29.
Na temelju stavka članka 6. stavka 1. Zakona
o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i članka 20. Statuta Općine Matulji
(»Službene novine PGŽ« 24/01, 18/03 i 126/08), Općinsko vijeće Općine Matulji,
na sjednici održanoj dana 2. prosinca 2008. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika
Poglavarstva, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije
u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva
će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
Članak
4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna,
Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše
45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Poglavarstvo mora najkasnije u roku
od 15 dana prije isteka roka za
privremenu obustavu
izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno
uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.
Članak
8.
Predsjednik poglavarstva odobrava
preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja
se umanjuje.
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
250.000 kn, i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje predsjednik Općinskog poglavarstva, koji
je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
11.
Prihodi koje ostvaruju tijela Općinske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun.
Članak
12.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstava za amortizaciju zgrada i opreme za 2008. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
13.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Poglavarstvo. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu
se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku
o izboru banke donosi Poglavarstvo.
Članak
14.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik
Poglavarstva može otpisati ili djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
15.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Proračun Općine.
Članak
16.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
17.
Općina se može zaduživati uzimanjem kredita
ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi najviše
do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a
u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene
obveze iz prethodnih godina.
Članak
18.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Općine
kao i ustanova čiji je osnivač Općine smije se zaduživati samo uz suglasnost
Poglavarstvo.
Poglavarstvo Općine također može davati
jamstvo pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je
osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik
Poglavarstva.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
19.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za
zakonitost svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu
sa Zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak
20.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj koji se zajedno sa polugodišnjim
obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja srpnja mjeseca tekuće
godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na
usvajanje Općinskom vijeću do 5. kolovoza tekuće proračunske godine.
Članak
21.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana nadležnom upravnom tijelu Općine do 15. veljače
tekuće godine za prethodnu godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih
korisnika konsolidirani na razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se Poglavarstvu do 28.veljače tekuće godine za prethodnu
godinu. Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Općinskom vijeću na
usvajanje do 1. lipnja tekuće godine.
Članak
22.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene
Proračunom i financijskim planom.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
23.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika
tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i
funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa
zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže
mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog
korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
24.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dan
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije« a primjenjuje se od
1. siječnja 2009. godine.
Klasa: 400-08/08-01/6
Ur. broj: 2156-04-08-47
Matulji, 2. prosinca 2008.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Općinskog vijeća Općine Matulji
Mario Ćiković ing., v.r.