20.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08 i 36/09) i članka 18. Statuta Općine Jelenje (»Službene novine
PGŽ« broj 33/09), Općinsko vijeće Općine Jelenje, na sjednici održanoj dana 15.
rujna 2009. godine donijelo je
POSLOVNIK
o radu Općinskog vijeća Općine Jelenje
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća (u daljnjem tekstu: Vijeće), ostvarivanje prava,
obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Vijeća, sastav i način rada radnih tijela, odnos Vijeća i
Općinskog načelnika, način i postupak donošenja akata iz nadležnosti Vijeća,
sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja
od značaja za rad Vijeća.
Članak
2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino
pitanje od važnosti za rad Vijeća ako to pitanje nije uređeno ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Vijeće je konstituirano
izborom predsjednika Vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Vijeća.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća
utvrđuje se na početku sjednice, a može se dopuniti tijekom sjednice na
prijedlog predsjednika Vijeća ili najmanje 4 člana Vijeća.
Do izbora predsjednika Vijeća
konstituirajućoj sjednici predsjedava najstariji član Vijeća.
Predsjedatelj ima do izbora predsjednika
Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje 4 vijećnika.
Članak
4.
Na konstituirajućoj sjednici bira se iz reda
članova Vijeća Mandatna komisija, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 4
člana Vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika i 2 člana.
Članak
5.
Mandatna komisija na konstituirajućoj
sjednici Vijeća podnosi izvješće o:
- provedenim izborima i imenima izabranih
članova Vijeća;
- podnesenim ostavkama na dužnost člana
Vijeća;
- imenima članova Vijeća koji obnašaju
dužnost nespojivu sa dužnošću člana Vijeća, pa im se dužnost člana Vijeća
stavlja u mirovanje, o imenima članova Vijeća kojima mandat miruje te o
zamjeniku člana Vijeća koji umjesto njega počinje obnašati dužnost člana
Vijeća.
Izabrani članovi Vijeća koji podnose ostavku
ili stavljaju mandat u mirovanje moraju o tome obavijestiti predsjednika Vijeća
najkasnije 3 dana prije zakazane konstituirajuće sjednice Vijeća.
Na konstituirajućoj sjednici umjesto člana
Vijeća, nazočan je zamjenik člana određen sukladno Zakonom o izboru člana
predstavničkih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatne
komisije, te potvrđuje mandat članovima Vijeća.
Članak
6.
Nakon podnijetog izvješća Mandatne komisije o
provedenim izborima, vijećnici polažu prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općini Jelenje obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom
radu držati Ustava i Zakona i poštivati pravni poredak,te da ću se zauzimati za
svekoliki napredak Općine Jelenje i Republike Hrvatske«.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege, a zatim
proziva svakog od članova vijeća.Član vijeća, nakon što je izgovoreno njegovo
ime, ustaje i izgovara »PRISEŽEM«.
Svaki član vijeća potpisuje tekst prisege
pred predsjedateljem.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici odnosno zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati
dužnost člana Vijeća, polaže prisegu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj je
nazočan.
Članak
7.
Nakon izbora Mandatne komisije, osim ako
odlukom tijela koje je zakonom određeno da sazove konstituirajuću sjednicu nije
drugačije određeno, bira se Odbor za izbor i imenovanja iz reda članova Vijeća.
Po izboru Odbora iz stavka 1. ovog članka
biraju se predsjednik i potpredsjednici Vijeća.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani
predsjednik preuzima predsjedanje sjednicom.
Članak
8.
Nakon što je Vijeće konstituirano izvodi se
Himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
9.
Danom konstituiranja Vijeća član Vijeća,
odnosno zamjenik člana Vijeća nakon što mu je potvrđen mandat, ima prava i
dužnosti člana Vijeća određena Zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i odlukama i
općim aktima što ih donese Vijeće, do prestanka mandata.
Članak
10.
Mandat člana Vijeća izabranog na redovnim
izborima traje do objave Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora
za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave ili do objave
Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Vijeća u skladu sa zakonom.
Mandat člana Vijeća izabranog na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Vijeća izabranog na
redovnim izborima.
Članak
11.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene
Zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i drugim aktima Vijeća, a osobito:
- sudjelovati na sjednicama Vijeća
- biti biran u radna tijela Vijeća i
prihvatiti izbor, u najviše 2 radna tijela u koje ga izabere Vijeće
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Vijeća
- postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela, a
u radnim tijelima kojih je član i glasovati
- obnašati poslove koje mu u okviru svoga
djelokruga povjeri Vijeće ili radno tijelo kojeg je član
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Članak
12.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova,gospodarskih i drugih djelatnosti bilo za sebe ili za svojeg poslodavca
koristiti položaj člana Vijeća i isticati tu dužnost.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema Zakonu.
Članak
13.
Članu Vijeća koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra
nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to
vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, član
Vijeća je dužan u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome obavijestiti
predsjednika Vijeća, koji će takvu obavijest uputiti Mandatnoj komisiji.
Članak
14.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
član Vijeća nastavlja s obavljanjem dužnosti u Vijeću na temelju prestanka
mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Vijeća u roku od 8
dana od prestanka obnašanja nespojive dužnosti.
U slučaju iz stavka 1.ovog članka mirovanje
mandata člana Vijeća prestat će osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Nastavljanje s obavljanjem dužnosti člana
Vijeća na temelju prestanka mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja
mandata.
Članak
15.
Članu Vijeća mandat prestaje prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane
ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti
sudske presude,
- ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih
nije mogao biti izabran za člana Vijeća, danom donošenja odluke Ustavnog suda,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine,
danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo,danom njegova
prestanka,
- smrću.
Članak
16.
O prisustvovanju člana Vijeća na sjednici
Vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.
Član Vijeća ako ne može prisustvovati
sjednici Vijeća odnosno radnog tijela dužan je o tome izvijestiti predsjednika
Vijeća, najmanje 24 sata prije početka zakazane sjednice.
Članak
17.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova
nastalih u svezi s radom u Vijeću i radnim tijelima u visini i na način određen
posebnom odlukom Vijeća.
Članak
18.
U Vijeću se mogu osnovati klubovi vijećnika
prema stranačkoj pripadnosti te klubovi nezavisnih vijećnika i vijećnika iz
etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina.
Klub mora imati najmanje tri člana s time da
više starnaka može formirati zajednički klub.
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju
obavijestiti načelnika te dostaviti podatke o članovima.
Načelnik osigurava prostorne i druge tehničke
uvjete za rad klubova vijećnika (prostoriju za sjednice, prijepis, umnožavanje,
dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
19.
Vijeće ima predsjednika i potpredsjednika,
koje se bira iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanja, kao i najmanje 4 člana
Vijeća.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika.
Vijećnik može svojim potpisom podržati
prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
20.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem, za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako
od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja
po istom postupku kao i kod prvog glasovanja.
Ako je za izbor predsjednika odnosno
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata,u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od
kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća izborni se postupak
ponavlja u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
21.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja Vijeće
- saziva i organizira te predsjedava
sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća
- predlaže dnevni red sjednica Vijeća
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak
- brine o postupku donošenja odluka i
općinskih akata
- održava red na sjednici Vijeća
- usklađuje rad radnih tijela Vijeća
- potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće
- brine o suradnji Vijeća i općinskog
načelnika
- brine o javnosti rada Vijeća
- brine o zaštiti prava vijećnika
- surađuje s članovima predstavničkih tijela
drugih jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u
Hrvatskom Saboru
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici
Vijeća
- brine se o primjeni ovog Poslovnika
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama
- obavlja i druge poslove određene zakonom
Statutom i Poslovnikom Vijeća.
Članak
22.
Potpredsjednik Vijeća pomaže predsjedniku
Vijeća u radu te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga predsjednik
ovlasti.
Potpredsjednik Vijeća zamjenjuje predsjednika
kada je isti spriječen ili odsutan.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak
23.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koji su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća može pokrenuti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje
4 člana vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen
i o prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predsjednik odnosno potpredsjednici:
- zlouporabe položaj ili prekorače
ovlaštenja;
- svojim ponašanjem štete ugledu Vijeća;
- ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri
mjeseca;
Ako Vijeće odbije zahtjev za razrješenje,
članovi Vijeća koji su podnijeli zahtjev odnosno Odbor za izbor i imenovanja ne
mogu ponovno podnijeti isti zahtjev prije isteka roka od 6 mjeseci od njegovog
odbijanja.
Ako Vijeće razriješi dužnosti
predsjednika,odnosno potpredsjednika,dužno je u roku 30 dana od dana
razrješenja izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika.
Članak
24.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
podnijeti ostavku.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku, a jednom
podnijeta ostavka ne može se opozvati.
U slučaju podnošenja ostavke, pravo sazivanja
i predsjedanja sjednicom na kojoj se utvrđuje dan prestanka prava i dužnosti
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, pripada dobno najstarijem članu Vijeća,
koji će u daljnjem roku od 3 dana sazvati sjednicu Vijeća i njome predsjedati.
Članak
25.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
prestaje mandat člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata,
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30 dana
od dana kada Vijeće primi na znanje izvješće Mandatne komisije o prestanku
mandata.
V. RADNA TIJELA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
26.
Radna tijela Vijeća osnovana Statutom Općine
Jelenje su:
- komisije, odbori i povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnivati i
povremena radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se
njegov naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada.
Članak
27.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj
članova koji se biraju u pravilu iz reda članova Vijeća i reda članova stručnih
i javnih djelatnika.
Izbor predsjednika i članova radnih tijela
obavlja Vijeće na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja, ili 5 članova Vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovog članka mora biti
sastavljen u pisanom obliku.
Izbor predsjednika i članova radnih tijela u
pravilu odgovara stranačkoj strukturi Vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnih tijela
traje do isteka mandata saziva Vijeća, ukoliko Vijeće ne odluči drugačije.
Članak
28.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i drugih radnih tijela,predlaže
dnevni red i predsjeda sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovu Zaključka Vijeća ili ako to zatraži
predsjednik Vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove
sjednicu kada je to dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvati će
predsjednik Vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća,predsjednicima drugih radnih
tijela te s Općinskom upravom.
Ako je spriječen ili odsutan
predsjednik,sjednicom radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg za to
ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
29.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnih tijela.
Radno tijelo obvezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, Općinskog načelnika i Vijeće.
Radna tijela zauzimaju stajališta o pitanjima
iz svog djelokruga, ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radna tijela
donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Članak
30.
Radna tijela mogu uključiti znanstvene i
druge stručne osobe radi razmatanja pojedinog pitanja iz svog djelokruga, na
osnovi suglasnosti predsjednika Vijeća.
Članak
31.
Radna tijela o svojim prijedlozima, mišljenjima,
primjedbama pismenim putem izvješćuju Vijeće.
Članak
32.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće o
određenim pitanjima.
Članak
33.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se
primjenjuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na rad Vijeća.
Članak
34.
Stalna radna tijela Vijeća:
1. Mandatna komisija
2. Odbor za izbor i imenovanje
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja
4. Odbor za gospodarstvo, razvoj
poduzetništva i zaštitu potrošača
5. Odbor za prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje naselja i stanovanja, zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša
6. Odbor za proračun i financije
7. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb, brigu o djeci
8. Odbor za kulturu, odgoj i osnovno
obrazovanje
9. Odbor za šport
10. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju
11. Odbor za brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja
Mandatna komisija
Članak
35.
Mandatna komisija ima predsjednika i 2 člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Mandatna komisija, osim poslova koje obavlja
na konstituirajućoj sjednici u tijeku mandata:
- izvješćuje Vijeće o tome da su ispunjeni
zakonski uvjeti za prestanak odnosno mirovanje mandata članu Vijeća, te
izvješćuje Vijeće o zamjeniku koji počinje obavljati dužnost člana Vijeća,
- predlaže Vijeću donošenje odluke o
mirovanju mandata ako član Vijeća za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom.
Odbor za izbor i imenovanja
Članak
36.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika
i 2 člana koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje dužnosnika koje
predlaže, bira odnosno imenuje Vijeće,
- predlaže imenovanje predstavnika Vijeća u
određena tijela i pravne osobe, kada je to propisano zakonom ili drugim
propisom, Statutom, ovim Poslovnikom ili drugim aktom Vijeća,
- predlaže članove radnih tijela Vijeća,
- priprema i podnosi vijeću prijedlog za
izbor članova te predsjednika.
Odbor za statutarno-pravna pitanja
Članak
37.
Odbor za statutarno pravna pitanja ima
predsjednika i 2 člana koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda
stručnih djelatnika.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- utvrđuje prijedlog Poslovnika o radu
Vijeća,
- razmatra prijedlog Statuta te odluka i
drugih općih akata koje donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti sa
zakonom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljenje i
prijedloge Vijeću,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i drugih akata Vijeća kada je tim aktima na to ovlašteno ili kada to
ocijeni potrebnim,
- daje vjerodostojno tumačenje akata sukladno
odredbama ovog Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene Statutom,
Poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za proračun i financije
Članak
38.
Odbor za proračun i financije ima
predsjednika i 2 člana, koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda
stručnjaka.
Odbor za proračun i financije:
- priprema proračun i prati izvršenje
proračuna
- izrađuje izvješća o izvršenju proračuna
- obavlja i druge poslove po odluci Vijeća
Odbor za gospodarstvo, razvoj poduzetništva i
zaštitu potrošača
Članak
39.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo
ima predsjednika i 2 člana,koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda
stručnih djelatnika.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo:
- razmatra pitanja iz područja gospodarstva i
razvoja poduzetništva,
- razmatra pitanja iz područja zaštite
potrošača,
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog
i turističkog razvoja Općine,
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Vijeća.
Odbor za prostorno i urbanističko planiranje,
uređenja naselja i stanovanja, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša
Članak
40.
Odbor za urbanizam i prostorno uređenje ima
predsjednika i 2 člana, koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda
stručnih djelatnika.
Odbor za urbanizam i prostorno uređenja:
- razmatra pitanja iz područja prostornog,
urbanističkog planiranja, uređenja naselja i stanovanja i unapređenje prirodnog
okoliša
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
prostorno planiranje, zaštitu kulturne baštine, zaštitu prirodnih resursa te
zaštitu okoliša
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Vijeća.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb, brigu o djeci
Članak
41.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb, skrb o djeci ima predsjednika i 2 člana koji se biraju iz reda članova
Vijeća i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb, skrb za djecu:
- razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem zdravstvene zaštite
- razmatra i predlaže mjere zaštite starih i
imovinski nezbrinutih osoba te druga pitanja od socijalne skrbi
- razmatra osiguravanje potreba građana u
oblasti predškolskog odgoja, obrazovanja
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Vijeća.
Odbor za šport
Članak
42.
Odbor za šport ima predsjednika i 2 člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za šport:
- razmatra pitanja iz područja športa
- obavlja i druge poslove
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju
Članak
43.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju
ima predsjednika i 2 člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda
stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za informiranje, međuopćinsku i
međunarodnu suradnju:
- razmatra pitanja iz međuopćinskih i
međunarodnih odnosa te priprema prijedloge akata iz nadležnosti Vijeća koji se
odnose na to područje
- surađuje s odgovarajućim tijelima općina u
RH i drugih zemalja
- obavlja i druge poslove po odluci Vijeća
Odbor za kulturu, odgoj i osnovno obrazovanje
Članak
44.
Odbor za kulturu, odgoj i osnovno obrazovanje
ima predsjednika i 2 člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda
članova stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za kulturu, odgoj i osnovno
obrazovanje:
- razmatra pitanja iz područja kulture
- razmatra pitanja iz područja odgoja i
osnovnog obrazovanja
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Vijeća.
Odbor za brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja
Članak
45.
Odbor za brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja ima predsjednika i
2 člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda članova stručnih i
javnih djelatnika.
Odbor za brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja:
- vodi brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
46.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Vijeća.
Članak
47.
O sazvanim sjednicama predsjednik Vijeća i
predsjednici radnih tijela Vijeća izvješćuju općinskog načelnika i
izvjestitelje najkasnije 8 dana prije održavanja sjednice.
U slučaju kada općinski načelnik nije
predlagatelj odluke ili akta,odnosno materijala koji se razmatra na sjednici
Vijeća, svoje mišljenje, stajalište i prijedloge u svezi odluke ili akta
odnosno materijala, dužno je dostaviti Vijeću najkasnije do početka sjednice.
Ako predlagatelj ne postupi na način iz
stavka 2.ovog članka, Vijeće može odgoditi raspravu o tom predmetu.
Vijeće može odgoditi raspravu i u slučaju kad
radno tijelo Vijeća nije Vijeću dostavilo mišljenje u svezi odluke ili akta
odnosno materijala, a radi se o pitanju iz djelokruga rada tog radnog tijela.
Članak
48.
Općinski načelnik podnosi Vijeću izvješće o
svom radu u skladu s odredbama Statuta Općine Jelenje.
Članak
49.
Prijedlog za traženje izvješća od općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
4 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
50.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za
traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava
nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 30 dana od dana
primitka.
Članak
51.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
52.
Raspravu o izvješću općinskog načelnika,
Vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od općinskog
načelnika traži izvršavanje općih akata Vijeća.
Članak
53.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka
roka od 6 mjeseci od dana
kada je Vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje
izvješća općinskog načelnika.
Članak
54.
Način i postupak pokretanja razrješenja
općinskog načelnika propisan je Statutom Općine Jelenje.
VII. AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
55.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom
potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
56.
Vijeće na osnovi prava i obveza određenih
Zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom, donosi:
- Statut Općine Jelenje
- Poslovnik Vijeća
- pravilnike, odluke, proračun, godišnji
obračun proračuna, deklaracije, preporuke, zaključke, upute i naputke.
Vjeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom ili
drugim aktom državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina, koji je
zaslužan za Općinu proglasiti počasnim građaninom Općine Jelenje.
Članak
57.
Na izvornike odluka i drugih akata Vijeća
stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen
na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u pismohrani
Općine.
Članak
58.
Statut, odluke i drugi opći akti Vijeća,
odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Vijeće
objavljuju se u Službenom glasilu i na službenim web stranicama Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
59.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe,te propisuju njihova
prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Jelenje.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju te o davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno
pozitivnim propisima.
Članak
59a.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe
odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja njihova
provođenja.
Članak
60.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama
koje Vijeće razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinom području rada zaključkom obvezati općinskog načelnika, Upravni odjel
ili radno tijelo Vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz
njihova djelokruga rada.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima,
obvezama i pravnim interesima pravnih i fizičkih osoba.
Naputcima i uputama se propisuje način rada,
Upravnog odjela i radnih tijela Vijeća.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu izvršnog tijela i tijela Vijeća
ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Vijeća o pitanjima važnim za Općinu Jelenje.
Članak
61.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, općinski načelnik i radna tijela
Vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo
određena tijela.
Članak
62.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada
Vijeća.
Vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz
stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih
u popis birača Općine.
Vijeće je dužno o prijedlogu odlučiti u roku
od 3 mjeseca od dana podnošenja prijedloga i o istome obavijestiti
predlagatelja.
Svaki građanin ima pravo Vijeću i njegovim
tijelima slati predstavke i pritužbe te davati prijedloge i na njih dobiti
odgovor.
Članak
63.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku
Vijeća.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni
prijedlog akta nije sastavljen u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražiti
će od predlagatelja akta da u određenom roku, a koji ne može biti kraći od 8
dana niti duži od 30 dana, isti uskladi s odredbama Poslovnika.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi
svoj prijedlog, smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a
ako predlagatelj u roku iz prethodnog stavka ovog članka ne uskladi prijedlog
akta, smatrat će se da prijedlog nije bio niti podnesen.
Članak
64.
Prijedlog akta mora sadržavati:
- pravni temelj za donošenje akta;
- ocjenu stanja pitanja koja se uređuju,te
svrhu koja se postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način;
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje
akta i način njihova osiguravanja;
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem.
Članak
65.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Vijeća, prijedlog razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se
uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o prijedlogu akta,
a Odbor za statutarno-pravna pitanja o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se
predsjedniku Vijeća.
Članak
66.
Prijedlog da se akt izmjeni ili dopuni daje
se u obliku amandmana pisanim putem uz obrazloženje teksta amandmana.
Predlagatelj akta, član Vijeća, klubovi
članova Vijeća, radna tijela Vijeća imaju pravo na podnošenje amandmana.
Amandman se pismeno upućuje predsjedniku
Vijeća, najkasnije jedan dan prije sjednice Vijeća.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član vijeća može iznimno podnijeti amandman i
na sjednici tijekom rasprave, pismeno uz obrazloženje, ako se s tim složi
većina nazočnih članova Vijeća.
Članak
67.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj
akta.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana,glasuje se najprije o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili
se sa istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta, te se o njemu
ne glasuje odvojeno.
Nakon što se Vijeće odredi o svim
amandmanima, glasuje se o predloženom aktu.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od prijedloga kata, Vijeće može odlučiti da se
rasprava odgodi kako bi se članovima Vijeća ostavilo dovoljno vremena za
pripremu prije odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima će se u svakom
slučaju odgoditi ako to zatraži predlagatelj, općinski načelnik, ako on nije
predlagatelj ili Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
68.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova,ako je na sjednici nazočna većina članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća, Vijeće
donosi:
- Statut Općine
- Proračun Općine Jelenje
- Odluku o izvršavanju Proračuna Općine
Jelenje
- Godišnje Izvješće o izvršavanju Proračuna
Općine
- Odluku o raspisivanju referenduma
- Poslovnik o radu Vijeća
- odlučuje o izboru i razrješenju
predsjednika Vijeća i potpredsjednika Vijeća
- odlučuje o uspostavljanju međusobne
suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s odgovarajućim jedinicama
regionalne samouprave drugih država te o sadržaju i oblicima te suradnje
- odlučuje o osnivanju mjesnih odbora.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
69.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako
je to nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete odnosno ako bi ne donošenje
takve odluke u određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju
drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je
obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još
najmanje 4 Vijeća.
Vijeće najprije glasuje o opravdanosti
prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak
70.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku,amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
Uz prijedlog da se kat donese po hitnom
postupku podnosi se i prijedlog akta.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog iu
stavka 1. ovog članka upućuje članovima Vijeća, Odboru za statutarno-pravna
pitanja i općinskom načelniku, ako on nije predlagatelj.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE
Članak
71.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
slijedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine općinski načelnik podnosi Vijeću na način i u rokovima propisanim
zakonom.
X. AKTUALNI SAT
Članak
72.
Članovi Vijeća mogu postavljati pitanja
općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika o stanju u pojedinom
području društvenog života, o izvršavanju odluka i drugih akata Vijeća, te o
radu upravnih odjela kao i pravnih osoba kojih je Općina Jelenje osnivač, odnosno
vlasnik.
Pitanje se može postaviti usmeno i pisanim
putem.
Članak
73.
Aktualni sat održava se na početku svake
sjednice Vijeća, prije prelaska na prvu točku dnevnog reda i traje u pravilu
jedan sat.
Usmena pitanja općinskom načelniku, članovi
Vijeća mogu postavljati na sjednicama za vrijeme aktualnog sata.
Za vrijeme aktualnog sata član Vijeća ima
pravo postaviti najviše dva pitanja.
Pitanje mora biti kratko i jasno formulirano
i u pravilu takvo da se na njega može odgovoriti odmah i bez pripreme.
Na pitanje za koje općinski načelnik ocijeni
da zahtijeva opširniji odgovor, daje se pisani odgovor.
Na usmeno pitanje, na koje nije odgovoreno na
sjednici Vijeća ili je član Vijeća izrijekom tražio pisani odgovor, daje se
pisani odgovor u roku od 30 dana.
Općinski načelnik nije dužan dati odgovor ako
se postavljeno pitanje ne odnosi na rad ili poslove iz njegovog djelokruga.
Na postavljeno pitanje koje se odnosi na rad
pravnih osoba koje je Općina Jelenje osnivač, odnosno vlasnik, može odgovoriti
i predstavnik te pravne osobe.
Nakon dobivenog odgovora član Vijeća može
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Članak
74.
Ako je pitanje povjerljive naravi, općinski
načelnik može predložiti da članu Vijeća odgovori neposredno ili na zatvorenoj
sjednici radnog tijela u čijem je djelokrugu to pitanje.
XI. SAZIVANJE I TIJEK SJEDNICE
1. Sazivanje sjednice
Članak
75.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice po
potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Vijeća
na obrazloženi zahtjev najmanje 4 člana Vijeća u roku od 15 dana od primitka
zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz prethodnog stavka ovog članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik
u daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 3.ovog članka
sjednicu može sazvati na zahtjev 4 člana Vijeća, čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
76.
Članovima Vijeća dostavlja se prijedlog
dnevnog reda i materijal o kojem će se raspravljati na sjednici, najkasnije 5
dana prije održavanja sjednice.
Iznimno predsjednik Vijeća može u slučajevima
kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada to
zahtijevaju drugi opravdani razlozi, sazvati sjednicu Vijeća po hitnom postupku
(telefonom, brzojavom i sl.) bez dostave materijala za tu sjednicu, a dnevni
red za tu sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno članovima Vijeća se materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno ili na samoj sjednici.
Članak
77.
Redni broj sjednice određuje se u nizu za
sjednice koje se održavaju tijekom jednog saziva Vijeća.
Članak
78.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada
prozivkom utvrdi da postoji nazočnost većine članova Vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj
članova Vijeća predsjednik Vijeća odgađa sjednicu za određeni sat istog dana
ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik
utvrdi ili ga o istome upozori član Vijeća da nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, prekinut će sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni
sat istog dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazane za drugi dan pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni
članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će
zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana
odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može i odgoditi sazvanu
sjednicu najviše za 8 dana, ako za to postoje opravdani razlozi.
Članak
79.
Zapisnik o radu na prethodnoj sjednici
prihvaća se prije utvrđivanja dnevnog reda.
Član Vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na
zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate u zapisnik
se unose odgovarajuće izmjene ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem ZA ili
PROTIV.
2. Dnevni red
Članak
80.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik
Vijeća.
Na predloženi dnevni red član Vijeća ili
ovlašteni predlagatelj akta ima pravo podnijeti pisani prigovor najkasnije
jedan dan prije zakazane sjednice Vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može
se podnijeti ako predsjednik Vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnog reda predmet
koji mu je dostavljen najmanje 30 dana prije održavanja sjednice.
Ako je prigovor opravdan, predmet se uvrštava
u dnevni red bez rasprave.
Ako prigovor na predloženi dnevni red nije
podnijet, predloženi dnevni red smatra se utvrđenim te se o njemu posebno ne
glasuje.
Predsjednik Vijeća može nakon što je poziv za
sjednicu s prijedlogom dnevnog reda upućen članovima Vijeća, pisanim putem
predložiti dopunu dnevnog reda.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici
predložiti da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda.
O predloženoj promjeni dnevnog reda glasuje
se na sjednici s time da se najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda, a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni
pojedinim predmetom.
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni
red.
Predsjednik Vijeća može tijekom sjednice
promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
81.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća,
a ako je on odsutan ili spriječen sjednici predsjeda potpredsjednik Vijeća,
kojeg odredi predsjednik Vijeća.
Ako u slučaju iz stavka 1. ovog članka,
predsjednik na predsjedanje sjednicom ne ovlasti ni jednog od potpredsjednika,
sjednicom će predsjedati dobno najstariji potpredsjednik.
Predsjednik Vijeća može za vrijeme trajanja
sjednice ovlastiti jednog od potpredsjednika da predsjeda sjednicom.
Članak
82.
Sjednici Vijeća kao gosti mogu prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Članak
83.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom reda.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Vijeća oduzet će mu riječ.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može
dobiti riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti
navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da vijećnik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
84.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim završi
govor čiji se navod želi ispraviti.
Član Vijeća se u tom slučaju mora ograničiti
na ispravak netočnog navoda.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je ovaj
zatraži.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje.
Članak
85.
Član Vijeća u raspravi treba govoriti kratko
i u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti
predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće
odlučuje bez rasprave.
Osoba koja je pozvana na sjednici kao gost, a
želi sudjelovati u raspravi dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika.
Članak
86.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći:
- opomenu
- opomenu s oduzimanjem riječi
- udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
87.
Opomena se izriče ako član Vijeća svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika a osobito ako:
- ne govori o predmetnu o kojem se raspravlja
- govori a nije dobio riječ
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
predsjednika i članove Vijeća
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
88.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako
član Vijeća:
- nakon izricanja opomene svojim ponašanjem
ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika, na grublji način narušava ugled
predsjednika Vijeća ili člana Vijeća.
Članak
89.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Vijeća
kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe ovog Poslovnika o
radu na sjednici, tako da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Vijeća izrečena mjera udaljenju
sa sjednice član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
90.
Protiv stegovne mjere udaljenje sa sjednice
Vijeća,član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere,a predsjednik Vijeća
upućuje prigovor svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Vijeća, bez rasprave, s time da pravo govora ima samo član
Vijeća koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna
pitanja.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili
ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
91.
Ako druge osobe koje su nazočne na sjednici
narušavaju rad,predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe
iz prethodnog stavka udalje iz dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju
red na sjednici.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici mjerama predviđenim u člancima 86. do 91. ovog Poslovnika, odredit će
prekid sjednice.
4. Tijek sjednice
Članak
92.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog
dnevnog reda vodi se bez obzira na broj nazočnih članova Vijeća.
Članak
93.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja
izvjestitelj radnog tijela može usmeno izložiti očitovanje tog tijela.
Članak
94.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja a zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o
pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu
o prijedlogu akta te raspravu o podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu
istog akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i
tijekom rasprave,davati objašnjenja, izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima,te o mišljenima i primjedbama iznesenim u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da s akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Vijeće može na prijedlog najmanje 4
člana Vijeća, odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi za
narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim
podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
95.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu
po.pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
5. Zapisnik
Članak
96.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinoj temi.
O izradi zapisnika brine Upravni odjel
Općine.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u Upravnom
odjelu.
Sjednice se vijeća tonski snimaju.
Tonski zapis pohranjuje se u Upravnom odjelu.
Upravni odjel dužan je članu Vijeća omogućiti
reprodukciju tonskog zapisa.
6. Javnost rada
Članak
97.
Rad predstavničkog tijela Općine je javan.
Tijela Općine dužna su upoznati javnost o
obavljanju poslova i izvještavati o svom radu putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladan način.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni
izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija kojima se dostavljaju pozivi
za sjednicu,prijedlozi akata i drugi materijali o kojima Vijeće raspravlja.
Građani i predstavnici zainteresiranih
pravnih osoba imaju pravo prisustvovati sjednici Vijeća s time da su dužni
pismeno najaviti svoju nazočnost najkasnije 3 dana prije održavanja sjednice.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj
građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na
sjednici.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Vijeća i radnih tijela,mogu se davati službene izjave i
održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća daje
predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik,a konferencije za
novinare održavaju se kada to odluči Vijeće.
Službene izjave o radu radnog tijela Vijeća
daje predsjednik radnog tijela.
Članak
98.
O dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
materijali Vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Član Vijeća ne smije na sjednici otvorenoj za
javnost iznositi podatke iz materijala navedenih u prethodnom stavku.
7. Odlučivanje
Članak
99.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je
raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti
naknadno, rasprava se prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se
akt vrati predlagatelju ili odgovarajućem radnom tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog
akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo,predlagatelj akta je dužan
prije podnošenja istog prijedloga razmotriti mišljenja, prijedloge i primjedbe
iznesene u raspravi te obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Članak
100.
Glasovanje na sjednici ja javno osim ako
Vijeće ne odluči većinom glasova članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje
tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili
poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da
se izjasne tko je ZA prijedlog, tko je PROTIV prijedloga i tko se SUZDRŽAO od
glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može
utvrditi točan rezultat glasovanja, glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće
većinom nazočnih članova Vijeća, na prijedlog predsjednika Vijeća ili kluba
članova Vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda Vijeća glasuje
se ZA ili PROTIV.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o
njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova Vijeća,
predsjednik Vijeća utvrditi će da amandman nije prihvaćen.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponoviti će glasovanje i
ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana vijeća koji zatraži
provjeru glasovanja.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima.
Glasački listići iste su veličine oblika i
boje, te ovjereni pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom se listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu
prezimena, a zaokružuje se rednim broj ispred imena i prezimena pojedinog
kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu pitanje
mora biti postavljeno jasno a glasuje se ZA ili PROTIV odnosno SUZDRŽAN prema
uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik Upravnog
odjela.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja
pomaže djelatnik Upravnog odjela i član Vijeća kojeg odredi predsjednik.
Član Vijeća kojeg je predsjednik Vijeća
odredio da mu pomaže kod tajnog glasovanja nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na
kojem su dopisana nove imena, ili se ne može na siguran način utvrditi za koga
je ili za što član Vijeća glasovao.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi
predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom
postupku kao i prvo glasovanje.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
101.
Na dan stupanja na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik o radu Općinskog vijeća Općine Jelenje (»Službene
novine PGŽ« broj 30/01 i 10/06).
Članak
102.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/1
Ur. broj: 2170/04-09-01-1
Dražice, 15. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Damir Maršanić, v. r.