51.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i
članka 35. Statuta Općine Viškovo (»Službene novine PGŽ« broj 25/09), Općinsko
vijeće Općine Viškovo na 39. sjednici održanoj dana 6. prosinca 2012. godine
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Viškovo
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje sadržaj Proračuna Općine Viškovo za 2013. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun) i njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja Općine
Viškovo (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, proračunsko
računovodstvo i izvještavanje, pojedine ovlasti u izvršavanju Proračuna te
druga pitanja.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun Prihoda i rashoda proračuna sastoji se od prihoda i rashoda prema
ekonomskoj klasifikaciji. U prihodima su iskazani prihodi od poreza, pomoći,
prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i naknada, prihodi od donacija, ostali
prihodi i prihodi od prodaje nefinancijske imovine. U rashodima su iskazani
rashodi za zaposlene, materijalni rashodi, financijski rashodi, subvencije,
pomoći unutar općeg proračuna, naknade građanima i kućanstvima, ostali rashodi
i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i
zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka korisnika
proračunskih sredstava iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se
sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su rashodi Proračuna vezani uz
provođenje investicija, davanje kapitalnih pomoći i donacija za razdoblje od
2013. do 2015. godine, koji su razrađeni po pojedinim programima, po godinama u
kojima će rashodi za programe teretiti proračune i po izvorima financiranja za
cjelovitu izvedbu programa.
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna iskazani su prema
organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj, lokacijskoj i programskoj
proračunskoj klasifikaciji te izvorima financiranja.
Članak 3.
U Računu prihoda i rashoda te Računu financiranja planirani su svi prihodi i
primici te rashodi i izdaci koje općinska tijela i općinski proračunski
korisnici ostvaruju obavljanjem poslova iz svoga djelokruga u skladu s
propisima i drugim aktima.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
3.1. PRIHODI I PRIMICI PRORAČUNA TE UPLATE U PRORAČUN
Članak 4.
Upravna tijela Općine i općinski proračunski korisnici odgovorni su za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti, za
njihovu uplatu u Proračun i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s
namjenama.
Prihodi proračuna i proračunskih korisnika ubiru se i uplaćuju u proračun na
jedinstveni račun riznice u skladu sa zakonom, drugim propisima ili aktima,
neovisno o visini prihoda planiranih u proračunu.
Prihodi i primici uplaćeni u proračun do kraja tekuće godine prihod su
proračuna tekuće godine.
Članak 5.
Namjenski prihodi i primici proračuna i općinskih proračunskih korisnika su
pomoći, donacije, prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene
imovine u vlasništvu Općine i općinskih proračunskih korisnika, naknade s
naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja.
Prihodi i primici iz stavka 1. ovoga članka uplaćuju se u Proračun i koriste
isključivo za namjene utvrđene planom.
Članak 6.
Namjenski prihodi iz članka 5. ove Odluke koji nisu iskorišteni u prethodnoj
godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem opsegu nego što je
iskazano u Proračunu, korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini
stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane ili manje planirane pomoći, donacije i
prihodi za posebne namjene te namjenski primici od zaduživanja mogu se
izvršavati iznad iznosa utvrđenih Proračunom do visine uplaćenih odnosno
prenesenih sredstava, a mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima
i/ili projektima uz prethodnu suglasnost UO za financije, proračun i
gospodarstvo.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se
financijski planovi proračunskih korisnika za tekuću godinu.
Prihodi kojima je namjena utvrđena posebnim zakonskim odredbama mogu se, u
slučaju nedostatka drugih prihoda Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod
uvjetom da se vodi knjigovodstvena evidencija o visini pozajmice i izvršenim
povratima.
Članak 7.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel za proračun, financije i
gospodarstvo na temelju dokumentiranog zahtjeva.
3.2. RASHODI I IZDACI PRORAČUNA TE ISPLATE SREDSTVA IZ PRORAČUNA
Članak 8.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama
u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2013. godine.
Proračunska sredstva se mogu koristiti samo za namjene utvrđene Proračunom i
do visine utvrđene Proračunom.
Općinski proračunski korisnici mogu preuzimati obveze na teret Proračuna
samo za namjene i do visine utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna, odnosno do
visine ostvarenih namjenskih prihoda i primitaka te uz odgovarajuću primjenu
odredbi stavka 2. i 3., članka 6. ove Odluke.
Rashodi proračuna za koje je obveza nastala u 2013. godini rashodi su
proračuna za 2013. godinu, neovisno o plaćanju.
Članak 9.
Sredstva za rashode i izdatke osiguravaju se u Proračunu za:
- programe, projekte i aktivnosti općinskih upravnih i drugih tijela
- općinske proračunske korisnike: Dječji vrtić »Viškovo«, Javna ustanova
Narodna knjižnica i čitaonica »Halubajska zora«, Mjesni odbor Marčelji i Vijeće
srpske nacionalne manjine
- ostale korisnike proračunskih sredstava po pojedinim programima,
projektima i aktivnostima.
Članak 10.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Nalogodavci moraju prije isplate provjeriti i potpisati pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave te odrediti oznake
proračunskih klasifikacija na teret kojih se obveze isplaćuju.
Članak 11.
Nalogodavci za izvršenje stavki iz Posebnog dijela Proračuna temeljem Odluka
Općinskog vijeća i Općinskog načelnika su:
1. Za Razdjel 1 Predstavnička i izvršna tijela, Glava 1, Glava 2, Glava 3:
Općinski načelnik
2. Za Razdjel 2, Glava 1: Ured načelnika - Pročelnica UO Ureda načelnika
3. Za Razdjel 2, Glava 2: Predškolski odgoj i školstvo i Glava 3: Kultura i
sport (izuzev kapitalnih projekata) - Pročelnica UO Ureda načelnika
4. Za Razdjel 2, Glava 4: Socijalna skrb, primarna zdravstvena zaštita i
briga o djeci (izuzev kapitalnih projekata) - Pročelnica UO Ureda načelnika
5. Za Razdjel 3, Glava 1: UO za proračun, financije i gospodarstvo i Glava
2: Gospodarstvo - Pročelnik UO za proračun, financije i gospodarstvo
6. Za Razdjel 4, Glava 1: Prostorno i urbanističko planiranje i Glava 2:
Komunalne djelatnosti, zaštita i unapređenje prirodnog okoliša Glava 3:
Kapitalni projekti i kapitalni projekti u drugim razdjelima - Pročelnica UO za
urbanizam, komunalni sustav i ekologiju.
Članak 12.
Rashodi i izdaci općinskih proračunskih korisnika isplaćuju se s
jedinstvenog računa riznice na temelju naloga proračunskih korisnika i
vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava koje su odgovorne osobe proračunskog
korisnika potpisale i potvrdile pravni temelj i visinu obveze.
Članak 13.
Zaključivanje pisanog ugovora s korisnicima proračunskih sredstava obavezno
je za sredstva koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći iznad
10.000,00 kuna
Ugovorima za subvencije, donacije i pomoći koji se zaključuju temeljem
natječaja o financiranju javnih potreba utvrdit će se dinamika dodjele
sredstava ovisno o visini ukupno odobrenih sredstava. Isplata sredstva iz
prethodnog stavka za sufinanciranje redovne djelatnosti po ugovorima do
10.000,00 kn izvršavat će se u dva navrata (polugodišnje), do 20.000,00 kn u
četiri navrata (kvartalno), a iznad 20.000,00 kn mjesečno, dok će se sredstva
za programske aktivnosti isplaćivati u roku od 8 dana od dana odobrenja
zahtjeva.
Kapitalne donacije iznad iznosa od 50.000,00 kuna isplaćivat će se u roku od
20 dana od dana odobrenja zahtjeva, a do tog iznosa u roku od 8 dana od dana
odobrenja zahtjeva.
Kapitalne donacije iznad iznosa od 50.000,00 kuna mogu se u prvom
polugodištu isplatiti do visine od 50%.
Ugovorima će se utvrditi i obveze korisnika proračunskih sredstva za
namjensko trošenje sredstava, za pravodobno dostavljanje izvještaja nadležnim
upravnim tijelima i za realizaciju ugovorenog programa.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je i za sve nabave roba, usluga i
ustupanje radova od iznosa za koji je obvezna primjena Zakona o javnoj nabavi.
Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Članak 14.
Aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće
godine, a nisu izvršeni do visine utvrđene proračunom, mogu se do iznosa
neutrošenih sredstava izvršavati u sljedećoj godini uz suglasnost UO za
financije, proračun i gospodarstvo.
Članak 15.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva, ili za
namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dovoljna
sredstva, koristit će se sredstva proračunske zalihe do iznosa od 100.000,00
kn.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik obvezan je svaki mjesec izvijestiti Općinsko vijeće o
korištenju proračunske zalihe te uz polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna.
IV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 16.
Ako tijekom proračunske godine dođe do znatnije neusklađenosti u
ostvarivanju planiranih prihoda i/ili primitaka te rashoda i/ili izdataka
Proračun se mora uravnotežiti izmjenama i dopunama Proračuna prema postupku za donošenje
proračuna.
Članak 17.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar proračunskih
stavaka, a najviše do 10% rashoda i izdataka planiranih na proračunskoj stavci
koja se umanjuje.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava između Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja za proračunske stavke rashoda i
izdataka koji se financiraju iz namjenskih sredstava za razvoj komunalnih
djelatnosti koja komunalna društava u suvlasništvu Općine ostvaruju u cijeni
komunalnih usluga, ovisno o visini ostvarenih izvora iz kojih se troše.
Općinski načelnik izvješćuje Općinsko vijeće o odobrenoj preraspodjeli
sredstava uz polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna.
V. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 18.
Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% prihoda Proračuna bez
primitaka ostvare
nih u 2012. godini, ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina
i pokretnina planirano u Proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima.
Članak 19.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Općinski
načelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročiti kod poslovne banke poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti. Ugovor o oročavanju sklapa Općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja slobodnim novčanim sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se plasirati samo s povratom
do 31. prosinca 2013. godine.
Članak 20.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s propisima i uz
primjereno osiguranje duga te s pripadajućim kamatama i troškovima postupka,
odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga ako se time bitno
poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga.
Općinski načelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili djelomično
otpisati potraživanje.
Odredbe ovog članka ne odnose se na dugove po osnovi javnih davanja.
VI. ZADUŽIVANJE
Članak 21.
Očekivano zaduženje Općine Viškovo početkom 2013. godine će iznositi
8.483.708,33 kuna.
U 2013. godini Općina će se zadužiti u iznosu od 13.500.000 kn i to za:
1. izgradnju dječjeg vrtića u iznosu od 80.000 kuna
2. izgradnju i uređenje objekata kulture i zaštitu povijesnih objekata u
iznosu od 127.000 kuna
3. ulaganja za izgradnju i opremanje Interpretacijskog centra Ronjgi u
iznosu od 1.970.000 kuna
4. izgradnju i uređenje školskih objekata u iznosu od 750.000 kuna
5. izgradnju i uređenje sportskih objekata u iznosu od 84.000 kuna
6. kapitalna ulaganja za zdravstvene objekte u iznosu od 35.000 kuna
7. otkup zemljišta za buduće projekte u iznosu od 7.000.000 kuna
8. izgradnju i rekonstrukciju cesta u iznosu od 1.622.250 kuna
9. mjesna groblja u iznosu od 1.084.750 kuna
10. uređenje novih javnih površina (zelene površine i ostalo) 747.000 kuna
Ukupni očekivani iznos duga na kraju 2013. godine iznosit će 19.783.708,29
kuna.
Općinski proračunski korisnici se mogu zaduživati samo uz suglasnost Općine
sukladno zakonskim propisima.
VII. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I IZVJEŠTAVANJE
Članak 22.
Proračun i općinski proračunski korisnici primjenjuju proračunsko
računovodstvo.
Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se uz primjenu modificiranog
računovodstvenog načela nastanka događaja.
Primici i izdaci proračuna iskazuju se po načelu novčanog tijeka.
Proračunsko računovodstvo za proračun i općinske proračunske korisnike vodi
Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo u jedinstvenom
informacijsko-informatičkom sustavu riznice.
Članak 23.
Kontrolu postupaka u planiranju i izvršavanju proračuna, praćenje primjene
proračunskog računovodstva te poslove proračunskog financijskog izvješćivanja
obavljat će Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo.
Članak 24.
Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo podnosi Općinskom
načelniku mjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, a Općinski načelnik podnosi
Općinskom vijeću polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u
skladu s odredbama propisa o proračunskom izvješćivanju.
Općinski proračunski korisnici dužni su nadležnom upravnom odjelu i Upravnom
odjelu za proračun, financije i gospodarstvo dostaviti propisana financijska
izvješća i izvještaje o realizaciji programa rada u rokovima propisanim za
financijsko izvješćivanje.
Ostali korisnici proračunskih sredstava dužni su nadležnom upravnom odjelu
dostaviti polugodišnje i godišnje izvještaje o realizaciji programa i utrošenim
proračunskim sredstvima s obrazloženjima.
Oblik i sadržaj izvještaja ostalih korisnika proračunskih sredstava te
rokovi njihovog podnošenja utvrdit će se odlukom Općinskog načelnika.
Općinski proračunski korisnici i drugi korisnici proračunskih sredstava
obvezni su nadležnim upravnim odjelima dati sve dodatne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih zatraže.
VIII. ODGOVORNOST I OBVEZE U IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
Članak 25.
Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno planiranje i
izvršavanje proračuna.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje
u sljedećim godinama odobrava Općinski načelnik.
Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo Općine Viškovo prati
izvršavanje Proračuna i o tome izvještava Općinskog načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti Općinski načelnik te pročelnici Upravnih
odjela, odgovorni su za provedbu Odluke o izvršavanju proračuna, za potpunu i
pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za izvršavanje
rashoda i izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u Posebnom dijelu
Proračuna u okviru pripadajućeg razdjela.
Članak 26.
Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo dužan je u roku od osam
dana od stupanja na snagu Proračuna izvijestiti upravne odjele koji su određeni
kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna o odobrenim sredstvima u
Proračunu, a oni su, u daljnjem roku od osam dana, dužni izvijestiti o istom
sve krajnje korisnike.
Općinski proračunski korisnici dužni su Upravnom odjelu za proračun,
financije i gospodarstvo u roku od 15 dana od primitka obavijesti iz 1. stavka
ovog članka, dostaviti svoje financijske planove za proračunsku godinu,
usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu te mjesečne financijske planove u
skladu s planiranim dospijećem obveza.
Tijekom godine mjesečni financijski planovi mogu se mijenjati u skladu s
promjenama u dospijeću obveza, odobrenim preraspodjelama te izmjenama i
dopunama proračuna.
Članak 27.
Radi pravodobnog obračunavanja i isplate proračunskih sredstava u 2013.
godini za plaće i druge rashode za zaposlene, općinski proračunski korisnici
dužni su nadležnim Upravnim odjelima Općine dostaviti rješenja o zasnivanju,
odnosno prestanku radnog odnosa radnika, rješenja o plaćama te rješenja, odnosno
naloge o drugim pravima stečenim temeljem radnog odnosa.
Rješenja iz stavka 1. ovog članka općinski proračunski korisnici dužni su
nadležnim Upravnim odjelima Općine dostaviti u roku od tri dana od dana
zasnivanja, odnosno prestanka radnog odnosa ili stjecanja drugih prava tijekom
2013. godine.
Za zaposlene koji su u radnom odnosu na dan 1. siječnja 2013. godine,
općinski proračunski korisnici dužni su nadležnim Upravnim odjelima Općine
dostaviti rješenja iz stavka 1. ovog članka najkasnije do 5. siječnja 2013.
godine.
Ugovore temeljem kojih se isplaćuju primici po osnovi drugog dohotka,
općinski proračunski korisnici dužni su nadležnim Upravnim odjelima Općine
dostaviti u roku od tri dana od dana zaključivanja.
Općinski proračunski korisnici dužni su nadležnim Upravnim odjelima Općine
dostaviti sve akte temeljem kojih se isplaćuju plaće i ostala materijalna prava
zaposlenih do 5. siječnja 2013. godine.
Članak 28.
Upravni odjeli Općine i općinski proračunski korisnici obvezni su provoditi
postupke nabave roba, usluga i ustupanja radova sukladno zakonskim propisima.
Plan nabave Općine Viškovo za 2013. godinu donosi Općinski načelnik, dok
planove nabave proračunskih korisnika donose čelnici proračunskih korisnika
sukladno zakonskim propisima.
Članak 29.
Ako se tijekom izvršavanja Proračuna utvrdi da su proračunska sredstva
nepravilno korištena, korisniku će se umanjiti sredstva u visini nenamjenskog
korištenja sredstava, ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava na
stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena, ili će se zahtijevati
povrat proračunskih sredstava.
Odluku o umanjenju, obustavi ili povratu proračunskih sredstava iz stavka 1.
ovog članka, donijet će Općinski načelnik.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2013. godine.
Klasa: 021-04/12-01/12
Ur. broj: 2170-09-03/01-12-12
Viškovo, 6. prosinca 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Igor Rubeša, ing., v. r.