68.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08 i 61/11), na prijedlog pročelnika upravnih odjela
Općine Viškovo, Općinski načelnik Općine Viškovo dana 30. studenoga 2012.
godine donosi
PRAVILNIK
O UNUTARNJEM REDU
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Pravilnikom o unutarnjem redu utvrđuje
se:
- unutarnje ustrojstvo upravnih tijela,
- nazivi i opisi poslova radnih mjesta,
- broj izvršitelja,
- klasifikacijski rang,
- približan postotak vremena potreban za
obavljanje pojedinog posla,
- potrebno stručno znanje,
- složenost poslova,
- samostalnost u radu,
- stupanj suradnje s drugim tijelima i
komunikacije sa strankama,
- stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje
odluka
- i druga pitanja od značaja za rad upravnih
tijela Općine Viškovo.
Članak
2.
Upravna tijela obavljaju poslove odredene
zakonom, Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Općine Viškovo u
nastavku tekstu: Odluka (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
37/09 i 40/12 - u nastavku teksta: Odluka) i drugim propisima.
Članak
3.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku za
osobe u muškom rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske
osobe.
U rješenjima kojima se odlučuje o pravima,
obvezama i odgovornostima službenika kao i u potpisu pismena te na uredskim
natpisima, naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara spolu službenika
raspoređenog na odnosno radno mjesto.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak
4.
Općinsku upravu Općine Viškovo sukladno
Odluci čine upravna tijela (u nastavku teksta: upravni odjeli) i to:
- Upravni odjel ureda načelnika,
- Upravni odjel za proračun, financije i
gospodarstvo,
- Upravni odjel za urbanizam, komunalni
sustav i ekologiju.
III. UPRAVLJANJE UPRAVNIM ODJELOM
Članak
5.
Upravnim odjelom upravlja pročelnik.
Pročelnik organizira i usklađuje rad upravnog
odjela.
Za zakonitost i učinkovitost rada upravnog
odjela pročelnik odgovara Općinskom načelniku.
Članak
6.
Službenici su dužni svoje poslove obavljati
sukladno zakonu i drugim propisima, općim aktima Općine Viškovo, pravilima
struke te nalozima pročelnika upravnog odjela.
Službenici su odgovorni za svoj rad
pročelniku upravnog odjela.
Službenici su dužni međusobno surađivati u
radu, čuvati službenu i drugu poslovnu tajnu.
IV. RASPORED NA RADNA MJESTA
Članak
7.
Službenik može biti raspoređen na upražnjeno
radno mjesto u istom ili u drugom upravnom odjelu općinske uprave, ako
ispunjava opće uvjete za prijam u službu propisane zakonom te poseban uvjet za
raspored na radno mjesto propisane zakonom, Uredbom o klasifikaciji radnih
mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj
74/10 - u daljnjem tekstu: Uredba) i ovim Pravilnikom.
Poseban uvjet za raspored na sva radna mjesta
službenika je položen državni stručni ispit. Osoba bez položenog državnog
stručnog ispita može biti raspoređena pod pretpostavkama propisanim zakonom.
Posebni uvjet za raspored na sva radna mjesta
službenika je certifikat o poznavanju rada na računalu koji se priznaje u
zemljama Europske unije, ECDL - specijalist, (kod rasporeda na neodređeno
vrijeme) i položen vozački ispit »B« kategorije.
Obveza probnog rada utvrđuje se u skladu sa
zakonom.
Članak
8.
Radi stjecanja radnog iskustva i
osposobljavanja za samostalan rad u službu se može primiti vježbenik sukladno
Planu prijma u službu.
Vježbenik se prima u službu na određeno
vrijeme u trajanju vježbeničkog staža.
Vježbenički staž traje 12 mjeseci.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža,
vježbenik ima pravo na plaću u iznosu od 85 % plaće poslova radnog mjesta
najniže složenosti njegove stručne spreme.
Članak
9.
Vježbenik ima mentora koji prati njegov rad.
Mentora imenuje pročelnik upravnog odjela iz
reda službenika istog upravnog odjela koji ima najmanje istu stručnu spremu kao
vježbenik.
Visinu naknade za rad mentora utvrđuje
Općinski načelnik odlukom.
V. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak
10.
Sastavni dio ovog Pravilnika čini
Sistematizacija radnih mjesta u upravnim odjelima, koja sadržava:
- popis radnih mjesta,
- nazivi i opisi poslova radnih mjesta,
- broj izvršitelja,
- klasifikacijski rang,
- približan postotak vremena potreban za
obavljanje pojedinog posla,
- potrebno stručno znanje,
- složenost poslova,
- samostalnost u radu,
- stupanj suradnje s drugim tijelima i
komunikacije sa strankama,
- stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje
odluka opis poslova radnih mjesta,
VI. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak
11.
U upravnom postupku postupa službenik u opisu
poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
Službenik koji vodi postupak ili rješava o
upravnim stvarima mora imati odgovarajuću stručnu spremu, potrebno radno
iskustvo i položen državni stručni ispit.
Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim
stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne
stvari.
Kada je službenik u opisu poslova kojeg je
vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan ili
postoje pravne zapreke za njegovo postupanje ili odnosno radno mjesto nije
popunjeno, za vođenje postupka odnosno rješavanje upravne stvari nadležan je
pročelnik upravnog odjela.
Ako nadležnost za rješavanje pojedine stvari
nije određena zakonom, drugim propisom, ni ovim Pravilnikom, za rješavanje
upravne stvari nadležan je pročelnik upravnog odjela.
VII. POTPISIVANJE AKATA
Članak
12.
Službenik koji izrađuje akt dužan ga je
supotpisati sa lijeve strane sa naznakom »Akt izradio: ime i prezime
službenika«, osim ako zakonom nije drukčije riješeno.
VIII. RADNO VRIJEME I ODNOSI SA STRANKAMA
Članak
13.
Raspored radnog vremena te druga srodna
pitanja određuje Općinski načelnik, nakon savjetovanja sa pročelnicima upravnih
odjela.
Službenici poslove utvrđene ovim Pravilnikom
obavljaju u punom radnom vremenu.
Uredovno vrijeme za prijem stranaka utvrđuje
se na način da se stranke primaju svaki radni dan osim petka i to ponedjeljak,
srijedu i četvrtak u vremenu od 8,30 do 11,00 sati, a utorak u vremenu od 13,00
do 17,00 sati.
Raspored termina za rad sa strankama ističe
se na ulazu u sjedište općinske uprave te na web stranici Općine Viškovo.
Članak
14.
Na zgradi u kojoj djeluje općinska uprava
ističu se nazivi općinskih odjela u skladu s propisima o uredskom poslovanju.
Na vratima službenih prostorija ističu se
osobna imena dužnosnika i službenika te naznaka poslova koje obavljaju.
Članak
15.
Podnošenje prigovora i pritužbi građana
osigurava se putem knjige žalbi koja se nalazi u uredu administrativnog tajnika
te na druge načine određene zakonom ili drugim općim aktom.
IX. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak
16.
Lake povrede službene dužnosti su:
1. učestalo zakašnjavanje na posao ili raniji
odlazak s posla,
2. napuštanje radnih prostorija tijekom
radnog vremena bez odobrenja ili opravdanog razloga,
3. neuredno čuvanje spisa, podataka ili druge
povjerene dokumentacije,
4. neopravdan izostanak s posla jedan dan,
5. neobavješćivanje neposrednog rukovoditelja
o spriječenosti dolaska na rad u roku 24 sata bez opravdanog razloga,
6. zadržavanje u službenim prostorijama nakon
radnog vremena bez odobrenja neposrednog rukovoditelja,
7. nedolično ponašanje u međusobnom ophođenju
i ophođenju sa strankama,
8. osobito blagi slučaj djela koje sadržava
obilježja neke od teških povreda službene dužnosti propisanih u članku 46.
točkama 1., 2., 3., 6. i 11. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi, ako osoba ovlaštena za pokretanje
postupka zbog teške povrede službene dužnosti procijeni da nije svrhovito
pokretati postupak zbog teške povrede službene dužnosti.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
17.
Službenici zatečeni u službi, odnosno u
radnom odnosu u upravnim odjelima na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, bit
će raspoređeni na radna mjesta u skladu s ovim Pravilnikom, u rokovima i na
način propisan zakonom.
Članak
18.
Kandidati za prijam u službu koji ne
ispunjavaju posebni uvjet za raspored na radno mjesto propisan u članku 7.
stavku 3. ovog Pravilnika, a ispunjavaju ostale uvjete za raspored, mogu biti
primljeni u službu uz uvjet da u roku od 12 mjeseci od dana rasporeda steknu
odgovarajući certifikat, u protivnom će se prvog dana nakon isteka roka za
stjecanje certifikata smatrati da odnosni službenik više ne ispunjava uvjete za
raspored na odnosno radno mjesto.
Članak
19.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje
vrijediti Pravilnik o unutarnjem redu (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 37/10).
Članak
20.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom
donošenja, objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a
primjenjuje se od 1. prosinca 2012. godine.
Klasa: 003-05/12-01/05
Ur. broj: 2170-09-03/01-12-1
Viškovo, 30. studenoga 2012.
Općinski
načelnik
Goran
Petrc, prof., v. r.
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***