38.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 33. Statuta Općine Fužine
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 37/05, 07/06, 06/07 i
03/08) Općinsko vijeće Općine Fužine, na svojoj sjednici 1. srpnja 2009. godine
donosi
STATUT
OPĆINE FUŽINE
1. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se Statutom uređuje status i ustrojstvo
Općine Fužine i to:
a) status, područje i granice,
b) obilježja, pečati i Dan Općine,
c) javna priznanja,
d) ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela,
e) financiranje i imovina,
f) oblici konzultiranja građana,
g) provođenje referenduma,
h) mjesna samouprava,
i) ustrojstvo i rad javnih službi,
j) oblici suradnje s drugim jedinicama
lokalne, te područne (regionalne) samouprave,
k) druga pitanja od važnosti za ostvarivanje
prava i obveza.
Članak
2.
Općina Fužine (u nastavku teksta: Općina) je
jedinica lokalne samouprave u sastavu Primorsko-goranske županije i Republike
Hrvatske u kojoj građani, neposredno ili preko izabranih tijela, sukladno
Ustavu Republike Hrvatske i zakonima, odlučuju o svojim potrebama i interesima.
Članak
3.
Naziv Općine je: OPĆINA FUŽINE.
Općina Fužine je pravna osoba sa sjedištem u
Fužinama, Dr. Franje Račkog 19.
Članak
4.
Područje Općine utvrđeno je Zakonom o područjima
županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
U sastavu Općine su slijedeća naselja: Belo
Selo, Benkovac Fužinski, Fužine, Lič, Slavica i Vrata.
Granice Općine idu rubnim granicama
katastarskih općina Fužine, Lič i Vrata.
Članak
5.
Općina ima svoj grb i zastavu.
Grb i zastava koriste se u obliku i prema
opisu koji se utvrđuje ovim Statutom. U grbu i zastavi ne može se ništa
mijenjati.
Članak
6.
Tijela Općine imaju pečat čiji je oblik,
način uporabe i čuvanja propisan posebnim propisom.
Članak
7.
Grb Općine je na trokutastom štitu,
podijeljen je srebrnom gredom na dva visinski ista dijela crvenog polja. Crvena
polja simboliziraju usijanost i toplinu željeza kod kovanja. U gornjem crvenom
polju je srebrni bijeli most na potpornim kamenim stupovima. Most je simbol
naše povezanosti. Srebrna greda simbolizira bogatstvo i obilje vode. U donjem
crvenom polju je srebrni nakovanj. Ime Fužina vezano je uz taljenje željezne
rudače, odnosno izradu željeznog alata na nakovnju.
Izvornik grba Općine čuva se u Hrvatskom
državnom arhivu i prema njemu se oblikuju grbovi.
Članak
8.
Zastava Općine je tamno zelene boje sa
općinskim grbom u sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa
središnjom točkom u kojoj se sijeku dijagonale zastave. Grb Općine obrubljen je
zlatnom rubnom trakom. Omjer dužine i širine zastave je 2:1. Zastava se čuva u
uredu načelnika Općine.
Članak
9.
Počasna zastava gonfalon ima iznad grba
ispisan natpis: OPĆINA FUŽINE. Ispod grba su grančice bukve (lijevo) i jele
(desno) gledano prema počasnoj zastavi. Zastava je obrubljena zlatnim bordurom.
Dno počasne zastave ima tri repa koji završavaju resama. Konop za ovjes
gonfalona je ukrasni zlatni »cordon« koji na obje strane završava zlatnim
resama. Počasna zastava gonfalon je u općinskoj vijećnici, a u izuzetnim i
posebnim prilikama može se iznositi van, a po odluci Općinskog vijeća.
Članak
10.
Svi građani Općine uživaju jednaka prava
temeljena na principima poštivanja ljudskih prava, sloboda i jednakosti, prava
na rad i socijalnu zaštitu.
Članak
11.
Dan Općine je 13. lipnja, koji se obilježava
povodom blagdana Svetog Antona Padovanskog, zaštitnika Fužina.
Članak
12.
Priznanje počasnog građanina Općine može se
dodijeliti građaninu Republike Hrvatske ili druge države koji je svojim radom,
znanstvenim ili političkim djelovanjem značajno pridonio napretku i ugledu
Općine, ostvarivanju i razvoju demokracije u Republici Hrvatskoj, mira u
svijetu i napretku čovječanstva.
Počasnim građaninom Općine ne može se
proglasiti osoba koja ima prebivalište na području Općine.
Članak
13.
Radi odavanja javnog priznanja za iznimna
dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled općine, a
poglavito za uspjehe u unapređivanju turizma, gospodarstva, kulture, skrbi,
unapređivanje prirodnog okoliša te drugih javnih djelatnosti i poticanja
aktivnosti koje su tome usmjerene, općina dodjeljuje svoja priznanja.
Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo
dodjeljivanje, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnosti njihove dodjele, te
tijela koja provode postupak i vrše dodjelu priznanja, uređuju se posebnom
odlukom.
Članak
14.
Ostvarujući zajedničke interese u
unapređivanju gospodarskog i društvenog razvoja, Općina može uspostaviti
suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave te osnovati i udruge radi
promicanja zajedničkih interesa.
Kada Općina Fužine ocijeni da postoji
dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino
razvijanje može s pojedinim jedinicama lokalne samouprave sklopiti sporazum o
suradnji i međusobnim odnosima (ugovor, povelju, memorandum i sl.).
Pod uvjetom i na način utvrđen zakonom,
Općina može uspostavljati i ostvarivati suradnju s medunarodnim organizacijama
te pristupati međunarodnim udruženjima jedinica lokalne samouprave.
Odluku o uspostavljanju suradnje te sadržaju
i oblicima suradnje donosi Općinsko vijeće.
Sporazum o suradnji Općine i općine ili grada
druge države objavljuje se u službenom glasilu općine, odnosno ukoliko općina
nema svoje službeno glasilo, sporazum o suradnji objavljuje se u službenom
glasilu županije.
2. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE
Članak
15.
Općina samostalno odlučuje o poslovima iz
svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, zakonima i
ovim Statutom.
Članak
16.
Općina u okviru samoupravnog djelokruga
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana
koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, a osobito poslove
koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanja,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Odlukom Općinskog vijeća mogu se pojedini
poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine prenijeti na Primorsko- goransku
županiju, odnosno mjesnu samoupravu.
Odluku o načinu, mjestima i kriterijima za
prenošenje poslova iz st. 1. ovoga članka donosi Općinsko vijeće.
3. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju
o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak
18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim
Statutom.
Referendum, temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, raspisuje Općinsko vijeće na prijedlog jedne trećine njegovih članova,
na prijedlog općinskog načelnika, na prijedlog polovine mjesnih odbora na
području Općine i na prijedlog 20% birača upisanih u birački popis Općine.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini znatnu
materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% proračuna Općine u tekućoj
godini.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz st. 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20%
birača upisanih u popis birača Općine.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Odluku o raspisivanju referenduma donosi se
većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata Općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
20.
Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno čl. 19. st. 3.
Statuta, Općinsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku
od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
21.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazoloženje akta ili pitanja o kojima
se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili
više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
22.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine i upisani su u popis birača.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 18. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
23.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz
djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika i općinski načelnik.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka Općinsko
vijeće određuje pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od mjesnih zborova
građana.
Članak
24.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegovog
djelokruga.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka
Općinsko vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih
u popis birača Općine, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri
mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
25.
Svaki građanin i pravna osoba ima pravo
tijelima Općine kao i njezinim upravnim odjelima podnositi predstavke i
pritužbe i na njih dobiti odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja.
Općina je dužna u službenim prostorijama na
vidnom mjestu osigurati knjigu za pritužbe i omogućiti usmeno izjavljivanje
predstavke i pritužbe.
4. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA
OPĆINE
Općinsko vijeće
Članak
26.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga
lokalne samouprave te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
27.
Općinsko vijeće čini 11 vijećnika izabranih u
skladu sa zakonom.
Članak
28.
Mandat vijećnika izabranog na redovnim izborima
traje četiri godine, a mandat vijećnika izabranog na prijevremenim izborima
traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim
izborima.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra
nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to
vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika na temelju prestanka mirovanja
mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Član Općinskog vijeća koji prihvati obnašanje
nespojive dužnosti dužan je u roku 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome
obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća.
Članak
29.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno
i za to ne prima plaću.
Vijećnici kao i članovi radnih tijela imaju
pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Vijeća.
Članak
30.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu
odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Općinskog vijeća.
Članak
31.
Općinsko vijeće ima predsjednika i 2 (dva)
potpredsjednika, koji se biraju većinom glasova svih članova Vijeća.
Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju duže
odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti,
zamjenjuje potpredsjednik Općinskog vijeća.
Prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća utvrđuju se ovim Statutom i Poslovnikom.
Članak
32.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika podnosi Odbor za izbor i imenovanja, a mogu ga dati i najmanje
1/3 vijećnika u pisanom obliku, što potvrđuju potpisom svojega imena i
prezimena ili parafom.
Kada je predloženo više kandidata za
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, a nijedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu, glasovanje se ponavlja na način da se glasuje o dva kandidata koji su
dobili najveći broj glasova. Ako u ponovljenom glasovanju kandidat ne dobije
većinu glasova svih vijećnika, ponavlja se kandidacijski postupak.
Članak
33.
Prijedlog za razrješenje predsjednika ili
potpredsjednika Općinskog vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili
najmanje 1/3 vijećnika u pisanom obliku, što potvrđuju potpisom svoga imena i
prezimena ili parafom.
Odluka o razrješenju donosi se većinom
glasova svih vijećnika.
Članak
34.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je sazvati
sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 članova Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko Predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz st. 2. ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski
načelnik u roku od 15 dana.
Protekom roka iz st. 3. ovog članka sjednicu
može sazvati, na zahtjev 1/3 članova Općinskog vijeća, čelnik tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
35.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine,
- Poslovnik o radu,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5% prihoda bez
primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o promjeni granice Općine,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog
upravnog odjela,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
36.
Predsjednik vijeća:
1. predstavlja vijeće,
2. saziva i organizira te predsjeda
sjednicama vijeća,
3. predlaže dnevni red vijeća,
4. upućuje prijedloge ovlaštenih
predlagatelja u propisani postupak,
5. brine se o postupku donošenja odluka i
općih akata,
6. usklađuje rad radnih tijela,
7. potpisuje odluke i akte koje donosi
vijeće,
8. brine o suradnji vijeća s Općinskim
načelnikom,
9. brine se o zaštiti prava vijećnika,
10. obavlja i druge poslove određene zakonom
i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
37.
Općinsko vijeće radi na sjednicama i donosi
odluke većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina od ukupnog broja
članova Vijeća.
Statut, Poslovnik, proračun, godišnji obračun
i druga pitanja utvrđena ovim Statutom i Poslovnikom o radu Općinskog vijeća,
donose se većinom glasova svih vijećnika.
Članak
38.
Način rada i unutarnje ustrojstvo Općinskog
vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
39.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općinskog
vijeća.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se
javno, ako Općinsko vijeće ne odluči da se, sukladno Poslovniku, o nekom
pitanju glasuje tajno.
Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i
elektroničkim putem.
Članak
40.
Općinsko vijeće može osnovati stalna i
povremena radna tijela Općinskog vijeća u svrhu pripreme prijedloga općih i
pojedinačnih akata iz njegovog djelokruga.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja
2. Odbor za izbor i imenovanja
Članak
41.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima
predsjednika i 2 člana koji mogu biti iz redova vijećnika kao i iz znanstvenih
ili stručnih krugova koji svojim znanjem, radom i iskustvom mogu doprinjeti boljitku
rada Općinskog vijeća ili Općine u cjelini.
Odbor za izbor i imenovanja sastoji se od
predsjednika, zamjenika i 3 člana koji se biraju iz redova vijećnika.
Predsjednik i članovi povremenih radnih
tijela mogu biti iz redova vijećnika, kao i iz redova znanstvenih ili stručnih
krugova koji svojim znanjem, radom i iskustvom mogu doprinijeti boljitku rada
Općinskog vijeća ili Općine u cjelini.
Pobliže odredbe o načinu rada tijela iz
stavka 1. ovog članka određuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Općinski načelnik
Članak
42.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu.
Članak
43.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti u Općini.
Mandat općinskog načelnika traje četiri godine.
Članak
44.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika koji
zamjenjuje općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak
45.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz
st. 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak
46.
Općinski načelnik i zamjenik odlučiti će da
li će dužnost na koju su izabrani obavljati profesionalno.
Općinski načelnik i zamjenik dužni su u roku
od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine o tome hoće li dužnost na koju su izabrane obavljati profesionalno.
Za vrijeme profesionalnog obavljanja dužnosti
na koju su izabrane, osobe iz st. 1. ovog članka ostvaruju pravo na plaću,
odnosno naknadu plaće, kao i druga prava iz rada, a vrijeme obavljanja dužnosti
uračunava im se u staž osiguranja.
Članak
47.
Općinski načelnik može Odlukom osnovati radna
tijela u svrhu pripreme prijedloga općih i pojedinačnih akata iz njegovog
djelokruga.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuju se
njihovi nazivi, sastav i ovlaštenja te način rada.
Članak
48.
U obavljanju izvršne vlasti općinski
načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i
izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim
pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom
Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Fužine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 % iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a naviše do
1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno
u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim sredstvima na računu
proračuna Općine,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Općine,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijma Jedinstvenog upravnog
odjela i donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načinu
provedbe ocjenjivanja,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela Općine
u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne
uprave, ako su preneseni Općini,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora, obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim
propisima.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokruga i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak
49.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za radzoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz st. 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
50.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis
te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od petnaest dana otkloni uočene
nedostatke. Ako vijeće to ne učini, Općinski načelnik dužan je u roku od osam
dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u županiji te
čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor rada tijela
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Općinski načelnik obavlja poslove utvrđene
ovim Statutom u skladu sa zakonom.
Članak
51.
Općinskom načelniku i zamjeniku mandat
prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Općine
Fužine,
- danom prestanka hrvatskog državaljanstva,
- smrću.
Članak
52.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava Vladu
Republike Hrvatske o prestanku mandata u slučajevima iz čl. 51. radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika u slučajevima
iz čl. 51. prestaje u godini u koj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog
održavanja, dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik
općinskog načelnika.
Ako prestane mandat zamjeniku općinskog
načelnika, neće se raspisivati prijevremeni izbori.
Članak
53.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom čl. 19. ovog Statuta.
Članak
54.
Ako na referendumu iz čl. 19. bude donesena
odluka o razrješenju načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
5. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Članak
55.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine kao i poslova državne uprave prenijetih na Općinu, ustrojava
se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo Jedinstvenog upravnog odjela
uređuje se posebnom odlukom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja
pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Članak
56.
Jedinstveni upravni odjel samostalan je u
okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz
svoje nadležnosti odgovara Općinskom načelniku.
Članak
57.
Upravne, stručne i ostale poslove u
Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju službenici i namještenici.
Članak
58.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja od značenja za rad službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog
odjela uređuju se posebnim Zakonom te općim aktima koje donosi općinski
načelnik temeljem posebnog Zakona.
Sredstva za vršenje djelatnosti Jedinstvenog
upravnog odjela osiguravaju se u proračunu Općine ili iz drugih izvora
utvrđenih zakonom.
6. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
59.
Na području Općine mogu se osnivati mjesni
odbori kao oblik neposrednog sudjelovanja u odlučivanju u lokalnim poslovima od
neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
U ostvarivanju prava iz st. 1. ovog članka,
mjesni odbori uvažavat će interes Općine u cjelini.
Mjesni odbor u pravilu se osniva za jedno
naselje, više međusobno povezanih manjih naselja ili za dio većih naselja,
odnosno Općine koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu
cjelinu (dio naselja), na čijem području živi najmanje 10% ukupnog stanovništva
Općine.
Članak
60.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora
može dati 10% građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže
osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te općinski
načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku Općinskom načelniku.
Prijedlog za osnivanje ili preustroj sadrži
podatke o podnositelju inicijative odnosno predlagatelju, nazivu mjesnog odbora,
području i granicama mjesnog odbora, sjedištu mjesnog odbora te potrebi i
razlozima osnivanja odnosno preustroja mjesnog odbora.
Članak
61.
Općinski načelnik, ukoliko se radi o
prijedlogu iz čl. 60., u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje
da li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim
Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
62.
Nakon osnivanja mjesnog odbora, regulirati će
se djelokrug i ovlasti tijela mjesnih odbora, utvrđivanje njihova program rada,
osnove njihovih pravila, način financiranja, obavljanje administrativnih i
drugih poslova za njihove potrebe te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje
njihovih prava i obveza utvrđenih zakonom, Statutom i drugim općim aktom
Općine.
Članak
63.
Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog
odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.
Broj članova vijeća mjesnog odbora odrediti
će se prilikom njihova osnivanja.
Članak
64.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Članovi Vijeća mjesnog odbora biraju se
neposredno tajnim glasovanjem, a postupak izbora regulira se posebnim aktom
Općinskog vijeća shodno odredbama zakona kojim se uređuje izbor članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
65.
Konstituirajuća sjednica mjesnog odbora
sazvat će se u roku od 30 dana od dana objave izbornih rezultata.
Konstituirajuće sjednice mjesnih odbora
saziva općinski načelnik ili osoba koju on ovlasti.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava na
prvoj sjednici tajnim glasovanjem bira predsjednika na vrijeme od četiri
godine.
Članak
66.
Predsjednik Vijeća mjesnog odbora zastupa i
predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora, a za
poslove koji su prenijeti u smislu odredbe čl. 16. st. 2. Statuta, odgovara
Općinskom načelniku.
Predsjednik Vijeća mjesnog odbora saziva i
rukovodi sjednicama Vijeća.
Članak
67.
Član vijeća mjesnog odbora između ostalog ima
pravo i dužnost prisustvovati sjednicama vijeća, predlagati vijeću razmatranje
pojedinih pitanja iz njihova djelokruga, raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu vijeća.
Sva ostala prava i dužnosti predsjednika
vijeća mjesnih odbora i članova, odredit će se prilikom njihova osnivanja.
Članak
68.
Općinski načelnik provodi nadzor nad
zakonitošću rada tijela mjesnih odbora.
U slučaju učestalog kršenja odredbi ovog
Statuta, Pravila mjesnog odbora ili neizvršavanja povjerenih poslova, Općinski
načelnik može raspustiti Vijeća mjesnih odbora.
7. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak
69.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini čine njezinu imovinu.
Općina mora upravljati, koristiti se i gospodariti
svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina.
Članak
70.
Općina ima prihode kojima u okviru
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine srazmjerni su poslovima koje
obavlja, u skladu sa zakonom.
Članak
71.
Prihodi Općine su:
1. općinski porezi, prirez, naknade,
doprinosi i pristojbe,
2. prihodi od stvari i imovinskih prava u
vlasništvu Općine,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u općinskom vlasništvu ili u kojima Općina ima udio ili dionice,
4. prihodi od naknada za koncesije,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist
za prekršaje koje Općina sama propiše u skladu sa zakonom,
6. udio u zajedničkim porezima s Republikom
Hrvatskom,
7. sredstva pomoći i dotacija Republike
Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
8. darovi, nasljedstva i legati,
9. naknade iz državnog proračuna za
obavljanje poslova državne uprave koje su preneseni na Općinu,
10. drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
72.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće.
8. AKTI OPĆINE
a) Opći akti
Članak
73.
Općinsko vijeće u svom samoupravnom
djelokrugu donosi statut, poslovnik, godišnji program rada, općinski proračun,
godišnji obračun proračuna, odluke, zaključke, rješenja, preporuke, naputke i
ostale akte.
Podrobnije odredbe o aktima Općine te
postupku donošenja akata utvrditi će se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
74.
Prije stupanja na snagu opći akt se
objavljuje u službenom glasilu Općine, odnosno ukoliko općina nema svoje
službeno glasilo, isti se objavljuje u službenom glasilu županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od
dana njegove objave. Iznimno, općim aktom se može iz osobito opravdanih razloga
odrediti da stupa na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak
75.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
76.
Radna tijela Općinskog vijeća i Općinskog
načelnika donose zaključke i preporuke.
Članak
77.
Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog
upravnog odjela koji obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine.
Članak
78.
Jedinstveni upravni odjel kao upravno tijelo
osnovano za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, neposredno
izvršava i nadzire provođenje općih akata Općinskog vijeća.
U provođenju nadzora iz stavka 1. ovog članka
Jedinstveni upravni odjel može u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimati
mjere propisane tim aktom i zakonom.
b) Pojedinačni akti
Članak
79.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka koje donosi Jedinstveni upravni odjel, može se izjaviti žalba nadležnom
upravnom tijelu Primorsko-goranske županije.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije
propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne ili područje (regionalne)
samouprave.
Članak
80.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi
razreza lokalnih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i
naknada koji su prihod Općine, donosi se po skraćenom postupku.
Članak
81.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se
izjaviti žalba već se može pokrenuti upravni spor.
9. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA
Članak
82.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavljaju uredi državne uprave u
županijama i nadležna središnja tijela državne uprave, sukladno posebnom
zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti statut,
poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u
županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja
općem akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja
općeg akta.
Na ostala pitanja koja nisu regulirana ovim
Statutom, primjenjuju se odredbe Poslovnika i zakona.
10. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
83.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
Predsjedniku vijeća.
Članak
84.
Općinsko vijeće odlučuje da li će pristupiti raspravi
o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne
može ponovo staviti na dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od 6
mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
85.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Fužine (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
37/05, 07/06, 06/07 i 03/08), uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Članak
86.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta,
prestaje vrijediti Statut Općine Fužine (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 37/05, 07/06, 06/07 i 03/08).
Članak
87.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/05
Ur. broj: 2112/03-01-09-02
Fužine, 01. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE FUŽINE
Predsjednik
Đuro Radošević, v.r.