73.
Na temelju članka 48. stavka 4. i članka 50. Zakona o jedinicama lokalne i
područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 i 129/05)
te članka 43., 45. i članka 50. stavka 2. Statuta Grada Delnica (»Službene
novine« broj 9/06 - pročišćeni tekst), Gradsko poglavarstvo Grada Delnica, na
svojoj sjednici održanoj dana 18. srpnja 2007. godine donosi
PRAVILNIK
o korištenju službenih automobila i mobilnih telefona
I. OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuje korištenje službenih automobila i mobilnih
telefona te prava i obveze dužnosnika Grada Delnica (u daljnjem tekstu. Grad)i
službenika Jedinstvenog upravnog odjela (u daljnjem tekstu: JUO), a u svezi s
korištenjem ove imovine Grada.
II. SLUŽBENI AUTOMOBILI
Članak 2.
Službene automobile za službene potrebe koriste dužnosnici Grada te
službenici JUO-a, a samo iznimno treće osobe i to na osnovi posebnog odobrenja
Gradonačelnika.
Pravo na korištenje službenog automobila 24 sata dnevno, po potrebi, bez ili
samo iznimno sa službenikom koji je zadužen za prijevoz za službene potrebe
Grada i JUO-a (u daljnjem tekstu: Službenik za prijevoz), ima samo
Gradonačelnik Grada Delnica.
Korištenje službenog automobila iz stavka 2. ovoga članka, smatra se
korištenjem u službene svrhe.
Pravo na korištenje službenog automobila, a u samo iznimnim slučajevima sa
službenikom za prijevoz, imaju voditelji unutarnjih jedinica Jedinstvenog
upravnog odjela Grada Delnica.
U iznimnim slučajevima, Gradonačelnik može i drugim osobama posebnom odlukom
odobriti korištenje službenog automobila.
Članak 3.
Osobe iz članka 2. ovog Pravilnika moraju imati važeću vozačku dozvolu te se
pridržavati prije svega odredbi Zakona kojima se regulira sigurnost prometa,
ali i ostalih zakona i podzakonskih akata te akata Grada koji se mogu
primijeniti u svezi korištenja službenih automobila, kao i odredbi ovoga
Pravilnika.
Članak 4.
Pod službenim potrebama u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva se
obavljanje poslova i zadataka koji pripadaju u samoupravni djelokrug rada
dužnosnika Grada te službenika Jedinstvenog upravnog odjela Grada Delnica, a
osobito:
- poslovi i zadaci izvan sjedišta Grada i JUO-a,
- sudjelovanje na sastancima i sjednicama,
- prijevoz potreban za rad Grad i JUO-a,
- obavljanje drugih poslova po ovlaštenju Gradonačelnika.
U slučaju kada se službeni automobil koristi za odlazak na službeno
putovanje u inozemstvo, korištenje odobrava Gradsko poglavarstvo, a samo
iznimno Gradonačelnik.
U slučaju kada odobrenje daje Gradonačelnik, on je obvezan o tome što prije,
odnosno na prvoj narednoj sjednici, izvijestiti članove Gradskog poglavarstva.
Članak 5.
Za vrijeme korištenja službenog automobila korisnici su dužni voditi
evidenciju o izvršenim radnjama i prijeđenim kilometrima na utvrđenom obrascu
putnog naloga ili putnog radnog lista kojim je zadužen svaki osobni automobil,
a kojeg izdaje tajnica.
Putni nalog i putni radni list moraju obvezno sadržavati:
- datum izdavanja,
- ime i prezime osobe koja koristi službeni automobil,
- lokacija na koju osoba putuje,
- svrhu putovanja,
- vrijeme trajanja putovanja,
- datum i vrijeme kretanja na put i početna kilometraža,
- datum i vrijeme povratka s puta i završna kilometraža,
- podatke o oštećenjima i nedostacima na vozilu,
- potpis ovlaštene osobe i pečat.
Po završetku korištenja službenog automobila korisnik je dužan popunjeni
putni nalog ili putni radni list dostaviti tajnici upravnog tijela.
Članak 6.
Korištenje službenih automobila izvan radnog vremena, osim Gradonačelniku
Grada Delnica i službenom vozaču, smatra se plaćom u naravi sukladno Zakonu o
porezu na dohodak, na koju se obračunavaju i uplaćuju propisani porezi i
doprinosi.
Neto iznos plaće u naravi čini 20% iznosa mjesečne rate za najam službenog vozila,
uvećano za porez na dodanu vrijednost, neovisno o opsegu korištenja vozila
odnosno o prijeđenom broju kilometara.
Porezi i doprinosi na plaću u naravi obračunavaju se i plaćaju najkasnije
posljednjeg radnog dana u mjesecu u kojem je plaća u naravi ostvarena.
Za utvrđeni neto iznos mjesečne plaće u naravi korisnicima se umanjuje
obračunata i isplaćena plaća u novcu.
Članak 7.
Administrativno-tehničke poslove, odnosno evidenciju i kontrolu korištenja
službenih automobila, vodi Stručna služba gradonačelnika, Gradskog vijeća i
Poglavarstva (u daljnjem tekstu: Stručna služba) te službenik zadužen za
prijevoz za službene potrebe Grada.
Poslovima iz stavka 1. ovoga članka smatraju se:
- pravodobno osiguranje kreditnih kartica za plaćanje goriva,
- vođenje mjesečne evidencije o prijeđenoj kilometraži svakog automobila i
utrošku goriva,
- vođenje brige o tehničkom pregledu automobila, redovnom servisiranju i
popravcima, odnosno održavanju njihove ispravnosti.
Korisnici službenih automobila dužni su u slučaju prometne nezgode ili
oštećenja automobila kao i u slučaju kvara na automobilu odmah o tome
obavijestiti Gradonačelnika i Pročelnika JUO-a.
Članak 8.
Korisnik službenog automobila dužan je za svako punjenje vozila gorivom na
benzinskoj postaji dostaviti tajnici, a ista je obvezna navedeno odmah
proslijediti Voditelju Odsjeka za financije i unutarnju kontrolu, urednu
dokumentaciju (račun ili slip s pečatom benzinske postaje i stanjem kilometraže
prilikom punjenja).
Članak 9.
Na osnovi podataka tajnice, Voditelj Odsjeka za unutarnju kontrolu i
financije dužan je izraditi iznos neto plaća u naravi iz članka 6. stavak 2.
ovoga Pravilnika radi obračuna poreza i doprinosa, odmah nakon sklapanja
ugovora o najmu automobila.
Pročelnik JUO-a dužan je najmanje dva puta godišnje, a po potrebi i češće,
dostaviti Gradonačelniku izvješće o prijeđenim kilometrima i potrošnji goriva
za sve službene automobile, i to za razdoblje do 30. lipnja i 31. prosinca
tekuće godine.
III. MOBILNI TELEFONI
Članak 10.
Pravo na korištenje službenog mobilnog telefona imaju gradonačelnik,
zamjenik gradonačelnika, članovi Poglavarstva, predsjednik Gradskog vijeća,
Pročelnik JUO-a te voditelju unutarnjih ustrojstvenih jedinica JUO-a.
Iznimno, pravo na korištenje službenih mobilnih telefona službenicima JUO-a
posebnom odlukom utvrđuje Gradonačelnik, ukoliko je to potrebno za uredno
obavljanje redovnih poslova u JUO-u.
Članak 11.
Korisnici mobilnih telefona iz članka 10. ovoga Pravilnika zadužuju se za
korištenje mobilnih telefona na temelju posebnog obrasca izjave koji čini
sastavni dio ovoga Pravilnika.
Članak 12.
Korisnicima mobilnog telefona u službene svrhe priznat će se telefonski
troškovi u tuzemstvu do iznosa kojeg odredi Gradsko poglavarstvo s obzirom na
službene obveze korisnika mobilnog telefona.
Razliku telefonskih troškova iznad odobrenog iznosa iz stavka 1. ovoga
članka dužan je podmiriti svaki korisnik mobilnog telefona, po ispostavljenom
računu.
Telefonski troškovi nastali za vrijeme službenog putovanja u inozemstvu
priznaju se korisniku u cijelosti.
Članak 13.
Obračun i praćenje izdataka nastalih korištenjem mobilnih telefona obavljat
će Odsjek za financije i unutarnju kontrolu.
Voditelj Odsjeka za financije i unutarnju kontrolu odnosno osoba koju on
ovlasti, izvijestiti će sve korisnike o utrošku za prethodni mjesec u roku od 5
dana od dana primitka računa.
Članak 14.
Korisnik mobilnog telefona dužan je u roku 3 dana od dana prestanka
obnašanja dužnosti odnosno gubitka prava na korištenje mobilnog telefona, isti
predati s pripadajućom opremom Odsjeku za financije i unutarnju kontrolu.
Po isteku mjeseca u kojem je došlo do prestanka obnašanja dužnosti ili
gubitka prava na korištenje mobilnog telefona, osoba iz članka 13. stavka 2.
ovog Pravilnika dostaviti će obračun korisniku uz obvezu podmirivanja
eventualno nastalih izdataka iznad iznosa utvrđenog u članku 12. ovoga
Pravilnika.
Članak 15.
Nepridržavanje odredbi ovoga Pravilnika predstavlja povredu radne obveze.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije, a počinje se primjenjivati od 1. rujna
2007. godine.
Klasa: 406-03/07-01701
Ur. broj: 2112-01-07-01
Delnice, 18. srpnja 2007.
GRADSKO POGLAVARSTVO GRADA DELNICA
Predsjednik
Marijan Pleše, dipl. ing. šum., v.r.