61.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 96/03) i članka 22. Statuta Grada Raba (»Službene novine
PGŽ« broj 24/01 i 4/06), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana
17. prosinca 2008. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna
Grada Raba za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Konsolidiranog proračuna Grada Raba za 2009.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Raba (u daljnjem tekstu: Grada),
opseg zaduživanja i jamstva Grada, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, pojedine ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva Grada te
druga pitanja u svezi izvršavanja Proračuna.
Članak
2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske
korisnike Grada. U skladu sa odredbama Pravilnika o utvrđivanju korisnika
proračuna i o vođenju Registra korisnika proračuna (»Narodne novine« broj
80/04), proračunskim korisnicima smatraju se:
- Pučko otvoreno učilište
- Dječji vrtić »Pahuljica«
- Gradska knjižnica Rab
- Mjesne samouprave
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak
3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda
po izvorima i vrstama te rashoda po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se
primici od financijske imovine te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka raspoređenih prema nositeljima, korisnicima, programima i
aktivnostima te tekućim i kapitalnim projektima.
U Planu razvojnih programa iskazuju se planirani
rashodi proračunskih korisnika za nefinancijsku imovinu (investicije),
kapitalne pomoći i donacije, za razdoblje 2009.-2011. godine.
Plan razvojnih programa usklađuje se svake
godine prilikom donošenja Proračuna.
Članak
4.
Odlukom Grada osniva se proračunski fond za
posebne namjene sukladno odredbama članka 57. Zakona o proračunu.
Za prikupljanje namjenskih sredstava
proračunskog fonda, otvoriti će se poseban račun u okviru računa Proračuna,
koji nema status pravne osobe.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan
je u roku od osam dana od dana stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sve
Upravne odjele o odobrenim sredstvima u Proračunu za 2009. godinu, a Upravni
odjeli su obvezni u daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istome krajnje
korisnike za koje su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu
Proračuna.
Članak
6.
Proračunskim se korisnicima osiguravaju
sredstva u Proračunu od strane Upravnih odjela koja su u Posebnom dijelu
proračuna određena za nositelje sredstava.
Članak
7.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela
Proračuna jesu pojedinačni godišnji financijski planovi proračunskih korisnika,
te planovi nabave proračunskih korisnika.
Provedbene dokumente, po kojima postupaju
Upravni odjeli, donosi Poglavarstvo do 15. siječnja 2009. godine.
Trgovačka društva čiji je osnivač Grad,
obveza su, do 15. siječnja 2009. godine, dostaviti svoje financijske planove,
usklađene sa odobrenim sredstvima u Proračunu, proračunski nadležnim Upravnim
odjelima.
Članak
8.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je
Poglavarstvo.
Korisnici proračuna koriste proračunska
sredstva samo za namjene koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
9.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači
odgovornost za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret
proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
zakonitost, svrhovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Pročelnik Upravnog odjela ima pravo i obvezu
nadzirati poslovanje i namjensko korištenje proračunskih sredstava kod
proračunskog korisnika za kojeg je nadležan.
Članak
10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare
obavljanjem vlastite i ostalih djelatnosti, ne uplaćuju se u Proračun, uz
obvezu da o ostvarenim i utrošenim vlastitim prihodima mjesečno izvještavaju
proračunski nadležne Upravne odjele.
Članak
11.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda daje pročelnik
nadležnog Upravnog odjela.
Članak
12.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, izvršavati će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani
namjenski prihodi mogu se izvršavati po aktivnostima ili projektima za koje su
namijenjeni, do visine naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne
iskoriste u tekućoj godini, prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena sredstva na računu proračunskog
fonda na kraju tekuće godine prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Članak
13.
Poglavarstvo Grada može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nerazmjeru s visinom potraživanja ili zbog drugog opravdanog razloga.
Članak
14.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
visinom prihoda planiranih u Proračunu dok se iznosi rashoda i izdataka u
Posebnom dijelu Proračuna smatraju najvišim iznosima.
Članak
15.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se
izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, te sredstva
za održavanje objekata i nabavu opreme za korisnike Proračuna, raspoređuju se
temeljem Zaključka poglavarstva, ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim
Proračunom.
Članak
16.
U Proračunu se osigurava proračunska zaliha u
iznosu od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za
nepredviđene namjene, za koje u Proračunu nisu osigurana sredstva ili za
namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna
sredstva jer ista pri planiranju Proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Predsjednik Poglavarstva.
Predsjednik Poglavarstva obvezan je mjesečno
izvješćivati Poglavarstvo o korištenju sredstava proračunske zalihe za protekli
mjesec.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
17.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za
pripremu i provedbu postupka nabave roba, radova i usluga kao i odluku o
odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi
(»Narodne novine« broj 110/07) donosi Poglavarstvo.
Upravni odjeli Grada mogu sklapati ugovore o
nabavi roba, obavljanju usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima
te Zaključku kojeg donosi Poglavarstvo.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva, te uz ishođenje odgovarajućeg
jamstva za povrat sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Članak
18.
Ustanove i trgovačka društva, kojima je
osnivač Grad, provode postupak nabave sukladno zakonskim propisima, svojem
Godišnjem planu nabave i Naputku o nabavi roba, usluga i ustupanju radova
Grada.
U povjerenstvo za nabavu koja se financira
proračunskim sredstvima, djelomično ili u cijelosti, ustanova ili trgovačko
društvo dužno je imenovati predstavnika Grada.
Iznimno, Poglavarstvo može odlučiti da će, u
cilju racionalnijeg korištenja proračunskih sredstava i postizanja
povoljnijih uvjeta, Grad
provesti zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili trgovačkog
društva.
Članak
19.
Pročelnik pojedinog Upravnog odjela jest
nalogodavac za sve isplate na teret proračunskih sredstava za koje je taj
Upravni odjel određen nositeljem sredstava.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku
sredstava, moraju biti u pisanom obliku, ovjereni pečatom i potpisom nalogodavca,
s naznakom pozicije Proračuna na teret koje se vrši plaćanje.
Članak
20.
Zaključivanje pisanog Ugovora obvezno je za
sve nabave roba, usluga i ustupanje radova, čija vrijednost prelazi iznos od
20.000,00 kn bez PDV-a.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje
Predsjednik Poglavarstva.
Jedan primjerak Ugovora obvezno se dostavlja
Upravnom odjelu za proračun i financije, u roku od osam dana od potpisa
Ugovora.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih pozajmica, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju
kratkoročnih pozajmica donosi Poglavarstvo.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz
obrazloženi zahtjev za odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za
obračunsko razdoblje koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom
korisniku ne može iznositi više od 200.000,00 kn, a rok na koji se pozajmica
daje, ne može biti duži od šest mjeseci.
Korisnik kratkoročne pozajmice obvezan je
vratiti sredstva u Proračun do 31. prosinca 2009. godine.
Članak
22.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u
trgovačkom društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se
time štiti javni interes, odnosno interes Grada, donosi Poglavarstvo.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili
udjela u kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine
Grada.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak
23.
Grad se može zaduživati za kapitalna
ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Grada te o izdavanju
jamstva donosi Gradsko vijeće.
Članak
24.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je
osnivač i većinski vlasnik Grad može se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog
vijeća.
Zahtjevu za odobravanjem suglasnosti za
zaduženje ili davanje jamstva prilažu se: obrazloženje kapitalnog projekta,
usvojen financijski plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i
prethodno obračunsko razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira
najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt Ugovora te plan
otplate sa svim navedenim troškovima, izjavu odgovorne osobe da pod
materijalnom i krivičnom odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak
25.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršiti će se
njihovo ponovno uravnoteženje, Izmjenama i dopunama proračuna.
Sukladno Izmjenama i dopunama Proračuna,
proračunski korisnici obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje financijske
planove i planove nabave, u roku od 15 dana od stupanja na snagu Izmjena i
dopuna Proračuna i o istome izvijestiti nadležni Upravni odjel.
VII. IZVJEŠTAVANJE
Članak
26.
Upravni odjel za proračun i financije podnosi
Poglavarstvu Polugodišnji i Godišnji obračun o izvršenju Proračuna.
Isti se dostavljaju i Gradskom vijeću, u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak
27.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač
Grad dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju za 2009. godinu
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) proračunski nadležnom
Upravnom odjelu, najkasnije do 20. travnja 2010. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati
prijedlog korištenja vlastitih neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića
gubitka poslovanja.
Upravni odjel dužan je izvještaje o
poslovanju ustanove ili trgovačkog društva za koje je proračunski nadležno,
dostaviti Poglavarstvu najkasnije do 1. svibnja 2010. godine.
Članak
28.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su
dostaviti tromjesečne, polugodišnje i godišnje izvještaje o izvršenju svog
financijskog plana proračunski nadležnom Upravnom odjelu, sukladno odredbama
Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne
novine« broj 27/05 i 2/07).
Proračunski nadležni Upravni odjel
konsolidira izvještaj za pojedine djelatnosti i dostavlja ga Upravnom odjelu za
proračun i financije u propisanim rokovima.
Članak
29.
Nacrt prijedloga Godišnjeg obračuna Proračuna
za 2009. godinu Upravni odjel za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu
najkasnije do 1. svibnja 2010. godine.
Prijedlog Godišnjeg obračuna Proračuna Grada
za 2009. godinu Poglavarstvo dostavlja Gradskom vijeću na usvajanje, najkasnije
do 1. lipnja 2010. godine.
Poglavarstvo dostavlja Ministarstvu financija
i Državnom uredu za reviziju prijedlog Godišnjeg obračuna proračuna Grada za
2009. godinu, do 31. ožujka 2010. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga
usvoji Gradsko vijeće o tome izvještava Ministarstvo financija.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
30.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2009. godine.
Klasa: 011-03/08-01/2-01
Ur. broj: 2169-01-2-08-66
Rab, 17. prosinca 2008.
GRAD
RAB
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Željko Peran ing., v.r.