15.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07 i 125/08) i članka 18. Statuta
Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 47/07),
Općinsko vijeće Općine Lopar, na sjednici održanoj dana 14. srpnja 2009. godine
donosi
POSLOVNIK
O RADU
Općinskog vijeća Općine Lopar
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Poslovnik) se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Općinsko
vijeće), ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje
prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i
način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću,
sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja
od značaja za rad Općinskog vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Do izbora predsjednika Općinskog vijeća
sjednici privremeno predsjedava najstariji vijećnik.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Općinskog vijeća,
sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo
pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako ovim Poslovnikom nije određeno da
pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili veći broj vijećnika.
Općinsko vijeće je konstituirano izborom
predsjednika Općinskog vijeća.
Članak
3.
Na konstituirajućoj sjednici može se
odlučivati ako je na istoj prisutna većina izabranih vijećnika.
Na prvoj sjednici, umjesto izabranog
vijećnika koji je dao ostavku ili stavio mandat u mirovanje, prisutan je
zamjenik izabranog vijećnika određen sukladno Zakonu o izboru članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Nakon što se utvrdi da je na sjednici
prisutna većina izabranih vijećnika, izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa
naša domovino«.
Dnevni red konstituirajuće sjednice utvrđuje
se na početku sjednice, a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog
predsjedatelja ili najmanje 1/3 vijećnika.
Na konstituirajućoj sjednici, na prijedlog
predsjedatelja ili najmanje 1/3 vijećnika, većinom glasova prisutnih vijećnika,
bira se Mandatno povjerenstvo.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj
sjednici podnosi izvješće po provedenim izborima i imenima izabranih vijećnika,
o podnesenim ostavkama na dužnost vijećnika, o imenima vijećnika koji obnašaju
dužnost nespojivu s dužnošću vijećnika po im dužnost vijećnika miruje, te o
zamjeniku vijećnika koji umjesto njega počinje obnašati dužnost vijećnika.
Općinsko vijeće o izvješću Mandatnog
povjerenstva ne glasuje već ga prima na znanje.
Nakon izvješća Mandatnog povjerenstva o
provedenim izborima, vijećnici polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Lopar obavljati savjesno i odgovorno, i da
ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona, Statuta Općine
Lopar, odluka i općih akata Općine Lopar, te da ću se zauzimati za svekoliki
napredak Republike Hrvatske i Općine Lopar«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku
predsjedniku Općinskog vijeća, putem Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar,
na način i u rokovima propisanim odredbama zakona.
Članak
5.
Nakon konstituiranja Općinskog vijeća,
predsjednik Općinskog vijeća ili najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti dopunu
dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Općine Lopar i ovim Poslovnikom.
Članak
7.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Lopar ili osoba koju on ovlasti dužna je vijećniku pružiti obavijesti i uvide u
materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili se
pripremaju za sjednice Općinskog vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i
druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Općinskog vijeća i predsjednika radnih tijela o
radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak
8.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar dužan
je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi
prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka koje mu je
povjerilo radno tijelo Općinskog vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice
Općinskog vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i
objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju
funkcije vijećnika.
Članak
9.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine, putem
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar, da se klubovima vijećnika osiguraju
prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za sjednice, prijepis,
umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK OPĆINSKOG
VIJEĆA
Članak
10.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika, odnosno potpredsjednika
Općinskog vijeća bira Općinsko vijeće iz redova vijećnika, javnim glasovanjem,
na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje 1/3
vijećnika Općinskog vijeća, većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća se obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika Općinskog vijeća niti jedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak
12.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog
vijeća propisana su Statutom Općine Lopar i ovim Poslovnikom.
Članak
13.
Predsjednik Općinskog vijeća, prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
14.
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Općinskog vijeća pomaže pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Lopar ili osoba koju on ovlasti.
Članak
15.
Potpredsjednici Općinskog vijeća pomažu u
radu predsjedniku Općinskog vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga
za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Općinskog vijeća spriječen
ili odsutan zamjenjuje ga potpredsjednik kojeg on odredi.
Dok zamjenjuje predsjednika Općinskog vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
16.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
najmanje 1/3 vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Općinskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Općinskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u osam dana od dostave
prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je
prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Općinskog vijeća koja se mora održati
najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Općinskog vijeća donese odluku o
razrješenju predsjednika i oba potpredsjednika Općinskog vijeća, mandat i prava
na temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Općinskog
vijeća.
Članak
17.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog
vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika
Općinskog vijeća.
Ostavka iz stavka 1. ovog članka mora biti
podnesena u pisanom obliku i predana najkasnije tri dana prije zakazanog
održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Ostavka iz stavka 1. ovog članka može biti
povučena do početka održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Članak
18.
Ako Općinsko vijeće razriješi predsjednika
Općinskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, potpredsjednik kojeg
odredi Općinsko vijeće ima sva prava i dužnosti
predsjednika Općinskog vijeća
dok se ne izabere novi predsjednik Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće je dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika Općinskog vijeća izabrati novog
predsjednika Općinskog vijeća.
V. RADNA TIJELA
Članak
19.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana
Statutom Općine Lopar su:
- Mandatno povjerenstvo,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
- Odbor za prostorno planiranje, komunalni
sustav i zaštitu okoliša,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za društvene djelatnosti,
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Općinsko vijeće posebnom odlukom može osnovati i druga radna
tijela u svrhu pripremanja odluka iz djelokruga Općinskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu
iz redova vijećnika, a članovi u pravilu iz reda znanstvenih, stručnih i drugi
javnih osoba, na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak
20.
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva
člana.
Mandatno povjerenstvo bira se na
konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća iz redova vijećnika.
Članak
21.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika
i dva člana.
Odbor za izbor i imenovanja bira se na
konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća iz redova vijećnika Općinskog
vijeća.
Članak
22.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima
predsjednika i dva člana.
Predsjednik Odbora i članovi biraju se u
pravilu iz reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba.
Članak
23.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo ima
predsjednika i dva člana.
Odbor za prostorno planiranje, komunalni
sustav i zaštitu okoliša ima predsjednika i pet članova.
Odbor za proračun, financije i imovinu ima
predsjednika i četiri člana.
Odbor za društvene djelatnosti ima
predsjednika i četiri člana.
Članak
24.
Predsjednici Odbora i članovi iz stavaka 1.,
2., 3. i 4. članka 23. biraju se u pravilu iz redova vijećnika Općinskog
vijeća.
Članak
25.
Odlukom o imenovanju osoba u radna tijela,
Općinsko vijeće bira i imenuje predsjednika i članove radnog tijela.
Mandat članovima radnog tijela traje od dana
izbora do dana isteka mandata Općinskog vijeća koje ga je izabralo.
Mandat članovima radnog tijela može prestati
i prije isteka mandata uslijed: ostavke, razrješenja, opoziva, bolesti, smrti i
neaktivnosti u radu.
Članak
26.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Općinskog vijeća i drugih radnih tijela,
predlaže dnevni red i predsjedava sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Općinskog vijeća ili ako to
zatraži predsjednik Općinskog vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Pozivanje se vrši u pravilu pisanim putem pet
dana prije sjednice.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to
dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik Općinskog vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela, predsjednik surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća, predsjednicima
drugih radnih tijela te s Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Lopar.
Ako je predsjednik radnog tijela spriječen
ili odsutan, sjednicom predsjedava član radnog tijela kojeg na to ovlasti
predsjednik radnog tijela.
Članak
27.
Radno tijelo zauzima stav o pitanjima iz svog
djelokruga ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo
donosi većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg
potpisuje osoba koja predsjedava i osoba koja vodi zapisnik.
U zapisnik se ne navodi rasprava već samo
zaključci.
Ukoliko se odluka ne donosi jednoglasno, u
zapisniku će se evidentirati rezultat glasovanja.
Na izričiti zahtjev člana radnog tijela
unijet će se pojedinačno ime i prezime člana koji nije glasovao za donesenu
odluku.
Zapisnik se izrađuje u roku od 7 dana, a
verificira se na narednoj sjednici radnog tijela ili potpisom većine članova
radnog tijela.
Dokumentacija o radu radnih tijela (pozivi,
zapisnici, prisustvovanja članova radnih tijela i sl.) vodi se u Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine Lopar, koji obavlja administrativne poslove za potrebe
radnih tijela.
Članak
28.
Radno tijelo može uključiti znanstvene i
druge organizacije i pojedine stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje
pojedinog pitanja iz svoga djelokruga, a na temelju suglasnosti predsjednika
Općinskog vijeća.
Članak
29.
Radno tijelo o svojim primjedbama,
mišljenjima i prijedlozima izvješćuje Općinsko vijeće pisanim putem ili usmeno
na sjednici Općinskog vijeća.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema
zaključku radnog tijela ili na vlastiti poticaj kao i na zahtjev Općinskog
vijeća, obrazložiti primjedbe, mišljenja ili prijedloge radnog tijela.
Članak
30.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu, te Općinskom vijeću podnijeti zajedničko
izvješće.
Članak
31.
Sjednici radnog tijela mogu biti nazočni
vijećnici i djelatnici Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar, koji imaju
pravo sudjelovati u raspravi bez prava odlučivanja.
Članak
32.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se
primjenjuju odredbe ovog Poslovnika, koje se odnose na dnevni red Općinskog
vijeća, te nazočnost drugih osoba sjednici Općinskog vijeća.
Članak
33.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, općinskog načelnika i Općinsko vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
34.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Općinskog vijeća.
Članak
35.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog
vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta općinskog načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te
obavještava općinskog načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća
odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
VII. AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
36.
Odluke, druge opće i pojedinačne akte (u
daljnjem tekstu: akti) koje Općinsko vijeće donosi na temelju prava i
ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom potpisuje predsjednik Općinskog vijeća.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine Lopar koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe, te propisuju
njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Lopar;
odlučuje se i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju, te o davanju
suglasnosti na akte, kada je to određeno pozitivnim propisima; odlučuje se i o
pojedinačnim pravima i obvezama fizičkih i pravnih osoba.
Zaključcima se zauzima stav o temama koje
Općinsko vijeće razmatra te se može obvezati predsjednika Općinskog vijeća,
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar i radno tijelo Općinskog vijeća na
poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz njihova djelokruga rada.
Naputcima i uputama se propisuje način rada
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu tijela Općinskog vijeća ukazuje
na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava stav Općinskog
vijeća o pitanjima važnim za Općinu Lopar.
Članak
37.
Na izvornike akata Općinskog vijeća stavlja
se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom akata Općinskog vijeća
podrazumijeva se onaj tekst akta koji je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Općine Lopar.
Članak
38.
Statut, akti Općinskog vijeća, odluka o
izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Općinsko vijeće
objavljuju se u »Službenim novinama« Primorsko- goranske županije i na
službenim web stranicama Općine Lopar.
Akti koji su po ocijeni predsjednika
Općinskog vijeća od neposrednog interesa za građane Općine Lopar, ističu se na
oglasnoj ploči u Loparu.
O objavljivanju akata iz stavka 1. i 2. ovog
članka, brine se Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar.
Članak
39.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Općinsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, općinski načelnik i radna
tijela Općinskog vijeća, osim ako je zakonom i Statutom Općine Lopar propisano
da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela ili određeni broj
vijećnika.
Članak
40.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Općinskom vijeću.
Članak
41.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži tekst prijedloga akta,
obrazloženje s naznakom pravnog temelja za donošenje akta, a u slučaju izmjena
odnosno dopuna akta i tekst odredaba važećeg akta. Uz prijedlog akta može se
podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
42.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Općinskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Općinskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
43.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
odobriti i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom
1. ovog članka.
Članak
44.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisanim putem u obliku amandmana uz obrazloženje
najkasnije dan prije održavanja sjednice.
Ako prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Općinskog
vijeća najkasnije 48 sati prije održavanja sjednice, a predsjednik Općinskog
vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju akta i
općinskom načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 39. ovog Poslovnika.
Članak
45.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku
rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja
rasprave podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
46.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Općinsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži općinski načelnik,
neovisno da li je on predlagatelj.
Članak
47.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
48.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
49.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
općinski načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio općinski
načelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak
50.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
51.
Iznimno, radi donošenja akta po hitnom
postupku sjednica Općinskog vijeća može se sazvati samo ako to zahtijevaju
osobito opravdani razlozi ili ako bi ne donošenje akta u određenom roku moglo
uzrokovati znatniju štetu za Općinu Lopar.
Da li se radi o aktu koji je potrebno
donijeti po hitnom postupku, odlučuje predsjednik Općinskog vijeća u dogovoru s
općinskim načelnikom.
Za akt za kojeg se traži donošenje po hitnom
postupku, predsjednik Općinskog vijeća može sazvati sjednicu Općinskog vijeća
usmeno, telefonom, brzojavom, teklićem i sl. najranije 24 sata od zaprimanja
prijedloga, odnosno najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice.
Razloge za hitnost postupka dužan je
obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi vijećnik, prijedlog mora svojim potpisom podržati najmanje 1/3
svih vijećnika.
Članak
52.
Na sjednici Općinsko vijeće najprije glasuje
bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan postupak, a potom se raspravlja i
odlučuje o aktu.
Članak
53.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE LOPAR
Članak
54.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine Lopar podnosi općinski načelnik na način i u rokovima propisanim
zakonom.
Članak
55.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
56.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
općinskom načelniku, zamjeniku općinskog načelnika i pročelniku Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar u svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Općinskog
vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Općinskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Općinski načelnik, zamjenik općinskog
načelnika odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar
dostavljaju pisani odgovor vijećniku posredovanjem predsjednika Općinskog
vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak
57.
Pitanja koja vijećnici postavljaju općinskom
načelniku, zamjeniku općinskog načelnika odnosno pročelniku Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar kao i odgovor na ta pitanja moraju biti jasni,
precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih mjera, koje se odnose
na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
58.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, općinski načelnik, zamjenik općinskog
načelnika odnosno pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku
ili na sjednici Općinskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj
sjednici radnog tijela u čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
59.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Općinskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije
minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Općinskog vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju
koje je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisanim putem dostaviti
mišljenje ili postaviti dopunsko pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
60.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom
radu u skladu s odredbama Statuta Općine Lopar.
Članak
61.
Prijedlog za traženje izvješća od općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
pet vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća općinskog načelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
62.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što
protekne 30 dana od dana primitka.
Članak
63.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog
za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
64.
Raspravu o izvješću općinskog načelnika,
Općinsko vijeće može završiti utvrđivanjem stava o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od općinskog
načelnika traži izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak
65.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana
kada je Općinsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća od općinskog načelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
66.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva predsjednik
Općinskog vijeća najmanje jedanput u tri mjeseca, a po potrebi i češće.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 vijećnika, u roku
od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika, odnosno općinskog načelnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati općinski
načelnik u roku od 15 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 4. ovog članka
sjednicu Općinskog vijeća može na zahtjev 1/3 vijećnika, sazvati čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od vijećnika.
Članak
67.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima najkasnije pet dana
prije održavanja sjednice, s time da se kao peti dan
računa i dan kada je sazvana
sjednica. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.
Poziv i materijali za sjednicu se dostavljaju
u preslikama, a mogu se dostaviti i elektroničkim putem.
Dostava poziva i materijala iz stavka 3. ovog
članka obavlja se:
- telefonskim ili osobnim pozivom vijećnicima
da preuzmu poziv i materijale u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lopar, s
obavijesti o vremenu (danu i satu) kada mogu preuzeti poziv i materijale;
- na traženje vijećnika, na njegovu kućnu ili
drugu adresu u Općini Lopar koju vijećnik navede Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Lopar;
- osobno vijećniku ili osobi koju je naveo
kao osobu koja će umjesto njega preuzeti materijale.
Ukoliko vijećnik ne preuzme poziv i
materijale na jedan od načina predviđen stavkom 4. ovog članka, dan dostave
poziva i materijala smatrat će se dan kada je vijećnicima omogućeno preuzeti
materijal u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lopar.
Materijal za pojedinu točku predloženog
dnevnog reda može se dostaviti i naknadno, najkasnije 24 sata prije održavanja
sjednice Općinskog vijeća, ali najviše za 1/4 od ukupnog broja točaka
predloženog dnevnog reda. Dostava se obavlja na način predviđen stavkom 4. ovog
članka.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, općinskom načelniku, zamjeniku općinskog načelnika
i pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar.
2. Dnevni red
Članak
68.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća predlaže
predsjednik Općinskog vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Općinskog vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Općinskog vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda
sjednice.
Članak
69.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna
dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po
predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
70.
Tijekom sjednice predsjednik Općinskog vijeća
može promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog
reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
71.
Sjednici Općinskog vijeća predsjedava
predsjednik Općinskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti
potpredsjednik kojeg ovlasti predsjednik Općinskog vijeća.
Članak
72.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Općinskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Općinskog vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
73.
Predsjednik Općinskog vijeća daje vijećnicima
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik Općinskog vijeća
daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri
minute.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan poslije
iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog
dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se
odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik Općinskog vijeća će mu dati riječ čim
završi govor ovog koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti
na ispravak odnosno objašnjenje, bez komentara i iznošenja mišljenja o govoru
ili govorniku, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
74.
Govornik može govoriti kratko i samo o temi o
kojoj se raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika Općinskog vijeća, svojim
upadicama ili na drugi način ometa govornika, u svom govoru grubo vrijeđa osobe
koje sudjeluju u radu Općinskog vijeća ili na drugi način remeti red na
sjednici, predsjednik Općinskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Općin
skog vijeća će mu oduzeti
riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Općinskog vijeća će utvrditi da
je vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Odredbe ovog članka primjenjuju se i na druge
osobe koje prisustvuju sjednici Općinskog vijeća.
Članak
75.
Na sjednici Općinskog vijeća se može odlučiti
da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, predsjednik
Općinskog vijeća može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
U raspravi može sudjelovati i djelatnik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar koji je pozvan na sjednicu Općinskog
vijeća.
4. Tijek sjednice
Članak
76.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Općinskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće ili nije u mogućnosti
prisustvovati sjednici Općinskog vijeća o tome obavještava predsjednika
Općinskog vijeća ili Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar.
Predsjednik Općinskog vijeća obavještava
vijećnike o broju prisutnih vijećnika na sjednici te o tome koji su vijećnici
ispričali svoj nedolazak.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Općinskog vijeća
odlaže sjednicu za određeni sat istog dana ili za drugi određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Predsjednik Općinskog vijeća može zbog
opširnosti dnevnog reda, poodmaklog vremena ili drugih opravdanih razloga
prekinuti sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni dan i sat.
O odgodi, prekidu sjednice i o nastavku
prekinute sjednice zakazanom za drugi dan, usmeno se obavještavaju samo
vijećnici koji nisu prisutni na sjednici.
5. Odlučivanje
Članak
77.
Za donošenje akata na sjednici Općinskog
vijeća potrebna je nazočnost većine svih vijećnika.
Članak
78.
Općinsko vijeće donosi akte većinom glasova,
ukoliko je na sjednici Općinskog vijeća nazočna većina svih vijećnika.
Većinom glasova svih vijećnika, Općinsko
vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut Općine Lopar,
- Poslovnik,
- proračun,
- godišnji izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Općinskog vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Općine Lopar.
6. Glasovanje
Članak
79.
Glasovanje na sjednici je javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Općinskog vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko » suzdržao«
od glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se suzdržavaju
od glasovanja, smatraju se suzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Općinskog vijeća može odmah
konstatirati da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar u čijoj je nadležnosti
obavljanje stručnih poslova za potrebe Općinskog vijeća.
Članak
80.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Općinskog vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultat glasovanja.
Članak
81.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Općinskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar u čijoj je nadležnosti obavljanje
stručnih poslova za potrebe Općinskog vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća može
odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
82.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Općinskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje
vijećnicima glasačke listiće.
Članak
83.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
84.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popu
njen da se ne može sa
sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i listić na kojem
je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
85.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Općinskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Općinskog vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod
samog glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. ZAPISNICI
Članak
86.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Kada se na sjednici raspravlja i odlučuje o
povjerljivom materijalu ili kada je sa rasprave o nekom materijalu isključena
javnost, vodi se odvojeni zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Na izričiti zahtjev vijećnika u zapisnik će
se unijeti pojedinačno ime i prezime vijećnika koji nije glasovao za donesenu
odluku.
Članak
87.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Općinskog
vijeća i službenik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar koji vodi
zapisnik.
Na posljednjoj sjednici tekućeg mandata
Općinskog vijeća, Općinsko vijeće imenuje povjerenstvo od tri člana koji će
potvrditi sadržaj zapisnika sa posljednje sjednice Općinskog vijeća.
Izvornike zapisnika sjednice Općinskog vijeća
čuva Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
88.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti
red i tijek sjednice (primjerice glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i
dr.).
Građani i predstavnici zainteresiranih
fizičkih i pravnih osoba imaju pravo prisustvovati sjednicama Općinskog vijeća
pod uvjetom da svoj dolazak najave osobno, telefonom, odnosno dostave faksom,
elektroničkom poštom ili pisanim putem Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Lopar najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice.
Uz prijavu za sudjelovanje na sjednici, osobe
iz stavka 3. ovog članka dužne su dostaviti svoju adresu i broj kućnog ili
mobilnog telefona, a radi dostave obavijesti o mogućnostima sudjelovanja na
sjednici.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad
Općinskog vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Općinskog
vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti rad Općinskog vijeća.
Članak
89.
O radu Općinskog vijeća javnost se
obavještava putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web
stranicama Općine Lopar.
Najava održavanja sjednice objavljuje se na
oglasnim pločama u naselju Lopar, te na službenim web stranicama Općine Lopar.
Članak
90.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
91.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Općinskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Općinskog vijeća.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
92.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik o radu Općinskog vijeća Općine Lopar (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 47/07).
Članak
93.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/09-01/04
Ur. broj: 2169/02-01/09-02
Lopar, 14. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Općinskog
vijeća
Damir
Paparić, prof., v. r.