Pod obavljanjem dimnjačarskih poslova kao
komunalne djelatnosti razumijeva se obveza kontrole i izvedbe radova na
čišćenju dimovodnih objekata i uređaja za loženje.
Pod održavanjem javnih površina kao komunalne
djelatnosti razumijeva se održavanje javnih neuređenih i hortikulturno uređenih
zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona, trgova, parkova, spomen
obilježja, dječjih igrališta i plaža, uključujući i pripadajuću opremu javnih
površina.
Pod održavanjem nerazvrstanih cesta kao
komunalne djelatnosti razumijeva se održavanje površina cesta i pješačkih
putova koji se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koji su pristupačni
većem broju korisnika, koje nisu razvrstane u smislu posebnih propisa. Pod
održavanjem smatra se i čišćenje snijega i hitne intervencije sanacija i
popravaka površina i objekata koji čine dio nerazvrstanih cesta.
Održavanje i naplata parkirališnih mjesta se
određuje kao djelatnost od lokalnog značenja za Općinu Kostrena u skladu sa
stavkom 13. članka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a obuhvaća upravljanje,
postavu i održavanje sustava naplate, održavanje čistoće i naplatu parkiranja
vozila na javnim parkiralištima.
Pod održavanjem javne rasvjete kao komunalne
djelatnosti razumijeva se održavanje objekata i uređaje javne.
Pod održavanjem čistoće kao komunalne
djelatnosti razumijeva se čišćenje javnih površina i skupljanje sitnog otpada s
javnih površina (cesta, ulica, trgova, pješačkih zona, dječjih igrališta i
slično).
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija se
određuje kao komunalna djelatnost od lokalnog značenja za Općinu Kostrena u
skladu sa stavkom 13. članka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a
podrazumijeva provođenje obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i
deratizacije radi sustavnog suzbijanja insekata i glodavaca na području Općine
Kostrena.
Vatrogasna djelatnost se određuje kao
komunalna djelatnost od lokalnog značenja za Općinu Kostrena u skladu sa
stavkom 13. članka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a koju Općina Kostrena
obavlja putem svog Dobrovoljnog vatrogasnog društva »Kostrena« i Javne vatrogasne
postrojbe Grada Rijeke u skladu sa Zakonom o vatrogastvu (NN broj 139/04 -
pročišćeni tekst, 174/04, 38/09 i 80/10).
III. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
4.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Kostrena obavljaju:
1. Trgovačka društva u suvlasništvu Općine
Kostrena
2. Trgovačka društva u vlasništvu Općine
Kostrena,
3. Pravne ili fizičke osobe na temelju
Ugovora o povjeravanju komunalnih poslova,
4. Pravne ili fizičke osobe na temelju
Ugovora o koncesiji,
5. Udruge koje se bave vatrogasnom djelatnošću.
IV. OBAVLJANJE DJELATNOSTI PUTEM TRGOVAČKIH
DRUŠTAVA U SUVLASNIŠTU OPĆINE KOSTRENA
Članak
5.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Kostrena koje se obavljaju putem trgovačkih društava u suvlasništvu Općine
Kostrena su:
1. javna vodoopskrba i javna odvodnja i
pročišćavanje otpadnih voda,
2. javna usluga prikupljanja miješanog i
biorazgradivog komunalnog otpada,
3. prijevoz putnika u javnom prometu,
Javna vodoopskrba i javna odvodnja i
pročišćavanje otpadnih voda obavlja se putem KD »Vodovod i kanalizacija« d.o.o.
Rijeka.
Javna odvodnja u skladu s člankom 3. stavka
1. točke 28. Zakona o vodama (NN broj 153/09, 130/11, 56/13, 14/14) uključuje i
crpljenje i odvoz otpadnih voda iz septičkih i sabirnih jama.
Javna usluga prikupljanja miješanog i
biorazgradivog komunalnog otpada obavlja se putem KD »Čistoća« d.o.o. Rijeka.
Prijevoz putnika u javnom prometu obavlja se
putem KD »Autotrolej« d.o.o. Rijeka.
V. OBAVLJANJE DJELATNOSTI PUTEM KD »KOSTRENA«
d.o.o. KOSTRENA
Članak
6.
Općina Kostrena povjerava KD-u »Kostrena«
d.o.o. da u sklopu djelatnosti zbog koje je osnovano, općim aktima uređuje
određene odnose, rješava u pojedinačnim upravnim stvarima, pravima, obvezama i
odgovornostima fizičkih i pravnih osoba te obavlja druge javne ovlasti.
KD-u »Kostrena« d.o.o. povjerava se
obavljanje komunalnih djelatnosti iz članka 2. ove Odluke, i to:
1. održavanje groblja,
2. održavanje čistoće,
3. održavanje javnih površina
3.1.održavanje javnih hortikulturno
neuređenih zelenih površina
3.2.održavanje javnih hortikulturno uređenih
zelenih površina
4. održavanje i naplata parkirališnih mjesta
1. Održavanje groblja
Članak
7.
Pod održavanjem groblja podrazumijeva se
održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i sprovoda pokojnika te ukop
pokojnika.
Održavanje groblja obavlja se prema standardu
usluga koji se utvrđuje za svaku proračunsku godinu posebno na temelju
usvojenog Programa održavanja komunalne infrastrukture.
Program iz stavka 2. ovog članka donosi
Općinski načelnik Općine Kostrena te obavezno sadrži opseg, način i dinamiku
održavanja groblja iz stavka 1. ovoga članka po jediničnim cijenama koje donosi
Skupština KD-a »Kostrena« d.o.o. te iskaz financijskih sredstava potrebnih za
ostvarenje programa s naznakom izvora financiranja bez obzira na to da li je
utvrđen Proračunom Općine Kostrena ili Planom poslovanja Društva za tekuću
godinu.
2. Održavanje čistoće
Članak
8.
Pod održavanjem čistoće razumijeva se
čišćenje javnih površina i skupljanje sitnog otpada s javnih površina (ulica,
trgova, pješačkih zona, dječjih igrališta i slično).
Čišćenje javnih površina obavlja se prema
standardu komunalnih usluga koji se za svaku proračunsku godinu utvrđuje
posebno na temelju usvojenog Programa čišćenja koji je sastavni dio Programa
održavanja komunalne infrastrukture.
Program obvezno sadrži opseg, način i
dinamiku čišćenja javno-prometnih površina (nerazvrstanih cesta, dijelova
javnih cesta, javnih zelenih
površina, trgova, parkova, dječjih igrališta, pješačkih staza i ostalih javnih
površina), procjenu pojedinih troškova po jediničnim cijenama usluge koju
donosi Skupština KD-a »Kostrena« d.o.o. te iskaz financijskih sredstava
potrebnih za ostvarenje programa s naznakom izvora financiranja bez obzira na
to da li je utvrđen Proračunom Općine Kostrena ili Planom poslovanja Društva za
tekuću godinu.
3. Održavanje javnih površina
3.1. Održavanje javnih hortikulturno
neuređenih zelenih površina
Članak
9.
Pod održavanjem javnih hortikulturno
neuređenih zelenih površina razumijeva se košnja zatravljenih hortikulturno
neuređenih površina, krčenje bilja, grabljanje, odvoz i zbrinjavanje zelenog
materijala i sitnog otpada sa zelenih površina, uklanjanje trulih i napuklih
grana i stabala, čišćenje autobusnih stanica, čišćenje plaža i prilaznih
neuređenih putova, uklanjanje napuklih grana s drveća i javnih površina nakon
puknuća uslijed vremenskih neprilika, uklanjanje napuklih stabala s javnih
površina nakon puknuća uslijed vremenskih neprilika ili drugih incidentnih
situacija, uklanjanje sitnog smeća grabljanjem s javnih hortikulturno
neuređenih površina, interventno čišćenje zelenih površina, plaža prilaznih
putova i autobusnih stanica, te ostali srodni radovi prema nalogu komunalnog
redara.
Održavanje javnih hortikulturno neuređenih
površina obavlja se prema standardu komunalnih usluga koji se za svaku
proračunsku godinu utvrđuje posebno na temelju usvojenog Programa održavanja
koji je sastavni dio Programa održavanja komunalne infrastrukture.
Prijedlog Programa održavanja javnih
hortikulturno neuređenih površina izrađuje KD »Kostrena«, a usvaja Općinski
načelnik Općine Kostrena.
Program obvezno sadrži opseg, način i
dinamiku održavanja javnih hortikulturno neuređenih površina, procjenu troškova
po jediničnim cijenama usluge koju donosi Skupština KD-a »Kostrena« d.o.o. te
iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa s naznakom izvora
financiranja.
3.2. Održavanje javnih hortikulturno uređenih
zelenih površina
Članak
10.
Pod održavanjem javnih hortikulturno uređenih
zelenih površina razumijeva se izgrabljivanje površina od suhe trave, lišća,
smeća i kamenja s utovarom i odvozom na deponij, pljevljenje, košnja travnjaka,
orezivanje, okopavanje, prignojavanje, formiranje travnatih površina, sadnja
živica, ukrasnog i drugog bilja i stabala, zaštita bilja i drvoreda (kesten,
hrast, čempres), vađenje suhih i bolesnih grmova s odvozom na deponij,
prozračivanje krošnji starijih stabala, uklanjanje suhih i polomljenih grana,
frezanje panjeva, popunjavanje i obnova zelenih površina biljnim materijalom,
zalijevanje, obnova veza za učvršćivanje stablašica, izmjena kolaca uz
stablašice, orezivanje visokih stabala uz pomoć auto-košare, sadnja novog
biljnog materijala, te ostali srodni radovi prema nalogu komunalnog redara.
Održavanje javnih hortikulturno uređenih
površina obavlja se prema standardu komunalnih usluga koji se za svaku
proračunsku godinu utvrđuje posebno na temelju usvojenog Programa održavanja
koji je sastavni dio Programa održavanja komunalne infrastrukture.
Prijedlog Programa održavanja javnih
hortikulturno uređenih površina izrađuje KD »Kostrena«, a usvaja Općinski
načelnik Općine Kostrena.
Program obvezno sadrži opseg, način i
dinamiku održavanja javnih hortikulturno uređenih površina, procjenu troškova
po jediničnim cijenama usluge koju donosi Skupština KD-a »Kostrena« d.o.o. te
iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa s naznakom izvora
financiranja.
4. Održavanje i naplata parkirališnih mjesta
Članak
11.
Održavanje i naplata parkirališnih mjesta
obuhvaća upravljanje, postavu i održavanje sustava naplate, održavanje čistoće
i naplatu parkiranja vozila na javnim parkiralištima.
Područja javnih parkirališta biti će utvrđena
posebnom odlukom.
VI. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI NA
TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI
Članak
12.
Na području Općine Kostrena obavljaju se
sljedeće komunalne djelatnosti na temelju ugovora o koncesiji:
1. prijevoz pokojnika,
2. obavljanje dimnjačarskih poslova
Članak
13.
Postupak davanja koncesije provodi se
isključivo na temelju Zakona o koncesijama (NN broj 143/12).
Obavijest o namjeri davanja koncesije, kojom
započinje postupak davanja koncesije, objavljuje Općinski načelnik Općine
Kostrena u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske, a nakon
toga, neizmijenjenog sadržaja, objavljuje se i u dnevnom tisku, te na web
stranici Općine Kostrena s navedenim datumom objave u Elektroničkom oglasniku
javne nabave Republike Hrvatske.
Obavijest o namjeri davanja koncesije mora
sadržavati sljedeće podatke:
1. Naziv, adresu, telefonski broj, broj
telefaksa i adresu elektroničke pošte Općine Kostrena;
2. Predmet koncesije:
- vrstu i predmet koncesije
- prirodu i opseg djelatnosti koncesije,
- mjesto, odnosno područje obavljanja
djelatnosti koncesije,
- rok trajanja koncesije;
- procjenu vrijednosti koncesije
3. Rok:
- rok za dostavu ponuda
- adresu na koju se moraju poslati ponude,
- jezik/jezike i pismo/pisma na kojima ponude
moraju biti napisane;
- mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda
4. Razloge isključenja ponuditelja
5. Uvjete pravne i poslovne, financijske,
tehničke i stručne sposobnosti, u skladu s odredbama posebnog zakona te dokaze
i podatke kojima gospodarski subjekt dokazuje ispunjenje tih uvjeta;
6. Vrstu i vrijednost jamstva za ozbiljnost
ponude koje su ponuditelji dužni dostaviti;
7. Kriterije koji će se primijeniti za odabir
najpovoljnije ponude;
8. Naziv i adresu tijela nadležnog za
rješavanje žalbe te podatke o rokovima za podnošenje žalbe.
Članak
14.
Postupak davanja koncesije provodi stručno
povjerenstvo za koncesiju. Stručno povjerenstvo se sastoji od predsjednika,
zamjenika i tri člana, i imenuje ga Općinski načelnik Općine Kostrena prije
početka postupka davanja koncesije.
Ministarstvo nadležno za financije može
imenovati svog predstavnika u stručno povjerenstvo u roku od deset dana od dana
zaprimljene obavijesti o namjeri osnivanja stručnog povjerenstva.
Zadaci Stručnog povjerenstva za koncesiju su
1. suradnja s Općinskim načelnikom Općine
Kostrena pri izradi studije opravdanosti davanja koncesije, odnosno analize
davanja koncesije, pri pripremi utvrđivanja uvjeta za davanje koncesije
određenih posebnim zakonom i izradi dokumentacije za nadmetanje te pri
definiranju uvjeta sposobnosti i kriterija za odabir najpovoljnijeg
ponuditelja,
2. analiza koncesije radi utvrđivanja sadrži
li koncesija i obilježja javno-privatnog partnerstva,
3. pregled i ocjena pristiglih ponuda i/ili
zahtjeva za sudjelovanje, u skladu s pravilima postupka davanja koncesije,
4. utvrđivanje prijedloga odluke o davanju
koncesije ili prijedloga odluke o poništenju postupka davanja koncesije te
obrazloženja tih prijedloga,
5. obavljanje svih ostalih radnji potrebnih
za provedbu postupka davanja koncesije.
6. vrši obradu pristiglih ponuda, utvrđuje
njihovu pravovaljanost, uspoređuje ih i o svojem radu sastavlja Zapisnik
potpisan od svih članova povjerenstva, koji prosljeđuje Općinskom načelniku.
Na temelju ovog Zapisnika Općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću prijedlog Odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak
15.
Nakon provedenog postupka davanja koncesije,
Općinsko vijeće Općine Kostrena (u daljnjem tekstu Općinsko vijeće) donosi
odluku o davanju koncesije.
Odluka o davanju koncesije je upravni akt
kojeg donosi Općinsko vijeće na prijedlog stručnog povjerenstva za koncesiju, a
nakon ocjene pristiglih ponuda za davanje koncesije i u skladu s dokumentacijom
za nadmetanje i kriterijima za odabir najpovoljnije ponude.
Kriteriji na kojima davatelj koncesije
temelji odabir najpovoljnije ponude za donošenje odluke o davanju koncesije je
ekonomski najpovoljnija ponuda, sa slijedećim kriterijima za odabir:
1. kvaliteta usluge (ugled ponuditelja,
jamstva);
2. sposobnosti ponuditelja za dugoročnu
održivost razvoja za vrijeme trajanja koncesije i za kvalitetno ostvarivanje
koncesije;
3. cijene pružanja usluga za krajnje
korisnike;
4. visina ponuđene naknade za koncesiju.
Članak
16.
Odluka o davanju koncesije sadrži:
1. naziv davatelja koncesije,
2. broj odluke i datum donošenja odluke,
3. naziv odabranog najpovoljnijeg
ponuditelja,
4. osnovna prava i obveze davatelja koncesije
i koncesionara,
5. vrstu i predmet koncesije,
6. prirodu i opseg te mjesto, odnosno
područje obavljanja djelatnosti koncesije,
7. rok na koji se daje koncesija,
8. posebne uvjete kojima tijekom trajanja
koncesije mora udovoljavati odabrani najpovoljniji ponuditelj,
9. iznos naknade za koncesiju
10. rok u kojem je odabrani najpovoljniji
ponuditelj obvezan sklopiti ugovor o koncesiji s davateljem koncesije,
11. obrazloženje razloga za odabir
najpovoljnijeg ponuditelja,
12. uputu o pravnom lijeku,
13. potpis odgovorne osobe i pečat davatelja
koncesije.
Na temelju odluke o davanju koncesije, ugovor
o koncesiji sklapa Općinski načelnik Općine Kostrena.
Općinski načelnik Općine Kostrena kao
Davatelj koncesije ne smije potpisati ugovor o koncesiji prije isteka roka
mirovanja, koji iznosi 15 (petnaest) dana od dana dostave odluke o davanju
koncesije svakom ponuditelju.
Općinski načelnik Općine Kostrena mora
odabranom najpovoljnijem ponuditelju ponuditi potpisivanje ugovora o koncesiji
u roku od 10 (deset) dana od trenutka kada je odluka o davanju koncesije
postala izvršna.
Članak
17.
Općina Kostrena kao Davatelj koncesije dužna
je prije sklapanja ili prije stupanja na snagu ugovora o koncesiji prikupiti od
odabranog najpovoljnijeg ponuditelja za dobivanje koncesije potrebna jamstva
i/ili instrumente osiguranja naplate naknade za koncesiju te naknade štete koja
može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora o koncesiji (zadužnice,
bankarske garancije, osobna jamstva, mjenice, polog i ostalo) u iznosu
određenom u skladu s procijenjenom vrijednosti koncesije.
Članak
18.
Ugovor o koncesiji obvezno sadrži:
1. djelatnost ili područje za koju se daje
koncesija,
2. rok na koji se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze koncesionara,
7. jamstava i/ili odgovarajuće instrumente
osiguranja koncesionara,
8. način prestanka koncesije,
9. ugovorne kazne.
VII. OBAVLJANJE DJELATNOSTI PUTEM UGOVORA O
POVJERAVANJU KOMUNALNIH POSLOVA
Članak
19.
Komunalne djelatnosti koje se u Općini
Kostrena mogu obavljati na temelju ugovora o povjeravanju komunalnih poslova
su:
1. održavanje nerazvrstanih cesta
- održavanje nerazvrstanih cesta osim
horizontalne i vertikalne signalizacije
- održavanje vertikalne i horizontalne
signalizacije nerazvrstanih cesta
2. održavanje javne rasvjete
- održavanje objekata i uređaja javne rasvjete
3. deratizacija i dezinsekcija
- provedba obvezne preventivne dezinfekcije,
dezinsekcije i deratizacije
Komunalne djelatnosti iz ovoga članka
povjeravaju se na obavljanje temeljem provedenog postupka javnog prikupljanja
ponuda.
Članak
20.
Odluku o provedbi javnog prikupljanja ponuda
za povjeravanje određenih komunalnih poslova na temelju ugovora donosi Općinski
načelnik Općine Kostrena.
Javno prikupljanje ponuda provodi
povjerenstvo koje imenuje Općinski načelnik Općine Kostrena.
Povjerenstvo iz prethodnog stavka ovoga
članka sastoji se od predsjednika, zamjenika i tri člana.
Članak
21.
Oglas javnog prikupljanja ponuda utvrđuje
Općinski Načelnik Općine Kostrena, a objavljuje se u dnevnom tisku a nakon
toga, neizmijenjenog sadržaja, na web stranici Općine Kostrena s navedenim
datumom objave u dnevnom tisku.
Oglas poziva na javno prikupljanje ponuda
mora sadržavati sljedeće uvjete i mjerila:
1. komunalnu djelatnost za koju se sklapa
ugovor
2. vrijeme na koje se sklapa ugovor
3. vrstu i opseg poslova
4. način određivanja cijene za obavljanje
poslova te način i rok plaćanja
5. jamstvo za ozbiljnost ponude
6. način, vrijeme i rok za podnošenje ponuda
7. rok važenja ponuda
8. isprave koje su potrebne kao privitak
ponudi
9. mjesto i vrijeme otvaranja ponuda
10. uvjeti za odabir najpovoljnije ponude
Članak
22.
Uz ponudu ponuditelji su dužni priložiti
najmanje slijedeće isprave:
1. izvod iz sudskog ili drugog odgovarajućeg
registra iz kojeg je vidljivo da je ponuditelj registriran za obavljanje komunalne
djelatnosti (ne stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja)
2. BON 1 za posljednje dvije financijske
godine iz koje je razvidno da je ponuditelj u tom razdoblju pozitivno poslovao
3. BON 2 iz kojeg je razvidno da ponuditelj u
posljednjih šest mjeseci nije bio u blokadi računa
4. potvrdu porezne uprave ne stariju od 30
dana od dana objave nadmetanja iz koje je vidljivo da ponuditelj nema dugovanja
s osnove javnih davanja
5. izjavu osobe po zakonu ovlaštena za
zastupanje ponuditelja ne starije od tri mjeseca računajući od dana početka
postupka javnog prikupljanja ponuda, da nije pravomoćno osuđena za bilo koje od
sljedećih kaznenih djela iz Kaznenog zakona (NN broj 125/11 i 144/12):
- zlouporaba povjerenja u gospodarskom
poslovanju, prijevara u gospodarskom poslovanju, povreda obveze vođenja
trgovačkih i poslovnih knjiga, prouzročenje stečaja, pogodovanje vjerovnika,
primanje i davanje mita u postupku stečaja, primanje mita u gospodarskom
poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne
nabave, zavaravajuće oglašivanje, utaja poreza ili carine, izbjegavanje
carinskog nadzora, subvencijska prijevara, zlouporaba povlaštenih informacija,
zlouporaba tržišta kapitala, neovlaštena uporaba tuđe tvrtke, odavanje i neovlašteno
pribavljanje poslovne tajne, nedozvoljena proizvodnja, nedozvoljena trgovina,
pranje novca.
6. referentnu listu izvršenih ugovora u
posljednjih pet godina s priloženim potvrdama naručitelja o uredno izvršenim
radovima
Sve isprave iz stavka 1. ovog članka podnose
se u originalu ili ovjerenoj preslici.
Članak
23.
Pismenu prijavu za sudjelovanje u nadmetanju
mogu podnijeti pravne ili fizičke osobe.
Pravne ili fizičke osobe iz prethodnog stavka
ovoga članka za sudjelovanje u nadmetanju moraju zadovoljiti sljedeće uvjete:
1. da su registrirane za obavljanje komunalne
djelatnosti iz nadmetanja,
2. da imaju potrebnu stručnu i tehničku
sposobnost, znanje, financijsku snagu, opremu i ostale uređaje, sposobnost
vođenja poslova, pouzdanost, iskustvo i poslovni ugled te odgovarajuće
zaposleno osoblje koje bi moglo obavljati komunalne poslove,
3. da su uredno izvršile sve poslovne ili
financijske obveze prema Općini Kostrena i prije objavljivanja natječaja i da s
Općinom kostrena ne vode sudski ili upravni spor,
4. da su platežno sposobne, da nisu
prezadužene, da nad njima nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije.
Članak
24.
Rok za podnošenje ponuda je petnaest dana od
dana objave postupka javnog prikupljanja ponuda.
Prilikom otvaranja ponuda povjerenstvo sastavlja
Zapisnik o otvaranju ponuda. Po izvršenom pregledu i ocjeni ponuda povjerenstvo
sastavlja Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda.
Na temelju prijedloga povjerenstva Općinski
načelnik upućuje Općinskom vijeću prijedlog Odluke o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja.
Članak
25.
Nakon provedenog postupka javnog prikupljanja
ponuda, Općinsko vijeće Općine Kostrena donosi odluku o izboru osobe kojoj će
se povjeriti obavljanje komunalnih poslova na temelju ugovora.
Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja
je upravni akt kojeg donosi Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog načelnika i
povjerenstva koje provodi postupak nadmetanja, a nakon ocjene pristiglih
ponuda, u skladu s dokumentacijom za nadmetanje i kriterijima za odabir
najpovoljnije ponude.
Kriteriji na kojima se temelji odabir
najpovoljnije ponude:
1. kvaliteta usluge (ugled ponuditelja,
jamstva),
2. sposobnosti ponuditelja za dugoročnu
održivost razvoja za vrijeme trajanja koncesije i za kvalitetno ostvarivanje
koncesije;
3. cijene pružanja usluga
Članak
26.
Na temelju odluke iz prethodnog stavka ovoga
članka, Općinski načelnik Općine Kostrena sklapa Ugovor o povjeravanju
komunalnih poslova koji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se sklapa ugovor,
2. vrijeme na koje se ugovor sklapa,
3. vrstu i opseg poslova,
4. način određivanja cijene za obavljanje
poslova te način i rok plaćanja,
5. jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova može
se sklopiti najdulje na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Protiv Odluke o izboru osobe za obavljanje
komunalnih poslova žalba nije dopuštena, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
27.
Opseg poslova određuje se za svaku
kalendarsku godinu u skladu s predvidljivim sredstvima i izvorima financiranja
prema Programu održavanja komunalne infrastrukture koji donosi Općinsko vijeće.
VIII. OBAVLJANJE VATROGASNE DJELATNOSTI
Članak
28.
Općina Kostrena u skladu sa Zakonom o
vatrogastvu (NN broj 139/04 - pročišćeni tekst, 174/04, 38/09 i 80/10) skrbi o
potrebama i interesima građana na svom području za organiziranjem vatrogasne
službe.
Vatrogasnu djelatnost Općina Kostrena obavlja
putem svog Dobrovoljnog vatrogasnog društva »Kostrena« i Javne vatrogasne
postrojbe Grada Rijeke u skladu sa Zakonom o vatrogastvu (NN broj 139/04 -
pročišćeni tekst, 174/04, 38/09, 80/10).
Općina Kostrena poduzima mjere za opremanje
dobrovoljnog vatrogasnog društva i javne vatrogasne postrojbe koje se sastoje u
pomaganju u nabavi opreme i sredstava za gašenje požara, osiguranje
odgovarajućih prostora za gašenje požara, osiguranje odgovarajućih prostora za
dežurne vatrogasce, osposobljavanje i obuku, čuvanje vatrogasne opreme i
sredstva, te ostale olakšice koje u okviru svoje nadležnosti jedinica lokalne
samouprave može propisati.
IX. FINANCIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNIH
DJELATNOSTI
Članak
29.
Sredstva za obavljanje komunalnih djelatnosti
iz članka 2. ove Odluke osiguravaju se iz cijene komunalne usluge, komunalne
naknade, Proračuna Općine Kostrena i drugih izvora utvrđenih posebnim
propisima.
Sredstvima komunalne naknade sufinancirat će
se i djelatnost Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Dobrovoljnog
vatrogasnog društva Općine Kostrena.
X. PROMJENA CIJENE OBAVLJANJA KOMUNALNE
DJELATNOSTI
Članak
30.
Pravne ili fizičke osobe - isporučitelji
komunalnih usluga koji obavljaju komunalne djelatnosti iz članka 2. ove Odluke,
dužni su pri svakoj eventualnoj promijeni cijene, odnosno tarife svojih usluga
izvršiti prijavu cjenika, odnosno zatražiti suglasnost Općinskog načelnika
najkasnije 30 dana prije njene promjene.
Općinski načelnik je dužan dostaviti svoje
očitovanje u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostave prijave cjenika, u
suprotnom smatrat će se da je suglasnost dana.
Ukoliko Općinski načelnik donese negativno
mišljenje o predloženom cjeniku komunalnih usluga, isti se ne može
primjenjivati.
Prijava cjenika iz stavka 1. ovog članka
obavezno sadrži:
1. vrstu komunalne usluge, te način obračuna
i plaćanja usluge,
2. strukturu postojeće cijene komunalne
usluge,
3. predloženu novu cijenu usluge i njezinu
strukturu,
4. postupak promjene cijene s detaljnim
obrazloženjem i kalkulacijom
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
31.
Ugovori o koncesiji, kao i ugovori o
povjeravanju poslova za obavljanje komunalne djelatnosti sklopljeni prije
stupanja na snagu ove Odluke, ostaju na snazi do isteka ugovorenog roka.
Članak
32.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima koje se obavljaju na temelju koncesije
(»Službene novine« Primorsko - goranske županije broj 30/09, 22/10, 40/10),
Odluka o komunalnim djelatnostima koje se obavljaju na temelju pisanog ugovora
(»Službene novine« Primorsko - goranske županije broj 30/09), Odluka o
obavljanju komunalne djelatnosti održavanja groblja i krematorija (»Službene
novine« Primorsko - goranske županije broj 40/10) i Odluka o obavljanju
dimnjačarskih poslova (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
40/10).
Članak
33.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/14-01/3
Ur. broj: 2170-07-01-14-32
Kostrena, 25. travnja 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Gordana
Vukoša, v. r.