56.
Na temelju članka 28. stavka 1. alineje
1. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i
127/10), članka 32. Statuta Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske
županijebroj 25/09 i 35/ 09), Općinsko vijeće Općine Punat na sjednici vijeća
održanoj dana 17. prosinca 2012. godine, donosi
SMJERNICE ZA
ORGANIZACIJU I RAZVOJ
SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE PUNAT OD 1. SIJEČNJA 2013. GODINE DO 31. PROSINCA 2013.
GODINE
UVOD
Člankom 28. i 29. Zakona o zaštiti i
spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) definirano je
da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
donose smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na svom
području, u proračunu osiguravaju sredstva namijenjena za financiranje sustava
zaštite i spašavanja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja
utvrđene zakonom.
Sustav zaštite i spašavanja je oblik
pripremanja i sudjelovanja sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju na
katastrofe i veće nesreće, te ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja
operativnih snaga zaštite i spašavanja u prevenciji, pripravnosti, reagiranju
na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa (čl. 3. st.
19. Zakona o zaštiti i spašavanju).
Operativnim snagama zaštite i spašavanja
na razini Općine Punat rukovodi i koordinira općinski načelnik, uz stručnu
potporu Stožera zaštite i spašavanja Općine Punat. U katastrofama i velikim
nesrećama općinski načelnik izravno zapovijeda operativnim snagama zaštite i
spašavanja Općine Punat (čl. 9. st. 1. Zakona o zaštiti i spašavanju).
Operativne snage sastoje se od:
-Stožera zaštite i spašavanja Općine
Punat,
-službi i postrojenja središnjih tijela
državne uprave koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj
djelatnosti,
-zapovjedništava i postrojbi
vatrogastva,
-službi i postrojbi pravnih osoba koje
se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti.
Osim operativnih snaga, ostali sudionici
zaštite i spašavanja su:
-fizičke i pravne osobe,
-izvršna i predstavnička tijela jedinica
lokalne i područne samouprave,
-središnja tijela državne uprave.
RAZVOJ SUSTAVA
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE PUNAT
-OPĆI DIO
Stanje izrađenosti dokumenata iz
područja sustava zaštite i spašavanja:
-Analiza sustava zaštite i spašavanja
(doneseno na sjednici Općinskog vijeća Općine Punat održanoj 27. veljače 2012.
godine);
-Smjernice za organizaciju i razvoj
sustava zaštite i spašavanja (Općinsko vijeće Općine Punat donijelo na sjednici
održanoj 27. veljače 2012. godine);
-Procjena ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za
područje Općine Punat (Općinsko vijeće Općine Punat donijelo na sjednici
održanoj 19. prosinca 2011. godine);
-Plan zaštite i spašavanja Općine Punat
(Općinsko vijeće Općine Punat donijelo na sjednici održanoj 12. travnja 2012.
godine);
-Procjena ugroženosti od požara i
tehnoloških eksplozija Općine Punat i Plan zaštite od požara i tehnoloških
eksplozija Općine Punat (Općinsko vijeće Općine Punat donijelo na sjednici
održanoj 27. rujna 2012. godine);
-Odluka o osnivanju i imenovanju stožera
zaštite i spašavanja Općine Punat (Općinsko vijeća Općine Punat donijelo na
sjednici održanoj 8. srpnja 2009. godine; redovito se ažurira; 10 članova);
-Plan pozivanja stožera zaštite i
spašavanja;
-Odluka o donošenju Plana intervencija u
zaštiti okoliša Općine Punat (Općinsko vijeće Općine Punat donijelo na sjednici
održanoj 16. ožujka 2009. godine);
-Ugovor sa Područnom vatrogasnom
zajednicom otoka Krka (U ugovoru su regulirane obaveze i prava Područne
vatrogasne zajednice otoka Krka i Grada Krka te svih JLS otoka Krka u svezi
provedbe Programa aktivnosti posebnih mjera zaštite od požara od interesa za
Republiku Hrvatsku u 2012. godini).
RAZVOJ SUSTAVA
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE PUNAT - OPERATIVNE SNAGE
1.1. STOŽER
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Sastoji se od 10 članova i sastaje se u
prostorijama Općine Punat dva puta godišnje, na početku protupožarne i na kraju
protupožarne sezone a po potrebi i češće.
Program rada stožera nadopunjava se
tijekom protupožarne sezone a ovisno o potrebama sa zadaćama stožera i obvezama
iz Programa aktivnosti posebnih mjera zaštite od požara od interesa za
Republiku Hrvatsku u tekućoj godini.
Planirati edukaciju članova stožera u
narednom vremenu.
1.2. SLUŽBE I
POSTROJBE SREDIŠNJIH TIJELA DRŽAVNE UPRAVE KOJA SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE
U SVOJOJ REDOVNOJ DJELATNOSTI
-Veterinarska stanica Rijeka - Ispostava
Krk - 2 doktora veterine, 1 veterinarski tehničar, ljekarna i veterinarska
trgovina, auto + oprema;
-Hrvatske šume - Uprava šuma Senj,
Šumarija Krk - 11 zaposlenih, posjeduju kombi, 2 terenska vozila, 3 osobna
automobila, 10 motornih pila, 15 brentača - dežurstvo 24 h na dvije
osmatračnice od 1. srpnja do 15. rujna;
-HEP operater distribucijskog sustava
d.o.o. Zagreb, DP Elektroprimorje Rijeka, Ispostava Krk - 57 zaposlenih, 1
autokošara, 2 brigadna vozila, 10 osobnih vozila;
-Lučka kapetanija Rijeka - Ispostava
Punat - brod kapetanije za 12 osoba (9,5 m);
-Nacionalna središnjica za traganje i
spašavanje na moru (MRCC);
-Područni ured za zaštitu i spašavanje
Rijeka (ŽC 112, Odjel za zaštitu i spašavanje, Odjel za preventivu, planiranje
i nadzor);
-Županijski operativni centar;
-Pomorski radio Bakar 95,8 Mhz
-VHF kanal 9 i 15;
-Ministarstvo unutarnjih poslova,
Policijska postaja Krk.
-Javna vatrogasna postrojba Grada Krka;
-Dom zdravlja Krk - Ispostava Punat -
redovna ambulanta (doktor + medicinska sestra); stomatološka ordinacija
(stomatolog + asistent);
-Hitna medicinska pomoć - 1 tim -
liječnik, medicinska sestra, vozač;
-Turistička ambulanta - ljeti u periodu
od 15. lipnja do 15. rujna u prostorijama ambulante - 2 djelatnika (doktor +
medicinska sestra) uz redovnu ambulantu;
-Hrvatska gorska služba spašavanja -
Stanica Rijeka;
-Gradsko društvo Crvenog križa Krk - 4
zaposlenika (3 određeno + 1 neodređeno), automobil.
1.3.
ZAPOVJEDNIŠTVO I POSTROJBE
VATROGASTVA
1.3.1.
VATROGASNA ZAJEDNICA
Planirana sredstva iz Proračuna Općine
Punat = 287.650,00 kuna
Planirane aktivnosti tijekom godine:
usvajanje Operativnog plana za ljetnu sezonu, ustroj sezonskih vatrogasaca za
čitavo područje otoka Krka i za Općinu Punat, pregledavanje hidrantskih mreža,
videonadzor - praćenje područja općine Punat i svih ugroza od požara, 24 sata
nadzor iz sjedišta JVP grada Krka, ažuriranje plana i procjene zaštite od
požara za Općinu Punat i drugo.
1.3.2. JAVNA
VATROGASNA POSTROJBA
JVP Grada Krka intervenira temeljem
ugovora sklopljenog između Grada Krka i Općine Punat s kojim Općina dobiva
status suosnivača pa tako JVP Krk postaje zajednička temeljna vatrogasna formacija
koja u tom svojstvu operativno pokriva područja potpisnika ugovora. Javna
vatrogasna postrojba Krk je postrojba s dva vozača u smjeni, a broji 22
profesionalnih vatrogasaca. Postaja je smještena u vatrogasnom domu na ulazu u
grad Krk, sa sjeverne strane, u ulici Stjepana Radića 11. Objekt je novijeg
zdanja i u zadovoljavajućem je stanju. Mogućnost sklapanja ugovora s Gradom
Krkom temelji se na činjenici da vrijeme dolaska na intervenciju iz VP Krk
iznosi: postaja Krk - Punat do 15 minuta.
Budući su djelatnici Općine Punat prošli
obuku za zaštitu od požara i dobili za to uvjerenja u narednoj godini se ne
planira nikakva obuka.
1.3.3.
DOBROVOLJNA VATROGASNA DRUŠTVA
Na području općine Punat na djeluje
dobrovoljno vatrogasno društvo. JVP Grada Krka operativno pokriva područje
općine Punat za slučaj svih intervencija na objektima, otvorenom prostoru,
prometnim sredstvima i ostalim događajima. Nema potrebe za osnivanjem DVD-a jer
smještaj JVP Grada Krka u potpunosti zadovoljava kriterije uključivanja vatrogasne
tehnike na regionalnu prometnicu. Naime, omogućeno je maksimalno smanjenje
vremena dolaska na mjesto vatrogasne intervencije pa tako do tretiranog
područja općine Punat postrojba dolazi na intervencijsko mjesto u vremenu do
max. 15 minuta.
1.3.4. PROFESIONALNE
VATROGASNE POSTROJBE U GOSPODARSTVU
Na području Općine Punat ne postoje
profesionalne vatrogasne postrojbe u gospodarstvu.
1.4.
ZAPOVJEDNIŠTVA I POSTROJBE I DRUGE OPERATIVNE SNAGE CIVILNE ZAŠTITE
1.4.1. POSTROJBA
CIVILNE ZAŠTITE
Za područje Općine Punat nisu ustrojene
postrojbe civilne zaštite opće namjene i sukladno Procjeni ugroženosti nije ih
potrebno ustrojiti. Procjenjeno je da će u provođenju mjera i aktivnosti
zaštite i spašavanja angažirane pravne osobe, službe i udruge koje se u okviru
svojih djelatnosti bave određenim vidovima zaštite i spašavanja ili imaju tu
mogućnost, sa ljudstvom i materijalno-tehničkim sredstvima i opremom uz pomoć
JVP Grada Krka koja ugovorom pokriva područje Općine Punat biti dovoljne snage
za zaštitu i spašavanje svih mogućih ugroza. JVP Grada Krka je nosioc svih
akcija i spašavanja u Općini Punat, a članovi se redovito osposobljavaju za
provođenje zadaće zaštite od požara, ali i za ostale vrste opasnosti.
1.4.2.
ZAPOVJEDNIŠTVO CIVILNE ZAŠTITE
Imenuje ga predstavničko tijelo
županije. Članovi Zapovjedništva CZ mobiliziraju se temeljem radne obaveze ili
sudjelovanja u civilnoj zaštiti. Za svoj rad koristi materijalno-tehnička
sredstva, opremu i prostor jedinice lokalne samouprave.
1.4.3.
POVJERENICI CIVILNE ZAŠTITE
Imenuje ih općinski načelnik na
prijedlog PUZS Rijeka. Koriste osobna prijevozna sredstva, sustav veza, pribor
za rad kao i opremu i MTS građana u mjestu djelovanja.
1.4.4. VODITELJI
SKLONIŠTA
Imenuje ih općinski načelnik na
prijedlog PUZS Rijeka. Koriste opremu i sredstva vlasnika objekta za
sklanjanje.
1.5. SLUŽBE I
POSTROJBE PRAVNIH OSOBA
KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE
U SVOJOJ REDOVNOJ DJELATNOSTI
-Veterinarska stanica Rijeka - Ispostava
Krk - 2 dr. veterine, 1 veterinarski tehničar, ljekarna i veterinarska
trgovina, auto + oprema;
-Hrvatske šume - Uprava šuma Senj,
Šumarija Krk - 11 zaposlenih, posjeduju kombi, 2 terenska vozila, 3 osobna
automobila, 10 motornih pila, 15 brentača - dežurstvo 24 h na dvije
osmatračnice od 1. srpnja do 15. rujna;
-HEP operater distribucijskog sustava
d.o.o. Zagreb, DP Elektroprimorje Rijeka, Ispostava Krk - 57 zaposlenih, 1
autokošara, 2 brigadna vozila, 10 osobnih vozila;
-Lučka kapetanija Rijeka - Ispostava
Punat - brod kapetanije za 12 osoba (9,5 m);
-Nacionalna središnjica za traganje i
spašavanje na moru (MRCC);
-Područni ured za zaštitu i spašavanje
Rijeka (ŽC 112, Odjel za zaštitu i spašavanje, Odjel za preventivu, planiranje
i nadzor);
-Županijski operativni centar;
-Pomorski radio Bakar 95,8 Mhz
-VHF kanal 9 i 15;
-Ministarstvo unutarnjih poslova,
Policijska postaja Krk.
2.RAZVOJ SUSTAVA
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU OPĆINE PUNAT
-OSTALE SLUŽBE I
PRAVNE OSOBE KOJE SE BAVE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM (OSTALE GOTOVE SNAGE)
2.1. PRAVNE
OSOBE KOJE IMAJU POSTROJBE I STRUČNE TIMOVE ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE
-Črnika d.o.o. - komunalno društvo; 12
djelatnika; 1 manji komunalni kamion; 1 osobno vozilo i 1 stroj za čišćenje
javnih površina;
-Ponikve d.o.o. - komunalno društvo koje
na području čitavog otoka Krka obavlja djelatnost vodoopskrbe, zbrinjavanja
otpadnih voda - kanalizacija i sakupljanja i zbrinjavanja komunalnog otpada.
Ponikve d.o.o. broji 190 djelatnika i to: voda 51, kanalizacija 6, komunalije
85, dispečerski centar 13, zajedničke službe 35;
Upravni odjel - 1 osobno vozilo
Tehnički odjel - 10 osobnih vozila, 1
teretni kangoo
RJ voda - 12 osobnih vozila i 1 putnički
kombi, 3 cisterne MAN, 8 traffic teretna, 3 radna stroja (kombinirke)
RJ kanalizacija - 1 osobno vozilo, 1
teretni kombi dizalica, 2 radna stroja - canaljet
RJ komunalije - 4 osobna vozila, 3
teretna kombija, 16 vozila za odvoz otpada, 5 podizača kontejnera, 2 mini
vozila za odvoz otpada, kompaktor, radni stroj, traktor, 2 viljuškara.
-Marina Punat grupa d.o.o. zbog
opasnosti od nastajanja požara na plovilima i priobalju ima u svom sklopu
višenamjensko interventno plovilo »Sv. Florijan« opremljeno s odgovarajućom
opremom i posadom osposobljenom za gašenje požara na moru;
-Brodogradilište Punat - prostor od 30
000 m2, 2 hale sa
mosnom dizalicom 3t i nadstrešnice, 76 zaposlenih, 3 operativne obale u dužini
od 160 m, dizalice »Travel lift« 50 t i 100 t, kolica za prijevoz 20 t i 30 t,
navozi: elektrohidraulički 150 t; za dvotrupna plovila 450 t, električni
nosivosti 600 t;
2.2. PRAVNE
OSOBE KOJE PRUŽAJU USLUGE
OPSKRBA HRANOM I
PIĆEM
-Hoteli Punat d.d. (Hotel Park I i
depadansa Hotela Park I)
PRUŽANJE PRVE
POMOĆI I ZDRAVSTVENE POTREBE
-HMP Krk
-Područna ambulanta Punat
-Turistička ambulanta Punat
PROSTORI ZA
SMJEŠTAJ VEĆEG BROJA
STANOVNIŠTVA
-Osnovna škola Punat - 220 mjesta
-Hoteli Punat d.d. (Hotel Park I i
depadansa Hotela Park I) - 600 mjesta
2.3. UDRUGE
GRAĐANA
-Klub podvodnih aktivnosti, ronioci,
plovila, broj članova 41, predviđena sredstva 7.000,00 kuna;
-Lovačko društvo »Jastreb« Punat, broj
članova 42, lovački dom, predviđena sredstva 7.000,00 kuna;
-ŠRD »Arbun« Punat, broj članova 196,
predviđena sredstva 12.000,00 kuna;
-Yacht klub Punat, plovila, skuteri,
broj članova 208, predviđena sredstva 7.000,00 kuna.
3.OSTALE
AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
3.1. ZAHTJEVI
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA U
PROSTORNIM PLANOVIMA
Ne planira se za narednu godinu.
3.2. EDUKACIJA
STANOVNIKA
Planirati u narednom vremenu edukaciju
stanovnika Općine Punat u području sustava zaštite i spašavanja, u obliku
tiskanja letaka, brošura, tribina i slično.
3.3. EDUKACIJA
DJECE U ŠKOLAMA
Planirati edukaciju djece u školama,
vrtićima, osmisliti način provođenja edukacije.
3.4. USPOSTAVA
SUSTAVA UZBUNJIVANJA
Planirati u narednom vremenu
uspostavljanje i održavanje odgovarajućeg sustava uzbunjivanja građana,
isticanje obavijesti o telefonskom broju 112 i znakove uzbunjivanja na
vidljivom mjestu na svim javnim ustanovama, stambenim zgradama, školama,
vrtićima, zdravstevnim ustanovama, hotelima i slično.
3.5. OSTALO
Procjene, planovi i drugi dokumenti iz
područja zaštite i spašavanja ažurirat će se u narednim godinama istekom 5
godina važenja usvojenih dokumenata.
Klasa: 021-05/12-01/8
Ur. broj: 2142-02-01-12-12
Punat, 17. prosinca 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE PUNAT
Predsjednik
Marijan Kereži, v. r.