30.
Temeljem odredbi članka 32. stavak 1. Zakona
o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 32. Statuta Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09 i 35/09) Općinsko
vijeće Općine Lopar, na sjednici održanoj 22. prosinca 2009. godine, donijelo
je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Lopar za 2010. godinu
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i
primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Općine Lopar za 2010. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje imovinom i dugovima Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Općina), te
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava (u daljnjem tekstu: Korisnik).
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, Račun financiranja. U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi prihodi
po izvorima i vrstama prihoda, te rashodi po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja iskazani su svi primici
od financijske imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu zajmova.
Posebni dio proračuna sadrži plan rashoda i
izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno
projektima.
IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
3.
Godišnji Proračun izvršava se do 31. prosinca
fiskalne godine.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do
31. prosinca tekuće godine, podmiruju se iz namjenski odobrenih sredstava
Proračuna sljedeće fiskalne godine.
Članak
4.
Proračunska sredstva koristit će se za
namjene utvrđene Proračunom.
Korisnik proračunskih sredstava kojemu su
sredstva osiguravaju iz prihoda Proračuna, smije stvarati obveze samo za
namjene koje su određene Proračunom i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Članak
5.
Sredstva se korisnicima stavljaju na
raspolaganje isključivo na osnovu pismenog dokumenta (isprave) iz koje je
vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je svota stvorene obveze na razini
odobrene,
- da je ovjerena od načelnika Općine.
Članak
6.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije,
donacije i pomoći po pojedinom korisniku u iznosu do =10.000,00 kn (desettisuća
kuna) donosi Općinski načelnik i to ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim
Proračunom.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije,
donacije i pomoći po pojedinom korisniku, iznad =10.000,00 (desettisuća kuna)
donosi Općinsko vijeće ili Općinski načelnik po ovlaštenju vijeća, ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Članak
7.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuje
Općinsko vijeće, odnosno Općinski načelnik po ovlaštenju Općinskog vijeća.
Sredstva za reprezentaciju raspoređuje
Općinski načelnik.
Članak
8.
Za realizaciju i kontrolu vlastitih poreza:
poreza na kuće za odmor, poreza na tvrtku i poreza na potrošnju alkoholnih i
bezalkoholnih pića, zadužen je Jedinstveni upravni odjel.
Članak
9.
Za ostvarenje prihoda od poreza na korištenje
javnih općinskih površina i ostalih neporeznih prihoda, zadužuje se Općinsko
vijeće.
Članak
10.
O korištenju tekuće rezerve Proračuna
odlučuje u cijelosti Općinsko vijeće Općine.
Načelnik općine raspolaže sredstvima tekuće
rezerve Proračuna u iznosu od =5.000,00 kn (pettisuća kuna), uz obvezu
izvješćivanja Općinskog vijeća o utrošku istih.
Članak
11.
Godišnji plan nabave Općine donosi Općinski
načelnik na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za
pripremu i provedbu postupka nabave roba, radova i usluga, kao i odluku o
odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi
(»Narodne novine« broj 110/07, 125/08) donosi Općinski načelnik.
Članak
12.
Sredstva glave 8 posebnog dijela Proračuna
»Zdravstvo i socijalna skrb« raspoređivati će se sukladno posebnom programu
korištenja sredstava.
Članak
13.
Sredstva glave 12 posebnog dijela Proračuna
»Javne površine« i glave 13 »Nerazvrstane ceste«, raspoređivat će se sukladno
programu korištenja komunalne naknade i komunalnog doprinosa.
Članak
14.
Ako u tijeku godine dođe do znatnije
neusklađenosti ostvarivanja planiranih prihoda i primitaka, te rashoda i
izdataka Proračuna predložit će se Izmjene i dopune Proračuna, radi
uravnoteženja odnosno preraspodjele sredstava.
Članak
15.
Općinski načelnik ima pravo i obvezu nadzora
nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem, te nad
zakonitošću i svrsishodnošću uporabe proračunskih sredstava.
ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
16.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću
ostvari Jedinstveni upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu
budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili
veće naplaćene svote vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na
temelju dokumentiranog zahtjeva.
Rješenje o vraćanju prihoda iz stavka 1. ovog
članka donosi Jedinstveni upravni odjel.
PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
17.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog vijeća.
FINANCIJSKO IZVJEŠĆIVANJE
Članak
18.
Jedinstveni upravni odjel podnosit će
Općinskom načelniku i Općinskom vijeću šestomjesečno izvješće o izvršenju Proračuna,
sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje izvješće sa stanjem na dan 31.
prosinca.
ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
19.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1.
siječnja 2010. godine.
Klasa: 011-03/09-01/08
Ur. broj: 2169/02-01/09-06
Lopar, 22. prosinca 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Damir Paparić, prof., v.r.