24.
Odbor za statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća Općine Punat na temelju
članka 8. Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća
Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 13/13) na
sjednici održanoj 12. travnja 2013. godine utvrdio je pročišćeni tekst
Poslovnika o radu Općinskog vijeća Općine Punat.
Pročišćeni tekst Poslovnika o radu Općinskog vijeća Općine Punat obuhvaća
Poslovnik o radu Općinskog vijeća Općine Punat (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 25/09) i Odluku o izmjenama i dopunama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća Općine Punat (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 13/13) u kojima je naznačeno vrijeme njihova
stupanja na snagu.
Klasa: 021-05/13-02/2
Ur. broj: 2142-02-01/2-13-6
Punat, 12. travnja 2013.
PREDSJEDNIK
ODBORA ZA STATUTARNO-PRAVNA PITANJA
OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE PUNAT
Hrvoje Demo, v. r.
POSLOVNIK O RADU
OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE PUNAT
(pročišćeni tekst)
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine Punat (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) se detaljnije uređuje način konstituiranja Općinskog vijeća Općine
Punat (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće), ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i
postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice,
postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog
vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća saziva se na način, po postupku i
u rokovima utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća do izbora predsjednika Općinskog
vijeća predsjedava prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila
najviše glasova, a ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova
sjednici predsjedava prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni
broj na glasačkom listiću.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u daljnjem tekstu: predsjedatelj)
ima, do izbora predsjednika Općinskog vijeća, sva prava i dužnosti predsjednika
Općinskog vijeća u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, ovlašten je
predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili
veći broj vijećnika.
Općinsko vijeće je konstituirano izborom predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 3.
Na konstituirajućoj sjednici može se odlučivati ako je na istoj prisutna
većina izabranih vijećnika.
Na prvoj sjednici, umjesto izabranog vijećnika koji je dao ostavku ili
stavio mandat u mirovanje, prisutan je zamjenik izabranog vijećnika određen
sukladno Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave.
Nakon što se utvrdi da je na sjednici prisutna većina izabranih vijećnika,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Dnevni red konstituirajuće sjednice utvrđuje se na početku sjednice, a može
se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 1/3
vijećnika.
Na konstituirajućoj sjednici, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 1/3
vijećnika, većinom glasova prisutnih vijećnika, bira se Mandatno povjerenstvo.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj sjednici podnosi izvješće po
provedenim izborima i imenima izabranih vijećnika, o podnesenim ostavkama na
dužnost vijećnika, o imenima vijećnika koji obnašaju dužnost nespojivu s
dužnošću vijećnika po im dužnost vijećnika miruje, te o zamjeniku vijećnika
koji umjesto njega počinje obnašati dužnost vijećnika.
Općinsko vijeće o izvješću Mandatnog povjerenstva ne glasuje već ga prima na
znanje.
Nakon izvješća Mandatnog povjerenstva o provedenim izborima, vijećnici
polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u Općinskom vijeću Općine Punat
obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava Republike
Hrvatske, zakona, Statuta Općine Punat, odluka i općih akata Općine Punat, te
da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine Punat«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike, a
vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara:
»Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik
vijećnika, kad počinje obavljati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
sjednici na kojoj je nazočan.
Članak 4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka mandata vijećnika, vijećnika
zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi, zamjenjuje kandidat s dotične liste
koji nije izabran, a kojeg odredi politička stranka.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih
stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran i član
kojem je mandat prestao ili mu miruje, a određuju ga političke stranke sukladno
sporazumu, odnosno ako sporazum nije zaključen, određuju ga dogovorno. Ako se
dogovor političkih stranaka ne postigne, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani
kandidat s dotične liste.
Političke stranke su dužne o sklopljenom sporazumu, kao i postignutom
dogovoru, obavijestiti Jedinstveni upravni odjel Općine Punat.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Članak 5.
Nakon konstituiranja Općinskog vijeća, predsjednik Općinskog vijeća ili
najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće
sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su Statutom Općine Punat.
Članak 7.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat ili osoba koju on
ovlasti dužna je vijećniku pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje
su na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili se pripremaju za sjednice
Općinskog vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su
mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i objašnjenja od predsjednika Općinskog
vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 8.
Jedinstveni upravni odjel Općine Punat dužan je pružiti pomoć vijećniku u
obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u
obavljanju poslova i zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Općinskog
vijeća odnosno da mu osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili
predmete koji su na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili radnih tijela, a
može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i
praćenja problema na koje nailazi u obavljanju funkcije vijećnika.
Članak 9.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu osnovati Klub vijećnika prema stranačkoj
pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika
Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine, putem Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Punat, da se klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički
uvjeti za rad (prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu
materijala i dr.).
IV. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 10.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Općinsko vijeće, javnim glasovanjem.
Predsjednik i jedan potpredsjednik bira se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku i potvrđen potpisom
vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo za jednog
kandidata.
Članak 11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća se obavlja glasovanjem
zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i potpredsjednika Općinskog
vijeća niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o istim
kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i potpredsjednika bilo predloženo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak 12.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća propisana su Statutom Općine
Punat i ovim Poslovnikom.
Članak 13.
Predsjednik Općinskog vijeća, prema potrebi, saziva međustranački kolegij
koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak 14.
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i organiziranju sjednice
Općinskog vijeća pomaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat ili
osoba koju on ovlasti.
Članak 15.
Potpredsjednici Općinskog vijeća pomažu u radu predsjedniku Općinskog
vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Općinskog vijeća spriječen ili odsutan zamjenjuje ga
potpredsjednik kojeg on odredi.
Dok zamjenjuje predsjednika Općinskog vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika.
Članak 16.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika može se
pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Općinskog vijeća u pisanom obliku i mora
sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Općinskog vijeća imaju pravo očitovati
se o prijedlogu najkasnije u osam dana od dostave prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red
sjednice Općinskog vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od 30 dana od
kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Općinskog vijeća donese odluku o razrješenju predsjednika i oba
potpredsjednika Općinskog vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
im prestaju izborom novog predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 17.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im
prestaje danom kada Općinsko vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke, a
najkasnije tridesetog dana od dana podnošenja ostavke.
Ostavka iz stavka 1. ovog članka mora biti podnesena u pisanom obliku i
predana najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog
vijeća.
Ostavka iz stavka 1. ovog članka može biti povučena do početka održavanja
sjednice Općinskog vijeća.
Članak 18.
Ako Općinsko vijeće razriješi predsjednika Općinskog vijeća, a na istoj
sjednici ne izabere novog, potpredsjednik kojeg odredi Općinsko vijeće ima sva
prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća dok se ne izabere novi
predsjednik Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće je dužno u roku od 30 dana od donošenja odluke o razrješenja
predsjednika Općinskog vijeća izabrati novog predsjednika Općinskog vijeća.
V. RADNA TIJELA
Članak 19.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana Statutom Općine Punat su:
- Mandatno povjerenstvo,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
- Odbor za prostorno planiranje, komunalni sustav i zaštitu okoliša,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za društvene djelatnosti,
- Odbor za naselje Stara Baška.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l. ovog članka, Općinsko vijeće
posebnom odlukom može osnovati i druga radna tijela u svrhu pripremanja odluka
iz djelokruga Općinskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu iz redova vijećnika, a članovi u
pravilu iz reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba, na prijedlog Odbora
za izbor i imenovanja.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i članove radnih tijela glasuje se u
cjelini.
Članak 20.
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.
Mandatno povjerenstvo bira se na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća
iz redova vijećnika.
Članak 21.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i dva člana.
Odbor za izbor i imenovanja bira se na konstituirajućoj sjednici Općinskog
vijeća iz redova vijećnika Općinskog vijeća.
Članak 22.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima predsjednika i dva člana.
Predsjednik Odbora i članovi biraju se u pravilu iz reda znanstvenih,
stručnih i drugi javnih osoba.
Članak 23.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo ima predsjednika i dva člana.
Odbor za prostorno planiranje, komunalni sustav i zaštitu okoliša ima
predsjednika i četiri člana.
Odbor za proračun, financije i imovinu ima predsjednika i četiri člana.
Odbor za društvene djelatnosti ima predsjednika i četiri člana.
Predsjednici Odbora i članovi iz stavaka 1., 2., 3. i 4. ovog članka biraju
se u pravilu iz redova vijećnika Općinskog vijeća.
Članak 24.
Odbor za naselje Stara Baška ima predsjednika i četiri člana.
Predsjednik Odbora i članovi biraju se u pravilu iz redova osoba koje imaju
prebivalište na području naselja Stara Baška.
Članak 25.
Odlukom o imenovanju osoba u radna tijela, Općinsko vijeće bira i imenuje
predsjednika i članove radnog tijela.
Mandat članovima radnog tijela traje od dana izbora do dana isteka mandata
Općinskog vijeća koje ga je izabralo.
Mandat članovima radnog tijela može prestati i prije isteka mandata uslijed:
ostavke, razrješenja, opoziva, bolesti, smrti i neaktivnosti u radu.
Članak 26.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i usklađuje rad radnog tijela s
radom Općinskog vijeća i drugih radnih tijela, predlaže dnevni red i
predsjedava sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati sjednicu u roku od 8 dana na
osnovi zaključka Općinskog vijeća ili ako to zatraži predsjednik Općinskog
vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Pozivanje se vrši u pravilu pisanim putem pet dana prije sjednice.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to dužan učiniti, sjednicu radnog
tijela sazvat će predsjednik Općinskog vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog tijela, predsjednik surađuje s
predsjednikom Općinskog vijeća, predsjed
nicima drugih radnih tijela te s Jedinstvenim upravnim
odjelom Općine Punat.
Ako je predsjednik radnog tijela spriječen ili odsutan, sjednicom
predsjedava član radnog tijela kojeg na to ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak 27.
Radno tijelo zauzima stav o pitanjima iz svog djelokruga ako je na sjednici
nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo donosi većinom glasova nazočnih
članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg potpisuje osoba koja predsjedava i
osoba koja vodi zapisnik.
U zapisnik se ne navodi rasprava već samo zaključci.
Ukoliko se odluka ne donosi jednoglasno, u zapisniku će se evidentirati
rezultat glasovanja.
Na izričiti zahtjev člana radnog tijela unijet će se pojedinačno ime i
prezime člana koji nije glasovao za donesenu odluku.
Zapisnik se izrađuje u roku od 7 dana, a verificira se na narednoj sjednici
radnog tijela ili potpisom većine članova radnog tijela.
Dokumentacija o radu radnih tijela (pozivi, zapisnici, prisustvovanja
članova radnih tijela i sl.) vodi se u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Punat, koji obavlja administrativne poslove za potrebe radnih tijela.
Članak 28.
Radno tijelo može uključiti znanstvene i druge organizacije i pojedine
stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje pojedinog pitanja iz svoga
djelokruga, a na temelju suglasnosti predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 29.
Radno tijelo o svojim primjedbama, mišljenjima i prijedlozima izvješćuje
Općinsko vijeće pisanim putem ili usmeno na sjednici Općinskog vijeća.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema zaključku radnog tijela ili na vlastiti
poticaj kao i na zahtjev Općinskog vijeća, obrazložiti primjedbe, mišljenja ili
prijedloge radnog tijela.
Članak 30.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu održati i zajedničku sjednicu, te
Općinskom vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Članak 31.
Sjednici radnog tijela mogu biti nazočni vijećnici i djelatnici Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Punat, koji imaju pravo sudjelovati u raspravi bez prava
odlučivanja.
Članak 32.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog
Poslovnika, koje se odnose na dnevni red Općinskog vijeća, te nazočnost drugih
osoba sjednici Općinskog vijeća.
Članak 33.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja
akta, općinskog načelnika i Općinsko vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 34.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog načelnika prisustvuju sjednicama
Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za točke dnevnog reda koje su po
njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice Općinskog vijeća.
Članak 35.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog vijeća i radnih tijela
Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta općinskog
načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava općinskog
načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni izvjestitelj, Općinsko vijeće ili
radno tijelo može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja nužna, raspravu o
toj temi prekinuti ili odgoditi.
VII. AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 36.
Odluke, druge opće i pojedinačne akte (u daljnjem tekstu: akti) koje Općinsko
vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom
potpisuje predsjednik Općinskog vijeća.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine Punat koji su od općeg
značenja za građane i pravne osobe, te propisuju njihova prava i dužnosti,
odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Punat; odlučuje se i o izboru
odnosno imenovanju i razrješenju, te o davanju suglasnosti na akte, kada je to
određeno pozitivnim propisima; odlučuje se i o pojedinačnim pravima i obvezama
fizičkih i pravnih osoba.
Zaključcima se zauzima stav o temama koje Općinsko vijeće razmatra te se
može obvezati predsjednika Općinskog vijeća, Jedinstveni upravni odjel Općine
Punat i radno tijelo Općinskog vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili
aktivnosti iz njihova djelokruga rada.
Naputcima i uputama se propisuje način rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Punat.
Preporukom se na temelju podnesenih predstavki i pritužbi o nepravilnostima
u radu tijela Općinskog vijeća ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava stav Općinskog vijeća o pitanjima važnim za Općinu
Punat.
Članak 37.
Na izvornike akata Općinskog vijeća stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom akata Općinskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst akta koji
je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u pismohrani Općine Punat.
Članak 38.
Statut, akti Općinskog vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju
osoba koje bira ili imenuje Općinsko vijeće objavljuju se u »Službenim
novinama« Primorsko- goranske županije i na službenim web stranicama Općine
Punat.
Akti koji su po ocijeni predsjednika Općinskog vijeća od neposrednog
interesa za građane Općine Punat, ističu se na oglasnim pločama u naseljima
Punat i Stara Baška.
O objavljivanju akata iz stavka 1. i 2. ovog članka, brine se Jedinstveni
upravni odjel Općine Punat.
Članak 39.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi Općinsko vijeće jesu: vijećnici,
klub vijećnika, općinski načelnik i radna tijela Općinskog vijeća, osim ako je
zakonom propi
sano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena
tijela ili određeni broj vijećnika.
Članak 40.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu
sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama ovog
Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno podnositelj akta ne otkloni nedostatak
akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim
Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da
se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt i nije upućen Općinskom vijeću.
Članak 41.
Postupak donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži tekst prijedloga akta, obrazloženje s naznakom pravnog
temelja za donošenje akta, a u slučaju izmjena odnosno dopuna akta i tekst
odredaba važećeg akta. Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može na početku rasprave
podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga, a
ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom objave, dužan je posebno
obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati
objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave o aktu i kada on nije
predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Članak 42.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne prijedloge odluka kojima se
uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća pozvat će predlagatelje da
objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik Općinskog vijeća će unijeti
prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice Općinskog vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak 43.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje prijedloga akta može trajati
najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15
minuta.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže trajanje uvodnog
izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 44.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga akta podnosi se u pravilu pisanim
putem u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije dan prije održavanja
sjednice.
Ako prijedlog općeg akta mijenja ili dopunjuje opći akt, amandmani se mogu
podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Općinskog vijeća, a predsjednik Općinskog
vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju akta i
općinskom načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni predlagatelji akata iz članka
39. ovog Poslovnika.
Članak 45.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s tim složi, vijećnik može
podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja rasprave podnositi amandmane i na
prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak 46.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno mijenjaju ili odstupaju od
podnesenog prijedloga akta, Općinsko vijeće može odlučiti da se rasprava odgodi
kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka, glasovanje o amandmanima će se
odgoditi ako to zatraži općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj.
Članak 47.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i općinski načelnik, neovisno da li
je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je u pravilu usmeno i iznosi se
tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim ili svim amandmanima.
Članak 48.
Amandman koji je podnesen u roku postaje sastavnim dijelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna pitanja i s njima se suglasio
predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njima se suglasio
predlagatelj akta.
Članak 49.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio općinski načelnik, o amandmanu na
prijedlog s kojim se nije suglasio općinski načelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog vijeća postaje sastavni dio
konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak 50.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka konačnog prijedloga akta
na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga akta podneseno više amandmana,
najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja i
prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o amandmanima, odlučuje se o
donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak 51.
Iznimno, radi donošenja akta po hitnom postupku sjednica Općinskog vijeća
može se sazvati samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Općinu
Punat.
Da li se radi o aktu koji je potrebno donijeti po hitnom postupku, odlučuje
predsjednik Općinskog vijeća u dogovoru s općinskim načelnikom.
Za akt za kojeg se traži donošenje po hitnom postupku, predsjednik Općinskog
vijeća može sazvati sjednicu Općin
skog vijeća usmeno, telefonom, brzojavom, teklićem i sl.
najranije 24 sata od zaprimanja prijedloga, odnosno najkasnije 24 sata prije
održavanja sjednice.
Razloge za hitnost postupka dužan je obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi vijećnik,
prijedlog mora svojim potpisom podržati najmanje 1/3 svih vijećnika.
Članak 52.
Na sjednici Općinsko vijeće najprije glasuje bez rasprave o opravdanosti
razloga za hitan postupak, a potom se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak 53.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom postupku mogu se podnositi
amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe
ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge akata koji se donose u redovnom
postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA PRORAČUNA OPĆINE PUNAT
Članak 54.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za sljedeće dvije proračunske
godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Općine Punat podnosi
općinski načelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj na način i u rokovima
propisanim zakonom.
Općinski načelnik može podneseni prijedlog proračuna povući i nakon
glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može donijeti prije početka godine za
koju se donosi, a općinski načelnik ne predloži privremeno financiranje,
nadležno radno tijelo Općinskog vijeća za proračun ili najmanje šest vijećnika
imaju pravo predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
O prijedlogu proračuna provodi se jedinstvena rasprava.
Članak 55.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom
glasova svih vijećnika.
Članak 55.a
Ako se u zakonom određenom roku ne donese proračun, odnosno odluka o
privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, Vlada Republike
Hrvatske istovremeno raspušta Općinsko vijeće i razrješuje općinskog načelnika,
te imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore sukladno posebnom
zakonu.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak 56.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja općinskom načelniku, zamjeniku
općinskog načelnika i pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat u
svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Općinskog vijeća prije utvrđivanja
dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Općinskog
vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva vijećnička pitanja, a svako
postavljanje pitanja može trajati najviše pet minuta. Pravo postavljanja
vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno
pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na samoj sjednici, a ukoliko to nije
moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih se ne može dati odgovor na samoj
sjednici. Odgovor može trajati najviše pet minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može zatražiti dostavu pisanog odgovora.
Pisani odgovor daje se najkasnije na sljedećoj sjednici.
Općinski načelnik, zamjenik općinskog načelnika odnosno pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat dostavljaju pisani odgovor vijećniku
posredovanjem predsjednika Općinskog vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća
upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak 57.
Pitanja koja vijećnici postavljaju općinskom načelniku, zamjeniku općinskog
načelnika odnosno pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat kao i
odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća će uputiti vijećnika na to i pozvati ga da svoje
pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća neće to pitanje uputiti tijelu ili osobi kojemu je
namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak 58.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje predstavlja profesionalnu tajnu,
općinski načelnik, zamjenik općinskog načelnika odnosno pročelnik može
predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Općinskog vijeća
bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čiji
djelokrug rada je to pitanje.
Članak 59.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na sjednici Općinskog vijeća
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje. Iznošenje mišljenja
i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Općinskog
vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno i
dobivenom odgovoru, može pisanim putem dostaviti mišljenje ili postaviti
dopunsko pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 60.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom radu u skladu s odredbama Statuta
Općine Punat.
Članak 61.
Prijedlog za traženje izvješća od općinskog načelnika o pojedinim pitanjima
iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje pet vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih vijećnika
koji predlažu donošenje zaključka o traženju izvješća općinskog načelnika. U
prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o
kojem se traži izvješće.
Članak 62.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na
dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne
prije nego što protekne 30 dana od dana primitka.
Članak 63.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima
pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni
prijedlog.
Članak 64.
Raspravu o izvješću općinskog načelnika, Općinsko vijeće može završiti
utvrđivanjem stava o pitanju koje je zahtjevom za podnošenjem izvješća
pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od općinskog načelnika traži
izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak 65.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća općinskog
načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća općinskog načelnika nije usvojen,
prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno
postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana kada je Općinsko vijeće
donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
općinskog načelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak 66.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva predsjednik Općinskog vijeća najmanje
jedanput u tri mjeseca, a po potrebi i češće.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na
obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 vijećnika ili na prijedlog općinskog
načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti
predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno općinskog načelnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2.
ovog članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik u roku od 8 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 4. ovog članka sjednicu Općinskog vijeća može
na zahtjev 1/3 vijećnika, sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zahtjev
vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima 2., 4. i 5. ovog članka mora se
održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama stavaka 2., 4., 5. i 6. ovog članka
smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak 67.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u izuzetno hitnim
slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda
dostavlja se vijećnicima najkasnije pet dana prije održavanja sjednice, s time
da se kao peti dan računa i dan kada je sazvana sjednica. Samo iz osobito
opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.
Poziv i materijali za sjednicu se dostavljaju u preslikama, a mogu se
dostaviti i elektroničkim putem.
Dostava poziva i materijala iz stavka 3. ovog članka obavlja se:
- telefonskim ili osobnim pozivom vijećnicima da preuzmu poziv i materijale
u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Punat, s obavijesti o vremenu (danu i
satu) kada mogu preuzeti poziv i materijale;
- na traženje vijećnika, na njegovu kućnu ili drugu adresu u Općini Punat
koju vijećnik navede Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Punat;
- osobno vijećniku ili osobi koju je naveo kao osobu koja će umjesto njega
preuzeti materijale.
Ukoliko vijećnik ne preuzme poziv i materijale na jedan od načina predviđen
stavkom 4. ovog članka, dan dostave poziva i materijala smatrat će se dan kada
je vijećnicima omogućeno preuzeti materijal u Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Punat.
Materijal za pojedinu točku predloženog dnevnog reda može se dostaviti i
naknadno, najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice Općinskog vijeća, ali
najviše za 1/4 od ukupnog broja točaka predloženog dnevnog reda. Dostava se
obavlja na način predviđen stavkom 4. ovog članka.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti razloga za sazivanje
sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća dostavljaju se vijećnicima,
općinskom načelniku, zamjeniku općinskog načelnika i pročelniku Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Punat.
2. Dnevni red
Članak 68.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća predlaže predsjednik Općinskog vijeća u
pozivu za sjednicu.
Predsjednik Općinskog vijeća, sve prijedloge sastavljene na način propisan
ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja pisanog poziva za sjednicu
Općinskog vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak 69.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća utvrđuje se u pravilu na početku
sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Općinskog vijeća i ovlašteni
predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se pojedini predmet
izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, vijećnicima se
uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog reda, predlagatelj ima pravo
prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu
da se pojedini predmet izostavi, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim
predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice sukladno odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Općinskog vijeća objavljuje utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se zapisnik s prethodne sjednice.
Članak 70.
Tijekom sjednice predsjednik Općinskog vijeća može promijeniti redoslijed
rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u prijedlog dnevnog reda, može odustati
od svog prijedloga i nakon što je
dnevni red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je
odgovarajuća točka skinuta s dnevnog reda sjednice i smatra se da prijedlog
nije podnijet.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 71.
Sjednici Općinskog vijeća predsjedava predsjednik Općinskog vijeća, a u
njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik kojeg ovlasti predsjednik
Općinskog vijeća.
Članak 72.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik
Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego što zatraži i dobije riječ od
predsjednika Općinskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori rasprava.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave, predsjednik Općinskog vijeća
opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme dnevnog reda,
predsjednik Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine da govornik ne bude ometan ili
spriječen u svom govoru.
Članak 73.
Predsjednik Općinskog vijeća daje vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su
se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog
dnevnog reda, predsjednik Općinskog vijeća daje riječ čim je ovaj zatraži.
Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan poslije iznesenog prigovora dati
objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik
nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da je netočno
izložen i koji je bio povod nesporazuma ili koji zahtijeva objašnjenje,
predsjednik Općinskog vijeća će mu dati riječ čim završi govor ovog koji je to
izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno
objašnjenje, bez komentara i iznošenja mišljenja o govoru ili govorniku, a
njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak 74.
Govornik može govoriti kratko i samo o temi o kojoj se raspravlja i prema
utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije dobio
odobrenje predsjednika Općinskog vijeća, svojim upadicama ili na drugi način
ometa govornika, u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu
Općinskog vijeća ili na drugi način remeti red na sjednici, predsjednik
Općinskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa ponašanjem zbog kojeg mu je
opomena izrečena, predsjednik Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi
i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog članka,
predsjednik Općinskog vijeća će utvrditi da je vijećnik udaljen sa sjednice i
da se ne broji prilikom glasovanja.
Odredbe ovog članka primjenjuju se i na druge osobe koje prisustvuju
sjednici Općinskog vijeća.
Članak 75.
Na sjednici Općinskog vijeća se može odlučiti da govornik o istoj temi može
govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, predsjednik Općinskog vijeća može odlučiti da
pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
U raspravi može sudjelovati i djelatnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Punat koji je pozvan na sjednicu Općinskog vijeća.
4. Tijek sjednice
Članak 76.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće ili nije u mogućnosti prisustvovati sjednici Općinskog
vijeća o tome obavještava predsjednika Općinskog vijeća ili Jedinstveni upravni
odjel Općine Punat.
Predsjednik Općinskog vijeća obavještava vijećnike o broju prisutnih
vijećnika na sjednici te o tome koji su vijećnici ispričali svoj nedolazak.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da sjednici nije nazočan dovoljan
broj vijećnika, predsjednik Općinskog vijeća odlaže sjednicu za određeni sat
istog dana ili za drugi određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju kada se za vrijeme sjednice
utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Predsjednik Općinskog vijeća može zbog opširnosti dnevnog reda, poodmaklog
vremena ili drugih opravdanih razloga prekinuti sjednicu i zakazati nastavak
sjednice za određeni dan i sat.
O odgodi, prekidu sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za
drugi dan, usmeno se obavještavaju samo vijećnici koji nisu prisutni na
sjednici.
5. Odlučivanje
Članak 77.
Za donošenje akata na sjednici Općinskog vijeća potrebna je nazočnost većine
svih vijećnika.
Članak 78.
Općinsko vijeće donosi akte većinom glasova, ukoliko je na sjednici
Općinskog vijeća nazočna većina svih vijećnika.
Većinom glasova svih vijećnika, Općinsko vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut Općine Punat,
- Poslovnik,
- proračun,
- godišnji izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Općinskog
vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o razrješenju općinskog načelnika i
njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga
utvrđenih Statutom Općine Punat.
6. Glasovanje
Članak 79.
Glasovanje na sjednici je javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Općinskog vijeća
prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za« prijedlog, zatim, tko je
»protiv« prijedloga, odnosno da li se tko » suzdržao« od glasovanja. Glasovi
vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali »za« niti »protiv«
prijedloga i nisu se izjasnili da se suzdržavaju od glasovanja, smatraju se
suzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja zapisnika glasuje se »za« ili
»protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika,
predsjednik Općinskog vijeća može odmah konstatirati da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava službenik Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Punat u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Općinskog vijeća.
Članak 80.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja, predsjednik Općinskog
vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak 81.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom Općinskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata navedena su abecednim redom, a
glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili predmetu pitanje mora biti
postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Punat u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe Općinskog
vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća može odrediti i određeni broj vijećnika
koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak 82.
Službenik ili vijećnik koji pomaže predsjedniku Općinskog vijeća u
provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke listiće.
Članak 83.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom kao i prvo glasovanje.
Članak 84.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na kojem su dopisana nova imena,
odnosno glasački listić koji je tako popunjen da se ne može sa sigurnošću
utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i listić na kojem je
zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak 85.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali glasačke listiće i nakon što je
predsjednik Općinskog vijeća objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na
utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Općinskog vijeća u prisutnosti
službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod samog glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj
sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. ZAPISNICI
Članak 86.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Kada se na sjednici raspravlja i odlučuje o povjerljivom materijalu ili kada
je sa rasprave o nekom materijalu isključena javnost, vodi se odvojeni
zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, o prijedlozima iznijetim na
sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
Na izričiti zahtjev vijećnika u zapisnik će se unijeti pojedinačno ime i
prezime vijećnika koji nije glasovao za donesenu odluku.
Članak 87.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice, prije prelaska na dnevni red,
iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su
suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Općinskog vijeća i službenik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Punat koji vodi zapisnik.
Na posljednjoj sjednici tekućeg mandata Općinskog vijeća, Općinsko vijeće
imenuje povjerenstvo od tri člana koji će potvrditi sadržaj zapisnika sa
posljednje sjednice Općinskog vijeća.
Izvornike zapisnika sjednice Općinskog vijeća čuva Jedinstveni upravni odjel
Općine Punat.
XIV. JAVNOST RADA
Članak 88.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice glasno
razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Građani i predstavnici zainteresiranih fizičkih i pravnih osoba imaju pravo
prisustvovati sjednicama Općinskog vijeća pod uvjetom da svoj dolazak najave
osobno, telefonom, odnosno dostave faksom, elektroničkom poštom ili pisanim
putem Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Punat najkasnije 24 sata prije
održavanja sjednice.
Uz prijavu za sudjelovanje na sjednici, osobe iz stavka 3. ovog članka dužne
su dostaviti svoju adresu i broj kućnog ili mobilnog telefona, a radi dostave
obavijesti o mogućnostima sudjelovanja na sjednici.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Općinskog vijeća veći od broja
raspoloživih mjesta, predsjednik Općinskog vijeća određuje broj osoba koje mogu
pratiti rad Općinskog vijeća.
Članak 89.
O radu Općinskog vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama Općine Punat.
Najava održavanja sjednice objavljuje se na oglasnim pločama u naselju Punat
i Stara Baška, te na službenim web stranicama Općine Punat.
Članak 90.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci, koji su u skladu s posebnim
propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
Članak 91.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Općinskog vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za
druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 92.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik o radu
Općinskog vijeća Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 4/2006 i 10/2007).