25.
Odbor za statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća Općine Punat na temelju
članka 25. Odluke o izmjenama i dopunama Statuta Općine Punat (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 13/13) na sjednici održanoj 12. travnja 2013.
godine utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Općine Punat.
Pročišćeni tekst Statuta Općine Punat obuhvaća Statut Općine Punat
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09), Ispravak Statuta
Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/ 09) i
Odluku o izmjenama i dopunama Statuta Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 13/13) u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 021-05/13-02/2
Ur. broj: 2142-02-01/2-13-5
Punat, 12. travnja 2013.
PREDSJEDNIK
ODBORA ZA STATUTARNO-PRAVNA PITANJA
OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE PUNAT
Hrvoje Demo, v. r.
STATUT
OPĆINE PUNAT
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Punat,
njezina obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela
Općine Punat, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana
u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga,
mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za
ostvarivanje prava i obveza Općine Punat.
Članak 2.
Općina Punat je jedinica lokalne samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Punat određeni su zakonom.
Općina Punat se nalazi na jugoistočnom dijelu otoka Krka i graniči sa
sjeverne i zapadne strane s Gradom Krkom, sa sjeveroistočne s Općinom Vrbnik, a
s istočne i južne strane s Općinom Baška.
Općina Punat obuhvaća područja naselja: Punat i Stara Baška.
Granice područja Općine Punat idu rubnim granicama katastarskih općina Punat
i Stara Baška.
Granice Općine Punat mogu se mijenjati na način i po postupku propisanom
zakonom.
Članak 3.
Općina Punat je pravna osoba.
Sjedište Općine Punat je u Puntu, Novi put 2.
Tijela Općine Punat i Jedinstveni upravni odjel Općine Punat imaju pečate s
grbom Republike Hrvatske.
Izgled, čuvanje i upotreba pečata iz stavka 3. ovog članka uređena je
zakonom i podzakonskim propisima.
II. OBILJEŽJA OPĆINE PUNAT
Članak 4.
Općina Punat ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka predstavlja se Općina Punat i izražava
pripadnost Općini Punat.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine Punat utvrđuje se posebnom odlukom
općinskog načelnika Općine Punat (u daljnjem tekstu: općinski načelnik), u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 5.
Grb Općine Punat sastoji se od trokutastog - srcolikog štita s plavim poljem
u kojem se nalazi anđeo koji u desnoj ruci drži mač, u lijevoj vagu,
opkoračivši dvije obale između kojih je jedrenjak.
Članak 6.
Zastava Općine Punat je jednobojna - plave boje, a na sjecištu dijagonala
nalazi se obostrano grb Općine Punat obrubljen zlatnom rubnom trakom.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Članak 7.
Dan Općine Punat je 30. studeni, dan Svetog Andrije (zaštitnik župe Punat),
koji se svečano slavi kao općinski blagdan.
U naselju Stara Baška se svečano obilježava i 1. studeni, dan Svih Svetih.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Općinsko vijeće Općine Punat (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće) dodjeljuje
javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za
razvitak i ugled Općine Punat, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju
gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i una
pređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture,
zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome
usmjerene.
Javnim priznanjima se ne stječu posebna prava odnosno obveze.
Javna priznanja se mogu opozvati ako se osoba pokaže nedostojnom javnog priznanja.
Članak 9.
Javna priznanja Općine Punat su:
1. Počasni građanin Općine Punat;
2. Nagrada Općine Punat za životno djelo;
3. Nagrada Općine Punat;
4. Zahvalnica Općine Punat.
Članak 10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, kriterij i
postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjeljuju
priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 11.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka, Općina Punat uspostavlja i održava suradnju s drugim
jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima.
Članak 12.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju
sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim
jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan
interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje
se posebnom odlukom Općinskog vijeća
Članak 13.
Sporazum o suradnji Općine Punat i općine ili grada druge države objavljuje
se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 14.
Općina Punat je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog
djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo
nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Punat.
Članak 15.
Općina Punat u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji nisu Ustavom Republike
Hrvatske ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se
odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Punat obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim
zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog
vijeća i općinskog načelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 16.
Općina Punat može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 15.
ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica
lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela
ili službe, zajedničkog trgovačkog društva, ustanove, ili zajednički
organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1. ovog članka donosi
Općinsko vijeće, temeljem koje općinski načelnik sklapa sporazum o osnivanju
zajedničkog upravnog tijela kojim se propisuje financiranje, način upravljanja,
odgovornost, statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja od
značaja za to tijelo.
Odluka iz stavka 2. ovog članka sadrži način, uvjete, kriterije, visina
sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
Članak 17.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine Punat, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na
području više jedinica lokalne samouprave, prenijeti na Primorsko- goransku
županiju, u skladu sa njezinim Statutom.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine Punat prenijeti na mjesni odbor na području Općine Punat ako
ocjeni da je to učinkovitije.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske skupštine Primorsko-goranske
županije da joj, uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za
poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, povjeri obavljanje
određenih poslova iz samoupravnog djelokruga županije na području te jedinice,
ako može osigurati dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Postupak iz stavka 3. ovog članka Općina Punat može pokrenuti i zajednički s
drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave.
Odluke iz stavaka 1., 2. i 3. ovog članka donosi Općinsko vijeće većinom
glasova svih vijećnika i sadrže način, uvjete, kriterije, visinu sredstava i
nadzor izvršenja povjerenih poslova.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem
lokalnog referenduma i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni
Statuta Općine Punat, o prijedlogu općeg akta, kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom, a tiču
se samoupravnog djelokruga o kojem Općinsko vijeće ima pravo
donositi odluke.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma može temeljem
odredaba zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina vijećnika, općinski
načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na području Općine Punat i 20% ukupnog
broja birača Općine Punat.
Članak 20.
Osim slučajeva propisanih člankom 19. Statuta, referendum se raspisuje i za
opoziv općinskog načelnika i njegovog zamjenika, ako raspisivanje referenduma
predloži 20% ukupnog broja birača Općine Punat.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja zaprimljeni prijedlog propisanog
broja birača u roku od 8 dana od dana zaprimanja prijedloga središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu radi
utvrđivanja da li je prijedlog podnesen od potrebnog broja birača.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog podnesen od potrebnog broja
birača, Općinsko vijeće raspisuje referendum u roku od 30 dana od dana
zaprimanje odluke središnjeg tijela državne uprave.
Ako se na referendumu donese odluka o opozivu općinskog načelnika i njegovog
zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada
Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje
poslova iz nadležnosti općinskog načelnika.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum za opoziv općinskog načelnika
i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih izbora ni
ranije održanog referenduma za opoziv, kao i ni u godini u kojoj se održavaju
redovni izbori za općinskog načelnika.
Odluka o opozivu općinskog načelnika i njegovog zamjenika koji je izabran
zajedno s njim donesena je ako se na referendumu za opoziv izjasnila većina
birača koji su glasovali, uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog
broja birača upisanih u popis birača u jedinici.
Članak 21.
Općinsko vijeće dužno se izjasniti o podnesenom prijedlog propisanog broja
članova predstavničkog tijela, općinskog načelnika ili većine vijeća mjesnih
odbora te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u
roku od 30 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Ako je prijedlog za raspisivanje referenduma predložio propisani broj
birača, predsjednik Općinskog vijeća u roku od 8 dana od dana zaprimanja
prijedloga dostavlja prijedlog središnjem tijelu državne uprave nadležnom za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu radi utvrđivanja ispravnosti
podnesenog prijedloga. Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu
i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za raspisivanje
referenduma ispravan, Općinsko vijeće će u roku od 30 dana od dana zaprimanja
odluke o ispravnosti prijedloga raspisati referendum.
Članak 22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje
referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se
odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati,
obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko
pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači
odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na
području Općine Punat, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i
upisani su u popis birača.
Članak 24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 19. ovog Statuta
obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak 25.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu
nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi središnje tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg
akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine Punat.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna
trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u
roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti
mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje zborova građana nije obvezujuće za Općinsko vijeće.
Članak 27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana
donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost
najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je
sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a odluke se donose većinom
glasova prisutnih građana.
Članak 28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanja određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine
Punat. Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe prema imenu, adresi i broju
osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi radi su nevažeći.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3
mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad
tijela Općine Punat kao i na rad Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat, te
na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine Punat odnosno
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat dužan je odgovoriti u roku
od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem
knjige pritužbi, postavljanjem sandučića
za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s
ovlaštenim predstavnicima tijela Općine Punat, te sredstvima elektroničke
komunikacije (e-mailom).
VII. TIJELA OPĆINE PUNAT
Članak 30.
Tijela Općine Punat su Općinsko vijeće i općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave,
koje donosi akte u okviru djelokruga Općine Punat, te obavlja i druge poslove u
skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose
na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog
vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi
nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 32.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine Punat,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju
ostalom imovinom Općine Punat u visini pojedinačne vrijednosti više od 0,5 %
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje. Stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina, te raspolaganje
ostalom imovinom mora biti planirano u proračunu Općine Punat i provedeno u
skladu sa zakonom,
- odluku o promjeni granice Općine Punat,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe,
za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Općinu Punat,
- daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili
odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama
lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja
i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i
posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i
podzakonskim aktima.
Članak 33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća je počasna i za to
nositelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo
na naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
- dostavlja statut, poslovnik, proračun i druge opće akte predstojniku ureda
državne uprave u županiji s izvatkom iz zapisnika u roku od 15 dana od dana
donošenja,
- dostavlja akte koje donosi Općinsko vijeće bez odgode općinskom načelniku,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća.
Članak 35.
Općinsko vijeće čini 11 vijećnika.
Članak 36.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine, a počinje danom
konstituiranja Općinskog vijeća i traje do stupanja na snagu odluke Vlade
Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to vijećnik ne prima
plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog
održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije
osam dana prije podnošenja iste,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti,
danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako mu prestane prebivalište na područja Općine Punat, danom prestanka
prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
Vijećniku kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji je državljanin
države članice Europske unije, mandat ne prestaje prestankom hrvatskog
državljanstva.
Članak 38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja
je prema odredbama zakona
nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat
miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama
zakona. Vijećnik je dužan u roku od 8 dana od dana prihvaćanja nespojive
dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje
mirovati protekom tog roka.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem
dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u
roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje
mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani
zahtjev iz stavka 2. ovog članka, smatrat će se da mu mandat miruje iz osobnih
razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz
osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a
mirovanje mandata počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva sukladno
pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.
Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može trajati kraće od 6 mjeseci, a
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave pisane
obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak 39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i
podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od
tijela Općine Punat te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke
usluge,
- uvida u registar birača za vrijeme dok obavlja dužnost.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi
način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama
Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u
skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti
vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog
Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak 40.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća,
djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata
u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na
sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i standarde dobrog ponašanja
predsjednika, potpredsjednika i članova Općinskog vijeća, te predsjednika i
članova radnih tijela Općinskog vijeća u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak 41.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatno povjerenstvo,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
- Odbor za prostorno planiranje, komunalni sustav i zaštitu okoliša,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za društvene djelatnosti,
- Odbor za naselje Stara Baška.
Sastav, broj članova i način rada radnih tijela iz stavka 1. ovog članka
utvrđuje Općinsko vijeće Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak 42.
Mandatno povjerenstvo:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko vijeće o provedenim
izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih
rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost,
te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku
dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata vijećnika po sili zakona,
o mirovanju mandata iz osobnih razloga i o mirovanju mandata zbog obnašanja
nespojive dužnosti, te o zamjeniku vijećnika koji umjesto njega počinje
obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika.
Članak 43.
Odbor za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim
odlukama Općinskog vijeća.
Članak 44.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- predlaže Statut Općine Punat i Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika o radu
Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko
vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, te u
pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i prijedloge Općinskom
vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 45.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo:
- razmatra, predlaže i prati strategiju gospodarskog i poduzetničkog
napretka Općine Punat,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na gospodarstvo i poduzetništvo
Općine Punat,
- obavlja druge poslove određene općim aktima Općine Punat.
Članak 46.
Odbor za prostorno planiranje, komunalni sustav i zaštitu okoliša:
- razmatra prostorno plansku dokumentaciju i planove koje donosi Općinsko
vijeće,
- inicira donošenje i izmjene prostornog plana,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na prostorno planiranje i
gospodarenja prostorom te zaštitu prostornih resursa i graditeljske baštine,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem uređenja komunalne
infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg uređenja naselja, ulica, javnih
i zelenih površina, parkirališta, javne rasvjete obala i plaža,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s obavljanjem komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti u svezi s lokalnom infrastrukturom (vodoopskrba i
kanalizacija),
- razmatra i predlaže odgovarajuće komunalne naknade,
- razmatra i predlaže mjere u svezi promicanja kvalitete stanovanja,
- razmatra i predlaže strategiju prometa,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na zaštitu i promicanje zaštite
okoliša,
- obavlja druge poslove određene općim aktima Općine Punat.
Članak 47.
Odbor za proračun, financije i imovinu:
- razmatra sustav financiranja javnih potreba u Općini Punat,
- razmatra proračun Općine Punat, odluku o izvršenju proračuna Općine Punat
i završnog računa proračuna Općine Punat,
- razmatra i druga pitanja iz područja proračuna i financija,
- obavlja druge poslove određene općim aktima Općine Punat.
Članak 48.
Odbor za društvene djelatnosti:
- razmatra osiguravanje potreba građana iz područja predškolskog odgoja i
osnovnog obrazovanja te prati provođenje politike u tim oblastima,
- razmatra, predlaže i prati provođenje politike iz područja kulture,
tjelesne kulture, športa i tehničke kulture,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem zdravstvene zaštite,
- obavlja druge poslove određene općim aktima Općine Punat.
Članak 49.
Odbor za naselje Stara Baška:
- prati razvoj naselja Stara Baška,
- predlaže mjere i odluke iz nadležnosti Općinskog vijeća za rješavanje
raznih pitanja i unapređenje sveukupnog razvoja naselja Stara Baška,
- surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća, drugim vijećnicima, odborima,
općinskim načelnikom, zamjenikom općinskog načelnika i Jedinstvenim upravnim
odjelom Općine Punat radi donošenja i provođenja odluka Općinskog vijeća koje
su vezane uz naselje Stara Baška,
- obavlja druge poslove određene općim aktima Općine Punat.
Članak 50.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom osnivati druga
stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja
iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja
mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog
vijeća.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 51.
Općinski načelnik zastupa Općinu Punat i nositelj je izvršne vlasti Općine
Punat.
Mandat općinskog načelnika traje četiri godine, a počinje prvog radnog dana
koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog radnog dana
koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog općinskog načelnika.
U obavljaju izvršne vlasti općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine Punat i izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu
Općine Punat u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju
ostalom imovinom Općine Punat čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 %
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, odnosno
raspolaganju ostalom imovinom. Ako je taj iznos veći do 1.000.000,00 kuna,
općinski načelnik može odlučivati najviše do 1.000.000,00 kuna, a ako je taj
iznos manji od 70.000,00 kuna, tada može odlučivati najviše do 70.000,00 kuna.
Stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina, te raspolaganje ostalom
imovinom mora biti planirano u proračunu Općine Punat i provedeno u skladu sa
zakonom,
- upravlja prihodima i rashodima Općine Punat,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine
Punat,
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Punat i o davanju suglasnosti za
zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina Punat,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Punat,
- donosi pravilnik o ocjenjivanju službenika i namještenika Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Punat, s kriterijima za ocjenjivanje službenika i
načinom provođenja ocjenjivanja,
- donosi i druge opće akte koji se odnose na prava i obveze iz radnih odnosa
službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat,
- donosi odluku o osnivanju te odluku o imenovanju i razrješenju članova
Savjeta općinskog načelnika,
- imenuje i razrješava pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- imenuje i razrješava predstavnike Općine Punat u tijelima javnih ustanova
i ustanova kojih je osnivač Općina Punat, trgovačkih društava u kojima Općina
Punat ima udjele ili dionice i drugih pravnih osoba kojih je Općina Punat
osnivač, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno,
- utvrđuje plan prijma u službu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat,
- predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju
obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova uređenja i obavljanja drugih
poslova prostornog uređenja Zavodu za prostorno uređenje velikog grada,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama do osnivanja fonda za
gospodarenje nekretninama,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog pogona,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanja natječaja za
obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanja natječaja za
obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa ugovor o
povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o
izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programa gradnje
objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za određivanje reda prvenstva za
kupnju stana iz programa društveno poticane stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za
davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Punat,
- organizira zaštitu od požara na području Općine Punat i vodi brigu o
uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat u
obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Punat, odnosno poslova
državne uprave, ako su preneseni Općini Punat,
- nadzire rad Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat u samoupravnom
djelokrugu i poslovima državne uprave,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o danim suglasnostima
za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8. ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu
za prethodno izvještajno razdoblje.
Općinski načelnik dostavlja odluku o imenovanju i razrješenju iz stavka 3.
alineje 15. Općinskom vijeću u roku od 8 dana od dana donošenja i objavljuje je
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Članak 52.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova
koji su u njegovom djelokrugu.
Članak 53.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom
radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne
godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od općinskog
načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u
roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći
broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana
primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od općinskog načelnika izvješće o bitno
podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije podnesenog
izvješća o istom pitanju.
Članak 54.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine
Punat:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća u roku od 8
dana od dana donošenja, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi
propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od dana donošenja
odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, općinski
načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika ureda državne
uprave u županiji i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta,
- ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj
akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.
Članak 55.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje općinskog načelnika u
slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje
dužnosti.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga
povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan
pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak 56.
Općinski načelnik može imati Savjet općinskog načelnika.
Savjet općinskog načelnika sastoji se od stručnjaka različitih profila koji
svojim savjetima pomažu u radu Općinskom načelniku.
Članak 57.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog načelnika sami odlučuju hoće li
dužnost obavljati profesionalno.
Oni su dužni u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu
obavijest Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Punat o tome da li će dužnost
obnašati profesionalno.
Ukoliko se ne postupi na način određen u stavku 2. ovog članka, smatra se da
dužnost obavljaju volonterski.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu promijeniti način obavljanja
dužnosti u tijeku mandata, dostavom pisane obavijesti o promjeni načina
obavljanja dužnosti Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Punat.
Članak 58.
Općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika mandat prestaje po sili
zakona:
- danom dostave pisane ostavke, sukladno pravilima o dostavi propisanim
Zakonom o općem upravnom postupku,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom prestanka prebivališta na područja Općine Punat,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
U slučaju prestanka mandata općinskog načelnika nastupom okolnosti iz stavka
1. ovog članka prije isteka 2 godine mandata, pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Punat dužan je u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike
Hrvatske o prestanku mandata općinskog načelnika,
radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog
načelnika.
U slučaju prestanka mandata općinskog načelnika nakon isteka 2 godine
mandata, dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik koji je
izabran zajedno s njim.
Članak 59.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati u slučajevima i u
postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu općinskog načelnika i
njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a
Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske za
obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog načelnika.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA
Članak 60.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Punat sudjeluju u javnom životu i
upravljanju lokalnim poslovima u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonima.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak 61.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Punat, utvrđenih
zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom
prenijeti na Općinu Punat, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel Općine Punat.
Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Punat upravlja pročelnik kojeg na
temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Članak 62.
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine Punat, sukladno zakonu i drugim propisima, a posebice:
1. Poslove iz područja komunalnog gospodarstva:
- izrada programa održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,
- provođenje upravnih postupaka iz područja komunalnog gospodarstva,
- provedba komunalnog reda,
- izrada programa izgradnje i održavanja komunalne infrastrukture i drugih
objekata čiji je investitor Općina Punat,
- uređenje naselja.
2. Poslove iz područja prostornog uređenja i zaštite okoliša:
- izrada Izvješća o stanju u prostoru,
- izrada Programa mjera unaprjeđenja stanja u prostoru,
- provedba postupka pripreme i donošenja Prostornog plana uređenja Općine
Punat i provedba javne rasprave,
- predlaganje Programa zaštite i unapređenja prirodnog okoliša.
3. Poslove iz područja društvenih djelatnosti:
- kulture,
- tjelesne kulture i športa,
- briga i odgoj djece predškolske dobi,
- osnovno školstvo,
- socijalna skrb,
- primarna zdravstvena zaštita,
- udruga građana,
- zaštita potrošača.
4. Poslove protupožarne i civilne zaštite
5. Poslove pripreme i provođenja akata u vezi s upravljanjem nekretninama u
vlasništvu Općine Punat:
- kupnja, prodaja i zamjena nekretnina,
- najam stanova,
- zakup poslovnih prostora i javnih površina.
6. Poslove vođenja financijskog i materijalnog poslovanja Općine Punat:
- izrada i izvršenje proračuna Općine Punat,
- izrada polugodišnjeg i godišnjeg obračuna proračuna Općine Punat,
- izrada ostalih zakonom propisanih izvještaja,
- razrez i naplata općinskih poreza, naknada i doprinosa,
- obavljanje računovodstvenih poslova,
- vođenje knjigovodstvenih evidencija imovine Općine Punat,
- vođenje poslova osiguranja imovine Općine Punat,
- poticanje poduzetničkih aktivnosti putem posebnih programa od interesa za
Općinu Punat.
7. Poslove opće uprave:
- opće i kadrovske poslove,
- obavljanje poslova i vođenje evidencija iz područja rada i radnih odnosa,
- osiguranje tehničkih uvjeta za rad Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Punat,
- poslovi prijema i otpreme pošte,
- zaštita i čuvanje arhivskog gradiva.
Članak 63.
Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat
utvrđuje se upravljanje i organizacija poslova u Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Punat, unutarnji ustroj Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat,
sistematizacija radnih mjesta, vrednovanje radnih mjesta i kriteriji za isplatu
plaća službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat te
druga pitanja u vezi s organizacijom i djelovanjem Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Punat.
Članak 64.
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat u obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Punat, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanju
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Punat, neposredno
izvršava i nadzire provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine Punat, u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere, te obavlja i druge
poslove koji su mu temeljem zakonskih propisa stavljeni u djelokrug rada.
Članak 65.
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat samostalan je u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovoran je općinskom načelniku.
Članak 66.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat osiguravaju se u
Proračunu Općine Punat.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak 67.
Općina Punat u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje
djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području
komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se
obavljaju kao javna služba.
Članak 68.
Općina Punat osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 67. ovog Statuta
osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i
vlastitih pogona.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Punat može povjeriti drugim pravnim
i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 69.
Na području Općine Punat mogu se osnovati mjesni odbori, kao oblici mjesne
samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju
o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori mogu se osnovati za pojedina naselja ili za dijelove naselja
koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom
zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom općinskog vijeća, kojom se detaljnije
uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 70.
Mjesni odbor osniva se Statutom Općine Punat.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji je sastavni dio te odluke.
Članak 71.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10 % građana
upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog
odbora, organizacije i udruženja građana, te općinski načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove
organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku općinskom
načelniku.
Članak 72.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da
li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim
Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani
način i po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u
roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je
dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 73.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju,
području i granicama mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila
mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora.
Članak 74.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Članak 75.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji
imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od
četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo područje
mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora i pitanja vezana uz obavljanje
dužnosti članova vijeća mjesnog odbora uređuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak 76.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće u roku od
30 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora
odnosno u roku od 30 dana od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog
odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30
dana niti više od 60 dana.
Članak 77.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika, 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin s
navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 78.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog sastava većinom
glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je
vijeću mjesnog odbora.
Članak 79.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog
odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja
druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i općinskog
načelnika.
Članak 80.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja
brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija
kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora,
vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti
zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom
području
Članak 81.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja
i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova
vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća
mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog
odbora.
Članak 82.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili
fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.
Članak 83.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana,
te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja, može sazivati
zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini
zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora
kojeg odredi vijeće.
Članak 84.
Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavlja
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat.
Članak 85.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela
mjesnog odbora i općinski načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Općinsko vijeće donosi
odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje se
traži promjena područja.
Članak 86.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada
mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe
ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE PUNAT
Članak 87.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini
Punat, čine imovinu Općine Punat.
Članak 88.
Imovinom Općine Punat upravljaju općinski načelnik i Općinsko vijeće u
skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine Punat donosi
pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, u skladu sa zakonom i Statutom.
Članak 89.
Općina Punat ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga
slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Punat su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa
zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine Punat i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine
Punat odnosno u kojima Općina Punat ima udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina
Punat u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa Primorsko-goranskom županijom i Republikom
Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije
prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom
proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 90.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih
plaćanja Općine Punat iskazuju se u proračunu Općine Punat.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i
iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s
prihodima i primicima.
Članak 91.
Proračun Općine Punat i odluka o izvršenju proračuna donosi se za
proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1.
siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 92.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u
propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na
način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Članak 93.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju
izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih
izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku
propisnom za donošenje proračuna.
Članak 94.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine Punat nadzire Općinsko
vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava
Općine Punat nadzire Ministarstvo financija.
XIII. AKTI OPĆINE PUNAT
Članak 95.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim
Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna,
odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada u skladu sa
zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 96.
Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke,
pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom
Općinskog vijeća.
Članak 97.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 98.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 95. ovog
Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat.
Članak 99.
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat u izvršavanju općih akata Općinskog
vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba
nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem
upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne
osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne
ovlasti.
Članak 100.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje donose u samoupravnom
djelokrugu Općinsko vijeće i općinski načelnik obavljaju nadležna središnja
tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 101.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom
djelokrugu obavlja Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i
nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Članak 102.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Punat i postupku donošenja akata utvrđuje
se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak 103.
Opći akti Općinskog vijeća se prije nego što stupe na snagu objavljuju u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti stupaju na snagu najranije osmog dana od dana njegove objave, osim
ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt
stupa na snagu dan nakon objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
Članak 104.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u samoupravnom djelokrugu donosi
Općinsko vijeće obavlja obavlja Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svom djelokrugu,
sukladno posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi
opći akt predstojniku Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji
zajedno s izvatkom zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta
propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg
akta.
XIV. JAVNOST RADA
Članak 105.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Punat je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak 106.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine Punat.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata na web stranicama Općine Punat.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat osigurava se
izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 107.
Način djelovanja općinskog načelnika i zamjenika općinskog načelnika u
obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 108.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika
Općinskog vijeća, općinski načelnik i Odbor za statutarno-pravna pitanja
Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje o predloženoj
promjeni Statuta.
Članak 109.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaju važiti:
1. Statut Općine Punat (»Službene novine Primorsko- goranske županije«, br.
2/2006 i 10/2006),
2. Odluka o ovlaštenjima predsjednika Općinskog vijeća Općine Punat
(»Službene novine Primorsko-goranske županije«, br. 8/2005),
3. Odluka o osnivanju radnih tijela Općinskog vijeća Općine Punat (»Službene
novine Primorsko-goranske županije«, br. 19/2005),
4. Odluka o ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat (»Službene
novine Primorsko-goranske županije«, br. 26/2001, 25/2003 i 49/2006),
5. Odluka o mjesnoj samoupravi (»Službene novine Primorsko-goranske
županije«, br. 20/1993),
6. Odluka o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom u vlasništvu
Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske županije«, br. 6/1995),
7. Odluka o stjecanju, raspolaganju i upravljanju nekretninama (»Službene
novine Primorsko-goranske županije«, br. 19/1998),
8. Odluka o poslovnom prostoru (»Službene novine Primorsko-goranske
županije«, br. 9/1998).
Svi opći i drugi akti donijeti na temelju dosadašnjeg Statuta Općine Punat
ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.