vijeća ima pravo o
pojedinom aktu raspravljati samo jednom.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i
tijekom rasprave, davati objašnjenja, izjašnjavati se o podnesenim amandmanima,
te o mišljenima i primjedbama iznesenim u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Općinsko vijeće može na prijedlog
najmanje 5 članova Općinskog vijeća, odlučiti da se očitovanje o toj točki
dnevnog reda odgodi za narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog
dopuni odgovarajućim podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
98.
Predsjednik Općinskog vijeća zaključuje
raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih
govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
5. Zapisnik
Članak
99.
O radu na sjednici Općinskog vijeća vodi se
zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinoj temi.
O izradi zapisnika brine Upravni odjel
Općine.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Općinskog vijeća.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u Upravnom
odjelu.
Sjednice vijeća se tonski snimaju.
Tonski zapis pohranjuje se u Upravnom odjelu.
Upravni odjel dužan je članu Općinskog vijeća
omogućiti reprodukciju tonskog zapisa.
6. Javnost rada
Članak
100.
Rad predstavničkog tijela Općine je javan.
Tijela Općine dužna su upoznati javnost o
obavljanju poslova i izvještavati o svom radu putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladan način.
Na sjednici Općinskog vijeća mogu biti
nazočni izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija kojima se
dostavljaju pozivi za sjednicu, prijedlozi akata i drugi materijali o kojima
Općinsko vijeće raspravlja.
Građani i predstavnici zainteresiranih
pravnih osoba imaju pravo prisustvovati sjednici Općinskog vijeća s time da su
dužni pismeno najaviti svoju nazočnost najkasnije 3 dana prije održavanja
sjednice.
Predsjednik Općinskog vijeća može ograničiti
broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda
na sjednici.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Općinskog vijeća i radnih tijela, mogu se davati službene
izjave i održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Općinskog vijeća daje
predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik, a konferencije za
novinare održavaju se kada to odluči Općinsko vijeće.
Službene izjave o radu radnog tijela
Općinskog vijeća daje predsjednik radnog tijela.
Članak
101.
O dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
materijali Općinskog vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose oznaku
tajnosti.
Član Općinskog vijeća ne smije na sjednici
otvorenoj za javnost iznositi podatke iz materijala navedenih u prethodnom
stavku.
7. Odlučivanje
Članak
102.
Općinsko vijeće odlučuje o svakom prijedlogu
na dnevnom redu nakon rasprave.
Ako Općinsko vijeće o pojedinom pitanju o
kojem je raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku
o istome donijeti naknadno, rasprava se
prenosi za jednu od narednih sjednica.
Općinsko vijeće može u tijeku rasprave
odlučiti da se akt vrati predlagatelju ili odgovarajućem radnom tijelu radi
dodatne obrade.
U slučaju da Općinsko vijeće nije prihvatilo
prijedlog akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo, predlagatelj akta
je dužan prije podnošenja istog prijedloga razmotriti mišljenja, prijedloge i
primjedbe iznesene u raspravi te obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Članak
103.
Glasovanje na sjednici ja javno osim ako
Općinsko vijeće ne odluči većinom glasova članova Općinskog vijeća da se o
nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili
poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Općinskog vijeća poziva članove
Općinskog vijeća da se izjasne tko je ZA prijedlog, tko je PROTIV prijedloga i
tko se SUZDRŽAO od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može
utvrditi točan rezultat glasovanja, glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči
Općinsko vijeće većinom nazočnih članova Općinskog vijeća, na prijedlog
predsjednika Općinskog vijeća ili kluba članova Općinskog vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda Općinskog vijeća
glasuje se ZA ili PROTIV.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o
njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova Općinskog
vijeća, predsjednik Općinskog vijeća utvrditi će da amandman nije prihvaćen.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća ponovit će
glasovanje i ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana vijeća koji
zatraži provjeru glasovanja.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima.
Glasački listići iste su veličine, oblika i
boje, te ovjereni pečatom Općinskog vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom se listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu
prezimena, a zaokružuje se rednim broj ispred imena i prezimena pojedinog
kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu pitanje
mora biti postavljeno jasno a glasuje se ZA ili PROTIV odnosno SUZDRŽAN prema
uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik Upravnog
odjela.
Predsjedniku Općinskog vijeća kod tajnog
glasovanja pomaže djelatnik Upravnog odjela i član Općinskog vijeća kojeg
odredi predsjednik.
Član Općinskog vijeća kojeg je predsjednik
Općinskog vijeća odredio da mu pomaže kod tajnog glasovanja, nazočan je kod
glasačke kutije.
Glasuje se osobno jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na
kojem su dopisana nove imena, ili se ne može na siguran način utvrditi za koga
je ili za što član Općinskog vijeća glasovao.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu
predanih glasačkih listića.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom
postupku kao i prvo glasovanje.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
104.
Na dan stupanja na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik o radu Općinskog vijeća Općine Čavle (»Službene
novine PGŽ« broj 13/13, 36/13 i 53/13).
Članak
105.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/14-01/12
Ur. broj: 2170-03-14-01-4
Čavle, 24. srpnja 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Norbert
Mavrinac, v. r.
U
»SLUŽBENIM NOVINAMA PGŽ« BROJ 25 OD 4. RUJNA 2014. GODINE GREŠKOM
JE OBJAVLJEN STARI TEKST POSLOVNIKA.