7.
Na temelju odredbe članka 3., 29. stavka 1.
točka 1. i 2. i članka 43. stavka 2. i 3. Zakona o financiranju jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 117/93,
69/97, 33/00, 73/00, 127/00, 59/01, 107/01, 117/01, 150/02, 147/03, 132/06,
26/07 - Odluka USRH i 73/08), članka 29. i 31. Pravilnika o minimalno tehničkim
i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u
prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica (»Narodne
novine« broj 66/09) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine
Primorsko-goranske župnije« broj 26/09 i 32/09), Gradsko vijeće Grada Malog
Lošinja, na sjednici održanoj dana 29. veljače 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o porezu na korištenje javnih površina
Grada Malog Lošinja
OSNOVNE ODREDBE
Sadržaj Odluke
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje način korištenja
javnih površina i neizgrađenog građevinskog zemljišta u vlasništvu Grada Malog Lošinja,
što predstavlja zajedničku osnovu stjecanja prihoda iz vlastitih izvora od
gradskog poreza i vlastite imovine.
Predmet Odluke
Članak
2.
Ovom se Odlukom propisuju lokacije za
postavljanje objekata, uvjeti i način davanja na korištenje javnih površina,
postupak davanja na korištenje javnih površina, nadzor nad korištenjem javnih
površina, kaznene odredbe i druga pitanja u svezi korištenja javnih površina i
neizgrađenog građevinskog zemljišta u vlasništvu Grada Malog Lošinja.
Značenje pojedinih izraza
Članak
3.
1. Kiosk u smislu ove Odluke predstavlja
tipski, privremen, prenosiv objekt, opremljen komunalnim priključcima, koji se
montira na odgovarajuću podlogu, te koji se može postaviti, premjestiti ili
ukloniti s određene lokacije u dijelovima ili u cijelosti, a služi za
obavljanje neke poslovne djelatnosti.
2. Montažni objekt u smislu ove Odluke
predstavlja prenosiv, jedno ili više prostorni čvrsti objekt koji ne prelazi
površinu od 35 m2, opremljen
komunalnim priključcima, a koji svojom namjenom, oblikom i montažom na
odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom predstavlja objekt
privremenog karaktera, te koji se može u dijelovima ili u cijelosti postaviti,
premjestiti ili ukloniti s određene lokacije, a služi za obavljanje neke
poslovne djelatnosti.
3. Prikolica u smislu ove Odluke predstavlja
tipsku, privremenu jednoprostornu kamp-kućicu koja ne prelazi površinu od 12 m2, opremljena komunalnim priključcima, koja je
prenosiva, postavljena na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom,
te koja se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene
lokacije.
4. Pokretna radnja u smislu ove Odluke je
prenosiv, prostorno neovisan, pokretni objekt, odnosno element privremenog
karaktera, a predviđena je za obavljanje jednostavnih uslužnih, ugostiteljskih
i trgovinskih djelatnosti putem pokretnih prodavača, a može se u cijelosti
postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
5. Uslužna naprava, uređaj i ostali predmeti
u smislu ove Odluke predstavlja prenosiv, prostorno neovisan element, kao što
su:
a) police i stalci za izlaganje robe
neposredno uz poslovni prostor,
b) reklamni panoi, table i druge reklamne
naprave,
c) automat, rashladna škrinja, rashladna
vitrina, peć ze pečenje pop korna, šećerne vate, palačinki, lepinja i slično te
se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određe lokacije.
6. Naprava za zabavu u smislu ove Odluke
predstavlja uređaj, napravu ili igračku namijenjenu zabavi djece i odraslih,
koji mogu biti samostalno postavljeni ili u sklopu zabavnog parka, te šator za
zabavne i druge prilike.
7. Zabavni park (luna park) u smislu ove
Odluke predstavlja prostornu cjelinu čija veličina ovisi o broju i vrsti
naprava i uređaja za zabavu.
8. Štand u smislu ove Odluke predstavlja
tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu
uličnu prodaju.
9. Ugostiteljska terasa u smislu ove Odluke
predstavlja dio javne površine, smještena ispred ili u neposrednoj blizini
ugostiteljskog poslovnog prostora, koja služi ugostiteljskoj i uslužnoj
namjeni, te se na njoj mogu postaviti stolovi i stolice, tende ili suncobrani.
10. Prigodna, praznična i javna okupljanja i
proslave u smislu ove Odluke predstavljaju svaka događanja u kraćem vremenskom
razdoblju, ne dužem od 7 dana, a koje prati ugostiteljska, uslužna, trgovačka
ili zabavna djelatnost.
11. Na sve ostale objekte te načine i vidove
korištenja javne površine od strane korisnika koji obavljaju povremenu ili
privremenu poslovnu djelatnost, pogotovo sezonskog ili prigodnog karaktera, a
koji nisu obuhvaćeni člankom 3. ove Odluke, primjenjivat će se odredbe ove
Odluke ovisno o vrsti djelatnosti, površini koju zauzimaju, vremenskom
razdoblju u kojem koriste javnu površinu te drugim kriterijima, ocjenjujući
svaki slučaj posebice.
Članak
4.
Objekti iz članka 3. ove Odluke moraju biti
uklopivi u urbani prostor ili prirodni okoliš, tehnički ispravni, redovito
održavani, čisti, funkcionalni, estetski prihvatljivi, načinjeni od kvalitetnih
materijala, te ne smiju zagađivati okoliš, a svakako moraju odgovarati
sanitarno-tehničkim, protupožarnim i drugim pozitivnim propisima.
Na mjestima gdje postoji mogućnost
postavljanja dva ili više objekata iz članka 3. stavak 11. ove Odluke, njihov
izgled i veličina trebaju biti ujednačeni i usklađeni sukladno Odluci o
postavljanju urbane opreme.
Objekti iz članka 3. ove Odluke mogu biti u
vlasništvu fizičkih ili pravnih osoba ili u vlasništvu Grada Malog Lošinja.
Izgled, veličina i namjena objekta,
održavanje čistoće te uklanjanje objekta
Članak
5.
Na objektima iz članka 3. ove Odluke ne smiju
se bez odobrenja postavljati nadstrešnice, krovišta ili slično, a ugostiteljske
terase za svaku promjenu izgleda, veličine, namjene te natkrivanja terase mora
zatražiti odobrenje gradonačelnika Grada Malog Lošinja.
Članak
6.
Korisnik javne površine i neizgrađenog
građevinskog zemljišta dužan je održavati čistoću na lokaciji, postaviti košare
za otpad ako to iziskuje način korištenja lokacije, te sklopiti ugovor o
redovitom odvozu otpada s komunalnim poduzećem.
Članak
7.
Vlasnik objekta odnosno korisnik javne
površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta dužan je odmah po isteku roka
korištenja javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta ukloniti
predmetni objekt, te prilikom napuštanja lokacije istu dovesti u prvobitno
stanje u roku od 24 sata po isteku pravnog osnova korištenja javne površine i
neizgrađenog građevinskog zemljišta, u protivnom postupit će se sukladno
odredbama Odluke o komunalnom redu, te će predmetni objekt ukloniti o trošku
vlasnika objekta odnosno korisnika javne površine i neizgrađenog građevinskog
zemljišta.
Što se smatra javnom površinom
Članak
8.
Javna površina u smislu ove odluke smatra se
javna površina utvrđena Odlukom o komunalnom redu Grada Malog Lošinja.
Javnom površinom smatrat će se i neizgrađeno
građevinsko zemljište u vlasništvu Grada Malog Lošinja kad se njome koristi za
namjene predviđene ovom Odlukom.
Porezni obveznici i oslobođenja od plaćanja
poreza
Članak
9.
Porez na korištenje javnih površina plaćaju
pravne i fizičke osobe, koje koriste javnu površinu.
Grad Mali Lošinj može odobriti stupanje u
prava i obveze dosadašnjem korisniku javne površine, njegovim nasljednicima i
pravnim sljednicima pod uvjetom da nastave obavljati istu djelatnost, te da
nemaju dugovanja od strane prednika prema Gradu Malom Lošinju, ali najduže do
isteka roka odobrenog predniku za korištenje javne površine.
Članak
10.
Od plaćanja poreza na korištenje javnih
površina izuzimaju se javne površine koje koristi Grad Mali Lošinj.
Porez na korištenje javnih površina ne
plaćaju neprofitne udruge, obrazovne ustanove, sportski klubovi, ustanove kada
javnu površinu koriste za potrebe djelatnosti za koje su osnovane, te političke
stranke, nezavisne liste i pojedinačni kandidati na izborima za vrijeme
trajanja izborne promidžbe.
Poreza na korištenje javnih površina
oslobođeno je korištenje javne površine u humanitarne svrhe kao i radi
organizacije manifestacija i drugih događanja od interesa za Grad Mali Lošinj.
Odobrenje za oslobođenje plaćanja poreza na
korištenje javnih površina daje gradonačelnik Grada Malog Lošinja.
Pravna osnova
Članak
11.
Pravna osnova korištenja javnih površina je
ugovor o korištenju javnih površina i rješenje o porezu na korištenje javnih
površina.
Postupak davanja na korištenje javne površine
i neizgrađenog građevinskog zemljišta utvrđen ovom Odlukom provodi Upravni
odjel za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša
Grada Malog Lošinja.
Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam,
prostorno planiranje i zaštitu okoliša, dužan je dostavljati odobrenja za
korištenje javnih površina javnopravnom tijelu iz članka 13. stavka 1. ove
Odluke.
Članak
12.
Ugovor o korištenju javnih površina sklapa
gradonačelnik Grada Malog Lošinja sukladno odredbama ove Odluke.
Ugovor o korištenju javnih površina sklapa se
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu, o trošku korisnika
javne površine i to u slučaju kada se ugovora obročno plaćanje poreza na
korištenje javnih površina.
Članak
13.
Na temelju odobrenja o korištenju javnih
površina rješenje o utvrđenju poreza na korištenje javnih površina donosi
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo Grada Malog Lošinja.
Porez na korištenje javnih površina plaća se:
1. u roku 15 dana od dana dostave rješenja o
utvrđenju toga poreza za iznos koji ne prelazi 5.000,00 kuna,
2. u dva (2) jednaka mjesečna obroka od kojih
prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o
utvrđenju toga poreza za iznose od 5.000,00 kuna do 10.000,00 kuna,
3. u četiri (4) jednaka mjesečna obroka od
kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o
utvrđenju toga poreza za iznose od 10.000,00 kuna do 20.000,00 kuna,
4. u šest (6) jednakih mjesečnih obroka od
kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave rješenja o
utvrđenju toga poreza za iznose od 20.000,00 kuna do 50.000,00 kuna,
5. u dvanaest (12) jednakih mjesečnih obroka
od kojih prvi obrok dospijeva na naplatu u roku 15 dana od dana dostave
rješenja o utvrđenju toga poreza za iznose preko 50.000,00 kuna.
Članak
14.
Nitko ne može početi koristiti javnu površinu
prije nego što na način propisan ovom Odlukom ne stekne pravni osnov korištenja
javne površine i neizgrađenog građevinskog zemljišta iz članka 11. stavka 1.
ove Odluke i to pod uvjetom da se podnositelj zahtjeva korištenja javne
površine nije ponašao suprotno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Malog
Lošinja.
LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE OBJEKATA
Članak
15.
Lokacije za postavljenje objekata iz članka
3. ove Odluke utvrđuju se na temelju »Plana rasporeda kioska i specijalnih
naprava namijenjenih za obavljanje trgovine, iznajmljivanje robe i pružanje
usluga na javnim površinama i dijelovima neizgrađenog zemljišta na području
Grada Malog Lošinja« i »Plana rasporeda ugostiteljskih terasa na području Grada
Malog Lošinja«, koje donosi Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja na prijedlog
gradonačelnika Grada Malog Lošinja.
Članak
16.
Iznimno od članka 16. ove Odluke u vrijeme
održavanja, prigodnih, prazničnih, javnih okupljanja i manifestacija, odnosno
korištenje javne površine (koje se obračunava dnevno), lokacije za postavljanje
objekata iz članka 3. ove Odluke određuje gradonačelnik Grada Malog Lošinja
svojom odlukom, cijeneći vrstu, način, namjenu i veličinu objekta.
Članak
17.
Lokacije za postavljanje objekata iz članka
3. ove Odluke ne mogu se određivati:
1. na mjestima gdje se ugrožava ili ometa
pješački ili promet vozilima,
2. na mjestima gdje se neposredno ometa ulaz
u poslovne i stambene objekte,
3. na mjestima gdje se ugrožava ili ometa
održavanje komunalnih objekata i uređaja,
4. na parkovno uređenim i zelenim površinama,
5. na javno-prometnim površinama namijenjenim
za parkiranje vozila,
6. na udaljenosti manjoj od 10 metara od ruba
kolnika cesta koje čine raskrižje,
7. na nogostupu ukoliko nema uvjeta da nakon
postavljanja naprava ili objekta ostane širina nogostupa najmanje 1,6 m za
prolaz pješaka.
POSTUPAK DAVANJA JAVNIH POVRŠINA
Članak
18.
Lokacije za postavljanje objekata iz članka
3. stavka 1., 2., 3., 4., 5.c i 8. ove Odluke, daju se na korištenje putem
javnog natječaja, na temelju Plana rasporeda kioska i specijalnih naprava
namijenjenih za obavljanje trgovine, iznajmljivanje robe i pružanje usluga na
javnim površinama i dijelovima neizgrađenog zemljišta na području Grada Malog
Lošinja, koji početkom svake kalendaske godine donosi Gradsko vijeće na
prijedlog gradonačelnika.
Lokacije za postavljanje objekata iz članka
3. stavka 5.a i 5.b ove Odluke, daju se na korištenje temeljem zahtjeva stranke
i odobrenja Upravnog odjela nadležnog za poslove komunalnog gospodarstva.
Lokacije za postavljanje objekata iz članka
3. stavka 6., 7. i 9. ove Odluke, daju se na korištenje neposrednom pogodbom, a
na temelju »Plana rasporeda ugostiteljskih terasa na području Grada Malog
Lošinja s popisom korisnika«, koje donosi Gradsko vijeće na prijedlog
gradonačelnika.
Lokacije za povremenu, ambulantnu prodaju, za
odlaganje građevinskog materijala, za postavljanje građevinske skele i sl. mogu
se dati na privremeno korištenje temeljem zahtjeva stranke i odobrenja Upravnog
odjela nadležnog za poslove komunalnog gospodarstva.
Iznimno, lokacije za postavljanje privremenih
objekata iz čl. 3. ove Odluke za vrijeme prazničnih prigodnih ili javnih
manifestacija i lokacije ispred športskih objekata za postavljanje ugostiteljske terase, kioska, uslužne
naprave, uređaja i sl., mogu se dati na privremeno korištenje temeljem
odobrenja gradonačelnika.
Članak
19.
Javni natječaj raspisuje gradonačelnik Grada
Malog Lošinja, administrativno-tehničke poslove u svezi natječaja obavlja
Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu
okoliša, a sam natječaj provodi Povjerenstvo za davanje na korištenje javne
površine (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo imenuje Gradsko vijeće Grada
Malog Lošinja.
Povjerenstvo se sastoji od tri člana i
imenuje se na vrijeme od četiri godine.
Članak
20.
Javni natječaj raspisuje se na sljedeće
rokove:
1. za kioske na rok od 1 do 3 godine;
2. za štandove iz članka 3. stavka 8. ove
Odluke na rok od 1. travnja do 15. listopada tekuće godine;
3. za ostale pokretne naprave i namjene
rokovi će se utvrditi natječajem, ocjenjujući svaki slučaj posebice.
Članak
21.
Obavijest o objavi javnog natječaja
objavljuje se u dnevnom tisku, a cjelokupni tekst javnog natječaja objavljuje
se na oglasnoj ploči Grada Malog Lošinja i web portalu Grada Malog Lošinja (www.mali-losinj.hr).
Natječaj se provodi javnim otvaranjem
pristiglih ponuda.
Članak
22.
Tekst javnog natječaja sadrži:
1. oznaku i površinu lokacije te djelatnost
koja će se obavljati,
2. iznos početne visine poreza,
3. vrijeme korištenja javne površine,
4. vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,
5. iznos jamčevine (20% početne cijene),
6. rok za podnošenje ponude,
7. rok u kojem je ponuditelj dužan sklopiti
ugovor o zakupu,
8. obvezu zakupnika da ishoduje lokacijsku,
odnosno građevinsku dozvolu, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima,
9. odredbu da u natječaju ne mogu sudjelovati
ponuditelji koji do dana podnošenja ponude nisu podmirili sve obveze prema
Gradu Malom Lošinju, koji nisu podmirili sve obveze za koje evidenciju vodi
Porezna uprava, ponuditelji s kojima je Grad Mali Lošinj u sudskom sporu radi
korištenja javnih površina i ponuditelji koji su se ponašali suprotno odredbama
Odluke o komunalnom redu Grada Malog Lošinja.
Članak
23.
Pisana ponuda za sudjelovanje u natječaju
mora sadržavati:
1. Osnovni podaci o fizičkoj i pravnoj osobi
koja se natječe (ime i prezime fizičke osobe sa adresom odnosno naziv tvrke i
sjedište te OIB),
2. oznaka lokacije i djelatnost koja je
predmet natječaja,
3. ponuđeni iznos poreza,
4. presliku osobne iskaznice, ukoliko je
ponuditelj fizička osoba,
5. presliku rješenja o upisu u sudski
registar za pravne osobe, odnosno obrtni registar za fizičke osobe, rješenje o
upisu u registar udruge, stranke i drugi registar,
6. dokaz o plaćenoj jamčevini (20 % od
početne visine poreza),
7. izjavu o prihvaćanju svih uvjeta iz
natječaja,
8. dokaz o plaćenim svim obvezama za koje
evidenciju vodi Porezna uprava do dana podnošenja ponude.
Ponuda može sadržavati i ostale elemente koji
se traže u konkretnom javnom natječaju, a koji će biti posebice navedeni u
natječaju.
Članak
24.
Rok za podnošenje ponuda za javni natječaj je
osam dana od dana njegovog objavljivanja osim ako gradonačelnik Grada Malog
Lošinja ne odluči drukčije.
Članak
25.
Najpovoljnijom ponudom smatra se ponuda koja,
uz ispunjenje ostalih uvjeta iz natječaja, ponudi najviši iznos poreza.
Povjerenstvo će zapisnički konstatirati najpovoljnijeg
ponuditelja i navesti ponuditelje čije se ponude odbijaju temeljem stavka 1.
ovoga članka.
Nepotpune i nepravodobne ponude Povjerenstvo
će odbaciti.
Članak
26.
Gradonačelnik Grada Malog Lošinja ima pravo
poništiti natječaj ili dio natječaja ako je to u interesu Grada Malog Lošinja.
Članak
27.
Na temelju zapisnika i prijedloga
Povjerenstva, gradonačelnik Grada Malog Lošinja donosi Odluku o utvrđivanju
najpovoljnijih ponuditelja, a ostale natjecatelje odbija.
Gradonačelnik Grada Malog Lošinja s
najpovoljnijim ponuditeljima sklapa ugovor o korištenju javnih površina,
najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke iz stavka 1. ovoga
članka.
Članak
28.
Sudionici natječaja bit će obaviješteni o
izboru najpovoljnijeg ponuditelja u roku od 15 dana nakon otvaranja ponuda.
Ponuditelj koji odustane od sklapanja
ugovora, nema pravo na povrat jamčevine, a nadležno tijelo može izabrati drugu
po redu najpovoljniju ponudu, poništiti natječaj za tu lokaciju i/ili raspisati
novi natječaj.
Ponuditeljima čije su ponude odbačene ili
odbijene, jamčevina će se vratiti nakon dovršetka natječaja a najkasnije u roku
30 dana od izbora najpovoljnijeg ponuditelja.
Ponuditelju čija je ponuda utvrđena kao
najpovoljnija, uplaćena jamčevina uračunava se u utvrđeni iznos poreza.
Članak
29.
Na temelju ugovora o korištenju javnih
površina, korisnik može postaviti objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu
dokumentaciju sukladnu pozitivnim zakonskim propisima.
Članak
30.
Ugovor o korištenju javne površine sklapa se
na rok do 3 (tri) godine.
Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju
javne površine za istu lokaciju raspiše natječaj, raniji korisnik koji za istu
lokaciju sudjeluje u natječaju, ima pravo prvenstva ako:
1. udovoljava svim uvjetima natječaja,
2. je uredno i u cijelosti ispunio sve obveze
iz prethodnog ugovora o korištenju javne površine,
3. prihvati najviši ponuđeni iznos poreza.
Članak
31.
Ugovor o korištenju javne površine zaključuje
se u pisanom obliku i posebice sadrži:
1. podatke o ugovornim stranama,
2. naznaku lokacije i površinu,
3. djelatnost koja će se obavljati i odredbu
da se ne može mijenjati bez suglasnosti gradonačelnika,
4. rok na koji se ugovor sklapa,
5. iznos poreza, rok i uvjete plaćanja,
6. rok za postavu privremenog objekta,
7. odredbu o prestanku ugovora,
8. otkazni rok,
9. obvezu korisnika da po isteku korištenja
javnu površinu dovede u prijašnje stanje.
Članak
32.
Ugovor o korištenju javne površine prestaje
na način propisan zakonom, ovom odlukom i ugovorom o privremenom korištenju
javne površine.
Članak
33.
Grad Mali Lošinj će otkazati ugovor o
korištenju javne površine u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske
odredbe o trajanju ugovora, ako i poslije pisane opomene Grada porezni
obveznik:
1. ne započne koristiti lokaciju za namjene
propisane ovom Odlukom ili ugovorom o korištenju javne površine u roku od 30
dana od dana sklapanja ugovora,
2. koristi lokaciju za obavljanje djelatnosti
koja nije navedena u ugovoru o korištenju javne površine, bez pisane
suglasnosti Grada Malog Lošinja,
3. ne plati porez na korištenja javnih
površina na način utvrđen ugovorom,
4. na postavi privremeni objekt sukladno
ugovoru i drugim odlukama Grada Malog Lošinja,
5. ukoliko se porezni obveznik ne pridržava
ili krši odredbe ove Odluke te ugovora o korištenju javne površine.
Grad Mali Lošinj zadržava pravo raskida
ugovora o korištenju javne površine u slučaju potrebe uređenja javne površine i
privođenja namjeni određenoj sukladno Prostornom planu, te izvođenja
infrastrukturnih i ostalih radova od javnog interesa za Grad Mali Lošinj.
Ukoliko postoji zamjenska lokacija, Grad Mali
Lošinj će je ponuditi korisniku do isteka ugovora.
Otkazni rok ugovora o korištenju javne
površine je 15 dana.
Ako Grad Mali Lošinj otkaže ugovor o
korištenju javne površine iz razloga navedenih u prethodnim stavcima ovog
članka, porezni obveznik nema pravo na naknadu štete od Grada Malog Lošinja.
Članak
34.
U slučaju otkaza ugovora o korištenju javne
površine iz razloga utvrđenog u stavku 2. članka 22. ove Odluke, porezni
obveznik ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o korištenju javne površine
na novoj lokaciji za koju je raspisan natječaj, pod uvjetom da prihvati najviši
ponuđeni iznos poreza.
Pravo u smislu prethodnog stavka, porezni
obveznik može ostvariti pod uvjetom da je uredno ispunjavao obveze iz ugovora o
korištenju javne površine.
Ukoliko porezni obveznik ne prihvati najviši
iznos poreza, gubi pravo prvenstva na sklapanje ugovora.
Ukoliko se na natječaj prijavi više osoba
koje imaju pravo prvenstva na sklapanje ugovora, prvenstveni red utvrđuje se na
način da pravo ostvaruje korisnik iz stavka. 1. ovog članka, koji je ranije
sklopio ugovor.
Članak
35.
Zakupnik ne može ugovorenu javnu površinu
dati u podzakup, niti se njome koristiti u suprotnosti s odredbama ove odluke i
ugovora.
Članak
36.
Za korištenje javnih površina za razdoblje do
30 dana i korištenje javnih površina iz članka 42., 43., 44. i 45. ove Odluke,
odobrenje donosi Upravni odjel nadležan za komunalno gospodarstvo.
Odobrenje iz stavka 1. izdaje se u pisanom
obliku i posebice sadrži:
1. podatke o poreznom obvezniku,
2. podatke o lokaciji, površini i namjeni,
3. podatke o vremenu korištenja na koje se
izdaje,
4. iznos poreza i uvjete plaćanja,
5. grafički prikaz ukoliko se opisno ne mogu
utvrditi granice korištenja,
6. napomenu da će odobrenje biti ukinuto
ukoliko ga se korisnik ne bude pridržavao,
7. obvezu korisnika da po isteku korištenja
javnu površinu dovede u prijašnje stanje,
8. ostale stavke primjerene posebice svakoj
namjeni i korištenju javne površine (uvjete korištenja, moguće tipove opreme i
ostalo od značaja za korištenje te javne površine).
Članak
37.
Uz zahtjev za korištenje javne površine iz
članka 37. ove Odluke potrebno je priložiti:
1. presliku osobne iskaznice, ukoliko je
ponuditelj fizička osoba,
2. presliku rješenja o upisu u sudski
registar za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe,
3. ostalu dokumentaciju koja se zatraži od
podnositelja zahtjeva ovisno o namjeni javne površine (poput građevinske
dozvole, odobrenja Konzervatorskog odjela i dr.).
Zahtjev za privremeno korištenje javne
površine podnosi se najkasnije 8 dana prije početka korištenja.
Članak
38.
Uz zahtjev za postavu ugostiteljske terase na
javnoj površini prilaže se:
1. preslika katastarskog plana (MJ 1:1000) s
ucrtanim prijedlogom terase,
2. tekstualni i grafički prijedlog uređenja
terase s naznačenom površinom i dimenzijama, rasporedom stolova i stolica,
3. opis opreme sa slikom iz kataloga,
4. opis uređenja partera,
5. arhitektonski prikaz u slučaju postave
konzolne tende.
Odredba iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi
se na terase za koje su svi uvjeti utvrđeni Gradskim odlukama o postavi urbane
opreme ili drugim odlukama ili za koje Grad Mali Lošinj ima već izrađene
grafičke prijedloge i nacrte.
Članak
39.
Visina poreza na korištenje javnih površina
za postavljanje ugostiteljske terase, utvrđuje se po m2, zonama i razdoblju korištenja, u iznosima kako
slijedi:
1. za vremenski period od 1. svibnja do 30.
rujna u godini
2. za period mjeseca travnja i listopada
plaća se 75% od iznosa poreza na korištenje javnih površina propisanog
podstavkom 1. ovog članka, što iznosi:
1. za I. zonu 153,00 kn
2. za II. zonu 123,00 kn
3. za III. zonu 111,00 kn
4. za IV. zonu 42,00 kn
3. za period mjeseca siječnja, veljače,
ožujka, studenog i prosinca ne plaća se porez na korištenje javnih površina
propisan podstavkom 1. ovog članka.
****
tablica se nalazi na kraju dokumenta ****
Članak
40.
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za raspisivanje natječaja za postavljanje kioska i drugih privremenih
objekata utvrđuje se prema zonama i djelatnostima.
Određuju se zone i to kako slijedi:
I. zona - Mali Lošinj: Trg Republike
Hrvatske, Riva lošinjskih kapetana, ul. Priko do kćbr. 16, Ivana i Stjepana
Vidulića od kćbr. 16 do Trga RH, Čikat, Sunčana uvala.
- Veli Lošinj: Obala m. Tita, Šestavina,
Slavojna.
II. zona - Mali Lošinj: Ul. Priko poslije
kćbr. 16, ul. Lošinjskih brodograditelja, ul. Ivana i Stjepana Vidulića od
rampe do kćbr. 16., Škverić-Nova obala, Žalić, Srebrna uvala, Zlatna uvala,
Artatore, Valdarke, Sv. Martin, Zagazinjine, i ostala područja koja nisu
obuhvaćena I. zonom.«
- Veli Lošinj: sva područja koja nisu
obuhvaćena I. zonom.
- naselja Nerezine i Osor.
III. zona - naselja Ćunski, Sv.Jakov, Punta
križa, Belej i Ustrine,
- otoci Ilovik, Unije, Susak.
Članak
41.
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za raspisivanje natječaja za postavljanje štandova iznosi:
Početna visina poreza za korištenje javne
površine za raspisivanje natječaja:
1. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i
povrća« za lokacije u ul. Braće Ivana i Stjepana Vidulića na k.č.br. 2356 k.o.
Mali Lošinj - grad, I. Zona, za štandove 1., 2. i 3. iznosi 40.000,00 kn,
2. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i
povrća« za lokaciju u ul. Braće Ivana i Stjepana Vidulića na k.č.br. 2356 k.o.
Mali Lošinj - grad, I. Zona za štand broj 4. iznosi 30.000,00 kn,
3. za obavljanje djelatnosti »prodaja voća i
povrća« na lokaciji Slavojna - pored marketa u Velom Lošinju, I. zona, iznosi
30.000,00 kn,
4. za sve ostale lokacije za prodaju voća i
povrća, početna visina poreza iznosi sukladno stavku 1. ovog članka.
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za postavu LCD ekrana u svim zonama iznosi 7.300,00 kn/ godišnje.
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za raspisivanje natječaja za postavljanje kioska je:
Visina poreza na korištenje javnih površina
za postavljanje kioska utvrđuje se za javnu površinu do 12,00 m2.
Za kioske koji zauzimaju veću javnu površinu
od 12,00 m2 utvrđeni godišnji
porez uvećava se za svaki m2
zauzimanja javne površine preko 12,00 m2 za daljnjih 50% od 1/12 (jednedvanaestine) godišnjeg
poreza.
****
tablica se nalazi na kraju dokumenta ****
Članak
42.
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za postavljanje luna parkova, zabavnih radnji, sajmova i obavljanje
ostalih djelantosti, utvrđuje se po m2 zauzimanja javne površine po danu i to:
Početna visina poreza na korištenje javnih
površina za držanje i zbrinjavanje građevinskog materijala i otpada za
građevinske tvrtke, iznosi 0,03 kn/m2 / dnevno za cjelogodišnje korištenje.
Članak
43.
Visina poreza na korištenje javnih površina
za postavljanje reklamnih naprava utvrđuje se kako slijedi:
Lokacije, broj i izgled reklamnih naprava te
postupak donošenja odobrenja za postavljanje, propisat će gradonačelnik
posebnim aktom.
****
tablica se nalazi na kraju dokumenta ****
Članak
44.
Visina poreza na korištenje javnih površina
za izlaganje robe neposredno uz poslovni prostor sukladno Odluci o zabrani
izlaganja, utvrđuje se u iznosu od 3.500,00 kn/m2 godišnje za I. zonu i 2.500,00 kn/m2 godišnje za II. zonu.
Zone iz stavka 1.ovog članka utvrđene su u
članku 40. ove Odluke.
Članak
45.
Visina poreza na korištenje javnih površina
za druge namjene utvrđuje se kako slijedi:
****
tablica se nalazi na kraju dokumenta ****
Članak
46.
Visina poreza na korištenje javnih površina i
zakupnine za lokacije koje se daju na korištenje putem javnog natječaja,
utvrđuje se u natječajnom postupku, s tim da najmanji ponuđeni iznos po m2 ne može biti niži od iznosa utvrđenog ovom Odlukom.
Članak
47.
Gradonačelnik može korisnicima javne površine
za postavljanje ugostiteljskih terasa odobriti popust:
- do 10% obračunatog poreza za tekuću godinu
na ime ispoštovanih uvjeta plaćanja, poštivanja odobrenog radnog vremena,
otvorenosti objekta tijekom godine, poštivanja naputaka i preporuka glede
uređenja terase i urbane opreme i dr. u protekloj godini;
- do 10% na ime jednokratne uplate
obračunatog poreza za tekuću godinu najkasnije do 15.svibnja tekuće godine;
- do 20% obračunatog poreza za tekuću godinu
na ime nepovoljnih uvjeta poslovanja (kao što je neuređen okoliš, neravne
podloge, izvođenje radova u neposrednoj blizini i sl.).
Članak
48.
Ukoliko je za obavljanje djelatnosti na
odobrenoj lokaciji potreban priključak na mjerni električni ormarić koji je u
vlasništvu Grada Malog Lošinja, potrošnja električne energije obračunat će se
po utrošenom KW prema trenutno važećem tarifnom modelu koji se primjenjuje.
NADZOR NAD KORIŠTENJEM JAVNIH POVRŠINA
Članak
49.
Nadzor nad provođenejm ove Odluke vrši
Komunalno redarstvo sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu.
Članak
50.
Komunalni redar ovlašten je u provođenju
nadzora:
1. nadzirati primjenu ove Odluke,
2. rješenjem narediti fizičkim i pravnim
osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se one ne obavljaju ili se obavljaju
suprotno odredbama ove Odluke,
3. izdati nalog za uklanjanje privremenog
objekta postavljenog bez odobrenja, ugovora ili rješenja,
4. izdati nalog za uklanjanje privremenog
objekta ako se korisnik ne pridržava odredbi odobrenja, ugovora ili rješenja,
5. izdati nalog za uklanjanje pokretnih
naprava (ugostiteljske terase, štandovi, kiosci i dr.) u slučaju da porezni
obveznik odnosno zakupnik ne podmiri pravovremeno svoje dospjele obveze po osnovi
korištenja te javne površine,
6. pokrenuti prekršajni postupak i podnijeti
optužni prijedlog,
7. naplatiti novčanu kaznu na mjestu
počinjenja prekršaja,
8. poduzimati druge radnje za koje je
ovlašten.
KAZNENE ODREDBE
Članak
51.
Za postupanje suprotno odredbama ove Odluke,
primijenit će se kaznene mjere utvrđene Odlukom o komunalnom redu.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
52.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o davanju u zakup javnih površina za postavu privremenih objekata
(»Službene novine Primorsko-goranske župnije« broj 43/09, 6/10, 10/11 i 24/11).
Članak
53.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 410-01/12-01/04
Ur. broj: 2213/01-01-12-4
Mali Lošinj, 29. veljače 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA MALOG LOŠINJA
Predsjednik
Anto
Nedić, prof., v. r.