6.
Na temelju članka 4. stavka 1., članka 11.
stavka 2. i članka 15. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 - Uredba i 178/04, 38/09 i
79/09) i članka 32. Statuta Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 25/09 i 30/09 - ispravak), Općinsko vijeće Općine Matulji,
sjednici održanoj dana 24. veljače 2011. godine, donosi
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima na području
Općine Matulji
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Odlukom o komunalnim djelatnostima na
području Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se komunalne
djelatnosti koje se obavljaju na području Općine Matulji, način i uvjeti
obavljanja komunalnih djelatnosti te druga pitanja od značaja za obavljanje
komunalnih djelatnosti na području Općine Matulji.
Članak
2.
Na području Općine Matulji obavljaju se
sljedeće komunalne djelatnosti:
1. prijevoz putnika u javnom prometu,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. odlaganje komunalnog otpada,
4. održavanje javnih površina,
5. održavanje nerazvrstanih cesta te obnova i
postava horizontalne i vertikalne signalizacije,
6. tržnice na malo,
7. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
8. obavljanje dimnjačarskih poslova,
9. održavanje javne rasvjete.
Člankom 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu
propisano je što se podrazumijeva pod pojmom svake od navedenih komunalnih
djelatnosti iz ovog stavka.
II. NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
3.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Matulji obavljaju:
1. Komunalno društvo »Komunalac« d.o.o.
Opatija,
2. pravne ili fizičke osobe na temelju
ugovora o koncesiji i
3. pravne ili fizičke osobe na temelju
pisanog ugovora o povjeravanju komunalnih poslova.
Članak
4.
Komunalno društvo »Komunalac« d.o.o. Opatija
obavlja slijedeće komunalne djelatnosti:
- odlaganje komunalnog otpada,
- održavanje čistoće javnih površina,
- održavanje javnih površina, osim javnih
zelenih površina,
- održavanje nerazvrstanih cesta osim poslova
obnove horizontalne prometne signalizacije,
- održavanje groblja i prijevoz pokojnika.
Komunalno društvo »Komunalac« d.o.o. Opatija
obavlja komunalne djelatnosti iz stavka 1. ovog članka sukladno ovoj Odluci,
posebnim propisima kojima se regulira obavljanje pojedine komunalne djelatnosti
i odlukama općinskog vijeća donesenih sukladno tim propisima, a na temelju
ugovora koje zaključuje općinski načelnik.
Navedeni ugovori zaključuju se na osnovi
godišnjih Programa održavanja komunalne infrastrukture Općine Matulji.
III. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
DJELATNOSTI NA TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI
Članak
5.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji mogu obavljati na području Općine Matulji slijedeće komunalne
djelatnosti:
- obavljanje dimnjačarskih poslova,
- prijevoz putnika u javnom prometu.
Koncesija se može dati pravnoj ili fizičkoj
osobi registriranoj za obavljanje djelatnosti stavka 1. ovog članka na vrijeme
od najduže 30 godina.
Članak
6.
Postupak dodjele koncesije provodi se javnim
natječajem, u skladu sa posebnim propisima koji reguliraju pitanje dodjela
koncesija, Zakonom o komunalnom gospodarstvu te ovom Odlukom.
Postupak dodjele koncesije započinje
pripremnim radnjama koje uključuju izradu studije opravdanosti za dodjelu
koncesije, imenovanje povjerenstva te pripremu natječajne dokumentacije.
Odluku o početku postupka davanja koncesije
donosi općinski načelnik.
Postupak javnog natječaja provodi
Povjerenstvo koje ima predsjednika i najviše 6 članova, a imenuje ga općinski
načelnik.
Članak
7.
Odluku o objavi obavijesti o namjeri davanja
koncesije donosi općinski načelnik.
Objava obavijesti o namjeri davanja koncesije
mora sadržavati:
- djelatnost za koju se daje koncesija,
- vrijeme za koje se daje koncesija,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova,
- najniži iznos naknade za koncesiju te način
i rok plaćanja,
- jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje
ugovora.
- način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
- mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
- uvjete za odabir najpovoljnije ponude,
- ostali sadržaj propisan posebnim propisima.
Oglas se objavljuje u »Narodnim novinama«,
dnevnom ili tjednom tisku te web stranicama Općine.
Članak
8.
Povjerenstvo iz članka 6. ove Odluke kod
otvaranja ponuda sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda te zapisnik o pregledu i
ocjeni ponuda čiji je sadržaj utvrđen propisima kojima je reguliran postupak
javne nabave.
Na osnovi prijedloga povjerenstva Općinski
načelnik upućuje Općinskom vijeću prijedlog odluke o dodjeli koncesije ili
poništenju javnog natječaja.
Članak
9.
Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja
donosi Općinsko vijeće.
Kriteriji na kojima se temelji odabir
najpovoljnije ponude:
1. U slučaju ekonomski najpovoljnije ponude:
- kvaliteta usluge (ugled ponuditelja,
jamstva),
- sposobnosti ponuditelja za dugoročnu
održivost razvoja za vrijeme trajanja koncesije i za kvalitetno ostvarivanje
koncesije i drugih kriterija propisanih Zakonom o koncesijama ili
2. najviša ponuđena naknada za koncesiju.
Ovisno o ciljevima koji se žele postići,
davatelj koncesije odlučuje koje će kriterije primijeniti, a može utvrditi i
dodatne uvjete i mjerila kao kriterij za odabir najpovoljnijeg ponuditelja.
Kriteriji za odabir ponude te rok trajanja
koncesije utvrđuju se odlukom iz članka 6. stavka 1. i sastavni su dio
natječajne dokumentacije.
Članak
10.
Odluka o davanju koncesije obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija daje,
2. vrijeme na koje se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. obveze koncesionara,
6. drugi sadržaj propisan posebnim propisom
kojim je regulirano davanje koncesije.
Članak
11.
Na temelju Odluke o davanju koncesije
Općinski načelnik s odabranim ponuditeljem sklapa ugovor o koncesiji.
Ugovor o koncesiji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija
dodjeljuje,
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze korisnika koncesije,
7. jamstva korisnika koncesije,
8. uvjete otkaza ugovora,
9. ugovorne kazne.
Članak
12.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju
komunalne usluge na temelju koncesije iz članka 5. alineje 1. i 2.. ove Odluke
dužne su pri svakoj eventualnoj promjeni cijene odnosno tarife svojih usluga
izvršiti prijavu cjenika, odnosno zatražiti prethodnu suglasnost Općinskog
načelnika.
Prijava cjenikom iz prethodnog stavka
obavezno sadrži:
- vrstu komunalne usluge, te način obračuna i
plaćanja usluge,
- strukturu postojeće cijene komunalne
usluge,
- predloženu novu cijenu usluge i njenu
strukturu,
- postupak promjene cijene s obrazloženjem i
kalkulacijama,
- dan primjene nove cijene.
Članak
13.
Općinski načelnik daje suglasnost na prijavu
cjenika u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za pribavljanje prethodne
suglasnosti, a u protivnom će se smatrati da je suglasnost dana.
U slučaju uskrate suglasnosti na prijavljeni
cjenik od strane Općinskog načelnika, isti se ne može primjenjivati.
Članak
14.
Naknada za koncesiju uplaćuje se u korist
Proračuna Općine Matulji, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture.
IV. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
POSLOVA NA TEMELJU PISANOG UGOVORA
Članak
15.
Pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova mogu obavljati na području Općine
Matulji sljedeće komunalne djelatnosti- poslove:
- održavanje javnih površina-održavanje
javnih zelenih površina,
- održavanje nerazvrstanih cesta-poslovi
obnove horizontalne prometne signalizacije,
- javne rasvjete-poslove dekorativne
rasvjete,
- održavanje javne rasvjete-poslove
održavanja objekata i uređaja javne rasvjete.
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja javnih površina, poslova održavanja javnih zelenih površina
podrazumijeva se košnja trave, obrezivanje stabala, ukrasnog grmlja, košnja
zatravljenih površina i ukrasnih travnjaka, sadnja sezonskog cvijeća i ukrasnog
grmlja, te plijevljenje korova I okopavanje javnih ozelenjenih nasada.
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja nerazvrstanih cesta, poslova obnove, horizontalne prometne
signalizacije podrazumijeva se obnova pješačkih prijelaza te ostalih oznaka
prometne signalizacije.
Pod obavljanjem poslova javne
rasvjete-poslova dekorativne rasvjete podrazumijeva se postava dekoracije
svjetlećim elementima na stupove javne rasvjete, drveće, fasade I druge javne
površine u vrjeme Božićnih i nogovodišnjih blagdana kao i drugih blagdana i
manifestacija.
Članak
16.
Ugovor o povjeranju komunalnih poslova (u
daljnjem tekstu:Ugovor) iz članka 15.stavka 1.ove Odluke, može se zaključiti
najdulje na vrijeme od 2 godine.
Opseg i cijena komunalnih poslova odredit će
se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture iz članka 28.stavka 3
Zakona o komunalnom gospodarstvu i troškovnika sačinjenog na temelju Programa
održavanja komunalne infrastrukture za godinu u kojoj se zaključuje ugovor, a
do isteka roka na koji se zaključuje ugovor, bit će utvrđeni u naprijed
navdenim godišnjim programima i troškovnicima za predmetne poslove.
U slučaju povećanja ili smanjenja opsega
komunalnih poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor,
sporazumno će se sačiniti Anex ugovora kojeg odobrava Općinski načelnik.
Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge
prema dostavljenim računima o izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba
naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.
Članak
17.
Postupak povjeravanja obavljanja komunalnih
poslova na temelju pisanog ugovora iz članka 15. ove Odluke, provodi se:
- prikupljanjem ponuda
- javnim natječajem
Prikupljanju ponuda pristupiti će se kada
vrijednost poslova komunalnih djelatnosti u godišnjem iznosu ne prelazi
vrijednost od 500.000,00 kuna.
Javnom natječaju pristupiti će se kada
vrjednost poslova komunalnih djelatnosti u godišnjem iznosu prelazi vrijednost
od 500.000,00 kuna.
Članak
18.
Postupak prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja iz članka 17.ove Odluke, provodi Povjerenstvo koje imenuje Općinski
načelnik, posebno za svaki postupak glede pojedinih komunalnih poslova iz
članka 15. ove Odluke.
Članak
19.
Povjerenstvo se sastoji od predsjednika i 2
člana.
Članak
20.
Povjerenstvo iz članka 19. ove Odluke,
provodi postupak otvaranja pristiglih ponuda na sjednici koja se mora održati
najkasnije 3 (tri) dana od isteka roka za podnošenje ponude.
Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni
ponuditelji.
Ponude koje ne sadržavaju isprave navedene u
ovoj Odluci smatrat će se nepravovaljanima.
Na osnovi pristiglih ponuda Povjerenstvo će
donijeti zaključak o prijedlogu za odabir najpovoljnije ponude, te će
zaključak, zaprimljene ponude i pripadajuću dokumentaciju dostaviti Općinskom
vijeću koje donosi odluku o odabiru ponude.
Općinsko vijeće može donijeti odluku o
neizboru niti jedne od ponuda pristilih na natječaj s time da je obvezno navesti
temeljne razloge njihovog odbijanja.
Članak
21.
Prikupljanje ponuda provodi se pozivom na
dostavu ponuda za najmanje 3 (tri) ponuditelja.
Poziv za dostavu ponude ponuditeljima upućuje
Općinski načelnik na prijedlog Povjerenstva iz članka 18. ove Odluke.
Poziv za dostavu ponude mora sadržavati sve
elemente potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude.
Članak
22.
Odluka o prikupljanju ponuda i javni natječaj
mora sadržavati:
- djelatnost za koju se sklapa ugovor,
- vrijeme za koje se sklapa ugovor,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova te način i rok plaćanja,
- jamstvo izvršitelja za ispunjenje ugovora,
- način i vrijeme i rok za podnošenje ponuda,
- rok važenja ponuda,
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
- mjesto i vrijeme održavanja sjednice
povjerenstva za otvaranje ponuda,
- uvjeti za odabir najpovoljnije ponude.
Članak
23.
Ponude se podnose u zapečaćenoj koverti u
Jedinstveni upravni odjel Općine Matulji, neposredno ili putem pošte,
preporučeno s naznakom ne otvaraj-za natječaj« u roku od 15 dana od dana objave
natječaja.
Članak
24.
Uz ponudu, ponuditelji su dužni priložiti
sljedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra trgovačkog suda),
- dokumente o financijskoj stabilnosti (ne
starije od mjesec dana),
- potvrda Porezne uprave o stanju duga, koja
ne smije biti starija od 30 (trdeset) dana od dana objave natječaja, kojom
dokazuje da je uredno uplatio sve dospjele porezne obveze i doprinose za
mirovinsko i zdravstveno osiguranje i druga javna davanja,
- izjava o nekažnjavanju, kojom potvrđuje da
ponuditelju i odgovornoj osobi ponuditelja nije izrečena pravomoćna osuđujuća
presuda za kaznena djela: udruživanja za počinjenje kaznenih djela, primanje
mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju,
zlouporaba položaja i ovlasti, protuzakonito posredovanje, prijevara u
gospodarskom poslovanju ili prikrivanje protuzakonito dobivanog novca,
- reference ponuditelja za obavljanje
komunalne djelatnosti koja je predmet natječaja (oprema, poslovni prostor, broj
i struktura djelatnika, dosadašnji poslovi).
Članak
25.
Kriteriji za odabir najpovoljnije ponude
jesu:
- sposobnost ponuditelj utvrđena temeljem
dokumentacije iz općeg dijela ponude sukladno članku 22. i članka 24. ove
Odluke,
- najniža ponuđena cijena uz iste ponudbene
uvjete.
Članak
26.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova na
temelju odluke Općinskog vijeća Općine Matulji o izboru osobe za obavljanje
komunalnih poslova zaključuje Općinski načelnik.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
27.
Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti
ili pojedinih komunalnih poslova ostaju na snazi do isteka roka na koji su
zaključeni ili do raskida istih.
Članak
28.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima na području Općine Matulji (»Službene novine
Primorsko goranske županije« broj 54/ 08).
Članak
29.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/11-01/3
Ur. broj: 2156-04-11-1
Matulji, 24. veljače 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Željko Grbac, oec., v.r.