74.
Na temelju članka 4. stavka 1., članka 11.
stavka 2. i članka 15. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 - Uredba i 178/04) i
članka 36. Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 21/01, 8/06, 18/06-pročišćeni tekst i 12/08), Gradsko vijeće Grada
Opatije, na sjednici održanoj dana 22. prosinca 2008. godine, donosi
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima na području Grada Opatije
Članak
1.
I. OPĆE ODREDBE
Odlukom o komunalnim djelatnostima na
području Grada Opatije (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se komunalne
djelatnosti koje se obavljaju na području Grada Opatije, način i uvjeti
obavljanja komunalnih djelatnosti te druga pitanja od značaja za obavljanje
komunalnih djelatnosti na području Opatije.
Članak
2.
Na području Grada Opatije obavljaju se
sljedeće komunalne djelatnosti:
1. opskrba pitkom vodom,
2. odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
3. prijevoz putnika u javnom prometu,
4. održavanje čistoće javnih površina,
5. odlaganje komunalnog otpada,
6. održavanje javnih površina,
7. održavanje nerazvrstanih cesta,
8. tržnice na malo,
9. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
10. obavljanje dimnjačarskih poslova,
11. održavanje javne rasvjete.
Člankom 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu
propisano je što se podrazumijeva pod pojmom svake od navedenih komunalnih
djelatnosti iz prethodnog stavka.
II. NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
3.
Komunalne djelatnosti na području Grada
Opatije obavljaju:
1. Komunalno poduzeće »Komunalac« d.o.o.
Opatija
2. Komunalno poduzeće Parkovi d.o.o. Opatija
3. pravne ili fizičke osobe na temelju
ugovora o koncesiji,
4. pravne ili fizičke osobe na temelju
pisanog ugovora o povjeravanju komunalnih poslova
Članak
4.
Komunalno društvo »Komunalac« d.o.o. Opatija
obavlja sljedeće komunalne djelatnosti:
- opskrba pitkom vodom,
- odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
- odlaganje komunalnog otpada,
- održavanje čistoće javnih površina,
- održavanje javnih površina,
- održavanje nerazvrstanih cesta,
- održavanje groblja i prijevoz pokojnika.
Komunalno društvo »Parkovi« d.o.o. Opatija
obavljaju slijedeće komunalne djelatnosti:
- održavanje čistoće javnih površina - obalni
put i pristupna stubišta, pomorsko dobro, igrališta,
- održavanje javnih površina - zelene
površine, obalni put i pristupna stubišta, pomorsko dobro, igrališta,
uključujući i odvodnju atmosferskih voda, čekaonice na autobusnim stajalištima,
fontane i kipovi,
- održavanje nerazvrstanih cesta - raslinje
uz komunikacije.
Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. Rijeka
obavlja komunalnu djelatnost prijevoza putnika u javnom prometu sukladno
Ugovoru o uređivanju međusobnih prava i obveza u obavljanju javnog gradskog i
prigradskog prijevoza putnika na području Grada Opatije.
Komunalno poduzeće »Komunalac« d.o.o. Opatija
i komunalno poduzeće Parkovi d.o.o. Opatija obavljaju komunalne djelatnosti iz
stavka 1. i 2. ovog članka sukladno ovoj Odluci, posebnim propisima kojima se
regulira obavljanje pojedine komunalne djelatnosti i odlukama Gradskog vijeća
donesenih sukladno tim propisima, a na temelju ugovora koje zaključuje Gradsko
poglavarstvo odnosno izvršna vlast Grada Opatije.
Navedeni ugovori zaključuju se na osnovi
godišnjih Programa održavanja komunalne infrastrukture Grada Opatije.
III. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
DJELATNOSTI NA TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI
Članak
5.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji mogu obavljati na području Grada Opatije sljedeće komunalne
djelatnosti:
- obavljanje dimnjačarskih poslova,
- tržnice na malo.
Članak
6.
Postupak dodjele koncesije provodi se javnim
natječajem, u skladu sa posebnim propisima koji reguliraju pitanje dodjela
koncesija.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili
javnog natječaja donosi Gradsko poglavarstvo odnosno tijelo izvršne vlasti
Grada Opatije.
Postupak javnog natječaja provodi
Povjerenstvo koje ima predsjednika i najviše 6 članova, a imenuje ga Gradsko
poglavarstvo odnosno tijelo izvršne vlasti Grada Opatije.
Članak
7.
Oglas za prikupljanje ponuda ili javni
natječaj mora sadržavati:
- djelatnost za koju se daje koncesija,
- vrijeme za koje se daje koncesija,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova,
- najniži iznos naknade za koncesiju te način
i rok plaćanja,
- jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje
ugovora.
- način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
- mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
- uvjete za odabir najpovoljnije ponude,
- ostali sadržaj propisan posebnim propisima.
Oglas se objavljuje u dnevnom ili tjednom
tisku.
Članak
8.
Ponuditelji su dužni uz ponudu priložiti
slijedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti
(obrtnica ili izvod iz registra trgovačkog
suda)
- dokaz o bonitetu
- potvrde o plaćenim porezima i doprinosima
za zadnji mjesec prije objave oglasa
- reference tvrtke za obavljanje komunalne
djelatnosti koja je predmet javnog natječaja (oprema, poslovni prostor, broj i
struktura zaposlenih, dosadašnji poslovi)
Članak
9.
Koncesija se može dati pravnoj ili fizičkoj
osobi registriranoj za obavljanje djelatnosti iz članka 6. ove Odluke na
vrijeme od najduže 30 godina.
Članak
10.
Odluku o davanju koncesije donosi Gradsko
vijeće.
Kriteriji i mjerila na temelju kojih se
donosi odluka određuju se javnim natječajem, a mogu biti sljedeći:
1. sposobnosti za ostvarivanje koncesije
(bolja oprema, poslovni prostor, broj zaposlenih)
2. poslovni ugled podnositelja ponude (broj
zaključenih ugovora za djelatnost za koju se daje koncesija)
3. povoljnosti ponude (najviša naknada za koncesiju,
najniža cijena za pruženu uslugu)
4. povoljnosti ponude za provedbu mjera
očuvanja i zaštite okoliša
Kriterije te rok trajanja koncesije za odabir
najpovoljnije ponude za davanje koncesije za svaku pojedinu djelatnost utvrđuje
Gradsko poglavarstvo odnosno tijelo izvršne vlasti Grada Opatije u zaključku o
raspisivanju natječaja u skladu sa stavkom 2. ovog članka i specifičnostima za
pojedinu djelatnost za koju se daje koncesija.
Članak
11.
Odluka o davanju koncesije obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija daje,
2. vrijeme na koje se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. obveze koncesionara,
6. drugi sadržaj propisan posebnim propisom
kojim je regulirano davanje koncesije.
Članak
12.
Na temelju Odluke o davanju koncesije Gradsko
poglavarstvo odnosno g tijelo izvršne vlasti Grada Opatije s odabranim
ponuditeljem sklapa ugovor o koncesiji.
Ugovor o koncesiji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija
dodjeljuje,
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze korisnika koncesije,
7. jamstva korisnika koncesije,
8. uvjete otkaza ugovora,
9. ugovorne kazne.
Članak
13.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju
komunalne usluge na temelju koncesije iz članka 6. alineje 1. i 2.. ove Odluke
dužne su prije svake promjene cijene odnosno tarife svojih usluga izvršiti
prijavu cjenika i zatražiti prethodnu suglasnost Gradskog poglavarstva odnosno
tijela izvršne vlasti Grada Opatije.
Prijava cjenikom iz prethodnog stavka
obavezno sadrži:
- vrstu komunalne usluge, te način obračuna i
plaćanja usluge,
- strukturu postojeće cijene komunalne
usluge,
- predloženu novu cijenu usluge i njenu
strukturu,
- postupak promjene cijene s obrazloženjem i
kalkulacijama,
- dan primjene nove cijene.
Članak
14.
Gradsko poglavarstvo odnosno tijelo izvršne
vlasti Grada Opatije dužno je dati suglasnost na prijavu cjenika u roku od 15
dana od dana podnošenja zahtjeva za pribavljanje prethodne suglasnosti, a u
protivnom će se smatrati da je suglasnost dana.
U slučaju uskrate suglasnosti na prijavljeni
cjenik od strane Gradskog poglavarstva, isti se ne može primjenjivati.
Članak
15.
Naknada za koncesiju uplaćuje se u korist
Proračuna Grada Opatije, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture.
IV. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
POSLOVA NA TEMELJU PISANOG UGOVORA
Članak
16.
Pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova mogu obavljati na području Grada
Opatije slijedeće komunalne djelatnosti- poslove:
1. održavanje nerazvrstanih cesta - poslovi
obnove i postave horizontalne i vertikalne prometne signalizacije,
2. javna rasvjeta - poslovi održavanja javne
rasvjete,
- poslovi održavanja javne rasvjete obalnog
puta,
- poslovi dekorativne rasvjete,
3. održavanje čistoće javnih površina -
poslovi veterinarsko-higijeničarske službe.
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja nerazvrstanih cesta, poslova obnove i postave horizontalne i
vertikalne prometne signalizacije podrazumijeva se: obnova i izrada
horizontalnih oznaka na kolniku, obnova i postava vertikalne prometne
signalizacije, provedba prometnih rješenja privremenih regulacija prometa.
Pod obavljanjem poslova održavanja javne
rasvjete podrazumijeva se zamjena dotrajalih i istrošenih elemenata javne
rasvjete, zamjena dotrajalih stupova i ličenje istih.
Pod obavljanjem poslova održavanja rasvjete
obalnog puta podrazumijeva se zamjena dotrajalih i istrošenih elemenata javne
rasvjete na obalnom putu.
Pod obavljanjem poslova dekorativne rasvjete
podrazumijeva se postava dekoracije svjetlećim elementima na stupove javne
rasvjete, drveće, fasade i druge javne površine u vrijeme Božićnih i
novogodišnjih blagdana kao i drugih blagdana i manifestacija.
Pod obavljanjem poslova
veterinarsko-higijeničarske službe podrazumijevaju se poslovi dezinfekcije i
deratizacije na površinama u vlasništvu Grada Opatije, uklanjanje lešina
životinja sa ulica, neškodljivo uklanjanje pasa i mačaka.
Članak
17.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili
javnog natječaja donosi Gradsko poglavarstvo odnosno tijelo izvršne vlasti
Grada Opatije.
Članak
18.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova (u
daljnjem tekstu:ugovor) iz članka 16. stavka 1. ove Odluke može se zaključiti
najdulje na vrijeme od 4 godine.
Opseg i cijena komunalnih poslova odredit će
se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture iz članka 28. stavka
3. Zakona o komunalnom gospodarstvu i troškovnika izrađenog na temelju Programa
održavanja komunalne infrastrukture za godinu u kojoj se zaključuje ugovor, a
do isteka roka na koji se zaključuje ugovor bit će utvrđeni naprijed navedenim
godišnjim Programom i troškovnicima za predmetne poslove.
U slučaju povećanja ili smanjena opsega
komunalnih poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor,
sporazumno će se sačiniti aneks ugovora kojeg odobrava Gradsko poglavarstvo
odnosno tijelo izvršne vlast Grada Opatije.
Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge
prema dostavljenim računima o izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba
naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.
Članak
19.
Na postupak odabira ponuditelja za obavljanje
komunalnih djelatnosti iz članka 17. ove Odluke primjenjuju se odredbe propisa
kojima je uređen postupak javne nabave roba i usluga.
Članak
20.
Gradsko Poglavarstvo odnosno tijelo izvršne
vlasti Grada Opatije razmotriti će prijedlog za odabir ponude te isti uputiti
Gradskom vijeću na donošenje Odluke.
Članak
21.
Na temelju odluke iz članka 20. Gradsko
poglavarstvo odnosno tijelo izvršne vlasti Grada Opatije sklapa ugovor o
povjeravanju određenih komunalnih poslova koji obvezatno sadrži:
- djelatnost za koju se sklapa ugovor,
- vrijeme na koje se sklapa ugovor,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova te način i rok plaćanja,
- jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
22.
Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti
ili pojedinih poslova iz komunalnih djelatnosti ostaju na snazi do isteka roka
na koji su zaključeni ili do raskida istih.
Komunalnu djelatnost tržnice na malo do
provedbe natječaja za dodjelu koncesije obavlja Komunalac d.o.o. Opatija.
U slučaju raskida Ugovora o uređivanju
međusobnih prava i obveza u obavljanju javnog gradskog i prigradskog prijevoza
putnika na području Grada Opatije iz članka 4. stavka 3. ove Odluke ili u
slučaju uvođenja novih linija javnog prijevoza putnika ukoliko iste ne budu
predmet tog Ugovora, komunalnu djelatnost prijevoza putnika u javnom prijevozu,
za sve ili za pojedine linije, obavlja se na temelju ugovora o koncesiji
sklopljenog u postupku i na način propisan člancima 5. - 15. ove Odluke.
Članak
23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama PGŽ«.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima koje se obavljaju na temelju ugovora
(»Službene novine PGŽ« broj 56/06), članci 6.- 14. Odluke o dimnjačarskoj
službi (»Službene novine PGŽ« broj 21/95).
Klasa: 011-01/08-01/15
Ur. broj: 2156-01-01-08-1
Opatija, 22. prosinca 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Adriano Požarić, v.r.