44.
Na temelju stavka članka 14.. Stavka 1.
Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) te članka 32. i članka 81.
Statuta Općine Matulji (»Službene novine PGŽ« broj 26/09 i 38/09), Općinsko
vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 13. prosinca 2011.godine,
donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Općine Matulji za 2012. godine (u
daljnjem tekstu Proračun) njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva
Općine Matulji, upravljanje dugom, te financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, pojedine ovlasti Općinskog vijeća i
općinskog načelnika, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s
načelima jedinstva i točnosti proračuna, jedne godine,uravnoteženosti,
obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog
upravljanja i transparentnosti.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva
će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanje, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe, koje se sastoje od aktivnosti i projekata.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračuna i proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim, odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim
propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine razrađeni po programima, a usklađuje se svake
godine.
Članak
5.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
6.
Jedinstveni upravni odjel odgovoran je za
prikupljanje proračunskih prihoda, za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
račun proračuna u skladu s odgovarajućim zakonima i propisima donesenim na
temelju zakona.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Članak
7.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna
općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije u
roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
8.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
9.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak
10.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje, a o tome je obavezan izvijestiti Općinsko vijeće uz polugodišnje i
godišnje izvješće.
Članak
11.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
250.000 kn, i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Načelnik.
Općinski načelnik je obvezan mjesečno
izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
12.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Namjenski prihodi i primici proračuna su
pomoći, donacije, prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene
imovine, naknade s naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja i
prodaje dionica i udjela.
Namjenski prihodi i primici, koji nisu
iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku
godinu.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani
namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani namjenski
primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu,
uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak
13.
Prihodi koje ostvaruju tijela Općinske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i
danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva
osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom
mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini.
Članak
14.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Za potrebe mjesnih odbora (Pasjak ,Šapjane i
Mune) koji imaju otvoren žiro račun osiguravaju se sredstva u proračunu
najmanje u iznosu njihovih naplaćenih izvornih prihoda, odnosno ugovorenih
prihoda za zakupnine javnih površina, koji su dužni rasporediti u svojim
financijskim planovima na materijalne troškove i troškove investicija i
investicionog održavanja, ukoliko ih planiraju.
Za mjesne odbore iz pozicije »42.12 mjesni
odbori«, pokrivati će se troškovi (zaštitarska služba,eko WC-i, rasvjeta...)
organizacije mjesnih manifestacija i manjih komunalnih zahvata u organizaciji
Mjesnih odbora.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstava za amortizaciju zgrada i opreme za 2012. godinu.
Članak
15.
Odsjek za proračun i financije podnosit će
Općinskom načelniku mjesečno izvješće o izvršavanju proračuna, a Općinski
načelnik Općinskom vijeću polugodišnje sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje
izvješće sa stanjem na dan 31. prosinca.
Članak
16.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je kada
se sredstva Proračuna izvršavanju kao subvencije, donacije i pomoći iznad
10.000 kuna, te za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad 20.000
kuna. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Ugovorima će se obvezati korisnike sredstava
da dostave godišnje izvještaje o realizaciji programa (propisani obrasci za
izvještaje FINI, odnosno Državnom uredu za reviziju sa specifikacijom utroška
sredstava Proračuna Općine Matulji uz obrazloženje)
Članak
17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski
načelnik.
Članak
19.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Općinskog načelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo
veće troškove za Proračun Općine.
Članak
20.
Jedinstveni upravni odjel upravlja
nefinancijskim dugotrajnom imovinom sukladno općim aktima Općine. Upravljanje
imovinom iz stavka 1. podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u
zakup. Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u razdjelu 01, 02 i 03.
Članak
21.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga, ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojeg
inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug.
Općinski načelnik može zahtijevati otplatu
cjelokupnog duga, čija je naplata odgođena, ako se obroci pravovremeno ne
otplaćuju.
Iznimno Odsjek za proračun i financije može
na zahtjev dužnika, a temeljem odluke općinskog načelnika, uz primjereno
osiguranje i kamate,odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga i to za
iznos od 1.000 kn na tri mjeseca, od 1.000 kn do 5.000 kn na šest mjeseci i od
5.000 kn na više na 9 mjeseci.
Općinski načelnik može prodati,otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
22.
Za izvršavanje javnih službi i djelatnosti u
interesu Općina Matulji može svojom imovinom osnovati ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe. Općinsko vijeće Općine Matulji na prijedlog
općinskog načelnika može odlučiti o kupnji udjela u trgovačkom društvu, ako su
za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se štiti interes Općine Matulji.
Članak
23.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
V. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
24.
Općinsko vijeće donosi odluku o davanju
suglasnosti za zaduživanje trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojime
je Općina jedini osnivač ili u njima ima većinski osnivački udio.
Članak
25.
Općina se može zaduživati uzimanjem kredita,
zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira.
Članak
26.
Općinsko vijeće Općine Matulji može dati
jamstvo trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama u kojima je Općina jedini
osnivač ili u kojima ima većinski osnivački udio. Dano jamstvo uključuje se u
opseg mogućeg zaduživanja Općine.
Ugovor o jamstvu u ime Općine sklapa općinski
načelnik.
Članak
27.
Ukupna godišnja obveza iz članka 18. ove
Odluke može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini, koja prethodi
godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključen je iznos
prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze na osnovi izdanih
vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti iz članka 90.st.2 Zakona o
proračunu, te dospjele Nepodmirene obveze iz prethodnih godina.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja
Općine iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2012. godinu u Programu
2701, a kamate i troškovi kredita u Programu 2702.
VI. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
28.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela).
Odgovoran je za zakonitost svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje
obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava. Općinski načelnik proračunskog korisnika može određena
prava unutarnjim propisima u skladu sa Zakonom prenijeti na druge osobe.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela proračuna,
prikupljanje prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i njihovo uplaćivanje u
proračun, preuzimanje obveza, verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava tijela koje vodi i utvrđivanje prava naplate,
te izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava, zakonito,
svrhovito, učinkovito i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog
korisnika može, za obavljanje poslova iz t.1 ovog članka ovlastiti druge osobe
posebnom odlukom u skladu s aktima o unutarnjem ustrojstvu. Prenošenjem ovlasti
prenosi se i odgovornost, čime se na isključuje odgovornost čelnika.
Prijenos ovlasti iz stavka 2. Ovog članka
čelnik mora obaviti poštujući načelo razdvajanja dužnosti.
Članak
29.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj koji Odsjek za proračun i financije
zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja općinskom načelniku do
5. rujna. Načelnik polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na
usvajanje Općinskom vijeću do 15. rujna tekuće proračunske godine.
Članak
30.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana Odsjeku za proračun i financije do 15. veljače
tekuće godine za prethodnu godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih
korisnika konsolidirani na razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se općinskom načelniku do 28. veljače tekuće godine za
prethodnu godinu. Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Općinskom
vijeću na usvajanje do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik Godišnji obračun Proračuna
dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana
nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
VII. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
31.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika
tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i
funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa
zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže
mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog
korisnika.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja
zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava
kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
32.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-08/11-01/4
Ur. broj: 2156-04-11-35
Matulji, 13. prosinca 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Željko Grbac, oecc, v. r.