36.
Na temelju članka 4. stavka 1., članka 11.
stavka 2. i članka 15. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 - Uredba i 178/04) i
članka 20. Statuta Općine Matulji (»Službene novine Primorsko - goranske
županije« broj 24/01, 18/03 i 26/08), Općinsko vijeće Općine Matulji, na 36.
sjednici održanoj dana 18. prosinca 2008. godine, donosi
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima na području Općine Matulji
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuju se komunalne
djelatnosti sukladno odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu koje su od
značaja za Općinu Matulji, način obavljanja komunalnih djelatnosti, uvjeti za
provedbu javnog natječaja, mjerila za odabir ponuda te promjenu cijene usluga.
II. KOMUNALNE DJELATNOSTI
Članak
2.
Na području Općine Matulji obavljaju se
sljedeće komunalne djelatnosti:
1. opskrba pitkom vodom,
2. odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
3. prijevoz putnika u javnom prometu
4. održavanje čistoće,
5. odlaganje komunalnog otpada,
6. održavanje javnih površina,
7. održavanje nerazvrstanih cesta,
8. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
9. obavljanje dimnjačarskih poslova
10. održavanje javne rasvjete
(1) Pod opskrbom pitkom vodom razumijevaju se
poslovi zahvaćanja, pročišćavanja i isporuke vode za piće.
(2) Pod odvodnjom i pročišćavanjem otpadnih
voda razumijeva se odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda, odvodnja atmosferskih
voda, te crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i
crnih jama.
(3) Pod prijevozom putnika u javnom prometu
razumijeva se prijevoz putnika na linijama unutar zona koje utvrđuju jedinice
lokalne samouprave, za čija područja se prijevoz odvija, osim prijevoza
željeznicom koji se uređuje posebnim propisima.
(4) Pod održavanjem čistoće razumijeva se
čišćenje javnih površina te skupljanje i odvoz komunalnog otpada na uređena
odlagališta utvrđena prema posebnim propisima.
(5) Pod odlaganjem komunalnog otpada
razumijeva se obrađivanje i trajno odlaganje komunalnog otpada na odlagališta
komunalnog otpada te saniranje i zatvaranje odlagališta, na temelju posebnih
propisa.
(6) Pod održavanjem javnih površina naročito
se razumijeva održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih
zona, otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova, dječjih igrališta i javnih
prometnih površina te dijelova javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kad se
ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu.
(7) Pod održavanjem nerazvrstanih cesta
razumijeva se održavanje površina koje se koriste za promet po bilo kojoj
osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane
ceste u smislu posebnih propisa, te gospodarenje cestovnim zemljištem uz
nerazvrstane ceste.
(8) Pod održavanjem groblja razumijeva se
održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i sahrane pokojnika, te
ukop pokojnika. Pod prijevozom pokojnika razumijeva se preuzimanje i prijevoz
umrle osobe od mjesta smrti do mrtvačnice na groblju.
(9) Pod obavljanjem dimnjačarskih poslova
razumijeva se obveza čišćenja i kontrole dimovodnih objekata i uređaja za
loženje.
(10) Pod pojmom »javna rasvjeta« razumijeva
se upravljanje, održavanje objekata i uređaja javne rasvjete, uključivo
podmirivanje troškova električne energije, za rasvjetljavanje javnih površina,
javnih cesta koje prolaze kroz naselje i nerazvrstanih cesta.
III. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
3.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Matulji obavljaju:
1. Komunalno trgovačko društvo »Komunalac«
d.o.o. Opatija,
2. pravne ili fizičke osobe na temelju
ugovora o koncesiji,
3. pravne ili fizičke osobe na temelju
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova
IV. OBAVLJANJE DJELATNOSTI PUTEM KTD-a
»KOMUNALAC« d.o.o.
Članak
4.
Komunalno trgovačko društvo »Komunalac«
d.o.o. Opatija obavlja sljedeće komunalne djelatnosti:
- opskrba pitkom vodom,
- odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
- odlaganje komunalnog otpada,
- održavanje čistoće,
- održavanje javnih površina,
- održavanje nerazvrstanih cesta
- održavanje groblja i prijevoz pokojnika
Komunalno trgovačko društvo »Komunalac«
d.o.o. Opatija obavlja komunalne djelatnosti iz stavka 1. ovog članka sukladno
društvenom ugovoru, posebnim propisima kojima se regulira obavljanje pojedine
komunalne djelatnosti i odlukama Općinskog vijeća donesenih sukladno tim
propisima, a na temelju ugovora koje zaključuje Općinsko poglavarstvo.
Navedeni ugovori zaključuju se na osnovi
godišnjih Programa održavanja komunalne infrastrukture Općine Matulji.
V. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
DJELATNOSTI NA TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI
Članak
5.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji mogu obavljati na području Općine Matulji sljedeće komunalne
djelatnosti:
- obavljanje dimnjačarskih poslova
- prijevoz putnika u javnom prometu
Članak
6.
Postupak dodjele koncesije provodi se
prikupljanjem ponuda ili javnog natječaja.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili
javnog natječaja donosi Općinsko poglavarstvo.
Postupak prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja provodi Povjerenstvo koje ima predsjednika i dva člana, a imenuje ga
Općinsko poglavarstvo.
Članak
7.
Oglas za prikupljanje ponuda ili javni
natječaj mora sadržavati:
- djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje
- vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje
- vrsta i opseg poslova
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova,
- najniži iznos naknade za koncesiju, te
način i rok plaćanja
- jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje
ugovora
- način, mjesto i rok za podnošenje ponude
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi
- mjesto i vrijeme otvaranja ponuda
- uvjete za odabir najpovoljnije ponude
Oglas se objavljuje u dnevnom ili tjednom
tisku.
Članak
8.
Ponuditelji su dužni uz ponudu priložiti
sljedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti
(obrtnica ili izvod iz registra trgovačkog
suda)
- dokaz o bonitetu
- potvrde o plaćenim porezima i doprinosima
za zadnji mjesec prije objave oglasa
- reference tvrtke za obavljanje komunalne
djelatnosti koja je predmet prikupljanja ponuda ili javnog natječaja (oprema,
poslovni prostor, broj i struktura zaposlenih, dosadašnji poslovi)
Članak
9.
Koncesija se može dati pravnoj ili fizičkoj
osobi registriranoj za obavljanje djelatnosti iz članka 5. ove Odluke na
vrijeme od najduže 30 godina.
Članak
10.
Odluku o davanju koncesije donosi Općinsko
vijeće.
Kriteriji na temelju kojih se donosi odluka
određeni su posebnim Odlukama Općinskog vijeća kojima se uređuju pojedine
komunalne djelatnosti, a mogu biti sljedeći:
1. poslovnog ugleda podnositelja ponude (broj
zaključenih ugovora za djelatnost za koju se daje koncesija)
2. sposobnosti za ostvarivanje koncesije
(bolja oprema, poslovni prostor, broj zaposlenih)
3. povoljnosti ponude (najviša naknada za
koncesiju, najniža cijena za pruženu uslugu)
4. povoljnosti ponude za provedbu mjera
očuvanja i zaštite okoliša
Kriterije te rok trajanja za odabir
najpovoljnije ponude za davanje koncesije za svaku pojedinu djelatnost utvrđuje
Općinsko poglavarstvo u zaključku o raspisivanju natječaja ili prikupljanja
ponuda u skladu sa stavkom 2. ovog članka i specifičnostima za pojedinu
djelatnost za koju se daje koncesija.
Članak
11.
Odluka o davanju koncesije obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje
3. visina i način plaćanja naknade za
koncesiju
4. cijena i način naplate za pruženu uslugu
5. obveze koncesionara.
Protiv Odluke iz stavka 1. ovog članka žalba
nije dopuštena, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
12.
Na temelju Odluke o davanju koncesije
Općinsko poglavarstvo s odabranim podnositeljem ponude sklapa ugovor o
koncesiji.
Ugovor o koncesiji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje
3. visina i način plaćanja naknade za
koncesiju
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu
5. prava i obveze davatelja koncesije
6. prava i obveze korisnika koncesije
7. jamstva korisnika koncesije
8. uvjete otkaza ugovora
9. ugovorne kazne
Ugovor o koncesiji prestaje istekom vremena
na koje je koncesija dodijeljena, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe
korisnika koncesije, otkazom ugovora o koncesiji ili sporazumom stranaka.
Članak
13.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju
komunalne usluge na temelju koncesije iz članka 5. ove Odluke dužne su pri
svakoj eventualnoj promjeni cijene odnosno tarife svojih usluga izvršiti
prijavu cjenika, odnosno zatražiti prethodnu suglasnost Općinskog poglavarstva.
Prijava cjenikom iz prethodnog stavka
obavezno sadrži:
- vrstu komunalne usluge te način obračuna i
plaćanja usluge,
- strukturu postojeće cijene komunalne
usluge,
- predloženu novu cijenu usluge i njezinu
strukturu,
- postotak promjene cijene u odnosu na
postojeću cijenu,
- razloge za promjenu cijene s detaljnim
obrazloženjem i kalkulacijom,
- dan primjene nove cijene.
Članak
14.
Općinsko poglavarstvo dužno je dati
suglasnost na prijavu cjenika u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za
pribavljanje prethodne suglasnosti, a u protivnom će se smatrati da je
suglasnost dana.
U slučaju uskrate suglasnosti na prijavljeni
cjenik od strane Općinskog poglavarstva, isti se ne može primjenjivati.
Članak
15.
Naknada za koncesiju uplaćuje se u korist Proračuna
Općine Matulji, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture.
VI. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
POSLOVA NA TEMELJU UGOVORA
Članak
16.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
povjeravanju komunalnih poslova mogu obavljati na području Općine Matulji
sljedeće komunalne djelatnosti-poslove:
- održavanje javnih površina - održavanje
javnih zelenih površina
- održavanje nerazvrstanih cesta - poslovi
obnove horizontalne prometne signalizacije
- javna rasvjeta - poslovi održavanja
objekata i uređaja javne rasvjete
- poslovi dekorativne rasvjete
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja javnih površina, poslova održavanja javnih zelenih površina
podrazumijeva se košnja trave, orezivanje stabala, ukrasnog grmlja, košnja
zatravljenih površina i ukrasnih travnjaka, sadnja sezonskog cvijeća i ukrasnog
grmlja, te plijevljenje korova i okopavanje javnih ozelenjenih nasada.
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja nerazvrstanih cesta, poslova obnove horizontalne prometne
signalizacije podrazumijeva se obnova pješačkih prijelaza te ostalih oznaka
prometne signalizacije.
Pod obavljanjem poslova održavanja javne
rasvjete podrazumijeva se zamjena dotrajalih i istrošenih elemenata javne
rasvjete, zamjena dotrajalih stupova i ličenje istih.
Pod obavljanjem poslova dekorativne rasvjete
podrazumijeva se postava dekoracije svjetlećim elementima na stupove javne
rasvjete, drveće, fasade i druge javne površine u vrijeme Božićnih i
novogodišnjih blagdana kao i drugih blagdana i manifestacija.
Članak
17.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova (u
daljnjem tekstu: ugovor) iz članka 16. stavka 1. ove Odluke može se zaključiti
najdulje na vrijeme od 4 godine.
Opseg i cijena komunalnih poslova odredit će
se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture iz članka 28. stavka
3. Zakona o komunalnom gospodarstvu i troškovnika sačinjenog na temelju
Programa održavanja komunalne infrastrukture za godinu u kojoj se zaključuje
ugovor, a do isteka roka na koji se zaključuje ugovor bit će utvrđeni naprijed
navedenim godišnjim Programima i troškovnicima za predmetne poslove, koje
utvrđuje Općinsko poglavarstvo.
U slučaju povećanja ili smanjena opsega
komunalnih poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor, sporazumno
će se sačiniti aneks ugovora kojeg odobrava Općinsko poglavarstvo.
Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge
prema dostavljenim računima o izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba
naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.
Članak
18.
Postupak povjeravanja obavljanja komunalnih
poslova na temelju pisanog ugovora iz članka 16. ove Odluke provodi se:
- prikupljanjem ponuda
- javnim natječajem
Prikupljanjem ponuda pristupiti će se kada
vrijednost poslova komunalnih djelatnosti u godišnjem iznosu ne prelazi
vrijednost od 500.000 kn.
Javnim natječajem pristupiti će se kada
vrijednost poslova komunalnih djelatnosti u godišnjem iznosu prelazi vrijednost
od 500.000 kn.
Članak
19.
Postupak prikupljanja ponuda i javnog
natječaja iz članka 18. ove odluke, provodi Povjerenstvo koje imenuje Općinsko
poglavarstvo, posebno za svaki postupak glede pojedinih komunalnih poslova iz
članka 16. ove odluke.
Članak
20.
Povjerenstvo se sastoji od tri člana.
Članak
21.
Povjerenstvo iz članka 20. ove odluke, provodi
otvaranje pristiglih ponuda na sjednici koja se mora održati najkasnije tri (3)
dana od isteka roka za podnošenje ponude.
Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni
ponuditelji.
Ponude koje ne sadržavaju isprave navedene u
ovoj odluci smatrati će se nepravovaljanima.
Na osnovi pristiglih ponuda Povjerenstvo će
donijeti zaključak o prijedlogu za odabir najpovoljnije ponude, te će
zaključak, zaprimljene ponude i pripadajuću dokumentaciju dostaviti Općinskom
vijeću koje donosi konačnu odluku.
Općinsko vijeće može donijeti odluku o
neizboru niti jedne od ponuda pristiglih na natječaj s time da je obvezno
navesti temeljne razloge njihovog odbijanja.
Članak
22.
Prikupljanje ponuda provodi se pozivom za
dostavu ponuda za najmanje pet ponuditelja.
Poziv za dostavu ponude ponuditeljima upućuje
Općinsko poglavarstvo na prijedlog povjerenstva iz članka 19. ove odluke.
Poziv za dostavu ponude mora sadržavati sve
elemente potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude.
Članak
22.
Odluka o prikupljanju ponuda i javni natječaj
mora sadržavati:
- djelatnost za koju se sklapa ugovor
- vrijeme za koje se sklapa ugovor
- vrstu i opseg poslova
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova, te način i rok plaćanja
- jamstvo izvršitelja za ispunjenje ugovora
- način i vrijeme i rok za podnošenje ponuda
- rok važenja ponuda
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi
- mjesto i vrijeme održavanje sjednice
povjerenstva za otvaranje ponuda
- uvjeti za odabir najpovoljnije ponude
Članak
23.
Ponude se podnose u zapečaćenoj koverti u
jedinstveni upravni odjel Općine Matulji, neposredno ili putem pošte,
preporučeno s naznakom »ne otvaraj - za natječaj« u roku od 15 dana od dana
objave natječaja.
Članak
24.
Uz ponudu, ponuditelji su dužni priložiti
sljedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra trgovačkog suda
- dokumente o financijskoj stabilnosti (ne
starije od mjesec dana)
- potvrde o plaćenim porezima i doprinosima
za zadnji mjesec prije objave natječaja
- izjava o nekažnjavanju odgovornih osoba
ponuditelja za djela protiv gospodarstva u posljednjih pet (5) godina.
- referencu ponuditelja za obavljanje
komunalne djelatnosti koja je predmet natječaja (oprema, poslovni prostor, broj
i struktura djelatnika, dosadašnji poslovi)
Članak
25.
Kriteriji za odabir najpovoljnije ponude
jesu:
- sposobnost ponuditelja utvrđena temeljem
dokumentacije iz općeg dijela ponude sukladno članku 22. i članka 24. ove
odluke.
- Najniža ponuđena cijena uz iste ponudbene
uvjete
Članak
26.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova može
se sklopiti najdulje na vrijeme od četiri (4) godine.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka, na temelju
odluke Općinskog vijeća Općine Matulji o izboru osobe za obavljanje komunalnih
poslova zaključuje Općinsko poglavarstvo Općine Matulji.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
27.
Ugovori o koncesiji, kao i ugovor o
povjeravanju poslova za obavljanje komunalnih djelatnosti sklopljeni prije
stupanja na snagu ove Odluke, ostaju na snazi do isteka ugovorenog roka.
Članak
28.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje
vrijediti Odluka o uvjetima i mjerilima za povjeravanje obavljanja komunalnih
djelatnosti fizičkoj ili pravnoj osobi (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 29/01).
Članak
29.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/08-01/8
Ur. broj: 2156-04/08-01
Matulji, 18. prosinca 2008.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Općinskog vijeća
Mario Ćiković, ing. v.r.