22.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08), članka 51. Statuta Općine Lopar (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09) i članka 2. Odluke o ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 4/07), Načelnik Općine, na sjednici održanoj dana 11. rujna
2009. godine, donosi
PRAVILNIK
o ocjenjivanju službenika i namještenika Općine Lopar
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji za
ocjenjivanje i način provođenja ocjenjivanja službenika i namještenika Općine
Lopar.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, bez
obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način
i muški i ženski rod.
Članak
2.
Ocjene kojima se ocjenjuju službenici i
namještenici jesu:
a) »odličan« - ukoliko je rad i učinkovitost
službenika i namještenika najviše kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno
izvršavanje službe,
b) »vrlo dobar« - ukoliko je rad i
učinkovitost službenika i namještenika naročito dobar i osigurava prvorazredno
izvršavanje službe,
c) »dobar« - ukoliko je rad i učinkovitost
službenika i namještenika prosječne kvalitete osiguravajući pouzdano obavljanje
službe,
d) »zadovoljava« - ukoliko rad i učinkovitost
službenika i namještenika osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih
standarda kvalitete u obavljanju službe,
e) »ne zadovoljava« - ukoliko je rad i
učinkovitost službenika i namještenika ispod minimuma standarda kvalitete te
nije dovoljan da osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe.
II. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE SLUŽBENIKA
Članak
3.
Stručno znanje pokazano u obavljanju poslova,
učinkovitost i kvaliteta rada te poštivanje službene dužnosti službenika, ocjenjuje
se prema kriterijima:
1. stručnosti, kreativnosti i
samoinicijativnosti u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova,
3. poštivanja radnog vremena.
Članak
4.
Stručnost, kreativnost i samoinicijativnost u
obavljanju poslova službenika ocjenjuju se na sljedeći način:
1.1. stručnost
a) odlična stručnost - odlično poznaje zakone
i druge propise, pravila struke i službe, stalno se stručno usavršava, ne
izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
b) vrlo dobra stručnost - vrlo dobro poznaje
zakone i druge propise, pravila struke i službe, redovno se stručno usavršava,
ne izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
c) dobra stručnost - dobro poznaje zakone i druge
propise, pravila struke i službe, redovno se stručno usavršava, rijetko
izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
d) zadovoljavajuća stručnost -
zadovoljavajuće poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe,
povremeno se stručno usavršava, povremeno izbjegava dodatne poslove u svezi sa
zadacima radnog mjesta,
e) nezadovoljavajuća stručnost - nedovoljno
poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, nedovoljno se stručno
usavršava, izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta.
1.2. kreativnost
a) odlična kreativnost - samostalno pronalazi
najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima struke, predlaže rješenja za
poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je raspoređen,
b) vrlo dobra kreativnost - vrlo često
samostalno pronalazi najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima struke,
predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u
kojem je raspoređen,
c) dobra kreativnost - dosta često samostalno
pronalazi najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima struke, predlaže
rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je
raspoređen,
d) zadovoljavajuća kreativnost - rijetko je u
poslu kreativan, rijetko predlaže zadovoljavajuća rješenja za poboljšanje rada
na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je raspoređen,
e) nezadovoljavajuća kreativnost - u
obavljanju poslova nije kreativan i rijetko pronalazi ili uopće ne pronalazi
rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke.
1.3. samoinicijativnost
a) odlična samoinicijativnost - u obavljanju
poslova potpuno je samoinicijativan, a pomoć i savjet traži samo u slučaju
rješavanja najsloženijih poslova,
b) vrlo dobra samoinicijativnost - u
obavljanju poslova vrlo često je samoinicijativan, pomoć i savjet traži samo u
slučaju rješavanja najsloženijih poslova,
c) dobra samoinicijativnost - u obavljanju
poslova često je samoinicijativan, pomoć i savjet traži u slučaju rješavanja
najsloženijih poslova,
d) zadovoljavajuća samoinicijativnost u
obavljanju poslova rijetko je samoinicijativan, često traži savjete u slučaju
rješavanja poslova,
e) nezadovoljavajuća samoinicijativnost - u
obavljanju poslova nije samostalan i samoinicijativan, često mu treba objašnjavati
obveze i uvijek pomagati u radu, pomoć i savjete traži često.
Članak
5.
Kvaliteta i opseg obavljenih poslova radnog
mjesta, te pridržavanje zadanih rokova u obavljanju poslova službenika
ocjenjuju se na sljedeći način:
2.1. kvaliteta
a) odlična kvaliteta - u poslovima koje
službenik obavlja nije potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s
osnova stručnosti, pravila struke i službe nije bilo prigovora,
b) vrlo dobra kvaliteta - u poslovima koje
službenik obavlja rijetko je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada
s osnova stručnosti, pravila struke i službe uglavnom nije bilo prigovora,
c) dobra kvaliteta - u poslovima koje
službenik obavlja povremeno je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova
rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe rijetko je bilo prigovora,
d) zadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima
koje službenik obavlja potrebno je intervenirati i izvršiti izmjene, ispravke
ili dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i
službe vrlo često je bilo prigovora,
e) nezadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima
koje službenik obavlja često je potrebno izvršiti izmjene, ispravke ili dopune,
na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe vrlo
često je bilo prigovora.
2.2. opseg obavljenih poslova radnog mjesta
a) obavio je u cijelosti poslove radnog
mjesta,
b) obavio je pretežni dio poslova radnog
mjesta,
c) obavio je veći dio poslova radnog mjesta,
d) obavio je manji dio poslova radnog mjesta,
e) obavio je izrazito mali dio poslova radnog
mjesta.
2.3. Rokovi za obavljanje poslova
a) poslove je obavio u zadanim rokovima,
b) poslove je obavio pretežno u zadanim
rokovima,
c) poslove je obavio u manjem dijelu izvan
zadanih rokova,
d) poslove je obavio u većem dijelu izvan
zadanih rokova,
e) poslove je obavio u najvećem dijelu izvan
zadanih rokova.
Članak
6.
Poštivanje radnog vremena službenika te odnos
prema suradnicima i strankama ocjenjuje se na sljedeći način:
3.1. Odnos prema suradnicima i strankama
a) iznimno je korektan prema suradnicima, a
prema strankama se odnosi iznimno korektno i ljubazno,
b) vrlo dobro surađuje sa suradnicima, a
prema strankama se odnosi vrlo korektno i ljubazno,
c) dobro surađuje sa suradnicima, a prema
strankama se dobro odnosi i uglavnom je korektan i ljubazan,
d) zadovoljavajuće surađuje s ostalim
suradnicima,a prema strankama se odnosi na zadovoljavajući način i nije uvijek
naročito ljubazan,
e) nedovoljno surađuje s ostalim suradnicima,
a prema strankama se često odnosi nekorektno i neljubazno.
3.2. Poštivanje radnog vremena
a) uvijek na vrijeme dolazi na posao, ne
odlazi ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno iz radnih prostorija,
b) uglavnom na vrijeme dolazi na posao, ne
odlazi ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno iz radnih prostorija,
c) ponekad kasni na posao i odlazi ranije s
posla te se rijetko nepotrebno udaljava iz radnih prostorija,
d) često kasni na posao i odlazi ranije s
posla te se često nepotrebno udaljava iz radnih prostorija,
e) učestalo, gotovo svakodnevno kasni na
posao i odlazi ranije s posla te se nepotrebno udaljava iz radnih prostorija.
III. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Članak
7.
Stručno znanje pokazano u obavljanju poslova,
učinkovitost i kvaliteta rada te poštivanje radne dužnosti namještenika Općine
Lopar, ocjenjuje se prema kriterijima:
1. stručnosti u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova,
3. odnosa prema suradnicima i strankama i
poštivanja radnog vremena.
Članak
8.
Stručnost u obavljanju poslova namještenika
ocjenjuje se na sljedeći način:
1.1. Stručnost
a) Odlična stručnost - odlično poznaje i
poštuje pravila rada na svom radnom mjestu,
b) vrlo dobra stručnost - vrlo dobro poznaje
i poštuje pravila rada na svom radnom mjestu,
c) dobra stručnost - dobro poznaje i poštuje
pravila rada na svom radnom mjestu,
d) zadovoljavajuća stručnost -
zadovoljavajuće poznaje i poštuje pravila rada na svom radnom mjestu,
e) nezadovoljavajuća stručnost - nedovoljno
poznaje i ne poštuje pravila rada na svom radnom mjestu.
Članak
9.
Kvaliteta i opseg obavljenih poslova radnog
mjesta, te pridržavanje zadanih rokova u obavljanju poslova namještenika
ocjenjuju se na sljedeći način:
2.1. Kvaliteta
a) odlična kvaliteta - u poslovima koje
obavlja nije potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila
struke nije bilo prigovora,
b) vrlo dobra kvaliteta - u poslovima koje
obavlja vrlo rijetko je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s
osnova pravila struke uglavnom nije bilo prigovora,
c) dobra kvaliteta - u poslovima koje obavlja
povremeno je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila
struke povremeno je bilo prigovora,
d) zadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima
koje obavlja potrebno je intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova
pravila struke vrlo često je bilo prigovora.
e) nezadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima
koje obavlja često je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s
osnova pravila struke vrlo često je bilo prigovora.
Članak
10.
Na ocjenjivanje opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova namještenika primjenjuju se
odredbe članka 5. točaka 2.2. i 2.3. ovog Pravilnika koje se odnose na
službenike.
Članak
11.
Na ocjenjivanje odnosa prema suradnicima i
strankama, te poštivanje radnog vremena namještenika primjenjuju se odredbe
članka 6. točaka 3.1. i 3.2. ovog Pravilnika koje se odnose na službenike.
IV. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak
12.
Rad službenika ocjenjuje se prema kriterijima
iz članaka 4. do 6. ovog Pravilnika, zaokruživanjem slovne oznake ispred
odgovarajuće ocjene za određeni kriterij, na obrascu O-1, koji čini sastavni
dio ovog Pravilnika.
Rad namještenika ocjenjuje se prema
kriterijima iz članaka 8. do 11. ovog Pravilnika, zaokruživanjem slovne oznake
ispred odgovarajuće ocjene za određeni kriterij, na obrascu O-2, koji čini
sastavni dio ovog Pravilnika.
Broj bodova za svaku ocjenu određuje se po
slovnoj oznaci kako slijedi:
a) 10 bodova,
b) 8 bodova,
c) 5 bodova,
d) 3 boda,
e) 1 bod.
Članak
13.
Ocjena službenika dobiva se zbrojem broja
bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz ovog Pravilnika,
kako slijedi:
1. »odličan«, ako je zbroj bodova od 72 do
80,
2. »vrlo dobar«, ako je zbroj bodova od 56 do
71,
3. »dobar«, ako je zbroj bodova od 36 do 55,
4. »zadovoljava«, ako je zbroj bodova od 22
do 35,
5. »ne zadovoljava«, ako je zbroj bodova
manji od 22.
Članak
14.
Ocjena namještenika dobiva se zbrojem broja
bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz ovog Pravilnika
kako slijedi:
1. »odličan«, ako je zbroj bodova od 54 do
60,
2. »vrlo dobar«, ako je zbroj bodova od 42 do
53,
3. »dobar«, ako je zbroj bodova od 27 do 41,
4. »zadovoljava«, ako je zbroj bodova od 17
do 26,
5. »ne zadovoljava«, ako je zbroj bodova
manje od 17.
Članak
15.
Službenici i namještenici ocjenjuju se svake
godine najkasnije do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici
primljeni u službu na određeno vrijeme te službenici koji su u prethod
noj kalendarskoj godini
radili manje od šest mjeseci, bez obzira na razloge.
Članak
16.
Službenike i namještenike ocjenjuje pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar.
Pročelnika upravnog tijela ocjenjuje
načelnik.
Članak
17.
Pročelnik upravnog tijela, odnosno načelnik
dužan je s prijedlogom ocjene upoznati svakog službenika i namještenika na
kojega se ocjena odnosi, što službenik odnosno namještenik potvrđuje svojim
potpisom na obrascu iz članka 12. ovog Pravilnika.
Ako službenik odnosno namještenik odbije
potpisati da je upoznat s prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz
službe, odnosno s rada takav potpis nije moguće osigurati, o tome se sastavlja
bilješka na obrascu iz stavka 1. ovog članka.
Članak
18.
O ocjeni službenika i namještenika te
pročelnika upravnog tijela donosi se rješenje.
Ocjena mora biti obrazložena.
Ocjena se unosi u osobni očevidnik službenika
i namještenika.
Članak
19.
O ocjenama službenika i namještenika,
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je sačiniti skupno izvješće te
isto dostaviti načelniku.
Skupno izvješće sastavlja se na obrascu O-III
koji čini sastavni dio ovog Pravilnika.
V. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
20.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-03/09-02/04
Ur. broj: 2169/02-02-09-04
Lopar, 11. rujna 2009.
Općinski
načelnik
Alen Andreškić, dipl. oec., v.r.