50.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 40. Statuta Grada Krka (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 28/09 i 41/09), Gradsko vijeće Grada Krka na
sjednici održanoj 21. prosinca 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2013. godinu
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje način
izvršavanja Proračuna Grada Krka za 2013. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
upravljanje njegovim prihodima i izdacima, upravljanje imovinom i dugovima,
opseg zaduživanja i danih jamstava, te pojedina prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava.
Članak 2.
Proračun se sastoji od bilance prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka i projekcije za trogodišnje razdoblje, u kojima
se iskazuju svi tekući prihodi, kapitalni prihodi i primici od financijske
imovine i zaduživanja, te svi tekući rashodi, kapitalni rashodi i izdaci za
financijsku imovinu i otplate zajmova.
U posebnom dijelu proračuna izdaci i
rashodi iskazani su prema pozicijama i organizacijskoj, funkcionalnoj,
ekonomskoj i programskoj klasifikaciji, zatim projekcija za trogodišnje
razdoblje, te plan razvojnih programa.
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu. Izdaci ne mogu biti izvršeni u iznosima većim od
onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima koji su u Posebnom dijelu Proračuna određeni za
nositelje sredstava u pojedinim razdjelima po pojedinim pozicijama.
Proračunski korisnici smiju proračunska
sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine
utvrđene u njegovu Posebnom dijelu.
Članak 5.
Odsjek za proračun i financije mora u
roku od 15 dana izvjestiti sve proračunske korisnike o odobrenim sredstvima
Proračuna za 2013. godinu.
Korisnici proračuna - ustanove, dužni su
Odsjeku za financije u narednom roku od 15 dana dostaviti svoje financijske
planove usuglašene sa odobrenim sredstvima u proračunu.
Članak 6.
Korisnici proračunskih sredstva ne mogu
raspolagati sredstvima iznad svote utvrđene u bilanci prihoda i rashoda
Proračuna, niti preuzimati obveze na teret proračunskih sredstava iznad svote
koja im je raspoređena u Posebnim dijelu Proračuna.
Članak 7.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna, Gradonačelnik će
predložiti Gradskom vijeću izmjene i dopune Proračuna.
Gradonačelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela na zahtjev pročelnika odjela,
s tim da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih
u stavci koja se umanjuje.
Proračunske stavke za otplatu glavnice i
kamate javnog duga mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Članak 8.
Voditelji odsjeka, u okviru svoga
djelokruga odgovorni su za provedbu ove Odluke, za naplatu prihoda i za
izvršavanje izdataka, sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u Posebnom dijelu
Proračuna.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran
je za planiranje i izvršavanje dijela proračuna.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran
je za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje, te za verifikaciju
obveza proračunskih korisnika.
Članak 9.
Za izvršenje Proračuna u cjelini
odgovoran je gradonačelnik Grada Krka.
Članak 10.
Ugovore u svezi kupnje, prodaje, odnosno
drugih oblika stjecanja i otuđenja nekretnina potpisuje gradonačelnik.
Članak 11.
Ukoliko je dinamika priliva sredstava
neravnomjerna Gradonačelnik utvrđuje prioritete izmirivanja obveza korisnicima.
Članak 12.
Prihodi koje ostvari upravni odjel
obavljanjem vlastite djelatnosti, sastavni su dio prihoda Proračuna i uplaćuju
se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom
prihodu uplaćuju se na račun prihoda na koji se odnose.
Prihodi od naknada korisnika usluga i
pomoći, te prihodi od prodaje ulaznica, kamata i članarina, koje ostvaruju
javne ustanove kojih je osnivač Grad Krk, a to su: Narodna knjižnica Grada
Krka, Centar za kulturu grada Krka, Dječji vrtić Katarina Frankopan i Javna
vatrogasna postrojba grada Krka, ustupaju se tim ustanovama.
Ako su namjenski prihodi i primici u
proračun odnosno na račun proračunskog korisnika uplaćeni u nižem opsegu od
planiranog, korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih
odnosno raspoloživih sredstava.
Proračunski korisnici odgovorni su za
naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Članak 13.
Korisnik može plaćati predujmom bez
suglasnosti gradonačelnika do pojedinačnog iznosa od 20.000,00 kn.
Ako prihodi koji pripadaju proračunu
budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno
naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Članak 14.
Korištenje proračunskih sredstava za
određene namjene provodi se na temelju pismenog naloga voditelja odsjeka
nadležnog odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Namjenski prihodi i primici koji nisu
bili iskorišteni u prethodnoj godini, osim onih koje proračunski korisnik
ostvari vlastitom djelatnošću prenose se u proračun za tekuću godinu.
Za opseg prenesenih prihoda i primitaka
povećava se financijski plan proračunskog korisnika.
Proračunski korisnik - primatelj
donacije koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio
donator, mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat
zahtjeva donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
iz stavka 4. ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva u godini
u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 15.
Korisnici Proračuna dužni su i odgovorni
da postupak nabave roba i usluga obavljaju sukladno važećim zakonskim
propisima.
Članak 16.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane
izdatke koristit će se sredstva proračunske zalihe. Odluku o korištenju
proračunske zalihe donosi gradonačelnik do iznosa utvrđenog Proračunom. O
korištenju proračunske zalihe Gradonačelnik je obvezan izvjestiti predstavničko
tijelo polugodišnje.
Članak 17.
Za financijske odnose radi zaduživanja i
pozajmljivanja sredstava Grada ovlašćuje se gradonačelnik.
Članak 18.
Odluku o dugoročnom zaduživanju radi
financiranja kapitalnih projekata donosi Gradsko vijeće na prijedlog
Gradonačelnika.
Članak 19.
Radi financiranja kapitalnih projekata
Grad Krk će se u 2013. godini zadužiti u iznosu od 12.125.000,00 kn za
financiranje izgradnje sportske dvorane osnovne škole, izgradnje kanalizacije i
cesta u Krku, pa ukupno zaduživanje u 2013. godini iznosi 26.924.588,93 kn.
Dana jamstva iznose 3.436.425,09 kn.
Članak 20.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Grada i javna ustanova čiji je osnivač Grad, može se
zadužiti samo uz suglasnost Grada, sukladno zakonskim propisima i općim aktima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje
obveza pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 2. ovoga članka, sukladno
zakonskim propisima i općim aktima Grada. Dana jamstva uključuju se u opseg
zaduženja Grada.
Rizici za obveze po danim jamstvima
osiguravaju se u Proračunu Grada u jamstvenoj zalihi do 5 % dospjelih izdanih
jamstava.
Članak 21.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu
se plasirati ustanovama i društvima u vlasništvu grada kao i turističkoj
zajednici Grada putem pozajmica, uz kamatu u visini eskontne stope, ako to ne
ometa redovito izvršavanje proračunskih izdataka. O davanju kratkoročnih
pozajmica odlučuje Gradonačelnik. Dane pozajmice moraju se vratiti u Proračun
do 31. prosinca 2013. godine.
Članak 22.
Gradonačelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanja ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 23.
Gradske ustanove - proračunski
korisnici, ne mogu se zaduživati bez prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 24.
Korisnici proračuna - ustanove čiji je
osnivač Grad Krk, primjenjuju računovodstveni sustav za Proračun.
Odsjek za financije ima pravo nadzora
nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika, te nad
zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava. Proračunski nadzor
organizirat će se u skladu sa zakonom.
Korisnici su obvezni odsjeku za
financije dati sve podatke, isprave i izvješća koja od njih zatraže. Korisnici
su obvezni dostaviti njihova tromjesečna, polugodišnja i godišnja izvješća
Odsjeku za financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Ako se prilikom vršenja proračunskog
nadzora utvrdi da su sredstva bila upotrebljena protivno Zakonu i Proračunu,
izvjestit će se Gradonačelnik i poduzeti mjere za nadoknadu tako utrošenih
sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata na stavkama s kojih su
sredstva bila nenamjenski trošena.
Članak 25.
Tijela gradske uprave upravljaju
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje poslova
iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima Grada.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup. Pročelnik
tijela gradske uprave zaduženog za imovinu mora imovinom upravljati brigom
dobrog gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnog
tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s
osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Odsjek za komunalne poslove.
Članak 26.
Financijske obveze koje ne budu
podmirene do 31. prosinca 2012. godine podmirit će se iz namjenski odobrenih
sredstava Proračuna za 2013. godinu.
Sva sredstva koja do 31. prosinca 2013.
godine preostanu na računu proračunskog korisnika moraju se vratiti na račun
Proračuna, ako Gradonačelnik donese takvu odluku.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka
iz prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg
obračuna Proračuna za 2012. godinu.
Članak 27.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 400-06/12-01/10
Ur. broj: 2142/01-01-12-3
Krk, 21. prosinca 2012.
GRADSKO VIJEĆE
GRADA KRKA
Predsjednik
Josip Staničić,
v. r.