14.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07 i 125/08) i članka 18. Statuta Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 47/07), Općinsko vijeće
Općine Lopar, na sjednici održanoj dana 14. srpnja 2009. godine donosi
STATUT
OPĆINE LOPAR
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Lopar, njezina obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Lopar, način obavljanja poslova,
oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u
pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad
javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine
Lopar.
Članak
2.
Općina Lopar jedinica je lokalne samouprave
na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u
Republici Hrvatskoj.
Područje Općine Lopar obuhvaća
sjeverno-zapadni dio otoka Raba, od granice naselja Lopar sa susjednim naseljem
Supetarska Draga na području Grada Raba, te otoke Goli i Grgur.
Područje i granice Općine Lopar prikazani su
na preglednoj karti ovjerovljenoj 12. 2. 2007., koje je Općini Lopar izdao
Središnji ured Državne geodetske uprave i nalaze se uz izvorni tekst ovog
Statuta.
Granice Općine Lopar mogu se mijenjati na
način i po postupku koji su propisani zakonom.
Članak
3.
Općina Lopar je pravna osoba.
Sjedište Općine Lopar je u Loparu, Lopar bb.
Općinu Lopar kao pravnu osobu predstavlja i
zastupa općinski načelnik.
Tijela Općine Lopar i Jedinstveni upravni
odjel Općine Lopar imaju pečate s grbom Republike Hrvatske.
Izgled, čuvanje i upotreba pečata iz stavka
4. ovog članka uređena je zakonom i podzakonskim propisima.
II. OBILJEŽJA OPĆINE LOPAR
Članak
4.
Općina Lopar ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Lopar i izražava pripadnost Općini Lopar.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
Lopar utvrđuje se posebnom odlukom općinskog načelnika Općine Lopar (u daljnjem
tekstu: općinski načelnik), u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
5.
Grb Općine Lopar oblikovan je u obliku štita,
tamno plave boje sa zlatno žutim torzom Sv. Marina-klesara koji u desnoj ruci
drži čekić, a u ljevici špicu u pratnji gore lijevo i desno sa dva srebrna
bijela cvijeta rajčice i krumpira.
Članak
6.
Zastava Općine Lopar je jednobojna -
svijetloplave boje, a u središtu se nalazi grb Općine Lopar.
Članak
7.
Dan Općine Lopar je 8. rujan (Blagdan Male
Gospe Loparske) kao povijesni dan mjesne samouprave i završetka glavne
turističke sezone na području Općine Lopar.
Dan Općine Lopar svečano se obilježava.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće Općine Lopar (u daljnjem
tekstu: Općinsko vijeće) dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i
doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine Lopar, a poglavito za
naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i
unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih
javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Javnim priznanjima se ne stječu posebna prava
odnosno obveze.
Javna priznanja se mogu opozvati ako se osoba
pokaže nedostojnom javnog priznanja.
Članak
9.
Javna priznanja Općine Lopar su:
1. Počasni građanin Općine Lopar;
2. Nagrada Općine Lopar za životno djelo;
3. Nagrada Općine Lopar;
4. Zahvalnica Općine Lopar.
Članak
10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Lopar
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji
i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada
ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i
mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća
Članak
13.
Sporazum o suradnji Općine Lopar i općine ili
grada druge države objavljuje se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske
županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Općina Lopar je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine
Lopar.
Članak
15.
Općina Lopar u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana,
a koji nisu Ustavom Republike Hrvatske ili zakonom dodijeljeni državnim
tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Općina Lopar obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i ovim Statutom.
Članak
16.
Općina Lopar može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva,
ustanove, ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s
posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih članova,
temeljem koje općinski načelnik u ime Općine Lopar sklapa sporazum o
zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi u
obavljanju zajedničkih poslova.
Odluka iz stavka 2. ovog članka sadrži način,
uvjete, kriterije, visinu sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
Članak
17.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Lopar, čije je obavljanje od
šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave,
prenijeti na Primorsko- goransku županiju, u skladu sa njezinim Statutom.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Lopar prenijeti na mjesni
odbor na području Općine Lopar ako ocjeni da je to učinkovitije.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije da joj, uz suglasnost središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave,
povjeri obavljanje određenih poslova iz samoupravnog djelokruga županije na
području te jedinice, ako može osigurati dovoljno prihoda za njihovo
obavljanje.
Postupak iz stavka 3. ovog članka Općina
Lopar može pokrenuti i zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili
više jedinica lokalne samouprave.
Odluke iz stavaka 1., 2. i 3. ovog članka
donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika i sadrže način, uvjete,
kriterije, visinu sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Lopar, o prijedlogu općeg akta, radi
prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine Lopar,
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom, a tiču se samoupravnog djelokruga o
kojem Općinsko vijeće ima pravo donositi odluke.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik,
polovina mjesnih odbora na području Općine Lopar i 20% birača upisanih u popis
birača Općine Lopar.
Članak
20.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Lopar
znatnu materijalnu štetu, odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine
Lopar u tekućoj godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000 (petsto
tisuća) kuna pod znatnom materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od
500.000 kuna.
Na referendum iz stavka 1. ovog članka shodno
se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog
sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20%
birača upisanih u popis birača Općine Lopar. Prijed
log mora biti predan u
pisanom obliku i potpisan od birača. Potpisi birača kojima se ne može bez
dvojbe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi
radi su nevažeći.
Odluka o raspisivanju referenduma o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika donosi se većinom glasova
svih vijećnika.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
21.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
vijećnici, Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za
raspisivanje referenduma najkasnije u roku od 90 dana od dana prijema
prijedloga.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
birači, Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za raspisivanje
referenduma najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.
Članak
22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine Lopar, odnosno na području za koje
se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine
Lopar.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje zborova građana nije obvezujuće za
Općinsko vijeće.
Članak
27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine Lopar. Potpisi birača kojima se ne može bez
dvojbe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi
radi su nevažeći.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Lopar kao i na rad Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima
kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja
svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine Lopar odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar
dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno
pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Općine Lopar, te sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom).
VII. TIJELA OPĆINE LOPAR
Članak
30.
Tijela Općine Lopar su Općinsko vijeće i
općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi akte u okviru djelokruga
Općine Lopar, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
32.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine Lopar,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Lopar čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o promjeni granice Općine Lopar,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu Lopar,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni
u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća je počasna i za to nositelji dužnosti ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj
odluci Općinskog vijeća.
Članak
34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
35.
Općinsko vijeće čini 11 vijećnika.
Članak
36.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine.
Dužnost članova Općinskog vijeća je počasna i
za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Lopar, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine Lopar te u svezi s tim
koristiti njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu
Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
40.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostva
rivanje prava i dužnosti
predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća u
obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
41.
Općinsko vijeće može osniva stalna i
povremena radna tijela Vijeća.
Članak
42.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatno povjerenstvo,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
- Odbor za prostorno planiranje, komunalni
sustav i zaštitu okoliša,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za društvene djelatnosti,
Sastav, broj članova i način rada radnih
tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Općinsko vijeće Poslovnikom o radu
Općinskog vijeća.
Članak
43.
Mandatno povjerenstvo:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o
provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
44.
Odbor za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela
Općinskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba
određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća.
Članak
45.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- predlaže Statut Općine Lopar i Poslovnik o
radu Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika o radu Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim
sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i
prijedloge Općinskom vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Statutom.
Članak
46.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo:
- razmatra, predlaže i prati strategiju
gospodarskog i poduzetničkog napretka Općine Lopar,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
gospodarstvo i poduzetništvo Općine Lopar,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Lopar.
Članak
47.
Odbor za prostorno planiranje, komunalni
sustav i zaštitu okoliša:
- razmatra prostorno plansku dokumentaciju i
planove koje donosi Općinsko vijeće,
- inicira donošenje i izmjene prostornog
plana,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
prostorno planiranje i gospodarenja prostorom te zaštitu prostornih resursa i
graditeljske baštine,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem uređenja komunalne infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg
uređenja naselja, ulica, javnih i zelenih površina, parkirališta, javne
rasvjete obala i plaža,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s
obavljanjem komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti u svezi s lokalnom
infrastrukturom (vodoopskrba i kanalizacija),
- razmatra i predlaže odgovarajuće komunalne
naknade,
- razmatra i predlaže mjere u svezi
promicanja kvalitete stanovanja,
- razmatra i predlaže strategiju prometa,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
zaštitu i promicanje zaštite okoliša,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Lopar.
Članak
48.
Odbor za proračun, financije i imovinu:
- razmatra sustav financiranja javnih potreba
u Općini Lopar,
- razmatra proračun Općine Lopar, odluku o
izvršenju proračuna Općine Lopar i polugodišnji odnosno godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna,
- razmatra i druga pitanja iz oblasti
proračuna i financija,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Lopar.
Članak
49.
Odbor za društvene djelatnosti:
- razmatra osiguravanje potreba građana u
oblasti predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja te prati provođenje politike
u tim oblastima,
- razmatra, predlaže i prati provođenje
politike u oblasti kulture, tjelesne kulture, športa i tehničke kulture,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem zdravstvene zaštite,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Lopar.
Članak
50.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i
razmatranja drugih pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća, pripreme
prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi
pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
51.
Općinski načelnik zastupa Općinu Lopar i
nositelj je izvršne vlasti Općine Lopar.
Mandat općinskog načelnika traje četiri
godine
U obavljaju izvršne vlasti općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine Lopar i
izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine Lopar u skladu sa zakonom i ovim
Statutom,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Lopar čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno
u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine
Lopar,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Lopar,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine Lopar i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač
Općina Lopar,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar,
- donosi pravilnik o ocjenjivanju službenika
i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar, s kriterijima za
ocjenjivanje službenika i načinom provođenja ocjenjivanja,
- donosi i druge opće akte koji se odnose na
prava i obveze iz radnih odnosa službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Lopar,
- donosi odluku o osnivanju te odluku o
imenovanju i razrješenju članova Savjeta općinskog načelnika,
- imenuje i razrješava pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijema u službu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova
uređenja i obavljanja drugih poslova prostornog uređenja Zavodu za prostorno
uređenje i planiranje PGŽ i Upravnom odjelu za graditeljstvo i zaštitu okoliša,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama
do osnivanja fonda za gospodarenje nekretninama,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog
pogona,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za
određivanje reda prvenstva za kupnju stana iz programa društveno poticane
stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Lopar,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine Lopar i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Lopar u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine
Lopar, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini Lopar,
- nadzire rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Lopar u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
52.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu.
Članak
53.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
54.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Lopar ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi
propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene
nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, općinski načelnik je dužan u roku
od osam dana o tome obavijestiti predstojnika Ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave
ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
Članak
55.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji
zamjenjuje općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova
iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za
njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak
56.
Općinski načelnik može imati Savjet općinskog
načelnika.
Savjet općinskog načelnika sastoji se od
stručnjaka različitih profila koji svojim savjetima pomažu u radu Općinskom
načelniku.
Članak
57.
Općinskom načelniku i zamjeniku općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Općine
Lopar,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik općinskog
načelnika.
Članak
58.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog
načelnika.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak
59.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Lopar
sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima u skladu s Ustavom
Republike Hrvatske i zakonima.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak
60.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Lopar, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Lopar, ustrojava se
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar.
Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Lopar
upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Članak
61.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar
obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Lopar, sukladno zakonu i
drugim propisima, a posebice:
1. Poslove iz područja komunalnog
gospodarstva:
- izrada programa održavanja objekata i
uređaja komunalne infrastrukture,
- provođenje upravnih postupaka iz područja
komunalnog gospodarstva,
- provedba komunalnog reda,
- izrada programa izgradnje i održavanja
komunalne infrastrukture i drugih objekata čiji je investitor Općina Lopar,
- uređenje naselja.
2. Poslove iz područja prostornog uređenja i
zaštite okoliša:
- izrada Izvješća o stanju u prostoru,
- izrada Programa mjera unaprjeđenja stanja u
prostoru,
- provedba postupka pripreme i donošenja
Prostornog plana uređenja Općine Lopar i provedba javne rasprave,
- predlaganje Programa zaštite i unapređenja
prirodnog okoliša.
3. Poslove iz područja društvenih
djelatnosti:
- kulture,
- tjelesne kulture i športa,
- briga i odgoj djece predškolske dobi,
- osnovno školstvo,
- socijalna skrb,
- primarna zdravstvena zaštita,
- udruga građana,
- zaštita potrošača.
4. Poslove protupožarne i civilne zaštite
5. Poslove pripreme i provođenja akata u vezi
s upravljanjem nekretninama u vlasništvu Općine Lopar:
- kupnja, prodaja i zamjena nekretnina,
- najam stanova,
- zakup poslovnih prostora i javnih površina.
6. Poslove vođenja financijskog i
materijalnog poslovanja Općine Lopar:
- izrada i izvršenje proračuna Općine Lopar,
- izrada polugodišnjeg i godišnjeg obračuna
proračuna Općine Lopar,
- izrada ostalih zakonom propisanih
izvještaja,
- razrez i naplata općinskih poreza, naknada
i doprinosa,
- obavljanje računovodstvenih poslova,
- vođenje knjigovodstvenih evidencija imovine
Općine Lopar,
- vođenje poslova osiguranja imovine Općine
Lopar,
- poticanje poduzetničkih aktivnosti putem
posebnih programa od interesa za Općinu Lopar.
7. Poslove opće uprave:
- opće i kadrovske poslove,
- obavljanje poslova i vođenje evidencija iz
područja rada i radnih odnosa,
- osiguranje tehničkih uvjeta za rad
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar,
- poslovi prijema i otpreme pošte,
- zaštita i čuvanje arhivskog gradiva.
Članak
62.
Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar utvrđuje se upravljanje i organizacija poslova u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lopar, unutarnji ustroj Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar, sistematizacija radnih mjesta, vrednovanje radnih
mjesta i kriteriji za isplatu plaća službenika i namještenika Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lopar te druga pitanja u vezi s organizacijom i
djelovanjem Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar.
Članak
63.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar u
obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Lopar, utvrđenih zakonom i
ovim Statutom, te obavljanju poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti
na Općinu Lopar, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih i pojedinačnih
akata tijela Općine Lopar, u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju
propisane mjere, te obavlja i druge poslove koji su mu temeljem zakonskih
propisa stavljeni u djelokrug rada.
Članak
64.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar
samostalan je u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje
poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je općinskom načelniku.
Članak
65.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Lopar osiguravaju se u Proračunu Općine Lopar.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak
66.
Općina Lopar u okviru samoupravnog djelokruga
osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je
zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
67.
Općina Lopar osigurava obavljanje djelatnosti
iz članka 67. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova,
drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina Lopar
ima udjele ili dionice općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Lopar
može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
68.
Na području Općine Lopar mogu se osnovati
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori mogu se osnovati za pojedina
naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na
način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom
općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela
mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
69.
Mjesni odbor osniva se Statutom Općine Lopar.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Općinskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
70.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te
općinski načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku općinskom načelniku.
Članak
71.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
72.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja
mjesnog odbora.
Članak
73.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
74.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog uređuje se
posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenjuju odredbe zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
75.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje općinski načelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke
Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana
isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
76.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i
predsjednika, 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području mjesnog odbora.
Članak
77.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
78.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i
odlukama Općinskog vijeća i općinskog načelnika.
Članak
79.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju
zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području
Članak
80.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
81.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće.
Članak
82.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
83.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar.
Članak
84.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i općinski načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
85.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE LOPAR
Članak
86.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Lopar, čine imovinu Općine Lopar.
Članak
87.
Imovinom Općine Lopar upravljaju općinski
načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog
domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine Lopar donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, u
skladu sa zakonom i Statutom.
Članak
88.
Općina Lopar ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Lopar su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine Lopar
i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine Lopar odnosno u kojima Općina Lopar ima
udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina Lopar u skladu sa zakonom,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
89.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Lopar iskazuju se u proračunu
Općine Lopar.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
90.
Proračun Općine Lopar i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
91.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
92.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
93.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine Lopar nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine Lopar nadzire Ministarstvo financija.
XIII. AKTI OPĆINE LOPAR
Članak
94.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
95.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
96.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
97.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 95. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim
Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Lopar.
Članak
98.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lopar u
izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava
o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
99.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Lopar
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
100.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja Ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
101.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Lopar i
postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
102.
Opći akti Općinskog vijeća se prije nego što
stupe na snagu objavljuju u »Službenim novinama« Primorsko- goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu najranije osmog
dana od dana njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga,
općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
Članak
103.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavlja Ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svom djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti statut,
poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku Ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji zajedno s izvatkom zapisnika koji se odnosi na
postupak donošenja općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15
dana od dana donošenja općeg akta.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
104.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
105.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije« i na web stranicama Općine
Lopar.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava
se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata
na web stranicama Općine Lopar.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Lopar osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima
javnog priopćavanja.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
106.
Način djelovanja općinskog načelnika i
zamjenika općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
107.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje o predloženoj promjeni Statuta.
Članak
108.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
47/07).
Svi opći i drugi akti donijeti na temelju
dosadašnjeg Statuta Općine Lopar ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s
odredbama ovog Statuta.
Članak
109.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/09-01/04
Ur. broj: 2169/02-01/09-01
Lopar, 14. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Općinskog
vijeća
Damir
Paparić, prof., v. r.