57.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 22. Statuta Grada Raba (»Službene novine
PGŽ« broj 27/09), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana 16.
prosinca 2011. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna
Grada Raba za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Konsolidiranog proračuna Grada Raba za 2012.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Raba (u daljnjem tekstu: Grada),
opseg zaduživanja i jamstva Grada, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u
svezi izvršavanja Proračuna.
Članak
2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske
korisnike Grada. U skladu sa odredbama Pravilnika o utvrđivanju korisnika
proračuna i o vođenju Registra korisnika proračuna (»Narodne novine« broj
59/11), proračunskim korisnicima smatraju se:
- Pučko otvoreno učilište Rab,
- Dječji vrtić »Pahuljica« Rab
- Gradska knjižnica Rab
Proračunski korisnici obvezatno primjenjuju i
odredbe Zakona o proračunu koji se odnose na izradu financijskih planova,
upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstava, izvještavanje,
te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak
3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda
po izvorima i vrstama te rashoda po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se
primici od financijske imovine te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka raspoređenih prema nositeljima, korisnicima, programima i
aktivnostima te tekućim i kapitalnim projektima.
U Planu razvojnih programa iskazuju se
planirani rashodi proračunskih korisnika za nefinancijsku imovinu
(investicije), kapitalne pomoći i donacije, za razdoblje 2012.-2014. godine.
Plan razvojnih programa usklađuje se svake
godine prilikom donošenja Proračuna.
Članak
4.
Odlukom Grada osnovan je proračunski fond za
posebne namjene sukladno odredbama članka 57. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 96/03).
Za prikupljanje namjenskih sredstava
proračunskog fonda, otvoren je poseban račun u okviru računa Proračuna, koji
nema status pravne osobe.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je u roku
od osam dana od dana stupanja na snagu Proračuna izvijestiti krajnje korisnike
Proračuna o odobrenim sredstvima u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
6.
Proračunskim korisnicima osiguravaju se
sredstva u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
7.
Proračunski korisnici iz članka 2. ove Odluke
dužni su do 15. siječnja 2012. godine donijeti svoje financijske planove
usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu, te ih do kraja siječnja 2012.
godine dostaviti Jedinstvenom upravnom odjelu.
Proračunski korisnik mora godišnji
financijski plan razraditi po tromjesečjima u skladu s planiranim dospijećem
obveza.
Trgovačka društva čiji je osnivač Grad,
obvezna su, do 15. siječnja 2012. godine dostaviti Jedinstvenom upravnom odjelu
svoje financijske planove, usklađene sa odobrenim sredstvima u Proračunu.
Članak
8.
Za izvršavanje Proračuna odgovoran je
Gradonačelnik.
Korisnici proračuna koriste proračunska
sredstva samo za namjene koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
9.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran
je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači
odgovornost za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret
proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran
je za zakonitost, svrhovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela ima
pravo i obvezu nadzirati poslovanje i namjensko korištenje proračunskih
sredstava kod proračunskog korisnika za kojeg je nadležan.
Članak
10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare
obavljanjem vlastite i ostalih djelatnosti, ne uplaćuju se u Proračun, uz
obvezu da o ostvarenim i utrošenim vlastitim prihodima mjesečno izvještavaju
Jedinstveni upravni odjel.
Članak
11.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda daje pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
12.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka (prihodi s protuobvezom),
izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, Gradonačelnik
može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih
proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani
namjenski prihodi mogu se izvršavati po aktivnostima ili projektima za koje su
namijenjeni, do visine naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne
iskoriste u tekućoj godini, prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena sredstva na računu proračunskog
fonda na kraju tekuće godine prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak
13.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u
nesrazmjeru s visinom potraživanja ili zbog drugog opravdanog razloga.
Članak
14.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
visinom prihoda planiranih u Proračunu dok se iznosi rashoda i izdataka u
Posebnom dijelu Proračuna smatraju najvišim iznosima.
Članak
15.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se
izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći ( transferi ostalim korisnicima)
te sredstva za održavanje objekata i nabavu opreme za korisnike Proračuna,
raspoređuju se temeljem Zaključka Gradonačelnika, ukoliko krajnji korisnik nije
utvrđen samim Proračunom.
Članak
16.
U Proračunu se osigurava proračunska zaliha u
iznosu od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za
nepredviđene namjene, za koje u Proračunu nisu osigurana sredstva ili za
namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna
sredstva jer ista pri planiranju Proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Gradonačelnik.
Gradonačelnik je obvezan polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
17.
Odluku o ovlaštenim predstavnicima javnog
naručitelja u postupku javne nabave kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj
110/07, 125/08) donosi Gradonačelnik.
Jedinstveni upravni odjel može sklapati
ugovore o nabavi roba, obavljanju usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim
propisima i zaključku kojeg donosi Gradonačelnik.
Odluku o početku postupka javne nabave, čija
je procijenjena vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća od 70.000,00 kuna donosi
Gradonačelnik sukladno Planu nabave Grada za 2012. godinu.
Odluku o odabiru ili poništenju nabave čija
je procijenjena vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća od 70.000,00 kuna donosi
Gradonačelnik.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika, te uz ishođenje odgovarajućeg
jamstva za povrat sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Članak
18.
Ustanove i trgovačka društva, kojima je
osnivač Grad, provode postupak nabave sukladno zakonskim propisima.
U ovlaštene predstavnike naručitelja u
postupku javne nabave koja se financira proračunskim sredstvima, djelomično ili
u cijelosti, ustanova ili trgovačko društvo obvezno je imenovati predstavnika
Grada.
Iznimno, Gradonačelnik može odlučiti da će, u
cilju racionalnijeg korištenja proračunskih sredstava i postizanja povoljnijih
uvjeta, Grad provesti zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili
trgovačkog društva.
Članak
19.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela jest
nalogodavac za sve isplate na teret proračunskih sredstava.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku
sredstava, moraju biti u pisanom obliku, ovjereni pečatom i potpisom
nalogodavca, s naznakom pozicije Proračuna na teret koje se vrši plaćanje.
Članak
20.
Zaključivanje pisanog Ugovora obvezno je za
sve nabave roba, usluga i ustupanje radova, čija vrijednost prelazi iznos od
20.000,00 kn bez PDV-a.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje
Gradonačelnik.
Jedan primjerak Ugovora obvezno se dostavlja
Odsjeku za proračun i financije, u roku od osam dana od potpisa Ugovora.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih pozajmica, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju
kratkoročnih pozajmica donosi Gradonačelnik.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz
obrazloženi zahtjev za odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za
obračunsko razdoblje koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom
korisniku ne može iznositi više od 200.000,00 kn, a rok na koji se pozajmica
daje, ne može biti duži od šest mjeseci.
Korisnik kratkoročne pozajmice obvezan je
vratiti sredstva u Proračun do 31. prosinca 2012. godine.
Članak
22.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u
trgovačkom društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se
time štiti javni interes, odnosno interes Grada, donosi Gradonačelnik.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili
udjela u kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine
Grada.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak
23.
Grad se može zaduživati za kapitalna
ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o proračunu i Pravilnikom o
postupku zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i
davanju jamstva jedinica područne (regionalne) samouprave.
Odluku o zaduživanju Grada i Odluku o
izdavanju jamstva donosi Gradsko vijeće.
Članak
24.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je
osnivač i većinski vlasnik Grad može se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog
vijeća.
Zahtjevu za odobravanjem suglasnosti za
zaduženje ili davanje jamstva prilažu se: obrazloženje kapitalnog projekta,
usvojen financijski plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i
prethodno obračunsko razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije
ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt Ugovora te plan otplate sa svim
navedenim troškovima, izjavu odgovorne osobe da pod materijalnom i krivičnom
odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak
25.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršiti će se
njihovo ponovno uravnoteženje, Izmjenama i dopunama Proračuna.
Gradonačelnik može na zahtjev rukovoditelja
Jedinstvenog upravnog odjela odobriti preraspodjelu sredstava unutar razdjela,
s time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5%. O provedenim
preraspodjelama u proteklom razdoblju Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće u
sklopu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
Sukladno Izmjenama i dopunama Proračuna,
proračunski korisnici obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje financijske
planove i planove nabave, u roku od 15 dana od stupanja na snagu Izmjena i
dopuna Proračuna i o istome izvijestiti Jedinstveni upravni odjel.
VII. IZVJEŠTAVANJE
Članak
26.
Jedinstveni upravni odjel podnosi
Gradonačelniku Polugodišnji i Godišnji obračun o izvršenju Proračuna.
Isti se dostavljaju i Gradskom vijeću, u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak
27.
Ustanove i trgovačka društva kojima je
osnivač Grad dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju za 2011. godinu
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) Jedinstvenom upravnom
odjelu, najkasnije do 20. travnja 2012. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati
prijedlog korištenja vlastitih neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića
gubitka poslovanja.
Jedinstveni upravni odjel dužan je izvještaje
o poslovanju ustanove ili trgovačkog društva dostaviti Gradonačelniku najkasnije
do 1. svibnja 2012. godine.
Članak
28.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su
dostaviti tromjesečne, polugodišnje i godišnje izvještaje o izvršenju svog
financijskog plana proračunski nadležnom Upravnom odjelu, sukladno odredbama
Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne
novine« broj 32/2011). Jedinstveni upravni odjel konsolidira izvještaj za
pojedine djelatnosti.
Članak
29.
Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o
izvršenju Proračuna za prvo polugodište 2012. godine Jedinstveni upravni odjel
dostavlja Gradonačelniku najkasnije do 5. rujna 2012. godine, a Gradonačelnik
ga dostavlja Gradskom vijeću na donošenje najkasnije do 15. rujna 2012. godine.
Prijedlog Godišnjeg obračuna Proračuna za
2011. godinu Jedinstveni upravni odjel dostavlja Gradonačelniku najkasnije do
1. svibnja 2012. godine.
Prijedlog Godišnjeg obračuna Proračuna Grada
za 2011. godinu Gradonačelnik dostavlja Gradskom vijeću na usvajanje najkasnije
do 1. lipnja 2012. godine.
Gradonačelnik dostavlja Ministarstvu
financija i Državnom uredu za reviziju godišnji obračuna Proračuna Grada za
2011. godinu u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
30.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2012. godine.
Klasa: 023-06/11-01/05
Ur. broj: 2169-01-02-01-11-05
Rab, 16.prosinca 2011.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Berislav Dumić, v.r.