26.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) Gradsko vijeće
Grada Kastva, na 2. sjednici održanoj 14. srpnja 2009. godine donosi
STATUT
GRADA KASTVA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Grada Kastva, njegova obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Grada Kastva, način obavljanja poslova,
oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u
pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad
javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Grada
Kastva.
Članak
2.
Grad Kastav je jedinica lokalne samouprave.
Naziv i područje Grada Kastva utvrđeni su
zakonom.
Granice Grada Kastva mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanim zakonom.
Članak
3.
Grad Kastav je pravna osoba.
Sjedište Grada Kastva je u Kastvu, Zakona
kastafskega 3.
Članak
4.
Grad Kastav ima grb, zastavu i svečanu
zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Grad Kastav i izražava pripadnost Gradu Kastvu.
Način uporabe i zaštita obilježja Grada
Kastva utvrđen je posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak
5.
Grb Grada Kastva je u srcolikom trokutastom
štitu na plavom polju smješten lik Svete Jelene Križarice prikazan do koljena,
smeđe kose, glave okrunjene zlatnožutom krunom, oko glave prsten zlatnožute
aureole, bijele haljine, ogrnuta crvenim plaštom obrubljenim zlatnožutim
porubom sa zlatnožutom kvadratnom kopčom, u rukama nosi zlatnožuti križ ukoso.
Članak
6.
Zastava Grada Kastva je pravokutnog oblika,
crvene boje sa žuto obrubljenim grbom Grada u sredini.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Svečana zastava Grada Kastva je tamnocrvene
boje, obrubljena zlatnožutim rubom i zlatnim resicama na dnu zastave, sa grbom
Grada Kastva obostrano obrubljenim zlatnožutom trakom u sredini. Iznad grba
otisnut je u dva reda naziv »Grad Kastav«. Ispod grba, na dnu zastave, su dvije
ukrštene zlatnožute grančice bršljana sa okruglim plodovima zlatnožute boje.
Članak
7.
Dan Grada Kastva je 6. lipanj i taj se dan
slavi kao gradski blagdan.
U Gradu Kastvu svečano se obilježava 22.
svibnja - Jelenina.
Članak
8.
Gradsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za
iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada
Kastva, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti,
kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, sporta, tehničke kulture,
zdravstva, skrbi o djeci, starijima i nemoćnima i drugih javnih djelatnosti, te
za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak
9.
Javna priznanja Grada Kastva su:
1. Počasni građanin Grada Kastva
2. Nagrada Grada Kastva za životno djelo
3. Nagrada Grada Kastva
4. Priznanje Grada Kastva
Članak
10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak
11.
Radi ostvarivanja zajedničkog interesa u
unapređivanju gospodarskog i društvenog razvitka, Grad Kastav uspostavlja i
održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i regionalne samouprave u zemlji i
inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju
suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o
suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne i regionalne samouprave, te sadržaju i
oblicima te suradnje u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
13.
Sporazum o suradnji Grada Kastva i druge
jedinice lokalne i regionalne samouprave objavljuje se u službenom glasilu
Grada Kastva.
II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Grad Kastav je samostalan u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti rada i akata tijela
Grada Kastva od strane ovlaštenih državnih tijela.
Članak
15.
Grad Kastav u samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji
nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove
koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i sport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Grad Kastav obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
U okviru poslova iz svog samoupravnog
djelokruga Grad Kastav poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i poticanje
gospodarskog razvoja, razvijanje poduzetničke klime i osiguravanje preduvjeta
za razvoj poduzetničkih aktivnosti na području Grada Kastva.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak
16.
Grad Kastav može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva
ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
17.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom pojedine
poslove iz samoupravnog djelokruga iz članka 15. ovog Statuta prenijeti na
Primorsko-goransku županiju u skladu sa njezinim Statutom odnosno na mjesnu
samoupravu.
III. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma, zbora građana i podnošenja
prijedloga u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta ili drugog
pitanja od lokalnog značaja iz djelokruga Gradskog vijeća, radi prethodnog
pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Grada kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom.
Referendum temeljem odredbi zakona i ovog
Statuta raspisuje Gradsko vijeće.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Gradskog vijeća, ili Gradonačelnik ili
polovina mjesnih odbora na području Grada Kastva ili 20% birača upisanih u
popis birača Grada Kastva. Prijedlozi moraju biti predani u pisanom obliku i
potpisani od predlagatelja.
Članak
20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- naziv tijela koje raspisuje referendum,
- područje za koje se raspisuje referendum,
- naziv akta o kojem se odlučuje na
referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati na
referendumu,
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem,
odnosno o kojima se raspisuje referendum,
- referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati,
- dan održavanja referenduma.
Članak
21.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
gradonačelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke Gradskog
vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Gradu Kastvu
znatnu materijalnu štetu.
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka
1. ovoga članka smatra se šteta u iznosu od 1% od proračuna Grada Kastvu u
tekućoj godini, a ako 1% od proračuna Grada Kastva iznosi preko 500.000 (petsto
tisuća) kuna pod znatnom materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od
500.000 kuna.
Prijedlog za raspisivanju referenduma iz
stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova Gradskog vijeća
ili 20% birača upisanih u popis birača Grada Kastva. Prijedlozi moraju biti
predani u pisanom obliku i potpisani od predlagatelja.
Gradsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata gradonačelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne smije
raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
22.
Gradsko vijeće mora donijeti odluku o
raspisivanju referenduma iz članka 21. ovog Statuta najkasnije u roku od 30
dana od dana prijema prijedloga.
Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 19. stavku
3. Statuta, Gradsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od 30 dana od donošenja odluke.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Grada Kastva i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Gradsko vijeće.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Gradsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Grada
Kastva kao i o drugim pitanjima određenim zakonom ili Statutom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća i gradonačelnik.
Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana, te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
27.
U slučaju iz stavka 1. članka 26. ovog
Statuta zbor građana saziva predsjednik Gradskog vijeća u roku od 15 dana od
dana donošenja odluke Gradskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora ili područja Grada Kastva za koje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
28.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Grada Kastva.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Grada Kastva kao i na rad njegovih upravnih
tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju
radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe pročelnik
upravnih tijela Grada Kastva dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana
podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Grada, te ukoliko za to postoje tehničke pretpostavke sredstvima
elektroničke komunikacije.
IV. TIJELA GRADA KASTVA
Članak
30.
Tijela Grada Kastva su Gradsko vijeće i
Gradonačelnik.
Članak
31.
Ovlasti i obveze koje proizlaze iz
samoupravnog djelokruga Grada Kastva podijeljene su između Gradskog vijeća kao
predstavničkog tijela i Gradonačelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Gradskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
Gradonačelnika.
Ukoliko se ne može utvrditi nadležnost prema
stavku 2. ovoga članka, nadležno je Gradsko vijeće.
1. Gradsko vijeće
Članak
32.
Gradsko vijeće je predstavničko tijelo
građana Grada Kastva i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru
djelokruga Grada Kastva, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom,
zakonom i ovim Statutom.
Članak
33.
Gradsko vijeće:
- donosi Statut Grada Kastva,
- donosi Poslovnik Gradskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte kojima se
uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada Kastva,
- donosi proračun i odluku o izvršenju
proračuna,
- donosi polugodišnji i godišnje izvještaj o
izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju
- donosi prostorne planove,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi
- nadzire ukupno materijalno i financijsko
poslovanje Grada Kastva,
- utvrđuje programe razvoja pojedinih
djelatnosti i javnih potreba od značaja za Grad Kastav
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike
Gradskog vijeća,
- osniva radna tijela Gradskog vijeća, bira i
razrješava predsjednike i članove radnih tijela Gradskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Kastva čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 (jedan milijun) kuna,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad Kastav, te odlučuje o
njihovim statusnim promjenama i preoblikovanjima u skladu sa zakonom,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o njihovu osnivanju nije drugačije
propisano,
- odlučuje o uspostavljanju suradnje s drugim
jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktima i zakonom,
- raspisuje referendum za područje Grada
Kastva,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja Grada Kastva,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
- odlučuje o zajedničkom obavljanju poslova
iz samoupravnog djelokruga s drugim jedinicama lokalne samouprave,
- obavlja i druge poslove koji su mu zakonom,
drugim propisom ili ovim Statutom stavljeni u nadležnost.
U vrijeme kada Gradsko vijeće ne zasjeda,
predsjednik Gradskog vijeća može u ime Gradskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo
društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za
Grad Kastva. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Gradsko vijeće
na prvoj sljedećoj sjednici Gradskog vijeća.
Članak
34.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednik i potpredsjednik Gradskog vijeća
svoju dužnost obavljaju počasno i za to ne primaju plaću. Predsjednik i
potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci
Gradskog vijeća.
Način odabira predsjednika i dva
potpredsjednika iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se Poslovnikom Gradskog
vijeća.
Članak
35.
Predsjednik Gradskog vijeća:
- predstavlja Gradsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Gradskog vijeća,
- predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
- održava red na sjednici Gradskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko
vijeće,
- brine o suradnji Gradskog vijeća i
Gradonačelnika,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju
dužnosti članova Gradskog vijeća,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
36.
Gradsko vijeće ima 15 članova.
Gradsko vijeće može imati i više od 15
članova, ako je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost nacionalne
manjine u Gradskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih
manjina (»Narodne novine« broj 155/02).
Članak
37.
U skladu sa odredbama Ustavnog zakona o
pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02) kada za to postoje
uvjeti, zastupljenost predstavnika srpske nacionalne manjine u Gradskom vijeću
osigurava se biranjem jednog člana Gradskog vijeća iz reda pripadnika srpske
nacionalne manjine.
Članak
38.
Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri
godine.
Dužnost članova Gradskog vijeća je počasna i
za to ne primaju plaću.
Članovi Gradskog vijeća imaju pravo na
naknadu troškova u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članovi Gradskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Članak
39.
Članu Gradskog vijeća prestaje mandat prije
isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Gradskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Grada
Kastva, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
40.
Članu Gradskog vijeća koji za vrijeme trajanja
mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s
dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme ga
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
član Gradskog vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti, ako podnese pisani
zahtjev predsjedniku Gradskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka
obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana
podnošenja pisanog zahtjeva.
Član Gradskog vijeća može tražiti
nastavljanje obnašanja dužnosti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
41.
Članovi Gradskog vijeća imaju prava i
dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća
- predlagati Gradskom vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Gradskog vijeća,
- postavljati pitanja Gradonačelniku i
zamjeniku gradonačelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Gradskog vijeća
- prihvatiti se članstva u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Gradsko vijeće.
Član Gradskog vijeća ne može biti pozvan na
kaznenu i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u
radu Gradskog vijeća.
Član Gradskog vijeća dužan je čuvati tajnost
podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti.
Član Gradskog vijeća ima i druga prava i
dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
42.
Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Gradskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i razrješenja,
sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Gradskog
vijeća.
Članak
43.
Radna tijela Gradskog vijeća su:
- Mandatna komisija,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost,
- Odbor za kulturu i tehničku kulturu,
- Odbor za sport i tjelesnu kulturu,
- Odbor za brigu o djeci, mladima, odgoju i
osnovnom obrazovanju,
- Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb i osobe
treće životne dobi,
- Odbor za prostorno planiranje i zaštitu
okoliša,
- Odbor za komunalne djelatnosti, uređenje
naselja, stambene i poslovne prostore,
- Odbor za gospodarstvo, razvoj i zaštitu
potrošača,
- Odbor za turizam,
- Odbor za ravnopravnost spolova,
- Odbor za suradnju s jedinicama lokalne i
regionalne samouprave i međunarodnu suradnju.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
44.
U cilju aktivnog uključivanja mladih u javni život
Grada Kastva, u skladu sa zakonom, Gradsko vijeće grada Kastva osniva Savjet
mladih, kao svoje savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora
članova, te druga pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Grada Kastva uređuju
se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak
45.
Gradsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja
i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Gradskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Gradsko vijeće posebnim
odlukama.
2. GRADONAČELNIK
Članak
46.
Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je
izvršne vlasti Grada.
Gradonačelnik ima jednog zamjenika.
Mandat gradonačelnika i zamjenika
gradonačelnika traje četiri godine.
Članak
47.
U obavljaju izvršne vlasti gradonačelnik:
- utvrđuje i podnosi prijedloge općih akata,
koje donosi Gradsko vijeće,
- donosi opće i pojedinačne akte kada je na
to ovlašten propisima,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- utvrđuje i podnosi prijedlog proračuna
Grada Kastva i odluke o izvršavanju proračuna,
- utvrđuje i podnosi polugodišnje i godišnje
izvještaje o izvršenju proračuna,
- upravlja prihodima i rashodima, te
raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Grada Kastva,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Gradskog vijeća,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Grada Kastva u skladu sa zakonom, ovim Statutom
i općim aktima Gradskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Kastva čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 (jedan milijun) kuna, te ako je stjecanje i otuđivanje planirano u
proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
Kastva i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Grad
Kastav, te o tome tromjesečno izvještava Gradsko vijeće,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i
službi Grada Kastva u obavljanju poslova, te obavlja nadzor nad zakonitošću
njihova rada,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela,
- odgovoran je za uspostavu, razvoj i
provedbu sustava unutarnjih financijskih kontrola u Gradu Kastvu,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- zaključuje ugovore i druge pravne poslove u
skladu sa zakonom i drugim propisima,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba, razmatra nacrt i utvrđuje konačni prijedlog prostornog
plana,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Grada Kastva, te utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela
Grada,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Gradskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Grada u skladu sa posebnom odlukom gradskog vijeća o poslovnim prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području
Grada Kastva i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unaprijeđenje zaštite od požara,
- obavlja i druge poslove koji su mu
stavljeni u nadležnost zakonom, ovim Statutom, općim aktima Grada Kastva i
drugim propisima.
Članak
48.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Grada.
Članak
49.
Gradonačelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj - prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj -
lipanj tekuće godine.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
1. ovog članka, od Gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko
jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća
iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Gradsko vijeće ne može zahtijevati od
Gradonačelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
50.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o
tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Gradskog vijeća.
Članak
51.
Gradonačelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje
gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u
obavljanju svoje dužnosti.
Članak
52.
Gradonačelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost
za njihovo obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa gradonačelnika.
Članak
53.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika
dužnost mogu obavljati profesionalno.
Članak
54.
Gradonačelniku i zamjeniku gradonačelnika
mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Grada
Kastva,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Gradsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata gradonačelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog gradonačelnika.
Ako mandat gradonačelnika prestaje u godini u
kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika.
Članak
55.
Gradonačelnik i njegov zamjenik mogu se razriješiti
u slučajevima i u postupku propisanom člankom 21. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti gradonačelnika.
V. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH
MANJINA
Članak
56.
Pripadnici nacionalnih manjina u Gradu Kastvu
sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća
nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.
Članak
57.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u
Gradu Kastvu imaju pravo:
- predlagati tijelima Grada Kastva mjere za
unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Gradu Kastvu, uključujući davanje
prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu
manjinu,
- isticati kandidate za dužnosti u tijelima
Grada Kastva,
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome
će raspravljati Gradsko vijeće i radno tijelo Gradskog vijeća, a tiče se
položaja nacionalne manjine.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava
iz stavka 1. uredit će se Poslovnikom Gradskog vijeća Grada Kastva.
Članak
58.
Gradonačelnik je dužan u pripremi prijedloga
općih akata od vijeća nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih
manjina izabranih za područje Grada Kastva, zatražiti mišljenje i prijedloge o
odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak
59.
Na području Grada Kastva pripadnici
nacionalnih manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave
nacionalne manjine.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu
Republike Hrvatske i zastavu Grada Kastva isticati na poslovnim zgradama u
kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za
nacionalnu manjinu.
Članak
60.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina
mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje
nacionalne manjine i to:
- u sastavu svojih pečata i žigova
- u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u
kojima imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama
- u zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak
61.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu
manjinu može se izvoditi himna i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme
nacionalne manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak
62.
Grad Kastav, u skladu s mogućnostima
financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici
nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Grad Kastav osigurava sredstva za rad vijeća
nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.
VI. UPRAVNA TIJELA
Članak
63.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada Kastva, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Grad, ustrojavaju se
upravna tijela Grada Kastva.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća. Upravna tijela ustrojavaju se kao
upravni odjeli i službe.
Upravnim tijelom upravlja pročelnik kojeg na
temelju javnog natječaja imenuje Gradonačelnik.
Članak
64.
Upravna tijela pripremaju prijedloge odluka i
drugih općih akata, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i
pojedinačnih akata koje donose Gradsko vijeće i Gradonačelnik, rješavaju u
upravnim stvarima, poduzimaju mjere za koje su ovlaštena općim aktima Gradskog
vijeća, te obavljaju i druge poslove.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga
članka upravna su tijela dužna raditi po smjernicama i preporukama Gradskog
vijeća i Gradonačelnika.
Članak
65.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Gradonačelniku.
Upravna tijela dužna su svojim radom
omogućiti učinkovito ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
66.
Sredstva za rad upravnog tijela, osiguravaju
se u Proračunu Grada Kastva i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
VII. JAVNE SLUŽBE
Članak
67.
Grad Kastav u okviru samoupravnog djelokruga
osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je
zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
68.
Grad Kastav osigurava obavljanje djelatnosti
iz članka 67. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova,
drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Grad Kastav
ima udjele ili dionice Gradonačelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Grad Kastav
može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji i
ugovora o povjeravanju poslova.
VIII. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
69.
Na području Grada Kastva osnivaju se mjesni
odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbor se osniva za dio Grada Kastva
koji u odnosu na ostale djelove čini zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i
po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Gradskog
vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog
odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
70.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Gradskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
71.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te
Gradonačelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku Gradonačelniku.
Članak
72.
Gradonačelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Gradonačelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Gradonačelnik upućuje
Gradskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od
prijema prijedloga.
Članak
73.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode
se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, ime mjesnog
odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i
izvori financiranja mjesnog odbora.
Članak
74.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
75.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo, na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog
odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog odbora uređuje
se posebnom odlukom Gradskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
76.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje gradonačelnik u roku od 60 dana od dana donošenja odluke Gradskog
vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
77.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i
predsjednika 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području mjesnog odbora.
Članak
78.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
79.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i
odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika.
Članak
80.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju
zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, sporta i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
81.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
82.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi iz
proračuna Grada Kastva, od pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te
prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Gradsko vijeće.
Članak
83.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana saziva i vodi predsjednik
mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
84.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Grada na način propisan općim aktom kojim
se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Grada.
Članak
85.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i Gradonačelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Gradsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
86.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja Gradonačelnik.
Gradonačelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
IX. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA KASTVA
Članak
87.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Gradu Kastva, čine imovinu Grada Kastva.
Članak
88.
Imovinom Grada Kastva upravljaju
Gradonačelnik i Gradsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog
domaćina.
Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom
Grada donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta
Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom u
vlasništvu Grada Kastva.
Članak
89.
Grad Kastav ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Grada su:
- gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Gradskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Grada Kastva
i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Grada Kastva odnosno u kojima Grad Kastav ima udjele
ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Grad Kastav u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa županijom i
Republikom Hrvatskom,
- sredstva pomoći i dotacije,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
90.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Grada Kastva iskazuju se u proračunu
Grada Kastva.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
91.
Proračun Grada Kastva i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
92.
Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku
propisanim zakonom i to
najduže za razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
93.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
94.
Grad Kastav se može zaduživati uzimanjem
kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnih
zakona.
Grad Kastav može davati jamstva i suglasnosti
za zaduživanje sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
95.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Grada Kastva nadzire Gradsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Grada Kastva nadzire Ministarstvo financija.
X. AKTI GRADA
Članak
96.
Gradsko vijeće donosi Statut, Poslovnik,
proračun, odluku o izvršavanju proračuna, izvještaj o izvršenju proračuna,
odluke i druge opće akte i zaključke.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
97.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga
donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Gradskog vijeća.
Članak
98.
Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke
i preporuke.
Članak
99.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata
iz članka 96. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te
obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
100.
Upravna tijela Grada u izvršavanju općih
akata Gradskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom tijelu.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
101.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad Kastav osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i
gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
102.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Članak
103.
Detaljnije odredbe o aktima Grada Kastva i
postupku donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
104.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu,
objavljuju u službenom glasilu Grada Kastva.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XI. JAVNOST RADA
Članak
105.
Rad Gradskog vijeća, Gradonačelnika i
upravnih tijela Grada je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
106.
Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenim novinama Primorsko goranske županije i na web stranicama Grada
Kastva.
Javnost rada Gradonačelnika osigurava se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata
putem web stranica Grada Kastva ili na drugi prikladan način.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
Članak
107.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Grada
Kastva, te druge materijale u svezi s radom tijela Grada Kastva omogućit će se
svim pravnim i fizičkim osobama na temelju njihovog zahtjeva sukladno zakonu i
općim aktima Grada Kastva.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
108.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća, Gradonačelnik i Odbor za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost Gradskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Gradskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
109.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Grada Kastva i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovog Statuta primjenjivat će se opći akti Grada Kastva u onim odredbama koje
nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 2. ovog članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovog
Statuta.
Članak
110.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
24/01).
Članak
111.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/5
Ur. broj: 2170-05-01-1-09-3
Kastav, 14. srpnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA KASTVA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Dalibor Ćiković, dipl. ing. građ., v.r.