56.
Temeljem odredbi članka 39. i članka 46.
Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08 ), članka 108. Statuta
Vinodolske općine (»Službene novine PGŽ« broj 40/09) Općinsko vijeće Vinodolske
općine, na svojoj 21. (dvadesetprvoj) redovitoj sjednici održanoj 10. prosinca
2011. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Vinodolske Općine
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njihovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Načelnika, te druga pitanja u
izvršavanju proračuna.
Članak
2.
U Proračunu su iskazani svi prihodi i primici
što pripadaju Općini vinodolskoj, te svi izdaci za izvršavanje programa
Načelnika Općine vinodolske i Upravnog odjela.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva
će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
Članak
4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani ,kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu. Iznos izdataka utvrđeni proračunom smatraju se
maksimalnim svotama, tako da stvarni izdaci Općine u 2012.godini ne smiju prema
ovom Proračunu biti veće od 19.132.054,34 kuna.
Članak
6.
Ukoliko tijekom 2013.godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna, njegovo uravnoteženje,
odnosno preraspodjelu sredstava između korisnika, predložit će se Općinskom
vijeću Općine Vinodolske da donese izmjene i dopune važećeg Proračuna.
Načelnik može odobriti preraspodjelu unutar
pojedinih razdjela na zahtjev Pročelnika upravnog odjela - nositelja sredstava
raspoređenih unutar tog razdjela.
Umanjenje pojedine stavke ne može biti više
od 5%.
Članak
7.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
8.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno na
temelju prethodne suglasnosti Načelnika.
Članak
9.
Pročelnik Upravnog odjela i voditelji pojedinih
odsjeka u okviru svog djelokruga i ovlasti odgovorni su za provedbu Odluke o
izvršavanju proračuna kako za naplatu i ubiranje prihoda iz svoje nadležnosti,
tako i za izvršenje svih izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u
posebnom dijelu proračuna.
Članak
10.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane
izdatke koristit će se sredstva tekuće rezerve.
O korištenje tekuće rezerve odlučuje
načelnik.
Načelnik je obvezno polugodišnje izvijestiti
Općinsko vijeće o korištenje tekuće rezerve.
Članak
11.
Za izvršenje proračuna u cijelosti odgovoran
je načelnik Općine vinodolske.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
12.
Za financijske odnose radi zaduživanja
,pozajmljivanja i oročavanja sredstava Općine ovlašten je Načelnik . Slobodna
novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati
drugim pravnim osobama putem pozajmice, pod uvjetom da to ne ometa redovito
izvršavanje proračunskih izdataka. Novčana sredstva mogu se plasirati samo s
povratom do 31.12.2013. godine.
Članak
13.
Načelnik može otpisati ili djelomično
otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u
nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
14.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Načelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Proračun Općine.
Članak
15.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
16.
Općina se može zadužiti uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi Općinsko
vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade RH.
Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi
najviše 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se
zadužuje, a u iznos ukupne obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene
obveze iz prethodnih godina.
Članak
17.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Općine
kao i ustanova čiji je osnivač Općina smije se zadužiti samo uz suglasnost
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće također može davati jamstva
pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa Načelnik.
V. PRORAČUNSKI KORISNICI
Članak
18.
Korisnici proračunskih sredstava ne mogu
preuzimati obveze na teret proračunskih sredstava iznad svote koja im je
raspoređena u posebnom dijelu proračuna.
Članak
19.
Sredstva za tekuće izdatke korisnika
proračuna isplaćivat će se u skladu sa likvidnim mogućnostima proračuna.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
20.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do
31.12.2012. godine podmirit će se iz namjenskih odobrenih sredstava Proračuna u
2013. godini.
Neutrošena sredstva za kapitalne projekte u
2012 utvrđuju se Godišnjim obračunom proračuna i prenašaju putem Izmjena i
dopuna proračuna u proračun za 2013. godinu.
Članak
21.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u «
Službenim novinama PGŽ«, a primjenjivat će se od 1. siječnja 2013. godine.
Klasa: 021-05/12-01/12
Ur. broj: 2107-03/12-01-12-09
Bribir, 10. prosinca 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednica
Olga
Antonić Dukić, dr. med., v. r.