50.
Na temelju članka 35. točka 1. Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 28.
točka 1. Statuta Primorsko- goranske županije (»Službene novine« broj 22/01,
10/06, 16/06 - pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i 27/08), Županijska skupština
Primorsko-goranske županije, na 2. sjednici održanoj dana 1. srpnja 2009.
godine, donijela je
STATUT
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se Statutom uređuje samoupravni
djelokrug Primorsko-goranske županije, njena obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela, način obavljanja poslova, oblici
konzultiranja građana, provođenje referenduma u pitanjima iz djelokruga županije,
oblici suradnje s drugim županijama te druga pitanja od važnosti za
ostvarivanje prava i obveza.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji
imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu,
obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak
2.
Naziv Županije je Primorsko-goranska
županija.
Sjedište Županije je u Rijeci, Adamićeva 10.
Županija je pravna osoba.
Članak
3.
Primorsko-goranska županija je jedinica
područne (regionalne) samouprave svih njenih građana s prebivalištem na
području gradova Bakar, Cres, Crikvenica, Čabar, Delnice, Kastav, Kraljevica,
Krk, Mali Lošinj, Novi Vinodolski, Opatija, Rab, Rijeka i Vrbovsko te općina
Baška, Brod Moravice, Čavle, Dobrinj, Fužine, Jelenje, Klana, Kostrena, Lokve,
Lopar, Lovran, Malinska-Dubašnica, Matulji, Mošćenička Draga, Mrkopalj,
Omišalj, Punat, Ravna Gora, Skrad, Vinodolska općina, Viškovo i Vrbnik.
Članak
4.
Primorsko-goranska županija (u daljnjem
tekstu: Županija) ima grb, zastavu i svečanu pjesmu.
Grb Županije je na njemačkom štitu,
razdijeljen i gore raskoljen tako da gore ima dva manja polja, a u donjoj
polovici jedno veće.
U prvom polju (lijevom gornjem) je dvadeset
naizmjeničnih crvenih i srebrnih (bijelih) kvadrata, raspoređenih tako, da je
prvi u lijevom gornjem kutu crven.
U drugom polju (desnom gornjem), srebrn
(bijel) utvrđeni primorski gradić pred zelenim gorama snježnih vrhova i plavim
nebom, nadvišen nadolje ukrštenim zlatnom sabljom i srebrnim topuzom.
U trećem (donjem) polju, na plavom,
tamnosmeđi jedrenjak podignutih bijelih jedara s hrvatskom trobojnicom na
krmenom jarbolu, praćen s lijeva i nadvišen zlatnom frankopanskom šestokrakom
zvijezdom, sve među liticama prirodne boje u bokovima štita.
Zastava Županije je dvobojna sa županijskim
grbom u sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom u
kojoj se sijeku dijagonale zastave.
Na plavom polju zastave, s gornje i donje
strane, na udaljenosti od 1/16 širine same zastave, nalazi se po jedna bijela
traka (pruga), široka također 1/16 širine zastave.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Utvrđivanje mjerila za uporabu grba i zastave
te tekst, napjev i uporaba svečane pjesme uređuju se odlukom Županijske
skupštine (u daljnjem tekstu: Skupština).
Članak
5.
Skupština, župan i upravna tijela Županije
imaju pečat čiji je izgled, sadržaj i način uporabe utvrđen posebnim propisima.
Članak
6.
Dan, 14. travnja, kada je konstituirana prva
Skupština Županije, prigodno se obilježava svake godine kao Dan
Primorsko-goranske županije.
Članak
7.
Skupština može proglasiti počasnim građaninom
Županije osobe koje su se istakle naročitim zaslugama za Županiju.
Počasnom građaninu, domaćem ili stranom
državljaninu, dodjeljuje se posebna povelja Županije.
Dodjeljivanje povelje znak je počasti i ne
daje nikakva posebna prava, a može se opozvati, ako se počastvovani pokaže
nedostojnim takve počasti.
Skupština može dodjeljivati nagrade i druga
javna priznanja građanima i pravnim osobama za naročite uspjehe na svim
područjima gospodarskog i društvenog života od značaja za Županiju.
Članak
8.
Povelje, nagrade i priznanja iz članka 7.
ovoga Statuta dodjeljuju se pod uvjetima i na način propisan odlukom Skupštine.
II. SURADNJA ŽUPANIJE S DRUGIM ŽUPANIJAMA I
JEDINICAMA REGIONALNE SAMOUPRAVE DRUGIH DRŽAVA
Članak
9.
Radi unapređenja gospodarskog i društvenog
razvitka Županija surađuje s drugim županijama Republike Hrvatske, jedinicama
regionalne samouprave drugih država te međunarodnim asocijacijama jedinica
regionalne samouprave.
Suradnja s drugim županijama i jedinicama
regionalne samouprave drugih država može biti bilateralna ili kroz zajednička
udruženja i asocijacije.
Radi promicanja zajedničkih interesa i
unapređivanja suradnje, Županija može donijeti odluku o pristupanju nacionalnoj
udruzi županija, drugim udrugama hrvatskih županija i međunarodnim
asocijacijama jedinica regionalnih samouprava.
Odluku iz stavka 3. ovoga članka donosi
Skupština većinom glasova svih članova.
Članak
10.
Suradnja Županije s odgovarajućim jedinicama
regionalne samouprave drugih država uspostavlja se i odvija u okviru njihovog
samoupravnog djelokruga, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje
odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s jedinicama iz stavka 1. ovoga članka
te sadržaju i oblicima te suradnje donosi Skupština većinom glasova svih
članova.
Odluka iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se
na nadzor središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Na nadzor se dostavlja i odluka iz članka 9.
ovoga Statuta koja se odnosi na ostvarivanje suradnje Županije s međunarodnim
asocijacijama jedinica regionalne samouprave kao i na pristupanje Županije
međunarodnim asocijacijama jedinica regionalne samouprave.
Ako u postupku nadzora odluka iz stavka 2. i
3. ovoga članka bude ukinuta, Skupština može donijeti odluku o podnošenju
ustavne tužbe radi zaštite prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Sporazum o suradnji Županije s jedinicama
regionalne samouprave drugih država objavljuje se u službenom glasilu Županije.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG ŽUPANIJE
Članak
11.
Županija u svom samoupravnom djelokrugu,
obavlja poslove od područnoga (regionalnog) značaja, a osobito poslove koji se
odnose na obrazovanje, zdravstvo, prostorno i urbanističko planiranje,
gospodarski razvoj, promet, prometnu infrastrukturu i pomorsko dobro,
održavanje javnih cesta, planiranje i razvoj mreže obrazovnih, zdravstvenih,
socijalnih i kulturnih ustanova, izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola
te drugih akata vezanih uz gradnju te provedbu dokumenata prostornog uređenja
za područje Županije izvan područja Grada Rijeke, kao i ostale poslove sukladno
posebnim zakonima.
Županija će poslove iz stavka 1. ovoga članka
obavljati sukladno odredbama posebnih zakona i u skladu s osiguranim
financijskim sredstvima.
Članak
12.
Županija usklađuje interese i poduzima
aktivnosti radi ravnomjernog gospodarskog i društvenog razvitka gradova i općina
u sastavu Županije, te Županije kao cjeline.
Svoje zadaće Županija ostvaruje pripremom i
donošenjem programa razvitka pojedinih djelatnosti i mreže infrastrukturnih
objekata od osobitog značaja za Županiju, poticanjem izrade i provedbe
projekata kojima se taj razvitak ostvaruje, javnim i stručnim raspravama o
pojedinim poticajima i prijedlozima te drugim oblicima konzultacija i
usklađivanja stajališta stručnih tijela, gradova i općina na području Županije
o pojedinim razvojnim pitanjima.
Članak
13.
Organiziranjem i provođenjem djelatnosti
prostornog uređenja, Županija gospodari, štiti i upravlja prostorom radi
stvaranja uvjeta za društveni i gospodarski razvitak, zaštitu okoliša te
racionalno korištenje i zaštitu prirodnih i povijesnih dobara.
Svoje zadaće Županija ostvaruje donošenjem i
provođenjem prostornih planova i drugih dokumenata prostornog uređenja,
stvaranjem organizacijskih, stručnih i materijalnih pretpostavki izvršenja
svojih obveza u ovoj djelatnosti te poduzimanjem drugih mjera kojima osigurava
integralni pristup prostoru, njegovom planiranju i zaštiti.
Članak
14.
U Županiji se posebna briga vodi o održavanju
i zaštiti dobara od interesa za Republiku Hrvatsku, a osobito tla, šuma, voda,
mora, rudnog i drugog prirodnog blaga, biljnog i životinjskog svijeta i drugih
dijelova prirode, nekretnina i stvari od osobitog kulturnog, povijesnog,
gospodarskog i ekološkog značenja, na način utvrđen posebnim zakonom i odlukama
županijskih tijela.
Programom zaštite okoliša i dokumentima
prostornog uređenja, stvaranjem uvjeta za njihovu provedbu, organiziranjem
praćenja stanja, osiguranjem sanacije ugroženog okoliša i drugim zakonom
propisanim mjerama, Županija osigurava racionalno korištenje prirodnih dobara
uz očuvanje ravnoteže prirodne zajednice i kakvoće okoliša za dobrobit
sadašnjih i budućih naraštaja.
Članak
15.
U okviru svojih zakonom utvrđenih prava i
dužnosti Županija usmjerava pripremu te poduzima organizacijske, materijalne i
druge mjere za zaštitu i spašavanje stanovništva i materijalnih dobara
ugroženih prirodnim nepogodama, tehničko-tehnološkim i ekološkim nesrećama i
drugim izvanrednim okolnostima koje ugrožavaju opću sigurnost ljudi i
materijalnih dobara na području Županije.
Ostvarujući svoje zadaće Županija procjenjuje
ugroženost, priprema i donosi planove zaštite i spašavanja stanovništva i
materijalnih dobra, osigurava potrebna financijska sredstva, potiče, usklađuje
i nadzire njihovo provođenje te poduzima druge organizacijske i druge mjere
sprečavanja nastanka i širenja te ublažavanja i otklanjanja posljedica nepogoda
i nesreća.
Članak
16.
Djelatnošću svojih tijela i poduzimanjem
zakonom utvrđenih mjera Županija pridonosi stvaranju organizacijskih,
materijalnih i drugih uvjeta kojima se promiče ostvarivanje prava na slobodan,
zdrav i čovjeka dostojan život i razvitak obitelji, djece i mladeži.
Županija osobito skrbi o osobama kojima je
potrebna pomoć zajednice, a posebice invalidnim osobama, nezbri
nutoj djeci i obiteljima kojima
izvanredne okolnosti ugrožavaju normalni život.
Članak
17.
U cilju ostvarivanja prava, obveza, zadaća i
ciljeva na području zdravstvene zaštite na svom području Županija osniva Savjet
za zdravlje.
Savjet za zdravlje osniva se posebnom odlukom
Skupštine.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se
djelokrug rada, sastav i broj članova Savjeta za zdravlje.
Članak
18.
Županija poduzima mjere usmjerene stvaranju
organizacijskih, materijalnih i drugih uvjeta što potpunijeg zadovoljenja
javnih potreba, sukladno zakonu.
Svoje zadaće Županija ostvaruje utvrđivanjem
programa javnih potreba od zajedničkog interesa za gradove i općine na njezinom
području te Županiju kao cjelinu radi osiguravanja ravnomjernoga razvoja svih
njezinih dijelova, osiguravanjem sredstava za financiranje programa od interesa
za Županiju i poticanjem njihova provođenja, predlaganjem i utvrđivanjem mreže
ustanova i drugih organizacija čijom djelatnošću se ostvaruju te potrebe te
usklađivanjem njihova razvitka kao i poduzimanjem drugih mjera sukladno
posebnim zakonima.
Članak
19.
Županija razmatra, te organiziranjem stručnih
i drugih rasprava i drugih oblika savjetovanja i zajedničkog djelovanja,
pribavlja i usklađuje stajališta gradova i općina o pitanjima od zajedničkog
interesa o kojima odlučuju tijela državne vlasti u Republici Hrvatskoj.
Gradovi i općine mogu nadležnim županijskim
tijelima davati poticaje za uređivanje određenih pitanja od zajedničkog
interesa kao i poduzimanje mjera i aktivnosti kojima se pridonosi usklađenom
razvitku i napretku Županije.
Članak
20.
Ostvarujući svoja prava i obveze Županija,
sukladno zakonu, uređuje pitanja od zajedničkog interesa za gradove, općine i
Županiju kao cjelinu.
U okvirima utvrđenim zakonom Županija provodi
odnosno brine se o provedbi zakona i drugih propisa i osigurava zakonitost
akata i djelovanja županijskih tijela i javnih službi od interesa za Županiju.
Članak
21.
Županija vodi brigu o ujednačenom razvoju
svih njenih dijelova, a posebice kvarnerskih otoka i Gorskog kotara.
Članak
22.
Županija potiče i osigurava uvjete za
unapređivanje i njegovanje te slobodno izražavanje i proučavanje povijesnih i
socio-kulturnih tradicija, običaja i narječja užih lokalnih cjelina u svome
sastavu.
Članak
23.
Županija u okviru svojih nadležnosti poduzima
mjere za unapređenje uvjeta potrebnih pripadnicima nacionalnih manjina radi
održavanja i razvijanja njihove kulture te očuvanja bitnih sastavnica njihove
samobitnosti, odnosno njihove vjere, jezika, tradicije i kulturne baštine.
Članak
24.
Srbi, Talijani i pripadnici ostalih
nacionalnih manjina smatraju se autohtonima na području onih općina i gradova u
sastavu Županije koji su to utvrdili svojim statutima, a na temelju njihovog
povijesnog prisustva.
Članak
25.
Županija može preuzeti obavljanje poslova iz
djelokruga jedinica lokalne samouprave.
Odluku o preuzimanju poslova iz stavka 1.
ovoga članka može donijeti Skupština pod uvjetom da je prethodno odluku o
prenošenju obavljanja tih poslova na Županiju donijelo predstavničko tijelo te
jedinice lokalne samouprave.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka propisuje
se način, uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola preuzetih
poslova.
Članak
26.
Županija može prenijeti obavljanje poslova iz
svog samoupravnog djelovanja na jedinicu lokalne samouprave.
Odluku o prenošenju poslova iz stavka 1.
ovoga članka može donijeti Skupština na traženje predstavničkog tijela jedinice
lokalne samouprave i uz pribavljenu suglasnost središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako jedinica
lokalne samouprave može osigurati dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka propisuje
se način, uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola prenijetih
poslova.
Odluku o prenošenju poslova na jedinicu
lokalne samouprave Skupština može donijeti i u slučaju kada ocijeni da će se na
taj način ti poslovi za građane obavljati na kvalitetniji način.
U slučaju iz stavka 4. ovoga članka Županija
i jedinica lokalne samouprave zaključuju ugovor kojim se utvrđuje način,
uvjeti, kriteriji, visina sredstava, nadzor i kontrola nad obavljanjem
prenijetih poslova.
IV. TIJELA ŽUPANIJE
1. ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
a) Opće odredbe
Članak
27.
Skupština je predstavničko tijelo građana
Primorsko- goranske županije i tijelo područne (regionalne) samouprave koje
donosi akte u okviru svog djelokruga te obavlja druge poslove u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
b) Djelokrug Skupštine
Članak
28.
Skupština:
1. donosi Statut Županije,
2. donosi Poslovnik o radu Skupštine (u
daljnjem tekstu: Poslovnik),
3. donosi Prostorni plan Županije i druge
dokumente prostornog uređenja,
4. utvrđuje programe dugoročnog razvoja
pojedinih djelatnosti i javnih potreba od značenja za Županiju,
5. donosi Proračun, projekciju Proračuna i
Odluku o izvršavanju Proračuna,
6. donosi odluku o privremenom financiranju,
7. donosi polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna,
8. odlučuje o višegodišnjem zaduživanju
Županije, o raspisivanju javnog zajma i davanju jamstva, osim ako zakonom ili
odlukom Skupštine nije drugačije određeno,
9. osniva ustanove, trgovačka društva i druge
pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih
djelatnosti od interesa za Županiju te odlučuje o njihovim statusnim promjenama
i preoblikovanjima, u skladu sa zakonom,
10. odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji
i prodaji) dionica odnosno udjela u trgovačkim društvima, ako zakonom, ovim
Statutom, odnosno odlukom Skupštine nije drugačije određeno,
11. odlučuje o prijenosu i preuzimanju
osnivačkih prava u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
12. uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
tijela,
13. dodjeljuje koncesije u slučajevima određenim
zakonom,
14. donosi odluke o suradnji s drugim
županijama i odgovarajućim lokalnim jedinicama drugih država u skladu sa
zakonom i ovim Statutom,
15. odlučuje o dodjeli povelja i nagrada te
drugih javnih priznanja,
16. osniva radna tijela Skupštine,
17. bira i opoziva odnosno imenuje i
razrješuje:
- predsjednika i potpredsjednike Skupštine,
- članove radnih tijela Skupštine,
- druge osobe koje imenuje prema odredbama
posebnih zakona, drugih propisa i općih akata Skupštine,
18. donosi odluku o raspisivanju referenduma
o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Županije,
19. donosi odluku o raspisivanju referenduma
radi razrješenja župana i zamjenika župana,
20. donosi odluke o pokroviteljstvima
Skupštine,
21. donosi odluke i druge opće akte kojima
uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Županije,
22. obavlja i druge poslove koji su zakonom,
drugim propisom ili ovim Statutom stavljeni u njezin djelokrug.
c) Sastav i izbor članova Skupštine
Članak
29.
Skupština broji 41 člana.
Članovi Skupštine biraju se na način određen
Zakonom.
Nacionalne manjine koje u stanovništvu
Županije sudjeluju s više od 5%, imaju pravo na zastupljenost u Skupštini
razmjerno njihovom udjelu u stanovništvu Županije.
U slučaju iz stavka 3. ovoga članka Skupština
statutarnom odlukom utvrđuje broj predstavnika s kojima određena nacionalna
manjina mora biti zastupljena u Skupštini.
Zastupljenost autohtone talijanske nacionalne
manjine osigurava se biranjem najmanje jednog člana Skupštine iz reda
talijanske nacionalne manjine.
Skupština može imati i više od 41 člana, ako
je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost nacionalnih
manjina u Skupštini, u skladu sa zakonom.
Članak
30.
Mandat člana Skupštine izabranog na redovnim
izborima traje četiri godine, a mandat člana Skupštine izabranog na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Skupštine izabrane na
redovnim izborima.
Članak
31.
Članu Skupštine mandat prestaje prije isteka
redovitoga četverogodišnjeg mandata u slučajevima propisanim zakonom.
d) Prava i dužnosti člana Skupštine
Članak
32.
Član Skupštine nema obvezujući mandat i nije
opoziv.
Član Skupštine ne može biti pozvan na kaznenu
i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u Skupštini.
Ako član Skupštine za vrijeme trajanja
mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona
smatra nespojivom, Mandatni odbor predložit će Skupštini donošenje odluke o
mirovanju mandata, a za to vrijeme člana Skupštine zamjenjuje zamjenik u skladu
s odredbama posebnog zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti člana
Skupštine na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak
33.
Član Skupštine ima pravo i dužnost
sudjelovati u radu Skupštine i tijela u koja je izabran odnosno imenovan.
Član Skupštine ima pravo predlagati raspravu
o pitanjima iz nadležnosti Skupštine, Skupštini predlagati akte i davati
prijedloge sukladno ovom Statutu i Poslovniku.
Član Skupštine ima pravo Županu postavljati
pitanja o njegovom radu.
Pitanja mogu biti postavljana usmeno na
sjednici Skupštine ili u pisanom obliku, posredstvom predsjednika Skupštine,
sukladno odredbama Poslovnika.
Članovi Skupštine za svoj rad u Skupštini
imaju pravo na naknadu troškova, u skladu s posebnom odlukom Skupštine.
Članak
34.
Član Skupštine može biti članom najviše dvaju
stalnih radnih tijela Skupštine.
Pod stalnim radnim tijelima iz stavka 1.
ovoga članka podrazumijevaju se radna tijela iz članka 44. stavak 2. ovog
Statuta.
Članak
35.
Član Skupštine ima i druga prava i dužnosti
utvrđene zakonom, ovim Statutom, Poslovnikom i odlukom Skupštine.
e) Održavanje sjednica Skupštine i donošenje
odluka
Članak
36.
Skupština održava redovne sjednice u
razdoblju od 15. siječnja do 15. srpnja i od 1. rujna do 31. prosinca.
Izvan rokova iz stavka 1. ovog članka
Skupština može zasjedati i izvanredno, na zahtjev Župana ili većine članova
Skupštine, na način određen Poslovnikom.
Skupština može održavati sjednice i izvan
sjedišta Županije.
Članak
37.
Skupština donosi odluke većinom glasova, ako
je sjednici nazočna većina članova Skupštine, osim kada je zakonom, ovim
Statutom ili Poslovnikom određeno da se odluke donose većinom glasova svih
članova Skupštine.
Članak
38.
Skupština donosi odluke na prijedlog člana
Skupštine, kluba članova Skupštine, radnog tijela Skupštine i Župana, osim ako
zakonom, drugim propisom, ovim Statutom ili Poslovnikom nije propisano da
prijedlog može podnijeti samo određeno tijelo ili određeni broj članova
Skupštine.
Odluke kojima se uređuju pitanja od značaja
za nacionalnu manjinu, Skupština može donositi i na prijedlog vijeća nacionalne
manjine i predstavnika nacionalne manjine s područja Primorsko-goranske
županije.
Članak
39.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Skupština ne odluči da se o određenom pitanju glasuje tajno.
U slučajevima u kojima je zakonom, ovim
Statutom ili Poslovnikom izrijekom propisano da se odluka donosi javnim
glasovanjem, Skupština ne može odlučiti da se o tom pitanju glasuje tajno.
Na način iz stavka 2. ovoga članka Skupština
ne može postupiti ni u slučaju da je zakonom, ovim Statutom ili Poslovnikom izrijekom
propisano da se odluka donosi tajnim glasovanjem.
Glasovanje se provodi na način određen
Poslovnikom.
Poslovnikom se podrobnije propisuje način
sazivanja sjednice, utvrđivanje dnevnog reda, predsjedavanje i sudjelovanje u
radu, održavanje reda i disciplinske mjere, tijek sjednice, postavljanje
pitanja Županu, odlučivanje i glasovanje, vođenje zapisnika i druga
proceduralna pitanja.
f) Predsjednik i potpredsjednik Skupštine
Članak
40.
Skupština ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednika bira Skupština
iz reda svojih članova većinom glasova svih članova.
Predsjednik i potpredsjednik biraju se javnim
glasovanjem na način utvrđen Poslovnikom.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika je
počasna. Za obnašanje dužnosti predsjednik i potpredsjednik ne primaju plaću,
ali imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci Skupštine.
Članak
41.
Predsjednik saziva sjednice Skupštine,
predsjeda sjednicama i predstavlja Skupštinu na način određen Poslovnikom, u
skladu sa zakonom.
Članak
42.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine dužni
su danom stupanja na dužnost i prestankom obavljanja dužnosti predati pisanu
izjavu o imovini i stalnim prihodima te imovini svoga bračnog druga i svoje
djece, ako su članovi porodičnog domaćinstva, sa stanjem na taj dan (u daljnjem
tekstu: izjava o imovini).
Izjava o imovini predaje se na obrascu kojeg
izrađuje upravno tijelo u kojem se obavljaju poslovi za Skupštinu i sadrži
podatke o redovitim primanjima (mjesečna plaća) i ostalim primanjima (ugovori o
djelu, autorski honorari, intelektualno vlasništvo, naknade za članstvo u
nadzornim odborima, upravnim vijećima i slično), mjesečnim prihodima od imovine
(zakup, najam i slično), podatke o dionicama i udjelima u trgovačkim društvima
ili investicijskim fondovima, podatke o nekretninama i pokretninama, novčanim
sredstvima na računima banaka, te podatke o dugovima i kreditnim obvezama.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine mogu
podatke iz izjave o imovini i javno objaviti.
Članak
43.
Predsjednik i potpredsjednici Skupštine, kada
se radi o pitanju iz samoupravnog djelokruga Županije, dužni su odgovoriti na
pisani podnesak, odnosno na pisani zahtjev primiti na razgovor građane s
prebivalištem na području Županije u roku od 45 dana od dana zaprimanja podneska,
odnosno zahtjeva.
g) Radna tijela Skupštine
Članak
44.
Skupština ima stalna i povremena radna
tijela.
Stalna radna tijela Skupštine jesu:
1. Mandatni odbor,
2. Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu
povelja i priznanja,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za proračun i financije,
5. Odbor za gospodarski razvoj i
infrastrukturu,
6. Odbor za prostorno uređenje i zaštitu
okoliša,
7. Odbor za zdravstvo,
8. Odbor za socijalnu skrb,
9. Odbor za socijalno partnerstvo i civilno
društvo,
10. Odbor za kulturu,
11. Odbor za sport i tehničku kulturu,
12. Odbor za odgoj, obrazovanje i školstvo,
13. Odbor za znanost i tehnologije,
14. Odbor za lokalnu i regionalnu samoupravu,
15. Odbor za međunarodnu i regionalnu
suradnju,
16. Odbor za turizam,
17. Odbor za pomorstvo, promet i veze,
18. Odbor za pomorsko dobro i morske luke,
19. Odbor za ljudska prava i nacionalne
manjine.
Radno tijelo ima predsjednika,
potpredsjednika i određeni broj članova koje bira Skupština iz reda članova
Skupštine i reda stručnih, javnih, odnosno znanstvenih djelatnika.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela iz stavka 2. ovog članka te određivanje upravnog tijela u kojima
se obavljaju stručni i administrativni poslovi za radno tijelo uređuje se
Poslovnikom.
Članak
45.
Radi proučavanja pitanja iz svog djelokruga i
pripreme prijedloga o tim pitanjima, na prijedlog predsjednika odbora iz članka
44. stavak 2. ovog Statuta, Skupština može osnovati pododbore.
Pododbori iz stavka 1. ovoga članka djeluju
isključivo u okviru radnog tijela i njegov su sastavni dio te ne mogu
samostalno istupati i biti nositelji prava i obveza.
Članak
46.
Skupština će omogućiti osnivanje Vijeća
seniora.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
Vijeća seniora uredit će se odlukom Skupštine.
Članak
47.
Skupština može, uz stalna radna tijela
osnovana ovim Statutom, osnovati i druga stalna ili povremena radna tijela u
svrhu pripreme odluka iz djelokruga Skupštine, te radi obavljanja poslova
određenih zakonom.
Odlukom o osnivanju radnog tijela iz stavka
1. ovoga članka utvrđuje se je li tijelo stalno ili povremeno, uređuje se
njegov naziv, sastav te djelokrug i način rada.
h) Raspuštanje Skupštine
Članak
48.
Skupština će biti raspuštena od strane Vlade
Republike Hrvatske, a na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u slučajevima propisanim zakonom,
a naročito:
- ako u zakonom određenom roku ne donese
Proračun, odnosno ako ne donese odluku o privremenom financiranju,
- ako učestalo donosi opće akte suprotne
Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih težih povreda zakona i
drugih propisa,
- ako iz bilo kojeg razloga trajno ostane bez
minimalnog broja članova potrebnih za rad i donošenje odluka,
- ako ne može donositi odluke iz svog
djelokruga dulje od tri mjeseca.
2. ŽUPAN
Članak
49.
Župan je izvršno tijelo Županije.
Župan se bira neposredno na izborima na
mandat od četiri godine na način i po postupku koji je određen posebnim
zakonom.
Članak
50.
Župan zastupa Županiju i nositelj je izvršne
vlasti Županije.
Župan obavlja nadzor nad zakonitošću rada
upravnih tijela i daje im upute za rad.
Župan u obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Županije ima pravo obustaviti od primjene opći akt Skupštine, ako
ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od
Skupštine da u roku od petnaest dana otkloni uočene nedostatke. Ako Skupština
to ne učini, Župan je dužan u roku od osam dana o tome obavijestiti
predstojnika Ureda državne uprave u Županiji te čelnika središnjeg tijela
državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada područne (regionalne)
samouprave.
Članak
51.
Župan ima dva zamjenika koji se biraju
neposredno na izborima istovremeno sa županom.
Članak
52.
Župan:
1. utvrđuje prijedlog Statuta i drugih općih
akata koje donosi Skupština,
2. predlaže izradu Prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune,
3. utvrđuje prijedlog Proračuna, projekcije
Proračuna i odluke o izvršenju Proračuna,
4. predlaže polugodišnji i godišnji izvještaj
o izvršenju Proračuna,
5. odlučuje o korištenju proračunske zalihe,
6. upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu Proračuna,
7. izvršava ili osigurava izvršavanje općih
akata Skupštine i u tom smislu daje upute za rad upravnim tijelima Županije,
8. usmjerava djelovanje upravnih tijela
Županije u obavljanju poslova iz njihovoga samoupravnoga djelokruga te nadzire
njihov rad,
9. obavlja nadzor nad zakonitošću rada
upravnih tijela Županije i poduzima mjere za osiguranje učinkovitosti njihova
rada,
10. utvrđuje plan prijema u službu u upravna
tijela Županije,
11. donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Županije,
12. upravlja nekretninama i pokretninama u
vlasništvu Županije kao i njezinim prihodima i rashodima, u skladu sa zakonom i
ovim Statutom,
13. zaključuje ugovore i druge pravne poslove
u skladu sa zakonom, drugim propisima i aktima Skupštine,
14. dodjeljuje koncesije u skladu sa zakonom,
15. dodjeljuje zahvalnice, priznanja i
nagrade fizičkim i pravnim osobama,
16. odobrava uporabu grba i zastave Županije
pravnim osobama,
17. osniva radna tijela,
18. obavlja izbor i imenovanja, odnosno
opoziva i razrješuje u skladu sa zakonom, drugim propisima i općim aktima
Skupštine,
19. imenuje članove upravnih vijeća ustanova
kojih je osnivač ili suosnivač Županija, ako posebnim zakonom, aktom o
osnivanju ili statutom ustanove nije drugačije određeno,
20. imenuje predstavnika Županije u skupštinu
trgovačkog društva kojem je Županija osnivač ili suosnivač,
21. predlaže članove nadzornog odbora
trgovačkog društva kojem je Županija osnivač ili suosnivač, osim ako aktom o
osnivanju nije drugačije određeno,
22. daje suglasnost na statute ustanova kojih
je osnivač ili suosnivač Županija, osim ako zakonom ili aktom o osnivanju nije
drugačije određeno,
23. usvaja planove rada i izvješća o radu
ustanova i trgovačkih društava kojima je Županija osnivač ili suosnivač, osim
ako zakonom ili aktom o osnivanju nije drugačije određeno,
24. donosi odluke o pokroviteljstvima,
25. donosi opće i pojedinačne akte, te
zaključke sukladno zakonu i drugim propisima, te aktima Skupštine,
26. daje mišljenje o prijedlozima odluka koje
podnose ovlašteni predlagatelji, osim kad se radi o odlukama koje Skupština
donosi na prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i dodjelu povelja i priznanja,
27. povjerava poslove iz svog djelokruga
zamjenicima Župana i drugim osobama uz posebno ovlaštenje, u skladu s ovim
Statutom i posebnim aktima,
28. obavlja i druge poslove koji su mu
stavljeni u nadležnost zakonom, drugim propisom, ovim Statutom ili općim aktom
Skupštine.
Članak
53.
Župan dva puta godišnje podnosi polugodišnja
izvješća o svom radu Skupštini.
Izvješća iz stavka 1. ovoga članka Skupština
u pravilu razmatra istovremeno s izvješćem o izvršavanju Proračuna.
Skupština može od Župana tražiti izvješće o
pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga, na način određen Poslovnikom.
Skupština ne može tražiti od Župana izvješće
o bitno podudaranom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog izvješća.
Članak
54.
Župan prisustvuje sjednicama Skupštine, a
sjednicama mogu prisustvovati i njegovi zamjenici.
U slučaju spriječenosti Župana, sjednici
prisustvuju zamjenici Župana ili jedan od zamjenika Župana.
Članak
55.
Zamjenik kojeg odredi Župan zamjenjuje Župana
u obavljanju njegovih dužnosti u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti.
Zamjenik kojeg odredi Župan obavlja poslove
koje mu povjeri Župan iz svog djelokruga.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je
dužan pridržavati se uputa Župana.
Članak
56.
Župan i zamjenici Župana dužni su podnijeti izvješće
o svojoj imovini te imovini svoga bračnoga druga i malodobne djece na način i
po postupku koji je određen posebnim zakonom.
Članak
57.
Župan redovno, a najmanje jednom godišnje
saziva i održava koordinacije općinskih načelnika i gradonačelnika jedinica
lokalne samouprave s područja Županije.
Članak
58.
Županu i zamjenicima Župana mandat prestaje
po sili Zakona u slučajevima određenim Zakonom.
Župan i zamjenici Župana mogu se razriješiti
putem referenduma.
Odluku o raspisivanju referenduma, radi razrješenja
Župana i zamjenika Župana, donosi Skupština na prijedlog 20% birača upisanih u
popis birača Županije ili na prijedlog najmanje jedne trećine članova
Skupštine, a sve na način i pod uvjetima koji su određeni zakonom te po
postupku i u rokovima koji su određeni člankom 82., 83. i 84. ovog Statuta.
Članak
59.
Ako mandat Župana prestane u kalendarskoj
godini u kojoj će se održati redoviti izbori, a prije njihova održavanja,
prava, obveze i odgovornosti Župana do provedbe redovitih izbora obnašat će zamjenik
Župana kojeg odredi Župan posebnom odlukom.
V. UPRAVNA TIJELA
Članak
60.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Županije kao i poslova državne uprave prenijetih na Županiju
ustrojavaju se upravni odjeli i službe (u daljnjem tekstu: upravna tijela).
Ustrojstvo upravnih tijela uređuje Skupština
posebnom odlukom.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje
na temelju javnog natječaja imenuje Župan.
Župan može razriješiti pročelnika iz razloga
propisanih zakonom.
Članak
61.
Pročelnik upravnog tijela za svoj rad
odgovoran je Županu, a osobno je odgovoran za zakonit, pravilan i pravodoban
rad upravnog tijela kojim upravlja.
Pročelnik upravnog tijela dužan je redovito,
a najmanje jednom mjesečno, izvješćivati Župana o radu upravnog tijela kojim
upravlja.
Članak
62.
Upravna tijela u području za koja su
ustrojena i u okviru svog djelokruga:
- neposredno izvršavaju i nadziru provođenje
općih akata Skupštine,
- provode upravni postupak u prvom stupnju,
- vode drugostupanjski postupak po žalbama na
pojedinačne akte donijete od strane općinskih i gradskih upravnih tijela,
- obavljaju i druge poslove koji su zakonom,
drugim propisom, ovim Statutom ili drugim aktom stavljeni u njihovu nadležnost.
Članak
63.
Upravna tijela osnivaju se u sjedištu
Županije.
Izvan sjedišta upravnog tijela mogu se
osnivati ispostave kao unutarnje ustrojstvene jedinice upravnog tijela.
Članak
64.
Upravna tijela dužna su gradskim i općinskim
upravnim tijelima pružati stručnu pomoć iz djelokruga svoga rada i međusobno
surađivati.
VI. IMOVINA I FINANCIRANJE ŽUPANIJE
Članak
65.
Imovinu Županije čine sve pokretne i
nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Županiji.
Imovinom Županije upravljaju Župan i
Skupština.
Župan u postupku upravljanja imovinom
Županije donosi pojedinačne akte, na temelju općeg akta Skupštine o uvjetima,
načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Županije.
O stjecanju i otuđivanju pokretnina i
nekretnina Županije čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000,000,00
(jedan milijun kuna), odlučuje Župan.
Odluku iz stavka 4. ovoga članka Župan može
donijeti pod uvjetom da je stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina
planirano u Proračunu Županije te ako je stjecanje i otuđivanje pokretnina i
nekretnina provedeno u skladu sa zakonskim propisima.
O stjecanju i otuđivanju pokretnina i
nekretnina čija ukupna vrijednost prelazi 0,5%, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000,00 (jedan milijun) kuna od iznosa prihoda iz
stavka 4. ovoga članka odlučuje Skupština.
Članak
66.
Županija ima prihode kojima u okviru
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Županije moraju biti razmjerni s
poslovima koje obavljaju njihova tijela.
Prihodi Županije su osobito:
- županijski porezi, prirezi, naknade,
doprinosi i pristojbe,
- prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i
imovinskih prava,
- prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u njezinom vlasništvu, odnosno u kojima ima udio ili dionice,
- prihodi od naknada za koncesije,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Županija u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima s Republikom
Hrvatskom,
- sredstva pomoći i dotacija Republike
Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom i aktima
Skupštine i Župana.
VII. AKTI ŽUPANIJE
1. Akti Skupštine
Članak
67.
Skupština donosi Statut, Proračun, Poslovnik,
odluke i druge opće i pojedinačne akte te zaključke, na način i po postupku
utvrđenim Poslovnikom.
Članak
68.
Odluka i drugi opći akt prije stupanja na
snagu, objavljuje se u službenom glasilu Županije.
Odluka i drugi opći akt stupa na snagu
najranije osmi dan od dana njegove objave.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka,
općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu
danom objave.
Iznimno od odredbe stavka 2. i 3. ovoga
članka, odluka i drugi akt kojim se vrši izbor i imenovanje, odnosno opoziv i
razrješenje, stupa na snagu danom izbora i imenovanja odnosno opoziva i
razrješenja, osim ako samim aktom nije drugačije određeno.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
2. Akti Župana
Članak
69.
Župan u poslovima iz svoje nadležnosti donosi
opće i pojedinačne akte te zaključke u skladu sa zakonom, drugim propisom, ovim
Statutom i odlukom Skupštine.
Akti što ih donosi Župan stupaju na snagu
danom donošenja, osim ako zakonom, drugim propisom ili samim aktom nije
drugačije određeno.
Akti Župana objavljuju se u službenom glasilu
Županije, ako je tako određeno tim aktom.
3. Akti upravnih tijela
Članak
70.
Upravna tijela Županije u izvršavanju općih
akata Skupštine donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata koja u prvom
stupnju donose upravna tijela Županije može se izjaviti žalba nadležnom
ministarstvu.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
Članak
71.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi
razreza poreza, doprinosa i naknada koje su prihod Županije nadležno upravno
tijelo donosi po skraćenom postupku.
4. Akti radnih tijela Skupštine
Članak
72.
Radna tijela Skupštine donose zaključke i
daju prijedloge Skupštini.
VIII. JAVNOST RADA
Članak
73.
Rad Skupštine i Župana je javan.
Način ostvarivanja javnosti rada uređuje se
Poslovnikom i aktom Župana.
Članak
74.
Tijela Županije dužna su putem službenika za
informiranje omogućiti građanima i pravnim osobama pravo na pristup
informacijama i dokumentima na način i u rokovima određenim zakonom i aktima
Skupštine i Župana.
IX. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
a) Pravo podnošenja prijedloga
Članak
75.
Građani imaju pravo Skupštini predlagati
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga
Skupštine.
O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka
Skupština mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih
u popis birača Županije te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri
mjeseca od prijema prijedloga.
U ime Skupštine odgovor daje predsjednik
Skupštine.
b) Pravo podnošenja predstavki i pritužbi
Članak
76.
Građani i pravne osobe imaju pravo, na način
određen zakonom, podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Županije i na
nepravilan odnos zaposlenih u tijelima Županije, kad se obraćaju tim tijelima
radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
Osobe koje rukovode tijelima iz stavka 1.
ovoga članka dužne su podnositelju predstavke ili pritužbe dati odgovor u roku
od 30 dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
c) Lokalni referendum
Članak
77.
Građani Županije mogu neposredno sudjelovati
u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o bilo kojem pitanju iz samoupravnog djelokruga Županije o kojem Skupština ima
pravo donositi odluke.
Članak
78.
Skupština raspisuje referendum odlukom, i to
na prijedlog najmanje jedne trećine članova Skupštine, na prijedlog Župana ili
na prijedlog 20% birača upisanih u popis birača Županije.
Skupština je dužna razmotriti prijedlog za
raspisivanje referenduma u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.
Odluku iz stavka 1. ovoga članka Skupština
donosi većinom glasova svih članova Skupštine.
Članak
79.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
. naziv akta o kojem se odlučuje na
referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem, odnosno o kojima će birači
odlučivati na referendumu,
. obrazloženje akta ili pitanja o kojem,
odnosno o kojima se raspisuje referendum,
. referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati,
. dan održavanja referenduma.
Odluka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje
se u službenom glasilu Županije, lokalnom dnevnom tisku i na drugi pogodan
način.
Članak
80.
Na referendumu imaju pravo sudjelovati birači
koji imaju prebivalište na području Županije i upisani su u popis birača
Županije.
Na referendumu odlučuje se većinom birača
koji su glasovali, uz uvjet da je referendumu pristupila većina od ukupnog
broja birača upisanih u popis birača Županije.
Članak
81.
Pitanja koja se odnose na postupak koji
prethodi raspisivanju referenduma podrobnije se uređuju Poslovnikom.
X. REFERENDUM RADI RAZRJEŠENJA ŽUPANA I
ZAMJENIKA ŽUPANA
a) Raspisivanje referenduma na prijedlog
članova Skupštine
Članak
82.
Skupština može raspisati referendum o
razrješenju Župana i zamjenika Župana na prijedlog najmanje jedne trećine
članova Skupštine i to:
. kada Župan i zamjenik Župana krše ili ne
izvršavaju odluke Skupštine,
. kada Župan i zamjenik Župana svojim radom
Županiji prouzroče materijalnu štetu u visini koja je određena zakonom.
Prijedlog za raspisivanje referenduma radi
razrješenja Župana i zamjenika Župana članovi Skupštine podnose predsjedniku
Skupštine.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku, mora biti
obrazložen i potpisan od članova Skupštine.
Jednom podnijeti prijedlog ne može se
opozvati.
Članak
83.
Predsjednik Skupštine mora sjednicu na kojoj
će se odlučivati o prijedlogu iz članka 82. ovoga Statuta sazvati u roku od 30
dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma o
razrješenju Župana i zamjenika Župana donosi se većinom glasova svih članova
Skupštine.
Odlukom se određuje dan održavanja
referenduma.
Odluka o raspisivanju referenduma mora se
objaviti u službenom glasilu Županije, a od dana objave odluke do dana
održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više od 40 dana.
b) Raspisivanje referenduma na prijedlog
birača
Članak
84.
Najmanje 20% birača upisanih u popis birača
Županije imaju pravo Skupštini predložiti raspisivanje referenduma po pitanju
razrješenja Župana i zamjenika Župana.
Prijedlog se podnosi predsjedniku Skupštine,
a odluku o raspisivanju referenduma Skupština mora donijeti u roku od 30 dana
od prijema prijedloga.
U pogledu odluke o raspisivanju referenduma
na odgovarajući se način primjenjuje odredba članka 83. stavak 2., 3. i 4.
ovoga Statuta.
Ako Skupština ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma Skupština je dužna dati odgovor podnositeljima
najkasnije u roku od 30 dana od odluke Skupštine.
U ime Skupštine odgovor daje predsjednik
Skupštine.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
85.
Poslovnik i drugi opći akti doneseni na
temelju Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 22/ 01,
10/06, 16/06 pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i 27/08), uskladit će se s
odredbama ovoga Statuta i zakona kojima se uređuje pojedino područje iz
samoupravnog djelokruga Županije, u zakonom propisanom roku.
Članak
86.
Odluke iz članka 59. i članka 73. stavak 2.
ovoga Statuta Župan će donijeti u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu
ovog Statuta.
Članak
87.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 22/01, 10/06,
16/06 - pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i 27/08).
Članak
88.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/09-01/5
Ur. broj: 2170/1-05-01/5-9-6
Rijeka, 1. srpnja 2009.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v.r.