26.
Na osnovi članka 8. i članka 35. Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« br. 33/ 01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09), Općinsko vijeće Općine Klana, kao
predstavničko tijelo Općine Klana, na sjednici održanoj 29. srpnja 2009.
godine, donijelo je
STATUT
OPĆINE KLANA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se Statutom podrobnije uređuje:
samoupravni djelokrug Općine Klana, njena obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Klana, način obavljanja poslova,
oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u
pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad
javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine
Klana.
Članak
2.
Općina Klana jedinica je lokalne samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Klana
određeni su zakonom.
Općina Klana obuhvaća naselja: Breza, Klana,
Lisac, Studena, Škalnica.
Granice područja Općine Klana idu rubnim
granicama katastarskih općina Klana, Studena, Lisac, Breza i Škalnica.
Granice Općine Klana mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanim zakonom.
Članak
3.
Općina Klana pravna je osoba.
Sjedište Općine Klana je u Klani, Klana 33.
II. OBILJEŽJA OPĆINE KLANA
Članak
4.
Općina Klana ima grb, zastavu i svečanu
zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Klana i izražava pripadnost Općini Klana.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
Klana utvrđuju se posebnom odlukom Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i
Statutom.
Članak
5.
Grb Općine Klana sastoji se od četvrtastog
štita s plavim poljem u kojemu se nalazi srebreno-bijelo sidro.
Članak
6.
Zastava Općine Klana zelene je boje a
središte zastave (na sjecištu dijagonala) resi grb Općine Klana obrubljen
zlatno-žutom trakom.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Članak
7.
Dan Općine Klana je 16. kolovoza - Rokova -
koji se svečano obilježava kao općinski blagdan.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće Općine Klana (nadalje:
Općinsko vijeće) dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od
osobitog značaja za razvitak i ugled Općine Klana, poglavito za istaknute i
naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i
unapređivanja čovjekova okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih
javnih djelatnosti kao i za poticanje aktivnosti koje su k tomu usmjerene.
Javnim priznanjima ne stječu se posebna prava
odnosno obveze.
Javna priznanja mogu se opozvati ako se osoba
pokaže nedostojnom.
Članak
9.
Javna priznanja Općine Klana su:
1. Nagrada za životno djelo Općine Klana,
2. Nagrada Općine Klana,
3. Plaketa Općine Klana,
4. Grb Općine Klana,
5. Priznanje počasnog građanina Općine Klana,
6. Priznanje Općine Klana.
Nagrada za životno djelo Općine Klana
dodjeljuje se fizičkim osobama za osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i
unapređenju gospodarstva, obrazovanja, znanosti, kulture, tjelesne kulture,
zdravstva, socijalne skrbi i djelatnosti posebno značajnih za Općinu Klana,
kada se ocijeni da je određena osoba sve svoje objektivne mogućnosti utkala u
odnosno djelo i u tomu odnosnom području postigla svoj neponovljivi rezultat.
Nagrada Općine Klana dodjeljuje se fizičkim i
pravnim osobama za osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenju
djelatnosti iz članka 15. ovog Statuta a od posebnog su značaja za Općinu
Klana.
Grb Općine Klana dodjeljuje se građanima
Općine Klana, ostalim građanima Republike Hrvatske kao i građanima drugih
zemalja za zasluge općeg razvoja demokracije i napretka čovječanstva.
Plaketa Općine Klana dodjeljuje se građanima
Općine Klana, ostalim građanima Republike Hrvatske kao i građanima drugih
zemalja za zasluge općeg razvoja demokracije i napretka na području Općine
Klana i Primorsko-goranske županije.
Počasnim građanima Općine Klana može se
proglasiti građanin Republike Hrvatske ili druge zemlje koji je svojim radom,
znanstvenim i političkim djelovanjem, značajno pridonio napretku i ugledu
Općine Klana, ostvarivanju i razvoju demokracije u Republici Hrvatskoj ili
svijetu, mira u svijetu i napretka čovječanstva. Počasnim građaninom ne može se
proglasiti osoba koja ima prebivalište na području Općine Klana.
Članak
10.
O sadržaju, obliku i postupku dodjele javnih
priznanja Općine odlučuje Općinsko vijeće posebnim aktom.
Osim javih priznanja, u smislu članka 9. Statuta,
za pojedine prigode Općinsko vijeće može ustanoviti te dodijeliti i druga
priznanja.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju
gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Klana uspostavlja i
održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu,
u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavi
suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o
suradnji s pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji
dugoročni i trajni interes za uspostavu suradnje i mogućnosti njenog razvitka.
Mjerila ocjene za uspostavom suradnje i
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
13.
Sporazum o suradnji Općine Klana i općine ili
grada druge države objavljuje se u Službenim novinama Primorsko-goranske
županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Općina Klana samostalna je u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonima Republike Hrvatske.
Članak
15.
Općina Klana u svom samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja, kojima se neposredno ostvaruju prava građana
koja nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito
poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Klana obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i Statutom.
Članak
16.
Općina Klana može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. Statuta zajednički s nekom drugom jedinicom lokalne
samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela odnosno zajedničkog upravnog odjela
ili službe, zajedničkog trgovačkog društva, ustanove ili zajednički
organizirati obavljanje određenih ili pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova, na način
propisan u stavku 1. ovog članka, donosi Općinsko vijeće na osnovi koje se
zaključuje sporazum o zajedničkom organiziranju poslova i međusobnim odnosima u
obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
17.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Klana, čije je obavljanje od
šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave,
prenijeti na Primorsko- goransku županiju, u skladu sa županijskim Statutom.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Klana prenijeti na mjesni
odbor područja Općine Klana ako ocijeni da je to učinkovitije ili
svrsishodnije.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije da joj, uz suglasnost središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave,
povjeri obavljanje određenih poslova iz samoupravnog djelokruga županije na
području te jedinice, ako se može osigurati dostatnost prihoda za njihovo
obavljanje.
Postupak iz stavka 3. ovog članka Općina
Klana može pokrenuti i zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili s
više jedinica lokalne samouprave.
Odluke iz stavka 1., 2. i 3. ovog članka
donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih članova i sadrži način, uvjete,
mjerila, visinu sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana u
skladu sa zakonom i Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Klana, o prijedlogu općeg akta, radi
prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine Klana,
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom a tiču se samoupravnog djelokruga o
kojem Općinsko vijeće ima pravo donositi odluke.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i Statuta
dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, polovina
mjesnih odbora na području Općine Klana i 20% birača s prebivalištem u Općini
Klana i upisanih u popis birača Općine Klana.
Članak
20.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
Općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Klana
znatnu materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine Klana
u tekućoj godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000 (petsto tisuća)
kuna pod znat
nom materijalnom štetom
smatra se šteta u iznosu od 500.000 (petsto tisuća) kuna.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja Općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20%
birača koji imaju prebivalište u Općini Klana i upisanih u popis birača Općine
Klana.
Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe
ustanoviti istovjetnost osobe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice,
nevažeći su.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata Općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
21.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
vijećnici, Općinsko vijeće dužno je razmotriti podneseni prijedlog za
raspisivanje referenduma najkasnije u roku od 90 dana od dana prijama
prijedloga.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
birači, Općinsko vijeće dužno je razmotriti podneseni prijedlog za raspisivanje
referenduma najkasnije u roku od 30 dana od dana prijama prijedloga.
Članak
22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja
o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati te dan održavanja referenduma.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine Klana, odnosno na području za koje
se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka o pitanjima iz članka 19. Statuta
donesena na referendumu obvezuje Općinsko vijeće.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti koje provodi središnje
tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine
Klana kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana prijama prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje zborova građana nije obvezujuće za
Općinsko vijeće.
Članak
27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je nazočnost najmanje 5% birača koji imaju prebivalište u
Općini Klana i upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je
sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova nazočnih građana.
Članak
28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača koji
imaju prebivalište u Općini Klana i upisanih u popis birača Općine Klana.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijama prijedloga.
Članak
29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Klana kao i na rad Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Klana te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima
kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja
svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine Klana, odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Klana, dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana prijama predstavke,
odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Općine Klana te sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom).
VII. TIJELA OPĆINE KLANA
Članak
30.
Tijela Općine Klana su Općinsko vijeće i
Općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi odluke i akte u okviru djelokruga
Općine Klana a obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisima nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koji se odnose na utvrđivanje odnosa iz samoupravnog
djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća a izvršni su poslovi i zadaće u
nadležnosti Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
32.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine Klana,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine Klana,
- proračun, izmjene i dopune proračuna i
odluku o izvršenju proračuna odnosno odluku o izmjeni i dopuni proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odluku o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina Općine Klana čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez
primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 (jedan milijun) kuna,
- odluku o promjeni granice Općine Klana,
- akt kojim uređuje ustrojstvo i djelokrug
upravnih odjela i službi,
- akt kojim osniva javne ustanove, ustanove,
trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu Klana,
- akt kojim daje prethodne suglasnosti i
odobrenja na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije
drugačije propisano,
- odluku o potpisivanju sporazuma o suradnji
s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu s Statutom i zakonom,
- odluku o raspisu lokalnog referenduma,
- akt kojim bira i razrješuje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
- akt kojim bira i razrješuje predsjednike i
članove radnih tijela Općinskog vijeća,
- podnesak kojim obavještava Vladu Republike
Hrvatske u roku 8 dana u slučaju prestanka mandata Općinskog načelnika,
- akt kojim odlučuje o pokroviteljstvu,
- odluku o ocjenjivačkim mjerilima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja te dodjeljuje javna priznanja,
- odluku o imenovanju i razrješenju i drugih
osoba određene zakonom, Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda,
predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo
društvene, znanstvene, kulturne, športske ili druge manifestacije od značaja za
Općinu Klana. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko
vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.
Članak
33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i
potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika vijeća
počasna je i za to obnašatelji dužnosti ne primaju plaću. Predsjednik i
potpredsjednik imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci
Općinskog vijeća.
Članak
34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom i Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
35.
Općinsko vijeće broji 9 vijećnika.
Članak
36.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine.
Dužnost članova Općinskog vijeća počasna je i
za obnašanje vijećničke dužnosti vijećnici ne primaju plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena
na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta
odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Klana, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegova prestanka,
- smrću.
Članak
38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika
zamjenjuje zamjenik u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku okolnosti iz st.1 ovog članka
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka okolnosti
iz st.1 ovog članka. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput tijekom trajanja mandata.
Članak
39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku i
zamjeniku Općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine Klana te u svezi s tim
koristiti njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi i svoje glasovanje u radu i u svezi
rada Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđene odredbama zakona, Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
40.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način ustrojavanja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava i obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
41.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za gospodarstvo, financije i
proračun, komunalni sustav, razvoj, prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
- Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja,
- Odbor za društvene djelatnosti te međudržavnu
i međuopćinsku suradnju,
- Odbor za grobljanska pitanja,
- Odbor za poljoprivredu i stočarstvo,
- Mandatna komisija.
Članak
42.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- predlaže Statut Općine i Poslovnik o radu
Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika o radu Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih akata
koje donosi Općinsko vijeće glede njihove usklađenosti sa zakonom i pozitivnim
pravnim sustavom Republike Hrvatske a u smislu njihove pravne obrade i o tome
daje mišljenje i prijedloge Općinskom vijeću,
- obavlja i druge poslove predviđene
Statutom.
Članak
43.
Odbor za izbor i imenovanja predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela
Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje i drugih osoba
određenih Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća,
- propise o primanjima vijećnika te naknade
troškova vijećnicima za rad u Općinskom vijeću,
- raspis natječaja za dodjelu javnih
priznanja Općine klana iz čl. 9. Statuta,
- obavlja i druge poslove određene općim
aktima Općine Klana.
Članak
44.
Odbor za gospodarstvo, proračun i financije,
komunalni sustav, razvoj, prostorno planiranje i zaštitu okoliša:
- razmatra, predlaže i prati strategiju
gospodarskog i poduzetničkog napretka Općine Klana,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
gospodarstvo i poduzetništvo Općine Klana,
- razmatra sustav financiranja javnih potreba
u Općini Klana,
- razmatra proračun Općine Klana, odluku o
izvršenju proračuna Općine Klana i godišnjeg obračuna proračuna Općine Klana,
- razmatra i druga pitanja iz područja
proračuna i financija,
- razmatra prostorno plansku dokumentaciju i
planove koji donosi Općinsko vijeće, inicira donošenje i izmjene prostornog
plana,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
prostorno planiranje i gospodarenja prostorom te zaštitu prostornih resursa i
graditeljske baštine,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem
uređenja komunalne infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg uređenja
naselja, ulica, javnih i zelenih površina, parkirališta te javne rasvjete,
- razmatra i predlaže mjere vezane uz
obavljanje komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti koje su vezane s lokalnom
infrastrukturom (vodoopskrba i kanalizacija),
- razmatra i predlaže visinu komunalne
naknade i komunalnog doprinosa,
- razmatra i predlaže mjere vezane uz
promicanje kvalitete stanovanja,
- razmatra i predlaže strategiju prometa i
prometne infrastrukture,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
zaštitu i promicanje zaštite okoliša,
- obavlja i druge poslove određene općim
aktima Općine Klana.
Članak
45.
Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja:
- analizira i razmatra stanje u socijalnoj
skrbi i zdravstvenoj zaštiti,
- razmatra i predlaže mjere koje su vezane uz
područje zdravstvene zaštite i socijalne skrbi,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Klana.
Članak
46.
Odbor za društvene djelatnosti te međudržavnu
i međuopćinsku suradnju:
- razmatra osiguravanje potreba hrvatskih
branitelja, hrvatskih dragovoljaca i hrvatskih ratnih vojnih invalida iz
Domovinskog rata te članova njihove obitelji,
- razmatra osiguravanje potreba građana u
području predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja te prati provođenje
aktivnosti u tim područjima,
- razmatra, predlaže i prati provođenje
aktivnosti u području kulture, športa i tehničke kulture,
- razmatra pitanja iz međuopćinskih i međunarodnih
odnosa te priprema prijedloge akata iz nadležnosti Općinskog vijeća koji se
odnose na to područje,
- surađuje s odgovarajućim odborima općina i
gradova iz zemlje i inozemstva,
- obavlja druge poslove određene općima
aktima Općine Klana.
Članak
47.
Odbor za grobljanska pitanja:
- razmatra i predlaže rješenja za cjelokupnu
problematiku groblja,
- predlaže visinu grobljanske naknade,
- predlaže uređenje, proširenje i održavanje
groblja,
- predlaže akte kojima se uređuju aktivnosti
vezane uz mjesna groblja,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Klana.
Članak
48.
Odbor za poljoprivredu i stočarstvo:
- analizira stanje u poljoprivredi i
stočarstvu na području Općine Klana,
- predlaže mjere za razvoj poljoprivrede i stočarstva
te prati provođenje planiranih aktivnosti,
- obavlja druge poslove određene općima
aktima Općine Klana.
Članak
49.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće o imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog povjerenstva o provedenim
izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
50.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana
Statutom, osnivati druga, stalna i povremena, radna tijela radi proučavanja i
razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Općinskog vijeća.
Sastav, broja članova, djelokrug i način rada
radnih tijela utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
51.
Općinski načelnik zastupa Općinu Klana i
nositelj je izvršne vlasti Općine Klana.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri
godine.
U obavljanju izvršne vlasti Općinski
načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna, prijedlog
izmjena i dopuna proračuna i izvršenje proračuna Općine Klana,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine Klana u skladu sa zakonom, Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Klana čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 (jedan milijun) kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u
proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine
Klana,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Klana,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine Klana i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač
Općina Klana,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana,
- donosi pravilnik o ocjenjivanju službenika
i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana, s mjerilima za
ocjenjivanje službenika i načinom provođenja ocjenjivanja,
- imenuje i razrješuje pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana,
- imenuje i razrješuje unutarnjeg revizora,
- donosi i druge opće akte koji se odnose na
prava i obveze iz radnih odnosa službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Klana,
- donosi odluku o osnivanju Savjeta Općinskog
načelnika,
- utvrđuje plan zapošljavanja u službu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za određivanje
reda prvenstva za kupnju stana iz programa društveno poticane stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Klana u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća o poslovnim
prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine Klana i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Klana u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine
Klana, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini Klana,
- nadzire rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Klana u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene Statutom
i drugim propisima.
Općinski načelnik dužan je izvijestiti
Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
52.
Općinski načelnik odgovoran je za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana.
Članak
53.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana prijama zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana prijama zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
54.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Klana:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog
vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te
zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik dužan je u roku od osam dana
o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti za zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
55.
Općinski načelnik ima zamjenika koji
zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak
56.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak
57.
Općinski načelnik može imati Savjet Općinskog
načelnika.
Savjet Općinskog načelnika sastoji se od
stručnjaka različitih profila koji svojim savjetima pomažu u radu Općinskom
načelniku.
Članak
58.
Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Općine
Klana,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.
Ako mandat Općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost Općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik Općinskog
načelnika.
Članak
59.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog
načelnika.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak
60.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Klana
sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima u skladu s Ustavom i
zakonima Republike Hrvatske.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak
61.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Klana, utvrđenih zakonom i Statutom, kao i obavljanje poslova
državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Klana, ustrojava se
Jedinstveni upravni odjel Općine Klana.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Klana uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Klana utvrđuje se upravljanje i organizacija poslova u
Jedinstvenom upravnom odjelu, unutarnji ustroj Jedinstvenog upravnog odjela,
sistematizacija radnih mjesta, vrednovanje radnih mjesta i vrjednovna mjerila
za isplatu plaća službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Klana kao i druga pitanja u svezi s organizacijom i djelovanjem Jedinstvenog
upravnog odjela.
Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Klana
Upravlja pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje Općinski
načelnik.
Članak
62.
Jedinstveni upravni odjel Općine Klana u
obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Klana, utvrđenih zakonom i
Statutom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih i pojedinačnih akata
Općine Klana, u slučaju neprovođenja općeg akta poduzima propisane mjere te
obavlja i druge poslove koji su mu temeljem zakonskih propisa stavljeni u
djelokrug rada.
Članak
63.
Jedinstveni upravni odjel samostalan je u
okviru svog djelokruga a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovoran je Općinskom načelniku.
Članak
64.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela,
osiguravaju se u Proračunu Općine Klana.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak
65.
Općina Klana u okviru samoupravnog djelokruga
osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana iz područja komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti za koje je
zakonom propisano da se obavljaju kao javna služba.
Članak
66.
Općina Klana osigurava obavljanje djelatnosti
iz članka 65. Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih ustanova te drugih
pravnih osoba.
U trgovačkim društvima u kojima Općina Klana
ima vlasničke udjele ili dionice Općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Klana
može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
67.
Na području Općine Klana mogu se osnivati
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima i interesima.
Mjesni odbori mogu se osnivati za pojedina
naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja
koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom
zakonom, Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća kojom se detaljnije
uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor pravna je osoba.
Članak
68.
Mjesni odbor osniva se Statutom Općine Klana.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Općinskog vijeća i pokazuju se na kartografskom prikazu koji
se sastavni dio te odluke.
Članak
69.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati: 1/3 (jedna trećina) građana koji imaju prebivalište na području
za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora i koji su upisani na popisu birača
za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i
udruženja građana i Općinski načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka daju građani ili njihove organizacije i udruge, prijedlog se dostavlja u
pisanom obliku Općinskom načelniku.
Članak
70.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje je li prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestiti će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijama prijedloga.
Članak
71.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaće i izvori financiranja
mjesnog odbora.
Članak
72.
Tijela mjesnog odbora su vijeća mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
73.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora, koji imaju prebivalište na području za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora i koji su upisani na popisu birača za
područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća uz analognu primjenu odredbi
zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave.
Članak
74.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje Općinski načelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke
Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana
isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
75.
Vijeće mjesnog odbora, uključujući i
predsjednika, broji 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran punoljetni hrvatski državljanin koji ima prebivalište na području tog
mjesnog odbora i koji je upisan na popisu birača za područje tog mjesnog
odbora.
Članak
76.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
77.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun te obavlja druge poslove
utvrđene zakonom, Statutom i
odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.
Članak
78.
Programom rada utvrđuju se zadaće mjesnog
odbora, poglavito u smislu skrbi za uređenje područja mjesnog odbora, provedbom
lokalnih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na
području mjesnog odbora, skrbi za poboljšanje zadovoljavanja lokalnih potreba
građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa kao i svih drugih
tekućih, lokalnih, potreba na području mjesnog odbora.
Članak
79.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
utvrđuju: način konstituiranja, sazivanje i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
80.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i donacija pravnih ili fizičkih osoba te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće.
Članak
81.
Vijeće mjesnog odbora može sazivati zborove
građana radi raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja
prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog interesa i značaja.
Zbor građana može se sazivati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
82.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Klana.
Članak
83.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i Općinski načelnik.
Općinsko vijeće donosi odluku o inicijativi i
prijedlogu iz prethodnog stavka uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
84.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora
ako isto učestalo krši odredbe Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava
povjerene mu poslove i zadaće.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE KLANA
Članak
85.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini Klana čine imovinu Općine Klana.
Članak
86.
Imovinom Općine Klana upravljaju Općinski
načelnik i Općinsko vijeće pažnjom dobrog domaćina u skladu s odredbama zakona
i Statuta.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine Klana donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom u skladu
sa zakonom i Statutom.
Članak
87.
Općina Klana ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Klana su:
- općinski porezi, prirezi, naknade,
doprinosi i pristojbe u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine Klana
i imovinskih prava,
- prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine Klana odnosno u kojima Općina Klana ima
vlasničke udjela ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina Klana u skladu sa zakonom,
- udjel u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom te dodatni udjel u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i donacije Republike
Hrvatske predviđena Državnim proračunom,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
88.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih financijskih rashodnih obveza Općine Klana
iskazuju se u proračunu Općine Klana.
Svi prihodi i primitci proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdatci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primitcima.
Članak
89.
Proračun Općine Klana i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci koja počinje 1. siječnja a završava 31. prosinca.
Članak
90.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju, na način i u postupku propisanim zakonom, najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
91.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primitci ili povećaju izdatci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak
92.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine Klana nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine Klana nadzire Ministarstvo financija.
XII. AKTI OPĆINE KLANA
Članak
93.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun kao i izmjene i
dopune proračuna, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i
zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
94.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
95.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
96.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 93. Statuta na način i u postupku propisanim Statutom te
obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana.
Članak
97.
Jedinstveni upravni odjel Općine Klana u
izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava
o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata sukladno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
98.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Klana
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
99.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave.
Članak
100.
Podrobnije odredbe o aktima Općine Klana i
postupak donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
101.
Opći akti objavljuju se u Službenim novinama
Primorsko-goranske županije prije stupanja na snagu.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana
objave, osim ako zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom nije propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
102.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana javan je.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
103.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvješćivanjem i natpisima u tiskovinama i
drugim oblicima javnog priopćivanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
Službenim novinama Primorsko-goranske županije i na internet-stranicama Općine
Klana.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava
se:
- održavanjem tiskovnih konferencija za
medije,
- izvješćivanjem i natpisima u tiskovinama i
drugim oblicima javnog priopćivanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata
na internet- stranicama Općine Klana.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Klana osigurava se izvješćivanjem i natpisima u tiskovinama i drugim
oblicima javnog priopćivanja.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
104.
Način djelovanja Općinskog načelnika i
zamjenika Općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
105.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće odlučuje o predloženoj
promjeni Statuta većinom glasova svih vijećnika.
Članak
106.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Klana (Službene novine Primorsko-goranske županije broj 03/06 i
07/06) i zakona uskladit će se s odredbama Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino
područje u zakonom propisanom roku.
Ranije doneseni akti iz samoupravnog
djelokruga Općine ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama
Statuta i zakona.
U slučaju dvojbe je li doneseni akt iz
samoupravnog djelokruga Općine legitiman, neposredno se primjenjuju odredbe
zakona.
Članak
107.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Klana (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
03/06 i 07/06).
Klasa: 021-01/09-01/36
Ur. broj: 2170-06-09-01-01
Klana, 29. srpnja 2009. godine
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE KLANA
Predsjednik
Dorijan
Valenčić, v. r.