Na temelju članka 21. Odluke o osnivanju i načinu rada radnih tijela
Općinskog vijeća Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 38/09) Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća
Općine Matulji, na sjednici održanoj 21. svibnja 2014. godine utvrdio je
pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji.
Pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji obuhvaća tekst
Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 38/09), tekst Izmjena i dopuna Poslovnika Općinskog vijeća
Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13) te
tekst Izmjena i dopuna Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 8/14), u kojima je naznačeno vrijeme
njihovog stupanja na snagu.
Vladan Mekterović, dipl. iur.
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način konstituiranja Općinskog vijeća
Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće), ostvarivanje prava, obveza
i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i
postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice,
postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog
vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća saziva se na način, po postupku i
u rokovima utvrđenim zakonom, a Općinsko vijeće je konstituirano izborom
predsjednika Općinskog vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Općinskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća do izbora predsjednika predsjeda
prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova.
Ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova konstituirajućoj
sjednici predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni
broj na glasačkom listiću.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice ima, do izbora predsjednika Općinskog
vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća u pogledu
predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a do izbora mandatnog povjerenstva i
povjerenstva za izbor i imenovanje ovlašten je predlagati donošenje odluka, a
to pravo pripada i najmanje šestorici vijećnika, ako ovim Poslovnikom nije
određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili veći broj vijećnika.
Nakon što je Općinsko vijeće konstituirano, izvodi se himna Republike
Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
(Napomena: Izmjena članka 2. stupila na snagu 20. travnja 2013. godine,
»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 3.
Na konstituirajućoj sjednici Općinsko vijeće bira Mandatno povjerenstvo.
Mandatno povjerenstvo bira se na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 6
(šest) vijećnika.
(Napomena: Izmjena članka 3. stavka 2. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 16/13)
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.
Osim predsjednika Općinskog vijeća i Mandatnog povjerenstva, na
konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća mogu se birati 2 potpredsjednika
Općinskog vijeća i Odbor za izbor i imenovanje.
Nakon izvješća Mandatnog povjerenstva o provedenim izborima, vijećnici
polažu prisegu.
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u Općinskom vijeću Općine
Matulji obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava
Republike Hrvatske, zakona i Statuta Općine Matulji, te da ću se zauzimati za
svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine Matulji«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike, a
vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara:
»Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik
vijećnika, kad počinje obavljati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
sjednici na kojoj je nazočan.
Članak 4.
Vijećnici imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko vijećniku mandat
miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi političke stranke zamjenjuje
neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran i vijećnik kojem je mandat
prestao ili mu miruje. Zamjenika vijećniku određuje politička stranka koja je
bila predlagatelj kandidacijske liste.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih
stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran i
vijećnik kojem je mandat prestao ili mu miruje.
Zamjenika vijećniku određuju političke stranke sukladno sporazumu, a ako
sporazum nije zaključen određuju ga dogovorno. Ukoliko se dogovor ne postigne,
vijećnika zamjenjuje prvi slijedeći neizabrani kandidat s liste. O sklopljenom
sporazumu odnosno postignutom dogovoru, političke stranke dužne su obavijestiti
upravno tijelo Općine Matulji nadležno za poslove predstavničkog i izvršnog
tijela.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi političke stranke koja je nakon
provedenih izbora brisana iz registra političkih stranaka zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.
(Napomena: Izmjena članka 4. stupila na snagu 20. travnja 2013. godine,
»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 5.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora predsjednika Vijeća, članova Mandatnog
povjerenstva i Odbora za izbor i imenovanje, predsjednik Općinskog vijeća ili
najmanje šest vijećnika može predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće
sjednice.
(Napomena: Izmjena članka 5. stupila na snagu 20. travnja 2013. godine,
»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su Statutom Općine Matulji (u daljnjem
tekstu: Statut).
Članak 7.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i voditelji odsjeka dužni su
vijećniku pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom
redu sjednice Općinskog vijeća ili se pripremaju za sjednice Općinskog vijeća
ili radnog tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku
potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i objašnjenja od predsjednika Općinskog
vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 8.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i voditelji odsjeka dužni su pružiti
pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi prijedloga
koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka koje mu je povjerilo radno
tijelo Općinskog vijeća, odnosno dužni su osigurati dopunsku dokumentaciju za
pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća
ili radnih tijela. Vijećnik, od pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela i voditelja
odsjeka, može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg
upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju funkcije
vijećnika.
Članak 9.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu osnovati klub vijećnika prema stranačkoj
pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika
Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine da se klubovima vijećnika osiguraju
prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za sjednice, prijepis,
umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 10.
Općinsko vijeće ima predsjednika i 2 potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Općinsko vijeće, javnim glasovanjem.
(Napomena: Izmjena članka 10. stavka 2. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Predsjednik i jedan potpredsjednik biraju se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
(Napomena: Dopuna članka 10. novim stavkom 3. stupila na snagu 20. travnja
2013. godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku i potvrđen potpisom
vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo za jednog
kandidata.
(Napomena: Izmjena članka 10. pomicanjem dotadašnjeg stavka 3. za jedan,
stupila na snagu 20. travnja 2013. godine, »Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 16/13)
Članak 11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika provodi se glasovanjem zasebno za
svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i potpredsjednika niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i potpredsjednika bilo predloženo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu,
izborni postupak ponavlja se u cijelosti.
Članak 12.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća propisana su Statutom i ovim
Poslovnikom.
Članak 13.
Predsjednik Općinskog vijeća prema potrebi, saziva međustranački kolegij
koji se u pravilu sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak 14.
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i organiziranju sjednice
Općinskog vijeća pomaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela koji obavlja
stručne poslove za Općinsko vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak 15.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća osnovana Statutom su:
1. Mandatno povjerenstvo,
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
4.Odbor za poslovni prostor, stambene poslove i imovinsko pravna pitanja,
5. Odbor za predstavke i pritužbe,
6.Odbor za pitanja boraca antifašističkog i Domovinskog rata,
7.Odbor za proračun i financije, kapitalne projekte i strateški razvoj,
8.Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
9.Odbor za poljoprivredu i ruralni razvoj,
10. Odbor za društvene djelatnosti,
11. Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb,
12.Odbor za prostorno uređenje, planiranje i zaštitu okoliša,
13. Odbor za sport i tehničku kulturu,
14. Odbor za komunalno gospodarstvo,
15.Odbor za međunarodna, međužupanijska, međugradske i međuopćinska pitanja.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela iz stavka 1. ovog
članka, reguliran je Odlukom o osnivanju i načinu rada radnih tijela Općinskog
vijeća Općine Matulji.
Članak 16.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana Statutom, osnivati druga
stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja
iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata,
davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu
Općinskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko
vijeće posebnim odlukama.
Članak 17.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu između vijećnika, a članovi iz
reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba, na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanja, uz prethodni poziv političkim strankama koje imaju vijećnike da
dostave svoje prijedloge.
O sazivanju sjednica radnih tijela Općinskog vijeća, vijećnici koji nisu
članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem oglasne ploče Općinskog vijeća
i objavom na web stranici Općine Matulji.
U radnom tijelu raspravlja se o prijedlozima odluka i drugih akata te o
drugim pitanjima iz djelokruga Općinskog vijeća.
Radno tijelo raspravlja i o izvješćima pravnih osoba koja one na temelju
zakona ili odluka i drugih akata Općinskog vijeća podnose Općinskom vijeću.
Radna tijela obavezna su o svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja
akta, Općinskog načelnika i Općinsko vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 18.
Općinski načelnik i zamjenici prisustvuju sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za točke dnevnog reda koje su po
njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice Općinskog vijeća.
Ukoliko Općinski načelnik nije izvjestitelj po točci dnevnog reda na
sjednici Općinskog vijeća, dužan je u pismenom materijalu istaknuti osobu
izvjestitelja.
Članak 19.
Izvjestitelj sudjeluje u radu Općinskog vijeća i radnih tijela, iznosi
stajališta Općinskog načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te
obavještava Općinskog načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća
odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni izvjestitelj, Općinsko vijeće ili
radno tijelo može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja nužna, raspravu o
toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak 20.
O sazvanim sjednicama predsjednik Općinskog vijeća izvješćuje Općinskog
načelnika i izvjestitelje najkasnije 10 dana prije dana održavanja sjednice.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak 21.
Općinsko vijeće, na temelju prava i obveza utvrđenih zakonom, Statutom
Općine Matulji i ovim Poslovnikom, donosi statut, poslovnik, odluke i druge
opće akte, proračun Općine Matulji, izvještaje o izvršenju proračuna i
zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte u slučajevima
određenim pozitivnim propisima.
Članak 22.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine Matulji koji su od općeg
značenja za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te propisuje njihova
prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Matulji.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju te o davanju
suglasnosti na akte kada je to određeno pozitivnim propisima.
Članak 23.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo Općinskog vijeća i upravnih
tijela Općine Matulji te način rada i odnosi u Općinskom vijeću donose se u
obliku odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak 24.
Zaključcima Općinsko vijeće zauzima stajalište o temama koje razmatra, daje
ocjene o stanju u pojedinim područjima te predlaže Općinskom načelniku i
upravnim tijelima Općine Matulji poduzimanje odgovarajućih mjera iz njihovog
djelokruga rada.
Zaključke kojima zauzima stajalište, izražava mišljenje i podnosi prijedlog
o temama koje razmatra donosi i radno tijelo.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pitanjima iz nadležnosti Općinskog
vijeća.
Članak 25.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti) koje Općinsko vijeće donosi na
temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom potpisuje predsjednik
Vijeća.
Zaključke koje donose radna tijela potpisuje predsjednik radnog tijela.
Članak 26.
Na izvornike odluka i drugih akata Općinskog vijeća stavlja se pečat
Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata Općinskog vijeća podrazumijeva se
onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen na sjednici Općinskog
vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u pismohrani Općine, a o njihovoj
izradi, stavljanju pečata na iste brine Jedinstveni upravni odjel.
Članak 27.
Statut, odluke i drugi opći akti Općinskog vijeća, odluka o izboru,
imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Općinsko vijeće objavljuju
se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije« i na službenim web
stranicama Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog članka, brine se pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji.
Članak 28.
Postupak donošenja akata pokreće se podnošenjem prijedloga akta.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima član Općinskog vijeća, klub vijećnika,
radno tijelo te Općinski načelnik, osim u slučajevima kada je zakonom, Statutom
Općine Matulji, ovim Poslovnikom ili drugim općim aktom propisano da pojedini
prijedlog podnosi drugo tijelo ili određeni broj članova Općinskog vijeća.
Članak 29.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu
sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u roku, koji ne može biti kraći od 8 dana niti duži od 30 dana, uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Ako nedostaci ne budu otklonjeni u određenom roku, smatrat će se da akt nije
upućen Općinskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog akta skinut s dnevnog reda ili akt nije donesen na
Općinskom vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red po isteku roka od 3
mjeseca, osim ako Općinsko vijeće ne odluči drukčije.
Članak 30.
Postupak donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.
Prijedlog općeg akta sadrži:
-pravni temelj za donošenje općeg akta,
-ocjenu stanja, osnovna pitanja koja se trebaju urediti i svrhu koju se želi
postići uređivanjem odnosa na predloženi način,
-ocjenu sredstava potrebnih za provođenje općeg akta te način njihova
osiguravanja,
-tekst prijedloga općeg akta s obrazloženjem,
-tekst općeg akta, ako se predlaže njegova izmjena ili dopuna.
Uz prijedlog općeg akta može se priložiti i odgovarajuća dokumentacija.
Tekst prijedloga općeg akta sadrži rješenja u obliku pravnih odredbi.
Pojedina rješenja mogu se predložiti alternativno, s obrazloženjem predložene
alternative.
Članak 31.
Prijedlog za donošenje ostalih akata mora sadržavati pravni temelj za
donošenje akta i tekst prijedloga akta s obrazloženjem.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije dužan je navesti izvore i
dokumentaciju na kojoj se oni temelje.
Ako izvješće, analiza ili informacija sadrži više od 15 stranica teksta,
predlagatelj je dužan sačiniti sažetak koji mora sadržavati sve bitne elemente
potpunog materijala, a predlagatelj ga je obvezan podnijeti istodobno s
potpunim materijalom.
Članak 32.
Predsjednik Općinskog vijeća upućuje prijedlog akta Općinskom načelniku, ako
on nije predlagatelj, na razmatranje i davanje mišljenja.
Članak 33.
Prilikom donošenja odluka, mjera, programa i drugih akata od osobitog
značenja za mlade, predsjednik Općinskog vijeća upućuje prijedlog akta Savjetu
mladih Općine Matulji radi davanja mišljenja o prijedlogu.
Mišljenje iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se predsjedniku Općinskog
vijeća u pisanom obliku najmanje dva dana prije održavanja sjednice Općinskog
vijeća.
Članak 34.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može na početku rasprave
podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga, a
ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom objave, dužan je posebno
obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati
objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave o aktu i kada on nije
predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela i Odbora za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost.
Članak 35.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne prijedloge akata kojima se
uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća pozvat će predlagatelje da
objedine prijedloge akata u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik Općinskog vijeća će unijeti
prijedloge akata u prijedlog dnevnog reda sjednice Općinskog vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak 36.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici Općinskog vijeća prijedlog
razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o svim elementima prijedloga akta, a Odbor za
Statut, Poslovnik i propise o zakonskim i statutarnim osnovama akta.
Kada razmotri prijedlog akta, nadležno radno tijelo daje svoje očitovanje
Općinskom vijeću.
Očitovanje radnog tijela upućuje se predsjedniku Općinskog vijeća, koji ga
dostavlja predlagatelju akta, članovima Općinskog vijeća i Općinskom načelniku
kada on nije predlagatelj akta.
Članak 37.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje prijedloga akta može trajati
najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15
minuta.
Predsjednik Općinskog vijeća može odobriti i duže trajanje uvodnog izlaganja
i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 38.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga općeg akta podnosi se u pisanom
obliku uz obrazloženje (u daljnjem tekstu: amandman), najkasnije 3 dana prije
održavanja sjednice.
Ako se amandman podnosi na prijedlog za izmjenu ili dopunu općeg akta, on se
može podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama ili dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Općinskog vijeća, a predsjednik Općinskog
vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju akta i
Općinskom načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni predlagatelji akata iz članka
28. ovog Poslovnika.
Članak 39.
Iznimno od odredbe članka 38. ovog Poslovnika, ako se većina prisutnih
vijećnika s tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici,
u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja rasprave podnositi amandmane i na
prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak 40.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno mijenjaju ili odstupaju od
podnesenog prijedloga akta, Općinsko vijeće može odlučiti da se rasprava odgodi
kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Članak 41.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i Općinski načelnik, neovisno da li
je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je u pravilu usmeno i iznosi se
tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim ili svim amandmanima.
Članak 42.
Amandman koji je podnesen u roku postaje sastavnim dijelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
-ako ga je podnio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost i s
njima se suglasio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njima se suglasio
predlagatelj akta.
Članak 43.
Ako je konačni prijedlog akta podnio Općinski načelnik, o amandmanu na
prijedlog s kojim se nije suglasio Općinski načelnik, glasuje se odvojeno.
Članak 44.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka konačnog prijedloga akta
na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga akta podneseno više amandmana,
najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja i
prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog vijeća postaje sastavni dio
konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o amandmanima, odlučuje se o
donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak 45.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku samo ako to zahtijevaju
osobito opravdani razlozi ili ako bi ne- donošenje takvog akta u određenom roku
moglo uzrokovati znatniju štetu za Općinu.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom postupku podnosi se prijedlog akta,
a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora imati pisanu podršku još najmanje
pet vijećnika.
(Napomena: Izmjena članka 45. stavka 2. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi se predsjedniku
Općinskog vijeća najkasnije dan prije održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća bez odlaganja upućuje prijedlog da se akt
donese po hitnom postupku vijećnicima, te Općinskom načelniku, ako on nije
predlagatelj.
Članak 46.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom postupku, prethodno se glasuje bez
rasprave o opravdanosti razloga za hitan postupak i uvrštavanja u dnevni red
sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak 47.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom postupku mogu se podnositi
amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe
ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge akata koji se donose u redovnom
postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG IZVJEŠTAJA O IZVRŠENJU PRORAČUNA
Članak 48.
Prijedlog proračuna, projekcije proračuna za sljedeće dvije proračunske
godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Općine Matulji, podnosi
Općinski načelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj, na način i u rokovima
propisanim zakonom.
Općinski načelnik može podneseni prijedlog proračuna povući i nakon
glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može donijeti prije početka godine za
koju se donosi, a Općinski načelnik ne predloži privremeno financiranje, radno
tijelo Općinskog vijeća nadležno za proračun ili najmanje šest vijećnika, imaju
pravo predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
(Napomena: Izmjena članka 48. stupila na snagu 20. travnja 2013. godine,
»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 48a.
Ako se u zakonom određenom roku ne donese proračun odnosno odluka o
privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, Vlada Republike
Hrvatske istovremeno raspušta Općinsko vijeće i razrješuje Općinskog načelnika
te imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore, sukladno posebnom
zakonu.
(Napomena: Članak 48a. stupio na snagu 18. travnja 2013. godine, »Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 49.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom
glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak 50.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja Općinskom načelniku i
zamjenicima Općinskog načelnika.
Pitanja se postavljaju na sjednici Općinskog vijeća za vrijeme aktualnog
sata koji se održava prije utvrđivanja dnevnog reda. Pitanja se postavljaju
usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Općinskog vijeća, a
vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Za vrijeme aktualnog sata vijećnik ima pravo postaviti najviše tri
vijećnička pitanja, a postavljanje svakog pitanja može trajati najviše tri
minute. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se usmeno na samoj sjednici, a ukoliko
to nije moguće, pisani odgovor daje se najkasnije na sljedećoj sjednici. Usmeni
odgovor može trajati najviše pet minuta.
Nakon dobivenog odgovora član Općinskog vijeća može u dodatnom vremenu od
jedne minute iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Općinski načelnik i zamjenici Općinskog načelnika dostavljaju pisani odgovor
vijećniku posredovanjem predsjednika Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak 51.
Pitanja koja vijećnici postavljaju Općinskom načelniku i zamjenicima
Općinskog načelnika kao i odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i
kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na
postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća će uputiti vijećnika na to i pozvati ga da svoje
pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća neće to pitanje uputiti tijelu ili osobi kojemu je
namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak 52.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje predstavlja profesionalnu tajnu,
Općinski načelnik i zamjenici Općinskog načelnika mogu predložiti da se
odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Općinskog vijeća bez prisutnosti
javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela čiji djelokrug rada je to
pitanje.
Članak 53.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na sjednici općinskog vijeća
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje. Iznošenje mišljenja
i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Općinskog
vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno i dobivenom
odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti dopunsko pitanje.
Članak 54.
Za vrijeme aktualnog sata ne može se zatražiti riječ da bi se ispravio
netočan navod iznesen u pitanju člana Općinskog vijeća ili u odgovoru na
postavljeno pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 55.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom radu u skladu s odredbama Statuta.
Članak 56.
Pored izvješća iz članka 55. ovoga Poslovnika, Općinski načelnik će na
zahtjev Općinskog vijeća podnijeti izvješće o svom radu, u cjelini ili u
pojedinom području, o izvršavanju odluka ili drugih akata Općinskog vijeća te o
drugim pitanjima iz svoga djelokruga.
Prijedlog za donošenje zaključka o traženju izvješća od Općinskog načelnika
u smislu stavka 1. ovoga članka mogu podnijeti najmanje tri člana Općinskog
vijeća ili radno tijelo.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku.
Općinsko vijeće ne može tražiti podnošenje izvješća o istom ili vrlo sličnom
pitanju prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja sjednice Općinskog
vijeća na kojoj je podneseno izvješće o tom pitanju, odnosno od dana održavanja
sjednice Općinskog vijeća na kojoj prijedlog iz stavka 2. ovoga članka nije
usvojen.
Izvješće o svome radu i o stanju u pojedinim područjima Općinski načelnik
može podnijeti Općinskom vijeću i na vlastiti poticaj.
Članak 57.
Vijećnik ili predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog za traženje
izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti i obrazložiti
prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni
prijedlog.
Članak 58.
Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz članka 56. u roku od 30
dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Članak 59.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika Općinsko vijeće može završiti
utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za podnošenjem izvješća
pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od Općinskog načelnika traži
izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak 60.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća Općinskog
načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća Općinskog načelnika nije usvojen,
prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno
postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana kada je Općinsko vijeće
donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
Općinskog načelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak 61.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na
obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika ili na prijedlog
Općinskog načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog
mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno Općinskog
načelnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2.
ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u roku 8 dana.
(Napomena: Izmjena članka 61. stavka 4. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog članka sjednicu Općinskog vijeća
može na zahtjev jedne trećine vijećnika, sazvati čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima 2., 4. i 5. ovog članka mora se
održati u roku 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama stavaka 2., 4., 5. i 6. ovog članka
smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
(Napomena: Dopuna članka 61. stavcima 6. i 7. stupila na snagu 20. travnja
2013. godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 62.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u iznimno hitnim
slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda
upućuje se vijećnicima putem elektroničke pošte ili drugim načinom dostave,
najkasnije deset dana prije održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih
razloga ovaj rok se može skratiti.
(Napomena: Izmjena članka 62. stavka 2. stupila na snagu 05. travnja 2014.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 8/14)
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti razloga za sazivanje
sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća dostavljaju se vijećnicima,
Općinskom načelniku, zamjenicima Općinskog načelnika, političkim strankama koje
imaju vijećnike u Općinskom vijeću, sredstvima javnog priopćavanja.
Materijali iz prethodnog stavka objavljuju se na web stranicama Općine
Matulji, istovremeno sa upućivanjem poziva za sjednicu.
2. Dnevni red
Članak 63.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća predlaže predsjednik Općinskog vijeća.
U prijedlog dnevnoga reda predsjednik Općinskog vijeća unosi sve predmete
koji su mu dostavljeni najmanje 15 dana prije održavanja sjednice, na način
utvrđen ovim Poslovnikom.
Na predloženi dnevni red, koji je upućen uz poziv za sjednicu, član
Općinskog vijeća ili ovlašteni predlagatelj akta može podnijeti pisani prigovor
najkasnije jedan dan prije zakazane sjednice Općinskog vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može se podnijeti ako predsjednik
Općinskog vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnoga reda teme koje su upućene u
postupak na način propisan ovim Poslovnikom. Ako je prigovor opravdan, tema se
uvrštava u dnevni red bez rasprave.
Ako nitko od članova Općinskog vijeća ili ovlaštenih predlagatelja akta ne
podnese u pisanom obliku prigovor na dnevni red koji je predložen uz sjednicu u
roku iz stavka 3. ovoga članka, predloženi dnevni red smatra se utvrđenim te se
o njemu posebno ne glasuje.
Članak 64.
Predsjednik Općinskog vijeća može naknadno, nakon što je poziv za sjednicu s
prijedlogom dnevnoga reda već odaslan članovima Općinskog vijeća, pisanim putem
predložiti dopunu dnevnoga reda.
Predsjednik Općinskog vijeća može i na samoj sjednici predložiti da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini predmet izostavi iz
dnevnoga reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnoga reda, članovima Općinskog vijeća se uz
prijedlog za dopunu dnevnoga reda daju i materijali po predloženoj dopuni.
O predloženoj promjeni dnevnoga reda glasuje se na sjednici tako da se
najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi iz dnevnoga reda,
a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom.
Članak 65.
Nakon što je utvrđen dnevni red sukladno odredbama ovoga Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća objavljuje usvojeni dnevni red, time da tijekom
sjednice može promijeniti redoslijed točaka utvrđenoga dnevnoga reda.
Članak 66.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u prijedlog dnevnog reda, može odustati
od svog prijedloga i nakon što je dnevni red utvrđen. U tom slučaju smatra se
da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog reda sjednice i smatra se da
prijedlog nije podnesen.
Članak 67.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja
koji nije uvršten u dnevni red Općinskog vijeća na način propisan člankom 63.
ovog Poslovnika prije proteka roka od tri mjeseca od dana odlučivanja Općinskog
vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 68.
Sjednici Općinskog vijeća predsjedava predsjednik Općinskog vijeća, a u
njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik kojeg ovlasti predsjednik
Općinskog vijeća.
Članak 69.
U radu sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik
Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego što zatraži i dobije riječ od
predsjednika Općinskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori rasprava.
U raspravi se govori s govornice.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine da govornik ne bude ometan ili
spriječen u svom govoru.
Članak 70.
Predsjednik Općinskog vijeća daje vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su
se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog
dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika
ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi
Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim
objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da je netočno
izložen i koji je bio povod nesporazuma ili koji zahtijeva objašnjenje,
predsjednik će mu dati riječ čim završi govor vijećnika koji je to izazvao.
Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a
njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak 71.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije dobio
odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika ili
u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Općinskog vijeća,
predsjednik Općinskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi s ponašanjem zbog kojeg mu je opomena
izrečena, predsjednik Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi i
udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog članka,
predsjednik Općinskog vijeća će utvrditi da je vijećnik udaljen sa sjednice i
da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak 72.
Na sjednici Općinskog vijeća se može odlučiti da govornik o istoj temi može
govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Općinsko vijeće može odlučiti da pojedini
vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici koji su se prijavili za govor u
skladu s člankom 69. ovog Poslovnika, mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu
govoriti još najviše tri minute, neovisno o tome da li su ranije govorili o toj
temi.
4. Tijek sjednice
Članak 73.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici Općinskog vijeća o tome
obavještava predsjednika Općinskog vijeća ili pročelnika Jedinstvenog upravnog
odjela koji obavlja stručne poslove za Općinsko vijeće.
Ako predsjednik Općinskog vijeća na početku sjednice utvrdi da sjednici nije
nazočan potreban broj članova Općinskog vijeća, odgađa sjednicu za određeni sat
istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.
Sjednicu će predsjednik Općinskog vijeća prekinuti ako za njezina trajanja
utvrdi da nije nazočan potreban broj članova Općinskog vijeća i zakazati
nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za drugi dan i
sat pisanim se putem izvješćuju samo članovi Općinskog vijeća koji nisu nazočni
sjednici.
5. Odlučivanje
Članak 74.
Za donošenje akata na sjednici Općinskog vijeća, potrebna je nazočnost
većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim Poslovnikom drugačije
određeno.
Članak 75.
Općinsko vijeće donosi akte većinom glasova nazočnih vijećnika, osim ako
zakonom, Statutom ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Statut, Poslovnik Općinskog vijeća, proračun, godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna, odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća, odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog
djelokruga utvrđenih Statutom Općine Matulji te akte koje Općinsko vijeće donosi
po hitnom postupku, donosi se većinom glasova svih vijećnika.
(Napomena: Izmjena članka 75. stavka 2. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 76.
Općinsko vijeće odlučuje o svakom prijedlogu koji je na dnevnom redu, nakon
rasprave, osim ako je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne zahtijeva donošenje akta, ili ako
Općinsko vijeće ne želi o tom pitanju odlučivati, završava raspravu i prelazi
na sljedeću točku dnevnog reda.
Članak 77.
Ako Općinsko vijeće o pitanju o kojem je raspravljalo nije dovršilo raspravu
ili ne želi odlučivati na istoj sjednici, raspravu odnosno glasovanje o tom
pitanju odgađa za jednu od sljedećih sjednica.
Općinsko vijeće može u tijeku rasprave odlučiti o tome da pojedini predmet
vrati predlagatelju odnosno odgovarajućem radnom tijelu radi dodatne obrade.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda pojavi sumnja da se
akt neće moći donijeti zbog manjkavosti podataka ili dokumentacije u
materijalu, Općinsko vijeće može, na temelju prijedloga najmanje pet članova
Općinskog vijeća, odlučivanje o toj točki dnevnog reda odgoditi za iduću
sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim podacima
odnosno dokumentacijom.
Predlagatelj akta može u svako doba povući svoj prijedlog.
Članak 78.
Općinsko vijeće može odlučiti, tijekom rasprave ili na prijedlog
predlagatelja ili radnog tijela, prije otvaranja rasprave, da određeni akt
donese u postupku koji obuhvaća dva dijela rasprave.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, prvi dio rasprave obuhvaća uvodno
izlaganje predlagatelja, opću raspravu o prijedlogu akta, raspravu o
pojedinostima koje uključuje i raspravu o tekstu prijedloga akta, raspravu o stajalištima
radnih tijela koja su razmatrala prijedlog te donošenje zaključka o potrebi
donošenja akta.
Po završenoj raspravi zaključkom kojim se prihvaća donošenje akta, utvrđuju
se stajališta, prijedlozi i mišljenja u vezi s prijedlogom akta i upućuju se
predlagatelju radi pripreme konačnog prijedloga akta.
Konačni prijedlog akta predlagatelj je dužan podnijeti u roku od 30 dana od
dana prihvaćanja prijedloga akta.
U drugom dijelu rasprave predlagatelj konačnog prijedloga akta dužan je u
obrazloženju toga akta navesti razlike između rješenja koja predlaže u odnosu
na rješenja iz prijedloga akta, razloge zbog kojih su te razlike nastale te
prijedloge i mišljenja koji su bili dani na prijedlog akta, a koje predlagatelj
nije prihvatio, uz navođenje razloga zbog kojih ih nije prihvatio.
6. Glasovanje
Članak 79.
Glasovanje na sjednici je javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Općinskog vijeća
prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za« prijedlog, zatim tko je
»protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od glasovanja. Glasovi
vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali »za« niti »protiv«
prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od glasovanja, smatraju se
uzdržanim glasovima.
Ako se dizanjem ruku ne može utvrditi točno rezultat glasovanja, glasuje se
poimenično o čemu odluku donosi predsjednik Općinskog vijeća.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava predsjednik Općinskog vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja zapisnika glasuje se »za« ili
»protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika,
predsjednik Općinskog vijeća može odmah konstatirati da je amandman odbijen.
Članak 80.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja, predsjednik Općinskog
vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak 81.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom Općinskog vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom listiću prezimena
kandidata navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži
redni broj ispred imena pojedinog kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili predmetu pitanje mora biti
postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Predsjednik Općinskog vijeća može odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu
pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak 82.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela ili vijećnik koji pomaže predsjedniku
Općinskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke
listiće.
Članak 83.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih glasačkih
listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom kao i prvo glasovanje.
Članak 84.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na kojem su dopisana nova imena,
glasački listić koji je tako popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za
koga ili što je vijećnik glasovao, kao i listić na kojem je zaokružen veći broj
kandidata od broja koji se bira.
Članak 85.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali glasačke listiće i nakon što je
predsjednik Općinskog vijeća objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na
utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Općinskog vijeća u prisutnosti pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela i vijećnika koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj
sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak 86.
Predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća bira i razrješava Općinsko
vijeće na način i u postupku propisanim ovim Poslovnikom.
Članak 87.
Potpredsjednici Općinskog vijeća pomažu u radu predsjedniku Općinskog
vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Općinskog vijeća spriječen ili odsutan zamjenjuje ga
potpredsjednik Općinskog vijeća kojeg on odredi.
Dok zamjenjuje predsjednika Općinskog vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika.
Članak 88.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika može se
pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Općinskog vijeća u pisanom obliku i mora
sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Općinskog vijeća imaju pravo očitovati se
o prijedlogu najkasnije u osam (8) dana od dostave prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red
sjednice Općinskog vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od 30 dana od
kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Općinsko vijeće donese odluku o razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
im prestaju izborom novog predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 89.
Predsjednik i potpredsjednik Općinskog vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im
prestaje danom izbora novog predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 90.
Ako Općinsko vijeće razriješi predsjednika Općinskog vijeća, a na istoj sjednici
ne izabere novog, Općinsko vijeće određuje koji od potpredsjednika Općinskog
vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi
predsjednik.
Općinsko vijeće dužno je u roku od 30 dana od donošenja odluke o razrješenja
predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak 91.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, o prijedlozima iznijetima
na sjednici, o sudjelovanju u raspravi, te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu, kao i podaci
o glasovanju svakog pojedinog vijećnika o pojedinom predmetu.
(Napomena: Izmjena članka 91. stavka 3. stupila na snagu 20. travnja 2013.
godine, »Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 92.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice, prije prelaska na dnevni red,
iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su
suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjednik Općinskog vijeća i 2 ovjerovitelja.
Izvornike zapisnika sjednice Općinskog vijeća čuva Jedinstveni upravni
odjel.
Članak 93.
Sjednice Općinskog vijeća tonski se snimaju, a tonske snimke sjednice čuva
Jedinstveni upravni odjel Općine Matulji.
Jedinstveni upravni odjel dužan je na izričit zahtjev vijećnika uz Zapisnik
sa sjednice Općinskog vijeća dostaviti i tonski snimak sjednice.
XV. JAVNOST RADA
Članak 94.
Sjednice Općinskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice,
glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Općinskog vijeća veći od broja
raspoloživih mjesta, predsjednik Općinskog vijeća određuje broj osoba koje mogu
pratiti rad Općinskog vijeća.
Članak 95.
O radu Općinskog vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama Općine.
Najava održavanja sjednice, materijal za sjednicu, donesene odluke i akti te
zapisnici o radu Općinskog vijeća objavljuju se na službenim web stranicama
Općine i putem općinskog biltena kada se stvore uvjeti.
Članak 96.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci, koji su u skladu s posebnim
propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
Članak 97.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Općinskog vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za
druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 98.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije.«
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik Općinskog
vijeća (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/07).
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Izmjena i dopuna Poslovnika Općinskog vijeća
Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 16/13)
Članak 12.
Ove Izmjene i dopune stupaju na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, osim članka 8. koji stupa na snagu na 18. travnja
2013. godine.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Izmjena i dopuna Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji (»Službene novine
Primorsko-goranske
županije« broj 8/14)
Članak 2.
Ovlašćuje se Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost da utvrdi i
izda pročišćeni tekst Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji.
Članak 3.
Ove Izmjene i dopune Poslovnika Općinskog vijeća Općine Matulji stupaju na
snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.