177.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i
drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00,
73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09 i 143/12) i članka 46. Statuta
Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09, 11/10 i
5/13), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 19. prosinca 2013. godine,
donijelo je
ODLUKU
o davanju na korištenje javnih površina i drugih
nekretnina u vlasništvu Grada Rijeke za postavljanje
privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje davanje na korištenje
i privremeno korištenje javnih površina i drugih nekretnina u vlasništvu Grada
Rijeke (u daljnjem tekstu: nekretnine) za postavljanje privremenih objekata te
reklamnih i oglasnih predmeta.
Sadržaj pojma javne površine određen je
odlukom kojom se uređuje komunalni red.
Članak
2.
Privremeni objekti, u smislu ove Odluke,
jesu:
1. kiosk,
2. montažni objekt,
3. pokretna naprava,
4. ugostiteljska terasa.
Članak
3.
Reklamni predmeti, u smislu ove Odluke, jesu:
1. transparent,
2. reklamna zastava,
3. reklamni naziv,
4. reklamni pano,
5. reklamni logo,
6. reklamna tenda,
7. reklamni ormarić,
8. reklamna vitrina,
9. reklamni uređaj,
10. reklamni stup,
11. reklamna ograda,
12. reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta,
13. reklama na zaštitnom platnu građevinske
skele.
Oglasni predmeti, u smislu ove Odluke, jesu:
1. oglasni pano,
2. oglasni stup,
3. oglasni ormarić.
Članak
4.
Sadržaj pojmova privremenih objekata te
reklamnih i oglasnih predmeta iz članaka 2. i 3. ove Odluke te lokacije, uvjeti
i postupak za njihovo postavljanje i oblikovanje određuju se posebnim aktima.
Članak
5.
U aktu kojim se utvrđuju lokacije za postavljanje
ugostiteljskih terasa obavezno se nalazi i oznaka ugostiteljskog objekta na
koji se lokacija odnosi.
Članak
6.
Nekretnine za postavljanje privremenih
objekata te reklamnih i oglasnih predmeta daju se na korištenje putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Članak
7.
Iznimno od odredbe članka 6. ove Odluke, Grad
Rijeka (u daljnjem tekstu: Grad) može odobriti privremeno korištenje nekretnine
u sljedećim slučajevima:
1. za postavljanje privremenih objekata te
reklamnih i oglasnih predmeta za vrijeme održavanja blagdanskih, prigodnih i
javnih manifestacija koje se odnose na sadržaje koji nisu komercijalnog značaja
te sportskih, kulturnih, političkih, humanitarnih, ekoloških i sličnih akcija,
2. za postavljanje privremenih objekata te
reklamnih i oglasnih predmeta za promidžbene i slične akcije te u svrhu
prezentacije proizvoda, snimanja reklamnih spotova, filmova i slično,
3. za postavljanje ugostiteljskih terasa,
4. za postavljanje reklamnih predmeta
namijenjenih reklamiranju vlastitih proizvoda ili djelatnosti,
5. za isticanje izbornih plakata političkih
stranaka i nezavisnih kandidata koji sudjeluju na izborima, u svrhu njihove
izborne promidžbe,
6. za prodaju robe iz pokretnog vozila
(pokretna prodaja) sukladno propisima kojima se uređuje trgovina.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, sklopit
će se ugovor o privremenom korištenju nekretnine, koji u ime Grada s korisnikom
sklapa Odjel gradske uprave za komunalni sustav (u daljnjem tekstu: Odjel) na
rok do jedne godine.
Članak
8.
Privremeno korištenje nekretnina iz članka 7.
stavka 1. ove Odluke neće se odobriti podnositelju zahtjeva koji:
1. ne ispunjava ili nije ispunjavao obveze iz
ugovora sklopljenog temeljem odredbi ove Odluke,
2. ima nepodmiren dug prema Gradu po bilo
kojem osnovu.
II. ZASNIVANJE KORIŠTENJA
Članak
9.
Odluku o davanju na korištenje nekretnina za
postavljanje privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta donosi
Gradonačelnik Grada (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) na temelju provedenog
natječaja.
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih
ponuda u zatvorenim omotnicama.
Natječaj provodi Povjerenstvo.
Povjerenstvo se sastoji od predsjednika i dva
(2) člana te istog broja zamjenika.
Članove Povjerenstva i njihove zamjenike imenuje
Gradonačelnik na vrijeme od četiri (4) godine.
Članak
10.
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u
dnevnom tisku.
Tekst objave iz stavka 1. ovoga članka sadrži
naročito sljedeće:
1. oznaku lokacije i površinu nekretnine,
2. oznaku predmeta ili privremenog objekta
koji će se postaviti te djelatnost koja će se obavljati u/na privremenom
objektu,
3. početni iznos naknade za korištenje po m2,
4. vrijeme trajanja korištenja,
5. vrijeme i mjesto javnog otvaranja ponuda,
6. iznos jamčevine koju treba položiti svaki
ponuditelj,
7. rok za podnošenje ponude na natječaj,
8. rok u kojem je odabrani ponuditelj dužan
sklopiti ugovor o davanju na korištenje,
9. obvezu korisnika da o svom trošku ishodi
lokacijsku dozvolu ili akt kojim se odobrava gradnja, ako su potrebni prema
propisima kojima se uređuje gradnja,
10. odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati ponuditelj koji:
- ne ispunjava ili nije ispunjavao obveze iz
ugovora sklopljenog temeljem odredbi ove Odluke,
- je već bio utvrđen najpovoljnijim ponuditeljem
za lokaciju koja je predmet natječaja, ali nije sklopio ugovor o davanju na
korištenje ili je sklopio ugovor i isti raskinuo prije ugovorenog roka,
- koji ima nepodmiren dug prema Gradu po bilo
kojem osnovu.
Tekst natječaja može sadržavati i druge uvjete
i podatke u svezi davanja na korištenje.
Tekst natječaja utvrđuje Gradonačelnik.
Članak
11.
Pisana ponuda za sudjelovanje na natječaju
mora sadržavati:
1. presliku rješenja o upisu u sudski
registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe, rješenje o
upisu u registar udruge, političke stranke i slično,
2. visinu ponuđene naknade za korištenje,
3. dokaz o uplati jamčevine,
4. ostalu dokumentaciju koju je ponuditelj
obvezan podnijeti sukladno uvjetima iz natječaja.
Članak
12.
Natječaj se provodi javnim otvaranjem
pristiglih ponuda.
Članak
13.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona
ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži najviši iznos naknade
za korištenje.
U slučaju da dva ili više ponuditelja, koji ispunjavaju
uvjete iz natječaja, ponude isti iznos naknade za korištenje, pravo prvenstva
ima ponuditelj čija ponuda je ranije zaprimljena u pisarnici Grada.
Članak
14.
Na temelju odluke Gradonačelnika, Grad i
najpovoljniji ponuditelj sklapaju ugovor o davanju na korištenje nekretnine u
roku od 30 dana od donošenja odluke.
Ugovor o davanju na korištenje u ime Grada
sklapa Odjel na rok do pet (5) godina.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka
Gradonačelnik može, kada to ocjeni opravdanim, odobriti produženje ugovora o
davanju na korištenje na rok dulji od pet (5) godina.
Članak
15.
Ugovor o davanju na korištenje nekretnine
osobito sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. naznaku nekretnine i privremenog objekta
odnosno predmeta koji se postavlja na lokaciji,
3. rok trajanja korištenja,
4. iznos naknade za korištenje, rok i način
plaćanja,
5. otkazni rok,
6. odredbu o prestanku ugovora,
7. rok za postavljanje privremenog objekta
odnosno predmeta,
8. odredbu da je korisnik dužan nakon isteka korištenja
nekretninu dovesti u prvobitno stanje.
Članak
16.
Ukoliko se po isteku ugovora o davanju na
korištenje nekretnine na kojoj je postavljen kiosk ili montažni objekt raspiše
natječaj, raniji korisnik koji sudjeluje na natječaju ima pravo prvenstva na
sklapanje ugovora o davanju na korištenje ako:
1. udovoljava svim uvjetima natječaja,
2. je uredno ispunio sve obveze iz ugovora o
davanju na korištenje i nema duga prema Gradu po bilo kojem osnovu,
3. prihvati najviši iznos ponuđene naknade za
korištenje.
Članak
17.
Ponuditelj koji odustane od sklapanja ugovora
o davanju na korištenje nema pravo na povrat jamčevine.
Ponuditeljima čije ponude nisu prihvaćene,
jamčevina se vraća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o davanju na
korištenje.
Ponuditelju koji sklopi ugovor o davanju na
korištenje, jamčevina se uračunava u naknadu za korištenje.
Članak
18.
Ugovor o davanju na korištenje nekretnine
prestaje:
1. istekom vremena na koje je zasnovan,
2. smrću fizičke osobe odnosno prestankom pravne
osobe korisnika,
3. otkazom ugovora o davanju na korištenje,
4. sporazumom Grada i korisnika.
Članak
19.
Grad može otkazati ugovor o davanju na
korištenje, bez obzira na ugovorene odredbe o trajanju korištenja, ako
korisnik:
1. ne započne koristiti nekretninu iz ugovora
o davanju na korištenje u ugovorenom roku ili je prestane koristiti na vrijeme
duže od 60 dana,
2. ne postavi privremeni objekt odnosno
predmet sukladno članku 4. ove Odluke i ugovoru o davanju na korištenje,
3. ne postavi privremeni objekt odnosno
predmet u roku utvrđenom u ugovoru o davanju na korištenje,
4. ne plati naknadu za korištenje dva (2)
mjeseca uzastopno ili tri (3) mjeseca u tijeku godine,
5. u svim ostalim slučajevima ako se ne
pridržava odredaba ove Odluke i ugovora o davanju na korištenje.
Grad može otkazati ugovor o davanju na
korištenje i u slučaju potrebe uređenja nekretnine koja je predmet korištenja
odnosno radi privođenja nekretnine namjeni sukladno odgovarajućim dokumentima
prostornog uređenja.
Otkazni rok za otkaz ugovora o davanju na
korištenje je 30 dana.
Ako Grad otkaže ugovor o davanju na
korištenje iz razloga navedenih u stavku 2. ovoga članka, korisnik nema pravo
tražiti od Grada naknadu štete.
Članak
20.
Odjel može odobriti stupanje u prava i obveze
dosadašnjeg korisnika nasljednicima korisnika i pravnom slijedniku korisnika,
pod uvjetom da nastave obavljati djelatnost iz ugovora o davanju na korištenje
te da podmire sva dugovanja koja je korisnik imao prema Gradu.
Članak
21.
Odjel može, sukladno odredbama zakona kojim
se uređuju obvezni odnosi, odobriti korisniku ustupanje ugovora o davanju na
korištenje za postavljanje kioska ili montažnog objekta, osobi koja je stekla u
vlasništvo privremeni objekt postavljen na nekretnini koja je predmet ugovora o
davanju na korištenje koji se ustupa.
Ustupanje ugovora o davanju na korištenje iz
stavka 1. ovoga članka dozvolit će se pod uvjetom da:
1. korištenje po ugovoru koji se ustupa traje
najmanje jednu godinu,
2. se u privremenom objektu nastavlja
obavljati djelatnost iz ugovora o davanju na korištenje,
3. je dosadašnji korisnik podmirio sva
dugovanja prema Gradu,
4. da je privremeni objekt postavljen
sukladno uvjetima iz ugovora o davanju na korištenje.
Ugovor o davanju na korištenje može se
ustupiti samo jedanput.
Izuzetno od odredbe stavka 3. ovoga članka,
Odjel može na temelju suglasnosti Gradonačelnika, odobriti ustupanje ugovora o
davanju na korištenje i više puta ako korisnik iz zdravstvenih, socijalnih ili
gospodarskih razloga nije u mogućnosti obavljati djelatnost iz ugovora o
davanju na korištenje.
III. VISINA NAKNADE ZA KORIŠTENJE
Članak
22.
Visina naknade za korištenje nekretnine
utvrđuje se prema zoni i namjeni za koju se nekretnina daje na korištenje.
Nekretnine koje se daju na korištenje
razvrstane su u zone.
Zona 1 obuhvaća: Jadranski trg, Korzo, Ulicu
Ante Starčevića, Jelačićev trg, Ulicu Pavla Rittera Vitezovića, Agatićevu
ulicu, Ulicu Žrtava fašizma, Ulicu Frana Supila, Trg 128. brigade, te područje omeđeno
tim ulicama, Gnambovu ulicu, Trg Republike Hrvatske, Poštanski prolaz,
Bazarigov prolaz, Ulicu Riva, Trg 111. brigade i Trg Žabica.
Za određivanje zona 2, 3, 4 i 5 primjenjuju
se granice zona utvrđene odlukom kojom se uređuje komunalna naknada za poslovni
prostor i za građevinsko zemljište koje služi u svrhu obavljanja ostale
djelatnosti.
Popis ulica za postavljanje ugostiteljskih
terasa po zonama nalazi se u prilogu i čini sastavni dio ove Odluke (Prilog 1).
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Članak
27.
Visina naknade za privremeno korištenje
nekretnine za slučajeve iz članka 7. stavka 1. točaka 1. i 2. ove Odluke
utvrđuje se u visini početnog iznosa naknade za korištenje nekretnine iz članka
23. stavaka 3. i 4. ove Odluke.
Članak
28.
Visina naknade za privremeno korištenje
nekretnine za postavljanje privremenih objekata u vrijeme održavanja
blagdanskih, prigodnih i javnih manifestacija te sportskih, kulturnih,
političkih, humanitarnih, ekoloških, promidžbenih i sličnih akcija iz članka 7.
ove Odluke, određuje se u visini početnog iznosa naknade za korištenje
nekretnine iz članka 23. stavka 3. ove Odluke.
Visina naknade za privremeno korištenje
nekretnine za postavljanje reklamnih predmeta namijenjenih reklamiranju
vlastitih proizvoda ili djelatnosti iz članka 7. ove Odluke, utvrđuje se u
visini trostrukog početnog iznosa naknade za korištenje nekretnine iz članka
24. ove Odluke.
Visina naknade za korištenje nekretnine za
prodaju iz pokretnog vozila (pokretna prodaja) iznosi 100,00 kuna dnevno.
Članak
29.
Za privremeno korištenje nekretnina u svrhu
održavanja akcije za zaštitu okoliša, humanitarne, kulturne, sportske i odgojno
obrazovne akcije, manifestacije pod pokroviteljstvom Grada ili od značaja za
Grad te za postavljanje transparenta, panoa i zastava za isticanje obavijesti o
humanitarnim, kulturnim ili sportskim manifestacijama, ne plaća se naknada.
Privremeno korištenje nekretnina iz stavka 1.
ovoga članka odobrava Odjel po prethodno pribavljenom mišljenju odgovarajućeg
odjela gradske uprave nadležnog sukladno postavljenom zahtjevu.
Članak
30.
Političkim strankama i nezavisnim kandidatima
koji sudjeluju na izborima, Gradonačelnik može odobriti privremeno korištenje
određenih nekretnina i predmeta za oglašavanje u vlasništvu Grada, za isticanje
izbornih plakata u svrhu njihove izborne promidžbe.
Visina naknade za privremeno korištenje iz
stavka 1. ovoga članka utvrđuje se u visini početnog iznosa naknade za
korištenje iz članka 23. stavka 3. i članka 24. ove Odluke.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, sklopit
će se ugovor o davanju na privremeno korištenje, koji u ime Grada s korisnikom
sklapa Odjel.
Prije sklapanja ugovora, osobe utvrđene u
stavku 1. ovoga članka dužne su uplatiti garantni polog u iznosu koji utvrđuje
Gradonačelnik.
Članak
31.
Korisnik iz članka 30. ove Odluke dužan je
brinuti se o urednom izgledu predmeta za oglašavanje i izbornih plakata, a po
isteku privremenog korištenja obavezan je predmet dovesti u prvobitno stanje.
Ukoliko korisnik ne postupi na način utvrđen
u stavku 1. ovoga članka u roku od pet (5) dana od dana završetka izbora,
učinit će to Odjel na teret sredstava uplaćenog garantnog pologa.
Neutrošena sredstva garantnog pologa vraćaju
se nakon uklanjanja plakata i dovođenja predmeta u prvobitno stanje.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
32.
Ugovori o zakupu sklopljeni temeljem Odluke o
davanju u zakup javnih površina i drugih nekretnina u vlasništvu Grada Rijeke
za postavljanje privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 51/06, 20/08 i 6/10) ostaju
na snazi do isteka roka na koji su sklopljeni te će uskladiti s odredbama ove
Odluke najkasnije u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak
33.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o davanju u zakup javnih površina i drugih nekretnina u
vlasništvu Grada Rijeke za postavljanje privremenih objekata te reklamnih i
oglasnih predmeta (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 51/06,
20/08 i 6/10).
Članak
34.
Akti doneseni na temelju članaka 4. i 5.
Odluke o davanju u zakup javnih površina i drugih nekretnina u vlasništvu Grada
Rijeke za postavljanje privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 51/06, 20/08 i 6/10) ostaju
na snazi i primjenjuju se do donošenja akata iz članka 4. ove Odluke.
Akti iz članka 4. ove Odluke donijet će se u
roku od šest (6) mjeseci od dana njezina stupanja na snagu.
Članak
35.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2014.
godine.
Klasa: 021-05/13-01/190
Ur. broj: 2170-01-16-00-13-3
Rijeka, 19. prosinca 2013.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog
vijeća
Dorotea
Pešić-Bukovac, v. r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*