86.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08) i članka 35. Statuta Općine Viškovo (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09), Općinsko vijeće Općine
Viškovo, na 5. sjednici održanoj dana 3. prosinca 2009. godine donijelo je
ODLUKU
o kriterijima za ocjenjivanje službenika i namještenika
i načinu provođenja ocjenjivanja
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i namještenika i načinu provođenja ocjenjivanja (u daljnjem tekstu:
Odluka) utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje službenika i namještenika
Općinske uprave Općine Viškovo i način provođenja ocjenjivanja.
Članak
2.
Svrha ocjenjivanja je poticanje službenika i
namještenika na učinkovito obavljenje radnih zadataka te usklađivanje doprinosa
službenika i namještenika u obavljanju radnih zadataka, kao kriterija za
nagrađivanje i napredovanje u službi.
Članak
3.
Ocjene kojima se ocjenjuju službenici i
namještenici jesu:
a) »odličan« - ukoliko je rad i učinkovitost
službenika i namještenika najviše kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno
izvršavanje službe,
b) »vrlo dobar« - ukoliko je rad i
učinkovitost službenika i namještenika naročito dobar i osigurava prvorazredno
izvršavanje službe,
c) »dobar« - ukoliko je rad i učinkovitost
službenika i namještenika prosječne kvalitete osiguravajući pouzdano obavljanje
službe,
d) »zadovoljava« - ukoliko rad i učinkovitost
službenika i namještenika osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih
standarda kvalitete i preciznosti u obavljanju službe,
e) »ne zadovoljava« - ukoliko je rad i
učinkovitost službenika i namještenika ispod minimuma standarda kvalitete te
nije dovoljan da osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe.
II. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE SLUŽBENIKA I
NAMJEŠTENIKA
Članak
4.
Ocjena službenika temelji se na sljedećim
kriterijima:
1. Stručno znanje pokazano u obavljanju
poslova
1.a. odlično stručno znanje pokazano u
obavljanju poslova - odlično poznaje zakone i druge propise, pravila struke i
službe, stalno se stručno usavršava, ne izbjegava dodatne poslove u svezi sa
zadacima radnog mjesta;
1.b. vrlo dobro stručno znanje pokazano u
obavljanju poslova- vrlo dobro poznaje zakone i druge propise, pravila struke i
službe, redovito se stručno usavršava, ne izbjegava dodatne poslove u svezi sa
zadacima radnog mjesta;
1.c. dobro stručno znanje pokazano u
obavljanju poslova - dobro poznaje zakone i druge propise, pravila struke i
službe, redovito se stručno usavršava, rijetko izbjegava dodatne poslove u
svezi sa zadacima radnog mjesta;
1.d. zadovoljavajuće stručno znanje pokazano
u obavljanju poslova- zadovoljavajuće poznaje zakone i druge propise, pravila
struke i službe, povremeno se stručno usavršava, povremeno izbjegava dodatne
poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta;
1.e. nedovoljno stručno znanje pokazano u
obavljanju poslova - nedovoljno poznaje zakone i druge propise, ne poštuje
pravila struke i službe, nedovoljno se stručno usavršava, izbjegava dodatne
poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta;
2. Kreativnost i samostalnost
2.a. odlična kreativnost i samostalnost - u
obavljanju radnih zadataka maksimalno je kreativan i uvijek samostalan, uvijek
pronalazi najbolja rješenja sukladno pozitivnim propisima, predlaže rješenja za
poboljšanje rada na svom radnom mjestu odnosno ustrojstvenoj jedinici u kojoj
je raspoređen;
2.b. vrlo dobra kreativnost i samostalnost -
u obavljanju radnih zadataka vrlo je kreativan i samostalan, vrlo često
samostalno pronalazi najbolja rješenja sukladno pozitivnim propisima, često
predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu odnosno
ustrojstvenoj jedinici u kojoj je raspoređen;
2.c. dobra kreativnost i samostalnost - dosta
često samostalno pronalazi najbolja rješenja sukladno pozitivnim propisima,
predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu odnosno
ustrojstvenoj jedinici u kojoj je raspoređen;
2.d. zadovoljavajuća kreativnost i
samostalnost - rijetko je u poslu kreativan i samostalan, rijetko predlaže
zadovoljavajuća rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu odnosno
ustrojstvenoj jedinici u kojoj je raspoređen;
2.e. nedovoljna kreativnost i samostalnost -
u obavljanju poslova nije kreativan niti samostalan, vrlo rijetko pronalazi ili
uopće ne pronalazi rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke.
3. Inicijativnost
3.a. odlična inicijativnost - u obavljanju
poslova potpuno je samoinicijativan, nije ga potrebno upućivati u rad, pomoć i
savjet traži samo u slučaju rješavanja najsloženijih poslova;
3.b. vrlo dobra inicijativnost - u obavljanju
poslova vrlo često je samoinicijativan, uglavnom sam rješava zadatke radnog
mjesta, pomoć i savjet traži samo u slučaju rješavanja najsloženijih poslova;
3.c. dobra inicijativnost - u obavljanju
poslova često je samoinicijativan, uglavnom ga nije potrebno upućivati u rad,
pomoć i savjet traži u slučaju rješavanja najsloženijih poslova;
3.d. zadovoljavajuća inicijativnost - u
obavljanju poslova rijetko je samoinicijativan, često ga je potrebno upućivati
u rad, često traži savjete u slučaju rješavanja poslova;
3.e. nedovoljna inicijativnost - u obavljanju
poslova nije samostalan i samoinicijativan, u rad ga je potrebno stalno
upućivati, objašnjavati obveze i uvijek mu pomagati u radu, pomoć i savjete
traži vrlo često.
4. Kvaliteta rada
4.a. odlična kvaliteta rada - u poslovima
koje obavlja nije potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova
stručnosti, pravila struke i službe nije bilo prigovora;
4.b. vrlo dobra kvaliteta rada - u poslovima
koje obavlja vrlo rijetko je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada
s osnova stručnosti, pravila struke i službe uglavnom nije bilo prigovora;
4.c. dobra kvaliteta rada - u poslovima koje obavlja
povremeno je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova
stručnosti, pravila struke i službe povremeno je bilo prigovora;
4.d. zadovoljavajuća kvaliteta rada - u
poslovima koje obavlja potrebno je intervenirati i tražiti izmjene, ispravke
ili dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i
službe vrlo često je bilo prigovora;
4.e. nedovoljna kvaliteta rada - u poslovima
koje obavlja često je potrebno intervenirati i tražiti izmjene, ispravke ili
dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe
vrlo često je bilo prigovora.
5. Opseg obavljenih poslova i poštivanje
zadanih rokova
5.a. poslove radnog mjesta na koje je
raspoređen obavio je u cijelosti i to u zadanim rokovima, uvijek je spreman
obavljati i poslove odsutnog službenika;
5.b. poslove radnog mjesta na koje je
raspoređen obavio je u najvećem dijelu i to u zadanim rokovima, uvijek je
spreman obavljati i poslove odsutnog službenika;
5.c. poslove radnog mjesta na koje je
raspoređen pretežito je obavio i to pretežito u zadanim rokovima, ponekad je
spreman obavljati i poslove odsutnog službenika;
5.d. poslove radnog mjesta na koje je
raspoređen obavio je u manjem dijelu, ali ponekad izvan zadanih rokova, spreman
je samo u manjem dijelu obavljati poslove odsutnog službenika;
5.e. obavio je izrazito mali dio poslova
radnog mjesta na koje je raspoređen i to u većem dijelu izvan zadanih rokova,
izbjegava obavljati poslove odsutnog službenika.
6. Poštivanje radnog vremena
6.a. uvijek na vrijeme dolazi na posao, ne
odlazi ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, ne udaljava se
nepotrebno iz radnih prostorija, uvijek kada potreba posla to zahtjeva, ostaje
raditi i nakon isteka radnog vremena;
6.b. uglavnom na vrijeme dolazi na posao, ne
odlazi ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, ne udaljava se
nepotrebno iz radnih prostorija; ponekad kada potreba posla to zahtjeva, ostaje
raditi i nakon isteka radnog vremena;
6.c. ponekad kasni na posao i odlazi ranije s
posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, te se rijetko nepotrebno udaljava
iz radnih prostorija;
6.d. često kasni na posao i odlazi ranije s
posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja te se često nepotrebno udaljava iz
radnih prostorija;
6.e. učestalo, gotovo svakodnevno kasni na
posao i odlazi ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja te se
nepotrebno udaljava iz radnih prostorija.
7. Odnos prema ostalim suradnicima i
strankama
7.a. iznimno je korektan prema ostalim
suradnicima, a prema strankama se odnosi iznimno korektno i ljubazno;
7.b. vrlo dobro surađuje s ostalim
suradnicima, a prema strankama se odnosi vrlo korektno i ljubazno;
7.c. dobro surađuje s ostalim suradnicima, a
prema strankama se dobro odnosi i uglavnom je korektan i ljubazan;
7.d. zadovoljavajuće surađuje s ostalim
suradnicima, a prema strankama se odnosi na zadovoljavajući način i nije uvijek
naročito ljubazan;
7.e. nedovoljno surađuje s ostalim
suradnicima, a prema strankama se često odnosi nekorektno i neljubazno.
8. Timski rad
8.a. naročito se ističe u timskom radu i
često sudjeluje u radu timova;
8.b. vrlo dobro se ističe u timskom radu i
često sudjeluje u radu timova;
8.c. dobro se ističe u timskom radu i
povremeno sudjeluje u radu timova;
8.d. zadovoljavajuće sudjeluje u timskom
radu, ali bez posebne inicijative;
8.e. izbjegava timski rad.
IV. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak
5.
Službenike i namještenike ocjenjuje pročelnik
Upravnog odjela., a pročelnike Upravnog odjela ocjenjuje Općnski načelnik.
Članak
6.
Službenici i namještenici se ocijenjuju svake
godine do 31. ožujka za prethodnu kalendarsku godinu.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici
primljeni u službu odnosno u radni odnos na određeno vrijeme te službenici i
namještenici koji su u prethodnoj kalendarskoj godini radili manje od šest
mjeseci, bez obzira na razloge.
Članak
7.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se
prema kriterijima iz članka 4. ove Odluke zaokruživanjem brojčane i slovne
oznake (1.a., 1.b., 2.a......) ispred odgovarajuće ocjene za pojedini kriterij,
na obrascu oznake O-1, koji se nalazi u privitku i čini sastavni dio ove
Odluke.
Broj bodova za svaku ocjenu određuje se po
slovnoj oznaci kako slijedi:
a) 10 bodova,
b) 8 bodova,
c) 5 bodova,
d) 3 boda.
e) 1 bod.
Članak
8.
Ocjena službenika i namještenika dobiva se
zbrajanjem broja bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima
iz ove Odluke, kako slijedi:
1. »odličan«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika i namještenika od 72 do 80 bodova,
2. »vrlo dobar«, ako je zbroj postignutih
bodova službenika i namještenika od 56 do 71 boda,
3. »dobar«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika i namještenika od 36 do 55 bodova,
4. »zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova službenika i namještenika od 22 do 35 bodova,
5. »ne zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova službenika i namještenika manji od 22 boda.
Članak
9.
Službenicima i namještenicima ocjenjenima
ocjenom »odličan« pročelnik Upravnog odjela dodeljuje jednokratan dodatak na
plaću za uspješnost na radu (stimulaciju) u bruto iznosu od 20% plaće isplaćene
za prethodni mjesec, u okviru prvog obračuna plaće nakon konačnosti rješenja o
ocjenjivanju.
Pročelnicima Upravnog odjela ocjenjenima
ocjenom »odličan« Općinski načelnik dodjeljuje jednokratan dodatak na plaću za
uspješnost na radu (stimulaciju) u bruto iznosu od 20 % plaće isplaćene za
prethodni mjesec, u okviru prvog obračuna plaće nakon konačnosti rješenja o
ocjenjivanju.
Članak
10.
Pročelnik Upravnog odjela, odnosno Općinski
načelnik donosi ocjenu na temelju kriterija za ocjenjivanje službenika i
namještenika i ocjena utvrđenih ovom Odlukom.
Pročelnik Upravnog odjela, odnosno Općinski
načelnik dužan je sa prijedlogom ocjene upoznati službenika i namještenika na
kojega se ocjena odnosi. što službenik i namještenik potvrđuje svojim potpisom
na obrascu iz članka 7. ove Odluke.
Članak
11.
O razvojno ocjenjivačkom razgovoru iz članka
10. ove Odlukesastavlja se zapisnik ako se službenik ne složi s prijedlogom
ocjene, ako se provede izvanredni razvojno- usmjerivački razgovor te ako
sastavljene zapisnike zatraži jedna od strana u razgovoru.
Zapisnik iz stavka 1. ovog članka potpisuju
ocjenjivač i službenik ili namještenik.
Ako službenik ili namještenik odbije
potpisati da je upoznat s prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz
službe odnosno s rada takav potpis nije moguće osigurati, o tome će se staviti
bilješka na obrascu iz članka 7. ove Odluke.
Primjerak zapisnika unosi se u spis predmeta
ocjenjivanja te u osobni očevidnik.
Članak
12.
O ocjeni službenika i namještenika, te
pročelnika Upravnog odjela donosi se rješenje.
Ocjena mora biti obrazložena.
Na rješenje iz stavka 1. ovog članka službenici
i namještenici mogu izjaviti žalbu Općinskom načelniku, odnosno službeničkom
sudu.
Ocjena se unosi u osobni očevidnik službenika
i namještenika.
Članak
13.
O ocjenama službenika i namještenika,
pročelnik Upravnog tijela dužan je sačiniti skupno izvješće te isto dostaviti
načelniku i službi za kadrovske poslove.
Skupno izvješće sastavlja se na obrascu
oznake O - II., koji se nalazi u privitku i čini sastavni dio ove Odluke.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
14.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/09-01/16
Ur. broj: 2170-09-09-01-16
Viškovo, 3. prosinca 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Općinskog vijeća
Igor Rubeša, ing. v.r.
*obrazac se nalazi na dnu stranice*