29.
Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 20. Statuta Općine Matulji (»Službene novine« PGŽ broj 24/01 i
18/03), Općinsko vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 18. prosinca
2007. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2008. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika,
ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva, te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda, te
ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih
potreba na razini Općine na temelju zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni
krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku
godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u slijedeće
tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili programi na osnovi
kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za
slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani, kojima se
predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih
prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži
smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske zalihe ili
dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prihodi ili primici Proračuna, Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Poglavarstvo mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu
obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva u slijedećim godinama
mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva.
Članak 8.
Predsjednik poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 215.000 kn, i koristit će se za
zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
predsjednik Općinskog poglavarstva, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti
Poglavarstvo o korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće o
korištenju proračunske zalihe.
Članak 10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa Zakonom i
drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 11.
Prihodi koje ostvaruju tijela Općinske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka
kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u Proračun.
Članak 12.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstava za amortizaciju zgrada
i opreme za 2008. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 13.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku,
poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banke donosi
Poglavarstvo.
Članak 14.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik Poglavarstva može otpisati ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 15.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost
Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun
Općine.
Članak 16.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako postoji zakonska
obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam korisnik poštujući načela
učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u
protivnom nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj imovini
isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 17.
Općina se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi najviše do 20% ostvarenih
prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne
godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz
prethodnih godina.
Članak 18.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanova čiji je osnivač
Općine smije se zaduživati samo uz suglasnost Poglavarstvo.
Poglavarstvo Općine također može davati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik Poglavarstva.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 19.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje
dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost svrhovitost,
učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je
odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje
naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog
korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu sa Zakonom
prenijeti na druge osobe.
Članak 20.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje koji zajedno sa
polugodišnjim izvještajem Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj
koji se zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do
kraja srpnja mjeseca tekuće godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje Općinskom vijeću do 5. kolovoza tekuće
proračunske godine.
Članak 21.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana
nadležnom upravnom tijelu Općine do 15. veljače tekuće godine za prethodnu
godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih korisnika konsolidirani na
razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se
Poglavarstvu do 28. veljače tekuće godine za prethodnu godinu. Prijedlog
godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Općinskom vijeću na usvajanje do 1.
lipnja tekuće godine.
Članak 22.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito
izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i svrhovito
trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i financijskim planom.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 23.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika tijelo je koje neovisno i
objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih
korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim
propi
sima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere
za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog
korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dan objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2008. godine.
Klasa: 400-08/07-01/11
Ur. broj: 2156-04-07-56
Matulji, 18. prosinca 2007.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Općinskog vijeća Općine Matulji
Mario Ćiković ing., v.r.