43.
Na temelju stavka članka 14.. Stavka 1.
Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) te članka 32. i članka 81.
Statuta Općine Matulji (»Službene novine PGŽ« broj 26/09 i 38/09), Općinsko
vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 17. prosinca 2012. godine,
donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura
prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Općine Matulji za 2013.g.,
(u daljnjem tekstu Proračun) njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva
Općine Matulji, upravljanje dugom, te financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, pojedine ovlasti Općinskog vijeća i
općinskog načelnika, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s
načelima jedinstva i točnosti proračuna, jedne
godine,uravnoteženosti,obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije,
dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i
drugi propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun,
sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se
primici od financijske imovine i zaduživanje, te izdaci za financijsku imovinu
i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama,
raspoređenih u programe, koje se sastoje od aktivnosti i projekata.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračuna i proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim, odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim
propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje
planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u slijedeće tri godine razrađeni po programima, u usklađuje
se svake godine.
Članak 5.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 6.
Jedinstveni upravni odjel odgovoran je
za prikupljanje proračunskih prihoda, za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda
na račun proračuna u skladu s odgovarajućim zakonima i propisima donesenim na
temelju zakona.
Proračunski korisnici odgovorni su za
naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za Izvršavanje svih rashoda
i izdataka z skladu s namjenama.
Članak 7
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna
općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije u
roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 8.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima,
koje dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u
kojoj obveza dospijeva.
Članak 9.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno
i na temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak 10.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje, a o tome je obavezan izvijestiti Općinsko vijeće uz polugodišnje i
godišnje izvješće.
Članak 11.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu
od 250.000 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Načelnik.
Općinski načelnik je obvezan mjesečno
izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak 12.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Namjenski prihodi i primici proračuna su
pomoći, donacije, prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene
imovine, naknade s naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja i
prodaje dionica i udjela.
Namjenski prihodi i primici, koji nisu
iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku
godinu.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani
namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu,
a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani
namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 13.
Prihodi koje ostvaruju tijela Općinske
uprave obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja
i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su
sredstva osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini.
Članak 14.
Proračunski korisnici odgovorni su za
naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka
u skladu s namjenama.
Za potrebe mjesnih odbora (Pasjak
,Šapjane i Mune) koji imaju otvoren žiro račun osiguravaju se sredstva u
proračunu najmanje u iznosu njihovih naplaćenih izvornih prihoda, odnosno
ugovorenih prihoda za zakupnine javnih površina, koji su dužni rasporediti u
svojim financijskim planovima na materijalne troškove i troškove investicija i
investicionog održavanja, ukoliko ih planiraju.
Za ostale mjesne odbore iz pozicije
»42.12 mjesni odbori«,općinsko vijeće dodjeljuje sredstva prilikom donošenja
proračuna, iz kojih će pokrivati troškovi temeljem njihovih zahtjeva.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika
ne uplaćuju se u Proračun.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju
se sredstava za amortizaciju zgrada i opreme za 2013. godinu.
Članak 15.
Odsjek za proračun i financije podnosit
će Općinskom načelniku mjesečno izvješće o izvršavanju proračuna, a Općinski
načelnik Općinskom vijeću polugodišnje sa stanjem na dan 30.lipnja i godišnje
izvješće sa stanjem na dan 31. prosinca.
Članak 16.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je
kada se sredstva Proračuna izvršavanju kao subvencije, donacije i pomoći iznad
10.000 kuna, te za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad 20.000 kuna.
Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Ugovorima će se obvezati korisnike
sredstava da dostave godišnje izvještaje o realizaciji programa (propisani
obrasci za izvještaje FINI, odnosno Državnom uredu za reviziju sa
specifikacijom utroška sredstava Proračuna Općine Matulji uz obrazloženje).
Članak 17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna upravlja Općinski načelnik. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti
likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski
načelnik.
Članak 19.
Za stjecanje imovine bez naknade
potrebna je prethodna suglasnost Općinskog načelnika ukoliko bi takvo stjecanje
prouzročilo veće troškove za Proračun Općine.
Članak 20.
Jedinstveni upravni odjel upravlja
nefinancijskim dugotrajnom imovinom sukladno općim aktima Općine. Upravljanje
imovinom iz stavka 1. podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u
zakup. Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u razdjelu 01, 02 i 03.
Članak 21.
Općinski načelnik može na zahtjev
dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti
obročnu otplatu duga, ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti
otplate duga od kojeg inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug.
Općinski načelnik može zahtijevati
otplatu cjelokupnog duga, čija je naplata odgođena, ako se obroci pravovremeno
ne otplaćuju.
Iznimno Odsjek za proračun i financije
može na zahtjev dužnika, a temeljem odluke općinskog načelnika, uz primjereno
osiguranje i kamate,odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga i to za
iznos od 1.000 kn na tri mjeseca, od 1.000 kn do 5.000 kn na šest mjeseci i od
5.000 kn na više na 9 mjeseci.
Općinski načelnik može prodati,otpisati
ili djelomično otpisati potraživanje ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 22
Za izvršavanje javnih službi i
djelatnosti u interesu Općina Matulji može svojom imovinom osnovati ustanove,
trgovačka društva i druge pravne osobe. Općinsko vijeće Općine Matulji na
prijedlog općinskog načelnika može odlučiti o kupnji udjela u trgovačkom
društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se štiti interes
Općine Matulji.
Članak 23.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
V. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 24.
Općinsko vijeće donosi odluku o davanju
suglasnosti za zaduživanje trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojime
je Općina jedini osnivač ili u njima ima većinski osnivački udio.
Članak 25.
Općina se može zaduživati uzimanjem
kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira.
Općina se u 2013.g. može dugoročno
zadužiti do iznosa od 16.000.000,00 kn za kapitalne projekte, i to za projekt
K260202 -Otkup zemljišta za RZ-12, tj. naknade za izdvajanje šume/šumskog
zemljišta u vlasništvu RH iz šumskog gospodarskog područja RH i prijenos prava
vlasništva u k.o.Brgud radi izdradnje poduzetničke zone-RZ-12(Miklavija) u
iznosu od 11.500.000, kn, za projekt K260308-Topla veze-Škole i školske
sportske dvorane u iznosu od 1.200.00,00 kn, za projekt K240107-Cesta UC-2 u
iznosu od 1.300.0000,00 kn, te za projekt K240109-Sufinanciranje rekonstrukcije
državne ceste D-8 u iznosu od 2.000.000,00 kn.
Ukupni dug Općine Matulji na kraju
2013.g. iznositi će 16.000.000,00 kn.
Ugovor o zaduživanju temeljem odluke
Općinskog vijeća na osnovi donesenog Proračuna Općine Matulji, uz prethodno
mišljenje Ministarstva financija i suglasnosti Vlade potpisuje Općinski
načelnik
Članak 26.
Općinsko vijeće Općine Matulji može dati
jamstvo trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama u kojima je Općina jedini
osnivač ili u kojima ima većinski osnivački udio. Dano jamstvo uključuje se u
opseg mogućeg zaduživanja Općine.
Ugovor o jamstvu u ime Općine sklapa
općinski načelnik.
Članak 27.
Ukupna godišnja obveza iz članka 25. ove
Odluke može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini, koja prethodi
godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključen je iznos
prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze na osnovi izdanih
vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti iz članka 90.st.2 Zakona o
proračunu, te dospjele Nepodmirene obveze iz prethodnih godina.
Tekuće otplate glavnice kreditnog
zaduženja Općine iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2013. g. u
Programu 2701, a kamate i troškovi kredita u Programu 2702.
VI. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH
KORISNIKA
Članak 28.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela).
Odgovoran je za zakonitost svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje
obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava. Općinski načelnik proračunskog korisnika može određena
prava unutarnjim propisima u skladu sa Zakonom prenijeti na druge osobe.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela proračuna,
prikupljanje prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i njihovo uplaćivanje u
proračun, preuzimanje obveza, verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava tijela koje vodi i utvrđivanje prava naplate te
izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava, zakonito,
svrhovito, učinkovito i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika može, za obavljanje poslova is t.1 ovog članka ovlastiti druge osobe
posebnom odlukom u skladu s aktima o unutarnjem ustrojstvu. Prenošenjem ovlasti
prenosi se i odgovornost, čime se na isključuje odgovornost čelnika.
Prijenos ovlasti iz stavka 2. Ovog
članka čelnik mora obaviti poštujući načelo razdvajanja dužnosti.
Članak 29.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj koji Odsjek za proračun i financije
zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja općinskom načelniku do
05. rujna. Načelnik polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na
usvajanje Općinskom vijeću do 15. rujna tekuće proračunske godine.
Članak 30.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana Odsjeku za proračun i financije do 15. veljače
tekuće godine za prethodnu godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih
korisnika konsolidirani na razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se općinskom načelniku do 28.veljače tekuće godine za
prethodnu godinu. Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Općinskom
vijeću na usvajanje do 01. lipnja tekuće godine.
Općinski načelnik Godišnji obračun
Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku
od 15 dana nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
VII. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 31.
Unutarnja revizija proračunskog
korisnika tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih
zadaća i funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i
neusklađenost sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo
poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje
poslovanja proračunskog korisnika.
Proračunski nadzor postupak je
nadziranja zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih
sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i
nepravilnosti. Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 32.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-08/12-01/7
Ur. broj: 2156-04-01-12-35
Matulji, 17. prosinca 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Željko Grbac,
oecc., v. r.