86.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine«
broj 87/08, 136/12) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 26/09 i 32/09) Gradsko vijeće Grada Malog
Lošinja, na sjednici održanoj dana 18. prosinca 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te
rashoda i izdataka Proračuna Grada Malog Lošinja za 2013. godinu (u daljnjem
tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada
Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te imovinom, prava i
obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju
Proračuna te druga pitanja o izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun
financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi i prihodi od gradske nefinancijske imovine i primljeni
krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku
godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi
Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije
za 2013. godinu, razrađeni po pojedinim programima i po izvorima prihoda za
cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna
osiguravaju se proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske uprave,
ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), te
ostalim korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene koje su
određene Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret
Proračuna samo za njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim
dodjelama.
Članak 5.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo obvezan
je, u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna, izvijestiti organizacijske
jedinice o odobrenim sredstvima u Proračunu, a organizacijske jedinice obvezne
su u daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike koji su
određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, za koje su sredstva
planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti nadležnim upravnim odjelima
svoje financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i
izrađene po mjesecima do 15. siječnja 2013. godine. Upravni odjeli obvezni su,
u daljnjem roku od 8 dana, dostaviti Upravnom odjelu za financije, turizam i
gospodarstvo zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za koje su
nadležni, izrađen po tromjesečjima.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo izrađuje
mjesečne planove Proračuna na temelju kojih se, sukladno raspoloživim
sredstvima, izvršava Proračun.
Članak 6.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u
cjelini je Gradonačelnik.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo izvršava
Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela gradske uprave odgovorni su za
planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično
raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu. Tijela gradske uprave
odgovorna su za prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu
naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i propisima donesenim
na temelju zakona te za izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima
utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici odgovorne su za naplatu
prihoda i primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za izvršavanje svih rashoda
u skladu sa odobrenim namjenama.
Članak 7.
Gradonačelnik može otpisati dug ili djelomično otpisati dug
do visine od 20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili veći od samog iznosa potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne podrazumijeva se dug
Gradu s naslova javnih davanja.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih
prihoda/primitaka i rashoda/ izdataka Proračuna, predložit će se Gradskom
vijeću donošenje njegovih Izmjena i dopuna.
Iznimno, ako se pojedine proračunske pozicije ne budu mogle
izvršavati zbog nedovoljno planiranih rashoda/izdataka, ovlašćuje se
Gradonačelnik da može vršiti preraspodjelu sredstava unutar Razdjela i između
Razdjela, odnosno Računa prihoda i rashoda, Računa financiranja i Bilančnog
dijela iskazanog viška/manjka po Godišnjem obračunu Proračuna s tim da se tom
prilikom ne može mijenjati ukupan iznos rashoda/izdataka utvrđenih Proračunom.
Gradonačelnik će o izvršenoj preraspodjeli izvještavati
Gradsko vijeće u sklopu redovnog izvještavanja.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa
zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite
djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim
planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se
koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po
stavkama rashoda za čije su financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka
1. ovog članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici Grada Malog Lošinja izuzeti su od
obveze uplate namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih prihoda u proračun,
ali su dužni šestomjesečno izvještavati Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo o ostvarenim i utrošenim sredstvima iz stavka 1. ovog članka.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda koje proračunski korisnici
ostvare vlastitom djelatnošću, prenose se u narednu proračunsku godinu i
koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom
proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu. Za opseg prenesenih prihoda
iz stavka 1. ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih
korisnika za narednu godinu.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe
proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije
isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja
proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i
programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe
koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama i Javnoj vatrogasnoj
postrojbi, izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos
sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave i pročelnika
nadležnog odjela za financije.
Članak 13.
Postupak nabave roba, radova i usluga mora se temeljiti na
propisima o javnoj nabavi.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju
sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna
prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima,
kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 15.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom
vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća i njegovih radnih
tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih
godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za
financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela
gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 17.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret
Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za financije, a
potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba
kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga,
dostavljaju se u Upravni odjel nadležan za financije.
VI. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 18.
U Proračunu Grada Malog Lošinja za 2013. Godinu utvrđuju se
sredstva za proračunsku zalihu u iznosu od 100.000,00 kn. Sredstva proračunske
zalihe koristit će se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju
posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća ili izvanrednih
događaja, te za druge nepredviđene rashode tijekom godine.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka može
iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih
pomoći, sufinanciranje građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva
kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovne
banke ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Gradonačelnik donosi Odluku o oročavanju ili davanju
kratkoročnih zajmova i potpisuje ugovor.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima
prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati
samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom
imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje poslova iz svoga djelokruga rada,
sukladno općim aktima Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje dugotrajne
nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela
gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta
obavlja Upravni odjel nadležan za financije.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine
Grada vodi se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom
Grada dužni su Upravnom odjelu nadležnom za financije dostaviti podatke o
svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak 23.
Proračun i proračunski korisnici Grada primjenjuju sustav
proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za
korisnike iz stavka 1. ovog članka obvezna su prikupiti i uskladiti njihova
tromjesečna i godišnja izvješća te ih dostaviti Upravnom odjelu nadležnom za
financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak 24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju
proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene
financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene sustava
proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će
se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Upravnom
odjelu nadležnom za financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća
koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da su sredstva
korištena protivno Zakonu ili Proračunu Upravni odjel nadležan za financije o
tome će izvijestiti Gradonačelnika i inspektora unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 25.
Upravni odjeli Grada imaju pravo nadzora i revizije nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika sredstava
proračuna, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici su obvezni dati sve potrebite podatke, isprave i
izvješća koja se od njih zatraže.
Ako se prilikom obavljanja proračunskog nadzora i revizije
utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno Zakonu ili Proračunu,
izvijestit će se Gradonačelnik i poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena
sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija s kojih
su sredstva bila nenamjenski utrošena.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2013. godine.
Klasa: 400-08/12-01/20
Ur. broj: 2213/01-01-12-10
Mali Lošinj, 18. prosinca 2012.
GRADSKO VIJEĆE GRADA
MALOG LOŠINJA
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.