20.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 23., 29. i
61. Statuta Općine Malinska- Dubašnica (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/09), Općinsko vijeće Općine Malinska-Dubašnica, na sjednici
održanoj 15. srpnja 2009. godine, donosi
POSLOVNIK
o radu Općinskog vijeća Općine Malinska-Dubašnica
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom o radu Općinskog vijeća (u
daljnjem tekstu: Poslovnik) se detaljnije uređuje način konstituiranja
Općinskog vijeća Općine Malinska - Dubašnica (u daljnjem tekst: Vijeće),
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika i potpredsjednika Vijeća, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Vijeću, sazivanje, rad i tijek
sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad
Vijeća.
Članak
2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino
pitanje iz rada Vijeća ako to pitanje nije uređeno ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Vijeće je konstituirano
izborom predsjednika Vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Vijeća sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a
do izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor i imenovanja, ovlašten je
predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili
veći broj vijećnika.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se
himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
4.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u Općinskom vijeću
Općine Malinska - Dubašnica obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom
radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Općine Malinska -
Dubašnica, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i
Općine Malinska - Dubašnica«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«, nakon čega pristupa i potpisuje izjavu
o davanju prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
5.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične
liste s koje je izabran i član, a kojeg odredi politička stranka kojoj je u
trenutku izbora pripadao vijećnik kojemu je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji.
Članak
6.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora
predsjednika Vijeća, članova Mandatne komisije i Komisije za izbor i imenovanja,
predsjednik Vijeća ili najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog
reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VIJEĆA
Članak
7.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Općine Malinska-Dubašnica.
Članak
8.
Pročelnici upravnih tijela dužni su vijećniku
pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog tijela čiji je
član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela
kojima oni predsjedavaju.
Članak
9.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a
napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka
koje mu je povjerilo radno tijelo Vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu
sjednice Vijeća ili radnih
tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg
upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju funkcije
vijećnika.
Članak
10.
Vijećnici mogu osnovati Klub vijećnika prema
stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti svoja pravila rada, te
podatke o članovima.
Predsjednik Vijeća brine da se klubovima
vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za
sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
Članak
11.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova
nastalih u svezi s radom u Vijeću i radnim tijelima u visini i na način određen
odlukom Vijeća.
IV. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak
12.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika, koji se biraju iz redova članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje, kao i najmanje 1/3
članova Vijeća.
Član Vijeća može sudjelovati u podnošenju
prijedloga za samo jednog kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika
Vijeća.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem, za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika prijedlog kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako
od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se
ponavlja po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor predsjednika odnosno
potpredsjednika bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju
samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od
kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak
ponavlja.
Članak
13.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su Statutom Općine Malinska - Dubašnica i ovim Poslovnikom.
Članak
14.
Potpredsjednik Vijeća pomaže predsjedniku
Vijeća u radu, te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga predsjednik
ovlasti.
Potpredsjednik Vijeća zamjenjuje predsjednika
kada je isti spriječen ili odsutan.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Potpredsjednik Vijeća ima pravo na naknadu
prema odluci Vijeća.
Članak
15.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti
razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koji su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika može pokrenuti najmanje 1/3 članova Vijeća ili Odbor za izbor i
imenovanja.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predsjednik odnosno potpredsjednik:
- zlouporabi položaj ili prekorači
ovlaštenja,
- svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća,
- ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri
mjeseca u vrijeme zasjedanja Vijeća, ili ako to zatraži jedna trećina ukupnog
broja članova Vijeća u roku od 15 dana od dana dostave zahtjeva.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
odnosno potpredsjednika, dužno je u roku od 30 dana od dana razrješenja
izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika, ako istog ne izabere na istoj
sjednici.
Članak
16.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
mogu dati ostavku.
Prava na temelju obavljanja dužnosti
predsjednika odnosno potpredsjednika u slučaju iz stavka 1 prestaju danom kada
predstavničko tijelo utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost, a
najkasnije tridesetog dana od dana podnošenja ostavke.
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika nakon podnošenja ostavke u rokovima propisanim zakonom.
Članak
17.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata,
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30 dana
od dana kada Vijeće primi na znanje izvješće Mandatne komisije o prestanku
mandata.
Ako predsjednik odnosno potpredsjednik stavi
mandat člana Vijeća u mirovanje, Vijeće će izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika u roku od 30 dana od dana kada je Vijeće primilo na znanje
izvješće Mandatne komisije o nastupu mirovanja.
V. RADNA TIJELA VIJEĆA
Članak
18.
Radna tijela Vijeća osnivaju se za
proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Vijeća, za pripremu
i podnošenje odgovarajućih prijedloga Vijeću, za praćenje utvrđene politike i
praćenje izvršavanja odluka i općih akata Vijeća, za izvršavanje određenih
zadaća od interesa za Vijeće, te za proučavanje i raspravljanje i drugih
pitanja iz nadležnosti Vijeća.
Radna tijela razmatraju izvješća tijela i
pravnih osoba koja na temelju zakona, Statuta ili posebnih akata Vijeća,
podnose svoje izvješće Vijeću, te o tome zauzimaju stajališta.
Članak
19.
Radna tijela Vijeća su odbori, komisije i
povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnovana
Statutom i ovim Poslovnikom osnivati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se
njegov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
Članak
20.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj
članova.
Mandat predsjednika i članova radnog tijela
traje od dana izbora do dana prestanka ili nastupa mirovanja man
data člana Vijeća odnosno do
dana razrješenja dužnosti na koju je izabran.
Članak
21.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i drugih radnih tijela, predlaže
dnevni red i predsjedava sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži
predsjednik Vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to
dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik Vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih radnih
tijela, s pročelnikom upravnog odjela i Općinskim načelnikom.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika, sjednicom radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg na
to ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
22.
Radno tijelo zauzima stajališta o pitanjima
iz svoga djelokruga ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo
donosi većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
Članak
23.
Radno tijelo može uključiti znanstvene i
druge organizacije i pojedine stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje
pojedinog pitanja iz svoga djelokruga na osnovi suglasnosti predsjednika
Vijeća.
Radno tijelo može osnovati radnu skupinu,
koja je sastavni dio radnog tijela i ne može samostalno istupati i biti
nositelj prava i obveza.
Članak
24.
Radno tijelo o svojim primjedbama,
mišljenjima i prijedlozima izvješćuje, pisanim putem ili usmeno, Vijeće.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema
zaključku radnog tijela ili na vlastiti poticaj kao i na zahtjev Vijeća,
obrazložiti primjedbe, mišljenja ili prijedloge radnog tijela.
Članak
25.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu, te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Članak
26.
Sjednici radnog tijela je nazočan Općinski
načelnik ili od njega ovlaštene osobe kada se na sjednici razmatra prijedlog
Općinskog načelnika, odnosno izvjestitelj predlagatelja kada predlagatelj nije
Općinski načelnik, a predstavnik upravnog odjela kada se na sjednici razmatra
prijedlog i pitanja iz njihova djelokruga.
Članak
27.
Radna tijela imaju pravo tražiti od upravnog
odjela, ureda i službi Općine odgovarajuće obavijesti i druge podatke koji su
im potrebni za rad, a kojim ova tijela raspolažu ili su ih u svom djelokrugu
obavezni prikupljati i evidentirati.
Članak
28.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se
primjenjuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na dnevni red Vijeća, te
nazočnost drugih osoba sjednici Vijeća.
Radno tijelo može, u skladu s ovim Poslovnikom,
donijeti poslovnik o svom radu.
Članak
29.
Stalna radna tijela Vijeća su:
- Mandatna komisija,
- Odbor za izbor i imenovanja i
- Odbor za statutarno - pravna pitanja.
Mandatna komisija
Članak
30.
Mandatna komisija, osim poslova koje obavlja
na konstituirajućoj sjednici, u tijeku mandata podnosi izvješće Vijeću o
prestanku mandata, odnosno o mirovanju mandata člana Vijeća, o početku mandata
člana Vijeća od strane zamjenika člana Vijeća te obavlja druge poslove određene
ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva
člana koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Stručni i administrativni poslovi za Komisiju
obavljaju se u uredima Općine.
Odbor za izbor i imenovanja
Članak
31.
Odbor za izbor i imenovanja priprema i donosi
Vijeću prijedlog za izbor i razrješenje predsjednika, potpredsjednika i članova
radnih tijela, predlaže izbor, imenovanja, razrješenja, opoziv predstavnika
Vijeća u određena tijela, pravne osobe i udruge, obavlja druge poslove određene
ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika i 2 člana koji se
biraju iz reda članova Vijeća.
Stručni i administrativni poslovi za Odbor
obavljaju se u uredima Općine.
Odbor za statutarno-pravna pitanja
Članak
32.
Odbor za statutarno pravna pitanja razmatra
prijedloge općih akata o kojima odlučuje Vijeće glede njihove zakonitosti i
primjene pravila nomotehnike, te daje odgovarajuće primjedbe i prijedloge
Vijeću.
Odbor ima predsjednika i 2 člana koji se
biraju iz redova stručnih osoba u pravilu pravne struke.
Stručni i administrativni poslovi za Odbor
obavljaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak
33.
Osim stalnih radnih tijela osnovanih Statutom
i posebnom odlukom Vijeća, Vijeće može osnovati i povremena radna tijela radi
razmatranja pitanja koja su u određenom trenutku od značaja za funkcioniranje
Vijeća.
Broj članova povremenih radnih tijela i
djelokrug rada utvrđuje Vijeće Odlukom o osnivanju radnog tijela.
Mandat članova povremenog radnog tijela
prestaje kada Vijeće donese odluku odnosno zaključak po pitanju zbog kojeg je
radno tijelo osnovano.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
34.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
Članak
35.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Vijeća i
radnih tijela Vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta Općinskog
načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava Općinskog
načelnika o stajalištima i mišljenjima Vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
VII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
36.
Vijeće na osnovi prava i obveza određenih
zakonom, Statutom Općine Malinska-Dubašnica i ovim Poslovnikom donosi Statut,
Poslovnik, pravilnike, odluke, Proračun, Godišnji obračun Proračuna,
deklaracije, preporuke, zaključke, upute i naputke, te daje vjerodostojna
tumačenja akata koje donosi.
Vijeće donosi pojedinačne akte i rješenja u
slučajevima određenim pozitivnim propisima.
Vijeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom
ili drugim aktom, državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina,
koji je zaslužan za Općinu Malinska-Dubašnica, proglasiti počasnim građaninom
Općine Malinska-Dubašnica.
Članak
37.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo
Vijeća i Općinske uprave, te način i odnosi u Vijeću, donose se u obliku
odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak
38.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine Malinska-Dubašnica koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe,
te propisuju njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za
Općinu Malinska-Dubašnica.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju, o davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno
pozitivnim propisima, te o pojedinačnim pravima i obvezama fizičkih i pravnih
osoba.
Zaključkom se izražava stav Vijeća u odnosu
na određena pitanja, prihvaćaju izvješća, informacije i analize te rješavaju
druga pitanja iz djelokruga Vijeća za koje nije predviđeno donošenje drugog
akta.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinoj oblasti zaključkom obvezati predsjednika Vijeća, općinsku upravu ili
radno tijelo Vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz
njihova djelokruga rada.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim
pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Naputcima i uputama se propisuje način rada i
usmjerava djelovanje pojedinih tijela te upućuje na poduzimanje određenih
radnji odnosno određeni oblik ponašanja.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu tijela Vijeća ukazuje na
mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Vijeća o pitanjima važnim za Općinu Malinska-Dubašnica.
Članak
39.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Na izvornike akata Vijeća stavlja se pečat
Vijeća.
Pod izvornikom podrazumijeva se onaj tekst
akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akta Vijeća, stavljanju
pečata na izvornik akta, o čuvanju izvornika i očevidniku izvornika brine
predsjednik Vijeća.
Članak
40.
Odluke i drugi akti Vijeća, vjerodostojna
tumačenja akata, te ispravci akata objavljuju se u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u
službenom glasilu iz stavka 1. ovoga članka po posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od
neposrednog interesa za građane Općine Malinska-Dubašnica, ističu se i na
oglasnim pločama.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu
istaknuti na način određen u stavku 3. ovoga članka, dostupni su građanima u
prostorijama Općine Malinska-Dubašnica, o čemu se građanima daje informacija na
odgovarajući način.
Ispravak akta objavljuje se kada je u
objavljivanju akta počinjena tiskarska greška.
O objavljivanju akata i ispravaka akata brine
predsjednik Vijeća.
2. Postupak donošenja akata
2.1 Pokretanje postupka
Članak
41.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima Općinski
načelnik, predsjednik Vijeća, član Vijeća, Klub članova Vijeća, radno tijelo
Vijeća, osim u slučajevima kada je odredbama ovoga Poslovnika određeno da
pojedini prijedlog može podnijeti određeno tijelo ili određeni broj članova
Vijeća.
Članak
42.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada
Vijeća.
Vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz
stavka 1. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10 % birača
upisanih u popis birača Općine Malinska-Dubašnica.
Vijeće je dužno o prijedlogu odlučiti u roku
od 3 mjeseca od dana podnošenja prijedloga i o istome obavijestiti
predlagatelja.
Članak
43.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku
Vijeća.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlog akta nije sastavljen u suglasnosti s odredbama ovoga Poslovnika,
zatražit će da predlagatelj akta u određenom roku, a koji ne može biti kraći od
8 dana i duži od 30 dana, isti uskladi.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi
svoj prijedlog, smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a
ako predlagatelj u roku iz prethodnog stavka ovoga članka ne uskladi prijedlog
akta, smatrat će se da prijedlog nije bio podnesen.
2.2 Sadržaj i razmatranje prijedloga akta
Članak
44.
Prijedlog akta mora sadržavati:
- pravni temelj za donošenje akta,
- ocjenu stanja pitanja koja se uređuju, te
svrhu koja se postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način,
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje
akta i način njihova osiguravanja,
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem,
- važeći akt, ako se predlaže izmjena ili
dopuna.
Tekst prijedloga akta mora sadržavati
rješenja u obliku pravnih odredaba.
U obrazloženju prijedloga akta daje se
objašnjenje pojedinih odredbi koje sadrži akt.
Članak
45.
Ako prijedlog akta nije podnijet od strane
Općinskog načelnika nego od strane drugih predlagatelja iz članka 41. ovoga
Poslovnika, predsjednik Vijeća mora prijedlog akta, prije nego o njemu raspravi
Vijeće, dostaviti na razmatranje Općinskom načelniku.
Svoje mišljenje o prijedlogu akta Općinski
načelnik dostavlja predsjedniku Vijeća, predlagatelju i članovima Vijeća.
Članak
46.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Vijeća, prijedlog razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se
uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o prijedlogu akta,
te o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se
predsjedniku Vijeća.
2.3 Amandmani
Članak
47.
Prijedlog da se akt izmijeni ili dopuni daje
se u obliku amandmana uz obrazloženje teksta amandmana.
Član Vijeća, Klub članova Vijeća i
predlagatelj akta ima pravo podnošenja amandmana.
Amandman se pismeno upućuje predsjedniku Vijeća
jedan dan prije sjednice Vijeća.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovoga članka,
ovlašteni podnositelji amandmana imaju pravo podnositi amandmane na izmijenjeni
dio prijedloga akta do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član Vijeća može iznimno podnijeti amandman i
na sjednici tijekom rasprave, ako se s tim složi većina nazočnih članova
Vijeća.
U slučaju iz stavka 4. i 5. ovoga članka
amandman se podnosi također pismeno uz obrazloženje.
Članak
48.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj
akta.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, glasuje se najprije o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja, te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Podnositelj amandmana može amandman opozvati
sve do početka glasovanja o amandmanu.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili
se sa istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta te se o njemu
ne glasuje odvojeno.
Amandman se smatra prihvaćenim ako se s njim
suglasi većina nazočnih odnosno većina ukupnog broja članova Vijeća ovisno o
tome da li je amandman podnijet na prijedlog akta koji se donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća ili većinom svih članova Vijeća.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta.
Nakon što se Vijeće glasovanjem odredi o svim
amandmanima, glasuje se o predloženom aktu.
3. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak
49.
Ako je donošenje pojedinog akta osobito hitno
i ako bi nedonošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju
štetu za Općinu, prijedlog akta može se podnijeti Vijeću, a da prethodno nije
isto dostavljeno na razmatranje Općinskom načelniku odnosno odgovarajućem
radnom tijelu Vijeća.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku može podnijeti bilo koji od ovlaštenih predlagatelja akata.
Predlagatelj je dužan obrazložiti hitnost.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje
5 članova Vijeća.
Vijeće najprije glasuje o opravdanosti
prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak
50.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se i prijedlog akta.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog iz
stavka 1. ovog članka upućuje članovima Vijeća i Općinskom načelniku, ako on
nije predlagatelj.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku, amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
Članak
51.
O prijedlogu iz prethodnog članka odlučuje se
na početku sjednice Vijeća prilikom utvrđivanja dnevnog reda.
4. Donošenje Statuta Općine
Malinska-Dubašnica i Poslovnika o radu Općinskog vijeća Općine Malinska-
Dubašnica
Članak
52.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti najmanje 1/3 članova Vijeća ili Općinski načelnik.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Vijeća.
Članak
53.
Vijeće odlučuje da li će se pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Vijeća prije isteka roka od 6 mjeseci od
dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
54.
Prijedlog Poslovnika, odnosno prijedlog za
izmjene i dopune Poslovnika mogu podnijeti predlagatelji iz članka 41. ovog
Poslovnika.
Članak
55.
Statut Općine Malinska-Dubašnica i Poslovnik
donose se većinom glasova svih članova Vijeća.
5. Donošenje Proračuna, odluke o izvršenju
Proračuna i Godišnji obračun Proračuna
Članak
56.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine podnosi Općinski načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Polugodišnji izviještaj o izvršenju Proračuna
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje do 15. rujna tekuće
proračunske godine.
Članak
57.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
6. Vjerodostojno tumačenje akata
Članak
58.
Prijedlog za vjerodostojno tumačenje akta
može dati predsjednik Vijeća, Općinski načelnik, radno tijelo Vijeća i najmanje
1/3 članova Vijeća.
Poticaj za davanje vjerodostojnog tumačenja
akta može dati najmanje 20 građana i pravna osoba.
Prijedlozi iz stavka 1. i 2. ovoga članka
podnose se predsjedniku Vijeća sa naznakom naziva akta, odredbe za koju se
traži tumačenje i razloge za to.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog Općinskom
vijeću radi ocjene njegove osnovanosti.
VIII. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
59.
Članovi Vijeća mogu na svakoj sjednici
postavljati pitanja Općinskom načelniku i pročelniku o predmetu iz njihova
djelokruga rada.
Pitanje se, u pravilu postavlja usmeno.
Pitanje mora biti precizno i kratko, a član
Vijeća je dužan navesti kome pitanje upućuje.
Član Vijeća može pitanje postaviti i u
pisanom obliku na način da ga preda predsjedniku Vijeća na samoj sjednici.
Članak
60.
Na postavljeno pitanja odgovara osoba kojoj
je pitanje upućeno ili osoba koju je ta osoba ovlastila.
Na pitanje se u pravilu, odgovara na samoj
sjednici.
Ukoliko na pitanje nije odgovoreno na
sjednici, članu Vijeća mora biti dostavljen pisani odgovor u roku od 30 dana od
dana kada je pitanje postavljeno.
Članak
61.
U razdoblju između sjednice članovi Vijeća
mogu i u pisanom obliku putem predsjednika Vijeća postavljati pitanja Općinskom
načelniku i pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela.
Pisani odgovor na postavljeno pitanje daje se
najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je pitanje dostavljeno.
Ako se odgovor ne može dati u roku iz
prednjeg stavka, posredstvom predsjednika Vijeća izvijestit će se člana Vijeća
o razlozima zbog kojih odgovor nije moguće dati u roku.
Članak
62.
Pitanja koja postavljaju članovi Vijeća, kao
i odgovori na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati
i na moguće mjere koje treba poduzeti da bi se riješio problem koji je naznačen
pitanjem.
Pitanje mora biti postavljeno u suglasju sa
odredbama ovog Poslovnika, jer u protivnom predsjednik će Vijeća pozvati člana
Vijeća da pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako član Vijeća ne uskladi pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća neće to pitanje uputiti tijelu
ili osobi kojoj je pitanje namijenjeno te će o tome izvijestiti člana Vijeća.
Članak
63.
Pisani odgovor na pitanje člana Vijeća
dostavlja se posredstvom predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća na prvoj narednoj sjednici
Vijeća na čijem je dnevnom redu davanje odgovora na postavljena pitanja,
izvješćuje Vijeće o postavljenim pitanjima i dobivenim odgovorima u razdoblju
između dvije sjednice Vijeća.
Na zahtjev Općinskog načelnika, Vijeće može
produžiti rokove za davanje odgovora.
Članak
64.
Ako odgovor na pitanje sadrži podatke koji
sukladno posebnom propisu predstavljaju tajnu, Općinski načelnik može
predložiti da se članu Vijeća odgovori neposredno ili na zatvorenoj sjednici
radnog tijela u čiji djelokrug spada to pitanje.
O tom prijedlogu odlučuje Vijeće.
Članak
65.
Ako Općinski načelnik ili pročelnik ne
odgovori na pitanje prema odredbama članka 67. i 68. ovog Poslovnika,
predsjednik Vijeća zatražit će od Općinskog načelnika da se na pitanje odgovori
u narednom roku od 8 dana.
Članak
66.
Nakon primljenog odgovora član Vijeća može na
sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o dobivenom odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje koje se može odnositi isključivo na pojašnjenje dobivenog odgovora.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Vijeća izvijestio Vijeće o dobivenom odgovoru, može
pismeno dostaviti svoje mišljenje ili postaviti dopunsko pitanje.
IX. INFORMACIJA, IZVJEŠĆE I SL.
Članak
67.
U okviru svojeg djelokruga, Vijeće razmatra
informacije, izvješća i sl.
Informacija se podnosi radi upoznavanja sa
stanjem i pojavama u određenim oblastima. Informacija mora biti sažeta i
pregledna, ilustrirana podacima koji omogućavaju što bolji uvid u problematiku.
Izvješće mora sadržavati prikaz rada i
rezultate rada u određenim djelatnostima, podatke o provođenju odgovarajućih
odluka i zaključaka Vijeća Općinskog načelnika ili prikaz konkretnih stanja i
situacija.
Informacija, izvješće i sl. moraju sadržavati
i prijedlog zaključka.
Članak
68.
Ako je informacija, izvješće i sl. duža od 20
stranica, članovima Vijeća može se dostaviti sažetak, a osnovni materijal
dostavlja se predsjednicima Klubova Vijeća.
Sažetak mora sadržavati sve bitne postavke
osnovnog materijala.
Podnositelj informacije i izvješća dužan je
navesti izvore i dokumentaciju na kojoj se zasniva osnovni materijal.
Članak
69.
Informaciju, izvješće i sl. predsjednik
Vijeća dostavlja na Općinskom načelniku, ako ono nije izradilo navedeni
materijal.
Ako je razmatranje pojedine informacije,
izvješća i sl. osobito hitno, na njihovo razmatranje primjenjuju se odredbe
ovog Poslovnika koje se odnose na donošenje akta po hitnom postupku.
X. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
70.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom
radu u skladu s odredbama Statuta Općine Malinska - Dubašnica.
Članak
71.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća Općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
72.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za
traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava
nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 30 dana od dana
primitka.
Članak
73.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
74.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika
Vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od Općinskog
načelnika traži izvršavanje općih akata Vijeća.
Članak
75.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća Općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseca od dana
kada je Vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje
izvješća od Općinskog načelnika.
XI. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
76.
Sjednica Vijeća mora se sazvati najmanje
jedanput u tri mjeseca, a po potrebi i češće.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Vijeća
na obrazloženi zahtjev Općinskog načelnika ili najmanje 1/3 članova Vijeća u
roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ako sjednicu Vijeća ne sazove predsjednik u
roku iz stavka 4. ovoga članka, sjednicu je dužan sazvati Općinski načelnik, u
daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 4. i 5. ovog
članka sjednicu Vijeća može na pismeni zahtjev 1/3 članova Vijeća sazvati
čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(samouprave).
Članak
77.
Članovima Vijeća dostavlja se prijedlog
dnevnog reda i materijal o kojem će se raspravljati za redovite sjednice
najkasnije 5 dana prije održavanja sjednice, s time da se kao peti dan računa
dan održavanja sjednice.
Poziv i materijali za sjednicu dostavljaju se
članovima Vijeća, Općinskom načelniku i njegovom zamjeniku i pročelnicima
upravnih odjela.
Poziv i materijali za sjednicu dostavljaju se
u preslici, a mogu se dostaviti i elektroničkim putem.
Iznimno, predsjednik Vijeća može, u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi osobito opravdani razlozi, sazvati sjednicu Vijeća po
hitnom postupku (telefonom, brzojavom i sl.), bez dostave materijala za tu
sjednicu, a dnevni red za tu sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno, članovima Vijeća se materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno ili na samoj sjednici.
U slučaju sazivanja izvanredne sjednice
Vijeća, predsjednik može postupati na način predviđen u stavku 3. ovoga članka.
Članak
78.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Vijeća.
Članak
79.
Redni broj sjednice, određuje se u nizu za
sjednice koje se održavaju tijekom jednog saziva Vijeća.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid
sjednice
Članak
80.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada
prozivkom utvrdi da postoji nazočnost većine članova Vijeća.
Vijećnik koji neće ili nije u mogućnosti
prisustvovati sjednici Vijeća o tome obavještava predsjednika Vijeća ili
upravni odjel.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, predsjednik Vijeća odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana
ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik
utvrdi, ili ga o istome upozori član Vijeća, da nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, prekinut će sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni
sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazanoj za drugi dan, pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni
članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će
zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana
odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može i odgoditi sazvanu
sjednicu najviše za 8 dana, ako za to postoje opravdani razlozi.
3. Dnevni red
Članak
81.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik
Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak
82.
Dnevni red sjednice utvrđuje se u pravilu na
početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna
dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po
predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
83.
Tijekom sjednice predsjednik Vijeća može
promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
4. Predsjedanje i sudjelovanje
Članak
84.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik kojeg on
ovlasti.
Članak
85.
Sjednici Vijeća kao gosti mogu prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Članak
86.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Član Vijeća koji se prijavio za raspravu, a
nije bio nazočan u trenutku kada je po redoslijedu prijave bio prozvan za
raspravu, gubi pravo na raspravu o temi za koju se prijavio.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može dobiti
riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti navod za
koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
U raspravi se govori sa mjesta sa kojega
tehnički uvjeti omogućuju da govornika svi čuju i da njegove riječi mogu biti
zabilježene.
Članak
87.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim
završi govor čiji se navod želi ispraviti.
Član Vijeća se u tom slučaju mora ograničiti
na ispravak netočnog navoda odnosno na objašnjenje, a njegova rasprava ne može
trajati dulje od dvije minute.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda, predsjednik Vijeća daje riječ čim je
ovaj zatraži, a njegov govor ne može trajati dulje od dvije minute.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda,
a ako član Vijeća tim objašnjenjem nije zadovoljan može zatražiti da se Vijeće
o tome očituje glasovanjem bez rasprave.
Članak
88.
Član Vijeća u raspravi treba govoriti kratko
i u svezi s predmetom rasprave i prema utvrđenom dnevnom redu.
Član Vijeća može govoriti o istoj temi samo
jedanput, a može se odrediti i vrijeme trajanja govora.
Ograničenje trajanja govora može predložiti
predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće
odlučuje bez rasprave.
Članak
89.
Član Vijeća tijekom rasprave po pojedinoj
temi, u pravilu, ne može govoriti dulje od 5 minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može prije
početka rasprave odlučiti da pojedini član može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoje izlaganje svi članovi
Vijeća koji su se prijavili za raspravu, član Vijeća može ponovno zatražiti
riječ i tada može govoriti još najviše 3 minute, neovisno o tome da li je
ranije raspravljao o toj temi.
Članak
90.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a
želi sudjelovati u raspravi, dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak
91.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći:
- opomenu,
- opomenu s oduzimanjem riječi,
- udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
92.
Opomena se izriče ako član Vijeća svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
članove Vijeća,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
93.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako
član Vijeća:
- nakon izricanja opomene svojim ponašanjem
ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika,
- na grublji način vrijeđa ili narušava ugled
predsjednika Vijeća ili člana Vijeća,
- narušava ugled Vijeća.
Članak
94.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Vijeća
kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe ovoga Poslovnika na
sjednici, tako da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Vijeća izrečena mjera udaljenja
sa sjednice, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
95.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice
Vijeća, član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća
ga upućuje svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Vijeća bez rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća
koji je podnio prigovor i predsjednik Vijeća.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili
ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
96.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici
narušavaju rad, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe
iz prethodnog stavka udalji iz dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju
red na sjednici.
Članak
97.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici mjerama navedenim u članku 91. - 96. ovoga Poslovnika, odredit će
prekid sjednice.
6. Tijek sjednice
Članak
98.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
daje potrebna objašnjenja u svezi s radom sjednice i obavještenja o drugim
prethodnim pitanjima.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama dnevnog reda i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog
dnevnog reda vodi se bez obzira na broj prisutnih članova Vijeća.
Članak
99.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja
izvjestitelj radnog tijela može usmeno izložiti očitovanje tog tijela.
Članak
100.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o
pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu
o prijedlogu akta, te raspravu o podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu
prijedloga akta.
Predlagatelj akta, odnosno njegov predstavnik
ima prednost u raspravi tj. ima pravo zatražiti riječ u tijeku cijele rasprave,
davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ tijekom
rasprave o prijedlogu akta i u slučaju ako on nije predlagatelj.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Vijeće može, na prijedlog najmanje 1/3
članova Vijeća, odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi za
narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim
podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
101.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po
pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
Kada se iscrpi dnevni red sjednice,
predsjednik Vijeća zaključuje sjednicu.
7. Odlučivanje
Članak
102.
Za donošenje odluka na sjednici Vijeća
potrebna je nazočnost većine članova Vijeća.
Ako se utvrdi da na sjednici nije nazočan
broj članova Vijeća koji je potreban da bi Vijeće moglo pravovaljano
odlučivati, predsjednik Vijeća će odrediti prekid sjednice u trajanju do 60
minuta.
Ako se nakon isteka vremena iz stavka 2. ovog
članka utvrdi da sjednici nije nazočan potreban broj članova Vijeća,
predsjednik će sjednicu prekinuti i odrediti dan i sat održavanja nastavka
sjednice.
Članak
103.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća donosi se
Statut, Poslovnik, proračun, odluka o izvršenju proračuna, godišnji obračun
proračuna, te drugi akti određeni zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom.
Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju
Vijeće donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća ako ovim Poslovnikom nije
drugačije određeno.
U slučaju kada se izabire odnosno imenuje
jedan kandidat, a predloženo je više kandidata, a niti jedan kandidat ne dobije
potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja na način da se u ponovljenom
glasovanju glasuje o dva kandidata koja su dobila najviše glasova.
Ako niti jedan od kandidata ne dobije
potrebnu većinu glasova, izborni se postupak ponavlja.
Članak
104.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave, osim ako ovim Poslovnikom nije određeno da se
odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja na Vijeću
ne zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće odluči da ne želi o određenom
pitanju raspravljati, predsjednik Vijeća završava raspravu i prelazi na
sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je
raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti
naknadno, rasprava se prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se
akt vrati predlagatelju ili odgovarajućem radnom tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog
akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo, predlagatelj akta je dužan
prije ponovnog podnošenja istoga prijedloga razmotriti mišljenje, primjedbe i
prijedloge iznesene u raspravi na sjednici Vijeća i u radnim tijelima, te
obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Vijeće može u tijeku rasprave, na prijedlog
većine članova Vijeća, osnovati povjerenstvo za utvrđivanje prijedloga
zaključka koje će podnijeti prijedlog zaključka na istoj ili na sljedećoj
sjednici.
8. Glasovanje
Članak
105.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako
Vijeće, na prijedlog najmanje 1/3 članova Vijeća, ne odluči većinom glasova
članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da
se izjasne, tko je »za « prijedlog, tko je »protiv« prijedloga, te tko se
suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može
utvrditi točan rezultat glasovanja, glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće
većinom nazočnih članova Vijeća na prijedlog predsjednika Vijeća, 1/3 članova
Vijeća ili kluba članova Vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv« prijedloga.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu, za
njegovo prihvaćanje izjasni manje od broja potrebnog za njegovo prihvaćanje,
predsjednik Vijeća utvrdit će da amandman nije prihvaćen.
Ako se provodi poimenično glasovanje,
predsjednik Vijeća prozvat će člana Vijeća, koji se tada izjašnjava da li je
»za«, »protiv« ili »suzdržan« od glasovanja.
Po završetku prozivanja, ponovno se prozivaju
članovi Vijeća za koje je utvrđeno da nisu glasovali.
Glasove prebrojava predsjednik Vijeća,
odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
106.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i
ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana Vijeća koji zatraži
provjeru glasovanja.
Članak
107.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići iste su veličine, oblika i boje, te ovjereni
pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom se listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu
prezimena, a zaokružuje se redni broj ispred imena i prezimena pojedinog
kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu,
pitanje mora biti postavljeno jasno, a glasuje se »za« ili »protiv« odnosno
»suzdržan« prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema službenik Općine.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja
pomaže službenik Općine i član Vijeća kojeg odredi predsjednik.
Član Vijeća kojega je predsjednik odredio da
mu pomaže kod tajnog glasovanja, nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno, jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjeni, na
kojem su dopisana nova imena ili se ne može na siguran način utvrditi za koga
je ili za što član Vijeća glasovao.
Na utvrđivanje rezultata glasovanja prelazi
se nakon što predsjednik Vijeća utvrdi da je glasovanje završeno.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu
predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istome
postupku.
XII. ZAPISNIK
Članak
108.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, sudjelovanju u raspravi, te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinoj temi.
Članak
109.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Članak
110.
O izradi zapisnika Vijeća brine Jedinstveni
upravni odjel.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i službenik Jedinstvenog upravnog odjela, odnosno zapisničar.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u pismohrani
Općine Malinska - Dubašnica.
Članak
111.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju ukoliko
postoje tehnički preduvjeti za isto.
Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela ili
osoba koju on ovlasti dužan je članu Vijeća na njegov zahtjev, omogućiti da
posluša tonske snimke sjednice, a prema potrebi i reprodukciju tonskog zapisa.
Tonski zapis pohranjuje se u pismohrani
Općine Malinska - Dubašnica.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
112.
Rad tijela Općine Malinska - Dubašnica je
javan.
Tijela Općine Malinska - Dubašnica dužna su
upoznati javnost o obavljanju poslova i izvještavati o svom radu
putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladan način.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni
izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija, kojima se dostavljaju
pozivi za sjednicu, prijedlozi akata i drugi materijali o kojima Vijeće
raspravlja.
Članak
113.
Građani i predstavnici zainteresiranih
pravnih osoba imaju pravo prisustvovati sjednicama Vijeća s time da su dužni
najaviti svoju nazočnost osobno, telefonom, faksom, elektroničkom poštom ili
pisanim putem predsjedniku Vijeća putem Jedinstvenog upravnog odjela Općine
najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice.
Građani su dužni navesti ime i prezime i
adresu stanovanja, a pravne osobe dužne su navesti naziv i adresu tvrtke te
imena i prezimena osoba koje će biti nazočne sjednici.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj
građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na
sjednici.
Građani koji prisustvuju sjednici Vijeća ne
smiju ometati njezin rad, niti uključivati se u raspravu.
Članak
114.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Vijeća i radnih tijela, mogu se davati službene izjave i
održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća daje
predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik, a konferencije za
novinare održavaju se kad to odluči Vijeće ili predsjednik Vijeća, a službene
izjave o radu radnog tijela Vijeća daje predsjednik radnog tijela.
O radu Općinskog vijeća javnost se
obavještava putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web
stranicama i drugim publikacijama Općine Malinska - Dubašnica.
Članak
115.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
materijali Vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Pročelnik upravnog odjela Općine određuje
način postupanja s aktima koji su označeni određenim stupnjem povjerljivosti.
XIV. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I
DRUGIH POSLOVA
Članak
116.
Obavljanje stručnih, administrativnih i
drugih poslova važnih za rad Vijeća organizirat će se u Jedinstvenom upravnom
odjelu.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
117.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Članak
118.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Malinska - Dubašnica
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 14/02).
Klasa: 012-03/09-01/1
Ur. broj: 2142/05-01-09-2
Malinska, 15. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE
OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
Predsjednik
Općinskog Vijeća
Josip Sormilić, v.r.