21.
Na temelju članka 18. stavak 1. Zakona o
grobljima (»Narodne novine« broj 19/98) i članka 32. Statuta Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09 i 35/09), Općinsko
vijeće Općine Lopar, na sjednici održanoj 28. rujna 2009. godine, donijelo je
ODLUKA
o grobljima
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom propisuju se:
- uvjeti upravljanja grobljima,
- mjerila i način dodjeljivanja i ustupanja grobnih
mjesta na korištenje, vremenski razmaci ukopa u popunjena grobna mjesta te
način ukopa nepoznatih osoba,
- uvjeti i mjerila za plaćanje naknade kod
dodjele grobnog mjesta i godišnje naknade za korištenje grobnog mjesta,
- održavanje groblja i uklanjanje otpada,
- načini i uvjeti korištenja groblja i
obavljanja pogrebnih poslova.
Članak
2.
Na području Općine Lopar ukop se obavlja na
mjesnom groblju u Loparu.
Groblja na području Općine Lopar su komunalni
objekti u vlasništvu Općine Lopar.
Članak
3.
Groblje je ograđen prostor zemljišta na kojem
se nalaze grobna mjesta, prateće građevine i komunalna infrastruktura.
Pratećim građevinama, u smislu ove Odluke,
smatraju se mrtvačnica, prostorija za izlaganje na odru i ispraćaj umrlih
osoba, prostorija za smještaj alata i opreme, sanitarni čvor i sl.
Članak
4.
Grobna mjesta, u smislu ove Odluke, su
grobovi, grobnice, grobne niše i grobne urne, namijenjeni za ukop umrlih osoba.
Korisnikom grobnog mjesta u smislu ove Odluke
razumijevaju se osobe kojima je grobno mjesto dano na korištenje rješenjem.
Osoba koja je do dana stupanja na snagu ove
Odluke imala sklopljen ugovor o korištenju grobnog mjesta na određeno vrijeme,
račun ili neki drugi pravno valjani akt, smatra se korisnikom grobnog mjesta do
isteka roka utvrđenog u ugovoru ili drugom aktu.
Članak
5.
Na grobljima iz članka 2. ove Odluke ukapaju
se, u pravilu, umrli koji su imali prebivalište na području Općine Lopar.
Na grobljima na području Općine Lopar mogu se
ukapati i ostali pokojnici koji nisu imali prebivalište na području Općine
Lopar, ukoliko su korisnici grobnog mjesta prema članku 4. ove Odluke.
Iznimno grobno mjesto se dodjeljuje na
korištenje kada nastane potreba za ukopom pokojnika koji je bio stanovnik
Općine Lopar, a rođen je ili je živio na području Općine Lopar.
Umrlog se može ukopati i na groblju koje je
on odredio za života ili koje odredi njegova obitelj, odnosno osobe koje su
dužne skrbiti o njegovu ukopu.
Članom obitelji pokojnika iz prethodnog
stavka smatraju se: supružnik, vanbračni supružnik, roditelji, skrbnici, djeca,
uključujući i usvojenu djecu, te njihovi supružnici i djeca, braća i sestre i
njihovi supružnici i djeca.
Umrlog se može ukopati i izvan groblja
sukladno odredbama Zakona o grobljima.
Članak
6.
Općinsko vijeće Općine Lopar donosi odluke:
- o zatvaranju groblja kada utvrdi da na
groblju više nema mogućnosti osnivanja novih grobnih mjesta, ali postoji
mogućnost ukopa u postojeća grobna mjesta,
- o stavljanju groblja ili dijela groblja
izvan uporabe kada više nema mogućnosti ukopa zbog prostornih, sanitarnih ili
drugih uvjeta,
- premještanju groblja ili dijela groblja
koje je izvan uporabe,
- o potrebi izgradnje ili rekonstrukcije
groblja u skladu s Prostornim planom.
Odluke iz stavka 1. ovog članka objavljuju se
u službenom glasilu i dnevnom tisku, a po potrebi i na drugi način.
II. UVJETI UPRAVLJANJA GROBLJIMA
Članak
7.
Grobljima iz članka 2. ove Odluke upravlja
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Uprava groblja).
Članak
8.
Uprava groblja obavlja sljedeće aktivnosti:
- utvrđuje raspored grobnih mjesta,
- dodjeljuje grobna mjesta na korištenje,
- vrši naplatu godišnje grobne naknade,
- predlaže godišnji program održavanja
groblja,
- vodi brigu o uređenju, održavanju i
rekonstrukciji groblja (promjena površine, razmještaj putova i sl.) na način
koji odgovara tehničkim i sanitarnim uvjetima, pri čemu treba voditi računa o
zaštiti okoliša, a osobito o krajobraznim i estetskim vrijednostima,
- vodi brigu o održavanju pratećih građevina
i komunalne infrastrukture,
- vodi grobnu evidenciju,
- vodi obračun te predlaže visinu naknade za
dodjelu na korištenje grobnih mjesta i godišnje visinu naknade za korištenje grobnih
mjesta,
- obavlja ostale poslove po nalogu općinskog
načelnika.
Uprava groblja obvezna je upravljati
grobljima pažnjom dobrog gospodara na način kojim se iskazuje poštovanje prema
umrlim osobama koje na groblju počivaju te sukladno programu uređenja i
održavanja groblja.
Članak
9.
Uprava groblja dužna je pravovremeno
poduzimati odgovarajuće mjere da se osiguraju slobodna grobna mjesta sukladno
potrebama, a ako to nije moguće zbog nedostatka prostora na groblju,
pravovremeno obavijestiti općinskog načelnika, odnosno Općinsko vijeće o
potrebi rekonstrukcije odnosno proširenja groblja.
Članak
10.
Uprava groblja dužna je podnijeti prijedlog
plana rada i financijski plan za narednu godinu općinskom načelniku najkasnije
do kraja listopada tekuće godine.
Cjelovito izvješće o svom radu zajedno s
financijskim izvješćem za proteklu godinu, Uprava groblja dužna je podnijeti
općinskom načelniku najkasnije do 31. siječnja, a Općinskom vijeću do 31.
ožujka tekuće godine za proteklu godinu.
Članak
11.
Uprava groblja dužna je voditi grobni
očevidnik o ukopu svih umrlih osoba te registar umrlih osoba, za svako groblje
posebno, kao i voditi i donositi ostale akte predviđene pozitivnim zakonskim
propisima.
Sastavni dio grobnog očevidnika je položajni
plan grobnih mjesta i grobnica.
Drugi primjerak grobnog očevidnika i registra
umrlih osoba vodi se računalnom tehnikom te se pohranjuje na CD-ima u najmanje
dva primjerka.
Grobni očevidnik, registar umrlih osoba i
položajni plan grobnih mjesta i grobnica moraju se pohraniti i trajno čuvati.
Nadzor nad provođenjem istih provodi Jedinstveni upravni odjel Općine.
Članak
12.
Uprava groblja je dužna u roku 90 dana od
dana primjene ove Odluke uskladiti svoje poslovanje s odredbama ove Odluke.
Uprava groblja je dužna u roku od 30 dana od
dana stupanja na snagu ove Odluke donijeti akt o Pravilima ponašanja na groblju
i isti izložiti na vidljivom mjestu na grobljima te položajni plan grobnih
mjesta i grobnica.
III. MJERILA I NAČIN DODJELJIVANJA I
USTUPANJA GROBNIH MJESTA NA KORIŠTENJE
Članak
13.
Za ukop umrlih osoba na grobljima iz članka
2. ove Odluke predviđena su grobna mjesta (zemljište) koja se uređuju kao
grobovi i grobovi za urne, grobnice i grobnice za urne te grobovi za privremeni
ukop.
Grobovi mogu biti pojedinačni ili obiteljski
za ukop dvaju ili više pokojnika.
Unutar jednog grobnog mjesta, koje se uređuje
kao grob, smije se ukopati samo jedan pokojnik.
Iznimno se u jedan grob može ukopati još
jedan pokojnik uz suglasnost korisnika grobnog mjesta ili njegovog nasljednika,
ukoliko je grob produbljen na način da se osigura najmanje 0,80 m zemlje iznad
gornjeg lijesa.
Na grobljima se mora osigurati prostor i
izgraditi zajednička grobnica za smještaj posmrtnih ostataka iz napuštenih
grobnih mjesta.
Članak
14.
Grobno mjesto dodjeljuje na korištenje Uprava
groblja.
Svakom pojedinačnom korisniku grobnog mjesta
može se dodijeliti na korištenje samo jedno grobno mjesto.
Iznimno od prethodnog stavka, grobno mjesto
dodijeliti će se osobi koja već ima pravo ukopa u grobno mjesto, ukoliko je to
grobno mjesto popunjeno.
Grobno se mjesto dodjeljuje na zahtjev osobe
koja prijavljuje, odnosno naručuje ukop, kao i osobe zainteresirane za budući
ukop.
Osoba koja prijavljuje, odnosno naručuje
ukop, dužna je u prijavi naznačiti tko će biti budući korisnik grobnog mjesta.
Članak
15.
Grobna mjesta dodjeljuju se na korištenje
prema Planu rasporeda i korištenja grobnih mjesta i grobnica kojeg donosi
Uprava groblja u skladu s prihvaćenim projektima uređenja groblja za svako
groblje posebno.
Uprava groblja može dodjeljivati na
korištenje, zavisno o želji korisnika, nova grobna mjesta, tj. mjesta na kojima
nisu obavljani ukopi, grobna mjesta za koja utvrdi i donese pravomoćno rješenje
da su ih korisnici napustili i grobna mjesta koja su korisnici vratili, odnosno
ustupili Upravi groblja, na način da se u najvećoj mogućoj mjeri udovolji želji
korisnika.
Članak
16.
Uprava groblja daje grobno mjesto na
korištenje na neodređeno vrijeme uz naknadu te o tome donosi rješenje.
Protiv rješenja iz stavka 1. ovog članka
zainteresirana osoba može izjaviti žalbu pročelniku Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Lopar.
Članak
17.
Ukop u popunjeni grob može se odobriti nakon
proteka petnaest godina od posljednjeg ukopa, a ukop u popunjenu grobnicu i
grobnu nišu može se odobriti nakon proteka trideset godina od zadnjeg ukopa, uz
zadovoljavanje svih za to potrebnih sanitarnih uvjeta.
U grobnicu za urne može se položiti urna bez
obzira kada je položena prethodna urna, do popunjavanja grobnice.
Ako je na grobnom mjestu izgrađena grobnica
ili grobna niša s više polica, koje se na odgovarajući način zatvaraju, to
grobno mjesto smatra se popunjenim kada se popune sve police.
Grob se smatra popunjenim kada dimenzije
grobnog mjesta i sanitarni uvjeti ne dozvoljavaju daljnji ukop.
O popunjenosti, odnosno nepopunjenosti
grobnog mjesta dužna je brinuti Uprava groblja.
Članak
18.
Grobno mjesto za koje grobna naknada nije
plaćana deset godina, smatra se napuštenim i može se ponovo dodijeliti na
korištenje, ali tek nakon proteka petnaest godina od posljednjeg ukopa u grob,
odnosno nakon proteka trideset godina od ukopa u grobnicu.
Prijašnji korisnik grobnog mjesta za koje se
prema stavku 1. ovog članka smatra da je napušteno, može raspolagati izgrađenom
opremom i uređajem groba (nadgrobna ploča, nadgrobni spomenik i znaci, ograda
groba i sl.) nakon što plati dužni iznos grobne naknade sa zakonskim zateznim
kamatama, najkasnije u roku 90 dana od dobivanja obavijesti od strane Uprave
groblja. U protivnom smatrat će se da se radi o napuštenoj imovini kojom Uprava
groblja može slobodno raspolagati.
Prekop grobnog mjesta započet će istekom 90
dana od dana objave na oglasnoj ploči.
Uprava groblja je dužna prije dodjele grobnog
mjesta, odnosno grobnice drugom korisniku premjestiti ostatke preminulih iz
napuštenog groba u zajedničku grobnicu izrađenu za tu namjenu.
Članak
19.
Pravo ukopa uz korisnika grobnog mjesta imaju
i članovi njegove obitelji.
Korisnik grobnog mjesta može dopustiti
privremeni ukop i drugim osobama, o čemu je dužan pisanim putem obavijestiti
Upravu groblja.
Prijenos privremeno ukopanog pokojnika u
grobno mjesto za konačni ukop može se obaviti samo uz suglasnost korisnika
grobnog mjesta.
Nakon smrti korisnika grobnog mjesta pravo
korištenja istog stječu njegovi nasljednici.
Nasljednik iz prethodnog stavka dužan je
Upravi groblja dokazati da je naslijedio pravo korištenja grobnog mjesta
dostavom pravomoćnog akta o nasljeđivanju te zatražiti prijenos prava
korištenja grobnog mjesta u grobnom očevidniku.
Korisnik može korištenje grobnog mjesta
ugovorom ustupiti trećim osobama koje, u pravilu, imaju prebivalište na
području Općine Lopar.
Ugovor o ustupanju grobnog mjesta, zbog
potrebe upisa novog korisnika u grobni očevidnik, mora se dostaviti Upravi
groblja najkasnije u roku 30 dana od sklapanja ugovora.
U slučaju da je ugovorom iz prethodnog stavka
ovog članka korisniku prodano ili na drugi način preneseno vlasništvo opreme,
odnosno uređaja izgrađenih na grobnom mjestu, a koji se smatraju nekretninom,
novi korisnik grobnog mjesta dužan je uz ugovor priložiti dokaz o uplaćenom
porezu na promet nekretnina. U protivnom Uprava groblja neće postupiti po
zahtjevu korisnika.
Članak
20.
Uprava groblja odredit će opće polje, ili
prema ukazanoj potrebi samo opće grobove, u koje će se ukapati umrle osobe koje
su imale prebivalište na području Općine Lopar, a koje nisu bile korisnici
grobnog mjesta u smislu ove Odluke niti su bile upisane u grobni očevidnik kao
osobe koje imaju pravo ukopa u grobno mjesto te nemaju obitelj ili srodnike
koji bi bili dužni osigurati mjesto za ukop pokojnika.
Umrle osobe iz prethodnog stavka pokopati će
se u opći grob te grobno mjesto prikladno označiti o trošku Općine Lopar.
Eventualni nasljednici osoba iz stavka 1.
ovog članka ne stječu pravo korištenja grobnog mjesta u koje su ove osobe
ukopane.
Članak
21.
Popunjeno grobno mjesto na općem polju (ili
općem grobu) može se prekopati nakon proteka 15 godina od posljednjeg ukopa u
isto, a ostaci preminulih osoba premjestit će se u zajedničku kosturnicu o
trošku Općine Lopar.
Prije prekopa Uprava groblja je dužna sva
obilježja i druge predmete ukloniti s grobnih mjesta.
Popunjenim grobnim mjestom na općem polju
smatra se ono u koje je ukopana jedna osoba.
Članak
22.
Iskopi umrlih osoba, odnosno njihovih
posmrtnih ostataka (ekshumacija), mogu se obavljati na osnovu odobrenja koje
pribavi rodbina ili osobe koje su se brinule o pokopu, po službenoj dužnosti
kada za to postoje opravdani razlozi i po odluci suda.
Iskope obavlja Održavatelj groblja.
Iskope posmrtnih ostataka osoba koje su umrle
od zaraznih bolesti može se dozvoliti tek godinu dana od dana ukopa.
Iskop se može izvršiti samo na osnovi
odobrenja sanitarnog inspektora.
Članak
23.
Nepoznate osobe ukapaju se u grobno mjesto na
općem polju koje odredi Uprava groblja, a na način uobičajen mjesnim prilikama,
osiguravajući pritom dostupne podatke (dob, spol, datum smrti).
Trošak pogreba nepoznate osobe snosi Općina
Lopar.
IV. UVJETI I MJERILA ZA PLAĆANJE NAKNADE KOD
DODJELE GROBNIH MJESTA I GODIŠNJE GROBNE NAKNADE ZA KORIŠTENJE GROBNOG MJESTA
Članak
24.
Korisnik kojem se dodjeljuje na korištenje
grobno mjesto na neodređeno vrijeme dužan je platiti naknadu sukladno rješenju
iz članka 16. ove Odluke.
Visinu naknade za dodjelu na korištenje
grobnog mjesta određuje, na prijedlog Uprave groblja, Općinsko vijeće, vodeći
računa o pripadajućoj površini zemljišta koja obuhvaća grobno mjesto te
troškovima opremanja groblja odgovarajućom komunalnom i drugom infrastrukturom
i sadržajima.
Naknada se plaća jednokratno u roku 30 dana
od dana izdavanja rješenja.
Sredstva naknade iz stavka 1. ovog članka
prihod su Proračuna Općine Lopar i koriste se za namjene propisane ovom
Odlukom.
Članak
25.
Za korištenje grobnih mjesta na groblju Lopar
svi korisnici grobnih mjesta dužni su plaćati godišnju grobnu naknadu.
Visinu naknade iz prethodnog stavka određuje,
na prijedlog Uprave groblja, Općinsko vijeće.
Visina godišnje grobne naknade za svako
pojedino grobno mjesto utvrđuje se ovisno o njegovoj površini izraženoj u m2, a na temelju procjene troškova upravljanja te
redovnog i investicijskog održavanja groblja, sukladno godišnjem planu i programu
održavanja groblja.
Sredstva godišnje grobne naknade prihod su
Proračuna Općine Lopar i koriste se za namjene propisane ovom Odlukom.
Članak
26.
Naknadu iz članka 25. ove Odluke plaća
korisnik grobnog mjesta uplatnicom koju ispostavlja Uprava groblja najkasnije
do konca rujna za tekuću godinu.
Naknada se plaća jednokratno u roku 30 dana
od dana njenog izdavanja.
Iznimno, na zahtjev korisnika grobnog mjesta,
Uprava groblja može odobriti plaćanje godišnje grobne naknade unaprijed, za
najviše do 5 godina te o tome s korisnikom zaključiti poseban sporazum.
Članak
27.
Korisnicima grobnih mjesta koji nisu platili
godišnju grobnu naknadu u propisanim rokovima, Uprava groblja dužna je
dostaviti uplatnice i opomene s dostavnicom, a protiv korisnika koji i nakon toga
nisu izvršili plaćanje, poduzeti zakonom propisane mjere.
Uprava groblja dužna je evidentirati svaku
izvršenu uplatu.
V. ODRŽAVANJE GROBLJA I UKLANJANJE OTPADA
Članak
28.
Godišnji Program gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture te Program održavanja komunalne infrastrukture donosi
Općinsko vijeće. U navedenim programima posebno se planiraju programi redovnog
i investicijskog održavanja groblja.
Članak
29.
Obavljanje poslova održavanje groblja i
uklanjanje otpada, na temelju Odluke o komunalnim djelatnostima, povjerava se
na obavljanje pravnim ili fizičkim osobama na temelju Ugovora o povjeravanju
obavljanja komunalnih poslova na području Općine Lopar.
Nadzor nad obavljanjem komunalnih poslova iz
ovog članka obavlja Uprava groblja.
Članak
30.
Pod redovnim održavanjem groblja u smislu ove
Odluke podrazumijeva se:
1. održavanje mrtvačnica, spremišta, ograda i
sanitarnog čvora,
2. orezivanje stabala i niskog raslinja
(ukrasnog grmlja) te šišanje i uređivanje čempresovih živica,
3. dosađivanje novih nasada visokog i niskog
raslinja i živica te uzgoj i održavanje zelenila,
4. čišćenje groblja, staza, putova, prostora
ispred mrtvačnica, parkirališta i okoliša groblja od otpada i snijega,
5. održavanje staza, putova, prostora ispred
mrtvačnica i parkirališta,
6. održavanje glavnog križa na grobljima,
7. košenje travnatih i zakorovljenih
površina, čišćenje i odvoz,
8. održavanje električnih instalacija,
vodovodne i kanalizacijske mreže te drugih uređaja,
9. održavanje i čišćenje dvorane za izlaganje
na odru i ostalih prostorija mrtvačnice,
10. skupljanje i odlaganje otpada,
11. po potrebi zaštita od požara,
12. ostali radovi na održavanju i uređenju
groblja i objekata groblja.
Redovno održavanje iz stavka 1. ovog članka
financira se iz sredstava godišnje naknade za korištenje grobnih mjesta i
ostalih sredstava Proračuna Općine Lopar namijenjenih za tu svrhu.
Članak
31.
Pod otpadom u smislu ove Odluke smatraju se
svi materijali koji su na bilo koji način naneseni, odnosno dospiju na groblje,
a po svojoj prirodi ne pripadaju groblju ili narušavaju izgled groblja, kao i
ostaci vijenaca i cvijeća na grobovima, koji zbog proteka vremena narušavaju
izgled groblja, a korisnici grobnih mjesta su ih propustili pravovremeno
ukloniti.
Članak
32.
Održavatelj groblja poslove iz članka 30. ove
Odluke obavlja kontinuirano, na način da groblje i objekti na groblju budu
uredni i čisti, u funkcionalnom smislu ispravni, i na način da se ne vrijeđaju
osjećaji pijeteta prema mrtvima.
Uprava groblja dužna je na prikladnom mjestu
unutar groblja osigurati prostor s odgovarajućim spremnicima za odlaganje
otpada, a Održavatelj groblja ovaj prostor održavati čistim i urednim.
Članak
33.
Uprava groblja ne odgovara za štetu nastalu
na grobovima, grobnicama i nišama koje prouzrokuju treće osobe.
Ukoliko se prilikom ukopa u obiteljski grob
mora pomaknuti oprema ili uređaj tog groba ili okolnih grobova ili grobnica,
troškove oko uspostave prijašnjeg stanja snosi osoba na čiji se zahtjev obavlja
ukop.
Članak
34.
Osim brige o redovnom održavanju groblja i
nadzorom nad obavljanjem tih poslova, Uprava groblja dužna je brinuti i o
investicijskom održavanju te o proširenju groblja.
Pod investicijskim održavanjem groblja
podrazumijeva se pribavljanje potrebne dokumentacije, izgradnja komunalne i
ostale infrastrukture na proširenim dijelovima groblja (putovi, staze,
hidrantska mreža, rasvjeta, hortikulturno uređenje, ograde, objekti i sl.).
Eventualno proširenje, odnosno rekonstrukcija
groblja, temelji se na programu uređenja utvrđenom za vremensko razdoblje od
najmanje 30 godina.
Program iz prethodnog stavka donosi Općinsko
vijeće na prijedlog Uprave groblja i isti obvezno sadrži podatke o predviđenom
povećanju broja stanovnika i postotku smrtnosti.
Članak
35.
Program investicijskog održavanja sastavni je
dio godišnjeg Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.
Sredstva za investicijsko održavanje
osiguravaju se iz sredstava naknade za dodijeljeno grobno mjesto, sredstava od
prodaje grobnih okvira, sredstava godišnje naknade za korištenje grobnih
mjesta, naknade za postavljanje spomenika i grobnica te prema potrebi iz
ostalih sredstava Proračuna Općine Lopar.
Članak
36.
O uređenju i održavanju grobnih mjesta
(grobova i grobnica) dužni su brinuti se korisnici o svom trošku.
Korisnici grobnih mjesta dužni su grobna
mjesta koja koriste uređivati na primjeren način, održavati na istima red i
čistoću na način da ne oštećuju ili na bilo koji drugi način smetaju druga
grobna mjesta, a otpad odlagati na za to određeno mjesto.
Korisnici grobnih mjesta mogu uređenje i
održavanje grobnih mjesta povjeriti fizičkim ili pravnim osobama registriranim
za obavljanje tih poslova.
Uprava groblja dužna je nadzirati uređenje i
održavanje grobnih mjesta od strane korisnika.
Ukoliko korisnik grobnog mjesta ne održava
red i čistoću grobnog mjesta, Uprava groblja dužna ga je pismeno opomenuti, a u
slučaju da ne postupi ni po opomeni, Uprava groblja organizirati će čišćenje na
trošak korisnika.
Članak
37.
Svaki grob, odnosno grobnica, mora biti
označen prikladnim nadgrobnim znakom i natpisom.
Natpisi na grobovima i grobnicama ne smiju
vrijeđati ničije nacionalne, vjerske ili moralne osjećaje, niti na bilo koji
način povrijediti uspomenu na pokojnika. Takve natpise ukloniti će Uprava
groblja na trošak korisnika grobnog mjesta.
Članak
38.
Materijal od kojeg se izrađuju nadgrobni
spomenici mora biti trajan (kamen, beton i sl.), a sami spomenici po obliku i
načinu izvedbe moraju biti u skladu s okolinom i s mjesnim običajima, o čemu je
mjerodavno mišljenje Uprave groblja.
O obliku i načinu uređenja grobnog mjesta
(nadgrobnog spomenika) odlučuje korisnik grobnog mjesta, pridržavajući se plana
uređenja groblja i rasporeda korištenja grobnih mjesta te ove Odluke.
Za izgradnju nadgrobnog okvira, kao i za
podizanje spomenika te građevinske radove na uređenju nogostupne površine i
okoliša oko grobnog mjesta korisnik je dužan ishoditi odobrenje koje izdaje
Uprava groblja. Uz zahtjev za izdavanje odobrenja, korisnik je dužan dostaviti
idejnu skicu nadgrobnog okvira - spomenika s vidljivim dimenzijama, podatke o
izvođaču radova te dokaz o uplaćenoj naknadi za izdavanje odobrenja.
Visinu naknade iz prethodnog stavka ovog
članka utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog Uprave groblja.
Ako nadgrobni okvir - spomenik bude izgrađen
protivno izdanom odobrenju ili izgrađen bez odobrenja, a odobrenje nije moguće
naknadno ishoditi, korisnik grobnog mjesta dužan je izgrađeni dio uskladiti s
odobrenjem, a ako to nije moguće, nadgrobni okvir - spomenik ukloniti
najkasnije u roku 60 dana od primljenog rješenja za uklanjanje. U protivnom će
to provesti Uprava groblja na teret korisnika grobnog mjesta.
Članak
39.
Grobovi koji su proglašeni spomenicima
kulture ne mogu se smatrati napuštenima već ih treba održavati i obnavljati
sukladno propisima o zaštiti spomenika kulture.
Grobovi u kojima su pokopani posmrtni ostaci
značajnih povijesnih osoba ne mogu se smatrati napuštenim, već je o njima dužna
brinuti Održavatelj groblja na teret Općine Lopar.
Općinsko vijeće Općine Lopar može utvrditi
osobe od značaja za Općinu Lopar čija se grobna mjesta ne mogu smatrati
napuštenima, već se o njima brine i održava ih Održavatelj groblja na teret
Općine Lopar.
Članak
40.
Fizičke i pravne osobe koje namjeravaju
izvoditi bilo kakve radove na groblju, osim ako to čine po nalogu Uprave
groblja, dužne su Upravi groblja prijaviti namjeru izvođenja radova te za iste
ishoditi odgovarajuće odobrenje.
Nakon ishođenja odobrenja, osobe iz
prethodnog stavka mogu radove na groblju obavljati po sljedećim uvjetima:
1. radove izvoditi na način da se u najvećoj
mogućoj mjeri očuva mir na groblju,
2. radove izvoditi u radne dane, a samo
iznimno, uz suglasnost Uprave groblja i u neradne dane, osim nedjeljom,
državnim praznikom ili blagdanom,
3. građevni materijal (kamen, pijesak, cement
i sl.) može se odlagati samo na označenim mjestima koje odredi i označi Uprava groblja,
4. alati i oruđa za izvođenje radova mogu se
zadržati na groblju samo kraće vrijeme, u pravilu dok se izvode radovi i na
način da se time ne ometaju ostali korisnici,
5. građevni materijal može se prevoziti samo
putovima i stazama koje odredi Uprava groblja,
6. gradilište i ostale dijelove groblja koji
se koriste za izvođenje radova treba odmah po završetku radova očistiti, a po
potrebi i oprati, tj. dovesti u prvobitno stanje.
Osobe iz stavka 1. ovog članka dužne su se
pridržavati odredbi Pravila ponašanja na groblju koje donosi Općinsko vijeće na
prijedlog Uprave groblja. Pravila moraju biti izložena na oglasnom panou na
vidljivom mjestu na groblju.
Uprava groblja zabranit će rad onom
izvoditelju radova koji započne s radom bez prethodne prijave i ishođenja
odgovarajućeg odobrenja te onom koji se ne pridržava uvjeta iz stavka 2. ovog
članka.
Eventualnu štetu na groblju koju pri
izvođenju radova pričini izvođač, dužan je otkloniti korisnik grobnog mjesta na
kojem su se radovi izvodili. U protivnom će to učiniti Uprava groblja na teret
korisnika grobnog mjesta.
VI. NAČIN I UVJETI KORIŠTENJA GROBLJA I
OBAVLJANJA POGREBNIH POSLOVA
Članak
41.
Pod pogrebnim poslovima podrazumijeva se
organiziranje i obavljanje ukopa pokojnika.
Poslovima organiziranja i obavljanja ukopa
smatraju se poslovi smještaja pokojnika u mrtvačnicu, priprema grobnog mjesta
(iskop grobne jame odnosno otvaranje grobnice), organiziranje pogreba, prijevoz
pokojnika od mrtvačnice do grobnog mjesta, ukop pokojnika i zatrpavanje grobne
jame, odnosno zatvaranje grobnice te uređenje grobnog mjesta nakon pokopa.
Pogrebne poslove dužan je organizirati i
obavljati Održavatelj groblja.
Članak
42.
Naručitelj ukopa je svaka fizička ili pravna
osoba koja je uz predočenje i predaju dozvole za ukop, a po potrebi i drugih
isprava te preuzimanjem obveze podmirenja troškova pogrebnih poslova (ukopa) i
zaostalih grobnih naknada, zatražila obavljanje ukopa.
Članak
43.
Naručitelj ukopa dužan je prijaviti i
zatražiti obavljanje ukopa ispunjavanjem posebnog obrasca - prijave ukopa, u
kojem mora naznačiti sljedeće podatke:
- osobne podatke o podnositelju prijave -
naručitelju ukopa,
- osobne podatke o pokojniku,
- o grobnom mjestu na kojem se predlaže ukop,
- o korisniku grobnog mjesta i plaćenoj
godišnjoj grobnoj naknadi,
- ukoliko je korisnik grobnog mjesta bio
pokojnik, podatke o nasljednicima.
Ukoliko pokojnik ili naručitelj ukopa nisu
korisnici grobnog mjesta, prijava sadrži i zahtjev naručitelja za dodjelu
grobnog mjesta.
Članak
44.
Nakon prijema prijave Uprava groblja dužna je
provjeriti podatke navedene u prijavi te ukoliko su ispunjeni uvjeti propisani
zakonom i ovom Odlukom, odobrava ukop na određenom grobnom mjestu.
Ako pokojnik nije bio korisnik grobnog
mjesta, Uprava groblja izdaje rješenje o korištenju novog grobnog mjesta i
uručuje ga naručitelju.
Članak
45.
Uprava groblja nema pravo uskratiti ukop na
određenom grobnom mjestu, ukoliko u postupku odobravanja ukopa utvrdi da
pokojnik kao bivši korisnik grobnog mjesta ili naručitelj kao korisnik grobnog
mjesta, nisu podmirili godišnje grobne naknade.
Radi plaćanja zaostalih godišnjih grobnih
naknada Uprava groblja i korisnik grobnog mjesta mogu zaključiti izvan sudsku
nagodbu, koja se mora ovjeriti kod javnog bilježnika.
Članak
46.
U slučaju da nitko ne preuzme obvezu plaćanja
zaostalih grobnih naknada, odnosno na sebe ne prenese pravo korištenja grobnog
mjesta kao nasljednik pokojnika ili se ne obveže na podmirenje pogrebnih
troškova, ukop pokojnika izvršiti će se na općem grobnom polju na kojem se
grobna mjesta ne dodjeljuju na korištenje na način propisan ovom Odlukom.
Članak
47.
Troškove pogrebnih poslova naplaćuje
Održavatelj groblja prema Cjeniku pogrebnih usluga za mjesno groblje Lopar.
Cjenik pogrebnih usluga mora biti istaknut na
oglasnim pločama groblja kao i na vidnom mjestu u poslovnoj prostoriji
Održavatelja groblja.
VII. KAZNENE ODREDBE
Članak
48.
Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do
5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako se ne pridržava odredbi
propisanih ovom Odlukom.
Za prekršaj iz stavka 1. ovog članka kaznit
će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom u iznosu od 300,00 do
1.000,00 kuna.
Članak
49.
Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 do
1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja:
1. ne vodi očevidnik o ukopu svih umrlih
osoba na području Općine Lopar te registar umrlih osoba s potrebnim podacima iz
članka 11. Odluke,
2. se ne brine o održavanju grobnog mjesta
prema članku 36. Odluke,
3. grobno mjesto označava suprotno članku 37.
Odluke,
4. ne prijavi Upravi groblja obavljanje bilo
kakvih radova na groblju, odnosno ne postupi u skladu sa člankom 38. Odluke.
Članak
50.
Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna
kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja se pri obavljanju radova na groblju
ne pridržava odredbi članka 40. stavak 2. Odluke.
Članak
51.
Za prekršaje iz članka 49. i 50. ove Odluke
komunalni redar je ovlašten naplatiti mandatnu kaznu u iznosu od 200,00 kuna.
Članak
52.
Prekršaji propisani ovom Odlukom u ime Općine
Lopar pokreću se na osnovi zahtjeva ovlaštenih osoba.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
53.
Korisnicima grobnih mjesta koji su do
stupanja na snagu ove Odluke imali status korisnika temeljem ugovora o
korištenju grobnog mjesta, računa ili odobrenja za izgradnju, izdat će se
rješenje o dodjeli grobnog mjesta na neodređeno vrijeme.
Članak
54.
Nadzor nad radom Uprave groblja provode, na
vlastitu inicijativu, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i Općinski
načelnik.
Članak
55.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/09-01/06
Ur. broj: 2169/02-01/09-02
Lopar, 28. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Općinskog vijeća
Damir Paparić, prof., v.r.