SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XI. - broj 33. Utorak, 23. prosinca 2003.
GRAD CRIKVENICA
59

52.

Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 26/01) Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na 27. sjednici održanoj dana 22. prosinca 2003. godine donijelo je

ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2004. godinu

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva, te druga pitanja u izvršavanju proračuna.

Članak 2.

Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te planova razvojnih programa.

Opći dio Proračuna čini račun prihoda i rashoda i Računa financiranja. Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada Crikvenice na temelju zakonskih i drugih propisa. U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.

Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku godinu.

Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika. Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.

Članak 3.

Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi na osnovu kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu sa trogodišnjim projekcijama i mogućnostima.

Članak 4.

U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.

II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

Članak 5.

Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjene gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna, Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.

Poglavarstvo donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera obustave izvršavanje Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Poglavarstvo mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i primici, odnosno rashodi i izdaci Proračuna.

Članak 6.

Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijevaju u sljedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza dospijeva.

Članak 7.

Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.

Članak 8.

Predsjednik Poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.

Proračunske stavke za otplatu glavnice i kamate javnog duga mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.

Članak 9.

Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 100.000,00 kuna i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o korištenju iste.

Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.

Članak 10.

Prihodi proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa zakonom i drugom propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.

Prihodi koje ostavaruju tijela gradske uprave obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.

Članak 11.

Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu sa namjenama.

Vlastiti prihodi koje ostvare korisnici Proračuna ne uplaćuju se u proračun, uz obvezu da o ostvarenim vlastitim prihodima i utrošenim vlastitim prihodima mjesečno izvještavaju Upravni odjel za financije.

Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2004. godinu.

III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM

Članak 12.

Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banke donosi Poglavarstvo.

Članak 13.

U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Gradsko vijeće na prijedlog poglavarstva može odlučiti da se dionice, odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostavrena sredstva od prodaje nefinacijske i financijske imovine, koriste se samo za otplatu duga u Računu financiranja.

Ako se sredstva iz stavka 1. ovoga članka ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga iz stavka 1., koristit će se za nabavku nefinancijske i financijske imovine.

Članak 14.

Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik Poglavarstva može otpisati dug ili djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.

Članak 15.

Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost Poglavarsta ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun Grada.

Članak 16.

Nefinancijska dugotrajna imovima mora se osigurati ako postoji zakonska obveza. O osiguranju nefinanacijske imovine u drugim okolnostima odlučuje čelnik proračunskog korisnika, poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u protivnom naknada za štetu nastalu na neosiguranoj imovini isplaćuje iz Proračuna.

IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA

Članak 17.

Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.

Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka može iznositi najviše do 200stvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih pomoći, sufinanciranje građana i zajmova. U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.

Članak 18.

Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada, kao i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati samo uz suglasnost Poglavarstva, a do nivoa pokazatelja zaduženosti do 40,0%.

Poglavarstvo Grada može davati jamstvo pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.

Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik Poglavarstva.

Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu Grada u jamstvenoj zalihi do 5 0ospjelih izdanih jamstava.

V. PRAVA I OBVEZA PRORAČUNSKIH KORISNIKA

Članak 19.

Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima, te za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima prenijeti na druge osobe te unutarnjim propisima urediti postupke temeljene na Zakonu o proračunu.

Članak 20.

Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga zakonodavca.

Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i finacijskim planom.

Članak 21.

Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj koji se zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja srpnja tekuće godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza tekuće proračunske godine.

Planovi proračunskih korisnika konsolidirani na razini upravnog odjela i Nacrt godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Poglavarstvu do 31. ožujka tekuće godine. Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 01. lipnja tekuće godine.

Poglavarstvo Grada Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju do 31. ožujka tekuće godine, odnosno 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome izvještava Ministarstvo financija.

Članak 22.

Izvanproračunski korisnici moraju izraditi godišnji obračun sukladno odredbama Zakona o računovodstvu, te ga zajedno sa obrazloženjem dostaviti Upravnom odjelu za financije do 31. ožujka tekuće godine.

Godišnji obračun finacijskog plana izvanproračunskog korisnika Poglavarstvo predlaže na suglasnost Gradskom vijeću zajedno sa godišnjim obračunom Proračuna iz članka 21. ove Odluke.

VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA

Članak 23.

Unutarnja revizija proračunskog korisnika tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenosti sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog korisnika.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 24.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2004. godine.

Klasa: 400-01/03-01/24

Ur. broj: 2107/01-02-03-7

Crikvenica, 22. prosinca 2003.

GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE

Predsjednik

Gradskog vijeća

Grada Crikvenice

Nikola Šaban, v. r.

 

http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=49&mjesto=10003&odluka=52
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr