42.
Na temelju članka 6. stavak 2. Zakona o
zakupu i prodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/ 97,
174/04 i 38/09) i članka 32. Statuta Općine Matulji (»Službene novine PGŽ« broj
26/09), Općinsko vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 15. rujna
2009. godine donosi
ODLUKU
o poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Matulji
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuju se način upravljanja
poslovnim prostorom u vlasništvu Općine Matulji, opći uvjeti za davanje
poslovnog prostora u zakup, te način dodjele poslovnih prostora u zakup i
zasnivanja zakupnih odnosa.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG PROSTORA
Članak
2.
Poslovnim prostorom koji je u vlasništvu
Općine Matulji upravlja Općinski načelnik Općine Matulji (u daljnjem tekstu:
Općinski načelnik).
Članak
3.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi
Općinski načelnik.
Općinski načelnik, posebnim aktom, imenuje
stručno tijelo koje mu pomaže u postupku provođenja natječaja i donošenja
odluke o najpovoljnijoj ponudi.
Općinski načelnik je u pravilu dužan o svakoj
odluci vezanoj uz poslovne prostore zatražiti mišljenje radnog tijela Općinskog
vijeća i to Odbora za poslovni prostor, stambene poslove i imovinsko pravna
pitanja, dok je istog obavezan izvjestiti o donesenim odlukama i provedenim
postupcima vezanim uz poslovne prostore istog dana kad je odluka donesena ili
postupak proveden.
Članak
4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke,
Općinski načelnik:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene
poslovnog prostora,
4. odlučuje o zamjeni lokacije poslovnog prostora,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje na natječaj,
7. provodi postupak po raspisanom natječaju,
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor,
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika,
11. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
12. sklapa novi ugovor o zakupu sa sadašnjim
zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka ugovora o zakupu, sukladno odredbama
zakona i ove Odluke,
13. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
zakupa poslovnog prostora.
Članak
5.
Stručne i administrativne poslove za
Općinskog načelnika iz članka 3. i članka 4. ove Odluke obavlja Jedinstveni
upravni odjel Općine Matulji-Odsjek za samoupravu i upravu.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
6.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: Natječaj).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
ugovora o zakupu, ponuditi će se sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60
dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka dostaviti će
se zakupniku pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2. ovoga članka u roku od 30 dana, raspisati će se Natječaj za davanje u
zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti onaj koji je
ponuđen zakupniku iz stavka 2. ovoga članka.
Članak
7.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme a najduže na rok do 5 godina.
Općinski načelnik određuje trajanje zakupa u
odluci o raspisivanju Natječaja.
Članak
8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se u dnevnom tisku i na web stranici Općine te sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
3. odredbu o tome da li se daje u zakup
uređeni ili neuređeni poslovni prostor i da li ga je zakupnik dužan urediti i
privesti namjeni o svom trošku,
4. početni iznos mjesečne zakupnine,
5. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u
visini iznosa početne mjesečne zakupnine,
6. obvezu najpovoljnijeg ponuđača da uplati
najmanje iznos u visini tromjesečne zakupnine unaprijed prije sklapanja ugovora
o zakupu i to u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o odabiru,
7. rok za podnošenje pismenih ponuda,
8. obvezu dostave osnovnih podataka o
natjecatelju (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe, dokaz o statusu
natjecatelja koji ima pravo na zaključenje ugovora pod uvjetima najpovoljnije
ponude i podatke o registraciji za pravne osobe), te dokaz da natjecatelj
ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena
poslovnog prostora,
9. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru,
Općina Matulji
10. vrijeme u kojem se može pogledati
poslovni prostor i izvršiti uvid u zapisnik s utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora,
11. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda,
12. izjavu natjecatelja da prihvaća opće
uvjete zakupa propisanih ovom odlukom te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću
prostora koji se daje u zakup,
13. obvezu ponuđača da da izjavu da preuzima
poslovni prostor u viđenom stanju, i da ga je dužan urediti i privesti
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče prava primjene instituta
stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga.
14. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja Natječaja imaju
dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Općini,
15. u slučaju da se Natječaj objavljuje za
poslovni prostor u suvlasništvu Općine Matulji, ponuditeljima se uvjetuje da
ponudi prilože valjani ovjerovljeni predugovor o zakupu poslovnog prostora sa
ostalim suvlasnicima osim Općine Matulji,
16. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna uprava, te naznaku da se neće razmatrati ponude onih
ponuđača koji po toj osnovi imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja,
17. odredbu da Općinski načelnik zadržava
pravo da po provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
18. odredbu, da natjecatelj koji dobije
poslovni prostor u zakup mora prije sklapanja ugovora dostaviti šest (6) bianko
trasiranih i akceptiranih mijenica po ovlaštenoj osobi ili vlasniku s klauzulom
»bez protesta« uz mjenično očitovanje, kao osiguranje plaćanja, a koje će se
naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku ugovornog odnosa ne podmiri dospjelu
zakupninu duže od tri (3) mjeseca«, te dvije (2) bianko zadužnice pojedinačno
na visini polugodišnje zakupnine.
19. odredbu o prvenstvenom pravu na zakup
poslovnog prostora za osobe navedene u članku 17. ove Odluke.
20. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno odredbi članka 23. stavka 2. Zakona o zakupu i prodaji
poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/97, 174/04 i 38/09), a na
trošak zakupnika.
Članak
9.
Prije raspisivanja javnog Natječaja,
Jedinstveni Upravni odjel zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća
opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje
stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodnih i
elektro-instalacija), primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora
planiranim namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje istog radi dobivanja
tražene prenamjene.
Članak
10.
Općinski načelnik, uz suglasnost svih
suvlasnika poslovnog prostora, raspisuje Natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora koji je u suvlasništvu te utvrđuje namjenu takvog prostora.
Članak
11.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda
predanih putem pošte ili osobno u pisarnici Općine Matulji.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objave Natječaja.
Članak
12.
Javno otvaranje ponuda obavlja stručno tijelo
iz članka 3. ove Odluke, najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje
ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je Natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Članak
13.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u
kojem se utvrđuju osnovni podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena,
prilozi i visina ponuđene mjesečne zakupnine).
Članak
14.
Na temelju pristiglih ponuda, tijelo iz
članka 3. ove Odluke utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete Natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti
u razmatranje.
Članak
15.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Općinski načelnik sukladno zakonu.
U slučaju da su dva i više ponuđača ponudila
jednak najviši iznos mjesečne zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit će se
ždrijebom.
Općinski načelnik zadržava pravo da po
provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak
16.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude
koja se dostavlja svim ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je
najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
17.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04), koje su sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne
su se u roku od 8 dana od dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije
ponude izjasniti žele li koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu
pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Općine Matulji. Kada je izjašnjenje
upućeno poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se
kao dan predaje Općini Matulji.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka, smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak
18.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 17. ove Odluke, Općinski načelnik donosi
odluku o tome sa kojim natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
19.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje ugovora postaje stalni polog koji služi kao sredstvo
osiguranja plaćanja (na sredstva stalnog pologa obra
čunava se kamata po kamatnoj
stopi obračunatoj na sredstva po viđenju depozitne banke kod koje Općina
Matulji ima svoja sredstva), a ostalim ponuđačima se garantni polog, bez prava
na kamatu, vraća najkasnije osam dana nakon donošenja odluke o izboru ponuđača
sa kojim će se zaključiti ugovor o zakupu.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje
ugovora odustane od zaključenja ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane Natječajem, gubi pravo na povrat
garantnog pologa.
Članak
20.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač odustane
od zaključenja ugovora o zakupu.
U slučaju da se na prvi Natječaj za dodjelu
poslovnog prostora u zakup ne javi niti jedan ponuđač, natječaj se može
ponoviti za iste djelatnosti s tim da Općinski načelnik može odlučiti da se
iznos početne mjesečne zakupnine utvrđen za poslovni prostor primjenom odredbi
članka 29. do 36. ove Odluke umanji do 50%.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
21.
Jedinstveni upravni odjel, na temelju odluke
iz članka 16. ove Odluke izrađuje ugovor o zakupu.
Članak
22.
Ugovor o zakupu potpisuje Općinski načelnik
ili osoba koju Općinski načelnik ovlasti.
Članak
23.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog
prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja Natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati
zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge poreze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor
zaključen,
11. odredbe o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz Natječaja,
12. odredbu o obvezi zakupnika da poslovni
prostor uredi i privede ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče
prava instituta stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga (bez obzira da
li će u poslovni prostor ulagati sa ili bez suglasnosti zakupodavca), ako je
preuzeo poslovni prostor uređen sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih
tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu Općine
Matulji,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog prostora
u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom, osim u slučajevima
predviđenim ovom Odlukom,
14. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
15. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na
pristanak povećanja zakupnine sukladno odredbi članka 39. ove Odluke,
16. odredbe o prestanku ugovora,
17. mjesto i datum zaključenja ugovora, te
potpis ugovornih strana,
18. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
19. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu.
Članak
24.
Odabrani ponuđač je dužan ugovor o zakupu
potpisati u roku od 8 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje
ugovora.
Ukoliko odabrani ponuđač u roku iz stavka 1.
ovog članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je odabrani ponuđač odustao od
zaključenja ugovora ukoliko do vremena za potpis ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA I ZAMJENA
ZAKUPA
Članak
25.
Namjenu poslovnog prostora određuje Općinski
načelnik, prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup,
sukladno zapisniku iz članka 9. ove Odluke.
Općinski načelnik određuje namjenu poslovnog
prostora u skladu s prostornom dokumentacijom, odnosno na način da osigura
valorizaciju svakog pojedinog prostora, pojedine ulice ili Općine kao cjeline,
te da oni budu u funkciji obogaćivanja trgovačke ponude i zadovoljavanja
potreba stanovništva.
Članak
26.
Općinski načelnik može odobriti postojećem
zakupniku promjenu namjene poslovnog prostora, ukoliko ocijeni da bi nova
namjena osigurala elemente iz. članka 25. stavka 2. ove Odluke.
Promjena namjene poslovnog prostora može se
odobriti postojećem zakupniku pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine za novu djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti
manja od zakupnine koja je ugovorena.
Članak
27.
Općinski načelnik može odobriti zamjenu
zakupa poslovnog prostora na zahtjev zakupnika, ukoliko je to u funkciji
odredbe članka 25. stavka 2. ove Odluke.
Općinski načelnik može umjesto odobrenja za
zamjenu zakupa poslovnog prostora, zakupniku ponuditi drugi odgovarajući
prostor.
Članak
28.
Općinski načelnik može postojećem zakupniku
odobriti proširenje namjene u poslovnom prostoru, ukoliko je to u funkciji
odredbe članka 25. stavka 2. ove Odluke, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje 1 godinu prije podnošenja zahtjeva za
proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu
djelatnost uvećana za 30%. Visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
VI. VISINA I NAMJENA ZAKUPNINE
Članak
29.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora,
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni
prostor nalazi, izraženoj u koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u
poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima.
Članak
30.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije
mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i otvorene površine
u punoj kvadratnoj površini ukoliko nisu javno prometne, za koje se visina
zakupnine obračunava 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
31.
Visinu početne mjesečne zakupnine po metru
kvadratnom poslovnog prostora čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda koju
utvrđuje Općinski načelnik.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog
prostora, koeficijenta položajne zone i koeficijenta vrste djelatnosti.
Odluka o vrijednosti boda iz stavka 1. ovog
članka objavljuje se u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Općinski načelnik zadržava pravo godišnjeg
usklađivanja ugovorene zakupnine za postotak novog porasta cijena industrijskih
proizvoda u Republici Hrvatskoj.
Članak
32.
Visina zakupnine za poslovni prostor koji
koristi sadašnji zakupnik kojem ističe ugovor o zakupu utvrđuje se sukladno
članku 31., članku 33. i članku 34. ove Odluke.
Ako je iznos ugovorene zakupnine bio viši od
iznosa zakupnine utvrđenog sukladno članku 31., članku 33. i članku 34., iznos
zakupnine utvrđuje se u visini ugovorene zakupnine.
Visina zakupnine za poslovni prostor za koji
sadašnji zakupnik nije prihvatio ponuđenu zakupninu u smislu članka 6. ove
odluke utvrđuje se u postupku javnog natječaja, na način da početni iznos
zakupnine ne može biti niži od zakupnine utvrđene u stavku 1. ovog članka.
Članak
33.
Ovisno o pogodnostima područja što ih ima
poslovni prostor, utvrđuju se sljedeće položajne zone i koeficijenti:
I. ZONA
1. Trg maršala Tita,
2. Kvarnerska cesta do broja 8,
3. Kastavska cesta do broja 6,
4. Stubište Mate Balote,
5. Ulica Viktora Cara Emina do podvožnjaka,
6. Cesta Dalmatinskih brigada do broja 2,7.
7. Ulica Milana Frlana od broja 1 do broja
16,
8. Šetalište Drage Gervaisa,
II. ZONA
1. Kvarnerska cesta od broja 10 do granice s
gradom Rijeka,
2. Ulica Ivana i Matka Baštijana,
3. Stari grad,
4. Kastavska cesta od broja 7 do broja 20,
5. Marinčićeva ulica,
6. Put za Buč,
7. Ulica Matka Laginje,
8. Šmogorska cesta od broja 1 do broja 12,
9. Ivana Matetića Ronjgova,
10. Ulica Vladimira Nazora,
11. Ulica Dalmatinskih brigada do »Mikrona«,
12. Pionirska ulica,
13. Ulica 43. Istarske divizije do broja 25,
14. Ulica Vlatka Sušnja,
15. Ulica Mileve Sušanj,
16. Partizanski put,
17. Ulica Branka Laginje,
18. Jankovićeva ulica,
19. Ulica Milana Frlana od broja 16 do
završetka ulice,
20. Ulica Vladimira Gortana,
21. Ulica Viktora Cara Emina od podvožnjaka
do završetka ulice,
III. ZONA
1. Kastavska cesta od broja 21 do granice s
Gradom Kastvom,
2. Frlanska cesta,
3. Naselje Frlanija
4. Naselje Popovići,
5. Šmogorska cesta od broja 13 do završetka
ulice,
6. Naselje Radetići,
7. Ulica Mirka Dukića,
8. Mavričićev put,
9. Trtni i Osojnaki,
10. Naselje Jušići,
11. Naselje Rukavac,
12. Naselje Mihotići,
13. Naselje Mučići,
14. Naselje Jurdani,
15. Naselje Permani,
IV. ZONA
1. Naselje Bregi,
2. Naselje Rupa,
3. Naselje Pasjak,
4. Naselje Šapjane,
5. Naselje Zvoneća,
6. Naselja Veli i Mali Brgud,
7. Naselje Kućeli,
8. Naselje Brešca,
V. ZONA
Sva ostala područja općine Matulji (Naselje
Žejane, Naselja Vele i Male Mune, Naselje Lipa i Naselje Brdce).
TABELA
ZA UTVRĐIVANJE ZAKUPNINE
PO ZONAMA SA KOEFICIJENTIMA
Zone koeficijenti
I. 3
II. 2,75
III. 2,25
IV. 1,50
V. 0,50
Članak
34.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se obavlja u
poslovnom prostoru utvrđuju se sljedeća područja i koeficijenti:
Područja Koeficijent:
1.PODRUČJE I - djelatnost pripreme
i usluživanja hrane 3
skupina 56.1 i
skupina 56.2
PODRUČJE N -
skupina 79.1 - djelatnost putničkih agencija
i organizatora putovanja (turoperatora)
razredi79.11
79.12
PODRUČJE K - financijske djelatnosti
i djelatnosti osiguranja
skupina 64.1 - novčarsko posredovanje
2.PODRUČJE G - trgovina na veliko
i na malo osim popravaka motornih vozila 2,75
skupina 45.1 -trgovina motornim vozilima
skupina 45.3 -trgovina dijelovima i priborom
za motorna vozila
skupina 45.4 -trgovina motociklima,
dijelovima
i priborom za moticikle (osim
održavanja i popravaka motocikala)
skupina 46.1 -trgovina na veliko uz naplatu
ili
na osnovu ugovora
skupina 46.2 -trgovina na veliko
poljoprivrednim
sirovinama i živom stokom
skupina 46.3 -trgovina na veliko hranom,
pićima
i duhanom
skupina 46.4 -trgovina na veliko proizvodima
za kućanstvo
skupina 46.5 -trgovina na veliko
informacijsko-
-komunikacijskom opremom
skupina 46.6 -trgovina na veliko
poljoprivrednim
strojevima, opremom i priborom
skupina 46.7 -ostala specijalizirana trgovina
na veliko
odjeljak 47 -trgovina na malo, osim trgovine
motornim vizilima i motociklima
u tom odjeljku skupine od 47.1
do 47.59 i 47.62 do 47.9
3. PODRUČJE L - poslovanje nekretninama 2.40
skupine 68.1 - 68.3
PODRUČJE M - stručne, znanstvene
i tehničke djelatnosti
skupine 69.1 - 75.0
PODRUČJE N - administrativne i pomoćne
uslužne djelatnosti
skupine 77.1 - 77.4
4. PODRUČJE S - ostale uslužne djelatnosti
skupina 95.1 -popravak računala i
komunikacijske opreme
skupina 95.2 -popravak predmeta za osobnu
uporabu i kućanstvo
skupina 95.21 -popravak elektroničkih uređaja
za široku potrošnju
skupina 95.22 -popravak aparata za kućanstvo
te opremu za kuću i vrt
skupina 95.23 -popravak obuće i proizvoda od
kože
skupina 95.24 -popravak namještaja i
pokućstva
skupina 95.25 -popravak satova i nakita
skupina 95.29 -popravak ostalih predmeta za
osobnu uporabu i kućanstvo
skupina 96.00 -ostale osobne uslužne
djelatnosti
skupina 96.01 -pranje i kemijsko čišćenje
tekstila
i krznenih proizvoda
skupina 96.02 - frizerski salon i saloni za uljepšavanje
skupina 96.03 - pogrebne i srodne djelatnosti
skupina 96.04 - djelatnosti za njegu i
održavanje tijela
skupina 96.09 - ostale osobne uslužne
djelatnosti
PODRUČJE H - prijevoz i skladištenje 2.00
skupine 49.1 - 53.2
PODRUČJE G -održavanje i popravak motornih
vozila te održavanje i popravak
motocikala
skupine 45.2 i dio 45.4
PODRUČJE C -prerađivačka industrija,
proizvodnja,
tiskanje, popravak i instaliranje
industrijskih strojeva i opreme
skupine 10.1 - 33.2
5.PODRUČJE O - javna uprava i obrana,
obvezno socijalno osiguranje 1.50
skupina 84.1 -državna uprava te ekonomska
i socijalna politika zajednice
skupina 84.3 -djelatnost obveznog socijalnog
osiguranja
PODRUČJE R -umjetnost, zabava i rekreacija,
kulturne i sportske djelatnosti
skupina 90.01 -djelatnosti knjižnice i arhiva
skupina 90.02 -pomoćne djelatnosti u
izvođačkoj djelatnosti
skupina 90.03 -umjetničko stvaralaštvo
(atellieri za stvaralački rad)
skupina 90.04 -rad umjetničkih objekata
skupina 93.11 -rad sportskih objekata
skupina 93.13 -fitnes centri
PODRUČJE Q -djelatnosti zdravstvene zaštite
i socijalne skrbi
skupina 86.2 -djelatnosti medicinske
i stomatološke prakse
skupina 87.01 -djelatnosti ustanove za njegu
6. GARAŽE 0,50
Članak
35.
Sredstva zakupnine, sredstva su proračuna
Općine Matulji.
Članak
36.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu, najkasnije do 15-og u mjesecu za tekući mjesec.
Članak
37.
Visina ugovorene zakupnine u ugovoru o zakupu
određuje se uz primjenu devizne klauzule u EUR, na način da se utvrđeni iznos
EUR plaća u kunama po srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan izdavanja
računa za mjesečnu zakupninu.
VII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
38.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane sa obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju
stavka 2. ovog članka.
Članak
39.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Zakupnik je dužan provoditi sve mjere zaštite
od požara propisane Zakonom kojim se uređuje zaštita od požara te drugim
propisima donesenim na temelju tog Zakona.
Članak
40.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi Općinski načelnik za zgrade koje su u vlasništvu
Općine u cijelosti.
Članak
41.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora,
s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se
propisati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko Općinski načelnik otkaže ugovor o zakupu
prije isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova, osim u slučaju
da zakupodavac otkaže ugovor o zakupu krivnjom zakupnika,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a
neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu
poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo
poslovni prostor koji ne udovoljava uvjetima iz Pavilnika o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja poslovnih prostora u vlasništvu Općine
Matulji ili za vrijeme trajanja ugovora o zakupu nastane potreba nužnih radova,
kroz umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg
nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom, te da je
zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u
ugovorenom opsegu, uz obvezu dostave izvornih računa i dokaza o plaćanju istih.
Vrijednost nužnih radova ne smije biti veća
od visine 50%-tne zakupnine za razdoblje za koje je zaključen ugovor o zakupu.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik
će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje
radova.
Članak
42.
Općinski načelnik može odobriti podzakup za
poslovni prostor u slučaju kada bi isti kao podzakupnik koristila pravna osoba
u isključivom vlasništvu postojećeg zakupnika, pod uvjetom da o tome Općina Matulji,
zakupnik i podzakupnik zaključe poseban ugovor, kojim će se obvezati
podzakupnik da umjesto zakupnika Općini Matulji podmiruje mjesečnu zakupninu,
te da za plaćanje zakupnine i za sve druge obveze iz Ugovora o zakupu Općini
Matulji solidarno odgovaraju zakupnik i podzakupnik.
Podzakup iz stavka 1. ovog članka, prestaje
prestankom Ugovora o zakupu ili kada zakupnik prestane biti isključivi vlasnik
podzakupnika.
Općinski načelnik može odobriti podzakup za
poslovni prostor i u slučaju kada je dosadašnji zakupnik ostvario pravo na
mirovinu prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju, a u zakupu je
bio kod zakupodavca posljednjih pet godina i za cijelo vrijeme trajanja zakupa
plaćao redovito zakupninu i sve druge obveze proizašle iz Ugovora o zakupu
Općini Matulji.
Dosadašnji zakupnik iz prethodnog stavka ovog
članka može dati poslovni prostor u podzakup samo pod uvjetima:
- da je podzakupnik bračni drug, dijete ili
bračni drug djeteta dosadašnjeg zakupnika,
- da podzakupnik obavlja istu vrstu djelatnosti
kao i dosadašnji zakupnik,
- da podzakupnik ispunjava uvjete za
obavljanje djelatnosti dosadašnjeg zakupnika.
Za slučaj iz prethodnog stavka ovog članka,
Općinski načelnik zaključit će poseban Ugovor s dosadašnjim zakupnikom i
podzakupnikom, kojim će se obvezati podzakupnik da umijesto zakupnika, Općini
Matulji podmiruje mjesečnu zakupninu, te da za plaćanje zakupnine i za sve
druge obveze iz Ugovora o zakupu Općini Matulji solidarno odgovaraju zakupnik i
podzakupnik.
Podzakup iz prethodnog stavka ovog članka,
prestaje prestankom Ugovora o zakupu.
Članak
43.
Općinski načelnik može odobriti davanje
dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup i to dio prostora u
poslovnim prostorima u kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene i obrazovne djelatnosti.
Članak
44.
Općinski načelnik može odobriti stupanje u
prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika - ako zakupnik umre, pod uvjetom
da nastave obrt za ugovorenu djelatnost,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da:
- dostavi dokaz o pravnom sljedništvu
(rješenje nadležnog trgovačkog suda),
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Općini Matulji sva dospjela
potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i
obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog
društva (rješenje nadležnog trgovačkog suda).
Članak
45.
Uz uvjete utvrđene člancima 42. i 43. ove
Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete
prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale
troškove za poslovni prostor.
VIII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
46.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
istekom ugovorenog roka, kao i u slučajevima i po postupku propisanim zakonom i
ugovorom o zakupu.
Članak
47.
Zakupodavac može otkazati Ugovor o zakupu
poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorne ili zakonske odredbe o
trajanju zakupa, ako:
- i poslije pisane opomene zakupodavca, u
roku od 15 dana od dana priopćenja opomene, zakupnik ne koristi poslovni
prostor, koristi poslovni prostor protivno Ugovoru, ili mu nanosi znatniju
štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
- i poslije pisane opomene zakupodavca, u
roku od 15 dana od dana priopćenja opomene, zakupnik ne plati dospjelu
zakupninu ili troškove s osnova korištenja poslovnog prostora za tri uzastopna
mjeseca ili četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju trajanja ugovornog odnosa,
- tijekom trajanja zakupa Općinski načelnik
odredi da se poslovni prostor može koristiti samo za obavljanje druge
djelatnosti od djelatnosti za koju je poslovni prostor dat u zakup,
- bez preinake odobrenja zakupodavca obavlja
preinake poslovnog prostora,
- izda dio ili cijeli poslovni prostor
drugome u podzakup protivno Ugovoru o zakupu,
- tijekom trajanja zakupa ne omogući
zakupodavcu nesmetano izvođenje radova na održavanju poslovnog prostora ili
zajedničkih dijelova građevine, ako se isti nalaze u poslovnom prostoru u
drugim slučajevima utvrđenim Ugovorom o zakupu.
Članak
48.
Zakupodavac može otkazati Ugovor o zakupu u
slučajevima propisanim zakonom i ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove
Odluke.
Članak
49.
Protiv zaključka donesenog od strane
općinskog načelnika sukladno odredbama ove Odluke, zakupnik može uložiti prigovor
općinskom načelniku u roku od 15 dana od dana primitka zaključka.
Zaključak po prigovoru mora biti obrazložen i
u pisanom obliku dostavljen zakupniku.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
50.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Matulji (»Službene
novine PGŽ« broj 16/97, 5/99, 17/00, 6/02-pročišćeni tekst, 7/02 i 11/03).
Članak
51.
Nakon stupanja na snagu ove Odluke, Općinsko
vijeće Općine Matulji donijeti će u roku od 30 dana Pravilnik o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja poslovnih prostora u vlasništvu Općine
Matulji.
Članak
52.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/09-01/6
Ur. broj: 2156-04/09-01
Matulji, 15. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Općinskog
vijeća
Željko
Grbac, oec., v. r.