SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XV. - broj 32. Petak, 24. kolovoza 2007.
GRAD CRIKVENICA
30

43.

Na temelju članka 15. Odluke o radnim tijelima Gradskog vijeća Grada Crikvenice (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 29/01 i 8/06), Odbor za statut, poslovnik i propise Gradskog vijeća Grada Crikvenice na sjednici održanoj dana 26. srpnja 2007. godine utvrdio je pročišćeni tekst Odluke o komunalnom redu.

Pročišćeni tekst Odluke o komunalnom redu obuhvaća Odluku o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 5/96), Ispravak Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 9/96), Odluku o dopuni Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 20/96), Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 14/02) te Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 26/03) u kojima je naznačeno vrijeme, njihovo stupanje na snagu i početak primjene.

Klasa: 363-01/07-01/244

Ur. broj: 2107/01-01-07-3

Crikvenica, 26. srpnja 2007.

Predsjednik
Odbora za statut, poslovnik i propise
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
Nikola Šaban, v.r.

ODLUKA
o komunalnom redu
(pročišćeni tekst)

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom propisuje se komunalni red kao i mjere za njegovo provođenje, Komunalni red propisan ovom Odlukom obvezan je za sve građane, pravne i fizičke osobe.

Članak 2.

Ovom su Odlukom naročito obuhvaćene odredbe o:

1. uređenju naselja,

2. održavanju čistoće i čuvanju javno prometnih i drugih površina i objekata,

3. korištenju javnih površina,

4. skupljanju, odvozu i postupanju sa sakupljenim komunalnim otpadom,

5. uklanjanju snijega i leda,

6. uklanjanju protupravno postavljenih predmeta,

7. uvjetima i načinu odvoza i odlaganja iskopanog i otpadnog građevinskog materijala,

8. održavanju dječjih, športskih igrališta i ostalih površina na kojima se odvijaju športske i druge priredbe,

9. postavljanju svijetlećih reklama, panoa, oglasa, plakata i transparenata,

10. održavanju javne rasvjete,

11. održavanju parkova i zelenih površina,

12. održavanju reda i čistoće na tržnicama,

13. održavanju odvodnje oborinskih otpadnih voda, čišćenje septičkih jama te odvoza fekalija,

14. komunalnom redarstvu i mjerama za sprovođenje komunalnog reda,

15. kaznama,

16. završnim odredbama.

II. UREĐENJE NASELJA

1. Označavanje ulica, trgova i kuća

Članak 3.

Za sva naselja u obuhvatu Grada Crikvenice, gdje postoje uvjeti za uvođenje sustava ulica, putova i trgova nazivi će se označavati u smislu odredbi ove Odluke.

Članak 4.

Naselja, ulice i trgovi moraju biti vidljivo označeni natpisnim pločama.

Natpisne ploče iz stavka 1. ovog članka sadrže naziv naselja odnosno ime ulice ili trga.

Imena ulica i trgova određuje Gradsko vijeće Grada Crikvenice posebnom odlukom.

Ulicama u smislu ove Odluke, smatraju se ulice i ceste s kolnikom i nogostupom, putovi, javna stubišta, šetališta, javni prolazi, parkovi i druge javne površine.

Članak 5.

Na području jednog naselja ne može postojati više ulica, putova ili trgova s istim nazivom.

Naselja u smislu ove Odluke smatraju se:

- Jadranovo

- Dramalj

- Crikvenica

- Selce.

Članak 6.

Natpisne ploče s nazivom naselja postavljaju se na glavnim ulazima u naselje. Natpisne ploče moraju biti postavljene na svakom ulazu u ulicu, odnosno trg i na svakom križanju.

Natpisne ploče moraju biti istog oblika, veličine 20 x 40 izrađene od materijala otpornog na atmosferske prilike.

Na području naselja pod zaštitom mogu se iznimno odrediti drugi oblici i veličine natpisnih ploča u dogovoru s nadležnim Državnim Zavodom za zaštitu spomenika.

Članak 7.

Svaka zgrada u naseljenom mjestu mora biti obilježena kućnim brojem, ispisanim na ploči istog oblika, veličine 20 x 15 izrađene od materijala otpornog na atmosferske prilike.

Grad Crikvenica

 

Članak 8.

Grad Crikvenica putem Upravnog odjela za komunalni sustav, gospodarenje prostorom i geodetske poslove nabavlja i snosi troškove nabave, postavljanja natpisnih ploča naselja, ulica i trgova.

Upravni odjel za komunalni sustav, gospodarenje prostorom i geodetske poslove na temelju pismenog zahtjeva stranke, a sukladno Zakonu o državnoj izmjeri i katastru nekretnina izdaje uvjerenja odnosno rješenja o kućnim brojevima.

Troškove nabave, postavljanja i održavanja pločica s kućnim brojevima snose vlasnici objekata.

Članak 9.

U slučaju promjene naziva ulice ili trga postavlja se nova natpisna ploča, najkasnije u roku od 60 dana od preimenovanja.

U slučaju iz stavka 1. u istom roku moraju se promijeniti pločice s oznakom kućnih brojeva ukoliko nisu u skladu s izvršenom promjenom.

Članak 10.

Očevidnik o imenovanju ulica i trgova vodi nadležno tijelo gradske uprave.

2. Natpisi

Članak 11.

Pravne i fizičke osobe i drugi korisnici poslovnih prostora dužni su na zgradi u kojoj koriste poslovni prostor postaviti odgovarajući natpis.

Natpis mora biti čitljiv, estetski oblikovan, jezično ispravan i uredan. Prijedlog natpisa dostavit će se Upravnom odjelu za gospodarenje prostorom koji će odrediti oblik, vrstu, način postavljanja, te druge uvjete.

Vlasnici zgrada dužni su omogućiti postavljanje natpisa.

3. Uređenje i vanjski izgled

Članak 12.

O uređenju i izgledu naselja dužne su brinuti pravne i fizičke osobe kojima je povjereno uređenje i održavanje javnih površina i objekata kao i sve druge pravne i fizičke osobe, te građani-vlasnici odnosno korisnici nekretnina i pokretnina u naselju.

Članak 13.

Vlasnici odnosno korisnici zgrada i druge pravne osobe na području Grada dužni su u tehničkom, funkcionalnom i estetskom pogledu održavati vanjske dijelove zgrada.

Članak 14.

Vanjski dijelovi zgrada (fasade, balkoni, terase, loggie, vanjska stolarija, podrumski otvori, žlijebovi, oluci, krovovi, vanjske instalacije) moraju se redovito održavati i popravljati.

Ukoliko vanjski dijelovi zgrada uslijed oštećenja i dotrajalosti predstavljaju opasnost po život prolaznika ili na drugi način ugrožavaju javnu površinu, vlasnici istih dužni su u roku od 30 dana od primitka rješenja sanirati oštećenja ili postaviti zaštitu radi sigurnosti prolaznika i javne površine.

Trošak uređenja snosi vlasnik ili korisnik zgrade.

Članak 15.

Vlasnici odnosno korisnici zgrada dužni su održavati dvorišta, okoliš, te zajedničke dijelove zgrada kada su iste u vlasništvu više pravnih ili fizičkih osoba.

Sastavnim dijelom dvorišta ili okoliša smatra se i ograda prema javnoj površini. Ograde ni na koji način ne smiju ometati korištenje javne površine, poglavito ako se graniči sa nogostupom ili kolnikom.

Članak 16.

Vlasnici odnosno korisnici zgrada dužni su obrezivati raslinje koje je zasađeno u dvoristima i okućnicama, omogućiti nesmetan prolaz pješaka, kad se radi o nogostupu, kao i nesmetani prolaz vozila kad se radi o koliniku.

Raslinje se također mora obrezivati kad zaklanja uređenje vertikalne signalizacije i javne rasvjete.

Članak 17.

Objekti u izgradnji ili oni na čijim se vanjskim dijelovima obavljaju veći popravci moraju biti ograđeni na način da bude omogućem promet pješaka i vozila te da isti budu zaštićeni od predmeta i drugih štetnih emisija.

Članak 18.

Odredbe o uređenju i vanjskom izgledu odnose se i na javna dobra u općoj uporabi i spomenike s time što se ne diraju njihova prava, svojstva ili propisima utvrđene odnose.

Članak 19.

Izloge, izložbene ormariće ili sl. vlasnici odnosno korisnici moraju držati čistim i urednim. Stakla izloga u slučaju oštećenja moraju se popraviti u roku od 24 sata.

Ukoliko se izlozi ne koriste ili su u zapuštenom stanju nadležni organ može tražiti njihovo uređenje na način prikladan okruženju.

III. KORIŠTENJE, ODRŽAVANJE ČISTOĆE, ČUVANJE JAVNO-PROMETNIH I DRUGIH JAVNIH POVRŠINA

Članak 20.

Pod javnim površinama u smislu ove Odluke smatraju se:

1. ulice, trgovi, ceste, parkirališta, nogostupi, ulični travnjaci, stepeništa, mostovi i sl.

2. parkovi, park šume, zelene površine, drvoredi, nasadi, travnjaci, šetališta i groblja,

3. plaže i bazeni,

4. otvoreni prostori između i oko zgrada kada nemaju formiranu okućnicu i poznatog vlasnika odnosno korisnika,

5. odlagališta otpada i deponiji,

6. okoliš sistema za pročišćavanje otpadnih voda, zaštitni pojas oko crpilišta i vodospremišta.

Status javne površine određuje se posjedovnim ili zemljišno-knjižnim stanjem nekretnine odnosno dugogodišnjom namjenom i opće prihvaćenim statusom nekretnine kao javne površine.

Članak 21.

Javne površine mogu se koristiti u skladu sa svojom namjenom i na način kojim se osigurava njihovo očuvanje.

Izuzetno javno prometne i druge površine mogu se koristiti i na način koji nije u skladu s njihovom namjenom izvođenja građevinskih i drugih radova, organizacija javnih priredbi, postavljanja naprava, postavljanja zabavnih radnji i sl.

Javne i javno prometne površine mogu se prekopati radi izgradnje, održavanja i popravka instalacija komunalne infrastrukture.

Javne površine mogu se prekapati i radi postavljanja nadzemnih objekata kao što su stupovi, reklame, panoi, slavoluci i slično.

Prekopi javnih i javno prometnih površina u svrhu iz stavka 3. i 4. ovog članka mogu se izvoditi samo temeljem odobrenja kojeg izdaje Upravni odjel za komunalni sustav, gospodarenje prostorm i geodetske poslove, odnosno ugovora zaključenog između podnositelja zahtjeva i Grada Crikvenice.

Izuzetno bez predhodnog odobrenja može se izvršiti prekopavanje javne površine u svrhu popravka objekata komunalne infrastrukture u slučaju:

- otklanjanja izvora opasnosti po život i okolinu i sprečavanja nastanka većih materijalnih šteta,

- održavanja vitalnih funkcija objekata komunalne infrastrukture.

Izvođač odnosno korisnik prostora dužan je radove iz stavka 6. ovog članka uz predhodnu suradnju s vlasnicima koji posjeduju objekte komunalne infrastrukture u zoni prekopa javne površine, a zahtjev za odobrenje prekopa podnijeti u roku od 8 dana nakon završetka prekopa.

Zahtjev za izdavanje odobrenja odnosno zaključenje ugovora za prekop kojeg podnosi investitor odnosno korisnik prostora sadrži:

- osnovne podatke o prekopu;

- izvod iz katastarskog plana sa ucrtanom lokacijom prekopa i ovjerenom situacijom komunalnih instalacija u zoni prekopa;

- potvrde javnih poduzeća odnosno vlasnika objekta komunalne infrastrukture u zoni prekopa o davanju suglasnosti za za prekop javne površine;

- predloženi početak i završetak radova.

Članak 22.

Ukoliko se radi o prekopu javne površine ili javno prometne površine zbog priključenja građevina u vlasništvu fizičkih osoba na komunalnu infrastrukturu, izdaje se odobrenje.

U odobrenju se mora navesti:

- vrijeme početka radova,

- završetak radova,

- mjere osiguranja iskopa (odgovarajuća ograda, signalizacija)

- cijena radova potrebna za dovođenje u prvobitno stanje.

Podnositelj zahtjeva plaća dovođenje u prvobitno stanje javne površine, a Grad vrši obnovu odnosno uređenje dijela javne površine.

Ukoliko se prekop javne ili javno prometne površine radi rekonstrukcije objekata komunalne infrastrukture, s vlasnicima objekata komunalne infrastrukture Grad Crikvenica zaključuje Ugovor.

Ugovorom stranke definiraju:

- način obnove javne ili javno prometne površine vodeći računa o tehničko-tehnološkoj obnovi koja ne smije biti na štetu kvalitete kolnika, pločnika ili zelene površine,

- te način financiranja radova koji su ugovorom definirani uz obavezno predočenje financijskih jamstava za izvršenje radova na dovođenju u prvobitno stanje.

Članak 23.

Prekopavanje javnih površina i uspostavljanje prijašnjih stanja mora se obaviti sa što manje smetnji za javni promet.

Izvoditelj radova dužan je poduzeti sva tehnička osiguranja i druge mjere opreza da se spriječe eventualne nesreće i materijalna šteta te poduzeti zaštitne mjere radi osiguranja kolnog i pješačkog prometa po svim tehničkim i prometnim propisima.

Članak 24.

Nakon završetka prekopavanja ili drugih radnji na javnoj površini, nastala oštečenja i i kvarove na konstrukciji javne površine, instalacijama i drugim objektima na ili uz javnu površinu moraju se popraviti i dovesti u stanje kako je definirano odobrenjem ili ugovorom.

Cijena asfalterskih (kolnika) i betonskih (pločnika) ili sličnih radova koje je potrebno izvršiti nakon izvršenih radova po odobrenju ili ugovoru, utvrđuje zaključkom Gradsko poglavarstvo Grada Crikvenice, po prijedlogu Upravnog odjela za komunalni sustav, gospodarenje prostorom i geodetske poslove.

Jedinične cijene za radove vraćanja u prvobitno stanje Gradsko poglavarstvo dužno je donijeti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Članak 25.

Ukoliko se kolnička traka prekopava po širini, iskop se mora vršiti po etapama tako da jedna strana kolnika bude uvijek slobodna za promet.

Ukoliko se radovi ne mogu izvesti na ovaj način može se dozvoliti i prekopavanje preko cijele širine s time da se ulica zatvori za promet ako se promet može odvijati preko neke zaobilazne ulice, a radovi da se obave u što kraćem roku. Ukoliko se vrši prekopavanje nogostupa po širini, izviđač radova dužan je osigurati siguran prijelaz preko iskopa.

Članak 26.

Radovi na prekopima u svim naseljima Grada Crikvenice mogu se izvoditi u vremenu od 15. rujna do 15. svibnja, a samo iznimno zbog posebno opravdanih razloga Gradsko poglavarstvo može odobriti obavljanje prekopa u drugo doba godine.

Radovi iz stavka 1. ovog članka moraju se izvesti u jednoj smjeni, a ako to nije moguće moraju se izvoditi neprekidno dok se ne završe.

Članak 27.

Čistoća javno prometnih i drugih površina održava se sprečavanjem onečišćenja, te redovitim čišćenjem i pranjem kolnika i pločnika.

O uređenju javno prometnih površina brine se pravna osoba za komunalni sustav te korisnici i vlasnici zemljišta pored tih površina.

Održavanje čistoće javno prometnih površina i drugih površina obavlja se u skladu sa Programom.

Članak 28.

Program iz članka 27. ove Odluke donosi Poglavarstvo Grada Crikvenice na prijedlog pravne ili fizičke osobe koja je ujedno zadužena za izvršenje Programa. Izvršenje Programa nadzire Upravni odjel za gospodarenje prostorom.

Objekti komunalne potrošnje i svi uređaji i naprave u njima moraju biti u čistom i urednom stanju.

Djelatnici na održavanju javne čistoće moraju biti uredno i propisano odjeveni.

Članak 29.

Radi zaštite zdravlja ljudi i čovjekovog okoliša na javno prometnim i drugim površinama zabranjeno je:

- bacati i odlagati otpatke papira, hrane, voća, ambalaže, kutija, limenki, opuška i slično;

- odlagati ulično, kućno i krupno smeće mimo dogovorenih termina odvoza i u neprikladnim posudama;

- uništavati ili oštećivati košarice za smeće;

- popravljati motorna i druga vozila, osim hitnih popravaka u cilju oslobađanja javno prometnih i drugih površina za slobodni promet;

- prati motorna i druga vozila;

- ispuštati otpadne vode;

- bacati reklame i druge letke bez odobrenja;

- isprašivati posteljinu, sagove i slično;

- onečišćavati javno prometne površine od strane kućnih ljubimaca;

- oštećivati, uništavati i premještati prometne znakove i koristiti ih u druge svrhe;

- onečišćavati javno prometne i druge površine bilo kojim predmetima, stvarima ili radnjama.

Članak 30.

Na javno prometnim i drugim površinama zabranjeno je oštećivati spomenike, zidove, fasade, ograde, vrata, klupe, stupove i natpise i na njima ispisivati reklame, grafite i slično.

Članak 31.

Zabranjeno je na ogradama, klupama, drveću, grmlju, zelenim živicama, ulicama, trgovima i svim drugim javnim mjestima gdje to nije izričito dopušteno držati, izlagati i prodavati robu, stvari i bilo koje predmete.

U obavljanju nadzora nad komunalnim redom, komunalni redar ovlašten je privremeno oduzeti i ukloniti robu, stvari i druge predmete sa svih javnih i drugih površina i mjesta gdje izričito nije dopušteno njihovo držanje, izlaganje i prodaja.

Članak 32.

Zabranjeno je uz i na prometnicama postavljati fizičke prepreke(stupiće, lance, vaze i slično).

Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka Upravni odjel za gospodarenje prostorom može radi zaštite pješaka, stambenih i drugih objekata uz prometnicu dozvoliti postavljanje fizičke zaštite (stupići, lanci i sl.).

Članak 33.

Vozila kojima se prevozi tekući ili sipki teret moraju biti zatvorena tako da se onemogući izlijevanje odnosno prosipavanje tereta.

Vozila ne smiju ispuštati ulja i masti na javno prometnim i drugim površinama.

Vozila koja se uključuju u promet na javno prometne i druge površine moraju imati očišćene kotače od zemlje i drugih materijala.

Članak 34.

Zabranjeno je na cestama, ulicama, trgovima i svim drugim javno prometnim površinama ostavljati tehnički neispravna vozila, bez registracijskih tablica, priključna vozila, plovne objekte i druge predmete.

Pravna ili fizička osoba kojoj su povjereni poslovi održavanja ceste i drugih javno prometnih površina dužna je ukloniti vozila, objekte i predmete iz točke 1. ovog članka ukoliko to ne učini njihov vlasnik ili ako je vlasnik nepoznat.

Troškove uklanjanja i čuvanja vozila, objekata i predmeta iz stavka 1. ovog članka snosi njihov vlasnik. Ukoliko vlasnik ne preuzme uklonjeno vozilo, plovni objekt ili predmete u roku od 45 dana od dana javne obavijesti, pravna ili fizička osoba iz st. 2. ovog članka s uklonjenim vozilom, plovnim objektom ili predmetom postupat će po propisima koji uređuju postupanje s napuštenim stvarima.

Članak 35.

Izvođači građevinskih radova dužni su:

- održavati gradilište u čistom i urednom stanju,

- odlagati građevinski materijal na način da ne ometaju promet vozila i pješaka, te da omoguće slobodno oticanje oborinskih voda,

- polijevanjem spriječiti dizanje prašine kada se radi o rušenjima i sl.

- zaštitit gradilište fasadnom zavjesom.

Javne i javno prometne površine u svrhu izrade fasade, odlaganja građevinskog materijala, ogrjeva i slično mogu se zauzimati odnosno koristiti samo na temleju pismenog odobrenja nadležnih službi Grada Crikvenice sukladno članku 21. i 22. st. 1. ove Odluke.

Za zauzimanje javne površine iz stavka 2. imalac odobrenja dužan je plaćati naknadu za svaki dan korištenja nakon isteka prvih 15 dana po odobrenju, a koji iznos utvrđuje Gradsko poglavarstvo Grada Crikvenice.

Javno prometne i druge površine na području grada ispod JTC i u užim djelovima naselja iznad JTC u razdoblju od 15. svibnja do 15. rujna ne smije se zauzimati u svrhu izvođenja građevinskih radova, odlaganja građevinskog i drugog materijala, osim po posebnom odobrenju Gradskog poglavarstva.

Članak 36.

Zabranjeno je na asfaltnim i uređenim prometnicama i drugim javnim površinama kosistiti se vozilima sa gusjenicama, stavljati na gumene kotače lance (osim u zimskim uvjetima) ili na bilo koji sličan način oštećivati prometnice.

IV. SAKUPLJANJE, ODVOZ I POSTUPANJE SA SKUPLJENIM KOMUNALNIM OTPADOM

Članak 37.

Komunalni otpad u smislu ove Odluke je otpad iz kućanstva, otpad koji nastaje čišćenjem javnih površina, otpad koji nastaje u gospodarstvu, ustanovama i uslužnim djelatnostima.

Pod krupnim komunalnim otpadom iz kućanstva podrazumjeva se staro pokućstvo, kućanski aparati, posuđe, krupna ambalaža i sl.

Članak 38.

Tehnički otpad je otpad koji nastaje u proizvodnim procesima, ustanovama i uslužnim djelatnostima, a po količinama, sastavu i svojstvima razlikuje se od komunalnog otpada.

Proizvođač tehničkog otpada dužan je na propisani način obraditi i uskladištiti tehnološki otpad koji nastaje obavljanjem djelatnosti.

Članak 39.

Pravna ili fizička osoba koja obavlja djelatnost postupanja s otpadom kao i proizvođači tehnološkog otpada dužni su u postupanju s otpadom pridržavati se svih odredbi Zakona o otpadu (»Narodne novine« broj 34/95) i odredbi ove Odluke.

Članak 40.

Na javno prometnim i drugim javnim površinama postavljaju se na zato određena mjesta košarice, isključivo za skupljanje otpadaka.

Košarice postavlja, prazni i održava pravna ili fizička osoba kojoj se ti poslovi povjeravaju.

Postavljanje košarica može se vršiti na način i po uvjetima koje određuje Upravni odjel za gospodarenje prostorom.

Članak 41.

Zabranjeno je postavljanje košarica za otpatke na stupove na kojima su postavljeni prometni znakovi i znakovi informacija, na stupove javne rasvjete, stupove za isticanje zastava i na spomenike.

Članak 42.

Otpad iz kućanstva odlaže se u kontejnere, tamo gdje su isti postavljeni.

Ako nije moguće odlaganje u kontejnere, otpad se odlaže u vreće ili posude koje se odlažu na za to određena mjesta u vrijeme kada je za to područje određen odvoz smeća.

Otpaci organskog porijekla odlažu se u kontejnere u predhodno zavezanim plastičnim vrećama. U roku od 12 mjeseci plastične vreće moraju se zamjeniti ekološkim vrećama.

Članak 43.

Tip, vrstu i veličinu, te broj i lokaciju posuda za odvoz smeća određuje pravna ili fizička ooba kojoj je povjerena ova djelatnost.

Nabavu i postavljanje posuda može obavljati pravna ili fizička osoba koja se bavi prikupljanjem i odvozom kao i svaki korisnik uz predhodnu suglasnost davatelja usluge.

Članak 44.

Korisnici usluga dužni su svije posude održavati ispravnima i čistima, a pravna ili fizička osoba koja se bavi prikupljanjem i odvozom komunalnog otpada dužna je čistim i ispravnim održavati posude kojih je vlasnik. Isto se odnosi na čišćenje prostora na kojima se postavljaju posude.

Članak 45.

Strogo se zabranjuje u posude za komunalni otpad ubacivati tekuće ili polutekuće tvari, zapaljive predmete, tekućine građevinski otpad, zemlju, vrući pepeo te predmete koji se smatraju krupnim otpadom.

Članak 46.

Krupni otpad može se prikupljati i odvoziti samo pomoću specijalnih vozila i posuda te isto može obavljati samo pravna ili fizička osoba koju je svojom Odlukom za to ovlastilo Gradsko vijeće.

Članak 47.

Za ulice i područja gdje je onemogućen pristup vozilima za odvoz otpada, postavit će se shodno uvjetima posude za prikupljanje otpada.

Korisnici usluga iz st. 1. prikupljaju otpad u vrećama i ulažu iste u posude predviđene st. 1. ovog članka.

Udaljenost odlagališta za ulice i područja is st. 1. može biti najviše do 150 m.

Članak 48.

Vlasnici turističkih, trgovačkih, ribarskih brodova, brodica i drugih plovila koji se nalaze na sidrištu ili na privremenom i stalnom vezu, dužni su odlagati otpad u zato postavljene posude.

Članak 49.

Zabranjeno je bacanje otpadaka u more i na morsku obalu.

Zabranjeno je na područjima gdje je odvoz otpada obvezan zatrpavati, spaljivati, odlagati ili na neprikladan način uništavati otpad.

Članak 50.

Krupni otpad odvozit će se najmanje dva puta godišnje (proljeće i jesen), a plan i točne termine na prijedlog izvršitelja usluge određuje Gradsko poglavarstvo.

Članak 51.

Zabranjeno je krupni komunalni otpad odlagati i spaljivati na javnim i drugim površinama.

V. UKLANJANJE SNIJEGA I LEDA S JAVNIH POVRŠINA

Članak 52.

Vlasnici odnosno korisnici stanova, stambenih i poslovnih zgrada, prostorija dužni su odmah očistiti snijeg i led sa nogostupa i ulaza te na prilazima objekta.

Vlasnici čiji objekti graniče s javno prometnim površinama dužni su očistiti snijeg i led u širini pročelja objekta.

Članak 53.

Pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno održavanje cesta, odnosno javnih površina, dužna je ukloniti materijal kojim je kolnik zasipan odmah, a najkasnije u roku od 3 dana po prestanku potrebe za istim.

VI. UKLANJANJE PROTUPRAVNO POSTAVLJENIH PREDMETA

Članak 54.

Svi protupravno postavljeni predmeti postavljeni na javnim površinama (kiosk, štand, pokretna naprava, prikolica, čamac, posuda za cvijeće, skele, građevinski materijal, ogrijev i sl.) moraju se ukloniti.

Rješenje o uklanjanju s rokom uklanjanja donosi komunalni redar. Ako vlasnik ili korisnik protupravno postavljenog predmeta isti sam ne ukloni uklonit će ga za to ovlaštena fizička ili pravna osoba po nalogu nadležnog tijela na trošak korisnika uključujući i troškove premještaja i uskladištenja (čuvanja).

Uklonjene predmete vlasnici su dužni preuzeti u roku od 30 dana od danan premještaja uz podmirenje nastalih troškova, u protivnom predmeti se prodaju na javnom nadmetanju radi podmirenja troškova.

Članak 55.

Napuštena vozila kao i vozila bez registracijskih oznaka ostavljena na javnim površinama duže od 7 dana uklonit će se na temelju rješenja komunalnog redara o trošku vlasnika.

Vlasnik vozila dužan je preuzeti svoje vozilo u roku od 30 dana od dana uklajanja uz podmirenje nastalih troškova.

Ukoliko je vlasnik nepoznat rješenje o uklanjanju vozila oglašava se na oglasnoj ploći u prostorijama gradske uprave u skladu s odredbama Zakona o općem upravnom postupku.

Ukoliko vlasnik ne preuzme vozilo isto se prodaje na javnom nadmetanju radi podmirenja troškova.

Članak 56.

Gradsko poglavarstvo Grada Crikvenice zaključkom će utvrditi cijene uskladištenja uklonjenih protupravno postavljenih predmeta.

Gradsko poglavarstvo može donijet zaključak o sklapanju ugovora kojim se prenose poslovi uklanjanja, skladištenja i prodaje na treću pravnu ili fizičku osobu ovlaštenu za obavljanje takvih poslova.

VII. UVJETI I NAČIN ODVOZA I ODLAGANJA ISKOPANOG I OTPADNOG GRAĐEVINSKOG MATERIJALA

Članak 57.

Pod iskopanim materijalom u smislu ove Odluke podrazumjeva se materijal dobiven iskopom kod izgradnje objekata i uređenja zemljišta.

Članak 58.

Pod otpadnim materijalom u smislu ove Odluke podrazumjeva se materijal dobiven rušenjem, rekonstrukcijom ili popravkom objekata.

Članak 59.

Materijal iz članka 57. i 58., upotrijebit će se ukoliko je moguće za uređenje gradilišta odnosno okućnice objekta.

Preostali materijal deponirat će se na odlagalište otpada.

Suglasnost za deponiranje iskopanog i optadnog materijala otpada daje pravna ili fizička osoba kojoj su povjereni poslovi održavanja odlagališta otpada.

Članak 60.

Izuzetno od odredbe članka 59. iskopani i otpadni građevinski materijal može se upotrijebiti za nasipavanje vrtača i drugog za to pogodnog zemljišta, uz predhodnu suglasnost vlasnika i odobrenje Upravnog odjela za gospodarenje prostorom.

Odlaganje materijala u smislu st. 1. ovog članka može se odobriti samo pod uvjetima da se time ne uništava poljoprivredno i šumsko zemljište, ne zagađuje čovjekov okoliš i podzemne vode te ne uništavaju podzemne instalacije.

Članak 61.

Otpadni građevinski i drugi materijal izvođač radova dužan je ukloniti s gradilišta u roku od 7 dana od momenta rušenja postojećih objekata u svrhu izgradnje, rekonstrukcije ili adaptacije.

Okućnica mora biti uređena u roku od 15 danan od dana završetka radova.

Zabranjuje se izvođenje građevinskih radova na javnim površinama u razdoblju od 15. svibnja do 15. rujna. Zabranjuje se izvođenje građevinskih radova koji proizvode prašinu, buku i slične štetne imisije bez obzira na vlasništvo nekretnine u razdoblju od 15. svibnja do 15. rujna. Zabranjuje se izvođenje građevinskih radova u vremenskom razdoblju od 22,00 do 08,00 sati.

Gradsko poglavarstvo Grada Crikvenice može iz posebno opravdanih razloga donijeti zaključak kojim se odobrava izvođenje radova i u vremenskom periodu naznačenom u stavku 3. ovog članka.

VIII. ODRŽAVANJE DJEČJIH I ŠPORTSKIH IGRALIŠTA I OSTALIH POVRŠINA NA KOJIMA SE ODVIJAJU ŠPORTSKE I DRUGE PRIREDBE

Članak 62.

Dječja i športska igrališta i objekti na njima te površine i objekti koji su namjenjeni za druge javne priredbe, korisnici moraju održavati u urednom i ispravnom stanju.

Članak 63.

Na površinama i objektima is članka 62. ove Odluke mooraju biti na vidnom mjestu istaknuti natpisi o održavanju reda, čistoće i vremena u kojem se mogu iste koristiti.

Članak 64.

Dječja igrališta su javno dobro i o njihovom održavanju brigu vodi Grad preko svojih Upravnih odjela.

Za dječja igrališta koja se nalaze u sastavu okućnica drugih objekata brigu vodi vlasnik odnosno korisnik.

Članak 65.

Športska igrališta u vlasništvu Grada dužne su održavati u smislu ove Odluke pravne ili fizičke osobe kojima je ugovorno preneseno korištenje istih.

IX. POSTAVLJANJE SVIJETLEĆIH REKLAMA, PANOA, OGLASA I TRANSPARENATA

Članak 66.

Svijetleće reklame mogu se postavljati na zgradama odnosno prostorijama, krovištima, uz javne komunikacije i drugim prigodnim mjestima.

Izložbeni ormarići mogu se postavljati na vanjske dijelove zgrada ili kao samostojeći objekti.

Članak 67.

Svijetleće reklame i izlozi moraju biti osvijetljeni najmanje kao i javna rasvjeta.

Članak 68.

Svijetleće reklame i izložbeni ormarići mogu se postavljati po osnovi građevinske dozvole, kada je ista potrebna, odnosno po predhodno dobivenoj suglasnosti Upravnog odjela za gospodarenje prostorom.

Članak 69.

Reklame se mogu postavljati uz javne komunikacije i druga prigodna mjesta.

Prigodni panoi, transparenti i viseće trake mogu se postavljati za vrijeme trajanja priredbi, blagdana, raznih manifestacija kao i drugim prigodama.

Članak 70.

Odobrenje za postavljanje reklama, prigodnih panoa, transparenata i visećih traka daje Upravni odjel za gospodarenje prostorom.

Prigodni predmeti iz st. 1. moraju se ukloniti najkasnije u roku od 2 dana nakon završetka događanja na koje upućuju.

Članak 71.

Oglasi i plakati mogu se postavljati samo na za to predviđena mjesta.

Gradsko poglavarstvo može poslove oglašavanja i plakatiranja povjeriti pravnoj ili fizičkoj osobi.

Odobrenje za postavljanje oglasa i plakata daje Upravni odjel za gospodarenje prostorom.

Članak 72.

Neispravne, napuštene, neispravne propisane, bez odobrenja postavljene reklame, panoe, transparente, viseće trake i oglase vlasnik odnosno organizator priredbe dužan je ukloniti u roku od 2 dana od dana dobivanja rješenja kojim se utvrđuje isto.

Ukoliko vlasnik odnosno organizator ne postupi na način propisan u st. 1. ovog članka uklanjanje će izvršiti komunalni redar na trošak vlasnika odnosno korisnika.

X. ODRŽAVANJE JAVNE RASVJETE

Članak 73.

Objekte i uređaje javne rasvjete vlasnik je dužan održavati u ispravnom stanju, a oštećena i izgorjelarasvjetna tijela treba zamjeniti odmah, a najkasnije u roku od sedam dana od dana saznanja, zamjeniti novim.

Članak 74.

Zabranjeno je uništavati i oštećivati objekte, uređaje javne rasvjete i rasvjetna tijela.

Zabranjeno je stupove javne rasvjete koristiti za postavljanje reklama oglasa i sl.

Članak 75.

Plan izgradnje novih objekata i uređaja javne rasvjete donosi Gradsko poglavarstvo.

Nadzor nad održavanjem javne rasvjete kao i izvođenje radova vrši Upravni odjel za komunalni sustav, gospodarenje prostorom i geodetske poslove ili pravna osoba kojoj je ugovorom povjereno obavljanje istih.

Članak 76.

Plan prigodne svijetleće dokoracije Grada donosi Gradsko poglavarstvo.

Upravni odjel za gospodarenje prostorom provodi i odobrava poslove u svezi prigodne rasvjete.

Članak 77.

Bez odobrenja nadležnog Upravnog odjela nijedna pravna ili fizička osoba ne može se koristiti uređajima i objektima javne rasvjete i drugih elektro uređaja u vlasništvu Grada.

XI. ODRŽAVANJE PARKOVA I ZELENIH POVRŠINA

Članak 78.

Parkovi i zelene površine u smisluove Odluke smatraju se javne površine zasađene živicama, cvijećem i travom, javni parkovi, šetališta, zelene površine uz morsku obalu i prometnice, zaštićeni zeleni pojasi svih kategorija, park šume, parkovi i zelene površine ugostiteljskih, kupališnih i drugih objekata.

Članak 79.

Sve zelene površine navedene u članku 78. ove Odluke koje nisu javne površine moraju održavati i njegovati vlasnici ili korisnici.

Članak 80.

Zabranjeno je na svim površinama iz članka 78. ove Odluke držati, izlagati i prodavati robu, stvari ili obavljati bilo koju djelatnost.

U obavljanju nadzora komunalni redar uklonit će odmah robu i stvari na trošak vlasnika.

Članak 81.

Radi zaštite javnih zelenih površina i nasada zabranjuje se:

- obarati drveće javnih nasada i vaditi panjeve bez odobrenja;

- obrezivati i skidati grane i vrhove drveća i ukrasnog grmlja bez odobrenja;

- guliti koru stabala, zasjecati drveće, grmlje i živicu;

- kopati i odnositi zemlju i humus;

- oštećivati grane zelenih površina;

- ložiti vatru i paliti grmlje i stablo;

- upotrebljavati javne površine određene za dječju igru i koristiti spravu za igru djece protivno njihovoj namjeni;

- voziti, zaustavljati, parkirati ili prati vozila;

- koristiti zelene površine za vršenje nužde osoba i životinja.

XII. ODRŽAVANJE REDA I ČISTOĆE NA TRŽNICAMA

Članak 82.

Pravna osoba kojoj je povjereno upravljanje tržnicom dužnaje donijeti Tržni red i sprovoditi sve njegove odredbe.

Članak 83.

Pravna osoba kojoj je povjereno održavanje tržnice dužna je sve objekte i uređaje držati u ispravnom stanju.

Tržnica se mora redovito čistiti, te se mora opskrbiti s dopuštenom količinom posuda za odlaganje otpada.

Članak 84.

Proizvodi koji se prodaju na zelenoj tržnici ne smiju se prodavati ili izlagati izvan prostora tržnice.

Komunalno redarstvo za nepoštivanje st. 1. ovog članka naredit će uklanjanje, te ukoliko vlasnik robu ne ukloni, uklonit će robu na trošak vlasnika.

XIII. ODRŽAVANJE ODVODNJE OBORINSKIH OTPADNIH VODA, ČIŠĆENJE SEPTIČKIH JAMA I ODVOZ FEKALIJA

Članak 85.

Sustav odvodnje otpadnih voda na području Grada Crikvenice je različit.

Postoji mješoviti i razdvojeni sustav.U mješovitom sustavu upuštaju se oborinske i otpadne fekalne vode.

U područjima gdje ne postoji izgrađen sustav javne kanalizacije otpadne vode upuštaju se u septičke jame.

U sustav javne kanalizacije zabranjeno je ubacivati ulično i kućno smeće, te druge predmete.

Zabranjeno je u sustav javne kanalizacije i septičke jame upuštati sve osim fekalnih te sanitarnih voda.

Članak 86.

Na području obuhvata Grada Crikvenice gdje postoji tehnička mogućnost priključenja na javnu kanalizaciju svi subjekti moraju se priključiti na istu u roku od 60 dana.

Obaveza priključenja na javnu kanalizaciju počinje teći najkasnije 6 mjeseci nakon izvršenog priključka objekta na javni vodovod.

Članak 87.

Pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno upravljanje sustavom za otpadne vode dužan je istu održavati u ispravnom i funkcionalnom stanju.

Članak 88.

Pražnjenje septičkih jama može vršiti samo pravna ili fizička osoba kojoj je povjereno upravljanje sustavom otpadnih voda.

Odvoz fekalija na deponiju ili uređaj za prijem ili odlaganje može se vršiti samo u posebno zatvorenim posudama (cisterna).

Sadržaj septičkih jama ne može se upotrebljavati za gnojenje vrtova ili poljoprivrednih površina.

Odvoz fekalija u razdoblju od 15. svibnja do 15. rujna može se vršiti samo u vremenskom periodu od 6,00 do 8,00 sati.

Članak 89.

Način zbrinjavanja fekalnog otpada iz septičkih jama uređuje nadležno komunalno društvo u skladu s tehničkim propisima vodeći računa o zaštiti okoliša.

XIV. KOMUNALNO REDARSTVO I MJERE ZA PROVOĐENJE KOMUNALNOG REDA

Članak 90.

Komunalni redar mora ispunjavati uvjete propisane zakonom i aktom o unutarnjoj organizaciji gradske uprave.

Članak 91.

Komunalni redar ima iskaznicu kojom dokazuje svoje svojstvo.

Poglavarstvo usvaja obrazac iskaznice kojom se utvrđuje identitet osobe ovlaštene za obavljanje poslova komunalnog redarstva, te način njegova izdavanja.

Komunalni redar ima službenu odoru propisanu posebnim pravilnikom Gradskog poglavarstva.

Članak 92.

Komunalni redar u cilju učinkovitog obavljanja svjih poslova dužan je surađivati s mjesnim odborima i drugim pravnim i fizičkim osobama.

Članak 93.

U okviru djelokruga komunalnog redarstva obavljaju se poslovi nadzora nad provođenjem propisa i drugih akata koji se odnose osobito na:

- održavanje čistoće i reda na cestama, ulicama, javnim površinama, parkiralištima, šprotskim i drugim otvorenim javnim površinama, tržnicama, okućnicama, kućnim vežama i tavanima:

- korištenje te zauzimanje javnih površina;

- sakupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada (otpad iz kućanstva, otpad koji nastaje čišćenjem javnih površina i krupni komunalni otpad);

- uređaje i organizaciju gradilišta i odvoz građevinskog otpada i iskopanog materijala;

- držanje domaćih životinja i kućnih ljubimaca.

Komunalno redarstvo obavlja i druge poslove koji su mu posebnim propisima i aktima gradskih tijela stavljeni u nadležnost, kao i poslove koji nisu u nadležnosti upravnih i drugih tijela, a imaju utjecaj na uređenje mjesta i naselja.

Članak 94.

U obavljanju nadzora komunalni redar ovlašten je:

- obavljati kontrolu nad objektima, uređajima, površinama i radom osoba u svim slučajevima iz djelokruga rada komunalnog redara i u svezi sa tim narediti poduzimanje odgovarajućih mjera,

- narediti obustavu radova koji se izvode protivno propisima ako posebnim propisima nije drugačije određeno,

- narediti uklanjanje neregistriranih, napuštenih i neispravnih vozila i drugih predmeta s javno prometnih i drugih površina,

- narediti uklanjanje neispravnih i bez odobrenja postavljenih naprava, reklama, reklamnih panoa, transparenata, oglasa i drugih predmeta i stvari,

- izricati opomene i naplaćivati globe na licu mjesta u skladu s propisima,

- pokrenuti prekršajni i drugi postupak pred nadležnim tijelima,

- narediti poduzimanje i drugih mjera i radnji i u svim slučajevima iz djelokruga rada komunalnog gospodarstva kao i u slučajevima koji nisu posebnim propisima stavljeni u nadležnost drugih upravnih ili drugih tijela, a imaju utjecaj na uređenje mjesta i naselja.

Članak 95.

U obavljanju nadzora komunalni redar rješenjem naređuje poduzimanje mjera i radnji za održavanje komunalnog reda.

Članak 96.

Predstavke i prigovori protiv postupka komunalnog redara podnose se Upravnom odjelu za gospodarenje prostorom.

Komunalno redarstvo dužno je Gradskom poglavarstvu podnijeti izvješće o svom radu najmanje jednom mjesečno, a Gradskom vijeću redovito jednom godišnje.

Članak 97.

Pravne i fizičke osobe dužne su komunalnom redaru omogućiti obavljanje nadzora, a naročito omogućiti pristup objektima, uređajima i prostorijama koje su predmet nadzora i dati mu potrebnu dokumentaciju i obavijesti.

Članak 98.

U slučaju kada se komunalnom redaru u obavljanju poslova pruži otpor, komunalni redar zatražit će pomoć ovlaštene službene osobe Ministarstva unutarnjih poslova.

Članak 99.

Komunalni redar odredit će izvršenje naređene mjere ili radnje po trećim osobamana teret obveznika ako obveznik naređene mjere ili radnje ne izvrši ili je ne izvrši u određenom roku.

XV. KAZNENE ODREDBE

Članak 100.

Globom od 1.000,00 kuna kaznit će se pravna osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi.

Globom od 200,00 kuna kaznit će se fizička osoba za prekršaj iz ovog članka ako:

1. bez odobrenja postavi natpis (čl. 11.)

2. ne održava vanjske dijelove zgrada i okućnica (čl. 14.)

3. ne obrezuje raslinje koje ometa promet pješaka i vozila (čl. 16.)

4. ne ogradi prostor prema prometnoj površini (čl. 17.)

5. ne održava izloge i izložbene ormariće te ne zamijeni stakla (čl. 19.)

6. prekopava javne površine bez odobrenja, ne osigurava nesmetani protok vozila i pješaka i ostalo iz čl. 21. i 22.

7. ne otkloni oštećenje na javnoj površini i instalacijama nakon dovršetka radova (čl. 24.)

8. zatvori ceste za promet i vrši prekope suprotne čl. 25.

9. prekope izvodi bez odobrenja od 15. svibnja do 15. rujna (čl. 26.)

10. ne održava čistoću javnih površina (čl. 27.)

11. djelatnici na održavanju čistoće nisu propisno odjeveni (čl. 28.)

12. vrše radnje izričito zabranjene (čl. 29.)

13. ako drži, izlaže i prodaje robu, stvari i bilo koje predmete na zabranjenim mjestima (čl. 31.)

14. oštećuje spomenike, zidove,fasade i ostalo shodno (čl. 30.)

15. postavlja na i uz prometnicu fizičke prepreke (čl. 32.)

16. koji prevozi sipki materijal ili drugo protivno čl. 33.

17. ostavi neispravno vozilo (čl. 34.)

18. ne održava gradilište u urednom stanju (čl. 35. i 36.)

19. ne obradi i neuskladišti tehnološki otpad (čl. 39.)

20. ne prazni i ne postavlja posude za otpad (čl. 40. i 41.)

21. ne postupa s komunalnim otpadom prema odredbama čl. 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50. i 51.

22. ne očisti snijeg i led (čl. 52. i 53.)

23. deponira otpadni i građevinski materijal bez odobrenja (čl. 59., 60. i 61.)

24. ne uskladi protupravno postavljanje predmeta (čl. 54., 55. i 56.)

25. ne održavaju dječja i športska igrališta (čl. 62., 63., 64. i 65.)

26. postavi svijetleće reklame, panoe, oglase i transparente suprotno odredbama čl. 66., 67., 68., 69., 70., 71. i 72.

27. uništava objekte javne rasvjete (čl. 73., 74., 75., 76. i 77.)

28. ne održava javne površine (čl. 81.)

29. izlaže robu i stvari na zelenim površinama (čl. 82.)

30. postupa suprotnoodrebama čl. 83.

31. ne poštuje tržni red (čl. 84)

32. ne održava i ne čisti tržnicu (čl. 85.)

33. vrši prodaju izvan prostora tržnice (čl. 86.)

34. ispušta u javne kanalizacije zabranjene otpade (čl. 87.)

35. ako se ne priključi na javnu kanalizaciju prema čl. 88.

36. ako ne postupa sa fekalnim otpadom prema čl. 90. i 91.

37. zaposlenik isporučitelj koji nepravilno rukuje posudama za otpad ili ne ukloni onečišćenje nastalo nepravilnim rukovanjem posuda za otpad.

Članak 101.

Globom od 50,00 kuna na licu mjesta kaznit će se fizička osoba odnosno građanin ukoliko se zatekne u vršenju prekršaja iz članka 100. ove Odluke.

Komunalni redar može prije pokretanja prekršajnog postupka ili izricanja globe na licu mjesta, počinitelju prekršaja jednokratno izreći opomenu u svezi istog prekršaja.

XVI. ZAVRŠEN ODREDBE

Članak 102.

Poglavarstvo Grada Crikvenice može donijeti pravilnike, uputstva i naputke radi provedbe ove Odluke.

Članak 103.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o komunalnom redu (»Službene novine« Županije primorsko-goranske broj 57/81, 21/91 i 1/93).

 

http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=515&mjesto=10003&odluka=43
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr