32.
Temeljem članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05
i 109/07) i članka 19. Statuta Grada Delnica (»Službene novine PGŽ« broj 09/06
- pročišćeni tekst, 29/ 07, 33/07 i 16/08) Gradsko Vijeće Grada Delnica, na
sjednici održanoj 5. lipnja 2008. godine donosi
ODLUKU
o reklamiranju i plakatiranju na području
Grada Delnica
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuju se:
- opći uvjeti za reklamiranje i plakatiranje
na području Grada Delnica vodeći pri tom računa o načinu i uvjetima očuvanja
javnih površina na području Grada,
- obaveza ishođenja suglasnosti za
postavljenje reklamnih predmeta za sve površine na području Grada Delnica.
lI. REKLAMIRANJE
Članak
2.
Pod reklamiranjem se podrazumijeva
postavljanje predmeta čija je svrha isticanje reklamnih poruka i oglašavanje (u
daljnjem tekstu: predmeti), na površinama koje su za to namijenjene.
Predmeti čija je svrha isticanje reklamnih
poruka i oglašavanje u smislu ove Odluke, jesu:
1. transparent,
2. zastava,
3. reklamni naziv,
4. reklamni pano,
5. reklamni logo,
6. reklamna tenda,
7. reklamni ormarić,
8. reklamna vitrina,
9. reklamni uređaj,
10. reklamni stup,
11. reklamna ograda,
12. reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta
13. reklama na zaštitnom platnu gradilišta
14. plakat
1. Opći uvjeti za postavljanje reklamnih
predmeta
Članak
3.
Reklamni predmet može se postaviti na nekretninu
određeno sukladno odredbama ovog Pravilnika.
Reklamni se predmet svojim oblikom,
materijalom, dimenzijama mora uklopiti u postojeće okruženje.
Isticanje reklamnog predmeta na objektima ili
površinama na području Grada Delnica dopušteno je samo na temelju prethodno
pribavljene Suglasnosti vlasnika zemljišta ili građevine.
Uz zahtjev za odobrenje postavljanja predmeta
iz članka 2. potrebno je priložiti nacrt, tehnički opis, proračun sigurnosti
(ukoliko se radi o velikim reklamnim panoima).
Za postavljanje istih uz cestu, potrebno je
pribaviti suglasnost organa nadležnog za upravljanje i održavanje cesta.
Predmeti iz članka 2., na prilazima naselja i
na površinama uz javne prometnice u naseljima, ne smiju svojim oblikom i
položajem zatvarati vidik i sprječavati redovni promet, te ugrožavati sigurnost
prolaznika i vozača.
Predmeti iz članka 2. ove Odluke moraju biti
čitljivi, estetski oblikovani, jezično ispravni i uredni.
Članak
4.
Na području Grada, postavljanje reklamnog
predmeta nije dozvoljeno na:
- građevini koja se štiti kao kulturno dobro,
osim pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom i uz prethodnu dozvolu i
mišljenje državne uprave za zaštitu kulturne i prirodne baštine,
- mjestu gdje bi načinom postavljanja,
dimenzijama, oblikom ili izgledom bila ugrožena sigurnost sudionika u prometu
i/ili zaklonjena postojeća prometna i putokazna signalizacija,
- mjestu gdje bi načinom postavljanja,
dimenzijama ili oblikom bilo onemogućeno održavanje zelenih i drugih javnih
površina.
- na postojećim prometnim znakovima, te na
stupovima javne rasvjete, osim uz posebno odobrenje nadležnog Upravnog odjela
Grada Delnica.
Članak
5.
U zoni raskrižja, između pješačkih prijelaza
te u zelenom razdjelnom pojasu prometnice nije dozvoljeno postavljanje
reklamnog predmeta.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
dozvoljeno je postavljanje reklamnog naziva na pročelju građevine unutar zone
raskrižja, te reklamnog predmeta na stupu javne rasvjete u zelenom razdjelom
pojasu prometnice.
Reklamni predmet koji se postavlja okomito na
os prometnice potrebno je postaviti izvan zone raskrižja, i to na udaljenosti
najmanje 50,00 m prije zone raskrižja i 50,00 m poslije zone raskrižja.
Izuzetno od odredbe stavka 4. ovoga članka,
reklamni predmet koji se postavlja na stup javne rasvjete dozvoljeno je
postaviti neposredno izvan zone raskrižja.
Članak
6.
Reklamni predmeti koji se postavljaju u nizu
uz prometnice moraju biti međusobno usklađeni dimenzijom i oblikom.
Međusobni razmak reklamnih predmeta
smještenih okomito na os prometnice u pravilu iznosi 30,00 m.
Paralelno s osi prometnice ne mogu se
postavljati reklamni predmeti u nizu jedan do drugoga, osim ako se postavljaju
na postojeće ograde ili kao ograda gradilišta.
1. Vrste reklamnih predmeta i posebni uvjeti
za njihovo postavljanje
1.1. Transparent
Članak
7.
Transparent je predmet za reklamiranje i/ili
oglašavanje koji se postavlja razapinjanjem iznad prometnice ili javne površine
na način da ne ometa kolni i pješački promet.
Transparent može biti izrađen od tkanine,
plastificiranog ili sličnog materijala.
Transparent za reklamiranje postavlja se na
određeno vrijeme do 30 dana, a transparent za oglašavanje postavlja se do
završetka trajanja manifestacije, kulturnog, sportskog i drugog događaja.
Transparent se može postaviti paralelno ili
okomito na cestu ili javnu površinu.
Pričvršćenje transparenta izvodi se
vezivanjem ili drugim odgovarajućim načinom spajanja na nosač transparenta, s
time da se stup javne rasvjete i/ili ograda balkona ne može koristiti kao nosač
transparenta.
Najmanja dozvoljena visina za postavljanje
transparenta iznad prometnice ili javne površine iznosi 4,50 m.
1.2. Reklamna zastava
Članak
8.
Reklamna zastava je reklamni predmet koji
sadrži reklamni natpis.
Reklamna zastava se postavlja na samostojeći
jarbol.
Izuzetno od odredbe stavka 2. ovog članka,
reklamna zastava može se postaviti na držače na pročelju građevine pod uvjetom
da se postavom osigura nesmetan prolaz vozila i pješaka.
Reklamna zastava može se postaviti i plošno
na neaktivni dio pročelja građevine, pod uvjetom da se u visini prizemlja
građevine osigura slobodan prostor za prolaz vozila i pješaka.
1.3. Reklamni naziv
Članak
9.
Reklamni naziv je predmet kojim se označava naziv
poslovnog prostora, a sastavljen je od slova koja se postavljaju na podlogu ili
neposredno na pročelje građevine.
Postavljanje reklamnog naziva dozvoljeno je u
zoni prizemlja građevine, iznad ulaza u poslovni prostor, s lijeve ili desne
strane ulaza u poslovni prostor te na dijelu otvora pročelja građevine pod
uvjetom da se ne narušava svijetli otvor.
Na reklamnom nazivu dozvoljeno je
postavljanje osvijetljenih elemenata, a uz reklamni naziv može se postaviti i
reklamni logo.
Postavljanje više reklamnih naziva mora biti
dimenzionalno i položajno usklađeno.
Dozvoljeno je postavljanje reklamnih naziva
na konzolnom nosaču izrađenom od kovanog željeza ili sličnog materijala.
Konzolni reklamni naziv može biti istaknut
najviše 0,60 m od pročelja građevine na koju se postavlja ukoliko je to iz
konstruktivnih i prostornih razloga moguće.
Članak
10.
Izuzetno od odredbe članka 9. ovoga
Pravilnika, za zonu poslovne, turističke i slične namjene, dozvoljeno je
postavljanje reklamnog naziva s naznakom smjera kretanja do poslovnog prostora.
1.4. Reklamni pano
Članak
11.
Reklamni pano je predmet namijenjen isticanju
reklamne poruke.
Reklamni pano mora biti izrađen od postojanog
materijala, a površina za reklamiranje mora biti izrađena od cinčanog ili
aluminijskog lima, vodootporne šperploče ili drugog sličnog materijala.
Donji rub reklamnog panoa mora biti na visini
od najmanje 1,00 m od tla, kako bi se mogla održavati zelena površina.
Reklamni pano koji se postavlja na pročelje
građevine mora biti oblikom i dimenzijama usklađen s pročeljem građevine.
Reklamni pano može biti osvijetljen, a
rasvjeta panoa mora biti ujednačena i bez utjecaja na okolne plohe.
Članak
12.
Vrste reklamnih panoa su:
- manji reklamni pano površine do 6,0 m2,
- slobodnostojeći reklamni pano,
- reklamni pano velikog formata od 6,0 m2 i više,
- reklamni pano na stupu javne rasvjete.
Članak
13.
Manji pano površine do 6,0 m2 namijenjen je za reklamiranje vlastite djelatnosti
ili komercijalno reklamiranje proizvoda, usluga ili djelatnosti.
Na postavu manjih reklamnih panoa primjenjuju
se opći uvjeti za postavljanje reklamnih predmeta propisani ovim Pravilnikom.
Članak
14.
Slobodnostojeći (sandwich) reklamni pano je
pano na prijenosnom stalku kojeg koriste poslovni subjekti za reklamiranje
odnosno obavještavanje o svojoj djelatnosti, a postavljaju se uz ili ispred
poslovnog prostora u kojima obavljaju djelatnost.
Slobodnostojeći reklamni pano može biti
jednostrani ili dvostrani.
Okvir slobodnostojećeg reklamnog panoa mora
biti izrađen od trajnog materijala.
Najveća dozvoljena površina slobodnostojećeg
reklamnog panoa, sa svake strane, može iznositi najviše 1,00 m2, s time da je veličinu potrebno proporcionalno
prilagoditi lokaciji na kojoj se postavlja.
Slobodnostojeći reklamni pano na javnoj
površini može se postavljati samo u radno vrijeme poslovnog objekta, a izvan
tog vremena mora se ukloniti sa javne površine.
Članak
15.
Reklamni pano velikog formata od 6,0 m2 i više (Jumbo reklamni pano) namijenjen je za
komercijalno reklamiranje prozvoda, usluga ili djelatnosti.
Najveća dozvoljena površina Jumbo reklamnog
panoa iznosi 12,0 m2.
Jambo reklamni pano može biti osvijetljen.
Postavljanje Jumbo reklamnog panoa dozvoljeno
je na pročelju građevine, na potporni zid i uz prometnicu.
Postavljanje Jumbo reklamnog panoa nije
dozvoljeno:
- na uređenom zidu stilskog ili ambijentalnog
karaktera,
- na pročelju građevine koja se nalazi na
regulacijskom pravcu uz cestu,
- na području obuhvata Detaljnog plana
uređenja Centar I Delnice i Centar II Delnice.
Na pročelju građevine dozvoljeno je
postavljanje jednog Jumbo reklamnog panoa, pod sljedećim uvjetima:
- Jumbo reklamni pano dozvoljeno je postaviti
isključivo na zabatno pročelje građevine,
- odnos dimenzija pročelja građevine i
stranica Jumbo reklamnog panoa mora biti proporcionalan.
Postavljanje Jumbo reklamnog panoa uz
prometnicu dozvoljeno je pod slijedećim uvjetima:
- međusobna udaljenost Jumbo reklamnih panoa
smještenih okomito na os prometnice iznosi najmanje 300,00 m,
Paralelno s osi prometnice ne dozvoljava se
postava Jambo reklamnih panoa u nizu jedan do drugoga. Međusobna udaljenost
Jambo reklamnih panoa smještenih paralelno s osi prometnice iznosi minimalno
300,00 m.
Nije dozvoljeno postavljanje više Jumbo
reklamnih panoa u visinu.
Jumbo reklamni pano koji nema reklamnu poruku
mora se prekriti plakatom bijele boje.
Članak
16.
Na tipski stup javne rasvjete duž uličnog
poteza dozvoljava se postavljanje nesvietlećeg ili svjetlećeg reklamnog panoa,
time da svi reklamni panoi na stupovima javne rasvjete na istom uličnom potezu
moraju biti jednoobrazni dimenzijom.
Elementi reklamnog panoa moraju biti izrađeni
od trajnog materijala.
1.5. Reklamni logo
Članak
17.
Reklamni logo je reklamni predmet koji se
postavlja uz reklamni naziv, ako logo nije sastavni dio naziva.
Reklamni logo postavlja se plošno ili kao
tijelo (totem), sa ili bez uređaja.
Reklamni logo s uređajem za reklamiranje
djelatnosti od javnog značaja (ljekarne i slično) može se postaviti konzolno.
Reklamni logo postavlja se isključivo u
neposrednoj blizini poslovnog prostora, a njegove dimenzije moraju biti
usklađene sa okolnim prostorom.
Reklamni logo može biti osvijetljen.
1.6. Reklamna tenda
Članak
18.
Reklamna tenda je tenda ili suncobran s
natpisom, te razapeto platno s natpisom.
1.7. Reklamni ormarić
Članak
19.
Reklamni ormarić je ostakljena kutija ili
izlog manjeg formata namijenjen za reklamiranje vlastitog proizvoda, usluge ili
djelatnosti korisnika poslovnog prostora koji se ne nalazi u prizemlju
građevine.
Najveća dozvoljena dubina reklamnog ormarića
iznosi 0,15 m, pod uvjetom da se time ne ometa pješački promet.
Reklamni ormarić se postavlja neposredno uz
ulaz u građevinu ili na pročelje prizemlja građevine.
Slobodnostojeći reklamni ormarić može se
postaviti u svrhu ekskluzivnog izlaganja proizvoda, isključivo na mje
stima gdje nema izloga, a
može biti i dubine veće od 0,15 m.
Postavljanje slobodnostojećeg reklamnog
ormarića većih dimenzija dozvoljeno je neposredno uz ulaz u građevinu.
Reklamni ormarić mora biti izrađen od trajnog
materijala i ostakljen djelomično ili potpuno s prednje i bočnih strana.
1.8. Reklamna vitrina
Članak
20.
Reklamna vitrina je reklamni predmet
namijenjen isticanju reklamnih poruka, u svrhu komercijalnog reklamiranja i
oglašavanja te za isticanje plakata kulturnog sadržaja, plana grada ili drugog
orijentacijskoga plana (u daljnjem tekstu : City light).
City light mora biti izrađen od trajnog
materijala, a može biti jednostrani ili dvostrani, svjetleći ili nesvijetleći.
Postavljanje City lighta dozvoljeno je na
javnoj površini, neizgrađenom građevinskom zemljištu u vlasništvu Grada, pročelju
građevine i u sklopu nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prometu.
Članak
21.
City light se može postaviti na javnoj
površini i neizgrađenom građevinskom zemljištu u vlasništvu Grada pod sljedećim
uvjetima:
- najveća dozvoljena površina jedne strane
City lighta za komercijalno reklamiranje i/ili oglašavanje iznosi 3,0 m2,
- najveća dozvoljena površina jedne strane
City lighta za isticanje plana grada ili drugog orijentacijskog plana iznosi
5,0 m2, a za isticanje plakata
kulturnog sadržaja površina jedne strane City lighta može biti i veća.
1.9. Reklamni uređaj
Članak
22.
Reklamni uređaj je svaki reklamni predmet
određen ovim Pravilnikom koji ima mehanizam za pokretanje predmeta ili slike
(Prisma vision, Trivision, Big board, konzolni znak/logo i slično).
Napajanje reklamnog uređaja električnom
energijom ne smije biti vidljivo.
Za postavljanje reklamnog uređaja primjenjuju
se uvjeti propisani ovim Pravilnikom za postavljanje odgovarajućeg reklamnog
predmeta.
1.10. Reklamni stup
Članak
23.
Reklamni stup je stup većeg promjera
namijenjen isticanju reklamne poruke u koji mogu biti smješteni i drugi
sadržaji za javnu namjenu: javni sat, meteorološki uređaj, telefonska govornica
i slično, koji moraju biti smješteni unutar tijela stupa.
Reklamni stup može biti osvijetljen.
Reklamni stup može imati sjedalice
postavljenje uokolo reklamnog stupa, na visinu podnožja stupa (najviše 0,50m).
1.11. Reklamna ograda
Članak
24.
Postavljanje reklamne ograde za komercijalno
reklamiranje proizvoda, usluga ili djelatnosti dozvoljava se uz cestu, u
pravilu u blizini građevina javne namjene, na mjestu gdje reklamna ograda služi
za zaštitu pješaka.
1.12. Reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta
Članak
25.
Na zaštitnoj ogradi gradilišta dozvoljeno je
postavljanje reklame za vlastito i komercijalno reklamiranje proizvoda, usluga
ili djelatnosti.
Reklame se mogu postaviti privremeno, za
vrijeme trajanja radova na gradilištu.
1.13. Reklama na zaštitnom platnu građevinske
skele
Članak
26.
Postavljanje reklame na zaštitnom platnu
građevinske skele dozvoljeno je za vrijeme trajanja radova na izradi pročelja
građevine ili pri obnovi pročelja građevine.
Reklamu na zaštitnom platnu građevinske skele
dozvoljeno je postaviti u pravilu iznad prizemlja građevine.
1.14. Plakati
Članak
27.
Pod plakatiranjem se smatra isticanje oglasa,
plakata i obavijesti na površinama koje su za to namijenjene (oglasne ploče,
reklamni stupovi i dr.).
Organizator priredaba i drugih sličnih
događanja dužan je plakate, oglase, obavijesti ukloniti najkasnije u roku 2
dana po završetku priredbe, u protivnom uklanjanje će izvršiti komunalni redar
putem treće osobe a na trošak vlasnika odnosno korisnika.
1.15. Ostali reklamni predmeti
Članak
28.
Za postavu reklamnih predmeta koji nisu
obuhvaćeni odredbom članka 4. do članka 23. ovog Pravilnika potrebno je
ispuniti uvjete oblikovanja i postave propisane ovom Odlukom za najsličniju
vrstu reklamnih predmeta.
III. PRIVREMENI OBJEKTI
Članak
29.
Privremenim objektima na području Grada
smatraju se:
- kiosk,
- montažni objekt,
- pokretna naprava.
1. Opći uvjeti za postavljanje privremenih
objekata
Članak
30.
Privremeni objekt ne može se postaviti:
1. u prostoru koji je zaštićen kao kulturno
dobro, osim uz prethodnu dozvolu i mišljenje državne uprave za zaštitu kulturne
i prirodne baštine,
2. na mjestu gdje bi njegovim postavljanjem
bilo ugroženo održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture,
3. u parku i na drugoj uređenoj zelenoj
površini, osim ako se projektom uređenja parka odnosno zelene površine utvrdi
prikladnost i opravdanost postavljanja u sklopu urbane opreme,
4. na javno-prometnoj površini koja je u
funkciji kolnog prometa (osim objekata za naplatu parkiranja),
5. na nogostupu, osim ako se utvrdi da će
nakon postavljanja privremenog objekta ostati najmanje 1,6 m širine za kretanje
pješaka,
6. u području raskrižja (minimalna dozvoljena
udaljenost od raskrižja 5 m),
7. mjestu gdje bi načinom postavljanja,
dimenzijama, oblikom ili izgledom bila ugrožena sigurnost sudionika u
prometu i/ili zaklonjena
postojeća prometna i putokazna signalizacija.
2. Vrste privremenih objekata i posebni
uvjeti za njihovo postavljanje
2.1. Kiosk
Članak
31.
Kiosk je tipski objekt lagane konstrukcije
proizveden od ovlaštenog proizvođača, koji se može u cijelosti ili u dijelovima
prenositi i postavljati pojedinačno ili u grupi, a služi za obavljanje gospodarske
djelatnosti.
Kiosk, ovisno o namjeni, obogaćuje ponudu
trgovine na malo izvan prodavaonica i tržnica i ponudu uslužnih djelatnosti, a
postavlja se privremeno na javne površine, odnosno na dijelove neizgrađenoga
građevinskog zemljišta u vlasništvu Grada.
Kiosk podrazumijeva mogućnost premještanja i
uklanjanja u komadu.
Kiosk svojim oblikovanjem mora biti usklađen
s prostorom u kojem se nalazi.
Postavljanje kioska na terenu izvodi se suhom
montažom na odgovarajuću podlogu.
Najveća dozvoljena tlocrtna površina kioska
iznosi 12,0 m2.
Članak
32.
Kiosk mora biti izrađen od trajnog
materijala, a pročelje kioska potrebno je izvesti od glatkih materijala.
Krovište kioska može biti koso ili kupolasto.
Na kiosk je dozvoljeno postaviti reklamnog
naziv i reklamni logo.
Na korisničkom dijelu kioska može se
postaviti ravna tipska tenda s mehanizmom za uvlačenje.
Usluga u kiosku se, u pravilu, pruža preko
pulta.
Ovisno o djelatnosti koja se u kiosku
obavlja, kiosk mora zadovoljavati posebne propise vezane uz sanitarne uvjete.
Opremu kioska obvezno čini koš za otpatke
postavljen neposredno uz kiosk.
Članak
33.
Uz kiosk nije dozvoljeno postavljanje uslužne
naprave.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
uz kiosk se može postaviti rashladna vitrina pod uvjetom da:
- nakon postavljanja rashladne vitrine ostane
slobodan prolaz za kretanje pješaka u širini od najmanje 2,0 m,
- se postavom rashladne vitrine ne smanjuje
broj parkirnih mjesta i ne ometa opskrba.
2.2. Montažni objekt
Članak
34.
Montažnim objektom smatra se građevina,
površine do 40 m2, koja je
namjenom, veličinom i oblikom građevina privremenog karaktera, a služi za
obavljanje gospodarske djelatnosti.
Montažni objekt podrazumijeva mogućnost
demontaže i premještanja odnosno uklanjanja na način da podloga ostaje
neizmijenjena.
Montažni objekt mora biti izrađen od trajnog
materijala, a pročelje montažnog objekta potrebno je izvesti od glatkih
materijala.
Na pročelju montažnog objekta dozvoljeno je
postavljanje reklamnog naziva i reklamnog loga.
Usluga se u montažnom objektu, u pravilu,
pruža unutar objekta, ali je moguće korištenje prostora ispred objekta za zakup
terase i sl.
Opremu montažnog objekta obvezno čini koš za
otpatke postavljen neposredno uz montažni objekt.
2.3. Pokretna naprava
Članak
35.
Pokretna naprava je prostorno neovisna i
prenosiva prostorna jedinica za obavljanje uslužne, ugostiteljske ili trgovačke
djelatnosti te za zabavu.
Pokretna naprava je, u pravilu, otvorenog
tipa, osim pokretne naprave za potrebe blagdanskih, prigodnih i javnih
manifestacija i objekata za naplatu parkiranja, koje mogu biti zatvorene
konstrukcije.
Pokretna naprava za potrebe prigodnih,
blagdanskih i javnih manifestacija postavlja se na javnu površinu povodom
božićno-novogodišnjih ili uskršnjih blagdana te povodom drugih manifestacija od
značaja za Grad na određenu lokaciju.
U slučaju kada je pokretna naprava za
manifestacije zatvorene konstrukcije, prodavač, roba, pribor i otpad moraju
biti smješteni unutar pokretne naprave.
Pokretna naprava može biti na kotačima.
Mobilna pokretna naprava - kolica ili naprava
na kotačima mora se ukloniti s javne površine nakon završetka radnog vremena.
Na vanjskom dijelu pokretne naprave može se
istaknuti vrsta djelatnosti ili usluge.
Neposredno uz pokretnu napravu ili na njoj,
radi zaštite od vremenskih utjecaja, može se postaviti suncobran manjih
dimenzija.
Članak
36.
Pokretnom napravom, u smislu ovoga
Pravilnika, smatraju se:
- pokretna radnja - kolica i specijalizirano
motorno vozilo za prodaju artikala,
- uslužna naprava - ledenica, peć i naprava
za pečenje plodina, rashladna vitrina, automat za prodaju tiska i slično,
- naprava za zabavu - pozornica sa ili bez
nadstrešnice, šator, balon i slična naprava prigodom javnih manifestacija,
- zabavni park - objekti luna parka, zabavna
radnja i slična naprava,
- štand za prodaju raznih artikala,
- oprema ugostiteljskih terasa,
- ostalo - objekt za naplatu parkiranja,
spremište za priručni alat i materijal, automobil kao lutrijski zgoditak i slično.
2.3.1. Pokretna radnja
Članak
37.
Pokretna radnja je prostorno neovisna i
prenosiva prostorna jedinica, u pravilu na kotačima, predviđena za obavljanje
uslužne, ugostiteljske i trgovačke djelatnosti.
Pokretna radnja ne može ostati na javnoj
površini nakon isteka radnog vremena.
Odredba iz prethodnog stavka ne odnosi se na
automobil kao lutrijski zgoditak, pokretne ograde i druge naprave koje se
postavljaju ispred ugostiteljskih, zanatskih i drugih radnji, a koje ostaju na
javnoj površini do roka odobrenog za njihovo postavljanje.
2.3.2. Uslužna naprava
Članak
38.
Uslužna naprava mora biti tipska, uredna te
dizajnom i materijalom usklađena s drugim privremenim objektima.
Ledenicu za sladoled u originalnom pakiranju
dozvoljeno je postaviti u pješačkoj zoni, te uz pročelje građevine, pod uvjetom
da ista ne predstavlja barijeru u prostoru.
Naprava za pečenje i prodaju plodina (kokice,
kesteni, kukuruz i slično) je naprava otvorenog tipa, najveće dozvoljene
tlocrtne površine 2,0 m2.
Materijal za potpalu (energent), voda za kuhanje i otpad moraju biti smješteni
u zatvorenom dijelu naprave.
Automat za prodaju tiska namijenjen je
prodaji tiska tijekom 24 sata. Postavljanje reklamnih poruka na automatu nije
dozvoljeno, osim obilježja distributera (reklamni logo).
2.3.3. Naprava za zabavu
Članak
39.
Naprava za zabavu mora biti tipska, izrađena
od kvalitetnog materijala s atestima za konstrukciju naprave te izgledom i
oblikom usklađena s ambijentom u koji se postavlja.
2.3.4. Zabavni park
Članak
40.
Zabavni park je skup naprava i uređaja s
izraženim zvučnim i svjetlosnim efektima namijenjenih zabavi djece i odraslih
koji se postavljaju na javnu površinu ili neizgrađeno građevinsko zemljište u
vlasništvu Grada, odnosno privatnom vlasništvu ukoliko zadovoljava sve uvjete.
Sve naprave moraju biti izrađene od
suvremenih i kvalitetnih materijala s potrebnim atestima.
Kod postave zabavnog parka vlasnik opreme
mora imati sklopljen ugovor o korištenju kemijskih WC-a s ovlaštenom tvrtkom,
kao i ugovor sa ovlaštenom tvrtkom u svezi odvoza i zbrinjavanja komunalnog
otpada.
2.3.5. Štand
Članak
41.
Štand je tipizirani prodajni pult izrađen od
trajnih materijala.
Postavljanje štanda dozvoljeno je samo u
vrijeme održavanja prigodnih, blagdanskih i javnih manifestacija, te akcijskih
prodaja, uz uvjet da se postavom ne ometa pješački promet.
2.3.6. Ugostiteljska terasa
Članak
42.
Ugostiteljske terase postavljaju se
isključivo radi pružanja ugostiteljskih usluga na otvorenom prostoru, u pravilu
tijekom kalendarske godine kad su povoljnije vremenske prilike, postavljanjem
stolova i stolica te naprava za zaštitu od sunca i atmosferilija (u nastavku
teksta: oprema ugostiteljske terase).
Članak
43.
Ugostiteljske se terase mogu postaviti na
javnoj površini, odnosno dijelu neizgrađenoga građevinskog zemljišta ispred
ugostiteljskih objekata.
Ugostiteljske se terase mogu postavljati uz
kioske ugostiteljske djelatnosti ako to prostorne mogućnosti dopuštaju, bez
ostakljivanja ili na bilo koji drugi način pretvaranja u zatvorene prostore.
Članak
44.
Zauzimanje javne površine u svrhu
organiziranja ugostiteljskih terasa mora osigurati nesmetano korištenje zgrada,
drugih objekata i urbane opreme, te se ne smije ugroziti sigurnost i redovan
protok sudionika u prometu i onemogućiti prolaz vozilima javnih službi kao što
su hitna pomoć, policija, vatrogasna vozila, komunalna služba i slično.
Članak
45.
Opremu ugostiteljske terase čine stolovi,
stolice, zaštitna naprava od sunca i atmosferilija te, eventualno, pomična
ograda.
Naprava za zaštitu od sunca i atmosferilija
otvorene terase je suncobran.
Iznimno od prethodnog stavka ovog članka,
zaštitna naprava može biti tenda na građevini, s mehanizmom za uvlačenje ili
sklapanje (u daljnjem tekstu: tenda), ako je raspoloživi prostor širine
dovoljne za postavljanje jednog reda stolova uz sam vanjski zid građevine,
odnosno paralelno s njime, odnosno ako je postavljanje tende sastavni dio
projekta uređivanja pojedine javne površine.
Postavljen i otvoren suncobran, odnosno
tenda, mogu natkrivati samo tlocrtnu površinu ukupne površine odobrene terase,
bez zatvaranja bočnih vertikalnih strana najlonom ili nekim drugim materijalom,
odnosno fiksnom konstrukcijom ili napravom, vertikalnim nadovezivanjem na
suncobran, tendu ili nadstrešnicu, odnosno postavljanjem ili ugradnjom »zimskog
vrta« na javnoj površini.
Oblikovno, tenda je ravna, ako se postavlja
na pročelju, odnosno ako je otvorena, a ako se postavlja iznad polukružnog
otvora na pročelju, može biti košarasta, maksimalne dimenzije polukruga kao što
je otvor na pročelju.
Suncobran mora imati pomični oslonac na tlu,
te mora biti izrađen na način da se lako sklapa i prenosi.
Članak
46.
Ograda kao oprema ugostiteljske terase može
se postaviti isključivo kao zaštita na deniveliranim dijelovima i prema
prometnici.
Ako se postavlja ograda, vanjski rub odobrene
terase je i vanjski rub ograde.
Ograda ugostiteljske terase visine je u
pravilu do 100 cm.
Kao ograda mogu se postaviti vaze,
žardinijere ili može biti izvedena od željeznih profiliranih šipki jednostavnog
oblika ili drugog čvrstog materijala.
Ograda od žardinijera može imati nadogradnju
na žardinijeri od rastera drvenih letvica.
Iznimno od stavka 4. ovoga članka, ako se
otvorena terasa postavlja uz rub pješačkog nogostupa prema kolniku zbog
ograničenog prostora za postavljanje otvorene terase, ograda se može postaviti
od prozirnih tvrdih bezbojnih ploča imitata stakla, kao što su pleksiglas,
leksan i slično, te drvenih obloga i sl., bez reklamnih poruka.
Članak
47.
Radi svrhovitog korištenja javnih površina,
prigodom postavljanja ugostiteljskih terasa određuju se minimalna širina
prolaza od 1,60 m.
2.3.7. Ostali privremeni objekti
Članak
48.
Za postavu privremenih objekata koji nisu
obuhvaćeni ovim Pravilnikom potrebno je ispuniti uvjete oblikovanja i postave
propisane ovom Odlukom za najsličniju vrstu privremenog objekta.
IV. IZLOZI
Članak
49.
Izlozi moraju biti uredno održavani i
uređeni, a u njima se ne može držati ambalaža, te proizvodi koji se svojom
kvalitetom i izgledom ne
uklapaju u estetsko uređenje okoline.
Ukoliko se izlozi ne koriste ili su u
zapuštenom stanju, nadležni organ može tražiti njihovo uređenje na način
prikladan okruženju.
Izlozi moraju biti osvijetljeni cijelu noć.
V. NADZOR
Članak
50.
Nadzor nad provođenjem ove Odluke vrši
komunalno redarstvo.
Poslove komunalnog redarstva obavlja
komunalni redar.
VI. KAZNENE ODREDBE
Članak
51.
Za prekršaje propisane ovom Odlukom kaznit će
se pravna osoba novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 10.000,00 kn, fizička
osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost novčanom kaznom
u iznosu od 300,00 do 5.000,00 kn, fizička osoba u iznosu od 100,00 do 2.000,00
kn ako:
1. bez prethodno pribavljenih i potrebnih
suglasnosti postavi reklamni predmet na zemljište ili građevine na području
Grada Delnica čl. 3.,
2. postavi reklamni predmet na mjestima na
kojima nije dozvoljeno u skladu s čl. 4., 5. i 6.,
3. ne postavi i ne ukloni transparent
sukladno čl. 7.,
4. ne postavi reklamni naziv sukladno
odredbama čl. 9.,
5. ne postavi reklamni pano sukladno
odredbama čl. 13. i 14., 15. i 16.,
6. ne postavi reklamni ormarić prema
odredbama čl. 19.,
7. ne postavi reklamnu vitrinu sukladno čl.
21.,
8. postavlja reklamnu ogradu suprotno odredbi
čl. 24.,
9. postavlja plakate na površinama koje za to
nisu namijenjene čl. 27. st.1.,
10. ne uklanja plakate u roku 2 dana po
završenoj priredbi čl. 27. st. 2.,
11. ne postavlja privremene objekte sukladno
čl. 30.,
12. ne postavlja kiosk sukladno odredbama čl.
31. st. 5., čl. 32., čl. 33.,
13. se ne pridržava odredaba čl. 35.,
14. ne ukloni pokretnu radnju nakon isteka
radnog vremena čl. 37.,
15. se ne pridržava odredaba čl. 38.,
16. se ne pridržava odredaba vezanih uz
zabavni park čl. 40.,
17. se ne pridržava uvjeta postavljanja
ugostiteljskih terasa čl. 45., 46., 47.,
18. izlozi nisu uređeni i osvijetljeni
sukladno odredbama čl. 49.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
52.
Reklamni predmeti i privremeni objekti koji
su postavljeni na području Grada do dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika,
sukladno općim aktima Grada, moraju se uskladiti sa uvjetima postave
propisanima odredbama ovoga Pravilnika u roku od šest mjeseci dana od dana
stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak
53.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti čl. 31, čl. 32. Odluke o komunalnom redu (»Službene novine PGŽ« broj
13/94, 11/95 i 21/95).
Članak
54.
Ova Odluka stupa na snagu osam dana po objavi
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 363-11/05-01/03
Ur. broj: 2112-01-04-02/03-08-2
Delnice, 5. lipnja 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA DELNICA
Predsjednik
Goran
Muvrin, v. r.