10.
Na temelju članka 3. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 36/95, 70/97, 128/ 99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni
tekst, 82/04, 110/04, 178/04 i 49/11), članka 109. Zakona o cestama (»Narodne
novine« broj 84/11) te članka 32. Statuta Općine Lopar (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 27/09 i 35/09) Općinsko vijeće Općine Lopar,
na sjednici održanoj dana 25. travnja 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o nerazvrstanim cestama
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje korištenje, upravljanje, održavanje, građenje,
rekonstrukcija, zaštita, financiranje te poslovi nadzora na nerazvrstanim
cestama na području Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Općina).
Članak 2.
Nerazvrstana cesta je javna prometna površina koja se koristi za promet
prema bilo kojoj osnovi i koja je pristupačna većem broju raznih korisnika, a
nije razvrstana u javnu cestu u smislu posebnog propisa.
Mrežu nerazvrstanih cesta na području Općine čine: ulice, seoske ceste,
seoski i poljski putevi ili ceste koje spajaju dva zaseoka a nisu razvrstane po
posebnim propisima, te druge nerazvrstane javne prometne površine na kojima se
odvija promet, a upisane su u registar nerazvrstanih cesta.
Nerazvrstane ceste koriste se na način koji omogućuje uredno odvijanje
prometa, ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu i ne oštećuje cestu.
Članak 3.
Ulicom, u smislu ove odluke, smatra se izgrađena cestovna površina u
naselju, a koja nije razvrstana u javnu cestu.
Seoskom cestom ili putom, u smislu ove odluke, smatra se izgrađena površina
što prolazi kroz selo ili povezuje dva ili više zaseoka, zaseoke s javnim
cestama i koja nije razvrstana u javnu cestu.
Poljski put je površina koja se koristi za pristup poljoprivrednom i šumskom
zemljištu i pristupačan je većem broju raznih korisnika po bilo kojoj osnovi.
Drugim nerazvrstanim javnim prometnim površinama, u smislu ove Odluke,
smatraju se površine za promet u mirovanju - parkirališta, pješačke staze,
pješački trgovi, javna stubišta, pristupne ceste do industrijskih i drugih
objekata što se koriste za javni promet i slično.
Članak 4.
Poslove korištenja, održavanja, zaštite, rekonstrukcije, izgradnje i nadzora
nad nerazvrstanim cestama obavlja Općina Lopar.
Jedinstveni upravni odjel sustavno prati stanje na nerazvrstanim cestama,
odobrava, predlaže i provodi mjere koje unapređuju sustav prometne
infrastrukture te vodi odgovarajuću evidenciju nerazvrstanih cesta.
Članak 5.
Nerazvrstanu cestu čine:
-donji i gornji stroj (trup);
-cestovni građevinski objekti (propusti, podvožnjaci, pješački prolazi,
potporni i obložni zidovi);
-pješačke i biciklističke staze;
-nogostup;
-zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste
širine prema projektu ceste, a najmanje jedan metar (1 m) računajući od crte
koja spaja krajnje točke poprečnog presjeka ceste;
-priključci i sve prometne i druge površine na pripadajućem cestovnom
zemljištu;
-sustav za odvodnju oborinske vode;
-prometna signalizacija (vertikalna, horizontalna i svjetlosna);
-odvodni jarci, rigoli, drenaže i sl.;
-oprema (odbojnici, zaštitne ograde, telekomunikacijski uređaji i sl.);
-zračni prostor iznad kolnika u visini od 7 m;
-javna rasvjeta u funkciji prometa.
Članak 6.
Radovi na održavanju, rekonstrukciji i izgradnji nerazvrstanih cesta s
područja Općine uređuju se u skladu s Zakonom o komunalnom gospodarstvu i
Odlukom o načinu obavljanja komunalnih djelatnosti.
Radove na održavanju uređenih zelenih površina koje pripadaju nerazvrstanoj
cesti, na uklanjanju snijega i leda s kolnih i pješačkih površina te na
održavanju građevina za odvodnju ceste (zatvoreni sustav odvodnje oborinskih
voda) obavljaju pravne odnosno fizičke osobe kojima je to povjereno u skladu sa
Zakonom o komunalnom gospodarstvu i Odlukom o načinu obavljanja komunalnih
djelatnosti.
II. ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA I JAVNO-PROMETNIH POVRŠINA
Članak 7.
Nerazvrstane ceste se održavaju na temelju godišnjeg Programa održavanja
komunalne infrastrukture kojeg donosi Općinskoo vijeće, na način da se na njima
može obavljati trajan, siguran i nesmetan promet, bez opasnosti za osobe i
imovinu.
Članak 8.
Radovi na održavanju nerazvrstanih cesta su:
-Radovi redovnog održavanja koji obuhvaćaju i zimsku službu,
-Radovi pojačanog održavanja cesta i cestovnih objekata.
REDOVNO ODRŽAVANJE
Članak 9.
Radovi redovnog održavanja nerazvrstanih cesta, u smislu ove odluke, su
radovi koji obuhvaćaju skup mjera i aktivnosti koje se obavljaju tijekom godine
na nerazvrstanim cestama i javno-prometnim površinama, uključujući sve objekte
i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti tih
površina i sigurnosti prometa na njima.
Za održavanje ceste upotrebljava se u pravilu ista vrsta materijala od kojeg
je cesta izgrađena.
Revizijska okna i poklopce revizijskih okana svih komunalnih i drugih
instalacija i uređaja ugrađenih u cestovnu građevinu nerazvrstane ceste ili
javno-prometne površine dužan je održavati vlasnik tih instalacija i uređaja.
Poslovi redovnog održavanja na nerazvrstanim cestama su:
-ophodnja i redovno praćenje stanja nerazvrstanih cesta,
-mjestimični popravci završnog sloja kolničke konstrukcije izgrađenog od
asfalta, betona, betonskih elemenata, kamena, te nosivog sloja kolničke
konstrukcije i posteljice; izrada asfaltnog tepiha;
-mjestimični popravci dijelova cestovne građevine;
-čišćenje tj. uklanjanje odronjenih i drugih materijala sa prometnih
površina, bankina, rigola i jaraka;
-manji popravci elemenata cestovnih objekata;
-zamjena, obnavljanje, popravljanje vertikalne i horizontalne signalizacije;
-čišćenje, zamjena i manji popravci otvorenog sustava za oborinsku odvodnju;
-zaštita pokosa nasipa, usjeka i zasjeka;
-uništavanje nepoželjne vegetacije (košenja trave na zemljištu što pripada
ulici i drugoj nerazvrstanoj javnoj površini te uklanjanje granja, grmlja i
drugog raslinja iz profila ceste);
-održavanje prohodnosti u zimskim uvjetima (zimska služba);
-uklanjanje snijega i leda;
-drugi slični radovi.
Članak 10.
Popravci udarnih jama, oštećenja i drugih izrazito opasnih mjesta na
nerazvrstanoj cesti i javno-prometnoj površini moraju se obaviti u najkraćem
roku uporabom materijala koji kvalitetom odgovara prometno-tehničkim
karakteristikama nerazvrstane ceste i javno-prometne površine.
Ako popravak nerazvrstane ceste i javno-prometne površine nije moguće
izvesti uporabom materijala iz stavka 1. ovoga članka, nerazvrstana cesta i
javno-prometna površina mora se privremeno popraviti drugim materijalom, dok se
ne steknu uvjeti za izvođenje radova u smislu stavka 1. ovoga članka.
Članak 11.
Održavanje nerazvrstanih cesta u zimskim uvjetima (u daljnjem tekstu: zimska
služba), obuhvaća radove neophodne za održavanje prohodnosti nerazvrstanih
cesta te sigurnosti odvijanja prometa.
Nerazvrstana cesta, u smislu ove Odluke, smatra se prohodnom kada je
radovima na uklanjanju snijega omogućeno prometovanje vozila uz upotrebu zimske
opreme.
Članak 12.
Radi provedbe zimske službe, načelnik Općine donosi Operativni program
održavanja nerazvrstanih cesta u zimskom razdoblju, od 15. listopada tekuće
godine do 15. travnja naredne godine (u daljnjem tekstu: Operativni program),
uz moguće prilagodbe stvarnom stanju.
Članak 13.
Operativni program iz članka 12. ove Odluke sadrži:
-izvršitelje zimske službe po lokacijama,
-potreban broj ljudstva, mehanizacije i materijala za posipavanje i njihov
razmještaj, redoslijed i prioritet izvođenja radova,
-dinamiku provođenja pojedinih aktivnosti,
-nadzor i kontrolu provođenja zimske službe,
-procjenu troškova zimske službe.
Članak 14.
Pod radovima održavanja nerazvrstanih cesta u zimskim uvjetima razumijevaju
se:
-pripremni radovi prije nastupanja zimskih uvjeta,
-čišćenje snijega s kolnika i pločnika te održavanje prometne signalizacije
sukladno programu,
-uklanjanje posutog pijeska,
-osiguravanje odvodnje kolnika,
-uklanjanje vozila s kolnika ceste,
-postavljanje posebne prometne signalizacije u slučajevima posebnog režima
promet ili zatvaranja dijela ceste.
POJAČANO ODRŽAVANJE
Članak 15.
Pojačano održavanje nerazvrstanih cesta obuhvaća radove kojima je osnovni
cilj sačuvati prvobitno stanje nerazvrstane ceste s njenim prometnim
elementima, te radove na korekcijama elemenata ceste u smislu poboljšanja
odvijanja prometa.
Pojačano održavanje obuhvaća radnje:
-obnavljanje, zamjena i ojačanje donjeg stroja kolnika i kolničke
konstrukcije većeg opsega,
-dogradnja nogostupa, parkirnih mjesta i sl.,
-obnavljanje i zamjena objekata i uređaja za oborinsku odvodnju,
-obnavljanje i zamjena završnog sloja kolničke konstrukcije većeg opsega,
-sanacija odrona, potpornih i obložnih zidova i klizišta,
-zamjena i veći popravak dijelova cestovne građevine (podvožnjak, propust,
pothodnik i sl.),
-ublažavanje nagiba pokosa i ostali radovi na zaštiti kosina od erozije,
-dopuna prometne signalizacije, uređaja i opreme ceste kojima se mijenja
osnova postojeće regulacije prometa,
-korekcija prometno-tehničkih elemenata i manja proširenja u svrhu povećanja
sigurnosti i propusne moći.
Članak 16.
Radovi u okviru pojačanog održavanja izvode se na temelju odgovarajuće
tehničke dokumentacije.
Članak 17.
Komunalne instalacije te revizijska okna i poklopce komunalnih instalacija
ugrađenih u trup nerazvrstane ceste dužni su održavati vlasnici ili korisnici
tih instalacija.
Ako uslijed neodržavanja ili lošeg održavanja revizijskog okna i poklopca
revizijskog okna komunalnih instalacija nastupi šteta sudionicima u prometu, za
nastalu štetu odgovorni su vlasnici ili korisnici tih instalacija.
III. GRAĐENJE I REKONSTRUKCIJA NERAZVRSTANIH CESTA I JAVNO-PROMETNIH
POVRŠINA
Članak 18.
Građenje i rekonstrukcija nerazvrstanih cesta obavlja se sukladno godišnjem
Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture kojeg donosi
Općinsko vijeće, a na temelju tehničke dokumentacije, propisa o gradnji i
prostornih planova.
Prije izdavanja odgovarajuće dozvole za građenje i rekonstrukciju
nerazvrstane ceste i javno-prometne površine te građenje odnosno rekonstrukciju
komunalnih i drugih instalacija i uređaja unutar građevine ceste i
javno-prometne površine kao i izgradnju priključaka ili prilaza na nerazvrstanu
cestu ili javnu površinu posebne i suglasnost izdaje Jedinstveni upravni odjel.
Članak 19.
Poslovi građenja i rekonstrukcije nerazvrstanih cesta u smislu ove Odluke
obuhvaćaju:
-građevinsko i drugo projektiranje s istražnim radovima,
-projektiranje opreme, pratećih objekata, prometne signalizacije i drugo
projektiranje,
-stručnu ocjenu studija i projekata,
-otkup zemljišta i objekata,
-izmještanje komunalne i druge infrastrukture,
-ustupanje radova građenja,
-organizaciju stručnog nadzora i kontrole ugrađenih materijala i izvedenih
radova,
-organizaciju tehničkog pregleda i primopredaje nerazvrstane ceste na
korištenje i održavanje.
Članak 20.
Nerazvrstana se cesta mora projektirati, graditi ili rekonstruirati u skladu
s važećim prostornim planovima.
Članak 21.
Ako se prilikom građenja ili rekonstrukcije nerazvrstane ceste i
javno-prometne površine predviđa i građenje ili rekonstrukcija komunalnih i
drugih instalacija i uređaja, unutar građevine nerazvrstane ceste i
javno-prometne površine, tehnička dokumentacija mora obuhvatiti i te
instalacije i uređaje.
Troškove izrade tehničke dokumentacije te troškove građenja ili
rekonstrukcije instalacija i uređaja iz st. 1. ovog članka snosi investitor
odnosno vlasnik tih instalacija i uređaja.
Članak 22.
Građenje ili rekonstrukcija priključka ili prilaza na nerazvrstanu cestu ili
javno-prometnu površinu obavlja se na temelju tehničke dokumentacije, sukladno
pozitivnim propisima te suglasnosti Općine.
Priključkom i prilazom na nerazvrstanu cestu ili javno- prometnu površinu, u
smislu ove Odluke, smatra se spoj nerazvrstane ceste ili javno-prometne
površine i svih površina s kojih se vozila izravno uključuju u promet na
nerazvrstanu cestu ili javno-prometnu površinu.
Raskrižje javne i nerazvrstane ceste odnosno nerazvrstanih cesta međusobno,
u smislu ove Odluke, ne smatra se priključkom i prilazom.
Oborinske vode priključaka ne smiju se ispuštati na nerazvrstanu cestu ili
javno-prometnu površinu.
Troškove izgradnje priključaka i prilaza snosi investitor.
IV. MJERE ZAŠTITE NERAZVRSTANIH CESTA I JAVNO-PROMETNIH POVRŠINA
Članak 23.
U blizini križanja dviju nerazvrstanih cesta u razini, ili na unutarnjim
stranama cestovnog zavoja, ne smije se saditi drveće, grmlje ili visoke poljske
kulture, postavljati naprave, ograde ili drugi predmeti koji onemogućuju
preglednost na cesti (trokut preglednosti).
Vlasnik ili ovlaštenik zemljišta uz nerazvrstanu cestu i javno-prometnu
površinu dužan je na zahtjev Općine ukloniti drveće, grmlje, naprave, ograde
ili druge predmete iz trokuta preglednosti i iz slobodnog profila nerazvrstane
ceste odnosno javno-prometne površine.
Članak 24.
Zabranjeno je poduzimati bilo kakve radove ili radnje na nerazvrstanoj cesti
i javno-prometnoj površini, bez suglasnosti Općine, ako bi ti radovi ili radnje
mogli oštetiti nerazvrstanu cestu i javno-prometnu površinu, te ugroziti ili
ometati promet na njima.
Pravna ili fizička osoba dužna je pisanim zahtjevom zatražiti prethodnu
suglasnost Općine za:
1. zauzimanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine radi uređenja
gradilišta, izvođenja građevinskih i drugih radova, odlaganja materijala radi
gradnje i slično,
2. prekopavanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine radi popravka,
prelaganja ili ugradnje komunalnih i drugih instalacija i uređaja, te radi
priključenja na instalacije i uređaje,
3. izvanredni prijevoz odnosno prekomjerno opterećivanje nerazvrstane ceste.
Uz zahtjev za izdavanje suglasnosti za izvođenje radova na nerazvrstanim
cestama koji zahtijevaju preregulaciju prometa (zatvaranje prometnice u
cijelosti, promjena smjerova kretanja i sl.) potrebno je priložiti prometno
rješenje.
Članak 25.
Za izvođenje radova na objektima uz nerazvrstanu cestu izvoditelj radova
mora osigurati odvijanje pješačkog prometa na siguran načina.
S ulične strane gradilište mora biti ograđeno i osigurano tako da se
spriječi ispadanje materijala i širenje prašine, te moraju biti poduzete sve
mjere da se ne ugrozi sigurnost ljudi i imovine na nerazvrstanim cestama.
Za sve eventualne štete nastale uslijed aktivnosti iz st. 1. ovog članka
odgovoran je investitor radova.
Članak 26.
Za zauzimanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine radi uređenja
gradilišta, izvođenja građevinskih i drugih radova, odlaganja materijala radi
gradnje i slično, plaća se naknada.
Visinu naknade za zauzimanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine
utvrđuje Načelnik Općine posebnom Odlukom.
Članak 27.
Za prekopavanje nerazvrstanih cesta i javno-prometnih površina radi
izvođenja radova na popravcima, prelaganju ili ugradnji komunalnih i drugih
instalacija i uređaja te radi priključenja na te instalacije i uređaje, plaća
se naknada.
Visinu naknade iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje posebnom odlukom načelnik
Općine.
Članak 28.
Suglasnost za prekopavanje nerazvrstanih cesta i javno- prometnih površina,
sadrži: mjesto i vrijeme izvođenja
radova, privremenu regulaciju prometa, uvjete izvođenja
radova i sanacije u skladu s pravilima struke, mjere zaštite sudionika u
prometu i druge bitne elemente koji utječu na sigurnost prometa i stabilnost
građevina u blizini mjesta prekopavanja.
Vrijeme izvođenja prekopavanja utvrđuje se, u pravilu, kao vrijeme u kojem
će izvođenje radova u što manjoj mjeri otežati odvijanje i protočnost prometa.
Članak 29.
Za vrijeme izvođenja radova na nerazvrstanoj cesti i javno-prometnoj
površini investitor je dužan osigurati pješački promet i promet vozila uz
poduzimanje svih mjera sigurnosti (signalizacija, fizičke prepreke i privremeno
prekrivanje građevinskih jama i sl.) sukladno pozitivnim propisima.
Prometne znakove za privremenu regulaciju prometa, kao i sve prateće
osiguranje otvorenih građevinskih jama (signalizacija, fizičke prepreke i
privremeno prekrivanje) postavlja i uklanja investitor, na osnovu usvojenog
prometnog rješenja.
Po završetku radova investitor je dužan odmah izvijestiti Općinu, a
nerazvrstanu cestu odnosno javno-prometnu površinu dužan je, bez odlaganja,
dovesti u prvobitno stanje.
Općina brine da radovi tijekom sanacije budu izvedeni u skladu s pravilima
struke.
Investitor je dužan najmanje tri dana prije početka radova na prekopavanju
izvijestiti Općinu i druge subjekte određene u suglasnosti iz stavka 1. ovog
članka o danu početka izvođenja radova.
Članak 30.
Investitor jamči za kvalitetu izvršene sanacije prekopane nerazvrstane ceste
i javno-prometne površine za razdoblje od najmanje dvije godine.
Po dovršetku radova investitor je dužan zatražiti pregled nerazvrstane
ceste. Pregled obavlja komunalni redar. O izvršenom pregledu sastavlja se
zapisnik. Investitor je dužan utvrđene nedostatke ukloniti u zadanom roku.
Općina vodi evidenciju o danim suglasnostima za prekopavanje nerazvrstane
ceste i javno-prometne površine.
Općina prati stanje kvalitete sanirane nerazvrstane ceste i javno-prometne
površine tijekom cijelog razdoblja jamstvenog roka iz stavka 1. ovoga članka.
Ako Općina utvrdi da sanacija nije izvršena kvalitetno, zahtijevat će od
investitora da ponovno izvrši sanaciju ili da nadoknadi štetu.
Članak 31.
Iznimno od odredbe članka 24. stavka 2. podstavka 2. ove Odluke, u hitnim
slučajevima radi otklanjanja kvarova, većih šteta i opasnosti po život ljudi i
imovine, prekopavanju nerazvrstanih cesta i javno-prometnih površina može se
pristupiti bez prethodne suglasnosti Općine, uz obvezu investitora da poduzme
sve potrebne radnje za sigurno odvijanje prometa.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka investitor je dužan odmah usmeno
izvijestiti Općinu, a najkasnije u roku od jednog dana od početka izvođenja
radova podnijeti zahtjev za izdavanje suglasnosti.
Investitor je dužan odmah po otklanjanju kvara, izvesti radove na sanaciji
građevine nerazvrstane ceste i javno- prometne površine.
Odredbe članka 30. ove Odluke u cijelosti se primjenjuju na hitne slučajeve
iz ovog članka.
Članak 32.
Ako je radi prekopavanja ili zauzimanja nerazvrstane ceste došlo do
oštećenja preko 2/3 širine kolnika ili nogostupa investitor je dužan sanirati
nogostup ili kolnik u cijeloj širini.
Članak 33.
Novoizgrađenu ili rekonstruiranu nerazvrstanu cestu i javno-prometnu
površinu zabranjeno je prekopavati najmanje pet godina, računajući od dana
izvedbe završnog sloja ceste ili javno-prometne površine (asfaltiranja).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka Općina može u naročito opravdanim
slučajevima odobriti prekopavanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine
i prije isteka roka od pet godina, pod uvjetom da investitor obnovi cijelu
kolničku konstrukciju nerazvrstane ceste odnosno parter javno-prometne
površine. Detaljni uvjeti sanacije propisuju se u Suglasnosti izdanoj od strane
Općine.
Članak 34.
Za sve štete koje nastanu pravnim ili fizičkim osobama uslijed izvođenja
radova na nerazvrstanim cestama i javno-prometnim površinama i njihovim
zauzimanjem, odgovara investitor.
Članak 35.
Ako se na nerazvrstanoj cesti i javno-prometnoj površini izvode ili izvedu
radovi ili radnje koji mogu oštetiti nerazvrstanu cestu i javno-prometnu
površinu ili ugroziti sigurnost prometa na njima, investitor je dužan po nalogu
Općine poduzeti sve mjere za otklanjanje opasnosti za oštećenje nerazvrstane
ceste i javno-prometne površine i sigurnosti prometa na njima.
U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, Općina je ovlaštena obustaviti
radove i/ili naložiti plaćanje troškova oštećenja.
Ukoliko investitor ne poduzme mjere iz. st. 1. ovog članka iste će poduzeti
Općina na teret investitora.
Članak 36.
Građenje ili rekonstrukcija priključka ili prilaza na nerazvrstanu cestu ili
javni-prometnu površinu obavlja se na temelju tehničke dokumentacije, sukladno
pozitivnim propisima i posebnim uvjetima gradnje ili suglasnosti Općine.
Priključkom ili prilazom na nerazvrstanu cestu ili javno prometnu površinu
smatra se spoj nerazvrstane ceste ili javno-prometne površine i svih površina s
kojih se vozila izravno uključuju u promet na nerazvrstanu cestu ili
javno-prometnu površinu.
Oborinske vode priključaka ne smiju se ispuštati na nerazvrstanu cestu ili
javno-prometnu površinu.
Troškove izgradnje priključka i prilaza snosi investitor.
Članak 37.
Pravne ili fizičke osobe koje vrše prijevoz vozilima koja, prazna ili
zajedno s teretom, svojom masom prelaze dozvoljenu masu, odnosno granice
dozvoljenog opterećenja na nerazvrstanim cestama (izvanredni prijevoz) dužne su
ishoditi dozvolu za izvanredni prijevoz.
Dozvoljena ukupna masa, odnosno dozvoljeno opterećenje pojedine nerazvrstane
ceste određuje se Odlukom o uređenju prometa u skladu s propisima o uređenju
prometa.
Dozvolu za izvanredni prijevoz izdaje Općina na temelju uvjeta i kriterija
koje utvrđuje Načelnik posebnom Odlukom.
Dozvolom za izvanredni prijevoz utvrđuju se način i uvjeti obavljanja
izvanrednog prijevoza.
Troškove izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz, troškove poduzimanja
posebnih mjera osiguranja izvanrednog prijevoza i naknadu za izvanredni
prijevoz plaća podnositelj zahtjeva.
Visinu naknade za izvanredni prijevoz utvrđuje načelnik.
Članak 38.
Kontrolu ukupne dozvoljene mase na nerazvrstanim cestama, obavlja ovlaštena
službena osoba i komunalni redar.
Članak 39.
Sportske priredbe i druge manifestacije na nerazvrstanim cestama i na
javno-prometnim površinama mogu se održavati pod uvjetom i na način utvrđenim
posebnim zakonom ili odlukom Općine.
Članak 40.
Radi zaštite nerazvrstanih cesta osobito je zabranjeno:
-privremeno ili stalno zauzimati cestu ili cestovno zemljište bez
suglasnosti nadležnog upravnog tijela Općine Lopar,
-izvoditi bilo kakve radove koji se ne obavljaju radi održavanja,
rekonstrukcije, izgradnje ili zaštite ceste, bez suglasnosti nadležnog upravnog
tijela Općine Lopar,
-uklanjati, premještati, zaklanjati ili oštećivati prometne znakove na
nerazvrstanim cestama,
-dovoditi na cestovno zemljište oborinske vode, otpadne vode ili druge
tekućine,
-vući po cesti predmete kojima se oštećuje cesta,
-izlijevati na cestu motorno ulje i druge masne tvari,
-nanositi na cestu blato,
-dolaziti ili silaziti s ceste izvan izgrađenog prilaza na nerazvrstanu
cestu,
-voziti traktore i druga vozila s lancima,
-voziti građevinske strojeve sa metalnim gusjenicama,
-puštati domaće životinje na cestu, kosine nasipa i usjeka uz cestu,
–paliti travu, korov, građu ili drugi materijal u zaštitnom pojasu
nerazvrstane ceste ili u njegovoj neposrednoj blizini,
–neovlašteno postavljati zapreke, odnosno priječiti odvijanje prometa na
nerazvrstanoj cesti i javno-prometnoj površini,
–graditi objekte unutar zaštitnog pojasa nerazvrstane ceste,
-izvoditi radove na zaštitnom pojasu ili zgradama pored ceste koji bi mogli
oštećivati cestu ili ugroziti sigurnost prometa bez suglasnosti Grada,
-parkirati vozilo izvan za to određenih površina,
-svako drugo interveniranje u površinu nerazvrstane ceste. bez suglasnosti
Općine,
-prekomjerno opterećivati bez dozvole.
Članak 41.
Vlasnici, ovlaštenici zemljišta koje graniči s nerazvrstanim cestama dužni
su:
-uklanjati nanose zemlje i šljunka s nerazvrstane ceste nanesenog s površine
vlasnika ili ovlaštenika,
-uređivati, održavati i po potrebi uklanjati živice, grmlje, drveće i drugo
raslinje koje sprječava preglednost, prozračivanje, sušenje ceste, te nesmetano
korištenje,
-kositi travu i uređivati, održavati i čistiti zelene i pješačke površine u
njihovom vlasništvu uz nerazvrstane ceste.
Članak 42.
Na nerazvrstanim cestama koje su kao dobro u općoj uporabi upisane prema
zemljišnoknjižnim, odnosno katastarskim podacima, ne mogu se stjecati imovinska
prava.
Na zemljištu nerazvrstanih cesta koje su prostornim planom predviđene za
drugu namjenu u skladu s propisima o prostornom uređenju, a u naravi se ne
koriste kao javni putovi, može se ukinuti svojstvo javnog dobra u općoj
uporabi.
Odluku o ukidanju svojstva javnog dobra u općoj uporabi u slučaju iz
prethodnog stavka donosi Općinsko vijeće.
Općina je dužna putem nadležnih tijela pokretati i voditi upravne i sudske
postupke radi pravne zaštite nerazvrstanih cesta, sprječavanja samovlasnog
zauzeća cestovnog zemljišta, ustrojavanja evidencije i gospodarenja cestama kao
javnim dobrom.
Članak 43.
Općina kao upravljač javnim dobrom u općoj uporabi iz čl. 42. ove odluke
može za potrebe izgradnje ili održavanja komunalne infrastrukture i drugih
instalacija osnivati pravo građenja i/ili pravo služnosti na javnom dobru u općoj
uporabi.
Pravo građenja i/ili služnosti iz st. 1. Ovog članka osniva se temeljem
posebnih zakona i odluka.
Visinu naknade za pravo građenja i/ili služnosti donosi Načelnik posebnom
Odlukom.
Članak 44.
Evidenciju o nerazvrstanim cestama, zemljišnom pojasu, prometnoj
signalizaciji i opremi vodi Općina Lopar.
Evidencija o prometnoj signalizaciji i opremi sadrži, osobito, podatke o
vrstama prometne signalizacije i opreme, te o mjestu i vremenu postavljanja,
zamjene i uklanjanja.
Evidencija se vodi na osnovi odredaba propisa o javnim cestama.
V. NADZOR
Članak 45.
Nadzor nad provedbom odredaba ove odluke obavlja komunalni redar.
Članak 46.
U obavljanju nadzora komunalni redar ovlašten je i dužan:
-nadzirati primjenu ove Odluke,
-predložiti podnošenje zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka, izdati
prekršajni nalog i
-naplatiti kaznu od počinitelja prekršaja odmah, na mjestu počinjenja
prekršaja.
Članak 47.
Pravne i fizičke osobe koje su podvrgnute nadzoru dužne su na zahtjev
komunalnog redara u zadanom roku, dostaviti podatke i dokumentaciju koja je
potrebna za obavljanje nadzora.
Članak 48.
Komunalni redar može usmeno narediti uklanjanje nedostataka koji izazivaju
neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi ili imovine.
VI. PREKRŠAJNE ODREDBE
Članak 49.
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna
osoba ako:
-se ne pridržava odredbe članka 23. st. 2. i članka 24. ove Odluke,
-se ne pridržava odredbe članka 29. i članka 31. ove Odluke,
-se ne pridržava odredbe članaka 36. st. 3. ove Odluke,
-se ne pridržava odredbe članka 37. st. 1. ove Odluke,
-se ne pridržava odredbe članka 38. ove Odluke,
-se ne pridržava odredbe članak 41. ove Odluke.
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba obrtnik
i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost koja učini prekršaj iz stavka
1. ovoga članka.
Za prekršaje iz st. 1. ovog članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj
osobi i fizička osoba novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kn.
Članak 50.
Za prekršaje propisane odredbom članka 49. st. 1. ove Odluke komunalni redar
je ovlašten, kada utvrdi postojanje zakonom propisanih uvjeta za izdavanje
prekršajnog naloga, naplatiti kaznu u visini od 200,00 kuna od počinitelja
prekršaja odmah, bez prekršajnog naloga, uz izdavanje potvrde.
Ako počinitelj prekršaja ne pristane platiti novčanu kaznu na mjestu
počinjenja prekršaja, izdat će mu se prekršajni nalog, s uputom da novčanu
kaznu mora platiti u roku od osam dana od dana primitka prekršajnog naloga.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 51.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/12-01/01
Urbroj: 2169/02-01/12-08
Lopar, 25. travnja 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Damir Paparić, prof., v.r.