SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 7. Ponedjeljak, 5. ožujka 2012.
GRAD MALI LOŠINJ

7.

Na temelju odredbe članka 3., 29. stavka 1. točka 1. i 2. i članka 43. stavka 2. i 3. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 117/93, 69/97, 33/00, 73/00, 127/00, 59/01, 107/01, 117/01, 150/02, 147/03, 132/06, 26/07 - Odluka USRH i 73/08), članka 29. i 31. Pravilnika o minimalno tehničkim i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica (»Narodne novine« broj 66/09) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske župnije« broj 26/09 i 32/09), Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 29. veljače 2012. godine, donijelo je

ODLUKU
o porezu na korištenje javnih površina
Grada Malog Lošinja

OSNOVNE ODREDBE

Sadržaj Odluke

Članak 1.

Ovom se Odlukom uređuje način korištenja javnih površina i neizgrađenog građevinskog zemljišta u vlasništvu Grada Malog Lošinja, što predstavlja zajedničku osnovu stjecanja prihoda iz vlastitih izvora od gradskog poreza i vlastite imovine.

Predmet Odluke

Članak 2.

Ovom se Odlukom propisuju lokacije za postavljanje objekata, uvjeti i način davanja na korištenje javnih površina, postupak davanja na korištenje javnih površina, nadzor nad korištenjem javnih površina, kaznene odredbe i druga pitanja u svezi korištenja javnih površina i neizgrađenog građevinskog zemljišta u vlasništvu Grada Malog Lošinja.

Značenje pojedinih izraza

Članak 3.

1. Kiosk u smislu ove Odluke predstavlja tipski, privremen, prenosiv objekt, opremljen komunalnim priključcima, koji se montira na odgovarajuću podlogu, te koji se može postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije u dijelovima ili u cijelosti, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.

2. Montažni objekt u smislu ove Odluke predstavlja prenosiv, jedno ili više prostorni čvrsti objekt koji ne prelazi površinu od 35 m2, opremljen komunalnim priključcima, a koji svojom namjenom, oblikom i montažom na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom predstavlja objekt privremenog karaktera, te koji se može u dijelovima ili u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.

3. Prikolica u smislu ove Odluke predstavlja tipsku, privremenu jednoprostornu kamp-kućicu koja ne prelazi površinu od 12 m2, opremljena komunalnim priključcima, koja je prenosiva, postavljena na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom, te koja se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.

4. Pokretna radnja u smislu ove Odluke je prenosiv, prostorno neovisan, pokretni objekt, odnosno element privremenog karaktera, a predviđena je za obavljanje jednostavnih uslužnih, ugostiteljskih i trgovinskih djelatnosti putem pokretnih prodavača, a može se u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.

5. Uslužna naprava, uređaj i ostali predmeti u smislu ove Odluke predstavlja prenosiv, prostorno neovisan element, kao što su:

a) police i stalci za izlaganje robe neposredno uz poslovni prostor,

b) reklamni panoi, table i druge reklamne naprave,

c) automat, rashladna škrinja, rashladna vitrina, peć ze pečenje pop korna, šećerne vate, palačinki, lepinja i slično te se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određe lokacije.

6. Naprava za zabavu u smislu ove Odluke predstavlja uređaj, napravu ili igračku namijenjenu zabavi djece i odraslih, koji mogu biti samostalno postavljeni ili u sklopu zabavnog parka, te šator za zabavne i druge prilike.

7. Zabavni park (luna park) u smislu ove Odluke predstavlja prostornu cjelinu čija veličina ovisi o broju i vrsti naprava i uređaja za zabavu.

8. Štand u smislu ove Odluke predstavlja tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju.

9. Ugostiteljska terasa u smislu ove Odluke predstavlja dio javne površine, smještena ispred ili u neposrednoj blizini ugostiteljskog poslovnog prostora, koja služi ugostiteljskoj i uslužnoj namjeni, te se na njoj mogu postaviti stolovi i stolice, tende ili suncobrani.

10. Prigodna, praznična i javna okupljanja i proslave u smislu ove Odluke predstavljaju svaka događanja u kraćem vremenskom razdoblju, ne dužem od 7 dana, a koje prati ugostiteljska, uslužna, trgovačka ili zabavna djelatnost.

11. Na sve ostale objekte te načine i vidove korištenja javne površine od strane korisnika koji obavljaju povremenu ili privremenu poslovnu djelatnost, pogotovo sezonskog ili prigodnog karaktera, a koji nisu obuhvaćeni člankom 3. ove Odluke, primjenjivat će se odredbe ove Odluke ovisno o vrsti djelatnosti, površini koju zauzimaju, vremenskom razdoblju u kojem koriste javnu površinu te drugim kriterijima, ocjenjujući svaki slučaj posebice.

Članak 4.

Objekti iz članka 3. ove Odluke moraju biti uklopivi u urbani prostor ili prirodni okoliš, tehnički ispravni, redovito održavani, čisti, funkcionalni, estetski prihvatljivi, načinjeni od kvalitetnih materijala, te ne smiju zagađivati okoliš, a svakako moraju odgovarati sanitarno-tehničkim, protupožarnim i drugim pozitivnim propisima.

Na mjestima gdje postoji mogućnost postavljanja dva ili više objekata iz članka 3. stavak 11. ove Odluke, njihov izgled i veličina trebaju biti ujednačeni i usklađeni sukladno Odluci o postavljanju urbane opreme.

Objekti iz članka 3. ove Odluke mogu biti u vlasništvu fizičkih ili pravnih osoba ili u vlasništvu Grada Malog Lošinja.

Izgled, veličina i namjena objekta, održavanje čistoće te uklanjanje objekta

Članak 5.

Na objektima iz članka 3. ove Odluke ne smiju se bez odobrenja postavljati nadstrešnice, krovišta ili slično, a ugostiteljske terase za svaku promjenu izgleda, veličine, namjene te natkrivanja terase mora zatražiti odobrenje gradonačelnika Grada Malog Lošinja.

Članak 6.

Korisnik javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta dužan je održavati čistoću na lokaciji, postaviti košare za otpad ako to iziskuje način korištenja lokacije, te sklopiti ugovor o redovitom odvozu otpada s komunalnim poduzećem.

Članak 7.

Vlasnik objekta odnosno korisnik javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta dužan je odmah po isteku roka korištenja javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta ukloniti predmetni objekt, te prilikom napuštanja lokacije istu dovesti u prvobitno stanje u roku od 24 sata po isteku pravnog osnova korištenja javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta, u protivnom postupit će se sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu, te će predmetni objekt ukloniti o trošku vlasnika objekta odnosno korisnika javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta.

Što se smatra javnom površinom

Članak 8.

Javna površina u smislu ove odluke smatra se javna površina utvrđena Odlukom o komunalnom redu Grada Malog Lošinja.

Javnom površinom smatrat će se i neizgrađeno građevinsko zemljište u vlasništvu Grada Malog Lošinja kad se njome koristi za namjene predviđene ovom Odlukom.

Porezni obveznici i oslobođenja od plaćanja poreza

Članak 9.

Porez na korištenje javnih površina plaćaju pravne i fizičke osobe, koje koriste javnu površinu.

Grad Mali Lošinj može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjem korisniku javne površine, njegovim nasljednicima i pravnim sljednicima pod uvjetom da nastave obavljati istu djelatnost, te da nemaju dugovanja od strane prednika prema Gradu Malom Lošinju, ali najduže do isteka roka odobrenog predniku za korištenje javne površine.

Članak 10.

Od plaćanja poreza na korištenje javnih površina izuzimaju se javne površine koje koristi Grad Mali Lošinj.

Porez na korištenje javnih površina ne plaćaju neprofitne udruge, obrazovne ustanove, sportski klubovi, ustanove kada javnu površinu koriste za potrebe djelatnosti za koje su osnovane, te političke stranke, nezavisne liste i pojedinačni kandidati na izborima za vrijeme trajanja izborne promidžbe.

Poreza na korištenje javnih površina oslobođeno je korištenje javne površine u humanitarne svrhe kao i radi organizacije manifestacija i drugih događanja od interesa za Grad Mali Lošinj.

Odobrenje za oslobođenje plaćanja poreza na korištenje javnih površina daje gradonačelnik Grada Malog Lošinja.

Pravna osnova

Članak 11.

Pravna osnova korištenja javnih površina je ugovor o korištenju javnih površina i rješenje o porezu na korištenje javnih površina.

Postupak davanja na korištenje javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta utvrđen ovom Odlukom provodi Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Malog Lošinja.

Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, dužan je dostavljati odobrenja za korištenje javnih površina javnopravnom tijelu iz članka 13. stavka 1. ove Odluke.

Članak 12.

Ugovor o korištenju javnih površina sklapa gradonačelnik Grada Malog Lošinja sukladno odredbama ove Odluke.

Ugovor o korištenju javnih površina sklapa se kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu, o trošku korisnika javne površine i to u slučaju kada se ugovora obročno plaćanje poreza na korištenje javnih površina.

Članak 13.

Na temelju odobrenja o korištenju javnih površina rješenje o utvrđenju poreza na korištenje javnih površina donosi Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo Grada Malog Lošinja.

Porez na korištenje javnih površina plaća se:

1. u roku 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđenju toga poreza za iznos koji ne prelazi 5.000,00 kuna,

2. u dva (2) jednaka mjesečna obroka od kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđenju toga poreza za iznose od 5.000,00 kuna do 10.000,00 kuna,

3. u četiri (4) jednaka mjesečna obroka od kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđenju toga poreza za iznose od 10.000,00 kuna do 20.000,00 kuna,

4. u šest (6) jednakih mjesečnih obroka od kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđenju toga poreza za iznose od 20.000,00 kuna do 50.000,00 kuna,

5. u dvanaest (12) jednakih mjesečnih obroka od kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđenju toga poreza za iznose preko 50.000,00 kuna.

Članak 14.

Nitko ne može početi koristiti javnu površinu prije nego što na način propisan ovom Odlukom ne stekne pravni osnov korištenja javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta iz članka 11. stavka 1. ove Odluke i to pod uvjetom da se podnositelj zahtjeva korištenja javne površine nije ponašao suprotno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Malog Lošinja.

LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE OBJEKATA

Članak 15.

Lokacije za postavljenje objekata iz članka 3. ove Odluke utvrđuju se na temelju »Plana rasporeda kioska i specijalnih naprava namijenjenih za obavljanje trgovine, iznajmljivanje robe i pružanje usluga na javnim površinama i dijelovima neizgrađenog zemljišta na području Grada Malog Lošinja« i »Plana rasporeda ugostiteljskih terasa na području Grada Malog Lošinja«, koje donosi Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na prijedlog gradonačelnika Grada Malog Lošinja.

Članak 16.

Iznimno od članka 16. ove Odluke u vrijeme održavanja, prigodnih, prazničnih, javnih okupljanja i manifestacija, odnosno korištenje javne površine (koje se obračunava dnevno), lokacije za postavljanje objekata iz članka 3. ove Odluke određuje gradonačelnik Grada Malog Lošinja svojom odlukom, cijeneći vrstu, način, namjenu i veličinu objekta.

Članak 17.

Lokacije za postavljanje objekata iz članka 3. ove Odluke ne mogu se određivati:

1. na mjestima gdje se ugrožava ili ometa pješački ili promet vozilima,

2. na mjestima gdje se neposredno ometa ulaz u poslovne i stambene objekte,

3. na mjestima gdje se ugrožava ili ometa održavanje komunalnih objekata i uređaja,

4. na parkovno uređenim i zelenim površinama,

5. na javno-prometnim površinama namijenjenim za parkiranje vozila,

6. na udaljenosti manjoj od 10 metara od ruba kolnika cesta koje čine raskrižje,

7. na nogostupu ukoliko nema uvjeta da nakon postavljanja naprava ili objekta ostane širina nogostupa najmanje 1,6 m za prolaz pješaka.

POSTUPAK DAVANJA JAVNIH POVRŠINA

Članak 18.

Lokacije za postavljanje objekata iz članka 3. stavka 1., 2., 3., 4., 5.c i 8. ove Odluke, daju se na korištenje putem javnog natječaja, na temelju Plana rasporeda kioska i specijalnih naprava namijenjenih za obavljanje trgovine, iznajmljivanje robe i pružanje usluga na javnim površinama i dijelovima neizgrađenog zemljišta na području Grada Malog Lošinja, koji početkom svake kalendaske godine donosi Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika.

Lokacije za postavljanje objekata iz članka 3. stavka 5.a i 5.b ove Odluke, daju se na korištenje temeljem zahtjeva stranke i odobrenja Upravnog odjela nadležnog za poslove komunalnog gospodarstva.

Lokacije za postavljanje objekata iz članka 3. stavka 6., 7. i 9. ove Odluke, daju se na korištenje neposrednom pogodbom, a na temelju »Plana rasporeda ugostiteljskih terasa na području Grada Malog Lošinja s popisom korisnika«, koje donosi Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika.

Lokacije za povremenu, ambulantnu prodaju, za odlaganje građevinskog materijala, za postavljanje građevinske skele i sl. mogu se dati na privremeno korištenje temeljem zahtjeva stranke i odobrenja Upravnog odjela nadležnog za poslove komunalnog gospodarstva.

Iznimno, lokacije za postavljanje privremenih objekata iz čl. 3. ove Odluke za vrijeme prazničnih prigodnih ili javnih manifestacija i lokacije ispred športskih objekata za postavljanje ugostiteljske terase, kioska, uslužne naprave, uređaja i sl., mogu se dati na privremeno korištenje temeljem odobrenja gradonačelnika.

Članak 19.

Javni natječaj raspisuje gradonačelnik Grada Malog Lošinja, administrativno-tehničke poslove u svezi natječaja obavlja Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, a sam natječaj provodi Povjerenstvo za davanje na korištenje javne površine (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Povjerenstvo imenuje Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja.

Povjerenstvo se sastoji od tri člana i imenuje se na vrijeme od četiri godine.

Članak 20.

Javni natječaj raspisuje se na sljedeće rokove:

1. za kioske na rok od 1 do 3 godine;

2. za štandove iz članka 3. stavka 8. ove Odluke na rok od 1. travnja do 15. listopada tekuće godine;

3. za ostale pokretne naprave i namjene rokovi će se utvrditi natječajem, ocjenjujući svaki slučaj posebice.

Članak 21.

Obavijest o objavi javnog natječaja objavljuje se u dnevnom tisku, a cjelokupni tekst javnog natječaja objavljuje se na oglasnoj ploči Grada Malog Lošinja i web portalu Grada Malog Lošinja (www.mali-losinj.hr).

Natječaj se provodi javnim otvaranjem pristiglih ponuda.

Članak 22.

Tekst javnog natječaja sadrži:

1. oznaku i površinu lokacije te djelatnost koja će se obavljati,

2. iznos početne visine poreza,

3. vrijeme korištenja javne površine,

4. vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,

5. iznos jamčevine (20% početne cijene),

6. rok za podnošenje ponude,

7. rok u kojem je ponuditelj dužan sklopiti ugovor o zakupu,

8. obvezu zakupnika da ishoduje lokacijsku, odnosno građevinsku dozvolu, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima,

9. odredbu da u natječaju ne mogu sudjelovati ponuditelji koji do dana podnošenja ponude nisu podmirili sve obveze prema Gradu Malom Lošinju, koji nisu podmirili sve obveze za koje evidenciju vodi Porezna uprava, ponuditelji s kojima je Grad Mali Lošinj u sudskom sporu radi korištenja javnih površina i ponuditelji koji su se ponašali suprotno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Malog Lošinja.

Članak 23.

Pisana ponuda za sudjelovanje u natječaju mora sadržavati:

1. Osnovni podaci o fizičkoj i pravnoj osobi koja se natječe (ime i prezime fizičke osobe sa adresom odnosno naziv tvrke i sjedište te OIB),

2. oznaka lokacije i djelatnost koja je predmet natječaja,

3. ponuđeni iznos poreza,

4. presliku osobne iskaznice, ukoliko je ponuditelj fizička osoba,

5. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe, rješenje o upisu u registar udruge, stranke i drugi registar,

6. dokaz o plaćenoj jamčevini (20 % od početne visine poreza),

7. izjavu o prihvaćanju svih uvjeta iz natječaja,

8. dokaz o plaćenim svim obvezama za koje evidenciju vodi Porezna uprava do dana podnošenja ponude.

Ponuda može sadržavati i ostale elemente koji se traže u konkretnom javnom natječaju, a koji će biti posebice navedeni u natječaju.

Članak 24.

Rok za podnošenje ponuda za javni natječaj je osam dana od dana njegovog objavljivanja osim ako gradonačelnik Grada Malog Lošinja ne odluči drukčije.

Članak 25.

Najpovoljnijom ponudom smatra se ponuda koja, uz ispunjenje ostalih uvjeta iz natječaja, ponudi najviši iznos poreza.

Povjerenstvo će zapisnički konstatirati najpovoljnijeg ponuditelja i navesti ponuditelje čije se ponude odbijaju temeljem stavka 1. ovoga članka.

Nepotpune i nepravodobne ponude Povjerenstvo će odbaciti.

Članak 26.

Gradonačelnik Grada Malog Lošinja ima pravo poništiti natječaj ili dio natječaja ako je to u interesu Grada Malog Lošinja.

Članak 27.

Na temelju zapisnika i prijedloga Povjerenstva, gradonačelnik Grada Malog Lošinja donosi Odluku o utvrđivanju najpovoljnijih ponuditelja, a ostale natjecatelje odbija.

Gradonačelnik Grada Malog Lošinja s najpovoljnijim ponuditeljima sklapa ugovor o korištenju javnih površina, najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 28.

Sudionici natječaja bit će obaviješteni o izboru najpovoljnijeg ponuditelja u roku od 15 dana nakon otvaranja ponuda.

Ponuditelj koji odustane od sklapanja ugovora, nema pravo na povrat jamčevine, a nadležno tijelo može izabrati drugu po redu najpovoljniju ponudu, poništiti natječaj za tu lokaciju i/ili raspisati novi natječaj.

Ponuditeljima čije su ponude odbačene ili odbijene, jamčevina će se vratiti nakon dovršetka natječaja a najkasnije u roku 30 dana od izbora najpovoljnijeg ponuditelja.

Ponuditelju čija je ponuda utvrđena kao najpovoljnija, uplaćena jamčevina uračunava se u utvrđeni iznos poreza.

Članak 29.

Na temelju ugovora o korištenju javnih površina, korisnik može postaviti objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu dokumentaciju sukladnu pozitivnim zakonskim propisima.

Članak 30.

Ugovor o korištenju javne površine sklapa se na rok do 3 (tri) godine.

Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju javne površine za istu lokaciju raspiše natječaj, raniji korisnik koji za istu lokaciju sudjeluje u natječaju, ima pravo prvenstva ako:

1. udovoljava svim uvjetima natječaja,

2. je uredno i u cijelosti ispunio sve obveze iz prethodnog ugovora o korištenju javne površine,

3. prihvati najviši ponuđeni iznos poreza.

Članak 31.

Ugovor o korištenju javne površine zaključuje se u pisanom obliku i posebice sadrži:

1. podatke o ugovornim stranama,

2. naznaku lokacije i površinu,

3. djelatnost koja će se obavljati i odredbu da se ne može mijenjati bez suglasnosti gradonačelnika,

4. rok na koji se ugovor sklapa,

5. iznos poreza, rok i uvjete plaćanja,

6. rok za postavu privremenog objekta,

7. odredbu o prestanku ugovora,

8. otkazni rok,

9. obvezu korisnika da po isteku korištenja javnu površinu dovede u prijašnje stanje.

Članak 32.

Ugovor o korištenju javne površine prestaje na način propisan zakonom, ovom odlukom i ugovorom o privremenom korištenju javne površine.

Članak 33.

Grad Mali Lošinj će otkazati ugovor o korištenju javne površine u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju ugovora, ako i poslije pisane opomene Grada porezni obveznik:

1. ne započne koristiti lokaciju za namjene propisane ovom Odlukom ili ugovorom o korištenju javne površine u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora,

2. koristi lokaciju za obavljanje djelatnosti koja nije navedena u ugovoru o korištenju javne površine, bez pisane suglasnosti Grada Malog Lošinja,

3. ne plati porez na korištenja javnih površina na način utvrđen ugovorom,

4. na postavi privremeni objekt sukladno ugovoru i drugim odlukama Grada Malog Lošinja,

5. ukoliko se porezni obveznik ne pridržava ili krši odredbe ove Odluke te ugovora o korištenju javne površine.

Grad Mali Lošinj zadržava pravo raskida ugovora o korištenju javne površine u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja namjeni određenoj sukladno Prostornom planu, te izvođenja infrastrukturnih i ostalih radova od javnog interesa za Grad Mali Lošinj.

Ukoliko postoji zamjenska lokacija, Grad Mali Lošinj će je ponuditi korisniku do isteka ugovora.

Otkazni rok ugovora o korištenju javne površine je 15 dana.

Ako Grad Mali Lošinj otkaže ugovor o korištenju javne površine iz razloga navedenih u prethodnim stavcima ovog članka, porezni obveznik nema pravo na naknadu štete od Grada Malog Lošinja.

Članak 34.

U slučaju otkaza ugovora o korištenju javne površine iz razloga utvrđenog u stavku 2. članka 22. ove Odluke, porezni obveznik ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o korištenju javne površine na novoj lokaciji za koju je raspisan natječaj, pod uvjetom da prihvati najviši ponuđeni iznos poreza.

Pravo u smislu prethodnog stavka, porezni obveznik može ostvariti pod uvjetom da je uredno ispunjavao obveze iz ugovora o korištenju javne površine.

Ukoliko porezni obveznik ne prihvati najviši iznos poreza, gubi pravo prvenstva na sklapanje ugovora.

Ukoliko se na natječaj prijavi više osoba koje imaju pravo prvenstva na sklapanje ugovora, prvenstveni red utvrđuje se na način da pravo ostvaruje korisnik iz stavka. 1. ovog članka, koji je ranije sklopio ugovor.

Članak 35.

Zakupnik ne može ugovorenu javnu površinu dati u podzakup, niti se njome koristiti u suprotnosti s odredbama ove odluke i ugovora.

Članak 36.

Za korištenje javnih površina za razdoblje do 30 dana i korištenje javnih površina iz članka 42., 43., 44. i 45. ove Odluke, odobrenje donosi Upravni odjel nadležan za komunalno gospodarstvo.

Odobrenje iz stavka 1. izdaje se u pisanom obliku i posebice sadrži:

1. podatke o poreznom obvezniku,

2. podatke o lokaciji, površini i namjeni,

3. podatke o vremenu korištenja na koje se izdaje,

4. iznos poreza i uvjete plaćanja,

5. grafički prikaz ukoliko se opisno ne mogu utvrditi granice korištenja,

6. napomenu da će odobrenje biti ukinuto ukoliko ga se korisnik ne bude pridržavao,

7. obvezu korisnika da po isteku korištenja javnu površinu dovede u prijašnje stanje,

8. ostale stavke primjerene posebice svakoj namjeni i korištenju javne površine (uvjete korištenja, moguće tipove opreme i ostalo od značaja za korištenje te javne površine).

Članak 37.

Uz zahtjev za korištenje javne površine iz članka 37. ove Odluke potrebno je priložiti:

1. presliku osobne iskaznice, ukoliko je ponuditelj fizička osoba,

2. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe,

3. ostalu dokumentaciju koja se zatraži od podnositelja zahtjeva ovisno o namjeni javne površine (poput građevinske dozvole, odobrenja Konzervatorskog odjela i dr.).

Zahtjev za privremeno korištenje javne površine podnosi se najkasnije 8 dana prije početka korištenja.

Članak 38.

Uz zahtjev za postavu ugostiteljske terase na javnoj površini prilaže se:

1. preslika katastarskog plana (MJ 1:1000) s ucrtanim prijedlogom terase,

2. tekstualni i grafički prijedlog uređenja terase s naznačenom površinom i dimenzijama, rasporedom stolova i stolica,

3. opis opreme sa slikom iz kataloga,

4. opis uređenja partera,

5. arhitektonski prikaz u slučaju postave konzolne tende.

Odredba iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na terase za koje su svi uvjeti utvrđeni Gradskim odlukama o postavi urbane opreme ili drugim odlukama ili za koje Grad Mali Lošinj ima već izrađene grafičke prijedloge i nacrte.

Članak 39.

Visina poreza na korištenje javnih površina za postavljanje ugostiteljske terase, utvrđuje se po m2, zonama i razdoblju korištenja, u iznosima kako slijedi:

1. za vremenski period od 1. svibnja do 30. rujna u godini

2. za period mjeseca travnja i listopada plaća se 75% od iznosa poreza na korištenje javnih površina propisanog podstavkom 1. ovog članka, što iznosi:

1. za I. zonu 153,00 kn

2. za II. zonu 123,00 kn

3. za III. zonu 111,00 kn

4. za IV. zonu 42,00 kn

3. za period mjeseca siječnja, veljače, ožujka, studenog i prosinca ne plaća se porez na korištenje javnih površina propisan podstavkom 1. ovog članka.

 

**** tablica se nalazi na kraju dokumenta ****

 

Članak 40.

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za raspisivanje natječaja za postavljanje kioska i drugih privremenih objekata utvrđuje se prema zonama i djelatnostima.

Određuju se zone i to kako slijedi:

I. zona - Mali Lošinj: Trg Republike Hrvatske, Riva lošinjskih kapetana, ul. Priko do kćbr. 16, Ivana i Stjepana Vidulića od kćbr. 16 do Trga RH, Čikat, Sunčana uvala.

- Veli Lošinj: Obala m. Tita, Šestavina, Slavojna.

II. zona - Mali Lošinj: Ul. Priko poslije kćbr. 16, ul. Lošinjskih brodograditelja, ul. Ivana i Stjepana Vidulića od rampe do kćbr. 16., Škverić-Nova obala, Žalić, Srebrna uvala, Zlatna uvala, Artatore, Valdarke, Sv. Martin, Zagazinjine, i ostala područja koja nisu obuhvaćena I. zonom.«

- Veli Lošinj: sva područja koja nisu obuhvaćena I. zonom.

- naselja Nerezine i Osor.

III. zona - naselja Ćunski, Sv.Jakov, Punta križa, Belej i Ustrine,

- otoci Ilovik, Unije, Susak.

Članak 41.

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za raspisivanje natječaja za postavljanje štandova iznosi:

Početna visina poreza za korištenje javne površine za raspisivanje natječaja:

1. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i povrća« za lokacije u ul. Braće Ivana i Stjepana Vidulića na k.č.br. 2356 k.o. Mali Lošinj - grad, I. Zona, za štandove 1., 2. i 3. iznosi 40.000,00 kn,

2. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i povrća« za lokaciju u ul. Braće Ivana i Stjepana Vidulića na k.č.br. 2356 k.o. Mali Lošinj - grad, I. Zona za štand broj 4. iznosi 30.000,00 kn,

3. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i povrća« na lokaciji Slavojna - pored marketa u Velom Lošinju, I. zona, iznosi 30.000,00 kn,

4. za sve ostale lokacije za prodaju voća i povrća, početna visina poreza iznosi sukladno stavku 1. ovog članka.

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za postavu LCD ekrana u svim zonama iznosi 7.300,00 kn/ godišnje.

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za raspisivanje natječaja za postavljanje kioska je:

Visina poreza na korištenje javnih površina za postavljanje kioska utvrđuje se za javnu površinu do 12,00 m2.

Za kioske koji zauzimaju veću javnu površinu od 12,00 m2 utvrđeni godišnji porez uvećava se za svaki m2 zauzimanja javne površine preko 12,00 m2 za daljnjih 50% od 1/12 (jednedvanaestine) godišnjeg poreza.

 

**** tablica se nalazi na kraju dokumenta ****

 

Članak 42.

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za postavljanje luna parkova, zabavnih radnji, sajmova i obavljanje ostalih djelantosti, utvrđuje se po m2 zauzimanja javne površine po danu i to:

Početna visina poreza na korištenje javnih površina za držanje i zbrinjavanje građevinskog materijala i otpada za građevinske tvrtke, iznosi 0,03 kn/m2 / dnevno za cjelogodišnje korištenje.

Članak 43.

Visina poreza na korištenje javnih površina za postavljanje reklamnih naprava utvrđuje se kako slijedi:

Lokacije, broj i izgled reklamnih naprava te postupak donošenja odobrenja za postavljanje, propisat će gradonačelnik posebnim aktom.

 

**** tablica se nalazi na kraju dokumenta ****

 

Članak 44.

Visina poreza na korištenje javnih površina za izlaganje robe neposredno uz poslovni prostor sukladno Odluci o zabrani izlaganja, utvrđuje se u iznosu od 3.500,00 kn/m2 godišnje za I. zonu i 2.500,00 kn/m2 godišnje za II. zonu.

Zone iz stavka 1.ovog članka utvrđene su u članku 40. ove Odluke.

Članak 45.

Visina poreza na korištenje javnih površina za druge namjene utvrđuje se kako slijedi:

 

**** tablica se nalazi na kraju dokumenta ****

 

Članak 46.

Visina poreza na korištenje javnih površina i zakupnine za lokacije koje se daju na korištenje putem javnog natječaja, utvrđuje se u natječajnom postupku, s tim da najmanji ponuđeni iznos po m2 ne može biti niži od iznosa utvrđenog ovom Odlukom.

Članak 47.

Gradonačelnik može korisnicima javne površine za postavljanje ugostiteljskih terasa odobriti popust:

- do 10% obračunatog poreza za tekuću godinu na ime ispoštovanih uvjeta plaćanja, poštivanja odobrenog radnog vremena, otvorenosti objekta tijekom godine, poštivanja naputaka i preporuka glede uređenja terase i urbane opreme i dr. u protekloj godini;

- do 10% na ime jednokratne uplate obračunatog poreza za tekuću godinu najkasnije do 15.svibnja tekuće godine;

- do 20% obračunatog poreza za tekuću godinu na ime nepovoljnih uvjeta poslovanja (kao što je neuređen okoliš, neravne podloge, izvođenje radova u neposrednoj blizini i sl.).

Članak 48.

Ukoliko je za obavljanje djelatnosti na odobrenoj lokaciji potreban priključak na mjerni električni ormarić koji je u vlasništvu Grada Malog Lošinja, potrošnja električne energije obračunat će se po utrošenom KW prema trenutno važećem tarifnom modelu koji se primjenjuje.

NADZOR NAD KORIŠTENJEM JAVNIH POVRŠINA

Članak 49.

Nadzor nad provođenejm ove Odluke vrši Komunalno redarstvo sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu.

Članak 50.

Komunalni redar ovlašten je u provođenju nadzora:

1. nadzirati primjenu ove Odluke,

2. rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se one ne obavljaju ili se obavljaju suprotno odredbama ove Odluke,

3. izdati nalog za uklanjanje privremenog objekta postavljenog bez odobrenja, ugovora ili rješenja,

4. izdati nalog za uklanjanje privremenog objekta ako se korisnik ne pridržava odredbi odobrenja, ugovora ili rješenja,

5. izdati nalog za uklanjanje pokretnih naprava (ugostiteljske terase, štandovi, kiosci i dr.) u slučaju da porezni obveznik odnosno zakupnik ne podmiri pravovremeno svoje dospjele obveze po osnovi korištenja te javne površine,

6. pokrenuti prekršajni postupak i podnijeti optužni prijedlog,

7. naplatiti novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja,

8. poduzimati druge radnje za koje je ovlašten.

KAZNENE ODREDBE

Članak 51.

Za postupanje suprotno odredbama ove Odluke, primijenit će se kaznene mjere utvrđene Odlukom o komunalnom redu.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 52.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o davanju u zakup javnih površina za postavu privremenih objekata (»Službene novine Primorsko-goranske župnije« broj 43/09, 6/10, 10/11 i 24/11).

Članak 53.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 410-01/12-01/04

Ur. broj: 2213/01-01-12-4

Mali Lošinj, 29. veljače 2012.

GRADSKO VIJEĆE GRADA MALOG LOŠINJA

Predsjednik

Anto Nedić, prof., v. r.

 

Odluka o porezu na korištenje javnih pov  


http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=770&mjesto=10005&odluka=7
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr