14.
Na temelju svoje nadležnosti iz članka 9.
Poslovničke Odluke o prvim izmjenama i dopunama Poslovnika Gradskog vijeća
Grada Delnica (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 11/13),
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Gradskog vijeća Grada
Delnica, na sjednici održanoj 10. travnja 2013. godine, utvrdila je pročišćeni
tekst Poslovnika Gradskog vijeća Grada Delnica. Pročišćeni tekst Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Delnica obuhvaća Poslovnik Gradskog vijeća Grada Delnica
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 46/10), Ispravak Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Delnica (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 04/11) te Poslovničku Odluku o prvim izmjenama i dopunama Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Delnica (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 11/ 13) u kojima je utvrđeno njihovo vrijeme stupanja na snagu.
KLASA: 023-04/10-01/07
UR. BROJ: 2112-01-30-40-1-13-05
Predsjednik
Mladen
Mauhar
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Delnica
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom Gradskog vijeća Grada
Delnica (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se konstituiranje Gradskog
vijeća, izbor predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, prava i dužnosti
vijećnika te predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, radna tijela Gradskog
vijeća, odnos Gradskog vijeća i gradonačelnika, akti Gradskog vijeća, postupak
donošenja akata, poslovni red na sjednici, obavljanje poslova za Gradsko vijeće
i druga pitanja od značaja za rad Gradskog vijeća Grada Delnica.
Članak
2.
Ako pojedino pitanje od važnosti za rad
Vijeća nije uređeno ovim Poslovnikom, to će pitanje urediti Vijeće posebnim
aktom.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća do
izbora predsjednika predsjedava prvi izabrani član s kandidacijske liste koja
je dobila najviše glasova, a ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj
glasova sjednici predsjedava prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji
redni broj na glasačkom listiću.
Predsjedatelj ima do izbora predsjednika
Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedavanja
sjednicom.
Nakon izbora predsjednika Vijeća izabrani
predsjednik preuzima predsjedavanje sjednicom.
Članak
4.
Nakon što je predsjedatelj utvrdio da je na
sjednici Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, izvodi se himna Republike
Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
5.
Na konstituirajućoj sjednici Mandatna
komisija podnosi izvješće o provedenim izborima, o izabranim članovima Vijeća,
o podnesenim ostavkama na dužnost člana Vijeća, o članovima Vijeća koji
obnašaju dužnost nespojivu s dužnošću člana Vijeća, o nastupu mirovanja mandata
te o zamjenicima članova Vijeća.
Vijeće prima na znanje izvješće iz stavka 1.
ovoga članka.
Članak
6.
Nakon što Vijeće primi na znanje izvješće
Mandatne komisije iz članka 5. stavka 1. ovog Poslovnika, članovi Vijeća polažu
prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Gradskom vijeću Grada Delnica obnašati savjesno i odgovorno, i da
ću se u svom radu držati Ustava, zakona, Statuta Grada Delnica i Poslovnika
Gradskog vijeća i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Delnica.«
Predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon
toga proziva pojedinačno članove Vijeća, a član Vijeća daje prisegu tako što
ustaje i izgovara: »Prisežem!«.
Nakon davanja prisege svaki član Vijeća
potpisuje tekst prisege pred predsjedateljem.
Član Vijeća koji nije nazočan
konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati
dužnost člana Vijeća, polaže prisegu na prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak
7.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća
utvrđuje se na početku sjednice, a može se promijeniti tijekom sjednice na
prijedlog predsjedatelja ili najmanje 1/3 vijećnika.
Članak
8.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira Komisiju
za izbor i imenovanje te Mandatnu komisiju, na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje 1/3 članova Vijeća.
Osim Predsjednika Vijeća, na konstituirajućoj
sjednici Vijeće može birati i druge dužnosnike i članove stalnih radnih tijela.
Pravo podnošenja prijedloga iz stavka 1.
ovoga članka ima Komisija za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika.
Članak
9.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Mandat članova Gradskog vijeća izabranih na
redovnim izborima traje četiri godine, a počinje danom konstituiranja Gradskog
vijeća i traje do stupanja na snagu Odluke Vlade Republike Hrvatske o
raspisivanju izbora odnosno do stupanja na snagu odluke Vlade Republike
Hrvatske o raspuštanju Gradskog vijeća.
Mandat članova Gradskog vijeća izabranih na
prijevremenim izborima počinje danom konstituiranja Gradskog vijeća i traje do
isteka tekućeg mandata predstavničkih tijela izabranih na redovnim izborima.
Članak
10.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka
redovitoga četverogodišnjeg mandata u slučajevima određenim zakonom.
Mirovanje mandata člana Vijeća i prestanak
mirovanja mandata člana Vijeća nastupa u slučajevima određenim zakonom.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
političke stranke zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran
i član kojem je mandat prestao ili mu miruje, a određuje ga politička stranka
koja je bila predlagatelj kandidacijske liste.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične
liste, a određuje ga politička stranka sukladno sporazumu, a ako sporazum nije
zaključen, političke stranke zamjenika određuju dogovorno. Ako se dogovor
političkih stranaka ne postigne, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani
kandidat s dotične liste.
Političke stranke su dužne o sklopljenom
sporazumu odnosno postignutom dogovoru obavijestiti upravno tijelo nadležno za
obavljanje poslova predstavničkog i izvršnog tijela.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
grupe birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
političke stranke koja je nakon provedenih izbora brisana iz registra
političkih stranaka zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Kada nastupe uvjeti za određivanje zamjenika
i ovlaštena politička stranka odnosno kandidacijska lista odredi osobu
zamjenika i ta osoba bude nazočna sjednici Vijeća, ona se od početka sjednice
uračunava u broj članova Vijeća potreban za rad Vijeća.
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak
11.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
koje bira iz redova člana Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika Gradskog
vijeća podnosi nadležno radno tijelo Gradskog vijeća ili najmanje jedna trećina
članova Gradskog vijeća.
Potpredsjednici Gradskog vijeća u pravilu se
biraju tako da se jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke većine, a
drugi iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog za razrješenje predsjednika ili
potpredsjednika podnosi nadležno radno tijelo Gradskog vijeća ili najmanje
jedna trećina članova Gradskog vijeća.
Prijedlog članova Vijeća treba biti podnesen
u pisanom obliku i potvrđen vlastoručnim potpisom člana Vijeća.
Vijećnik može svojim potpisom podržati
prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
12.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem za svakog od kandidata ponaosob.
Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća
izabrani su kandidati za koje je glasovala većina svih članova Vijeća.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika kandidati ne dobiju potrebnu većinu glasova ili ako od više
kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja
po istom postupku kao za prvo glasovanje.
Ako su za izbor predsjednika i
potpredsjednika bila predložena više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koja su dobila najviše glasova.
U slučaju da ni u ponovljenom glasovanju niti
jedan od kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se
postupak ponavlja.
Članak
13.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja i zastupa Vijeće,
- saziva i organizira te predsjedava
sjednicama Vijeća,
- predlaže dnevni red Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće,
- brine o suradnji Vijeća i Gradonačelnika,
- brine o zaštiti prava i izvršavanju
dužnosti članova Vijeća,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- objavljuje rezultate glasovanja na
sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
- brine o suradnji Vijeća s Mjesnim odborima,
- surađuje s predstavnicima predstavničkih
tijela drugih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
- brine o primjeni odredbi ovoga Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom Grada Delnica, aktima Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak
14.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća te obavljaju poslove iz njegova djelokruga za koje ih on
ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova
potpredsjednik Vijeća dužan je pridržavati se naputaka predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika
koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne odredi ili ne
može odrediti potpredsjednika koji će ga zamjenjivati, dužnost predsjednika
obnaša dobno stariji potpredsjednik.
U slučaju da je potpredsjednik koji
zamjenjuje predsjednika spriječen, predsjednika će zamijeniti drugi
potpredsjednik.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
15.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća može podnijeti Komisija za izbor i imenovanje ili
najmanje 1/3 članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Vijeća
mogu se, u vezi podnesenog prijedloga očitovati, najkasnije do početka rasprave
o zahtjevu za njihovim razrješenjem.
Članak
16.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
dati ostavku.
Ostavka mora biti u pisanom obliku.
U ostavci se mora navesti ime i prezime i
funkcija osobe koja ju podnosi, razlozi zbog čega se podnosi, prebivalište te
broj važeće osobne iskaznice odnosno drugog važećeg identifikacijskog
dokumenta.
Ostavka mora biti predana/zaprimljena u
upravnom tijelu Grada Delnica u skladu sa zakonom.
Uz ostavku predaje se i preslika osobne
iskaznice odnosno drugog važećeg identifikacijskog dokumenta.
Predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća
dužnost prestaje u skladu sa zakonom.
Članak
17.
U slučaju razrješenja ili podnošenja ostavke
predsjednika ili potpredsjednika Vijeća, ako Vijeće na istoj sjednici ne
izabere predsjednika ili potpredsjednika, ono je dužno to uraditi u roku od 30
dana od dana prestanka im dužnosti.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog predsjednika, potpredsjednik
Vijeća koji zamjenjuje predsjednika Vijeća imati će do izbora predsjednika sva
njegova prava i dužnosti, osim ukoliko Vijeće ne odluči drukčije.
Članak
18.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća
te predsjednici Klubova vijećnika čine Predsjedništvo Gradskog vijeća koje je
savjetodavno tijelo predsjednika Gradskog vijeća (u daljnjem tekstu:
Predsjedništvo).
Predsjedništvo Gradskog vijeća:
1. pomaže predsjedniku u pripremi sjednica
Gradskog vijeća,
2. raspravlja o pitanjima važnim za rad i
unapređenje rada Gradskog vijeća,
3. potiče stavljanje određenih tema na dnevni
red sjednice Gradskog vijeća,
4. brine se o suradnji Gradskog vijeća i
gradonačelnika.
Izvješća kao i zauzeta stajališta
Predsjedništva, vijećnicima Gradskog vijeća prezentira Predsjednik Gradskog
vijeća.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
19.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena
Statutom Grada Delnica, ovim Poslovnikom i aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih
tijela kojih je član i sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati, izjašnjavati se te odlučivati
o svim pitanjima koja su na dnevnom redu Vijeća i radnih tijela kojih je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih
akata te razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga Vijeća,
- tražiti i dobiti podatke od Gradonačelnika
i upravnog tijela Grada Delnica te koristiti njihove stručne i tehničke usluge
potrebne za obavljanje dužnosti člana Vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih
akata,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svoga djelokruga povjeri Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- postavljati vijećnička pitanja,
- prihvatiti članstvo u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Vijeće.
Članak
20.
Vijećniku su dostupni svi službeni
materijali, dokumenti i podaci koji se odnose na pitanja o kojima raspravlja i
odlučuje Vijeće.
Vijećnik od predlagatelja akata ima pravo
tražiti objašnjenja i uvid u materijale o temama koje su na dnevnom redu
Gradskog vijeća.
Vijećnik u obavljanju svoje dužnosti može
tražiti objašnjenja i od predsjednika Gradskog vijeća, predsjednika radnog
tijela te Pročelnika upravnog tijela Grada Delnica.
Član Vijeća može tražiti od upravnog tijela
Grada Delnica, u skladu sa odredbama zakona kojima se regulira pravo na pristup
informacijama, druge obavijesti koje su mu kao članu Vijeća potrebne u svrhu
obavljanja njegove funkcije.
Članak
21.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti bilo za sebe bilo za svojeg
poslodavca, koristiti položaj člana Vijeća i naglašavati taj položaj.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema pozitivnim propisima nose oznaku
tajnosti.
Vijeće može donijeti kodeks o etičkom
ponašanju članova Vijeća.
Član Vijeća ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Vijeća.
Članak
22.
Vijećnici Gradskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad
(prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
Član vijeća može biti član samo jednog Kluba
vijećnika.
Članak
23.
Od Pročelnika upravnog tijela Grada Delnica,
vijećnici imaju pravo tražiti pružanje stručne i tehničke pomoći potrebne u
obavljanju dužnosti člana Vijeća.
O prisustvovanju članova Vijeća sjednicama
Vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može
prisustvovati sjednici Vijeća odnosno radnog tijela kojeg je član, dužan je o
tome pravovremeno izvijestiti Pročelnika upravnog tijela Grada Delnica odnosno
unutarnju ustrojstvenu jedinicu
upravnog tijela u čijoj su
nadležnosti obavljanje navedenih poslova.
V. RADNA TIJELA
Članak
24.
Radna tijela Vijeća osnovana Statutom Grada
su:
1. Mandatna komisija,
2. Komisija za izbor i imenovanja,
3. Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Članak
25.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva
člana.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj
sjednici Vijeća iz reda vijećnika.
Članak
26.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i dva člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na
konstituirajućoj sjednici Vijeća iz reda vijećnika.
Članak
27.
Komisiju za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost, čine predsjednik i četiri člana.
Predsjednik Komisije Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost bira se iz reda vijećnika.
Članak
28.
Pored stalnih radnih tijela navedenih u
članku 24. ovog Poslovnika, Vijeće posebnom odlukom može osnovati i druga
stalna i povremena radna tijela.
Radno tijelo ima predsjednika,
potpredsjednika i određeni broj članova.
U radna tijela mogu se imenovati i pojedini
znanstveni, stručni i drugi javni djelatnici te druge osobe koje mogu
pridonijeti u radu radnih tijela.
Prilikom imenovanja članova radnih tijela,
nastoji se voditi računa da njihov sastav u pravilu odgovara stranačkoj
strukturi Gradskog vijeća.
Mandat predsjednika kao i ostalih članova
radnog tijela traje u pravilu do isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
Vijeća, osim ako drugačije nije regulirano nekim zakonskim propisom.
Članak
29.
U radnom tijelu raspravlja se o prijedlozima
odluka i drugih akata te o drugim pitanjima iz djelokruga Vijeća.
Radno tijelo raspravlja i o izvješćima
pravnih osoba koja one na temelju zakona ili odluka i drugih akata Vijeća
podnose Vijeću.
Radna tijela mogu pokrenuti raspravu o
pojedinim pitanjima i predložiti raspravu o njima na Vijeću, te podnositi
odgovarajuće prijedloge.
Radna tijela obavljaju i druge poslove
utvrđene ovim Poslovnikom.
Članak
30.
Način rada radnih tijela Gradskog vijeća,
regulira se prije svega odredbama ovog Poslovnika, odlukama o njihovu osnivanju
kao i ostalim aktima Grada Delnica.
Radna tijela rade na sjednicama.
Radno tijelo može, u suglasju s odredbama
ovoga Poslovnika, donijeti poslovnik o svom radu, kojim će podrobnije urediti
način svog rada.
O radu na sjednici vodi se zapisnik koji
sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
usvojenim zaključcima.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Zapisnik obvezno potpisuje predsjednik
odnosno predsjedavajući.
Zapisnik se dostavlja članovima radnog tijela
uz poziv za iduću sjednicu radnog tijela.
Članak
31.
Radno tijelo može održati sjednicu ako je
sjednici nazočna većina članova radnog tijela, a odlučuje javnim glasovanjem
većinom glasova nazočnih članova.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu,
predlaže dnevni red, predsjedava joj i rukovodi sjednicom, potpisuje akte što
ih radno tijelo donosi te brine o provođenju istih.
Sjednicu radnog tijela, predsjednik radnog
tijela saziva po svojoj ocjeni, a dužan ju je sazvati u roku od petnaest dana
od kad to zatraži većina članova radnog tijela, predsjednik Gradskog vijeća ili
Gradsko vijeće.
Ako sjednicu ne sazove predsjednik radnog
tijela u roku iz stavka 3. ovog članka, sjednicu će sazvati predsjednik
Gradskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela surađuje s
predsjednikom Gradskog vijeća, predsjednicima drugih radnih tijela te s
Pročelnikom upravnog tijela Grada Delnica o pitanjima iz djelokruga radnog
tijela.
Ako je predsjednik radnog tijela spriječen
ili odsutan njegove ovlasti ima zamjenik predsjednika.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog
vijeća, vijećnici koji nisu članovi istih, obavještavaju se putem WEB stranice
Grada Delnica.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu
održati i zajedničku sjednicu i Gradskom vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Radna tijela na svoje sjednice mogu pozivati
Gradonačelnika i njegova zamjenika, Pročelnika upravnog tijela Grada Delnica,
predstavnike trgovačkih društava i javnih ustanova u suvlasništvu i vlasništvu
Grada Delnica, predstavnike Mjesnih odbora kao i znanstvene, stručne i javne
djelatnike.
Radna tijela izvješćuju Gradsko vijeće i
predlagatelja o svojim mišljenjima, stajalištima i prijedlozima.
Radna tijela mogu odrediti izvjestitelja koji
će na sjednici Gradskog vijeća obrazložiti mišljenja, stajališta i prijedloge
radnih tijela.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
32.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika
prisustvuju sjednicama Gradskog vijeća.
Gradonačelnik, u slučajevima kada je
predlagatelj akta kojeg donosi Vijeće, može odrediti izvjestitelja koji će na
sjednici Gradskog vijeća obrazložit te po potrebi dati stručno objašnjenja
prijedloga odnosno koji će se u njegovo ime izjasniti o podnesenim amandmanima.
U slučajevima kada Gradonačelnik nije
predlagatelj, dostavlja Vijeću svoje mišljenje, stajalište i prijedloge do
početka rasprave.
Ako Vijeće ocijeni da je za raspravu o nekom
pitanju nužno mišljenje Gradonačelnika, a on nije prisutan na sjednici, niti je
dostavio svoje mišljenje, Vijeće može raspravu o tom prijedlogu prekinuti ili
odgoditi.
Članak
33.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Gradskog
vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta Gradonačelnika, daje obavijesti i stručna
objašnjenja, te obavještava
Gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Gradskog vijeća odnosno radnih
tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Gradsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
34.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika i
izvjestitelje najkasnije dva dana prije dana održavanja sjednice.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
35.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Gradsko vijeće donosi na osnovi prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
36.
Na izvornike odluka i drugih akata Gradskog
vijeća stavlja se pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Gradskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je
usvojen na sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Grada.
Ispravak pogrešaka u objavljenom tekstu akta
utvrđenog na osnovi uspoređivanja s izvornikom, daje Pročelnik upravnog tijela
Grada Delnica.
Članak
37.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog
vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje
Gradsko vijeće objavljuju se u Službenom glasilu, a mogu se objaviti i na
službenoj web stranici Grada.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo Grada Delnica.
Članak
38.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Gradsko vijeće jesu: Gradonačelnik, vijećnici, klub vijećnika i radna tijela
Gradskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela.
Trgovačka društva u vlasništvu i suvlasništvu
Grada Delnica, kao i javne ustanove kojima je Grad Delnice osnivač, podnose
Gradskom vijeću planove, programe kao i izvješća o poslovanju odnosno svom
radu, u skladu i u rokovima sa posebnim propisima odnosno ako to nije određeno
propisima tada u skladu i u rokovima koje odredi predsjednik Gradskog vijeća.
Kad Predsjedništvo Gradskog vijeća odluči,
udruge, zajednice udruga te radna tijela Gradskog vijeća, podnose Gradskom
vijeću izvješća o poslovanju odnosno radu, u
skladu i u rokovima koje odredi predsjednik
Gradskog vijeća.
Osobe iz stavaka 2. i 3. ovog članka imaju
sva prava i obaveze predlagatelja akta.
Članak
39.
Gradsko vijeće, na vlastit poticaj ili na
prijedlog Predsjedništva, može odrediti da se, prije razmatranja prijedloga
akta, provede prethodna rasprava ili javna rasprava o predloženom aktu odnosno
stanju u pojedinim područjima u vezi s pitanjima koja bi trebalo urediti aktom.
Članak
40.
Prethodna rasprava provodi se ili u radnim
tijelima Gradskog vijeća ili u Gradskom vijeću.
Nakon provedene prethodne rasprave u radnim tijelima,
predsjednik ili izvjestitelj radnog tijela podnosi izvješće Gradskom vijeću.
Prilikom predlaganja odluke, predlagatelj je
dužan razmotriti mišljenja i stajališta iz prethodne rasprave te obrazložiti
ona koja nije mogao usvojiti.
Članak
41.
Gradsko vijeće može odlučiti da na javnu
raspravu uputi prijedlog akta prije njegova donošenja, ako ocijeni da se istim
uređuju odnosi za koje su građani životno zainteresirani.
Kada se odlukom Gradskog vijeća upućuje
prijedlog akta na javnu raspravu, odlukom se određuje radno tijelo za
provođenje i praćenje javne rasprave, način upoznavanja građana s prijedlogom i
rok provođenja javne rasprave koji nije kraći od petnaest niti duži od
devedeset dana.
Radno tijelo iz prethodnog stavka ovog članka
Poslovnika, dužno je razmotriti prijedloge, mišljenja i primjedbe s javne
rasprave prije utvrđivanja konačnog prijedloga akta.
Članak
42.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, tj. podnositelj
(akta) ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na
dnevni red tek po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako Gradsko vijeće ne odluči
drukčije.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je
prijedlog akta uvrstiti na dnevni red sjednice Gradskog vijeća najkasnije u
roku od šezdeset dana od dana podnošenja prijedloga, a ukoliko prijedlog nije
razmatralo nadležno radno tijelo Gradskog vijeća, uputiti će ga radnom tijelu
na razmatranje.
Članak
43.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za donošenje,
tekst prijedloga akta s obrazloženjem koji ima zaglavlje, klasifikacijsku
oznaku i urudžbeni broj, oznaku priloga, potpis predlagatelja i Pročelnika
upravnog tijela Grada Delnica, pečat Gradonačelnika, tekst odredaba važećeg
akta koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Ako prijedlog akta podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje četiri člana Vijeća.
Ako prijedlog akta podnosi klub članova Vijeća,
a klub čini manje od pet članova Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom
podržati još najmanje onoliko članova Vijeća koliko je potrebno da se ispuni
uvjet iz prethodnog stavka ovog članka.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela iz članka 41. ovog Poslovnika te Komisija za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost.
Članak
44.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
45.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti
i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog
članka.
Članak
46.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
općeg akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje
predsjedniku Gradskog vijeća, najkasnije dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Iznimno od stavka 2. ovog članka, amandmani
se mogu podnositi i na članke koji nisu obuhvaćeni predloženim izmjenama i
dopunama prijedloga akta ako je to potrebno radi usklađivanja sa zakonom ili
odlukama Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Predsjednik amandmane upućuje predlagatelju
akta i gradonačelniku ukoliko on nije predlagatelj, te nadležnom radnom tijelu.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 38. ovog Poslovnika.
Članak
47.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Predlagatelj općeg akta i Gradonačelnik, ako
nije predlagatelj, može podnositi amandmane i usmeno, sve do zaključenja
rasprave o prijedlogu akta.
Članak
48.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno
mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće može
odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena
za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
49.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
Gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
50.
Amandman koji je podnesen u skladu s ovim
Poslovnikom postaje sastavni dio prijedloga akta i o njemu se ne glasuje
odvojeno ako:
- ga je podnio predlagatelj akta,
- se s amandmanom suglasio predlagatelj akta.
Članak
51.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije usuglasio
Gradonačelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
52.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se podnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, o amandmanima se glasuje po redoslijedu koji odredi
predsjednik Gradskog vijeća.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana identičnog sadržaja, glasuje se samo o prvom od njih.
Ako se na isti članak prijedloga akta
prihvati više amandmana koji se međusobno isključuju, prihvaćen je amandman
koji je po redoslijedu posljednji prihvaćen glasovanjem.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
53.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 42. ovog Poslovnika.
Prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku, mora imati pisanu podršku od 1/3 vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te
Gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
54.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
55.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA GRADA
Članak
56.
Prijedlog proračuna, projekcije proračuna za
sljedeće tri proračunske godine te godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Grada, podnosi gradonačelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj, na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Prijedlog proračuna, gradonačelnik može
povući i nakon glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u
cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može
donijeti prije početka godine za koju se donosi, a gradonačelnik ne predloži
privremeno financiranje, pravo predlaganja donošenja odluke o privremenom
financiranju imaju nadležno radno tijelo Gradskog vijeća za proračun ili
najmanje 1/3 vijećnika.
Ukoliko se prije početka naredne godine ne
donese ni odluka o privremenom financiranju, financiranje se u Gradu Delnicama
obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih izdataka u skladu s posebnim zakonom.
Proračun, njegove projekcije za sljedeće tri
proračunske godine te godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se
većinom svih vijećnika
Članak
57.
Ako se u zakonom određenom roku ne donese
proračun odnosno odluka o privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg
tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu
Vlada Republike Hrvatske istovremeno raspušta Gradsko vijeće i razrješuje
gradonačelnika te imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore sukladno
posebnom zakonu.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
58.
Članovi Vijeća mogu postavljati pitanja
Gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika ili Pročelniku upravnog tijela Grada
Delnica, o obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Delnica te
ostalih poslova iz njihovog djelokruga rada, o izvršavanju njihovih odluka i
drugih akata te odluka i drugih akata Vijeća te o radu upravnog tijela Grada
Delnica, kao i pravnih osoba kojih je Grad Delnice osnivač, odnosno vlasnik ili
suvlasnik, ukoliko na sjednici Vijeća nije nazočan predstavnik istih koji može
dati precizniji odgovor.
Pitanja mogu biti postavljena usmeno na
sjednicama Vijeća ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Vijeća.
Pitanje mora biti postavljeno u skladu s
odredbama ovoga Poslovnika.
Ako postavljeno pitanje nije u skladu s
odredbama ovoga Poslovnika, predsjednik Vijeća pozvati će člana Vijeća da svoje
pitanje uskladi s odredbama Poslovnika.
Ako član Vijeća ne postupi prema traženju
Predsjednika Vijeća, tj. ne postavi pitanje u skladu s odredbama ovoga
Poslovnika, predsjednik Vijeća neće dopustiti davanje odgovora na njega, kada
je ono postavljeno usmeno odnosno kada je ono postavljeno pismeno, pitanje se
neće uputiti osobi iz stavka 1. ovog članka, ali će o tome izvijestiti člana
Vijeća.
Članak
59.
Usmena pitanja članovi Vijeća postavljaju pod
točkom dnevnog reda »Vijećnička pitanja«.
Vijećnička pitanja u pravilu traju najduže 60
minuta, ukoliko Vijeće ne odluči drugačije.
Za vrijeme Vijećničkih pitanja, član Vijeća
ima pravo postaviti najviše dva pitanja, time da drugo pitanje može postaviti
samo ako u vremenu određenom za trajanje vijećničkih pitanja nema više
prijavljenih članova Vijeća za postavljanje prvog pitanja.
Pitanje mora biti kratko, jasno formulirano i
takvo da se na njega može odgovoriti odmah i bez pripreme, a postavljanje
pojedinog pitanja ne može trajati dulje od dvije minute.
Nakon postavljenog pitanja daje se sažet i
kratak odgovor.
Nakon dobivenog odgovora član Vijeća može u
dodatnom vremenu od jedne minute iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti
dopunsko pitanje.
Nakon iznijetog mišljenja ili postavljenog
dopunskog pitanja iz stavka 6. ovoga članka, osoba kojoj je bilo postavljeno
pitanje, ponovno se može javiti za riječ.
Za vrijeme Vijećničkih pitanja ne može se
zatražiti riječ da bi se ispravio netočan navod iznesen u pitanju člana Vijeća
ili u odgovoru na postavljeno pitanje.
Članak
60.
Osoba iz članka 58. stavka 1. ovog Poslovnika,
kojoj je bilo postavljeno usmeno pitanje, dužna je odgovoriti na postavljeno
pitanje na sjednici na kojoj je pitanje postavljeno ili navesti razloge zbog
kojih ne može odgovoriti.
Osoba kojoj je bilo postavljeno pitanje, nije
dužna dati odgovor ako se postavljeno pitanje ne odnosi na njegov rad ili
poslove iz njegovog djelokruga.
Na pitanja postavljena Gradonačelniku, može
odgovoriti i njegov zamjenik te Pročelnik upravnog tijela Grada Delnica ukoliko
su u njegovom djelokrugu poslovi na koje se pitanje odnosi, a kada
Gradonačelnik procijeni da bi oni mogli dati precizniji odgovor.
Na pitanje na koje nije odgovoreno na
sjednici Vijeća ili za koje osoba kojoj je bilo postavljeno ocijeni, da
zahtijeva opširniji odgovor, daje se pisani odgovor, u pravilu najkasnije u
materijalima za iduću sjednicu Vijeća.
Na pitanje za koje je član Vijeća izrijekom
tražio pisani odgovor, pored usmenog daje se i pisani odgovor.
Članak
61.
Član Vijeća može, posredovanjem predsjednika
Vijeća, postavljati pitanja u pisanom obliku, a nakon dobivenog odgovora i
dopunska pitanja.
Pisani odgovor na postavljeno pitanje u
pisanom obliku dostavlja se članu Vijeća u pravilu najkasnije u materijalima za
prvu narednu sjednicu Vijeća, osim ukoliko Vijeće ne odluči drukčije.
Ako se odgovor ne može dati u roku određenom
ovim člankom, posredovanjem predsjednika Vijeća izvijestit će se član Vijeća o
razlozima zbog kojih odgovor nije moguće dati u roku.
Ako osoba iz članka 58. stavka 1. ovog
Poslovnika ne odgovori na pitanje u suglasju s odredbama ovoga članka,
predsjednik Vijeća zatražit će od iste da na pitanje odgovori u narednom roku
od najkasnije trideset dana.
Odgovor u pisanom obliku daje se predsjedniku
Gradskog vijeća koji isti upućuje vijećniku koji je postavio pitanje te
odlučuje da li će se pisani odgovor uputiti svim vijećnicima.
Član Vijeća koji je postavio pitanje može na
sjednici Vijeća, na kraju vijećničkih pitanja, iznijeti mišljenje o dobivenom
odgovoru i postaviti dopunsko pitanje koje se može odnositi isključivo na
pojašnjenje dobivenog odgovora.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Vijeća izvijestio Vijeće o dobivenom odgovoru
može svoje mišljenje i
dopunsko pitanje dostaviti pisanim putem.
XI. IZVJEŠĆE GRADONAČELNIKA
Članak
62.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Delnica.
Članak
63.
Prijedlog za traženje izvješća od
Gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje pet vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća Gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano
i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
64.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 30 dana od
dana primitka.
Članak
65.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
66.
Raspravu o izvješću Gradonačelnika Gradsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
Gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Gradskog vijeća.
Članak
67.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
Gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 90 od dana kada je
Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje
izvješća od Gradonačelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
68.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik
na vlastiti poticaj, na zahtjev jedne trećine članova Vijeća ili na zahtjev
Gradonačelnika.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika
u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u
pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno Gradonačelnika.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati Gradonačelnik u
roku od narednih 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima
2.,4. i 5. ovog članka mora se održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovog
članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Sazvanu sjednicu predsjednik Gradskog vijeća
može odgoditi ako za to postoje opravdani razlozi, najviše za petnaest dana.
Članak
69.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Uz poziv za sjednicu dostavljaju se
materijali o kojima će se voditi rasprava i zapisnik s prethodne sjednice,
najkasnije sedam dana prije dana održavanja sjednice.
Poziv i materijali za sjednicu mogu se
dostavljati elektroničkim putem ukoliko vijećnici to zatraže ili su suglasni sa
takvim načinom dostave materijala.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, Gradonačelniku, Zamjeniku gradonačelnika i
Pročelniku upravnog tijela Grada Delnica, a po potrebi i drugim osobama koje su
pozvane ili koje sudjeluju u radu na sjednici Vijeća.
Poziv i materijali za sjednicu, na zahtjev
Predsjednika Gradskog vijeća, mogu se dostaviti elektroničkim putem,
predsjednicima Komisija i Odbora kao radnih tijela Gradskog vijeća.
Obavijest o održavanju sjednice Vijeća
dostavlja se političkim strankama zastupljenim u Vijeću, medijima, kada je
potrebno, ustanovama kojih je osnivač Grad Delnice, trgovačkim društvima u
vlasništvu ili suvlasništvu Grada Delnica te vijećima Mjesnih odbora.
Obavijest iz stavka 7. ovog članka, sadrži podatke
o vremenu održavanja i dnevnom redu sjednice Vijeća.
Ukoliko je materijal za pojedinu točku
dnevnog reda iznimno velik, tada se materijal dostavlja u skraćenom obliku
kojeg izrađuje ovlašteni predlagatelj točke dnevnog reda. Uvid u cjelokupni
materijal može se dobiti, uz prethodnu najavu Pročelniku upravnog tijela Grada
Delnica, najkasnije dva dana prije održavanja sjednice.
Predsjednik vijeća može samoinicijativno ili
na prijedlog Predsjedništva vijeća odrediti da se, vijećnicima na klupe dostavi
cjelokupan materijal za predložene točke dnevnog reda koji su izrađene u
skraćenom obliku.
Članak
70.
Iznimno od odredbe članka 69. stavka 2. ovoga
Poslovnika, ako za to postoje opravdani razlozi, članovima Vijeća se materijal
za pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno, a može i na samoj
sjednici.
U slučaju sazivanja sjednice Vijeća, kada je
nužno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada to zahtijevaju drugi
osobito opravdani razlozi, predsjednik Vijeća može dostaviti poziv za sjednicu
Vijeća u roku kraćem od sedam dana, a dnevni red za tu sjednicu može predložiti
i na samoj sjednici.
2. Dnevni red
Članak
71.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže
predsjednik Gradskog vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Gradskog vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Gradskog vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda
sjednice.
Predsjednik Vijeća može naknadno, nakon što
je poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnoga reda već odaslan članovima Vijeća,
pisanim putem predložiti dopunu dnevnoga reda.
Članak
72.
Dnevni red sjednice utvrđuje se na početku
sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
i ovlašteni predlagatelji akata mogu predložiti dopunu dnevnog reda sa novom
točkom ili izmjenu dnevnog reda na način da se pojedina točka izostavi iz
dnevnog reda.
Ako predsjednik Gradskog vijeća ili ovlašteni
predlagatelj akata predlože dopunu dnevnog reda sa novom točkom ili ako u
prijedlog dnevnog reda nije unesen prijedlog kojeg je predložio ovlašteni
predlagatelj na način utvrđen ovim Poslovnikom, a predlagatelj ostaje pri svom
prijedlogu, te ako je materijal dostavljen vijećnicima najkasnije prije
odlučivanja o dopuni dnevnog reda, o dopuni dnevnog reda odlučuje se bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedina točka izostavi iz dnevnog reda a
zatim da se dnevni red dopuni sa novom točkom ili izmjeni redoslijed točaka u
dnevnom redu.
Nakon toga predsjednik Gradskog vijeća daje
na usvajanje dnevni red u cjelini.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama dnevnoga reda.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenoga
dnevnoga reda vodi se bez obzira na broj nazočnih članova Vijeća.
Prije utvrđivanja dnevnog reda prihvaća se
zapisnik o radu sa prethodne sjednice.
Članak
73.
Na prijedlog predsjednika Gradskog vijeća
tijekom sjednice ili kod utvrđivanja dnevnog reda, može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinim točkama dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
74.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red
Gradskog vijeća na način propisan člankom 42. ovog Poslovnika prije proteka
roka od tri mjeseca od dana odlučivanja Gradskog vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
75.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava
predsjednik Gradskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti jedan od
potpredsjednika.
Članak
76.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za raspravu primaju se od trenutka
otvaranja rasprave i u tijeku rasprave do njezina zaključivanja.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
77.
Predsjednik Gradskog vijeća daje vijećnicima
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
U redoslijedu govornika prednost imaju
predstavnici klubova članova Vijeća.
U raspravi se govori s govornice.
Član Vijeća koji se prijavio za govor, a nije
bio nazočan kada je prozvan, gubi pravo govoriti o predmetu dnevnoga reda za
koji se prijavio.
Predsjednik Gradskog vijeća može na sjednici
dati riječ i gostima kojima je uputio poziv za sjednicu i koji su nazočni na
sjednici.
Tijekom sjednice Vijeća predsjednik kluba
članova Vijeća može tražiti stanku zbog održavanja sjednice kluba.
Predsjednik Vijeća dužan je odobriti stanku.
Članak
78.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenoga dnevnoga reda predsjednik Vijeća daje riječ čim je
ovaj zatraži.
Govor toga člana Vijeća ne može trajati dulje
od jedne minute, a član Vijeća odmah mora navesti članak Poslovnika o čijoj
povredi govori.
Predsjednik Vijeća je dužan poslije iznijetog
prigovora dati objašnjenje. Ako član Vijeća nije zadovoljan objašnjenjem, o
prigovoru se na njegov zahtjev odlučuje bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio navod
za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili koji
zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor ovog koji
je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno
objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
79.
Radi djelotvornijeg rada na sjednici,
govornik treba govoriti kratko i u vezi s predmetom rasprave, ne ponavljajući
ono što je već rečeno i to član Vijeća najdulje pet minuta, a predstavnik kluba
članova Vijeća najdulje 10 minuta.
Iznimno, zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedina osoba iz stavka 1. ovoga članka može govoriti i duže.
Ako predsjednik Vijeća ocijeni da će rasprava
o pojedinim pitanjima trajati duže ili ako je prijavljen veći broj govornika,
može predložiti da se ograniči trajanje govora svakoga govornika najviše do tri
minute, osim predstavnika predlagatelja, izvjestitelja radnoga tijela te
Gradonačelnika.
O ograničenju trajanja govora odlučuje Vijeće
bez rasprave.
Nakon što svi članovi koji su se prijavili za
raspravu završe svoj govor, predstavnici klubova članova Vijeća mogu ponovno
zatražiti riječ i tada mogu govoriti najviše tri minute neovisno o tome je li
predstavnik kluba članova Vijeća već sudjelovao u raspravi o toj temi dnevnoga
reda.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po
pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da više nema prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
Članak
80.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći stegovne mjere:
- opomenu,
- opomenu s oduzimanjem riječi,
- udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz stavka 2. ovoga članka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
81.
Članu Vijeća se izriče opomena ako svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- se javi za povredu Poslovnika ili ispravak
netočnog navoda, a započne govoriti o temi za koju nije dobio riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
predsjednika, članove Vijeća, Gradonačelnika, njegovog Zamjenika, Pročelnika
upravnog tijela Grada Delnica ili ostale pozvane na sjednicu,
- na drugi način remeti red na sjednici
(koristi mobitel i slično), ili
- se ponaša na neki drugi neprikladni način.
Članak
82.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se članu
Vijeća:
- koji i nakon izricanja opomene svojim
govorom ili ponašanjem nastavi kršiti odredbe Poslovnika zbog čega mu je već
izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način
vrijeđa ili narušava ugled predsjednika, članova Vijeća, Gradonačelnika,
njegovog Zamjenika, Pročelnika upravnog tijela Grada Delnica ili ostalih
pozvanih na sjednicu,
- narušava ugled Vijeća.
Članak
83.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je svojim ponašanjem toliko narušio red i
prekršio odredbe ovoga Poslovnika o redu na sjednici da je daljnje održavanje
sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja sa sjednice može
se izreći za vrijeme trajanja rasprave i odlučivanja o pojedinoj ili više točka
dnevnog reda.
Kada je članu Vijeća izrečena stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Ako to ne učini, predsjednik Vijeća može mu izreći stegovnu mjeru u dvostrukom
trajanju.
Ako se član Vijeća niti nakon izricanja mjere
iz stavka 3. ovoga članka ne udalji sa sjednice, predsjednik Vijeća će
prekinuti sjednicu i naložiti da se član Vijeća udalji iz dvorane za sjednice.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici, odrediti će se prekid.
Članak
84.
Protiv stegovne mjere udaljavanja sa sjednice
Vijeća član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća
ga upućuje svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red prve iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje komisija za
Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Odluku po prigovoru Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća, bez rasprave, s time da pravo govora ima samo
član Vijeća koji je podnio prigovor i izvjestitelj nadležne Komisije.
Vijeće može po prigovoru:
- potvrditi izrečenu stegovnu mjeru,
- ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
85.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici
narušavaju rad, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se iz
dvorane udalje osobe iz stavka 1. ovoga članka koje i nakon opomene narušavaju
red na sjednici.
4. Tijek sjednice
Članak
86.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Gradskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici
Gradskog vijeća o tome obavještava predsjednika Gradskog vijeća ili unutarnju
ustrojstvenu jedinicu upravnog tijela Grada Delnica koja obavlja stručne
poslove za Gradsko vijeće.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća
odlaže sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak
87.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave, osim ako je ovim Poslovnikom određeno da se
odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne
zahtijeva donošenje akta, ili ako Vijeće ne želi o tom pitanju odlučivati,
završava raspravu i prelazi na sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pitanju o kojem je raspravljalo
nije dovršilo raspravu ili ne želi odlučivati na istoj sjednici, raspravu
odnosno glasovanje o tom pitanju odgađa za jednu od slijedećih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti o tome
da pojedini predmet vrati predlagatelju odnosno odgovarajućem radnom tijelu
radi dodatne obrade.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Vijeće može, na temelju prijedloga
najmanje sedam članova Vijeća, odlučivanje o toj točki dnevnog reda odgoditi za
iduću sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim
podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
88.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih
glasova, ukoliko je na sjednici Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim
ako zakonom, Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Gradsko
vijeće donosi sljedeće akte:
- Statut Grada,
- Poslovnik Gradskog vijeća,
- proračun,
- godišnji izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Grada Delnica te
- akte koje Vijeće donosi po hitnom postupku.
6. Glasovanje
Članak
89.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od
glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od
glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća može odmah
konstatirati da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
voditelj ili službenik unutarnje ustrojstvene jedinice upravnog tijela u čijoj
je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe Vijeća.
Članak
90.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja,
predsjednik Vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak
91.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »suzdržan«.
Glasačke listiće pripremaju nadležni
službenici upravnog tijela Grada Delnica.
Predsjednik Vijeća može odrediti i određeni
broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
92.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
93.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata/odgovora od broja koji se
bira.
Članak
94.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Gradskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Gradskog vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod
samog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIV. ZAPISNICI
Članak
95.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
96.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva
upravno tijelo Grada Delnica.
Članak
97.
Sjednice Gradskog vijeća mogu se tonski
snimati, a prijepis tonske snimke sjednice čuva upravno tijelo Grada Delnica.
Upravno tijelo Grada Delnica je dužno
omogućiti vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XV. JAVNOST RADA
Članak
98.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red
i tijek sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i
dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog
vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje
broj osoba koje mogu pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak
99.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava
putem sredstava javnog priopćavanja, a može se i putem oglasne ploče i objavom
na web stranicama Grada.
Najava održavanja sjednice i dnevni red za
sjednicu objavljuju se na službenim web stranicama Grada.
Članak
100.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
101.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Gradskog vijeća.
XVI. OBAVLJANJE POSLOVA ZA VIJEĆE
Članak
102.
Stručne, administrativne, tehničke i druge
poslove za Vijeće, obavlja unutarnja ustrojstvena jedinica upravnog tijela
Grada Delnica nadležna za poslove Vijeća u skladu s Odlukom o ustrojstvu i
djelokrugu upravnog tijela Grada Delnica.
Nacrt prijedloga akata za sjednice Vijeća
pripremaju unutarnje ustrojstvene jedinice upravnog tijela Grada Delnica svaka
iz svoje nadležnosti te su odgovorni za njegovu izradu u skladu sa odredbama
ovog Poslovnika.
Nacrt prijedloga akta dostavlja se u pisanom i
po mogućnosti u elektroničkom obliku unutarnjoj ustrojstvenoj jedinici upravnog
tijela Grada Delnica nadležnoj za poslove Vijeća koja zatim prosljeđuje nacrt
prijedloga akta gradonačelniku.
Dokument mora biti pisan prema sljedećim
pravilima:
- obavezni format stranice je A4, osim
grafičkih, tabelarnih i drugih materijala koji zbog svoje specifičnosti
zahtijevaju drugi format. Obavezan font je Times New Roman, 12, postava
stranice A4, poravnanje obostrano,
- obavezna je numeracija stranica u donjem
desnom kutu. Naslovne stranice i materijale s jednom stranicom ne numeriramo,
- kod izrade većih materijala (više od 20
stranica) obavezno se radi sadržaj.
Materijali u digitalnom obliku predaju se u
.doc formatu (Microsoft Word) ili .xls formatu (Microsoft Excel).
Gradonačelnik kao predlagatelj akata upućuje
predsjedniku Vijeća prijedloge onih akata koji su pripremljeni i izrađeni u
skladu sa odredbama ovog Poslovnika i ako su dostavljeni u primjerenom roku
koji omogućava pregled, ispravke i otpremu materijala.
Ukoliko nacrt prijedloga akta nije izrađen u
skladu sa odredbama ovog Poslovnika, gradonačelnik će nacrt prijedloga akta
vratiti na doradu unutarnjoj ustrojstvenoj jedinici koja je materijal izradila.
U slučaju da su predlagatelji akata iz redova
vijećnika, unutarnja ustrojstvena jedinica upravnog tijela Grada Delnica
nadležna za poslove Vijeća, dužna im pružiti stručnu i tehničku pomoć kod
izrade i predlaganja akata.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
103.
Akti i postupci provedeni na osnovi odredbi dosadašnjeg
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Delnica, ostaju na snazi.
Članak
104.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Delnica (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« 28/09 i 41/09).
Članak
105.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
9.
Ovlašćuje se Komisija za statut, poslovnik i
normativnu djelatnost da utvrdi i izda pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog
vijeća Grada.
Članak
10.
Ova Poslovnička Odluka stupa na snagu osmog
dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije, osim
članka 7. koji stupa na snagu na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju
prvih slijedećih općih i redovitih izbora za članove predstavničkih tijela
jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i općinskih načelnika,
gradonačelnika i župana.