22.
Na temelju članka 1. stavka 1. Zakona o
zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (»Narodne novine« broj 125/ 11),
članka 35. Zakona o loalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne
novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 36/09 i 150/11) i članka 32. Statuta Grada
Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/ 09 i
32/09) Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na sjednici održanoj dana 28. ožujka
2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora
u vlasništvu Grada Malog Lošinja
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Grada Malog Lošinja (u daljnjem
tekstu: Grad), kojim neposredno upravlja Upravni odjel za komunalni sustav
urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, Pododsjek za komunalni
sustav (u daljnjem tekstu: Upravni odjel).
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na
poslovni prostor koji je još uvijek upisan u zemljišnim knjigama kao društveno
vlasništvo na kojem Grad ima pravo raspolaganja ili korištenja, te na poslovni
prostor koji je bio u društvenom vlasništvu s pravom korištenja Grada za koji
se vodi postupak na temelju zakona kojim se uređuje naknada za imovinu oduzetu
za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, do pravomoćnog okončanja tog
postupka.
Članak
2.
Poslovnim prostorom, u smislu ove Odluke,
smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija i garaža.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatra se jedna ili
više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjena obavljanju
poslovne djelatnosti koja, u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima
zaseban glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG
PROSTORA
Članak
3.
Poslovnim prostorom koji je u vlasništvu
Grada Malog Lošinja upravlja Gradonačelnik Grada Malog Lošinja (u daljnjem
tekstu: Gradonačelnik).
Članak
4.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi
Gradonačelnik, na prijedlog Komisije za zakup poslovnog prostora (u daljnjem
tekstu: Komisija).
Komisija je savjetodavno i stručno tijelo, a
sastoji se od predsjednika i četiri člana koje imenuje Gradonačelnik na vrijeme
od 4 godine.
Članak
5.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke,
Gradonačelnik:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene
poslovnog prostora,
4. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za poslovni
prostor koji se daje na natječaj,
7. provodi postupak po raspisanom natječaju,
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor,
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava zakupnika,
11. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
12. odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka ugovora o zakupu,
sukladno odredbama Zakona i ove Odluke,
13. utvrđuje veličinu parametra »a«,
14. imenuje Komisiju za provođenje javnog
natječaja,
15. odobrava stupanje u prava i obveze
dosadašnjeg zakupnika,
16. daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup,
17. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
zakupa poslovnog prostora.
Članak
6.
Stručne i administrativne poslove za
Gradonačelnika i Komisiju obavlja Upravni odjel.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
7.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
ugovora o zakupu, ponuditi će se sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60
dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen, na određeno vrijeme - ne
dulje od 5 godina.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka dostaviti će
se zakupniku pisanim putem.
Ako dosadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana, raspisati će se javni natječaj za
davanje u zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti
onaj koji je ponuđen zakupniku iz stavka 2. ovog članka.
Rok iz stavka 3. ovoga članka počinje teći
danom predaje pismena pošti.
Članak
8.
Odredba članka 7. stavka 1. ove Odluke, ne
primjenjuje se na slučajeve kada ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapaju
međusobno Grad i Republika Hrvatska, jedinice lokalne, odnosno područne
(regionalne) samouprave te pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu
Republike Hrvatske odnosno pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu
Grada, ako je to u interesu i u cilju općeg gospodarskog i socijalnog napretka
građana Grada.
Članak
9.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme a najduže na rok do 10 godina.
Gradonačelnik određuje trajanje zakupa u
odluci o raspisivanju natječaja.
Članak
10.
Obavijest o javnom natječaju iz članka 7.
stavka 1. ove Odluke objavljuje se u dnevnom tisku, a cjelokupni tekst javnog
natječaja objavljuje se na web stranici Grada Malog Lošinja i na oglasnoj ploči
u gradu Malom Lošinju najmanje 15 (petnaest) dana prije održavanja javnog
natječaja i sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine,
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa
(jamstva za ozbiljnost ponude) u visini jednostrukog iznosa početne zakupnine,
s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne
zaključi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente
osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se
zadržava kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih
potraživanja Grada koja proizlaze iz ugovora o zakupu (tijekom trajanja ili po
isteku ugovora o zakupu).
Odredbe stavka 1. točke 1. do 3. ne
primjenjuju se ako natječaj za zakup poslovnog prostora raspisuje ustanova u
vlasništvu Grada Malog Lošinja.
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će
najkasnije na dan potpisa ugovora o zakupu predati Gradu Malom Lošinju
garanciju poslovne banke na iznos 3-o mjesečne zakupnine (izjava mora biti
popraćena pismom namjere poslovne banke da će u slučaju da ponuđač bude izabran
kao najpovoljniji ponuđač istom izdati neopozivu garanciju u visini 3- o
mjesečne zakupnine, kao instrument osiguranja plaćanja za pravovremeno plaćanje
zakupnine i troškova redovnog održavanja, utroška električne energije, vode,
komunalne naknade i ostalih usluga i naknada za korištenje uređaja i
zajedničkih dijelova zgrade. Garancija mora biti važeća za razdoblje od godine
dana, a zakupac će se prilikom potpisa ugovora o zakupu obvezati dostaviti
izjavu o produženju garancije, prije njenog isteka, za svaku sljedeću godinu
dok ugovor o zakupu traje).
5. Umjesto garancije poslovne banke, ponuđač
može ponuditi plaćanje iznosa jednomjesečne zakupnine prije sklapanja ugovora o
zakupu. Iz ovog osiguranja Grad je ovlašten podmiriti neplaćenu zakupninu kao i
sve troškove proizašle iz ugovora o zakupu.
Odredbe prethodnog stavka ove točke ne
primjenjuju se u slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u zakup poslovnog
prostora za obavljanje jedne od djelatnosti utvrđenih grupom V. članka 35.
Odluke, kao niti u slučaju kada natječaj za dodjelu u zakup raspisuje ustanova
u vlasništvu Grada Malog Lošinja.
6. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
7. rok za podnošenje pisanih ponuda,
8. obvezu dostave osnovnih podataka o
ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u
upisnik nadležnog registra za pravne osobe) te dokaz da ponuđač ispunjava
uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena poslovnog
prostora, a osobe koje po članku 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine» br. 174/04,
92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/ 10, 55/11) imaju pravo zaključenja
ugovora pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja - trebaju dostaviti
dokaze kojima dokazuju svoj status.
9. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru,
10. vrijeme u kojem se može pogledati
poslovni prostor i izvršiti uvid u zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora,
11. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda,
12. obvezu ponuđača da izjavu kojom prihvaća
opće uvjete zakupa propisane Odlukom o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada
Malog Lošinja, te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću prostora koji se
daje u zakup,
13. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih
a nepodmirenih dugovanja prema Gradu, Mirovinskom i zdravstvenom osiguranje,
14. ostali posebni uvjeti ovisno o javnom
natječaju,
15. dokumenti koji se prilažu ponudi
dostavljaju se u izvorniku ili ovjerenoj preslici, osim preslike osobne
iskaznice za obrtnike.
Članak
11.
Prije raspisivanja javnog natječaja, Upravni
odjel utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća
opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije,
postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodnih i elektro-instalacija),
primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora planiranim namjenama, kao i
potreba ulaganja u preuređenje istog radi dobivanja traženih minimalnih
tehničkih uvjeta radi njegovog osposobljavanja za obavljanje utvrđene
djelatnosti.
Članak
12.
Pod ispunjavanjem minimalnih tehničkih uvjeta
uređenja prostora u smislu članka 11. stavka 2. ove Odluke podrazumijeva se
izvođenje sljedećih radova:
1. Vodoinstalaterski radovi i to:
- izrada vodovodnog priključka sa
odgovarajućim ventilom uz razvod instalacije do sanitarnog čvora;
- zamjena dotrajalih instalacija vodovoda i
kanalizacije.
2. Elektroinstalaterski radovi i to:
- izrada glavnog voda sa razvodnom pločom
primara i sekundara;
- uređenje instalacija u sanitarnom čvoru;
- ugradnja ormara glavnog voda po
elektroenergetskoj suglasnosti HEP-a;
- izrada instalacija za IPR tipkalo;
- zamjena dotrajalih rasvjetnih tijela,
prekidača i utičnica;
- zamjena razvoda elektroinstalacija po nalogu
HEP- a.
3. Zidarski radovi i to:
- sanacija vlage te otklanjanje uzroka vlage;
- grubo i fino žbukanje zidova;
- radovi hidroizolacije i betonske podloge
podova;
- ugradnja gips kartonskih ploča kod
pregradnje ili sanacije zidova i stropova.
4. Izgradnja novog ili rekonstukcija
postojećeg sanitarnog čvora i to:
- ugradnja ili zamjena sanitarnih uređaja,
instalacija, podne i zidne keramike.
5. Stolarski radovi i to:
- zamjena vanjske i unutarnje dotrajale
stolarije ili bravarije.
6. Staklarski radovi i to:
-zamjena razbijenih stakala u prostoru.
7. Parketarski radovi i to:
- popravak ili zamjena dotrajalog parketa,
laminata i slično.
8. Krovopokrivački i limarski radovi na
samostojećim prostorima i to:
- popravak ili zamjena pokrova i ravnog
krova;
- zamjena ili popravak limarije i oluka.
9. Strojarski radovi i to:
- sanacija i rekonstrukcija postojeće
instalacije centralnog grijanja, ventilacije i klimatizacije.
10. Zemljani radovi i to:
- ukopavanje podova radi dobivanja potrebne
visine prostora;
11. Soboslikarsko-ličilački radovi:
- ličenje postojeće vanjske i unutarnje
stolarije i bravarije, ličenje unutarnjih zidova i stropova u poslovnim
prostorima namijenjem za obavljanje uredske djelatnosti te ličenje prostora
sanitarnog čvora.
Članak
13.
Izuzetno od odredbe članka 11. i članka 12.
ove Odluke, gradonačelnik može, kada to ocijeni opravdanim, utvrditi potrebu
izvođenja i drugih radova radi osposobljavanja prostora za obavljanje utvrđene
djelatnosti.
Gradonačelnik može donijeti Odluku o davanju
u zakup poslovnoga prostora koji nije uređen za obavljanje utvrđene
djelatnosti, s time da je potrebne radove za stavljanje u funkciju poslovnoga
prostora za utvrđenu namjenu dužan izvesti zakupnik o svom trošku, a vrijednost
izvršenih radova, temeljem procjene ovlaštenog sudskog vještaka, umanjenu do
50% na ime otpisa vrijednosti imovine uračunati će se u cijenu zakupnine
tijekom trajanja Ugovora o zakupu.
Članak
14.
Radovi utvrđeni člankom 11., člankom 12. i
člankom 13. stavkom 1. ove Odluke izvode se na teret proračunskih sredstava
Grada Bakra ako nisu obuhvaćeni rizicima utvrđenim ugovorom o osiguranju (npr.
požar, lom i puknuće cijevi i sl.) kojeg s osiguravateljem sklapa upravitelj
zgrade u kojoj se prostor nalazi.
U slučaju iz članka 13. stavka 2. ove Odluke
radove izvodi zakupnik o svom trošku, a isti se uračunavaju u cijenu zakupnine
tijekom trajanja Ugovora o zakupu.
Članak
15.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda
predanih putem pošte ili osobno u pisarnici Grada Malog Lošinja.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objave natječaja.
Članak
16.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija,
najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Članak
17.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u
kojem se utvrđuju osnovni podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena,
prilozi i visina ponuđene mjesečne zakupnine).
Članak
18.
Na temelju pristiglih ponuda, Komisija
utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti
u razmatranje.
Članak
19.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Gradonačelnik sukladno Zakonu.
U slučaju da su dva ili više ponuđača
ponudila jednak najviši iznos mjesečne zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit
će se izvlačenjem.
Članak
20.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude
koja se dostavlja svim ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je
najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
21.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04, 92/05, 2/07, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11), koje
su sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne su se u roku od 8 dana od
dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude izjasniti žele li
koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije
ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Grada Malog Lošinja. Kada je izjašnjenje
upućeno poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se
kao dan predaje Gradu Malom Lošinju.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka, smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak
22.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 21. ove Odluke, Gradonačelnik donosi
odluku o tome sa kojim natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
23.
Garantni polog koji je uplatio ponuditelj
izabran za zaključenje ugovora o zakupu postaje stalni polog koji služi kao
sredstvo osiguranja plaćanja, na koji se ne obračunava kamata, a ostalim se
ponuditeljima garantni polog vraća najkasnije u roku od osam dana nakon
donošenja odluke o izboru ponuditelja s kojim će se zaključiti ugovor o zakupu
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje
ugovora odustane od zaključenja ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi pravo na povrat
garantnog pologa.
Članak
24.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač
odustane od zaključenja ugovora o zakupu.
U slučaju da se na prvi natječaj za dodjelu
poslovnog prostora u zakup ne javi niti jedan ponuđač, natječaj se može
ponoviti za iste djelatnosti s tim da Gradonačelnik može odlučiti da se iznos
početne zakupnine utvrđen za poslovni prostor primjenom odredbi članka 34. do
37. ove Odluke umanji do 50%.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
25.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora u ime
Grada potpisuje gradonačelnik ili osoba koju gradonačelnik ovlasti.
Grad je dužan primjerak Ugovora o zakupu
poslovnog prostora dostaviti nadležnoj Poreznoj upravi.
Članak
26.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog
prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati
zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnosti,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge poreze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor
zaključen,
11. odredbe o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja,
12. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom, osim u
slučajevima predviđenim ovom odlukom,
13. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
14. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na
pristanak povećanja zakupnine sukladno odredbi članka 37. ove Odluke,
15. odredbe o prestanku ugovora,
16. mjesto i datum zaključenja ugovora, te
potpis ugovornih strana,
17. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora, odredbu da se ugovor o zakupu
zaključuje kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu.
Članak
27.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u
roku od 8 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od
zaključenja ugovora ukoliko do vremena za potpis ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora, ishođenja
i ovjere instrumenata osiguranja.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA I ZAMJENA
ZAKUPA
Članak
28.
Namjenu poslovnog prostora određuje
Gradonačelnik, prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u
zakup, sukladno zapisniku iz članka 12. ove Odluke.
Gradonačelnik određuje namjenu poslovnog
prostora u skladu s prostornom dokumentacijom, odnosno na način da osigura
valorizaciju svakog pojedinog prostora, pojedine ulice ili Grada kao cjeline,
te da oni budu u funkciji obogaćivanja turističke ponude i zadovoljavanja
potreba stanovništva.
Članak
29.
Gradonačelnik može odobriti postojećem
zakupniku promjenu namjene poslovnog prostora, ukoliko ocijeni da bi nova
namjena osigurala elemente iz članka 28. stavka 2. ove Odluke.
Promjena namjene poslovnog prostora može se
odobriti postojećem zakupniku pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje tri godine prije podnošenja zahtjeva za
promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine za novu djelatnost.
Visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
Članak
30.
Gradonačelnik može postojećem zakupniku
odobriti proširenje namjene u poslovnom prostoru, ukoliko je to u funkciji
odredbe članka 28. stavka 2. ove Odluke, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje 3 godine prije podnošenja zahtjeva za
proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom
Odlukom kao početna zakupnina za ovu
djelatnost uvećana za 30%. Visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
VI. VISINA I NAMJENA ZAKUPNINE
Članak
31.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora,
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni
prostor nalazi, izraženoj u koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u
poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima,
- veličini poslovnog prostora vezano uz
djelatnost.
Članak
32.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije
mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
33.
Visinu početne mjesečne zakupnine po metru
kvadratnom poslovnog prostora čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda
odnosno parametra »a« koju utvrđuje Gradonačelnik.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog
prostora, koeficijent položajne zone, koeficijent vrste djelatnosti i
koeficijent veličine poslovnog prostora vezano uz djelatnost.
Gradonačelnik je ovlašten vršiti usklađenje
visine jediničnog boda zakupnine sukladno nastalim uvjetima vezanim za status
Grada Malog Lošinja glede turističke ponude, kao i zakupnina na području PGŽ, a
posebno u slučaju većih tržišnih oscilacija.
Članak
34.
Ovisno o pogodnostima područja koju ima
poslovni prostor, utvrđuju se sljedeće položajne zone i koeficijent po zonama:
koeficijent
- I. Poslovna zona obuhvaća: Trg Republike
Hrvatske, Rivu lošinjskih kapetana do br. 30, Priko od br. 1 do br. 20 (ulaz iz
Prika) / koeficijent 5,
- II. Poslovna zona obuhvaća: Rivu lošinjskih
kapetana od br. 31 na dalje, Priko od br. 21 na dalje i Priko 2. red, Braće
Ivana i Stjepana Vidulića do br. 32, Vladimira Gortana svi parni brojevi, a
neparni brojevi od br. 45 na dalje / koeficijent 4
- III. Poslovna zona obuhvaća: Braće Ivana i
Stjepana Vidulića od br. 32 a -na dalje, Vladimira Gortana, neparni brojevi od
1 do 43, Škverić, sva ostala područja Malog Lošinja, Veli Lošinj i Nerezine /
koeficijent 3
- IV. poslovna zona obuhvaća mjesta uz more:
Osor, Artatore, otok Susak, Unije, Ilovik / koeficijent 2
- V. poslovna zona obuhvaća: sva ostala
mjesta koja nisu obuhvaćena u I., II., III. i IV. zoni, a to su Ćunski, Punta
Križa, Belej, Ustrine i Sv. Jakov / koeficijent 0,40
Koeficijent 0,40 se primjenjuje za sve grupe
djelatnosti osim ugostiteljske djelatnosti.
Ćunski - ugostiteljska djelatnost koeficijent
1,00
Punta Križa- ugostiteljska djelatnost
koeficijent 1,00
Sv. Jakov- ugostiteljska djelatnost
koeficijent 1,00
Belej-ugostiteljska djelatnost koeficijent
1,00
Ustrine- ugostiteljska djelatnost koeficijent
0,40
Članak
35.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se obavlja u
poslovnom prostoru utvrđuju se slijedeće grupe i koeficijenti:
- GRUPA I. - sve ugostiteljske djelatnosti,
turistička djelatnost, predstavništva, putničke i turističke agencije, banke,
mjenjačnice, osiguravajuća društva, igre na sreću, pomorski promet, pružanje
telefonskih usluga, pružanje poštanskih usluga, proizvodnja kao i prodaja
predmeta od zlata i filigran, izrada i prodaja suvenira, antikvarijati,
boutiqui, trgovinska djelatnost osim: trgovine i proizvodnje prehrambenih
proizvoda, cvjećarne i ljekarne, trgovine dječjom opremom, dječjom odjećom i
obućom,
koeficijent 3,50
- Grupa II. - trgovina i proizvodnja prehrambenih
proizvoda, kancelarijski prostor, skladišni prostor
koeficijent 3,00
- Grupa III. - trgovina dječjom opremom,
dječjom odjećom i obućom, obrtničke i osobne usluge te proizvodne djelatnosti,
osim onih iz grupe I. i II.; cvjećarne, ljekarne; djelatnost zdravstva, odgoja
i obrazovanja, kulture, informiranja; druge društvene djelatnosti ako te ne
obavljaju neprofitne ustanove; osmišljavanje i ručna izrada autohtonih suvenira
Grada Malog Lošinja, s potpunom izradom ili demonstracijom izrade u prostoru,
izložbeni prostor i prodaja istih.
koeficijent 2,50
- Grupa IV.- brijači, frizeri, krojači,
postolari, popravci kućanskih aparata i uređaja, kemijska čistiona
koeficijent 1,80
- Grupa V.- kancelarijski prostori tijela
državne uprave i lokalne samouprave, političkih stranaka; udruženja građana,
druge neprofitne organizacije i ustanove; objekti primarne zdravstvene zaštite;
umjetnički ateljei
koeficijent 1,00
Iznimno od stavka 1. ovog članka za poslovne
prostore na lokaciji IV. poslovne zone: Osor, Artatore, otok Susak, Unije,
Ilovik i V. poslovne zone; Ćunski, Punta Križa, Belej, Ustrine i Sv. Jakov, za
djelatnost: trgovina i prodaja prehrambenih proizvoda, ne primjenjuje se
obračun zakupnine, te početna zakupnina iznosi 1,00 kn mjesečno.
Članak
36.
Za određivanje osnovne zakupnine za poslovni
prostor utvrđuju se četiri razreda veličine poslovnog prostora i to:
1. razred obuhvaća poslovne prostore manje
ili jednake 30 m2,
2. razred obuhvaća poslovne prostore veće od
30 m2, a manje ili jednake 60
m2,
3. razred obuhvaća poslovne prostore veće od
60 m2, a manje ili jednake 100
m2
4. razred obuhvaća poslovne prostore veće od
100 m2.
Članak
37.
Odgovarajući koeficijent za svaki razred
veličine poslovnog prostora vezano uz djelatnost definirane u članku 35. koja
će se u njima obavljati su:
Koeficijenti:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Članak
38.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor koji se nalazi u dvorišnim zgradama, podrumskim prostorijama, tavanima,
zatvorenim prolazima i vežama zgrada, može se umanjiti do 30%.
Za vrijeme trajanja popravaka radi održavaja
poslovnog prostora u stanju u kojem ga je zakupodavac dužan održavati i koji
padaju na teret zakupodavca, kao i radova na javnim površinama, pročelju i
krovištu zgrade, a zbog kojih zakupnik nije mogao koristiti poslovni prostor,
zakupnik nije dužan plaćati zakupninu.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka zakupnik
nema pravo na naknadu štet zbog izmakle dobiti.
Ako se u slučaju iz stavka 2. ovog članka
radi o djelomičnoj ograničenosti u obavljanju poslovne djelatnosti, zakupnik je
dužan plaćati razmjerni dio zakupnine.
Odredbe stavka 2. i 4. ovog članka ne odnose
se na slučajeve neznatnog ometanja.
Mjesečna zakupnina može se umanjiti do 20% za
poslovni prostor koji je u nemogućnosti obavljati normalno svoju djelatnost
zbog neposredne blizine objekta od kojeg postoji opasnost od urušavanja dok
traju takvi uvjeti.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor u kojem se obavljaju deficitarna zanimanja od interesa za Grad Mali
Lošinj može se umanjiti do 50%.
Utvrđuju se deficitarna zanimanja od interesa
za Grad Mali Lošinj i to: bravar, dimnjačar, postolar i tapetar i urar.
Članak
39.
Početna mjesečna zakupnina za garažu utvrđuje
se u visini zakupnine za tu garažu koja je ugovorena prije raspisivanja
natječaja, s time da ona ne može biti manja od 7,40 kuna po m2.
Za prostore iz stavka 1. ovog članka ne
primjenjuju se koeficijenti položajne zone i koeficijenti vrste djelatnosti
utvrđeni člancima 34. i 35. kao ni mogućnost umanjenja početne zakupnine iz
članka 36. ove Odluke.
Članak
40.
Sredstva zakupnine, sredstva su Proračuna
Grada Malog Lošinja.
Članak
41.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu, najkasnije do 20-tog u mjesecu za tekući mjesec.
Članak
42.
Ugovorena zakupnina usklađuje se sa
promjenama tečaja EUR, bez izmjene ugovora o zakupu, kada nastupe promjene
tečaja za više od 5% u odnosu na tečaj koji je bio u vrijeme zaključenja
ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema
srednjem tečaju Hrvatske narodne banke.
Promjena visine zakupnine obračunava se i
fakturira zakupniku od prvog dana narednog mjeseca od mjeseca u kojem je došlo
do promjene odnosa tečaja.
Gradonačelnik utvrđuje činjenice iz stavka 1.
ovog članka.
Članak
43.
Korisna površina poslovnog prostora je
površina koja se dobije izmjerom između zidova prostorije uključujući ulazno
izlazni prostor, sanitarni čvor, površinu izloga i galerije.
Članak
44.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor
obračunava se umnoškom korisne površine poslovnog prostora i jedinične
zakupnine, odnosno parametra »a« utvrđene odlukom Gradonačelnika.
Jediničnu zakupninu, odnosno parametar »a« za
poslovni prostor utvrđuje Gradonačelnik.
Odluka o visini jedinične zakupnine, odnosno
parametru »a« objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko- goranske
županije«.
VII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
45.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane sa obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju
stavka 2. ovog članka.
Članak
46.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Članak
47.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi Gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada
u cijelosti.
Članak
48.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora,
s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se
regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko Gradonačelnik otkaže ugovor o zakupu prije
isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a
neamortiziranih sredstava u slučaju sa samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu
poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka drugog ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo
poslovni prostor koji nije prikladan za obavljanje ugovorene djelatnosti, ili
za vrijeme trajanja ugovora o zakupu nastane potreba nužnih radova, kroz
umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg
nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom, te da je
zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u
ugovorenom opsegu, uz obveznu dostavu izvornih računa i dokaza o plaćanju
istih.
Vrijednost nužnih radova ne smije biti veća
od visine 50%-tne zakupnine za razdoblje za koje je zaključen ugovor o zakupu.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik
će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje
radova.
Članak
49.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. supružniku ili djeci (usvojenicima i
pastorcima zakupnika), ako zakupnik zbog odlaska u mirovinu prestane obavljati
djelatnost, ili zakupnik umre, pod uvjetom da nastave obrt za dosada ugovorenu
djelatnost.
2. pravnoj osobi koja nasrtane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda ili potvrdu o statusu drugog
državnog tijela).
Članak
50.
Gradonačelnik može odobriti davanje dijela
ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup u sljedećim slučajevima odnosno
osobama:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene djelatnosti,
2. dio prostora u poslovnim prostorima većim
od 100m2 namijenjenim za
uredsku djelatnost,
3. pravnoj osobi pod uvjetom da je
podzakupnik druga pravna osoba u većinskom vlasništvu zakupnika. Ovu okolnost
zakupnik mora dokazati izvodom iz registra nadležnog Trgovačkog suda.
4. zaposlenicima koji su najmanje 10 godina
bili zaposleni kod zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt.
Članak
51.
Uz uvjete utvrđene člancima 45. i 46. ove
Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju ispuniti i slijedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete
prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale
troškove za poslovni prostor.
Članak
52.
U slučaju prestanka zajedničkog obrta,
ukoliko osoba koja je bila u zakupu poslovnog prostora nema interesa da obavlja
djelatnost, osoba koja je s njom bila nositelj zajedničkog obrta stječe pravo
na zakup tog prostora pod uvjetom da je zajednički obrt trajao najmanje 5
godina.
VIII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
53.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
istekom ugovorenog roka, kao i u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i
ugovorom o zakupu.
Članak
54.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u
slučajevima propisanim Zakonom i ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove
Odluke.
Članak
55.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 49. ove Odluke.
Članak
56.
Grad može otkazati ugovor o zakupu poslovnog
prostora u svako doba, bez obzira na ugovorne ili zakonske odredbe o trajanju
zakupa, ako:
- i poslije pisane opomene Grada, u roku od
15 dana od dana priopćenja opomene, zakupnik ne koristi poslovni prostor,
koristi poslovni prostor protivno ugovoru, ili mu nanosi znatniju štetu
koristeći ga bez dužne pažnje,
- i poslije pisane opomene Grada, u roku od
15 dana od dana priopćenja opomene, zakupnik ne plati dospjelu zakupninu ili
troškove s osnova korištenja poslovnog prostora za tri uzastopna mjeseca ili
četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju trajanja ugovornog odnosa,
- bez suglasnosti Grada obavlja preinake
poslovnog prostora,
- izda dio ili cijeli poslovni prostor
drugome u podzakup bez suglasnosti Grada,
- tijekom trajanja zakupa ne omogući Gradu
nesmetano izvođenje radova na održavanju poslovnog prostora ili zajedničkih
dijelova građevine, ako se isti nalaze u poslovnom prostoru,
- zakupnik ne produži bankarsku garanciju
sukladno članku 10. ove Odluke,
- ukoliko se u poslovnom prostoru ne obavlja
djelatnost duže od mjesec dana, bez suglasnosti zakupodavca,
- u drugim slučajevima utvrđenim ugovorom o
zakupu.
IX. PRIJELAZNE I ZA VRŠNE ODREDBE
Članak
57.
Zakupci koji na dan 20. studeni tekuće godine
podmire zakupninu i komunalnu naknadu (i eventualne kamate po tom osnovu za
razdoblje siječanj - studeni tekuće godine), oslobađaju se obveze plaćanja 50%
zakupnine za mjesec prosinac tekuće godine.
Članak
58.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Malog Lošinja Lošinja
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 02/06, 44/06, 31/08, 07/09,
26/09, 30/10 i 7/12)
Članak
59.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 372-03/12-01/07
Ur. broj: 2213/01-01-12-4
Mali Lošinj, 28. ožujka 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA MALI LOŠINJ
Predsjednik
Anto
Nedić, prof., v. r.